WIADOMOŚCI

BMW i Williams zagrożone dyskwalifikacją?
BMW i Williams zagrożone dyskwalifikacją?
Jak podaje serwis autosport.com bolidy zespołów BMW oraz Williams są poddawane szczegółowemu dochodzeniu po wyścigu o GP Brazylii.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Przedstawiciele obydwu zespołów zostali wezwani przez stewardów w celu wyjaśnienia czemu ich bolidy nie przeszły powyścigowych inspekcji technicznych.

Prawdopodobnym problemem mogą być próbki pobranego paliwa z bolidów trzech kierowców: Nico Rosberga, Nicka Heidfelda i Roberta Kubicy, które miało nieprawidłową temperaturę (zbyt niską).

Nico Rosberg, Robert Kubica i Nick Heidfeld ukończyli GP Brazylli na pozycjach odpowiednio czwartej, piątej i szóstej. W przypadku dyskwalifikacji tych zawodników tytuł Mistrza Śwata kierowców przypadnie Lewisowi Hamiltonowi.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

80 KOMENTARZY
avatar
semai

21.10.2007 23:31

0

jesli fiamiltonowi dadza tytul to mam gdzies to cale F1...


avatar
jontek

21.10.2007 23:31

0

A jednak nie badzie tak pieknie? Absolutna bezsilnosc... robia co tylko chca zeby bambo mial tytul


avatar
Wehr

21.10.2007 23:33

0

Proszę Państwa, w wypadku takie precedensu myślę, że FIA sama siebie pogrąży...


avatar
shav

21.10.2007 23:33

0

rotfl... to juz byłby fortel dziesięciolecia


avatar
bzzq

21.10.2007 23:34

0

to chyba zart ;)


avatar
Bosiu

21.10.2007 23:36

0

ja pier**** nie wierze jak to pzrejdzie to bedzie niezly skandal!!!


avatar
qwert

21.10.2007 23:37

0

To już by było, delikatnie mówiąc, niesmaczne. :/


avatar
cervantez17

21.10.2007 23:37

0

ja juz konsumuje szampana a tu takie cos??? masakra bede zdruzgotany :(


avatar
rosa14

21.10.2007 23:40

0

jezeli hamilton zdobedzie ten tytul to nie wierze w sprawiedliwosc!!


avatar
borgolot

21.10.2007 23:40

0

co oni k@#%^ kombinują? Ale to im nie przejdzie. tu chodzi o za duże pieniądze


avatar
mexi

21.10.2007 23:43

0

synek sie popłakał to tatuś poleciał do wujka Maxa i wujka Bernneigo z wazelinką? Brakuje Lewisowi dwóch miejsc. Wiec wywalą dwóch, a najlepiej trzech kierowców. Hamilton powinien przestac jeździć w F1, albo Fia powinna zostać "umiędzynarodowiona".


avatar
Marti

21.10.2007 23:45

0

Naprawdę baaardzo dziwny przypadek, że to akurat u tej trójki stwierdza się jakieś nieprawidłowości i akurat po tym wyścigu...


avatar
alepski

21.10.2007 23:46

0

jeśli do tego dojdzie to ja za przeproszeniem pier@#$%^& ten "sport".


avatar
Supek

21.10.2007 23:47

0

Ha ha ha...ja pierdziele....no to juz jest kosmos....czyzby FIA bylo przygotowane na taka ewentualnosc, ze Lewis nie dojedzie na oddpowiednim miejscu ....a ciekawe ze Nakajima nie ma problemow ..jemu z karnistra wlewali inne paliwo czy jak ?? PARANOJA....


avatar
lania01

21.10.2007 23:48

0

czytam i niewieze, jak tak sie stanie ze ich zdyskfalifikuja to ja od przyszlego sezou F1 nieogladam. Pozdro, narka


avatar
AndrzejOpolski

21.10.2007 23:48

0

Trzymałem kciuki za Hamiltona - nie wyszło. Ale ta wiadomość mnie nie ucieszyła. Przypomina mi to GP Węgier z zeszłego roku kiedy to Robert miał "niedowagę". Ale to dzisiejsze jest niepotrzebne. Kimi faktycznie był "królem bez korony" i niech w 2007r zostanie mistrzem świata. Lewis jest świetnym kierowcą ale zobaczył, że tytuł dla niego jeszcze nie w tym roku. Ufam, że ta wiadomość to "kaczka dziennikarska". Po wyścigu przypomniałem o niezakończonej sprawie Massy, który w sobotnim treningu wyprzedzał podczas żółtej flagi - ale zrobiłem to aby pokazać, że nie tylko Hamiltonowi FIA odpuszcza.


avatar
rfz

21.10.2007 23:49

0

PRIMA APRILIS?


avatar
bill79

21.10.2007 23:49

0

jaki dziwny zbieg okoliczności. to jest niedorzeczne co piszą i chcą zrobić. FIA przechodzi sama siebie, to nasi politycy nawet im nie dorównują!!! za dużo przypadków i decyzji na korzyść jednej osoby której tytuł wogóle się nie należy tytuł MŚ, paranoja


avatar
Supek

21.10.2007 23:52

0

Ale Hamilton napewno jest liderem "przymknięć oka" ...on też podczas Q3 zajechał drogę Raikkonenowi który był na szybkim okrążeniu...


avatar
GSXR750

21.10.2007 23:53

0

Najlepszy samochód w F1, całe FIA za plecami - jakim trzeba być matołem żeby nie zostać MŚ, chyba Hamilton tylko tak potrafi. Ale nie przesądzajmy jeszcze wyszystkiego, być może Kubica i Heidfeld mieli po puszcze redbula w bakach, wtedy Lewisek wskoczy na 1:)))))


avatar
Porky2

21.10.2007 23:53

0

zgadzam sie z przedmowcami, jesli to tego dojdzie to pier@%*#! ten sport, choć bardzo bym chcial zeby jednak zostało tak jak jest


avatar
Kazik

21.10.2007 23:54

0

Jeżeli wyniki wyścigu zostaną zmienione to....


avatar
divii

21.10.2007 23:54

0

Jeżeli do tego dojdzie, to będzie przekręt tysiąclecia w wykonaniu FIA ;P Aż mi się wierzyć nie chcę, że coś takiego mogą zrobić.


avatar
wojtekn4

21.10.2007 23:55

0

juz sie zaczyna. Formuła staje się żałosna. Hamilton przyjechał na złym miesjcu to muszą sami wziąć w swoje rece. Jak przyznają tytuł dla Hamiltona przestaje oglądać wyścigi. Nikt nie musi pomagać Hamiltonowi w zdobyciu mistrzostwa jest przecież dobrym kierowcą. FIA chce go na siłe zrobić mistrzem to się robi coraz większa żenada nad tym to tylko śmiać się czy płakać. sami chociaż wiecie....


avatar
lukas248f1

21.10.2007 23:57

0

ludzie to sa JAJA jakies!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! co ta FIA odp*******!!!!!


avatar
Marti

21.10.2007 23:57

0

Z powodu nieprawidłowej benzyny zdyskwalifikowano już w przeszłości kierowców (jak dobrze pamiętam w 1995 w Brazylii M. Schumachera i D.Coultharda. Ale żeby akurat cos było nie tak z bolidami akurat całej trójki kierowców, która była między Alonso i Hamiltonem i to w decydującym o tytuł wyścigu?!?! Heh...


avatar
Kazik

21.10.2007 23:59

0

Wtedy zdyskwalifikowano teamy (Benetton-Williams)-kierowcom pozostawiono punkty.


avatar
Marti

21.10.2007 23:59

0

Kurde, Raikkonen już pewnie po 3 flaszkach Finlandii i sobie imprezuje. Heeeeh... no na jego miejscu to nie wiem co bym zrobiła gdyby tak się stało...


avatar
reikorp

22.10.2007 00:00

0

Heh, niech se pogadają. Ja chcę dobrze dla Hamiltona, ale jak mu rzucą ten ochłap, to zwyczajnie wszyscy Święci i Święte motorowe poprzysięgną się przeciw NIM i Hamilton pewnego razu pierdolnie w beton przy 200km/h w taki sposób, że błogosławiona kinetyka go zabije. I po co niby to komu? Apeluję o nielekceważenie potęgi Benzyny. Dobra, idę spać chyba, bo rano muszę z wiernymi odprawić poranne kręcenie bączków w intencji zniesienia akcyzy na paliwa.


avatar
GTK

22.10.2007 00:00

0

Ale co Hamilton spiep&*() ostatnie 2 wyscigi to nie mam pytan - az chce sie powiedziec MISTRZOSTWO SWIATA ... heh


avatar
Marti

22.10.2007 00:01

0

Racja, Kazik (jakis czas temu pisałeś o tym). Ciekawe jak teraz będzie, bo skoro czegoś się "dokopali" to jakieś sankcje napewno będą...


avatar
Dawidpwa

22.10.2007 00:03

0

ja w to nie wierze jak tak zrobią to mam ich w dupie


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:05

0

ta FIA to jest jakas wies normalnie!!!!!!!!!!!!!!!!!! przepraszam ze tak mowie ale oni robia wszystko zeby tylko HAMowi dopomoc!!! :/


avatar
tola

22.10.2007 00:07

0

Mozecie wyjasnic o co chodzi z ta benzyna, jakie sa zasady, dlaczego wyższa temeratura moze poprawic wynik? i skad ta temperatura?


avatar
Supek

22.10.2007 00:08

0

Jesli tak sie stanie to nie wierze, ze szefostwo teamow ktorych to dotyczy, kolejny raz kurtuazyjnie przemilcza sytuacje...taka ewentualnosc naprawde grozi burza w F1...bo juz pal licho punkty BMW i Williamsa...ale Ferrari byloby okradzione po raz drugi...nie sadze ze do tego dojdzie...a jesli tak to bedzie swiadczylo tylko o tym ze to juz nie jest sport tylko zwykla "ustawka"....i moze odpuscmy juz samemu Hamiltonowi bo na nim skupia sie wszystkie negatywne emocje ( przyznaje, ze sam sie na nim wyżywalem slownie) a wyglada na to, ze on jest tylko marionetka w tej calej grze...i chyba w tej sytuacji i on sam nie chcialby tego mistrzostwa...niech przyszly, sprawiedliwy sezon pokaze prawdziwa wartosc Lewisa i przywroci mu nasza sympatie....a w tym roku jedynym, sprawiedl;iwym i zasluzonymi zwyciezcami sa Kimi Raikkonen i Ferrari...


avatar
kocek

22.10.2007 00:09

0

co to znaczy za niska temperatura paliwa? czy coś takiego jak temperatura paliwa jest w ogóle w regulaminie? ktoś chyba próbuje na siłę podgrzać atmosferę zupełnie w to nie wieżę


avatar
jan55

22.10.2007 00:09

0

Założyłem sobie 5 konto, naprawde jest tu jakiś frajer. Wiedziałem ze to się tak szybko nie skończy po tym co pokazał w tym wyścigu ja bym go cofnął jeszcze gdzies na 10 miejsce w klsyfikacji


avatar
warlik

22.10.2007 00:10

0

Międzynarodowa Federacja Samochodowa wstrzymała ogłoszenie oficjalnych wyników mistrzostw świata Formuły 1. FIA ponad trzy godziny po zakończeniu GP Brazylii wezwała przedstawicieli teamów BMW Sauber i Williamsa. Mogło się to zakończyć zmianą w klasyfikacji wyścigu i przyznaniem tytułu mistrza świata Lewisowi Hamiltonowi, ale ostatecznie wyniki zostały utrzymane "Przedstawiciel ekipy ma niezwłocznie stawić się u komisarza wyścigu" - brzmiał krótki komunikat FIA wysłany do obu ekip. Po wyścigu rzekomo wykryto nieprawidłowości w bolidach Roberta Kubicy (5. miejsce w GP Brazylii) i Nicka Heidfelda (6.) z BMW Sauber oraz Nico Rosberga (4.) i Kazukiego Nakajimy (10.) z Williamsa. Według nieoficjalnych informacji paliwo w bakach samochodów trzech kierowców miało niewłaściwą temperaturę. Zgodnie z przepisami temperatura paliwa nie może być wyższa więcej niż 10 stopni od temperatury otoczenia. Okazało się jednak, że temperatura benzyny we wszystkich bolidach zmieściła się w dopuszczalnej normie. "Temperatura paliwa w pojazdach z numerami 9 (Heidfeld), 10 (Kubica), 16 (Rosberg) i 17 (Nakajima), była niższa niż 10 stopni powyżej temperatury otoczenia" - głosi nowy komunikat FIA. Przepis o temperaturze paliwa ma na celu wyeliminowanie powszechnej niegdyś w Formule 1 praktyki zmrażania paliwa. W wyniku tego procesu benzyna zmniejszała swoją objętość i w ten sposób przyspieszała proces spalania. W razie wykluczenia tych kierowców tytuł mistrza świata przypadłby w udziale Lewisowi Hamiltonowi, który ukończył wyścig na siódmym miejscu.


avatar
jan55

22.10.2007 00:11

0

szkoda mi alonso, ale przynajmniej dobrze ze póki co narazie mistrzem jest raikonnen a nie murzyn. Tłumacze to sobie ze sprawideliwośc zawsze wygrywa. A Ciebie Alosno widze zaraz w renault!!!!


avatar
Marti

22.10.2007 00:12

0

tola - nie wyższa temp, tylko niższa. Wtedy benzyna ma większą objętość i w zwiazku z tym daje wyższą moc.


avatar
warlik

22.10.2007 00:14

0

raikkonen mistrzem...czytajcie ten dlugi post :) pozdrawiam


avatar
Supek

22.10.2007 00:18

0

mniejsza objetosc Marti...przez co jednostka pojemnosci moze dac wyzsza moc ....tylko woda sie rozszerza przy zamrazaniu :)


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:19

0

jan55 zgadzam sie z toba :) ALO spowrotem do Renault!! ;-D


avatar
qwert

22.10.2007 00:20

0

Supek - bardzo rozsądna wypowiedź. Te stały atak skupia się chyba w niewłaściwym miejscu, na niewłaściwej osobie. Wszystkie te kontrowersyjne decyzje nie są inicjowane przez Hamiltona i to nie jego należy za to winić. Również tak jak Ty wierzę, że, gdyby nawet ta kara została faktycznie nałożona (w co wątpię), Lewis zrezygnowałby z tytułu.


avatar
reikorp

22.10.2007 00:20

0

Marti, ma wtedy mniejszą objętość:)


avatar
reikorp

22.10.2007 00:21

0

sorry, opóźnionym


avatar
Marti

22.10.2007 00:23

0

racja, chłopcy - jestem tak zdenerwowana, że co innego myślę, a co innego piszę ;-) ech...


avatar
Supek

22.10.2007 00:25

0

Rozumiemy Marti, rozumiemy...:))...nie tylko Tobie dzisiejsze GP spowodowalo nadszarpniecie nerwow.


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:25

0

wiecie co? pozostaje nam nadzieja ze przyszly sezon bedzie normalny. bez afer, wspomagania przez sedziow. oparty na prawdziwej i ZDROWEJ rywalizacji ;) nie bylbym soba gdybym w to nie wierzyl ;-D


avatar
Browar

22.10.2007 00:25

0

od 1996 roku regularnie oglądam F1 i zawsze z pewnym dystansem podchodziłem do podejrzeń o stronniczość FIA, która ponoć działała niekiedy na korzyść niektórych kierowców lub teamów. Ale w tym sezonie faktycznie stało się to ewidentnie. FIA kilka razy faktycznie dość ewidentnie zadziałała na korzyść Hamiltona. Mimo to wygrał Raikonnen, a przegrała FIA i pozostaje wierzyć w to, że pomimo ewidentnej stronniczości w tym sezonie FIA nie odważy się tego zrobić, bo to by chyba było samobójstwo dla tego sportu pomimo 58 - letniej tradycji. Zniszczenie czegoś tak pięknego jak wyścigi F1 by było katastrofą. Prawdopodobnie wówczas by powstała konkurencyjna seria wyścigów, ale to już by nie było to samo, bo najlepsi kierowcy świata by zostali podzieleni na dwie grupy i walka o zwycięstwo w serii wyścigowej w której ściga się tylko część najlepszych kierowców świata nie byłaby już taka pasjonująca zwłaszcza po tak niesmacznym incydencie. Odebranie komuś tytułu Mistrza Świata po wyścigu w sytuacji w której on sam ani jego team nie zawinił byłoby jakimś ewenementem na skalę światową. Sytuacja w której Raikonnen jeżdżący dla Ferrari miałby stracić Mistrzostwo z powodu tego, że jakimś dziwnym trafem i to akurat właśnie w tym wyścigu (żadnym poprzednim) podobno zawiniły 2 inne zespoły BMW i Williams byłaby conajmniej dziwna. A jak do tego dorzucimy parę innych incydentów (choćby ten z karą dla Kubicy z przed trzech tygodni) to sprawa staje się ewidentna. Cokolwiek się nie stanie, to chcę jasno wszystkim powiedzieć, że dla wielu z nas (kibiców F1) Raikonnen i tak będzie mistrzem, a przegranym FIA !!!


avatar
reikorp

22.10.2007 00:27

0

No i słowo co do tego zamrażania. Lodowata Benzynka ochładza silnik. Wiecie, intercooler, te sprawy. Można zatem trochę więcej wycisnąć z silnika bez jego przegrzania. No i objętość też ma znaczenie. Taki sam objętościowo zastrzyk Benzyny do komory spalania, ale większa energia. To wie każdy siedmioletni wierny Przenajświętszej Benzyny.


avatar
Supek

22.10.2007 00:29

0

Reikorp to samo mialem na mysli, ale nie potrafie sie tak technicznie i obrazowo wyslawiac :))...


avatar
Marti

22.10.2007 00:32

0

Na jednym z niemieckim serwisów właśnie podają, ze dochodzenie trwa nadal (w bolidzie Nakajimy takze). Mike Gascoyne ze Spykera podobno ma żądać dyskwalifikacji tych 4. kierowców. Heeeeeeeeh.......


avatar
Marti

22.10.2007 00:33

0

** niemieckich (już mi i końcówki szaleją) :-)


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:34

0

no to by byla lipa jak jaciepierkurdedole!!! :/


avatar
reikorp

22.10.2007 00:36

0

Kurna, nie wiem czy się położę jeśli sprawa się nie wyjaśni...


avatar
jeden

22.10.2007 00:37

0

Po raz pierwszy widzę, że autor podaje źródło swojego niusa. Tak trzymać!


avatar
Supek

22.10.2007 00:37

0

Oj coś czuję , że będzie smród....obym się mylił.


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:39

0

reikorp ja cos czuje ze tez bede mial sny niespokojne ;/ :)


avatar
Marti

22.10.2007 00:40

0

Jo Bauer wydał już oświadczenie, że benzyna w tych bolidach po tym GP jest nielegalna ;/ no nieeeeeee!!!!!!!


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:41

0

jezu!!!!!!!!!! stalo sie!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
Supek

22.10.2007 00:42

0

no i weź tu se potem chłopie nie wypij...


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:43

0

ja mam flache bimbru w szafce :) ja bedzie dyskfalifikacja to ide zalewac robala :)


avatar
reikorp

22.10.2007 00:47

0

Jedno jest pewne - Hamilton jest czarny xD dobre, co?


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:51

0

reikorp choc troche poswirujemy bo musze odreagowac :) zapodaj jakis fajny tekst :)


avatar
lukas248f1

22.10.2007 00:58

0

mialem pomysl na psujace sie bolidy BMW :) skrzynia z mojego malucha nigdy sie nie psula! :) trzeba by ja tylko jakos im dotarczyc i problem rozwiazany !!! :)


avatar
reikorp

22.10.2007 00:59

0

Bez off topów, panie! Jedynie w granicach tematu, z lekkimi może odchyłkami. No i pisze się "chodź", ale być może to wina pory, więc się nie czepiam xD Powtórzę się: Hamilton to: a) czarny koń; b) czarne złoto; c) czarna owca?


avatar
lukas248f1

22.10.2007 01:02

0

wybieram odpowiedz d) murzynek HAMilton, co se w anglii mieszka, w FIA ma plecy ten nasz kolezka ;-D moze byc?


avatar
reikorp

22.10.2007 01:09

0

Źle, przegrywasz życie:) Poszukam jeszcze jakichś info i spiżdżam spać raczej.


avatar
reikorp

22.10.2007 01:23

0

No nic, nie dowiem się, rano zczekałtuję. Pozdoo


avatar
lukas248f1

22.10.2007 01:38

0

siema reikorp! milo bylo :)


avatar
atomic

22.10.2007 08:22

0

widzę ,że po wyścigu emocje opadły . andrzej to ładnie z twojej strony , że przyznajesz się do porażki./z klasą /. ale mam nadzieje ,że podzielisz moje zdanie i uznasz,że jakiekolwiek dochodzenia po ostatnim wyścigu są tylko niepotrzebnym spięciem w f1 w tym sezonie


avatar
walerus

22.10.2007 14:48

0

no zajebisty powód by HAMilton zdobył mistrza....- mucha nie siada....;-)


avatar
Wojtek1992

22.10.2007 16:38

0

Na początku sezonu, nawet kibicowałem Hamiltonowi... Ale FIA i McLaren zrobili z niego dziecko, które samo nie może o siebie zadbac... Przec caly sezon prowadzili go za rączkę do tytułu, a gdy w końcu przez jego brak doświadczenia nie udało się wygrac, probują sie posunąc nawet do tak jawnego oszustwa... Zal mowic ale F1 schodzi na psy :( BRAWO RAIKKONEN!!!!


avatar
abrams

22.10.2007 17:33

0

Nie no to jest już szczyt wszystkiego, jak te poje..... FIA, odda tytuł temu bambomenie to tylko ośmieszy sama siebie i wybuchnie chyba największa afera w formule, po raz kolejny z udziałem Mclarena. Jeżeli jednak to zrobią i bambo przyjmie ten tytuł to będzie największym, nieuczciwym i skorumpowanym chamem na świecie. Jeżeli chce zachować twarz i pokazać że jednak tytuł zdobywa się przez uczciwą walkę na torze a nie układy w formule to napewno wyjdzie na tym lepiej wsród samych kierowców i wielu kibiców na świecie, bo okaże się zawodnikiem grającym fer, bo jak wiemy fakt, że popełnił błąd podczas wyścigu w Brazylii był spowodowany tylko z jego winy a nie z winy innych kierowców, więc niech sam sobie odpowie na pytanie czy opłaca mu się ubiegać o ten tytuł czy pozostawić go w rękach kierowcy, który naprawdę dał z siebie wszystko żeby zdobyć tytuł mistrza świata przez UCZCIWĄ WALKĘ NA TORZE. Jedno wiem napewno, że te całe skorumpowane FIA bardziej takim zachowaniem zaszkodzi Hamiltonowi niż mu pomoże!!!


avatar
adek155

22.10.2007 18:44

0

No oczywiście musieli coś wymyślec by FIAmiltonek miał zwycięstwo.Takiej głupoty to jeszcze nie słyszałem. Raikkonen wygrał uczciwie i nikt mu w tym nie pomógł. FIA to sku.......


avatar
MichalskiK

22.10.2007 20:34

0

Dziwne że przyczepili się akurat do tych przed HAMiltonem


avatar
obi216

22.10.2007 21:03

0

O BULWA !ALE ZIEMNIAK ! Jeszcze nie czytałem następnych newsów. MInę mam nietęgą !


avatar
walerus

23.10.2007 10:27

0

im mogą punkty odebrać - ale zgodnie z regulaminem Hamiltono wi nie muszą ich przydzielać. - tzn utrzyma 7 pozycję a przed nim dziura.....;-)


avatar
grzybek12345

15.03.2008 11:39

0

żal.pl


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu