WIADOMOŚCI

Lotus sprawdzi wydajniejsze tylne skrzydło
Lotus sprawdzi wydajniejsze tylne skrzydło
Zespół Lotusa, który być może niepozornie, ale cały czas utrzymuje się w ścisłej czołówce zarówno w klasyfikacji konstruktorów, jak i kierowców, w drugiej części sezonu chce pokusić się o walkę o tytuł mistrzowski do samego końca.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Ekipa Ericka Boulliera do Singapuru planuje przywieźć zmodyfikowane tylne skrzydło oraz nową podłogę E20.

Nowe części zdaniem dyrektora technicznego zespołu, Jamesa Allisona, mają znacząco poprawić efektywność systemu DRS.

„Mamy nową podłogę i nowe tylne skrzydło” mówił Allison. „Nowe tylne skrzydło pracuje z takim samym dociskiem, jak to używane przez nas w Monako, ale ma lepszą różnicę jeżeli chodzi o system DRS. Oznacza to, że skrzydło lepiej wykorzystuje system DRS przełączając się pomiędzy maksymalnym a zredukowanym oporem.”

Nowe skrzydło jest rozwijane równolegle do systemu podwójnego DRS, który powróci do bolidów E20 najwcześniej podczas GP Japonii na torze Suzuka.

„Wierzymy, że udało nam się wyprodukować skrzydło, którego właściwości znajdują się w górnej części charakterystyki docisku, ale nadal potrafi wykorzystać potencjał systemu DRS, co jest trudniejsze do osiągnięcia przy wysokich poziomach siły dociskającej. Ciekawie będzie zobaczyć jak ono sprawdzi się na torze.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

9 KOMENTARZY
avatar
MelonE250

17.09.2012 14:26

0

Widać, że Allison ma pomysły na nowe rozwiązania i systematycznie wprowadzają je do samochowód, Jeśli nowy system DDRS sprawdzi sie, ten bolid może być naprawdę szybki.


avatar
Oskar9

17.09.2012 15:14

0

Byle nie było za późno na włączenie się do walki.


avatar
Iceman_1

17.09.2012 16:13

0

Dokładnie o tym DDRS słyszę już od kilku miesięcy, a tymczasem sezon ma się ku końcowi


avatar
RyżyWuj

17.09.2012 16:31

0

Dopracują DDRS na wyścig w Australii.


avatar
mexo4

17.09.2012 17:45

0

@ MelonE250 -Mylisz sie kolego !!! DDRS to nie jest NOWE rozwiązanie Allisona . Marcedes jezdzi z tym od początku sezonu, a Lotus cały czas o tym mówi a DDRS jak nie było tak nie ma ! Co do systematycznego wprowadzania też nie są w tym najlepsi ! W 2010 r Mieli wprowadzić kanał F jak najszybciej , a kiedy wprowadzili to wszyscy wiemy ! pozdro


avatar
Roomster720

17.09.2012 18:48

0

no w koncu jakas zmiana ;) dalo sie zauwarzyc ze na poczatku sezonu lotusy byly strasznie szybkie, ale chyba spoczeli na laurach ;) zobaczymy co z tego wyniknie ;>


avatar
robdk

17.09.2012 20:46

0

#5 Tylko DDRS Lotusa to zupełnie inne rozwiązanie a jedynie nazwa taka sama. Od przyszłego roku rozwiązanie Mercedesa ma być zakazane, a to z lotusa to jest wykorzystanie efektu przeciążenia czy też przeciągnięcia tylnego skrzydła przy większych prędkościach. Zjawisko znane od lat w lotnictwie. Jak to dopracują to będą dość sporo w przodzie nawet na sezon 2013


avatar
Martitta

18.09.2012 01:42

0

Obiecują wszystko ładnie, pięknie a podczas wyścigu znowu będzie - KERS ;/


avatar
sly1234

18.09.2012 09:19

0

PO co sprawdzać jak już napisaliście WYDAJNIEJSZE :):)))))


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu