WIADOMOŚCI

Kierowcy Saubera liczą na udany występ w Belgii
Kierowcy Saubera liczą na udany występ w Belgii
Kierowcy zespołu Sauber po blisko miesięcznej przerwie jaka upłynęła od wyścigu o GP Węgier, nie mogą doczekać się nowego wyzwania, jakim będzie udział w GP Belgii na torze Spa-Francorchamps.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Nico Hulkenberg
„Prawdopodobnie nie jestem jedynym kierowcą, dla którego Spa-Francorchamps to jeden z ulubionych torów. To tor z ogromną historią. To tor starej szkoły ze wspaniałymi zakrętami takimi jak Eau Rouge czy Pouhon. Mam wspaniałe wspomnienia z ubiegłego roku. Jak do tej pory to był mój najlepszy finisz w karierze F1. Byłem czwarty a to był naprawdę dobry wynik. Jeżeli chodzi o bolid trzeba mieć tutaj bardzo efektywne auto.”

„Jest tam wiele średnich i szybkich łuków, na których potrzeba siły dociskającej, zwłaszcza w drugim sektorze. Potrzeba jednak także redukować opór na prostych. Znajdują się tam długie proste, zwłaszcza ta po wyjściu z Eau Rouge a potem pod koniec okrążenia. Ważna jest tam prędkość maksymalna. Belgijskie Ardeny tworzą bardzo miłą atmosferę i lubię tam jeździć.”

Esteban Gutierrez
„Belgia będzie ciekawym wyścigiem biorąc pod uwagę to co robiliśmy z autem w ostatnich Grand Prix. Oczywiście kwalifikacje na Węgrzech nie były dobre ze względu na stratę w trzecim treningu. Niemniej jestem w stanie wyobrazić sobie, że uda nam się osiągnąć oczekiwaną pozycję w Belgii. Spodziewamy się być w okolicach 10 miejsca.”

„To jeden z tych torów, które dają największą frajdę z jazdy. Jest tam wiele szybkich zakrętów. Można poczuć granice możliwości bolidu przy wysokich prędkościach. Okrążenie jest dość długie, a czasami można mieć do czynienia ze zmianą pogody w różnych częściach toru- z jednej strony może padać, podczas gdy z drugiej może być sucho. To sprawia, że jest to bardzo wymagające i interesujące wyzwanie.”

„Jeżeli chodzi o ustawienia trzeba być bardzo rozważnym, gdy chodzi o poziom docisku. Na torze mamy długie proste, a jednocześnie bardzo szybkie zakręty, na których potrzebny jest docisk. Kierowcy wyścigowemu ciężko jest nie czerpać radości z jazdy po tym torze. Są tam szybkie łuki, podjazdy i zjazdy. Nie mogę się doczekać wyjazdu na ten tor.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
mistrz sebastia

19.08.2013 15:05

0

Usunięty


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu