Dzisiaj na torze w Jerez panował znacznie większy ruch niż wczoraj. Do zespołów Red Bull i Williams dołączyło siedem teamów, które w sprzyjających warunkach testowały nowe rozwiązania na sezon 2008. Pod nieobecność stajni Ferrari najszybszym teamem okazał się McLaren. Lewis Hamilton uzyskał najlepszy czas, wynoszący 1:19,102. Drugi był Pedro de la Rosa, który do swojego kolegi stracił niecałe 0,2 sekundy.
Robert Kubica po krótkiej przerwie, w czasie której zdołał odwiedzić Polskę, powrócił dzisiaj do obowiązków testowych i przejeżdżając 91 okrążeń toru uzyskał czas 1:19,539, tracąc do lidera nieco ponad 0,4 sekundy, zajmując trzecie miejsce. Drugi z kierowców BMW Sauber, Nick Heidfeld, był dzisiaj o przeszło 0,4 sekundy wolniejszy od Polaka, zajmując 6 miejsce. W bolidzie Niemca pojawiły się dzisiaj jednak drobne problemy techniczne, w wyniku których tuż przed przerwą podczas wyjazdu z pit lane Heidfeld zblokował silnik.Dwójkę zawodników BMW Sauber przedzielił Kazuki Nakajima z Williamsa oraz Nelson Piquet Jr z Renault. Brazylijczyk przejechał dzisiaj 120 okrążeń. Dopiero za czołowymi zespołami ubiegłego sezonu znalazły się walczące o swoją pozycję w F1 zespoły Red Bulla oraz Williamsa. Mark Webber, testujący RB4, uzyskał czas 1:20,013, który pozwolił zająć 7 miejsce.
Nico Rosberg po wczorajszym udanym rozpoczęciu testów na torze w Jerez dzisiaj zajął 8 pozycję, tracąc do Lewisa Hamiltona niecałą sekundę, przejeżdżając przy tym największą ze wszystkich liczbę okrążeń- 125.
Pierwszą dziesiątkę zamykali dzisiaj Sebastian Vettel oraz David Coulthard. Szkot prowadzący bolid RB4 dzisiaj także przejechał sporą liczbę kilometrów, okrążając tor w Jerez 111 razy.
Poza pierwszą dziesiątką znalazł się drugi z kierowców Toro Rosso- Sebastian Bourdais, któremu udało się pokonać dzisiaj Rubensa Barrichello z Hondy oraz testującego ubiegłoroczną wersję bolidu Renault- R27 Lucasa di Grassi.
Mimo wielu spekulacji na temat tego czy zespół Super Aguri pojawi się dzisiaj na torze, ostatecznie mający problemy finansowe team, postanowił wystawić na tor jedynie Takumę Sato. Japończyk przejechał w bolidzie SA07 90 okrążeń, z których najlepsze w czasie 1:21,400, co pozwoliło na zajęcie 14 miejsca na koniec dnia.
Tabelę czasową zamykali dzisiaj Vitantonio Liuzzi, testujący bolid Force India oraz Alexander Wurz z Hondy.
12.02.2008 17:51
0
pretty optimistic, isnt'it?
12.02.2008 17:58
0
bardzo milo:)tak Dalej trzymac:) nalezy jednak pamietac ze nie ma Ferrari czyli wyglada na sytuacja taka jaka byla w sezonie 2007....1)ferrari,2)MC,3)BMW...
12.02.2008 18:01
0
no no brawo robercik :):) widać zze jest lepszy od heidfelda jednak :P chyba ze mieli inne zadania :D
12.02.2008 18:06
0
hot dog: przeciez nie bylo deklaracji ze bmw przegoni kogos z czolowej dwojki, tylko ze bedzie walczyl o zwyciestwa (między wierszami: _pojedyncze_), czyli opcja, układ jak sezon temu+mniejszy dystans do MC+F byłby myślę najbardziej optymistyczny z możliwych (w przeciwieństwie do opcji z przekombinowaniem a'la renault sezon temu;)
12.02.2008 18:16
0
brwo robert i brawo bmw. dzisiaj o 16 ogladalem widamosciy i transmisja F1 w Polsacie będzie przez następne 3 lata , tylko mnie komentatorzy denerwują , lepiej odrazu przełączyc na Eurosport . Pozdr.
12.02.2008 18:16
0
Powiem Ci tak alecc sledzac testy wydaje mi sie ze BMW zmniejszylo dystans do Mc jadnak wydaje mi sie ze wszystkim ucieknie Scuderia oraz o ile potwierdza sie wyliczenia Renault dotyczace tylnego skrzydla "W" czyli 0.5sec moze okazac sie grozne rowniez Reno:)
12.02.2008 18:17
0
tyko ze bmw nadal traci do MC prawie pół sekundy . Czyli bez zmian i o wygraniu jakiego kolwiek wyścigu nie ma narazie mowy chyba ż nie dojedzie MC i FERRARI do mety
12.02.2008 18:19
0
Jednak dla mnie najbardziej pozytywna kwestia jest to ze Robert jest caly czas porzed Nickiem czyli chyba to RK lepiej radzi sobie z nowymi wymogami plus byc moze lepiej przebiega wspolpraca miedzy Robertem a jego nowym inzynierem Antonio Cuquerella-a...
12.02.2008 18:22
0
Akurat jezeli chodzi o roznice BMW-MC raz jest 0.5 sec raz 0.1 sec a raz BMW jest przed MC tak wiec chyba jednak dystans zostal zmniejszony .
12.02.2008 18:24
0
A ja jestem optymistą na ten sezon :) Najważniejsze, że BMW nie spieprzyło bolidu hehe. Jeśli będzie mniej awaryjny to prędzej czy później Robert ( lub Nick :P ) osiągnie 1. albo chociaż 2 miejsce :) A co do komentatorów, to nic do nich nie mam. Wg mnie bardzo fajnie relacjonują :) pozdro
12.02.2008 18:28
0
a dlaczego nikt nie zwrócił uwagi na różnice w czasach między bolidami Renault z tamtego i obecnego sezonu? czy to nie daje do myslenia? a przeciez Alonso dołoży jeszcze "obiecane" o.5 sek i co wtedy ?
12.02.2008 18:31
0
narazie do myslenia daja testy i ich wyniki a z nich wcale nie wynika poki co aby Twoje prognozy sajmon33 mialy sie sprawdzic...
12.02.2008 18:44
0
hod dog zauwasz że NIK nie miał baranich rogów może w tym coś jest że robert jest przed nikiem przy okazji artwi mnie jedno na przednim nosie jest tyle elementów ż niewiem czy sobie będą radić przy wymianie wrazie jakiejś kolizji
12.02.2008 18:49
0
Spokojnie analizujac chociazny poprzedni sezon takich wypadkow nie bylo duzo:) poza tym zespol doskonale wie ze projektujac nos nie moze tworzyc elementu spowalniajacego bolid.Kolejna kwestia jest czy wogole losie rogi pojawia ...moze byc tak ze zespol szuka zlotego srodka ...
12.02.2008 18:50
0
spowalniajacego mam na mysli jego wymiane bo inna interpretacja jest oczywiscie smieszna:)
12.02.2008 18:55
0
co do zblizenia sie bmw do mc to pewnie bedzie tak ze raz beda przed nimi raz za.wiecie ze co tor to jest inna forma.tak jak w tamtym roku raz mc byl nie do doscigniecia przez ferrari a na innym torze wszystko na odwrot.mysle ze ferrari bedzie nie do scigniecia ale wieze ze bmw czasem nawiaze rownorzedna walke,szczegolnie wierze w roberta!!!!
12.02.2008 19:00
0
Honda mnie załamuje. Wydawać by się mogł że mają wszystko ... prócz dobrego bolidu.
12.02.2008 19:02
0
Ciekawy jest opis kempy007. Kubica traci do lidera NIECO ponad 0,4s a Heidfeld był woliniejszy od Roberta PRZESZŁO 0,4;-)
12.02.2008 19:11
0
Proszę,żeby niektórzy przestali pieprzyć o tych "baranich rogach" na przednim skrzydle.Te elementy były tylko zamontowane w garażu-to system chłodzenia hamulców,a nie żadne nowe rozwiązanie aerodynamiczne!!! Ile razy można powtarzać :/
12.02.2008 19:19
0
raven to wytulmacz mi dlaczego na tylu zdjeciach z testow owe rogi pojawiaja sie nader czesto to tez sa zdjecia z garazu gdzie pomagaja chlodzic hamulce????
12.02.2008 19:34
0
jeszcze tylko 30Dni 04H 27Min 19Sec....:)
12.02.2008 19:39
0
zgaam sie z tobą po co chłodzić coś czego w gerażu się nie używa . Kto może wie kiedy dołączy ferrarka do reszty testujących??
12.02.2008 19:55
0
No, no Barrichello 12. Ale ta nowa Honda to porażka, a mieli wyjść z dołka.
12.02.2008 19:58
0
Ferrari podobno jutro już ma być
12.02.2008 20:13
0
ferrari nie bedzie na jerez!! bedzie dopiero w catalunya-20 lutego wraz z szescioma zespolami przez 3 dni.a 25-lutego zaczynaja sie ostatnie testy dla wszystkich zespolow i tez beda w catalunya przez 3 dni a potem juz tylko zostanie czekac na gp australii!!!
12.02.2008 20:19
0
fajny jest filmik z dzisiejszych treningow dla ciekawych podaje gdzie f1wm.pl
12.02.2008 20:25
0
Exclusive interview - BMW Sauber’s Robert Kubica on official web
12.02.2008 20:25
0
załoze sie że bmw nie pokazało 100 % mozliwości. jestem SPOKOJNY
12.02.2008 20:31
0
oby tak zostało na ten sezon
12.02.2008 20:38
0
znowu bmw to trrzecia siła oby podium chociaz było;d czas jest zadowalający ale nie wiem co by bylo jak ferrari i toyota by w tym uczestniczyly ten heidfeld nie umie jezdzic ze ciagle ma problemy a robert potwierdza swoją klase i zze jest od niego lepszy
12.02.2008 21:06
0
teraz jak robert ma inzyniera z doswiadczeniem to od razu jest ruznica z heidfeldem na kozysc polaka.mysle ze poprzedni inzynier byl do bani i te jego nieszczesliwedecyzje przez caly rok.
12.02.2008 21:06
0
mysle zxe bedzie good. robert mowil ze mieli duzo problemow z balansem. niezawodnosc kosztem szybkosci ?? oby nie i oby juz sie uporari z problemami o jakich mowil robert dla sportowej niedzieli :P
12.02.2008 21:14
0
2008-02-12 19:02:17 pionek16-80poz. kempa007
12.02.2008 21:20
0
Tak ja jestem całkowicie spokojny o forme BMW...bo powiedzcie cZY W ZESZŁYM SEZONIE UZYSKIWALI TAKIE CZASY????NIEE.i wieże że robert stanie kilka razy na podium:)
12.02.2008 21:56
0
Uważam,że BMW będzie mialo problem by byc 3 sila w tym sezonie.Renault jest bardzo silne,Williams mocne.Bedzie trudno...
12.02.2008 22:01
0
No jest już obiecująco:) Pamiętajcie tylko że nei było dzisiaj Ferrai, a oni pewnie byliby przed Polakiem.
12.02.2008 22:21
0
Cieszy mała różnica czasowa pomiedzy McLarenami a resztą. Williams i Renault będa w formie wiec pewnie bedzie duzo walki w środku stawki. Plus dla widowiska, minus że Robertowi bedzie ciezej.
12.02.2008 22:32
0
To zapewne jeszcze nie wszystko,coś za spokojnie to wszystko wygląda, mówie wam coś sie jeszcze przetasuje.Czasy jak czasy,ale niezawodność to priorytet w tym sezonie.
12.02.2008 22:56
0
Jesli sie nie myle to K. Nakajima startowal z Robertem w Macao w F3. I zdecydowanie jezdzil wolniej od Polaka. Jednak jak widac zrobil spory postep, albo te Wiliamsy sa na prawde mocne.
12.02.2008 23:57
0
patrzac na wyniki testow chyba bardziej powinnismy sie obawiac Willamsa i Renault,niz myslec o doscignieciu Mclarena czy \ferrari.ale przeciez to tylklo testy.pewne jest ze Heidfeld mial swoj plan dnia,a Kubica swoj;pewnie bylo sporo roznic miedzy tymi planami.jestem jednak dobrej mysli i jkedyne czym sie martwie to Alonso i Renault,ale jest to odczucie ze wszystko idzie w dobra strone i Polak jakos ostatnio coraz mniej narzeka;Robert czuje sie coraz lepiej w nowym bolidzie i moze zaskoczyc w tym sezonie jakims zwyciestwem,no moze podium.
13.02.2008 00:06
0
najsmieszniejsze sa mclarenowskie zaslonki przed boksami w jerez:P
13.02.2008 00:54
0
Witam... bravo dla Roberta widac ze jest w formie caly czas rowno...Zobaczymy w Australii kiedy wszyscy pojada na Maxa...i Przedewszystkim BMW
13.02.2008 07:58
0
@ hot dog-bo włókno węglowe z którego są zrobione tarcze nie oddaje szybko ciepła,więc trzeba je schłodzić jak bolid stoi w garażu.
13.02.2008 09:40
0
dobrze wiem z czego wykonane sa hamulce.Nie odpowiadasz na moje pytanie.Mianowicie jakie znaczenie dla chlodzenia hamulcow maja owe jak je nazwales "baranie rogi" skoro nie sa one uzywane w garazu a jak widac na zdjeciach podczas przejazdow...
13.02.2008 09:41
0
uwielbiam translatory...), tak mi przetlumaczyl info o robercie ( szescienny po holendersku to Kubica..Lol) a tutaj text: Sześcienny jest zapoznany rezygnować jeszcze raz problem0928: Szata Sześcienny jest zapoznany rezygnować wobec ten uruchomić rezygnować one's installatieronde jeszcze raz problem. Gdy tylko ten przedsięwzięcie wciąż królestwo przyjechał tam bardzo dużo dym wakacje i jest trwający ten bardzo wykręcać z tyłu ten przedsięwzięcie rezygnować ten Pole. Tak wykręcać który Sześcienny prawie z ten przedsięwzięcie był chętny sklepienie.
13.02.2008 09:43
0
to jest live info z godziny 9.30
13.02.2008 09:47
0
no i w zwiazku z tym zdjeciem prosze odpowiedz mi jakie znaczenie maja tutaj owe rogi. Raven Twierdzisz ze nie jest element aerodynamiczny ja sadze ze tak.:) W celu przyblizenia wejdz sobie na strone bmw-sauber i w newsach masz pierwsza info o NICKU i tam jest jedno z takich zdjec:)Skoro bylo tak jak mowisz tzn byl by to element tylko pomocny przy chlodzeniu napewno gdyby nie mial zastosowania aerodynamicznego nie pozostal by przejazdach...dlaczego??? odp jest chyba prosta...
13.02.2008 09:52
0
cos mi sie wydaje Raven ze Tobie chodzi o zupelnie inny element tak wiec prosze abys to Ty jak to powiedziales "nie pieprzyl" o ile dokladnie nie przeczytasz postu....pzdr
13.02.2008 09:59
0
chodzi wam o te rogi ze tak powiem na masce bolidu? nie mylic z przednim skrzydlem.
13.02.2008 10:01
0
tak rozmowa dotyczy tych rogow znajdujacych sie w srodkowej czesci nosa ktore razem mozna powiedziec tworza "V" przynajmniej troche przypominaja:)
13.02.2008 10:09
0
hyhhyh, jak one maja chlodzic hamulcowanie skoro sa umieszczone za przednimi kolami, na moj chlopski rozum to minimalnie dociskaja przod bolidu, i troszke na boki (podsterownosc) wg. mnie ciekawy pomysl a czy sie sprawdzi to zobaczymy bo to takie skrzydelka male jak w libresinwyzybol...lol..nie musze pisac ze przednie i tylne skrzydlo dociska bolid do toru z wieksza waga niz on sam, moze przez brak CTR im braklo tych paru kilogramow? za bardzo skaplikowane to jest ale zajefajnie wyglada...pozdro chlopaki..:)
13.02.2008 10:12
0
Zdecydowanie jest to element majacy wplynac w jakis sposob na prowadzenie f1.08 jak sie przyjzymy bolidowi to zauwazymy ze sa one w jednej lini z tylnymi elementami bardzo podobnymi tylko ze wiekszymi znajdujacymi sie za glowa kierowcy.
13.02.2008 10:14
0
hehe weber juz o 0.4 lepszy nie wczoraj HAM ciekawe:)
13.02.2008 10:17
0
szkoda ze tam Ferarki nie ma..:( Toro rosso szaleje..hehe
13.02.2008 10:22
0
cholera cos tam faktycznie sie zadymilo w bolidzie Roberta, ale jezdzi do bobre info
13.02.2008 10:25
0
no to znów kierowcy BMW walcząo 5,6 miejsce wśród kierowców....
13.02.2008 10:26
0
Przetnimy to... TO JEST AREO...!!!
13.02.2008 10:28
0
walerus nie kracz, nie kracz kurna!!!!...lol
13.02.2008 10:33
0
Raven89 dajmy sobie spokój z wyjaśnianiem roli tych ''baranich rogów''. Forumowicze uparli się że te chłodnice są elementami aero to niech im tak zostanie. Przyszłość pokaże że nikt z rogami nie jeździ - chyba że zapomną zdjąć je w garażu :). Przecież już na pierwszy rzut oka widać że to co leży na spoilerze to turbinki, które tłoczą powietrze na tarcze. Czyli ostatecznie przyjmijmy, jak to niektórzy chcą że to jest genialny element aero który np. eliminuje opory i daje około 2,5 sekundy na okrążeniu.
13.02.2008 10:35
0
pzO-czytaj dokladnie o jaki element chodzi nikt tu nie pisze o spojlerze ...
13.02.2008 10:50
0
''Rogi jelenia'' to ewidentnie jakieś kierownice strug i to są elementy aero. przypuszczam, że nie mają one za zadanie generować docisk, ale odpowiednio pokierować przepływem powietrza w okolicach kokpitu i chyba jakoś się uzupełniają z ''rogami wikinga'' za kokpitem. Te wikingi z kolei prawdopodobnie kierują w odpowiedni sposób strugi powietrza na tylne skrzydło. Zauważcie że te tylne skrzydełka od poprzednich testów stosuje również Honda. Pozostałe zespoły mają w troszkę wyżej skrzydełka ale całkiem poziome.
13.02.2008 10:54
0
''2008-02-12 18:44:32 f one (Host: *.183.134.130) hod dog zauwasz że NIK nie miał baranich rogów'' na zdjęciach właśnie w bolidzie Kubicy były te nieszczęsne rogi baranie, czyli te na spojlerze. Dyskusja zaczęła się od chłodnic hamulców.
13.02.2008 11:14
0
Chyba dosc szczegolowo wyjasnilem o jaki element chodzi. Natomisat dlaszy temat to konsekwencja postu Ravena "aby przestac pieprzyc" co do kwestii "baranich rogow" poczulem sie urazony :) wiec zaczalem rozwijac o jakim elemencie ja pisalem ....:)
13.02.2008 11:20
0
PANOWIE MOZE MI KTOS PODAC NAMIARY NA TEGO TRANSLATORA HOLENDERSKIEGO?
13.02.2008 11:22
0
I JESZCZE MOZECIE WRZUCIC LINKA Z WCZORAJSZYCH TRENINGOW,DANKE
13.02.2008 11:24
0
na f1today jest znakomite zdjecie "rogów"
13.02.2008 11:25
0
co do filmiku z treningu,nie ma juz tematu.
13.02.2008 11:59
0
radish, google, 'dutch translator' i w pierwszym hicie masz jakiś darmowy translator.
13.02.2008 12:04
0
Wber wymiata!!!!
13.02.2008 12:34
0
fajne te komentarze. cóż ten bmw wyczynia z aero :))) cóż... webber narazie najlepszy czas... ale to tylko testy. pamiętajcie... prawdziwy wyścig to 1. regularność, 2 .niezawodność, 3. taktyka, 4. szybkość bolidu, 5.umiejętności kierowcy. kolejność przypadkowa
13.02.2008 12:36
0
z tego co pisza to vettel zrobil 1.18.213
13.02.2008 13:09
0
radish czytaj ze zrozumieniem... tyle zrobil na testach ostatnich... "in de test in december" pozdro
13.02.2008 13:12
0
Na f1ultra.pl ciekawa wypowiedź trulego: Biorąc pod uwagę problemy jakie zdaje się mieć BMW, być może jest dla nas szansa by zbliżyć się do zespołów z drugiej części stawki, takich jak Renault, BMW czy Williams, ale nic więcej nie jest możliwe.” Patrzenie na zachowanie bolidów Ferrari na torze jest nieco przygnębiające. Oni mogą hamować gdzie chcą, a co gorsza także przyspieszać, podczas gdy ja przez cały czas muszę być ostrożny z dozowaniem mocy, która już nie jest kontrolowana przez kontrolę trakcji.” “Moim zdaniem, nawet w porównaniu z McLarenem, oni są przynajmniej pół sekundy szybsi na okrążeniu. Obawiam się więc, że mistrzostwa mogą być rozstrzygnięte zanim się jeszcze zaczęły.” COś w tym chyba jest.....
13.02.2008 13:15
0
a no fakt,moj blad
13.02.2008 13:48
0
Ciekawi mnie rywalizacja, RBR, Williams, BMW-Sauber i Renault... bedzie ciekawie. Ferrari wg mnie nikt nie podskoczy... maja bolid nie z tej planety...
13.02.2008 13:57
0
może te "rogi" są po to aby zapewnić lepszy przepływ powietrza do chłodzenia silnika
13.02.2008 14:03
0
te rogi niewiele dają i pewnie nie mająnic wspólnego z chłodzeniem silnika i dociskiem w mojej ocenie mają poprawić przepływ powietrza co w każdym elemencie jakies odzwierciedlenie ma, jednak powinni byli sie skupić na spojlerze nad przednim skrzydłem. Wszyscy mają tylko nie bmw i honda:))) Reszta nie może się mylić.
13.02.2008 14:05
0
Ale pocieszające jest to, że we wszystkich testach jakie ostatnio były Robert przed Nickiem, to nie może być przypadek:)
13.02.2008 14:32
0
Tak w ogóle to Honda jest jakoś dziwnie podobna do BMW. Czyżby Japońce zaczęli podrabiać Niemców. Tylko jak to z podróbami trochę im brak do oryginału
13.02.2008 14:41
0
wąsów nad nosem nie ma oprócz BMW i Hondy również Ferrari, SuperAguri, ForceIndia. Ferrari ma wprawdzie wąsy ale nie nad nosem w stylu McLaren tylko doczepione do nosa.
13.02.2008 14:43
0
Bardzo interesująca jazda Webbera, Robert przed Lewisem...- no ale chociaż to tylko "czary-mary", przyjemność jakaś jest...
13.02.2008 15:04
0
Akurat z podobieństwa hondy nie ma się co cieszyć;))))))pz0 ale ferrari jednak ma:)))
13.02.2008 15:22
0
a gdzie znalezliscie dotychczasowe wyniki z dzisiaj?
13.02.2008 15:35
0
Robert trzeci TAK TRZYMAJ ROBERT!!!!!!
13.02.2008 15:43
0
Wyobraźmy sobie teraz tutaj Ferrari lepsze od Mclarena i sekunde dalej Toyote a zobaczymy jak ciasno jest w środku :P Kubica jako tako jeszcze się broni przed tym ale Heidfelda cienko widze :D Będzie musiał naprawde zapier...by sobie poradzić z Renault i Williamsem i pewnie Toyota też. Mam nadzieje, że tą drugą "czołówke" będzie zawsze prowadził Robert z szansą na podium jeśli jakiś Mac i Ferka wypadną :D
13.02.2008 15:45
0
A tak serio nie jest dobrze, bo jeśli wstawicie sobie Alonso zamiast PIqueta to...sami dokończcie :) Różnica między tymi kierowcami jednak jest.
13.02.2008 16:27
0
He a jednak nasz Robert lepiej sobie radzi w jeździe bez kontroli trakcji od swojego rywala z teamu nawet dużo lepiej nie?
13.02.2008 16:29
0
No też mi sie tak wydaje, zbyt duża powtarzalność wyższych miejsc Roberta w testach. Dzisiaj 5 zaraz obok alonso i lewisa:)
13.02.2008 16:35
0
matibak ale w ferrari to nie jest nad nosem
13.02.2008 17:05
0
no tak nie jest, ale jednak jest coś :)))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się