WIADOMOŚCI

Pole position Hamiltona w rękach sędziów
Pole position Hamiltona w rękach sędziów
Pole position zdobyte przez Lewisa Hamiltona w dzisiejszych kwalifikacjach wisi na włosku i uzależnione jest od decyzji sędziów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Lewis Hamilton pojechał w dzisiejszych kwalifikacjach perfekcyjne okrążenie jednak zaraz po przekroczeniu linii pomiaru czasu jego ekipa nakazała mu zatrzymać bolid na torze, co w myśl przekazanej w 2010 roku dyrektywy Charilego Whitinga jest niezgodne z przepisami i może skutkować karą.

Po GP Kanady w 2010 roku Charlie Whiting przesłał do wszystkich ekip w stawce dyrektywę zabraniającą zatrzymywania bolidu na torze po okrążeniu pomiarowym bez podania ważnego powodu. Wtedy także Lewis Hamilton umyślnie zatrzymał się na torze chcąc zaoszczędzić paliwo. Ekipa została wtedy ukarana kwotą 10.000 euro grzywny.

W baku bolidu musi zawsze pozostać także 1 litr paliwa dla potrzeb kontrolnych FIA.

Martin Whitmarsh po kwalifikacjach, zdradził że w bolidzie Hamiltona zostało 1,3 litra paliwa, a problem techniczny nie pojawił się w bolidzie a w garażu, co mogłoby sugerować pomyłkę przy tankowaniu lub awarię dystrybutora.

O tym czy Hamilton utrzyma pole position zadecydują sędziowie.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
rydz14_09

12.05.2012 19:03

0

Ja uważam że jeżeli Hamilton zostałby ukarany to byłoby to wypaczenie wyników kwalifikacji. Pomyłki sie zdarzają a kara za takie coś to byłby absurd. Taki Rosberg czy Vettel to są nietykalni.


avatar
Ewa_Cho

12.05.2012 19:09

0

wyjątkowo popieram choć Hami i często naginał przepisy co uchodziło mu płazem-- teraz mam nadzieję że to tylko zwykły błąd ludzki a nie spekulacja zespołu


avatar
Orlo

12.05.2012 19:16

0

Ja tam Hamiltona nie cierpię, ale jednak to byłoby przegięcie, przecież wygrał Q z ogromną przewagą, więc to na pewno nie dzięki temu że miał bolid lżejszy o te 2kg.


avatar
PanPikuś

12.05.2012 19:25

0

@2 Ja akurat popieram jego bezkompromisowa jazde. Owszem czasami przeginal, ale w ostatnim sezonie to za kazda kolizje chyba w jakiej bral udzial , ktora mozna bylo spookjnie zalizcy do incydentu wysgoowego dostawal kare ( raz przynajmnije massie przyzali w indiach). MOim zdaniem media i FIA chce stwirzyc z niego ( o ironio ) czarny charakter. Jezdzi na limicie i uwazam to za kwintesencje F1. Amen


avatar
bartek1515

12.05.2012 19:57

0

No i mamy karę dla Hamiltona - wykluczenie z wyników kwalifikacji, więc ruszy z ostatniego pola.. Szkoda, bo mógł być jutro wysoko. Teraz już nie mam wątpliwości, że to będzie wyścig Lotusa :)


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:01

0

Szkoda Hamiltona, na prawdę. Należałem do grona tych, którzy uznali ten incydent za naganny, ale ta kara jest zbyt dotkliwa. Jedynym pocieszeniem (w duchu sportu) jest PP dla Maldonado. No i Lewis będzie mógł popisac się swoimi umiejętnościami walki "koło w koło".


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:02

0

@PanPikuś - no nie przesadzaj. Akurat wiele manewrów Hamiltona było niewłaściwych. Dzisiaj jednak na prawdę jest go szkoda. ;/


avatar
xdomino996

12.05.2012 20:06

0

Idiotyczne powinni go max wykluczyć z Q3 ,albo ogólnie unieważnić ostatni czas


avatar
RoyalFlesh F1

12.05.2012 20:11

0

Mimo że nie uważałem że za takie cos jest kar, sędziowie wiedzą co robią. I nie oczekuje od HAM jutro pogoni. Mogli mu dolać ten 1 litr i dojechał by do boksów. A pp i tak by zdobył. Maclaren dał ciała.


avatar
ArcyZ

12.05.2012 20:11

0

Co za cyrk ,może złożą odwołanie?


avatar
Jahar

12.05.2012 20:12

0

A według mnie to kara powinna być żeby wykluczyć machlojki. Oczywiście Hamilton winny nie jest ale F1 jest sportem zespołowym i zespół musi być tak mocny jak kierowca. Razem wygrywają, razem popełniają błędy. W końcu klasyfikacja konstruktorów po coś jest prawda?


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:15

0

@RoyalFlesh F1 - jednak to ja miałem teraz racje. Pozdro


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:16

0

@Jahar - masz racje, ale kara zbyt dotkliwa, przyznasz??


avatar
Skoczek130

12.05.2012 20:22

0

@rydz14_09 - nie przeginaj. Nikt nie będzie się domyślał, czy to pomyłka, czy premedytacja. Kara się w sumie należała, ale nie tak dotkliwa. Tu się tylko o jej surowośc rozchodzi.


avatar
Cwirs

12.05.2012 20:59

0

Nie znam dokladnie przepisow. Ale jesli jest zle, to McLaren sam wypaczyl kwalifikacje, kolego nr 1


avatar
rydz14_09

12.05.2012 21:15

0

14. Skoczek130 A jak twój Vetelek sie zatrzymywał tuż za linią mety to było wszystko OK tak ?? Chłopie troche obiektywizmu..


avatar
xdomino996

12.05.2012 22:19

0

@16. rydz14_09 Vettel tutaj nie ma nic do rzeczy bo na razie w regulaminie można zatrzymać się zaraz po przekroczeniu mety ,niestety tak to jest. Więc nie ma sensu takie czepianie się na siłę.


avatar
Skoczek130

12.05.2012 23:40

0

@rydz14_09 - ja jestem nieobiektywny!? Też uważam tę karę za zbyt surową! Tak jak napisał Ci kolega wyżej - taka sytuacja jest wyegzekwowana określonym regulaminem. Nie posądzaj mnie więc o brak obiektywizmu, bo choc nie przepadam ani za Hamiltonem, to jednak jest mi go szkoda, bo to nie jego wina, a jego zespołu, który uważam za najlepszy w stawce. ;|


avatar
a1alex

13.05.2012 08:53

0

Zakładając masę bolidu na ok. 700 kG. i to, że każda jego cząstka ma być wytrzymała ale lekka i każdy dkG wagi ma przełożenie na tysięczne części sekundy to 2 l paliwa ( ok 1,8 kG. ) to wychodzi, że nie dolewając tej ilości zyskują 0,26% wagi mniej! Nie wiem jak to przełożyć na sekundy ale może się opłacić ( choć jak już wiemy się nie opłaciło )


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu