WIADOMOŚCI

BMW obejmuje prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów
BMW obejmuje prowadzenie w klasyfikacji konstruktorów
Po trzech zaoceanicznych wyścigach zespół BMW Sauber wraca do Europy jako lider klasyfikacji konstruktorów. Robert Kubica, który w sobotę zdobył pole position, oraz Nick Heidfeld byli w dzisiejszym wyścigu na trzecim i czwartym miejscu. Zespół świętuje dzisiaj także trzecie z rzędu podium.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Robert Kubica
„Jestem zadowolony z wyniku. To moje drugie z rzędu podium, a zespół prowadzi w klasyfikacji konstruktorów. Niestety na starcie wyścigu miałem problemy z olbrzymim buksowaniem kół i najechałem na pozostałości bolidów na pierwszym zakręcie drugiego okrążenia. Gdy przejechałem po plamie oleju byłem przekonany, że złapałem gumę, gdyż nie miałem żadnej informacji o oleju [ze strony zespołu]. Ale to był wspaniały dzień dla teamu. Teraz czekam z niecierpliwością na Barcelonę.”

Nick Heidfeld
„Teraz, po wyścigu jestem znacznie bardziej zadowolony niż wczoraj. Ukończenie wyścigu na czwartym miejscu jest pozytywnym wynikiem, po tak trudnym weekendzie. Balans bolidu nie był na tym torze taki jaki bym chciał. Mam nadzieję, że nie będę miał podobnych problemów w przyszłości. Kończąc wyścig za moim kolegą z teamu, który startował z pole position, podczas gdy ja z szóstego miejsca, jest dobrym osiągnięciem. Podobało mi się wyprzedzanie Jarno Trulliego i Heikki Kovalainena. Ponownie wszystko w zespole przebiegło gładko.”

Mario Tehissen, szef zespołu
„Trzecie podium w trzecim wyścigu- to był naprawdę idealny start sezonu dla naszego zespołu. Ukończenie wyścigu w Bahrajnie na trzeciej i czwartej pozycji jest bardzo dobrym wynikiem. Nasza forma daje wszystkim dodatkową motywację na zbliżające się tygodnie. Obaj kierowcy stracili pozycje na stracie, powodem może być usterka techniczna, ale to musi zostać przeanalizowane. Później obaj jechali doskonały wyścig, a pit stopy przebiegły perfekcyjnie. Pod koniec przewaga Ferrari była bardzo mała. Bolid nadal ma potencjał, który można wykorzystać i powinniśmy kontynuować pracę, aby krok po kroku to uczynić.”

Willy Rampf, dyrektor techniczny
„Właściwie wyścig przebiegł tak jak się tego spodziewaliśmy. Wiedzieliśmy, że nie jesteśmy w stanie dorównać tempu Ferrari tutaj i wzięliśmy to pod uwagę zakładając strategię. Robert I Nick wycisnęli z tego wszystko co można było, kończąc wyścig na trzecim i czwartym miejscu. Miło było zobaczyć, że ostatecznie przewaga do czołówki nie była duża, a z tyłu nie było zagrożenia. Po trzech podiach w trzech wyścigach powinniśmy wycisnąć więcej z naszych silnych stron podczas krótkiej przerwy i być zmotywowani do zmniejszenia jeszcze bardziej różnicy do czołówki.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

62 KOMENTARZY
avatar
krystian1292

06.04.2008 17:34

0

tak trzymać :-) Gratulacje za świetną robotę !!!


avatar
Arek777

06.04.2008 17:34

0

Pozytywinie brawo BMW Brawo Robert


avatar
Roka

06.04.2008 17:36

0

Brawa dla wszystkich:)) Też czekam już z niecierpliwieniem na Barcelone:)) a jeszcze bardziej na Monako:)) Pozdro


avatar
niza

06.04.2008 17:37

0

gratulacje dla calego BMW, gratulacje dla Roberta, super wyscig, obaj z Nickiem najwidoczniej wyciseli z bolidow wszystko co sie dalo. piekie jest ich widziec na pierwszym miejscu w klasyfikacji konstruktorow. wedlug mnie co do ferrari to miedzy nimi nie ma wielkiej przepasci, jedyne bo beemki musza poprawic to swoje osiagi na dlugich prostych, jak sie z tym poprawia bedzie pelnia sukcesu. do boju BMW, do boju Robert oby tak dalej !!!!!!!


avatar
jareks88

06.04.2008 17:37

0

Ponownie (tak jak dwa tygodnie temu) za Robertem wisiała flaga chyba Monako, bo nie była to flaga polska. To tak samo gdyby Massie po zwycięstwie zagrali na podium Marsyliankę. Ponownie nawet "komentatorzy" z Polsatu tego nie zauważyli a oni mają możliwość na miejscu zareagować i zwrócić uwagę na niektórym przyszłość, bo to może się jeszcze nie raz powtórzyć! ! ! Dla mnie to wstyd!


avatar
grzesiek1870

06.04.2008 17:37

0

Ja też gratuluje, i myśle że będzie więcej podium w przyszłości (oczywiście dla Roberta). Wielkie pozdrowienia!


avatar
wito90

06.04.2008 17:38

0

Sądzę że jeśli Robert by dobrze wystartował to i tak by długo nie utrzymał 1 miejsca Masa prędzej czy później musiał by go wyprzedzić był w desperacji po 2 nieudanych wyścigach jednak incydent z Kimim to tylko przypadek i gdyby nie ta plama oleju sądzę że Robert był był 2 ROBERT OBY TAK DALEJ W KOŃCU CI SIĘ UDA


avatar
Supek

06.04.2008 17:38

0

Jakby Vettel od razu po awarii zjechał na bok, a nie pluł olejem przez pół okrążenia mogłoby być drugie mejsce, zachwaał się nieodpowiedzialnie...ale i tak piękny wynik i gratulacje dla calego BMW


avatar
arfan

06.04.2008 17:41

0

BMW robi wielkie postępy oby tak dalej i oby w końcu było to pierwsze miejsce dla Roberta tego mu ogromnie życzę


avatar
Dagmara_W

06.04.2008 17:45

0

Gratulacje dla całego zespołu i kierowców. dziękuejmy za takie emocje i tyle szczęsliwych i wzruszających chwil.. ja sie tez nie moge doczekać gp. Hiszpani.. troche nam moga powiedzieć testy... życze im dalszych sukcesów i pięknej perfekcyjnej jazdy Roberta by wszystko układalo się po jego myśli bo na to zasłużyl


avatar
pawb1

06.04.2008 17:51

0

Robert to wielki strateg dobrze to wszystko sobie wyliczył i jeżeli bolid mu nie zawiedzie to jest ok. zrobił na mnie wielkie wrażenie mówiąc że jeżeli nie plama oleju to by go kimi nie wyprzedził ma wielki charakter i ambicje ,jak mu dadzą dobry bolid to go nikt nie dogoni ROBERT JESTEŚ WIELKI !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!.


avatar
Raven89

06.04.2008 17:52

0

Flaga jest w porządku:przechylcie głowy w prawo i się przekonacie!


avatar
Pysio

06.04.2008 17:55

0

FLAGI BYLY DOBRZE POWIESZONE NIE PATRZY SIE OD PRAWEJ STRONY TYLKO OD LEWEJ. Specjalnie napisałem to z caps lockiem. Zauważyłem że tylko się czepiają ludzie o polską flagę bo tylko ona najbardziej się zmienia jak się patrzy od prawej strony tylko jak się patrzy od prawej to wszystkie inaczej wyglądają.


avatar
brynas1

06.04.2008 17:57

0

I znow czlowiek przezyl piekna niedziele! tak trzymaj Robert do konca sezonu! pozdrawiam cie!!!!


avatar
siwys

06.04.2008 18:12

0

Pysio - nie prowokuj. A jezeli nie prowokujesz poczytaj sobie o protokole flagowym. Flaga musi byc bialo-czerwona (biala po lewej) od strony na ktora na nia patrzy wiekszosc ogladajacych. A nie od tylu budynku. A nawet jezeli wisi pionowo na srodku ulicy i mozna na nia patrzec z obu stron - tez sa konkretne zasady jej wywieszania.


avatar
piotrek74

06.04.2008 18:14

0

macie rację przeanalizujcie bo przy takich startach nawet pierwsza linia nie pomoże ,ABY TAK DALEJ !!! kroczkami do przodu i bez awarii a Stary Wyga i Młody Kogut z bolidu wycisną wszystkie poty


avatar
Twist

06.04.2008 19:20

0

"Miło było zobaczyć, że ostatecznie przewaga do czołówki nie była duża" O co chodzi w tym zdaniu??


avatar
norman_69

06.04.2008 19:49

0

czepiacie się flagi a i tak wszyscy patrzyli na Roberta ,ja bym się oburzył gdyby była ruska jak zagrają hymn to już nikt nie będzie miał wątpliwości


avatar
rysiu200

06.04.2008 20:04

0

BMW moze wygrac wyscig!!!!!!!!!!


avatar
jaros69

06.04.2008 20:09

0

No to Nick dowalił Robertowi z tym podkreśleniem, że on z 6 miejsca awansował, a Kubica stracił


avatar
leo_

06.04.2008 20:13

0

Mnie się wydaje, że strata do Ferrari jest nadal na poziomie 0,5-0,6 sek/okr. Wynika to po obserwacji pierwszych 20 kółek, gdzie Massa odchodził wyraźnie, choć Raikonen już nie (złe ustawienia lub coś jeszcze innego-może nawet trochę wstrzymywał Roberta i był buforem między Massą a BMW-myślę , że chodziło tu też o pewne dowartościowane samego Massy). Późniejsze tempo nie odzwierciedlało stanu faktycznych różnic między BMW a Ferrari- bo Ferrai się oszczędzało, a BMW - nie wiadomo, być może jednak nie. Ale też pamiętajmy, że tor w Bahrajnie jest pod Ferrari - to tor z szybkimi długimi prostymi. Na krętych torach, bardziej technicznych - BMW będzie panem. Ponadto przewagą Roberta jest umiejętność jazdy w trudnych warunkach- i Robert będzie mógł w takich warunkach z każdym.


avatar
piotrek74

06.04.2008 20:14

0

2008-04-06 20:09:17 jaros69> zobaczymy na następnym GP teraz kolej na Nicka aby zdobył pp(taktyka agresywna )


avatar
riddick22

06.04.2008 20:16

0

Przecież PZM ma swoich ludzi w FIA. Dlaczego nie zwrócą im uwagi, jak zawieszać naszą flagę? Tak trudno to zrobić?


avatar
piotrek74

06.04.2008 20:21

0

KONIEC Z TĄ FLAGĄ !!!! PROSZĘ


avatar
Marti

06.04.2008 20:25

0

Czy mi się wydaje, że usunięto jednego posta dotyczącego BMW?!


avatar
piotrek74

06.04.2008 20:42

0

2008-04-06 20:25:26 Marti >prawie był taki sam--- chyba dlatego


avatar
Marti

06.04.2008 20:48

0

piotrek74 - rozumiem, ale tym manewrem nasza droga redakcja skasowała wszystkie komentarze pod tym postem, a mnie w związku z tym nie chce się drugi raz pisać to samo ;/


avatar
coolczaczek

06.04.2008 21:26

0

oczywiście Heidfeld zasugerował, że jest super, charakterek i kompleksiki


avatar
lewusFIA

06.04.2008 21:27

0

2008-04-06 20:13:13 leo_ @ chyba tak mogło być, myślę, że możesz mieć sporo racji.


avatar
Marti

06.04.2008 21:34

0

coolczaczek - żadne kompleksiki. Pisałam wcześniej pod postem, ktory usunięto jak pozytywnie wypowiadał się Heidfeld po wyścigu w telewizji nt. Roberta, jak chwalił ich wzajemną współpracę. Nie będę drugi raz pisała tego samego.


avatar
Leeloo

06.04.2008 21:51

0

Dzisiaj BMW nie tylko wskoczyło na pierwsze miejsce w klasyfikacji konstruktorów ale też zrobili najszybszy czas pit stopów. Fakt faktem że był to serwis dla NICKA - 27.678 s. a w łącznym czasie z dwóch pit stopów było to 57.877 co jest najlepszym czasem dnia, dla porownania łączny czas pit stopów KIMIEGO był 1.01.195. NICK w pitach zyskał blisko 3.2 sek !!


avatar
mmz

06.04.2008 21:55

0

z neicierpliwością czekam na Monako - to wyścig w którym Robert ma wielkie szanse na najwyższe podium - zobaczycie że tak bedzie


avatar
obi216

06.04.2008 22:12

0

Nie pozostaje nam nic innego , jak tylko bić brawo obu kierowcom z BMW. W dzisiejszym wyścigu nie było , żadnych szczęśliwych przypadków . A Robert i Nick sami sobie te punkciory wyrwali . No cóż Ferrari w dalszym ciągu są poza zasięgiem - ale mam nadzieję , że to sie zmieni i to w niedługim czasie :-) Chłopaki uwierzyli w swoje i bolidu możliwości :-) Trudno będzie McLarenom z nimi walczyć - przynajmniej tak mi się wydaje;-)


avatar
Ziobul

06.04.2008 22:21

0

obi216, poza zasięgiem powiadasz ? Różnica na mecie wyniosła 5 sekund a Bahrain nie należy do torów gdzie BMW czuje się najlepiej (za dużo prostych). Na torach bardziej technicznych będzie ciekawie, zobaczysz wspomnisz moje słowa :-)


avatar
obi216

06.04.2008 22:46

0

Ziobul - ale nie ma powodu by nie wierzyć kierowcom z Ferrari , że w końcówce oszczędzali bolidy . Natomiast Robert musiał uciekać Heidfeldowi - dlatego w końcówce wyglądało tak jak wyglądało. Powiem szczerze , że jak Robert mając więcej paliwa , a jechał takim samym tempem jak Heidfeld , to na powaznie zacząłem sie modlić( tak tak modlić ) , by bolid wytrzymał ......Udało się he he he


avatar
skofild

06.04.2008 23:06

0

gratulacje dla Roberta i zespołu .Co do flagi to w dz.U05.235.2000- Art. 4. 1. Barwami Rzeczypospolitej Polskiej są kolory biały i czerwony, ułożone w dwóch poziomych, równoległych pasach tej samej szerokości, z których górny jest koloru białego, a dolny koloru czerwonego. 2. Przy umieszczaniu barw Rzeczypospolitej Polskiej w układzie pionowym kolor biały umieszcza się po lewej stronie płaszczyzny oglądanej z przodu. Wynika z tego że wisiała zle .A może dodać godło,chociaż nie wiem czy to zgodne z ustawą


avatar
obi216

06.04.2008 23:18

0

Do trzech razy sztuka - w europie będzie lepiej z tą flagą he he he


avatar
dragomirov

06.04.2008 23:27

0

jestem zawiedziony postawą Roberta, swoją też bo mu zawierzyłem. Nie rozumiem jak Robert mógł tak spanikować, przecież miał lepszy bolid. Może wolniejszy na prostych, ale w zakrętach nie do pobicia. Szkoda, że popełnił tak dziecinny błąd i chciał zajechać Massie drogę. Uważam, że to był JEGO OSTATNIA LEKCJA POKORY NA TORZE i więcej razy nie pozwoli sobie odebrać zwycięstwa startując z pole position.


avatar
Supek

06.04.2008 23:29

0

A tu wrzucam wam linki jak na Pole position Roberta reagowali w innnych telewizjach...nawet anglcy porawnie wymawiali nazwisko... 1 http ://pl .youtube. com/watch?v=vCKazWYl_0w&feature=related , 2 http ://pl .youtube. com/watch?v=4K8X3h0FYl8&feature=related usunie tylko spacje


avatar
Supek

06.04.2008 23:42

0

A tu jak gratulowali mu inni http ://pl.youtube. com/watch?v=05ABsYCM86M&feature=related


avatar
Supek

06.04.2008 23:51

0

dragomirov...brak słów ..typowy Polak, wiecznie mało wiecznie źle...a ile to też tych kretych partii toru jest w bahrajnie ?? I kto miał lepszy bolid ?? Robert ???? Tyś się chyba z choinki urwał...a start wynikał jak okerślił Dr.Mario z jakiejś usterki w bolidach a nie błedu kierwcy, bo Heidfeld też stracił na starcie...pojechał na tyle na ile było można pojechać w tych warunkach...Ferrari tu startowało w swojej lidze...w kontekscie całego wyścigu byli poza zasięgiem...bynajmniej tutaj i dzisiaj...czekam na Monaco..tam najwięcej zależy od kierowcy..


avatar
cezarnation

07.04.2008 00:40

0

Cieszcie się to potrwa tylko (albo aż) trzy tygodnie. FORZA FERRARI.


avatar
worm

07.04.2008 06:41

0

my też nie mozemy sie doczekać Barcelony;D 3mam kciuki


avatar
Morte

07.04.2008 07:12

0

dragomirov - lepszy bolid ? nie no gz ;) Czy zdajesz sobie sprawę pod jaką presją jest zawodnik jadący samochodem, który traci na prostych około 6-9 km/h i w zakrętach nie może popełnić najmniejszego błędu, wyjścia z zakrętów muszą być perfekcyjne. Ferrari miało ten +, że Massa mimo błędu przy wyjeździe z przedostatniego zakrętu i tak wychodził na 0 lub na + dzięki Vmax... A i drzwi onetu są dla takich jak Ty zawsze otwarte xD obiektywizmem, aż kipi.


avatar
yaneq

07.04.2008 07:12

0

Łosie! Flaga była OK, skąd we bierzecie takie niedorzeczności? Innych problemów nie macie. BMW szacunek!


avatar
Morte

07.04.2008 07:19

0

Flaga nie była ok ale bez przesady w Australii Nick i Rosberg też mieli źle powieszoną, Massa również ma ją źle, na Monzy też Robert miał tak samo, a wtedy takiej dyskusji o to nie było ;)


avatar
yaneq

07.04.2008 07:22

0

morte: idź lepiej do szkoły bo głupoty wypisujesz. w takim razie kimi też miał źle powieszoną flagę. w ogóle wszystkim flagi źle wieszają, proponuję zrezygnować z flag bo biedni ludzie skupiają się tylko na nich. idę stąd bo nerwy tylko tracę.


avatar
Leeloo

07.04.2008 09:29

0

yaneq przeczytaj sobie ustawę a potem idź właśnie się wymoądrzać gdzie indziej


avatar
yaneq

07.04.2008 10:00

0

ustawę to ja znam, ale powiedz mi od kiedy nasze prawo obowiązuje w bahrajnie? nie wkraczajmy z naszym ustawodawstwem do innych krajów, takiej samowolki to nie ma i nie będzie. porównaj wszystkie trzy flagi, fakt jak wisiały i będzie wszystko jasne. wszystkie flagi nie mogły źle wisieć. kończmy już ten bezsensowny wątek bo i tak nie dojdziemy do konsensusu. generalnie jako absolwent prawa przypominam: polskie prawo i innych krajach nie obowiązuje.


avatar
yaneq

07.04.2008 10:01

0

"w innych krajach nie obowiązuje" sorry


avatar
malwinka_lu

07.04.2008 10:04

0

No nie da się ukryć, że Heidfeld startował z 6 a Robert z 1 i byli 4. i 3, więc chyba nic złego nie powiedział :). A obydwaj świetnie pojechali, gratulacje!


avatar
engel56

07.04.2008 11:05

0

...piękne dzięki Robercik, trzymaj tak dalej!


avatar
walerus

07.04.2008 11:12

0

mcl stanął w miejscu - regularne podium dla BMW w Europie to realność realna! liczę na wysokie miejsca w Barcelonie - well done Panowie z BMW!


avatar
dziarmol

07.04.2008 12:09

0

2008-04-07 10:00:03 yaneq -Są konwencje międzynarodowe których wszystkie kraje muszą przestrzegac(co do flag również)to jedno a drugie to ja mam w nosie czy ktoś się pomylił czy dobrze powiesił ważne że tam była i cały świat wie że to była Polska flaga a nie Indonezji czy Monaco więc nie ma o co kruszyc kopii dla mnie ona była Polska i koniec(i Kubica też Polski)poz.a będą jaja z hymnem jak Kubuś w końcu wygra i ciekawe który hymn zagrają pierwszy? HEHE poz


avatar
iwelkinio

07.04.2008 12:52

0

"Kończąc wyścig za moim kolegą z teamu, który startował z pole position, podczas gdy ja z szóstego miejsca" wszystko w temacie


avatar
Leeloo

07.04.2008 17:03

0

yaneq szacunek za skończenie prawa (niestety mi się nie udało), jak najbardziej masz rację że polskie prawo nie obowiązuje poza granicami kraju to jednak w dobrym guście byłaby znajomość reguł jak powiesić daną flagę (nie tylko polską) KONIEC


avatar
cezarnation

07.04.2008 18:56

0

Odkąd pamiętam w F1 wieszano flagi państw pionowo i nigdy nie było z tym problemów. Dopiero teraz grupa polaczków postanowiła zrobić z tego problem. Liczę, że Kubica w tym roku nie stanie już na podium to nie będzie problemów.


avatar
piotrek74

07.04.2008 19:37

0

2008-04-07 18:56:03 cezarnation>>> z pierwszą częścią zgadzam się


avatar
jareks88

08.04.2008 10:40

0

do "Dopiero teraz grupa polaczków postanowiła zrobić z tego problem." chdzi o flagę. Tutaj trochę przesadziłeś. Skoro dla ciebie flaga to nic to niestety Ty jesteś tym POLACZKIEM. Orzełek do góry nogami to też pewnie dla ciebie drobny problem albo żaden. Mnie wychowano inaczej !!!!! przykro słuchać takich rzeczy. (Grupa polaczków) :-(


avatar
Jacu

08.04.2008 12:25

0

Jareks88 wszyscy z ta flaga poglupieliscie !! prawda jest taka ze wynika to glownie z niekompetencji tych co najglosniej szczekaja - bo flagi sa odwracane zgodnie z ruchem wskazowek zegara o 90 stopni !! zatem wszystko bylo ok. - Zwroccie jak wisza inne flagi a pozniej sie buntujcie !!


avatar
Bartiou

09.04.2008 15:26

0

no niestety to tylko do następnego wyścigu :(


avatar
krzych_29

10.04.2008 15:13

0

Jeżeli są błędy z ukierunkowaniem flagi to tylko świadczy o organizatorach. I tyle. A Polacy z wyborach pokazali mizernotę i wiarę w cuda - to co wymagać od cudzoziemców.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu