WIADOMOŚCI

Lauda: Pirelli ma plan
Lauda: Pirelli ma plan
Niki Lauda oraz Bernie Ecclestone po GP Chin podzielili się z dziennikarzami informacjami dotyczącymi zmian w ogumieniu Pirelli.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Według trzykrotnego mistrza świata F1, a obecnie współudziałowca zespołu Mercedes firma Pirelli szykuje już zmiany w swoim ogumieniu tak, aby te dłużej wytrzymywało obciążenia generowane przez bolidy F1. Nowe, twardsze opony miałby zadebiutować już podczas pierwszej europejskiej eliminacji mistrzostw świata, GP Hiszpanii.

„Pirelli ma plan” zdradzał Niki Lauda w wywiadzie dla stacji RTL. „Mogę zdradzić dobrą informację, że sytuacja [dotycząca opon] zmieni się już od wyścigu w Barcelonie. Potem będzie już tylko lepiej.”

Lauda stwierdził, że decyzja została podjęta dla dobra sportu: „To dlatego, że panuje spore zamieszanie. Opony muszą wytrzymywać dłuższe dystanse.”

Z kolei Bernie Ecclestone udzielając wywiadu brytyjskiej telewizji Sky stwierdził, że Pirelli od GP Hiszpanii zacznie dostarczać ekipom więcej opon na piątkowe treningi, tak aby uniknąć sytuacji w której kierowcy oszczędzają ogumienie.

Obie informacje nie zostały jeszcze potwierdzone przez Pirelli czy FIA.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

33 KOMENTARZY
avatar
HornetFire

14.04.2013 21:14

0

Teraz to są wyścigi(emocje, różne strategie). Wystarczy, ze Bridgestone dostarczyło nam nudy jak zespoły robiły jeden pit podczas wyścigu.Pirelli dziękujemy!!


avatar
marek007

14.04.2013 21:16

0

Pirelli to dziadostwo sami kierowcy to stwierdzili a oni chyba wiedzą lepiej od ciebie!!!


avatar
LubięSutila

14.04.2013 21:22

0

trzeba w końcu wybrać. Czy ważniejsze show, monopol, widowisko, "PiAr" Czy czysta sportowa walka z ciśnięciem na przynajmniej 95 %


avatar
kempa007

14.04.2013 21:24

0

1. HornetFirea ja mam zupelnie odmienne zdanie, teraz to szopka jest nie wyscigi. Ale najwyrazniej to dziala, bo zdecydowana wiekszosc ludzi, ktorzy w niedziele ogladaja wyscigi woli wlasnie taki teatrzyk. Dzisiaj jak Ferrari objechlo Hamiltona na pierwszym zakrecie podskoczylem z radosci, ale emocje bardzo szybko opadly niestety :( To nie bylo to co Hakkinen zrobil na Schumacherze na Spa (gdzies sie tam Zonta zapodzial przy dojsciu do Les Combes).


avatar
HornetFire

14.04.2013 21:25

0

2. marek007 Dziadostwo to było za czasów Bridgestone..... Przychodziło okrążenie x i wszyscy zjeżdżali a następnie wyjeżdżali w takiej samej kolejności i tak do mety.


avatar
marek007

14.04.2013 21:28

0

Miękka mieszanka to totne gówno!!!6 okrążeń Lewisa i box!!!!Vettel na końcu jakie problemy miał!!!tą oponę od razu wyrzucić i dawać nową!!!


avatar
grzybish

14.04.2013 21:31

0

Dla widzów jest ciekawsze widowisko,dla kierowców udręka.


avatar
marek007

14.04.2013 21:34

0

No lepiej co kilka okrążeń siedzieć w boxach to gratuluję głupoty!!!


avatar
HornetFire

14.04.2013 21:37

0

4. kempa007 Ten manewr można porónac do manewru Kubica vs Button z Barcelony 2010:) Biedny Webber pewnie nie wiedział co się dzieje:)


avatar
popek1

14.04.2013 21:38

0

Dobrze jest jak jest .Wcale nie tęsknię za tym co było jeszcze nie dawno kiedy wynik z kwalifikacji był taki sam jak w wyścigu.


avatar
scigacz00

14.04.2013 21:39

0

4. kempa007 Ferdzio z Ferrarki potrzebował 3 albo 4 okrążeń żeby wyprzedzic Lewisa, nie na pierwszym zakręcie. Mercedesy są mocne na nowych oponach, potem tempo spada, dlatego taki a nie inny wynik wyścigu.


avatar
HornetFire

14.04.2013 21:43

0

8. marek007 Obrażam Cie?Wyraziłem swoje zdanie. Wogóle to jakie co kilka okrążeń?Mi się podoba jak ktoś jedzie na 2 pity a jeszcze inny na 4 i może wygrać.


avatar
Michael Schumi

14.04.2013 21:57

0

Bridgostone przynajmniej potrafiło zrobić coś porządnego. Nie zgodzę się ze stwierdzeniem, że było nudno: w ich ostatnim sezonie - 2010 zapewnili dobre widowisko. Na tych oponach to się cisnęło, była jazda, a nie jak teraz, gdy kierowca nie wie, czy się ścigać, czy odpuszczać. Ogromny absurd. Pirelli z kolejnym rokiem rozlatują się coraz szybciej i to jest bardzo niepokojące.


avatar
HornetFire

14.04.2013 22:06

0

13. Michael Schumi "...2010 zapewnili dobre widowisko..." Dobry żart:)


avatar
nonam3k

14.04.2013 22:11

0

Haahah ten kto mówi ze obecne opony sa super to jest chyba stuknięty. Kierowcy maja cisnąc na maxa a nie pytać inżyniera czy ma się ścigać czy odpuścić żeby nie zluzyc opon


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:17

0

@1 HornetFire no to faktycznie widowisko jak nie chca walczyc bo maja oszczedzac opony a tak bylo kilka razy w tym wyscigu - zastanow sie co piszesz nastepnym razem - a poza tym to przeciez FIA kazalo zrobic takie opony a nie inne


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:19

0

ja tam Pirelli nie dziekuje - dla mnie to porazka


avatar
HornetFire

14.04.2013 22:28

0

16. andrewhum To jaki sens jest tych wyścigów skoro nie walczą?Co Ty bredzisz? Każdy dobiera strategie tak aby było jak najlepiej.Vettel (nie lubie go) zapewnił niezłe widowisko pod koniec i to napiecie. To nie była walka?


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:29

0

z kolej moze dla "widowiska" zrobmy to same z silnikami - takze by nie wytrzymywaly do konca wyscigu i trzeba byloby ich wymieniac na pitstopie - ale to bylaby jazda :)


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:31

0

@18 no wlasnie to jaki sens tych wyscigow skoro oni wola nie walczyc tylko oszczedzac opony


avatar
HornetFire

14.04.2013 22:37

0

19. andrewhum w czasach "ery turbo" silniki wytrzymywały jeden wyścig....


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:39

0

@4 kempa007 mowisz o uzyciu DRS tak rozumiem przy wyprzedzaniu - no to tez jest dyskusyjne czy sztuczne podkrecenie widowiska nie eliminuje tych pierwotnych zalozen F1 czyli scigania sie


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:40

0

@21 jeden ale nie pol wyscigu


avatar
HornetFire

14.04.2013 22:50

0

Nigdy się nie dogodzi wszystkim. Na Bridgestone też był "najazd", ze taka wytrzymała opone zrobili. Kometarze nuda, procesja blablabla. Teraz zaś na odwrót:)


avatar
andrewhum

14.04.2013 22:57

0

@24 chyba chodzi o zloty srodek ktory jest jak zawsze nieosiagalny :)


avatar
be_rcik

14.04.2013 23:19

0

Generalnie do tego doprowadziły zespoły, dążąc (zresztą zgodnie z ich interesem) do minimalizacji pitopów. A może wprowadzić obowiązkowe 2 pitstopy i dobre opony i będzie gites. Na pewno wszyscy będę czekali na SC, ale nie zawsze się zdarza.


avatar
HornetFire

15.04.2013 00:16

0

Brak monopolu na opony w F1 mogłby rozwiązać problem....Każdy zespół wybierałby dostawce....


avatar
darthzion

15.04.2013 01:27

0

nie glupie ale malo sprawiedliwe jeden dostawca jest ok chcialbym aby byla taka opona pomiedzy najtwardszym brige a naj cienszym pirelli cos idealnie pomiedzy, bez skrajnosci moze wtedy mozna by sie wreszcie poscigac jak dawniej a nie cudowac i dumac pozdrawiam


avatar
beret

15.04.2013 07:18

0

4. ...masz na mysli chyba Raikkonena ?


avatar
Grzesiek 12.

15.04.2013 07:24

0

Przydałoby się parę wyścigów na gumach takich jakie Bridgestone dostarczało zespołom pod koniec swojej "kadencji " w F1 ... Na bank spore grono dzisiejszych krytykantów opon Pirelli .... szybko by zmieniło zdanie widząc jak zespoły jadą na jednej gumie przez cały wyścig .... - wtedy to dopiero były nudy ...:/ oszczędzanie gum było wcześniej bo jest nieodłączną częścią strategii , od czasu zakazu tankowania bolidów podczas wyścigu :)


avatar
Jahar

15.04.2013 10:30

0

Powinno być tankowanie w wyścigu zamiast kombinowania z oponami.


avatar
SilverX

15.04.2013 12:54

0

W końcu jakaś dobra decyzja ze strony Pirelli...


avatar
Adek_82

15.04.2013 16:41

0

Widzę, że dyskusja na dobre ale poczekajmy na oficjalne info od Pirelli bo jeszcze w Malezji mówił, że potrzebują zgody wszystkich zespołów a to może być ciężko...


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu