Dzisiaj w Enstone zespół Lotus odsłonił swój nowy bolid na sezon 2012. Nowego E20 odsłaniali kierowcy zespołu, Kimi Raikkonen oraz Romain Grosjean.
Podobnie jak w przypadku większości zaprezentowanych już wcześniej bolidów na sezon 2012, także i model Lotusa charakteryzuje się znaczącym uskokiem na wysokości połączenia nosa i monokoku.
Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami, nowy bolid pozostał w czarno-złotych barwach.
Kimi Raikkonen, który powraca do Formuły 1 po dwóch latach przerwy i ma być w tym sezonie liderem zespołu uważa, że ekipę stać na zbudowanie zwycięskiego pakietu.
„Uważam, że ci ludzie wiedza jak zbudować dobry bolid, a nawet największe ekipy nie potrafią produkować aut, które zwyciężałby co roku” mówił podczas prezentacji E20 Raikkonen.
„Są bardzo zdolnymi ludźmi i mają dobre przeczucia, mocno naciskając, więc miejmy nadzieję, że uda nam się osiągnąć dobre wyniki.”
Raikkonen uważa, że nie czuje żadnej presji związanej z jego powrotem na tory Grand Prix po dwuletniej przerwie.
„Nie bardzo. Będzie trochę inaczej niż wtedy, gdy dwa lata temu jeździłem w Formule 1- z innym zespołem i innymi regulaminami, ale wszyscy są inni. Dla niektórych ludzi trudniejsze jest przywyknięcie do nowych współpracowników.”
„Wiele zależy także od bolidu- gdy ma się dobre auto, twoje życie staje się łatwiejsze, niż gdy ma się średni bolid. Byłem całkiem zadowolony po pierwszym teście, który przeprowadziliśmy dwa tygodnie temu. Już wtedy czułem się normalnie.”
„Uważam, że będzie dobrze, ale przed pierwszym wyścigiem ciężko jest coś powiedzieć. Poczekamy i zobaczymy, ale jestem zadowolony z obrotu spraw.”
05.02.2012 17:14
0
Nie mogłem obejrzeć prezentacji na ich stronie... Była w ogóle transmisja?
05.02.2012 17:15
0
Ciekawe czy Mclaren w sezonie też dorobi sobie taki nos?
05.02.2012 17:15
0
Chyba nie było bo też nie mogłem obejrzeć
05.02.2012 17:15
0
Z tego co mi wiadomo to nie, poprostu wstawili filmik na yt
05.02.2012 17:16
0
A bolid mi się podoba, i gdzież przepadła ta niechęć do tych nosów ;p
05.02.2012 17:16
0
@Vysogota jak się ten nie sprawdzi to może dorobią,
05.02.2012 17:16
0
Życzę im jak najgorzej ! :D
05.02.2012 17:22
0
No i gdzie ta prezentacja on-line ????
05.02.2012 17:25
0
Fajnie wygląda
05.02.2012 17:30
0
Prezentuje się bardzo ładnie, nos w tym przypadku jest najładniejszy. Życzę powodzenia w nowym sezonie.
05.02.2012 17:32
0
Nos wygląda dużo lepiej niż w Ferrari, gdzie uskok był tak widoczny jak by ktoś to rąbał siekierą.
05.02.2012 17:38
0
I tak na razie McLaren najładniejszy. A tego nosa nikt dorabiał nie będzie, bo to nie ma chyba dużego znaczenia, a jeśli już - to nos McLarena jest skuteczniejszy.
05.02.2012 17:45
0
Bolidy F1 już czwarty sezon są paskudne więc ten garb wiele nie zmienia. Drażniąca za to jest ta czerwień Total. dziwne bo RBR mają stonowane tło reklamy
05.02.2012 17:46
0
ładny kimi w nim namiesza i to przednie skrzydło kozackie
05.02.2012 17:53
0
moze wiecej fotosów
05.02.2012 17:55
0
12. athelas@ też mi się zdaje że McLaren powinien mieć przewagę ze swoim skrzydłem ,ale taki uskok może spowodować lepszą przyczepność przedniej osi
05.02.2012 19:00
0
Ciekawe czy RedBull też będzie miał taki garbaty nochal. Wie ktoś kiedy prezentację ma Mercedes? Będą w Jerez na testach??
05.02.2012 19:16
0
Mimo, że ten też ma ten okropny nos, to nie wygląda tak żle jak inni np. Ferrari - może to z powodu tego czarnego koloru - podobno czarny wysmukla i tak chyba jest ha ha ha :))) Ale tak serio to jest nawet ładny , zobaczymy jak szybki będzie.
05.02.2012 19:28
0
najładniejszy z garbatych
05.02.2012 19:32
0
Najładniejszy ze wszystkich! Tylko RBR może ich przebic! :))
05.02.2012 19:32
0
@david9 - będą, ale z ubiegłorocznym modelem. Nowy będzie pokazany dopiero na testach w Barcelonie.
05.02.2012 19:33
0
@athelas - właśnie ten nos może okazac się potrzebny. Jeszcze McL go wykorzysta - zobaczysz. :)
05.02.2012 19:36
0
Mówicie, co chcecie - mnie tam "garb" w bolidach nie przeszkadza. To tylko kwestia przyzwyczajenia. W sezonie 2009 roku bolidy wyglądały... dziwacznie. Ale jak czasem odpalę sobie jakiś wyścig, to na prawdę te wozy miały swój urok, a cały sezon był lepszy od kilku poprzednich. Przyzwyczaicie się - ja już to mam za sobą! :))
05.02.2012 20:29
0
Najlepiej bolidy wyglądały w 2008. Ciekawe jak by ewolułowały gdyby nie zmiana przepisów przed sezonem 2009
05.02.2012 20:51
0
Co do nosa to garb będzie przydatny i jeszcze każdy to zobaczy. Mcl to pewnie jak co roku się maskuje i lepiej ich nie oceniać przed wyścigiem w Australii. Poza tym te nowe samochody wcale brzydkie nie są. Są po prostu inne niż to co do tej pory można było widzieć. Lotus jako stabilny zespół z pewnością jest w stanie osiągnąć 4 miejsce w klasyfikacji tym bardziej jeżeli Roman nie będzie słabszy od np. Pietrowa, stać go po prostu by być średniakiem a zdobywanie punktów i tak przypadnie na Raikkonena.
05.02.2012 20:54
0
Trochę mało fotosów tego E20, ciężko go porównywać do R31 , wielkich zmian nie widać na pierwszy rzut oka oprócz nosa. Co do McLarena to wątpię żeby coś zmieniali , każdy bolid został zaprojektowany pod nowe przepisy , jako że Mak miał już w ubiegłym sezonie niski przód , o tyle nie musieli robić tak gwałtownego spadku ,z tego co widzę ich przednie skrzydło ma nadal dziwny system podobny do kanału F http://ww w.y outube.c om/watch?v=2cONN0H-IfA Więc zdaje się że zmiany u nich nie będą wskazane gdyż musieli by pewnie w podłodze też coś zmienić. Natomiast patrząc czołowo na nos Ferrari , widać że jest zaprojektowane tek aby naganiać jak najwięcej powietrza pod bolid tak jak to było ostatnio w modzie . Więc zdaje się że oba rozwiązania dają podobne korzyści podając powietrze pod podłogę, bo jak wiemy około 30% docisku uzyskuje się dzięki podłodze i dyfuzorowi. Czekam na jakieś fachowe opinie w tym temacie bo moja wiedza to zaledwie 0,1 % na 100% wiedzy o F1.
05.02.2012 21:35
0
Zapomnieliście o wydechu, gdzie jest bo ja go nie widzę, czyżby znowu coś kombinują z dmuchaniem?
05.02.2012 23:04
0
27. mentos11 co do wydechu , to po prostu żaden TEAM nie pokazuje ani wydechu ani dyfuzora ,nawet skrzydła są inne niż te co zobaczysz na pierwszym GP. A przede wszystkim są też zmiany w regulaminie dotyczące i wydechu, otóż ostatnie 100mm wydechu musi być skierowane do góry ,pod kątem od 10stopni do 30 stopni. W tym sezonie zespoły będą szukały dodatkowego docisku za pomocą gorących gazów trochę w inny sposób niż w zeszłym roku albo będą kierować te spaliny ku tylnemu skrzydłu, lub na wewnętrzną część opony a może to i to zobaczymy wkrótce :)
06.02.2012 08:11
0
Jak panienki oceniacie te bolidy ;P To niema sie podobac, tylko szybko jezdzic ;)
07.02.2012 09:15
0
Wiadomo coś na temat nowego przedniego skrzydła na pierwsze GP?
14.02.2012 18:29
0
Nie wygląda żle ale zgadzam się z 16 Mclaren powinien mieć nad nimi przewagę ale z drugiej strony te garby pomagają z przyczepnością przedniej osi.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się