W kwalifikacjach przed Grand Prix Belgii Robert Kubica zajął piątą pozycję, a Nick Heidfeld siódmą. Nick wystartuje jutro jednak z szóstego pola startowego, gdyż Robert Kubica został ukarany przesunięciem o 10 pozycji w dół na starcie, za wymianę silnika, który uległ awarii podczas porannego treningu. Jeżeli nie dojdą nowe kary, Polak wystartuje jutro z 15 pola startowego.
Nick Heidfeld„Wynik jest dobry. Moje pierwsze okrążenie w ostatniej fazie kwalifikacji zostało zakłócone przez żółte flagi, które zostały wywieszone po bączku Alonso. Moje ostatnie okrążenie było dobre- nie perfekcyjne, ale bez błędów. W Q2 wyjechaliśmy dwa razy na tor, aby upewnić się że przejdziemy dalej, ale jak się okazało pierwszy przejazd wystarczyłby do awansu. Sądzę, że mogę poprawić swoją pozycję w wyścigu.”
Robert Kubica
„Po wczorajszym, rozczarowującym dniu dzisiejszy ranek był jeszcze bardziej rozczarowujący. Nie mogliśmy przetestować nic na kwalifikacje i niestety gdy się zacznie kwalifikacje nie można dotykać bolidu. Musiałem również trochę pojeździć przed rozpoczęciem ostatecznej walki, co jest ważne przed trzecią częścią kwalifikacji, dlatego postanowiliśmy wykonać dwa przejazdy w pierwszej sesji i sądzę, że to się opłaciło. Podsumowując to były udane kwalifikacje, a jutro wszystko może się zdarzyć.”
Mario Theissen, szef zespołu
„W 14 eliminacji sezonu udało nam się awansować obydwoma bolidami do pierwszej dziesiątki w kwalifikacjach po raz 14. Niestety musieliśmy wymienić silnik Roberta po porannej sesji treningowej. Z powodu awarii ominęła go cała sesja, ale i tak udało mu się osiągnąć bardzo dobry wynik kończąc kwalifikacje na piątym miejscu. Teraz musi wystartować o 10 pozycji niżej, ale wierzę, że nawet z takiej pozycji ma szansę na dobry wyścig. Nick nie miał żadnych problemów technicznych, ale na ostatnim okrążeniu pomiarowym stracił trochę czasu w środkowym sektorze i to kosztowało go pozycję.”
15.09.2007 17:13
0
>Nick nie miał żadnych problemów technicznych, ale na >ostatnim okrążeniu pomiarowym stracił trochę czasu w >środkowym sektorze i to kosztowało go pozycję. Czyli jednak Nick na 2 stopy
15.09.2007 17:25
0
Mimo że Robert startuje z 15 pola to ma bardzo, ale to bardzo dużą okazje by pokazać jakim i czy faktycznie jest walecznym zawodnikiem. Życzę mu tak walecznej postawy jaką pokazał Felipe Masa gdy startował z ostatniego pola. Robert pokaż na co Cię stać i udowodnij że nie jesteś marnotrawieniem pokładanych w tobie nadzieji. Ja wierzę......
15.09.2007 17:32
0
BMW to dobre podnośniki i silniki ;-) Kupujcie tą markę samochodów ;-)
15.09.2007 17:38
0
Chyba "tę" :/
15.09.2007 17:41
0
zgadzam sie ze Slaweczko, teraz sie okaże czy Robert jest waleczny czy nie
15.09.2007 17:47
0
Wygląda na to, że BMW jak zwykle nie zaszalało ze strategią i Robert ma paliwa na 2-3 kółka mniej niż Nick.... :(
15.09.2007 17:56
0
to prawda, Robert ma okazje powyprzedzać, zobaczymy czy umie?! moim zdaniem, na starcie zyska 2-3 pozycje,potem utknie za ralfem,a ten skory do kapitulacji nie jest!! ale po formie RK w Q licze na mały popis rodaka. Tak naprawdę to szkoda tej straty -10, ale dla nas wyścig bedzie dużo ciekawszy niż zazwyczaj. Do jutra!!!!
15.09.2007 18:08
0
To jest po prostu jakas MAKABRA. Jak zwykle problemy techniczne ma tylko Robert. Mnie to sie wydaje ze Nick ukradkiem zachodzi w nocy do hanagrow i cos majstruje przy bolidzie Polaka :). Ale tak powaznie ... mam nadzieje ze dzisiejsza jazda Kubicy byla zwiastunem udanego wyscigu, OBY ! Dalej Robert !
15.09.2007 18:12
0
Szkoda ale to będzie syzyfowa praca. Nawet jak Robert powyprzedza bo ma lekki bolid to zaraz zjedzie na tankowanie a ci wyprzedzeni odrobią stratę. Robert wyjedzie z pit stopu cysterną i już nie powyprzedza :-( Dupa zbita....
15.09.2007 18:44
0
To jest już szczyt wszystkiego, żeby kolejny wyścig Kubica miał spieprzony, a wszystko przez ten głupi zespół, który po raz kolejny pokazał, że bardziej zależy im na zwycięstwie Heidfelda niż Kubicy i oni później mówią, że narodowość nie ma tu nic do rzeczy i kogo chcą oni oszukać. Dobrze, że doktorek nie zwalił kolejny raz winy na Kubicę. Mam nadzieję, że jutro całemu zespołowi włosy staną dęba jak zobaczą, że Robert po raz kolejny pokazuje wysoką formę i zyska parę miejsc w całym wyścigu, a 3 miejsca już na starcie. Powodzenia Robert!!!!!!
15.09.2007 18:54
0
Będzie bardzo ciężko powalczyc sami dobrze wiemy jak to z tymi wyprzedzaniami jest teraz w F1. Trzeba miec dużo lepszy bolid , nowe gumy + mało paliwa i można wyprzedzac. Heh ktoś napisał nie pokarze to co Massa na Silverstone lub Schumacher na Interlagos. Ta dajcie mu najpierw bolid, który będzie o klasę lub nawet 2 lepszy to będzie powtórka. Mam nadzieję, że spadnie deszcz i wróci urok SPA :)
15.09.2007 18:55
0
niech pokarze*
15.09.2007 19:12
0
Morte: Kubica ma lepszy bolid niż Ci zaraz przed nim. Napewno nie ma mocy ferrari, ale chodzi o to by pokazał że chce wyprzedzać. Jeśli utknie za wolniejszym od siebie i nie będzie nawet próbował to słów mi brak. Ale jeśli będzie próbował niczym Alonso gdy jechał przez ponad 15 okrążeń za Haidfeldem to będzie to wielki dowód że Robert wielkim kierowcą F1 jest i basta...:)
15.09.2007 19:21
0
po raz kolejny zgadzam sie ze Slaweczko
15.09.2007 19:23
0
A czy zauważyliście tą pewność siebie Roberta ? Będzie dobrze . Wierzę w to! Wam radzę to samo.
15.09.2007 19:25
0
Myślę że każdy ma rację ale na Monza pokazał Robert że nie jest byle kim i jest godny uwagi do dla teamów Ferrari i McLaren!!!Pozdrawiam
15.09.2007 19:25
0
Właściwie powinienem napisać inaczej ! Pewność siebie Roberta jest o b i e c u j ą c a . O !
15.09.2007 19:38
0
Robert będzie walczył, on ma charakter fightera! Na Monzie jak było, po wpadce nie odpuścił nawet na chwilę. Może być trudno....obstawiam jeden postój, a wy?
15.09.2007 19:40
0
Wedlug mnie jest kiepsko z taktyka. Widac po wynikach Q3 ze RK ma lekki bolid a to znaczy szybki zjazd do boksu. Jak to sie konczy widzielismy w Turcji. Obym sie mylil ale z taka taktyka Robert moze miec problemy z wbiciem sie do 10.
15.09.2007 19:41
0
Robert to wojownik jutro pokaze swoja klase zobaczycie.Tak nawiasem ten team mnie wkurza.
15.09.2007 19:42
0
tomek magic: nie ma szans na 1 pit bo Robert ma lekki bolid zatem zjedzie pewnie kolo 10 okr. (przypominam ze na SPA okrazenia sa po 7km a wiec dlugie) i gdyby mu wtedy zalali cysterne to by musial przejechac ok. 35 okr na jednym komplecie opon a to niemozliwe przy jego stylu jazdy.
15.09.2007 19:47
0
tomekmagic!Ja też tak myślę że 1 postój i będzie dobrze(jeśli zainwestowali w nowe podnośniki)hehe
15.09.2007 20:19
0
Mareko, a pamiętasz co było na Hungaroringu? Robert zjechał do boksu, a i tak nie zmienili mu opon i pojechał na starych. Widać jest to możliwe, i byćmoże całkiem opłacalne :)
15.09.2007 20:23
0
Jeden postój byłby możliwy w połowie dystansu, ale żeby tak się stało to zespół powinien o tym pomyśleć przed Q3. Nie zmmienili taktyki więc pojedzie na 2 pit stopy. Co gorsza oznacza to że po wyprzedzeniu kilku bolidów z drugiej dziesiątki będzie zjeżdżał do boksu. Wróci na tor jeszcze dalej i zabawa od nowa. A przypomnijcie sobie ostatni wyścig i ile teamów ze środka jechało na 1 pit stop.
15.09.2007 20:26
0
W sumie to chyba dobrze że RK przydarzyła się ta historia z silnikiem i tak nie jest w stanie przegonić Heidfielda a tak miejmy nadzieję pokaże na co go stać.
15.09.2007 20:29
0
moze glupio zabrzmi ale cieszy mnie ten defekt roberta.... o punkty juz nie walczy, wiec ma szanse zamknac usta wszystkim krytykom pokazujac swietna jazde. Trzymam kciuki RK
15.09.2007 20:40
0
nawet sie ciesze ze kubica bedzie startował z pod konca stwaki, jak by był 5 to by se jechał i nic. Teraz moze sie pokaze z tej lepszej strony i powyprzedza i pokaze coś. Wole jak jest 5 ale wyprzedzi kogos niz jak jest 4 bo mclarenowi albo ferrari os tam sie stało
15.09.2007 21:01
0
Fakt faktem. Ten sezon już dla Roberta i BMW jest prawie że skończony. Startując z 5 pozycji było by jak dotąd. Jechałby samotnie. A tak to z 15 pozycji będzie Robert miał troche wrażeń. Nie będzie się nudził samotną jazdą. Miejmy nadzieje że sobie powyprzedza. .
15.09.2007 21:40
0
Taktyka dla Roberta jest imho taka do 10 okrazenia jak zaczna sie pitstopy ma juz byc na co najmniej 10 pozycji (8-9) jeszcze lepiej. A pozniej reszta rozegra sie normalnie. Zostaje mu 2/3 wyscigu i jeden pitstop zeby jeszcze cos zdzialac. Z tak szybkim bolidem ma wciaz szanse skonczyc przynajmniej na 6 pozycji. Tyle, ze wszystko ma byc na tip-top (mechanicy i podnosnik tez;) ).
15.09.2007 21:42
0
No powyprzedza trochę! Liuzzi i Button - na starcie, ale Coulthardem będzie chyba problem!
15.09.2007 21:58
0
Na WP jest wywiad gdzie Robert mówi: "Przez awarię musieliśmy też poczynić pewien kompromis. Opuściliśmy nieco skrzydła tak, aby auto było szybsze na prostych, co ułatwi mi wyprzedzanie rywali i odrabianie strat." NO I TO CHYBA JEST TAKTYKA NA JUTRO !!! Więc będzie ciekawie.
15.09.2007 22:02
0
Noo, mówił też że pierwszy zakręt to będzie loteria!
15.09.2007 22:45
0
Dla roberta to idealny układ: 15 pozycja startowa nie z jego winy. Powinien wreszcie pojechać ciekawy dla siebie wyścig z wyprzedzaniem. Niezagrożona pozycja w klasyfikacji. Gdy zapunktuje będzie wielki, a jest to b.możliwe. Na pewno będzie ciekawiej niż zwykle.
15.09.2007 23:21
0
go Robert...;-)
15.09.2007 23:58
0
Najważniejsze, żeby przejchać pierwszy zakręt a właściwie nawrót bez żadnej kolizji! Póżniej będzie już z górki ;)
16.09.2007 00:40
0
Kubica wystartuje z 14. pozycji, bo Fisico też wymienił silnik :)
16.09.2007 07:49
0
Nie zgadzam się z wszystkimi co snują teorie spisku w zespole BMW przeciwko Robertowi. Uważam, że po tym jak szczęśliwie trafił do F1, on teraz po prostu ma pecha, większego pecha niż jego kolega z zespołu. Bilans się wyrówna i kiedyś niefart się skończy, oby w 2008 roku. Życzę tego jemu, sobie i wszystkim kibicom. Pozdrawiam
16.09.2007 08:57
0
gerber racja tylko że tych "przygód" Kubica mial więcej niż jakikolwiek inny kierowca w F 1 od lat ( poprawcie mnie jak się mylę ) Stara prawda co go nie zabije to go wzmocni. Z 14 pola to będzie trudno dojechać do 7 i 8 pozycji. Ale będzie sie działo. Nie moge się doczekać.
16.09.2007 10:18
0
Jeżeli bedzie startować 14, to chyba gorzej bo tam jest mniej przyczepna nawierzchnia!
16.09.2007 10:26
0
Ludzie, co za głupoty tu wypisujecie! Bardzo dobrze, że w Q3 Robert miał lżejszy bolid od Nicka, bo zajmując 5-te miejsce cofnięto go na 15-te. Czy chcilibyście, żeby zajął 17-te?!?!?! Nick pewnie miał zająć 6-te, czyli miał być na czystym polu 5-tym, a że nieco zawalił, to i będzie miał teraz gorszy start. A co do tankowania - to ponieważ będzie startował z 15-go to może zatankować ile chce, ale MZ byłoby totalną głupotą jechać na jednego stopa, bo jak to już pare wyścigów pokazało, nie da się tak łatwo, a czasami w ogóle, wyprzedać cysterną!!! Tylko miękie opony i mało paliwa na starcie pozwoli Kubikowi szybko łyknąć reszte towarzystwa i dobić się na 8-me miejsce albo i wyżej. Trzymam kciuki, by nic się nie stało na pierwszym zakręcie!
16.09.2007 10:37
0
A czy na torze w Spa da sie wyprzedzać? Bo jesli tak to RK rzeczywiście ma pole do popisu. Przecież czas jaki osiągnąl w kwalifikacjach znamionuje że dysponuje jesli nie o klase to na pewno o pól klasy lepszym bolidem od co najmniej 7 kierowców przed nim. Mam racje?
16.09.2007 10:49
0
Kadet: robert nie moze zabrac tyle paliwa ile chce... musli miec tyle paliwa tak samo jakby sie zakwalifikowal w pierwszej dziesiatce
16.09.2007 10:58
0
Czasami wydaje mi się że niektórzy wogóle nie czytają wszystkich komentarzy. Więc żeby uporządkować: 1. Rober startował w O3 więc tankuje tyle paliwa ile zadeklarował zespół! 2. Robert startuje z 15 miejsca, nie 14 bo regulamin przesuwa go o 10 miejsc do tyłu bez wzgledu na to kogo jeszcze przed nim wykluczą lub przesuną 3. Na torze SPA da się wyprzedzać nawet lepiej niż na Monzy
16.09.2007 10:59
0
Robert jedzie na pewno na 2 pit stopy... Ma za zadanie wyprzedzać na prostych i walczyć o pozycje... Myśle, że wielu kierowców przed nim jedzie na 1 pita. Trochę źle będzie jeżeli utknie za którymś ale myślę, że jest na tyle świetnym kierowcą, że sobie poradzi... z drugiej strony bolidy zatankowane pod kurek są wolniejsze na prostych i gorzej wchodzą w zakręty... a przecież Spa ma długie proste... Robert w sumie będzie miał ułatwione zadanie byle zrobił to szybko bo przecież dosyć wcześnie zjedzie na 1 stopa... czekam z niecierpliwością na wyścig... ROBERT pokaż, że potrafisz...
16.09.2007 11:03
0
monza nie jest łatwa jeżeli chodzi o wyprzedzanie...(tak nawiasem) a ponoć tor w spa jest rekordowy co do czasu jechania z pedałem "do dechy" (dłużej niż w indianopolis, przynajmniej tak mówili w polsacie:))
16.09.2007 11:52
0
Tytussek: nie wprowadzaj zamieszania, na oficjalnej stronie F1 jest wyraznie napisane, że Kubica statuje z 14. pozycji!
16.09.2007 12:15
0
robert ma szanse udowodnic niedowiarkom jakim jest naprawde kierowca , i ci co nazekaja ze wyprzedza tylko w pit !!!!!!!!!!!!! ostatnio rosbergowi pokazal jak sie jezdzi a on mu jedynie palec heheheheh .wiec jezeli ktos ma jakies ale to proponuje zobaczyc dzis . licze na pierwsza 6 i trzymam kciuki pozdro
16.09.2007 13:13
0
Sorry faktycznie zamieszałem, ale tak bywa jak się człowiek opiera na przepisach z poprzednich sezonów. Nie przypuszczałem że w tym wzgledzie FIA też zmieniła przepisy.
15.06.2008 20:20
0
a moim marzeniem jest mieć taki wózek :D
15.06.2008 20:46
0
miałbyś go, ale byś se nie pojeździł, bo nie ma homologacji, więc tylko po torze... :) choć właściwie na taczki też nie ma homologacji ;D
16.06.2008 00:44
0
wow w niedziele ten wózek startował na torze w Brnie :) nieźle go pokiereszowali ^^
17.06.2008 15:11
0
nawet jak bym nie mógł nim jeździć po ulicach, to jazda po samym torze by mi w zu[ełności wystarczyła :D
19.05.2010 14:32
0
WTCC ;]
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się