WIADOMOŚCI

Zespoły kończą sesję testową w Jerez
Zespoły kończą sesję testową w Jerez
Zespoły Formuły 1 zakończył dzisiaj przedostatnią grupową sesję testową przed nowym sezonem. Ostatniego dnia testów w Jerez nowe bolidy sprawdzało już tylko sześć stajni. Zespoły Renault i Force India wczoraj spakowały się i opuściły Jerez. Najszybszym kierowcą na torze okazał się Nick Heidfeld, który jedno okrążenie toru pokonał w czasie 1:20,052.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Niemiec był również najaktywniejszym zawodnikiem na torze. Poranne opady deszczu oraz silne podmuchy wiatru nie przeszkodziły Niemcowi przejechać 123 okrążeń.

Drugi czas dnia po przejechaniu 112 kółek odnotował Kimi Raikkonen. Tempo Fina było jednak o prawie 0,4 sekundy wolniejsze niż kierowcy BMW Sauber.

Pozostała część kierowców, z Lewisem Hamiltonem na czele nie jeździła dzisiaj zbyt wiele. Brytyjczyk zajmując trzecie miejsce, stracił do lidera tabeli z czasami przeszło sekundę oraz zaliczył małą wycieczkę po za tor.

Mark Webber, powracający do formy po kontuzji jakiej doznał pod koniec ubiegłego roku był dzisiaj czwarty z sekundową stratą do Hamiltona. Za Australijczykiem sesję zakończyli Kazuki Nakajima oraz Jarno Trulli.

W najbliższy poniedziałek na torze pod Barceloną rozpoczyna się ostatnia grupowa sesja testowa, gdzie spodziewane są wszystkie zespoły włącznie z nowopowstającym na bazie Hondy.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

57 KOMENTARZY
avatar
szymontaz

05.03.2009 19:58

0

EEeeee tam to nic nie mówi ! Testy sa tylko dla zespołow dla nas to tylko kilka cyferek i nic wiecej!


avatar
sado81

05.03.2009 19:59

0

Brawo Nick!!! Oby tak dalajj.


avatar
GawoLoveKubica

05.03.2009 20:00

0

Brawo Hajcfeld ;] dzisiaj tak rozkminiałem , czy BMW nie będzie chciało zanotować najlepszego w ostatnim dniu :D sprawdziło się. Ale własnie.. to tylko testy


avatar
Bobekman

05.03.2009 20:00

0

BMW wkońcu poakazało że należy się ich trochę bać. Ake tak właśnie myślałem, że w końcu będą też chcieć znaleźć się na szczycie tej bądź co bądź nic nie wyjaśniającej do końca tabeli z czasami.


avatar
14797

05.03.2009 20:00

0

jaki zal Kubica i bmw zawalili testy oprocz ost. czy ktos wie dlaczego Force India dziś nie testował


avatar
lechu55

05.03.2009 20:01

0

Mam nadzieje, ze w Barcelonie dadzą na tych ustawieniach co dzis miał heidfeld pojezdzic Kubicy i nie moge sie doczekac na wyniki tego hondopodobnego zespołu


avatar
sado81

05.03.2009 20:01

0

Ham się nie popisał czytałem,że trochę uszkodził fure tą "wycieczką po za tor"


avatar
GawoLoveKubica

05.03.2009 20:02

0

14797" ile masz lat ;> ?


avatar
kamil6761

05.03.2009 20:03

0

szymontaz- jak to czytam, to aż mi sie zbiera na wymioty...czy mozecie juz tego nie pisac? czy myslicie, ze ludzie tego nie widzieli? widzieli i to 100 razy!!! przestan pisac o jednym i tym samym, tobie nic nie mowia, innym moze mowia, wiec sie zamknij i nie wypisuj w kazdym temacie o testach(czyli 5 takich tematow od niedzieli), ze one nic nie mowia ...MOWIE TO DO WSZYSTKICH KTORZY TAK ROBIA...


avatar
Ra-v

05.03.2009 20:05

0

Trulli i Hamilton zatrzymali sie na torze w oewnych momentach - zna ktos przyczyny ??


avatar
vodafix

05.03.2009 20:08

0

no nareźcie coś bmw pokazało


avatar
szymontaz

05.03.2009 20:09

0

14797 twoj nick mowi wszystko za siebie!Intiligentny to ty nie jestes jak nawet nie potrafisz wymyslec swojego nicku.Nie rozumiesz ze Robert Kubica Testowal cos innego niz Heidfeld i to mu niepozwolilo osiagnac dobrego czasu!I tak wogole to oni nie jezdza po to aby miec najlepszy czas tylko zeby jak sama nazwa wskazuje "TESTY" testowanie swojego sprzetu... i ogolnie to ty jestes zal.pozdro


avatar
Jacobek

05.03.2009 20:11

0

ogólnie w Jerez Heidfeld testował 2 dni a przejechał tyle okrążeń co Kubica w 3 dni... A wiec nic Kubica nie nadrobił, ogólnie przejechał mniej od Heidfelda, zważając też na ten nieszczęsny Bahrajn :( ... Ogólnie jednak o forme BMW sie nie martwie. Myśle ze Heidfeld jednak lepiej sie czuje w tym bolidzie niż Kubica. Co do Hamiltona, miał na swoim bolidzie jakąś farbę która się zieleniła od strug powietrza ... xd badają i badają tę areodynamikę, już się wszystkiego chwytają ale skrzydło nadal nie pracuje jak trzeba ; )


avatar
szymontaz

05.03.2009 20:12

0

kamil6761 ja powtarzam do takich jak np ten 14797 bo jak sam widzisz to on tego nie rozumie i nie unos sie!!a to do ciebie i do tych co juz zrozumieli co to sa testy nie pisze tylko do takich osob jak 14797!Nudne to sie robi ale jeszcze znajduja sie takie osoby jak 14797!


avatar
hipcio

05.03.2009 20:15

0

ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?


avatar
hipcio

05.03.2009 20:17

0

Ra-v właśnie mam ten sam problem


avatar
kamil6761

05.03.2009 20:18

0

szymontaz- ale widac ze on jest dzieckiem, ew. specjalnie tak pisze, ale gdy zaczynam czytac posty pod tematem z testow, to chce dowiedziec sie czegos o nich, moze ktos zna np. powody awarii itd... ale tutaj 3/4 postow jest o tym, ze testy sie nie licza, po czyms takim niedobrze robi...


avatar
szymontaz

05.03.2009 20:19

0

Przyczyną bylo to że jest on cienki heh nie lubie HAMA!A tak powaznie ktoś wie?


avatar
totalfun

05.03.2009 20:24

0

A ja myślałem, że po testach przed sezonem dowiem się chociaż który z kierowców BMW będzie lepszy w tym sezonie. I szczerze powiem nie wiem (ze wskazaniem na Nicka). Slicki-dzięki nim kierowcy jeżdżący agresywnie mają przewagę (+Robert), KERS-dużo waży, lżejsi kierowcy mają przewagę, mogą lepiej ustawić balans bolidu (+Nick). Graining opon - miał być mniejszy niż w rowkowanych, ale wydaje mi się, że tak nie jest. Sutil mówił, że wielu kierowcom wydaje się, że graining jest nawet większy niż w poprzednim roku (może przez aero?). Tak więc + dla Nicka (lepiej dba o opony, a Robert o zgrozo prawie zawsze podczas wyścigu miał problem z grainingiem...).


avatar
Ra-v

05.03.2009 20:25

0

@szymontaz - nie ma sensu tego pisac w zadnym wypadku jak ktos jest głupi i sie przejmuje czasami testow to niech sie przejmuje dalej... bo tak to tylko jeden wielki spam sie robi... wracajac do tematu to mam jeszcze jedno pytanie czemu Renault i FI juz dzisiaj nie testowali?


avatar
totalfun

05.03.2009 20:27

0

*może po Katalonii obraz będzie wyraźniejszy....


avatar
totalfun

05.03.2009 20:28

0

Brak kasy?


avatar
Ra-v

05.03.2009 20:28

0

hipcio - przyczyna wypadku pewnie bylo to ze ham dal konikom za duzo owsa :P ale mi chodzi o przyczyna zatrzymania sie na torze hamiltona w zakrecie 6 i Trullego w zakrecie 4.


avatar
anderis8

05.03.2009 20:29

0

Testy mówią sporo, ale nie wtedy, gdy patrzy się na tabelkę z najszybszymi okrążeniami z jednego dnia testów. W zeszłym roku widziałem ciekawą analizę czasów z testów zimowych i prognozy w dużej mierze sprawdziły się w trakcie sezonu. Bo wiadomo, ze jeden kierowca wykręci jedno kółko na krótkim stincie, a ktoś przez całą sesję będzie kręcił dobre czasy i to na długich stintach.


avatar
yaneq

05.03.2009 20:33

0

kamil6761: to tylko testy, też mi to nic nie mówi. koleś staram się być spokojny ale jak czytam takie uwagi, to krew mnie zalewa. każdy pisze co uważa, byle tylko gupiego spamu nie wklejał, wolność słowa gwarantuje prawo... a czasy jak to czasy, bmw nadrobiło straty w ilości przejechanych okrążeń w jerez, czas normalny, nic nie znaczący. były lepsze w tym tygodniu. pozdrowienia. łączy nas pasja do tego sportu więc po co się tak wycierać?


avatar
walerus

05.03.2009 20:52

0

serce się raduje - mimo iż to tylko teściki....


avatar
hot dog

05.03.2009 21:01

0

walerus-"serce sie raduje pomimo ze Heidfeld BMW kieruje"....;-)pzdr


avatar
niza

05.03.2009 21:08

0

ludziska ale macie problemy, jeśli ktoś uważa nadal, że czasy na testach są ważne to niech dalej żyje w swej błogiej nieświadomości. koniec i kropka!


avatar
yaneq

05.03.2009 21:11

0

heidfeld lata luthansą :) a tak poważnie co myślicie o mc i jego tylnim docisku? dlaczego tak dlugo używaja specyfikacji z 2008 roku? ja myśle, że od poniedziałku będą już mieli właściwe skrzydło. pewnie coś tam jeszcze poprawiają.


avatar
shodan

05.03.2009 21:16

0

a ja jestem ciekaw co tam jeszcze podczas ostatnich testow co poniektore teamy z nowinek technicznych zaprezetuja


avatar
leo_

05.03.2009 22:14

0

Cały czas wraca temat, że testy nic nie znaczą. I tak, i nie. Też już o tym nie dawno pisałem, ale powtórzę. Dokładne obserwacje (najlepiej być na torze, np. zespoły na pewno wzajemnie się podglądają, a i kierowcy różnych teamów zapewne wymieniają się nieoficjalnie swoimi opiniami) mogą moim zdaniem dużo powiedzieć, natomiast same suche czasy, szczególnie po niewielu dniach testów, niestety z dużym prawdopodobieństwem fałszują rzeczywisty obraz formy zespołów. Tak więc w sumie, pełna w tym zgoda z anderis8. A tak w ogóle, to niezależnie od tego wszystkiego, i tak dość ciekawa jest wymiana zdań. W końcu nawet ci, co narzekają, w końcu wypowiadają się na tym forum. No i jestem pewien, choć to może i banał, że my wszyscy z niecierpliwością czekamy na rozpoczęcie sezonu. NIeprawdaż?


avatar
sivshy

05.03.2009 22:50

0

@leo: Jeśli ktoś snuje domysły, z ogólnej sytuacji, to są to jeszcze spekulacje w miarę na poziomie, gorzej kiedy ktoś uważa, że "bmw spieprzyło testy" po czasach, które uzyskiwali. Trzeba potrafić to rozróżnić.


avatar
GawoLoveKubica

05.03.2009 23:59

0

Ja pierdziele ile można tłuc to ludziom testy to testy . . . Kto lepszy w BMW ? Nie wiadomo... Myślę ze Robercik. Dlaczego mniej od Nicka przejechał ??? Nie miał zbyt sprzyjających warunków ? Czas - nie wiadomo który z nich co testował.. Australia czeka ;] BMW POWER www.f1dvl.lua.pl


avatar
GawoLoveKubica

06.03.2009 00:03

0

Niektórzy widzę już widzą Nicka w roli faworyta bo wygrał testy :D Nick Wzrost: 164 cm Waga: 59 kg Robert Wzrost: 184 cm Waga: 69 kg hmmm 10 kg balastu dla Nicka , Robert umiejętnościami nadrobi ;)


avatar
Xig

06.03.2009 01:23

0

"ciekawe co było przyczyną wypadku hamiltona?" - Zwialo go. Wiatrek o predkosci 44km/s [km, nie m :>] wywalil go z toru po prostu. :P -> "While the impact was only a mere 44km/h, the car went in rearwards, doing enough to dislodge the rear wing and lightly damage the car’s rear-end."... Hmm... A jakby tak zawialo jeszcze mocniej? :o


avatar
pees

06.03.2009 08:11

0

ciekawe co testowalo ferrari, mieli najrowniejsze czasy podczas testow. 1.20.xxx


avatar
narya

06.03.2009 08:58

0

leo_ - akurat informacjami na jakim etapie obecnie są bolidy, to zdecydowanie nie wymieniają się ani zespoły, ani kierowcy. Zbyt duże możliwość podpatrzenia jakiejś " nowinki ", która ma być atutem podczas wyścigu, ale tylko dla jednego zespołu. Najlepszy na to przykład był na obecnym teście- kiedy dwa razy mechanicy McLarena ściągali bolid Hamiltona do garażu, za pierwszym razem musieli "odganiać" mechanika BMW, który próbował ( podobno ) fotografować jedną z części bolidu, a za drugim razem, kiedy McLaren wypadł z toru, dziwnym sposobem znależli się przy nim dwaj dwaj mechanicy Ferrari, którzy również zostali "wyproszeni " z miejsca wypadku.


avatar
Qbus81

06.03.2009 10:29

0

fajnie by było gdyby się okazało, że BMW uzyskuje takie czasy na testach zatankowane pod korek. Przed rokiem Alonso ich wyczuł :)


avatar
KERS

06.03.2009 11:43

0

Ra-v; Trulli uszkodził przednie skrzydło, zaś Hamilton... to trochę tajemnicze, ja stawiam na problemy z silnikiem, dzień wcześniej musiał zjechać do boksu właśnie przez silnik, więc pewnie to, ale w sumie nie zostało to nigdzie potwierdzone


avatar
radzix

06.03.2009 13:05

0

ciule to tylnie skrzydlo w MCL to je Hamilton rozwalil :)


avatar
Skoczek130

06.03.2009 13:06

0

I boy tak było przez cały sezon (z Robertem na czele).


avatar
malgosia25

06.03.2009 15:24

0

pamietajcie że kolega Roberta z teamu to jego najwiekszy rywal w całej stawce


avatar
sivshy

06.03.2009 16:26

0

@malgosia25: To raczej Robert jest największym rywalem dla Heidfelda, bo trochę w poprzednim sezonu narobił mu chyba kompleksów ;]. Za to Robert wiele razy powtarzał, że Nick jest dla niego rywalem takim jak każdy inny kierowca w stawce.


avatar
malgosia25

06.03.2009 17:00

0

myśle że Nik w tym sezonie bedzie mocny.Nowy system KERS bedzie go faworyzował i boje sie że to on będzie GWIAZDĄ w BMW i będzie lepszy od ROBERTA. Dlatego nie kibicuje Nikowi a uznaje go za najwiekszego przeciwnika dla ROBERTA a i ROBERT pewnie tak samo myśli że najwiekszy przeciwnik to NICK


avatar
jareklykos

06.03.2009 18:13

0

testy to co innego liczy się wyścig.


avatar
iza81

06.03.2009 18:34

0

A ja czekam na rozpoczecie sezonu , bo dopiero wtedy zobaczymy prawdziwy uklad sie. Kibice tez beda mieli o czym pisac i przestana sie moze obrzucac blotem a zacznie sie merytoryczna wymiana pogladow.


avatar
KERS

06.03.2009 18:39

0

Radzix jeśli to do mnie, to rzeczywiście błąd, Trulli miał problem ze skrzydłem dopiero gdy wyjechał po południu, nie zwróciłem uwagi dokładnie na pytanie Ra-va, mój błąd, nie wiem dlaczego zatrzymał się wcześniej. Ty z kolei wejdź sobie chłopcze na google i sprawdź czym jest CZYTANIE ZE ZROZUMIENIEM - pisałem, że Trulli uszkodził przednie skrzydło wczoraj i jest to prawdą choć była to inna sytuacja niż ta o którą pytał Ra-v, ale nie wyjeżdżaj mi tu madralo z tylnym skrzydłem Hamiltona bo to zupełnie inna sprawa. Czy lewy but też jest dla ciebie tym samym co prawy? Pewnie tak, a miedzy butem a twoją głowa też pewnie niewielka róznica


avatar
darecky3

06.03.2009 19:51

0

widze ze dyskusja na temat wygrywania testow jest zazarta. hahah testy nie sa do wygrywania lecz tylko do testowania. Natomiast co do czasow podczas sesji testowych owszem sa on bardzo istotne ale pamietajmy o tym ze sa one najwazniejszym kluczem testowania jedynie w obrebie samego teamu. Czasy uzuskiwane przez innych nie moga byc porownywalne tabelowo jak to robi wielu z was. Grupa mechanikow wypuszcza samochod na tor i sprawdza telemetrie zachowania samochodu. Dokonuja pewnych poprawek czasem tylko jednego zespolu aby wyciagnac jak najlepszy czas. Czasami roznica pomiedzy konkurencyjnym samochodem moze byc nawet 3 sekundowa, wcale nie oznacza to ze konkurencja jest slabsza. Byc moze testuja jedynie jakis maly modol na bazowych ustawieniach bo one sa wartoscia wyjsciowa i jedynie analizuja zmiany czasow uzyskiwanych na roznych setupach jedynie jednego elementu. Ostatnio McLaren jak zauwazylem skupil sie jedynie na oponach i tylnym skrzydle. Tak wiec czasy na tle innych teamow wygladaja niekorzystnie, dlatego nie sa wyznacznikiem formy zadnego z zespolow. Niesadze aby jakikolwiek team wystawil samochod na setupie pod Australie wiec nigdy sie nie dowiemy gdzie kto stoi. Co do BMW to wogole nie wiadomo gdzie i jak daleko sa zaawansowani. Testuja jak inni i to wszystko., a spekulacje dlaczego tyle NIck a dlaczego tyle Kubica zaczynaja wywolywac u mnie odruchy wymiotne. Proponuje nowym przeczytac wszystkie watki co najmniej 3 miesiace do tylu a bedzie mniej bzdurnej paplaniny. Wiem ze wolnosc slowa i takie tam ale na litosc boska szanujcie te wolnosc slowa i cierpliwosc innych. Pozdrawiam


avatar
leo_

06.03.2009 21:14

0

Tak darecky, ale dłuższe obserwacje już co nieco mówią. No bo dany zespół nie będzie testował cały czas to samo, tzn kiedyś musi nalać mniej do baku i wtedy powinien jechać szybciej. Jak nie jedzie to wtedy niedobrze. Tak więc jeżeli dany zespół przez 20 dni testów zachowuje się jakby cały czas jechał na pełnym baku, to musi to budzić podejrzenia. Piszę, podejrzenia, a nie pewność, że jest totalnie do dupy . Bo przypuszczam, że można, jak kiedyś ktoś już pisał, tak testować nawet na pustym baku, że w jakimś sektorze jedzie się na mniejszym gazie , a na innym-daje full, i tak na zmianę. W efekcie - czasy na całym okrążeniu takie sobie, a spece zespołu od statystyki powiedzą - jest git. Tak więc podsumowując, sprawa nie jest jednoznaczna, choć jakieś tam domysły zawsze można snuć. Kwestia jest do dyskusji, ale nie do kategorycznych stwierdzeń. Ale jak pisałem, jakbysmy siedzieli na trybunach i dokładnie obserwowali testy - to wtedy wiedzielibyśmy dużo więcej. Choć to tylko takie gdybanie.


avatar
leo_

06.03.2009 21:26

0

do narya- w sumie to zgoda. W każdym razie zespoły na pewno, oficjalnie, nie zdradzają , bo nie byłoby to w ich interesie. Choć nie byłbym już taki pewny poszczególnych członków zespołów. Zakładam jednak, że ewidentne zdrady zdarzają się nie często. Mnie chodziło jeszcze o coś dodatkowego. Czy to mechanicy, czy to kierowcy zawsze są bliżej innych zespołów , i coś tam mimochodem podpatrzą, coś tam usłyszą i jakieś tam wnioski wyciągną. Jak do tego dodać obserwacje stałych obserwatorów-szpiegów (bo pewnie tacy są) to w takim np. BMW na pewno dużo więcej wiedzą o innych teamach niż my , i dużo więcej wiedzą, niż nam przekazują.


avatar
leo_

06.03.2009 21:30

0

A w każdym razie, takie testy, to , oprócz samego testowania, dodatkowo taka gra uprawiana przez wszystkie zespoły, tak myślę.


avatar
TuR1smo

06.03.2009 21:35

0

Kubica był gorszy, dlatego, że testował lusterka na sezon 2012 :) Są już tak do przodu, że skupiają się na następnych sezonach


avatar
Budyn_F1

07.03.2009 00:04

0

brawo brawo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
radzix

07.03.2009 13:14

0

DO KERSA : no rozbroiłeś mnie człowieku co Ty sie czepiasz mnie? moja wypowiedź ucieło miało być : ciulowe to tylnie skrzydło MCL to je Hamilton rozwalił i tyczyło się to testów i zdjęcia, które jest na f1com gdzie wyraźnie widać brak tylniego skrzydła w bolidzie Brytyjczyka a nie Twojej wypowiedzi czy też pytania rave'a czy kogoś tam, czy każda wypowiedź pod Twoja tyczy się tego co napisałeś? opanuj sie troche ja wchodze komentować dany artykuł czy informacje a nie prowadzić dyskusje na forum jesli chce cos do kogos napisac do zaczne swoja wypowiedź od nicka osoby do której bede ja kierował, to już nawet nic napisac nie mozna bo Cie z błotem zmieszają daj na luz człowieku i przeproś bo pojechałeś mi zupełnie bezpodstawnie acha i to nie było do Ciebie :)


avatar
norek7107

07.03.2009 17:56

0

wiecie ile dni Kubica spędzi na testach w Montemelo ???


avatar
totalfun

08.03.2009 12:43

0

10,11-Nick; 12,13-Robert


avatar
totalfun

08.03.2009 12:44

0

9,10-Nick; 11,12-Robert


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu