Dyrektor techniczny Caterhama Mark Smith uważa, że największym wyzwaniem zespołów w przyszłym sezonie będzie odpowiednie chłodzenie jednostek napędowych.
W 2014 roku do użycia wchodzą nowe 1.6-litrowe silniki V6 turbo wraz z dużo mocniejszymi systemami odzyskiwania energii ERS, które będą czerpać energię nie tylko podczas hamowania, ale także bezpośrednio z turbosprężarki.Mark Smith sądzi, że chłodzenie całego układu napędowego będzie nie lada wyzwaniem, przez co możemy spodziewać się zupełnie różnych rozwiązań w budowie przyszłorocznych samochodów.
"Największym wyzwaniem będzie chłodzenie. Dość łatwo jest znaleźć sposób na schłodzenie, ale połączenie chłodzenie i optymalnej aerodynamiki będzie wyzwaniem."
"Istotne będzie chłodzenie powietrza z turbosprężarki, nim to dostanie się do silnika. Fizycznie, wielkość instalacji będzie podyktowana przez upakowanie systemów chłodzenia. To największa rzecz i uważam, że jest to kwestia wpływająca na ogólną architekturę samochodu."
"Nie będę zaskoczony, jeśli skończymy z kilkoma rozwiązaniami, które będą trochę się różnić."
16.08.2013 11:26
0
W każdym razie chłodzenie będzie najlepszą częścią w przyszłym Redbullu Kimiego, gdzie oczywiście zedrze weltSreistra na kawałki - MAAILMANMESTARI___________
16.08.2013 11:55
0
Vincent? To Ty? Czyżbym musiał zignorować kolejne Twoje konto? :D
16.08.2013 14:38
0
Tak to ON.
16.08.2013 15:04
0
Niestety znów ON :/
16.08.2013 17:29
0
@2, 3, 4 Idioci! Ja jestem jego kompletnym przeciwieństwem! Czytać nie umiecie?!
16.08.2013 17:52
0
Nie nie jestes.Jestes tak samo popieprzony.Moze nawet gorzej.
16.08.2013 18:33
0
@6 popieprzony to ty jesteś ch ...
16.08.2013 18:40
0
@Mac1902 ERS? Nie słyszałem o czymś takim. :)
16.08.2013 19:14
0
@8 To daj sobie spokój z F1 ;) A tak na serio to od 2014 nie będzie KERS tylko ERS, ponieważ teraz nie tylko energia kinetyczna będzie odzyskiwana z hamowania a także cieplna . Się porobiło. Myślę że nie będzie problemów z chłodzeniem w końcu nadmiar tego ciepła będzie zamieniany w żywą moc :)
16.08.2013 20:45
0
Incent to marna podróbka tego co reprezentuje Vincent, szkoda mi go, tak bardzo chce zabłysnąć a że jest głupi to tylko potrafi skopiować kogoś.
16.08.2013 21:41
0
@beltzaboob Ja chyba też wezmę urlop. Bolesna decyzja, ale jestem w stanie przetrzymać ból znanymi sobie sposobami... Pozdrawiam.
16.08.2013 22:49
0
11. 6q47 - o NIE ! - zgłaszam sprzeciw. Już zbyt wiele mądrze piszących osób wzięło urlop od tego forum ... i znajomego o nicku @ beltzaboob też to dotyczy ... Pozdrawiam Panowie :-)
17.08.2013 06:24
0
@10 Incent ma racje, nie jest podróbką, wręcz oryginałem pokazującym jak banalne posty piszą ludzie pokroju ____VINCENTA i tym podobnych, a z tego co widzę to i Ciebie się to też tyczy. Brawo incent jestem za Tobą, więcej czadu chłopaku.
17.08.2013 09:25
0
Problemy z chłodzeniem będą mieli nie tylko inżynierowie zespołów F1. Awaria chłodzenia wystąpiła już u niektórych trolli. Na szczęście upały mijają....
17.08.2013 10:01
0
@10 Odezwał się. Reprezentujesz to samo co Vincent, skopiowałeś od niego pomysł niezawodnego fana Ventyla, i uważasz się za oryginalnego. Fuu... śmierdzi mi tu Hitlerem, wychwalanie Dojczów i Austryjaków jak bożków ...
17.08.2013 13:36
0
tak to jest jak jakis portal staje sie bardziej popularny. przestancie odpowiadac na takie posty i bedzie spokoj
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się