W ostatniej sesji treningowej przed kwalifikacjami, najszybszy okazał się Sebastian Vettel. Niemiec pokonał 14 okrążeń toru Silverstone, na najszybszym uzyskując czas 1:30.958 - jako pierwszy pokonał barierę 1 minuty 31 sekund.
Temperatura powietrza była nieco niższa niż wczoraj i oscylowała o okolicach 23°C. Podobna sytuacja miała miejsce w przypadku nawierzchni, która na początku sesji była o około 20°C chłodniejsza, niż wczorajszego popołudnia.Warto zwrócić uwagę również na wiejący w poprzek toru, porywisty wiatr, który na Silverstone ma znaczny wpływ na zachowanie bolidu, szczególnie w szybkich zakrętach.
Po wykonaniu jednego okrążenia zapoznawczego, wszystkie zespoły długo zwlekały z wypuszczeniem na tor swoich bolidów. Po kilkuminutowej przerwie, z garażu wyjechały bolidy Lotusa oraz oba VR-01. Po dwóch okrążeniach z problemem technicznym musiał poradzić sobie Timo Glock.
W samej końcówce sesji, w RB6 lidera uszkodzone zostało przednie skrzydło. Drugi czas należy do Australijczyka, który stracił do Niemca 0,034 sekundy. Za kierowcami Red Bulla, z niewielką stratą, znalazł się duet Ferrari, który przedzielił Nico Rosberg.
Za Felipe Massą, na szóstej pozycji, uplasował się Robert Kubica, który pokonał 18 okrążeń i stracił do lidera 0,561 sekundy. Pierwszą dziesiątkę uzupełnili Lewis Hamilton, Michael Schumacher, Pedro de la Rosa oraz Rubens Barrichello. Różnica między tymi kierowcami wyniosła zaledwie 0,07 sekundy.
Drugą dziesiątkę otworzył Witalij Pietrow, który stracił 0,74 sekundy do Vettela. Za Rosjaninem, z bardzo podobną stratą, znalazł się Jenson Button. Trzynasty czas należy do Nico Hulkenberga za którym znalazł się wolniejszy z kierowców BMW Sauber oraz duet Force India, przedzielony przez dwóch kierowców Toro Rosso.
Tabelę z czasami standardowo zamknęli kierowcy nowych ekip. Najszybszy był Heikki Kovalainen, który do pierwszego miejsca stracił niemal 3,4 sekundy. Najgorzej poradził sobie Sakon Yamamoto. Najlepsze okrążenie Japończyka było o 6,2 sekundy wolniejsze od tempa Vettela.
10.07.2010 12:07
0
14 kierowców w jednej sekundzie. Pietia 0,2 straty do Roberta.
10.07.2010 12:07
0
gdyby robertowi udało by się utrzymać tą pozycje było by świetnie
10.07.2010 12:07
0
Renault strasznie traci w 1 sektorze...
10.07.2010 12:08
0
5-ciu z końcówką 5xx , będzie ciekawie
10.07.2010 12:08
0
Ferrari wysoko, niespodziewanie chyba.. Bedzie ciekawie:)
10.07.2010 12:09
0
Liczę na 5 miejsce Roberta w kwalifikacjach
10.07.2010 12:11
0
P5, P6, Roberta w wyscigu przy normalnym przebiegu wydarzeń, to chyba wszystko czego możemy się spodziewać, więc P5 biorę w ciemno :D
10.07.2010 12:13
0
Rosberg 4 w koncówce się poprawił a Robert gdzyby troche nie zwolnił w 3 sektorze bo przejechał kolo Vettela to byłby ok 0.2 sekundy szybszy a tak po zatym to forma McL rozczarowująca Button 12 Hamilton 7
10.07.2010 12:13
0
rosberg 4 a nie 5...
10.07.2010 12:14
0
rozumiem ,że lotus nie wie co zrobić żeby urwać 5 sek straty . ale nie rozumiem że reno nie wie co zrobić żeby zredukować 0.5 sek .
10.07.2010 12:14
0
na jakich oponach Robert zrobił ten czas ?
10.07.2010 12:15
0
bo dużo łatwiej zredukować z 5sek do 2sek niż z 0.5 do 0.2 !
10.07.2010 12:16
0
Wydaje mi się że te czasy będą jeszcze zdecydowanie lepsze, sygnał pierwszy De La Rosa zbyt wysoko, drugi sygnał Pietrov zbyt blisko Roberta, Mercedes na 4 miejscu, no i te miejsca Mclaren.
10.07.2010 12:16
0
10 atomic- łatwiej jest zredukować 5sek, niż 0,5sek ;)
10.07.2010 12:16
0
ja liczę na 4 miejsce Robert jeszcze nie pokazał swoich morzliwości
10.07.2010 12:16
0
Wiele bym dał za informację, który kierowca w poszczególnej sesji testował max. czas okrążenia pod Q. Chociaż jak się przyjrzeć czasom kierowcy z każdej sesji i wyciągnąć najlepszy, to można mieć względne pojęcie o możliwościach, chociaż nie do końca. W takim wypadku Robert w okolicach P5 / P6.....
10.07.2010 12:16
0
11. fotoman z zielonym paskiem, ale to bez znaczenia...
10.07.2010 12:16
0
Ale mają problemy kierowcy z jednym zakrętem. Maclareny w szczególności
10.07.2010 12:18
0
robert jest zbyt wolny na prostyh i dlatego tak turzo traci w pierwszym sektorze
10.07.2010 12:19
0
Chociaż w Q temperatura toru będzie pewnie wyższa niż w porannej sesji treningowej, może coś to da na plus dla Roberta......
10.07.2010 12:20
0
wiecie ile kubicy zaoferowali kasy w nowym kontrakcie?
10.07.2010 12:22
0
saint77 jak temperatura da coś robertowi to da tesz wszystkim zawodnikom
10.07.2010 12:24
0
10. atomic Tak to już jest. Lżej też wdrapac się parę kilometrów u podnóża góry niż parę metry u jej wierzchołka. Odnośnie wyników. Tyle było nażekania na maruderów, a tu wszyscy w 107 proc. weszli. Gdyby Vettel dokończył swoje kólko, to może Sakon i wyleciałby, ale nikt więcej. Czyli znów tyle hałasu o nic. Kubica ma jeszcze rezerwy, gdyż czas swój osiągnął dośc szybko, powiedzmy na "zimnym" torze.
10.07.2010 12:25
0
@22. Kotoski: pewnie tak, ale chodzi o proporcje tego "bonusa" bo z tego co wiem Renault ma problemy z dogrzewaniem opon a innym przychodzi to nieco łatwiej. Wyższa temperatura nawierzchni powinna nieco zmniejszyć dysproporcje. Tak sądzę...
10.07.2010 12:27
0
rozumiem tą stara prawdę .to dlaczego lotus nie podciągnie się choć o 2 sek . wydaje się niemożliwym to ,że ciągle brakujące 0.5 sek to poprostu zła "baza" bolidu . jeżeli renault ma dalej inwestować w tym sezonie w tunel ,który tylko być może zredukuje różnice to wolę aby włożyli kasę w przyszłoroczny model . "Q" 3 tak czy inaczej może być ciekawe walka ferrari - redbull i może chłopak jakiejś piosenkarki . button już 2razy był kiepski w treningach i w Q też było kiepsko . jest szansa dla roberta aby w Q obronić 6 pozycję
10.07.2010 12:27
0
mam nadzieje ze ponizej P5 nie bedzie nasz robert:P
10.07.2010 12:28
0
Jak myślicie lie kierowców wyleci w wyścigu na Zakręcie nr. "11"
10.07.2010 12:32
0
SZYKUJĄ SIĘ CIEKAWE KWALIFIKACJE.. P7/P8 DZIŚ ROBERTA..
10.07.2010 12:33
0
24 tesz
10.07.2010 12:34
0
czasy w Q będą o sekunde lepsze niż najlepszy czas z treningu, obstawiam P8 Kubicy, Red Bulle pierwsza linia potem Alonso i Hamilton
10.07.2010 12:41
0
@27 nawet kilku sie znajdzie:) oby nie roberto i tak jak napisal @28dymski14 szykuja sie bardzo ciekawe kwalifikacje. Doczekac sie juz nie moge:x pozdro!
10.07.2010 12:41
0
Co wy tacy pesymistycznie nastawieni?? A dlaczego nie P3??
10.07.2010 12:42
0
napewno kilku sie znajdzie...sorki za blad
10.07.2010 12:42
0
25. atomic Z tym przyszłorocznym bolidem to jest jeden problem - nie ma jeszcze opon. Nie wiadomo jak rozkładac ciężar itp. Tak więc stawiając teraz wszystko na na stępny rok można trafic bardzo dobrze, a może i odwrotnie. Oprzócz tego muszą wyprzedzic Merca, a to dodatkowa kasa od Berniego. Swoją drogą ile kasy może wnieśc Mastercard, bo minus 15 mln od Pietrowa i dla Raikonnena tyle samo. Czy wystarczy na samochód?
10.07.2010 12:43
0
@32 jestem za;)
10.07.2010 12:46
0
red bull nie do pokonania ;(((..... ferrari nieźle.... kubica.... hmmm...... no moze byc... moim zdaniem w Q tez znajdzie sie ok 6 pozycji ;)))
10.07.2010 12:48
0
hehe a skad wam sie to p8 wzielo ciekaw jestem, popatrzmy kto go moze wyprzedzic dwa byki alonso i moze hamilton choc watpie w najgorszym razie jeszcze rosber w co juz bardzo watpie, wiec najgorzej p6 moze byc , no i licze bardzo ze petrov wreszcie pokaze ze f1 to jego miejsce
10.07.2010 12:52
0
@37 a ja mysle ze jeszcze massa bedzie ponizej robercika.
10.07.2010 12:52
0
28. dymski14 nic odkrywczego nie napisales.Przeciez P7-P8 to standard nawet gdy samochod ma mozliwosci na P3-4 jak w Walencji.
10.07.2010 12:54
0
ja nie czytam uwaznie. Myslalem ze napisales ze ferrari bedzie twoim zdaniem przed nim.
10.07.2010 12:57
0
W poprzenim wyścigu ,aby stanąć w drugiim rzędzie wystarczyło w Renault: a) zostawić twarde opony b) Robert mół pojechać szybciej s2-do Alonso zabrakło mu bardzo bardzo niewiele i osobiście odebrałem ten wynik jako zawód jakoże Renault było mniej więcej na równi z McL i SF. Teraz maksimum do wyciągnięcia to P5 .P6,ale o P5 ze względu na Lewisa może być ciężko. Cóż szykuje się batalia z trochę wolniejszym w ! guzikiem oraz Rosbergiem,chociaż z Mercedesami to nigdy nic nie wiadomo.
10.07.2010 12:57
0
kubica przed rosbergiem hahahah oby chociaz byl przed schumacherem zal mi was kubica jest przereklamowany
10.07.2010 12:57
0
aj nie czytam uwaznie. Myslalem ze napisales ze ferrari bedzie twoim zdaniem przed nim.
10.07.2010 12:58
0
Trochę wolniejszym w Q "Guzikiem".
10.07.2010 12:58
0
@40 no mysle ze alonso raczej bedzie przed kubkiem choc nie wiadomo co tam sie stalo pod koniec treningu u alonso osy nie zadna awaria no a massa to wiadomo moze mu sie udac ale czesciej sie mu nie udaje , no i mysle ze renowka ma jeszcze kilka dziesiatych do urwania zwlaszcza w wykonaniu kubicy byle tylko nic nie kombinowali ze strategia
10.07.2010 13:03
0
@42 krystek ty szwabie. Skad wyciagasz takie wnioski????
10.07.2010 13:03
0
@42 hahaha jesli kubica jest przereklamowany to znaczy ze wszystkich ekspwrtow zwiazanych z f1 masz za oslow z klapkami na oczach , gratuluje podejscia , przy okazji ten przereklamowany kubica jest wedlug dziennikarzy drugim najlepszym kierowca tego sezonu tuz za hamiltonem , ale wkoncu czego nie potrafi reklama
10.07.2010 13:13
0
Teraz na każdym torze zmienią 1,2 zakręty żeby mieć pretekst do skasowania starych rekordów, które współczesne gówna V8 a niebawem pewnie V6 nigdy nie pobiją w imię ekologi i "bezpieczeństwa" Haha
10.07.2010 13:16
0
47. baudin, jakies konkrety? Bo mnie sie cos wydaje, ze z kosmosu sobie wziales tych dziennikarzy, prosze o przyklady zatem.
10.07.2010 13:16
0
Yamamoto to jest porażka... Chandhok zresztą też...Jako rezerwowy jest Klien, który na dzień dobry kręcił o pół sekundy czasy lepsze od Senny... Jak dla mnie jedynym wytłumaczeniem takiej sytuacji jest wielkość wkładu własnego "kierowców" podstawowych tego teamu.
10.07.2010 13:22
0
McLaren bardzo dobrze. Hamilton powalczy dziś o PP. BMW się poprawiło
10.07.2010 13:26
0
@49. Ataru: jasne, Renault stawało na rzęcach i klaskało uszami aby tylko Roberta zatrzymać i im sie udało chociaz dla nich mógł z powodzeniem jeździć np. Kimi, Suttil (który rozgląda się za mocnijszym teamem), Glock, Trulli, Haidfeld, Koval - którzy nie są najgorszymi kierowcami. Może i Kubica nie spisuje się rewelacyjnie ale na takie możliwości jak ma obecnie jego bolid to jest 100%. Troche obiektywizmu i nieco mniej zazdrości to może przejrzysz na oczy....
10.07.2010 13:49
0
allonso hamilton.. a i tak na końcu Q3 bedzie vetel weber a później cała reszta, jesli rbr w treningach wykręcają takie czasy to w czasówce nie widze dla nich zagroznienia, no chyba ze podniosą nadwozie, bo te nierówności rozwalają ich nisko połozony bolid, a co do roberta to mysle ze dzis akurat nie piłował czasu i ma duze rezerwy, troche szcześcia i moze byc druga trzecia linia, oby nie czwarta bo znowu skończy ok 6/7 miejsca.. pozdro
10.07.2010 14:29
0
Ta fota ze strony głównej wygląda jak screen z jakiejś gry a nie zdjęcie z toru... :D
10.07.2010 14:46
0
Kubica to jedyny samochod bez fduct w pierwszej 10! Kto by przewidzial taki przebieg kwalifikacji.
10.07.2010 14:56
0
haha zal mi borowczyka hehe mowi ze problemy z samochodem kubica jesli to taktyka jak schumacher jaki zal tych komentatorow
10.07.2010 15:04
0
49. Ataru - Uwzględniając dziewięć dotychczas rozegranych Grand Prix sezonu 2010, David Chalmers wybiera dziesiątkę najlepszych kierowców półmetka. 1. Lewis Hamilton Pokazał już w zeszłym sezonie, jak wyjątkowym jest kierowcą, gdy błysnął zwycięską formą mimo słabej formy McLarena. Jak dotąd w sezonie 2010, lider mistrzostw świata jest klasą sam dla siebie [...] Jeśli McLaren zapewni mu konkurencyjny bolid, będzie ciężko go powstrzymać przed wywalczeniem mistrzowskiego tytułu. [...] Cały czas uczy się, kiedy przycisnąć mocniej, a kiedy - co było jego największą słabością - nieco odpuścić. Staje się kompletnym kierowcą. 2. Robert Kubica Kubica i jego Renault F1 Team to zdecydowanie najmilsza niespodzianka sezonu. Jak dotąd Robert zasłużył na miano najbardziej regularnego kierowcy 2010. Nie wliczając Bahrajnu, punktował w każdym wyścigu. Nie popełnił też żadnego błędu, którego można by mu wypomnieć. Jeśli któryś z prowadzących ma problemy, Kubica gotowy jest uderzyć i wykorzystać pomyłki rywali. Szczególnie widoczne było to, gdy wykorzystał taktyczne błędy konkurentów w Malezji i Chinach. I choć trzy zespoły mają szybsze bolidy, on nie pozwala liderom mistrzostw na ucieczkę w klasyfikacji. Nie zastanawia Was, jak radziłby sobie gdyby dano mu RB6? 3. Mark Webber Miał to być sezon, w którym Webber zostanie zmiażdżony przez Sebastiana Vettela. Okazało się jednak, że Webber wspiął się na inny poziom, w niejednym wyścigu dając się mocno we znaki młodszemu koledze.
10.07.2010 15:26
0
52. saint77, co ma do tego obiektywizm? Ja uslyszalem, ze powstala jakas dziesiatka, ktora wybrali eksperci, a to gowno prawda, bo zadne grono ekspertow nie wybieralo najlepszych kierowcow tego sezonu i jedynie do tego sie odnioslem. Nie do tego jak dobry jest Kubica, wiec jesli nie masz nic do powiedzenia na temat to nie pisz literek w moim kierunku, a obiektywizm? O stary, tu sa niemal sami fanatycy jednego kierowcy, wiec gdzie tu przestrzen do obiektywizmu? Na cale szczescie wypowiadaja sie tylko w niektorych tematach ;-)
10.07.2010 23:48
0
@Zgred Zen - nie no nie przesadzaj... ;)) Pod koniec sezonu McL po prostu miał świetny wóz, ale racja - Lewis pokazał klasę i był obok Vettela, Webbera, Barrichello, Kobayashiego oraz Raikkonena, najjaśniejszą gwiazdą drugiej połowy sezonu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się