WIADOMOŚCI

VJM08 rozwinie pełny potencjał dopiero w Europie
VJM08 rozwinie pełny potencjał dopiero w Europie
Zespół Force India, który w Mexico City odsłonił dzisiaj swoje nowe barwy na sezon 2015 uważa, że pełny potencjał nowego bolidu, VJM08, nie zostanie wykrzesany przed europejską częścią sezonu F1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wszystko za sprawą ogłoszonej niedawno zmiany tunelu aerodynamicznego. Do tej pry ekipa korzystała z własnego zaplecza, potrafiącego badać bolid w skali 50-procentowej. Obecnie korzysta już z zaplecza technologicznego Toyoty w Kolonii, które może badać modele w skali 60-procentowej.

Prace w nowym tunelu ruszyły jednak dopiero kilka dni temu, a jej efekty zdaniem przedstawicieli zespołu będzie można dostrzec dopiero podczas GP Hiszpanii, kiedy to VJM08 otrzyma pierwszy znaczący pakiet poprawek.

„W trakcie sezonu 2015 od samego początku do końca będziemy starali się stale poprawiać auto” mówił Andy Green, dyrektor techniczny zespołu. „Pierwszy znaczący pakiet poprawek powinniśmy wdrożyć na europejską część sezonu i będzie to pierwsza z serii poprawek bazująca tylko i wyłącznie na pracy w nowym tunelu aerodynamicznym.”

Zespół już zapowiedział, że zimowe testy w Jerez rozpocznie ubiegłorocznym modelem bolidu, a nowy VJM08 pojawi się na torze dopiero podczas drugiej tury testów, która rozpocznie się pod Barceloną 19 lutego.

Oprócz wiary w możliwości nowego tunelu aerodynamicznego, zespół wierzy także w zmodernizowaną infrastrukturę informatyczną, która pozwoli mu w pełni wykorzystać limity dotyczące prac przy CFD.

„Zwiększyliśmy nasze zdolności CFD i teraz możemy działać z maksymalnym przewidzianym przepisami limitem” dodawał Otmar Szafnaeur, dyrektor zarządzający Sahara Force India. „Uruchomiliśmy je dopiero pod koniec 20014 roku więc na efekty będziemy musieli poczekać do środkowej części mistrzostw- podobnie jak na efekty pracy w nowym tunelu.”

Podczas dzisiejszej prezentacji ekipa potwierdziła także, że jedną z największych zmian w stosunku do poprzedniego bolidu jest zmiana tylnego zawieszenia na system hydro-mechaniczny.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
wheelman

21.01.2015 22:06

0

"Uruchomiliśmy je dopiero pod koniec 20014" noooo to z technologią z przyszłości FI w 2015 pozamiata (kempa ;])


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu