WIADOMOŚCI

Lotus Renault prezentuje czarno-złote R31
Lotus Renault prezentuje czarno-złote R31
Gratka dla fanów Roberta Kubicy i zespołu Lotus Renault GP rozpoczęła się punktualnie o godzinie 12:30 – na oficjalnej stronie internetowej ekipy z Enstone odbyła się wirtualna prezentacja tegorocznego bolidu, czyli czarno-złotego R31.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Nowy bolid Polaka i Rosjanina został odsłonięty na torze Ricardo Tormo w Walencji, gdzie już jutro rozpoczną się pierwsze przedsezonowe testy grupowe. Zaskoczeniem nie są barwy R31 – zespół Roberta Kubicy ponad dwa tygodnie temu zaprezentował wzór malowania, wykorzystując do tego ubiegłoroczny bolid.

Niespodzianką jest za to angaż byłego kierowcy HRT – Bruno Senny, który zasilił liczne grono kierowców rezerwowych ekipy z Enstone – Brazylijczyk dołączył do Romaina Grosjeana, Jana Charouza, Ho-Ping Tunga i Fairuza Fauzy.

„Dla Genii Capital i Lotus Renault GP, sezon 2011 będzie tym, w którym nasze cele zostaną osiągnięte” - mówił Gerard Lopez podczas prezentacji R31. „Posiadamy teraz 100 procent udziałów w zespole i podchodzimy do zbliżających się mistrzostw z zamiarem podążania obraną przez nas ścieżką – nie zapominając jednak o pokorze. Chciałbym powitać Lotus Cars, nowego, ambitnego sponsora tytularnego, który zostanie z nami na długie lata”

„Renault i Total również zdecydowały nam towarzyszyć w tej przygodzie – dziękujemy im więc za cenny wkład. Celem na sezon 2011 jest kontynuacja marszu w kierunku czoła stawki, chwytanie najdrobniejszych okazji oraz osiągnięcie lepszych rezultatów zarówno w klasyfikacji kierowców jak i konstruktorów. Czujemy się dobrze przygotowani do tego wyzwania”.

„Wszystkie wysiłki podjęte zimą skierowane były na zapewnienie poprawy w porównaniu z rokiem 2010” - komentował Eric Boullier. „Wynikiem pracy jest samochód złożony w 92 procentach z części nowych w porównaniu z R30. Jednak innowacje techniczne nie są jedynym kluczem do osiągów. Od ubiegłego roku przyjrzeliśmy się wszystkim naszym procesom wewnętrznym, a nasza ogólna wydajność wzrosła o 15 procent. To oznacza, że powinniśmy być bardziej konkurencyjni niż w ubiegłym roku – zarówno na torze jak i w fabryce”.
Galeria

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

127 KOMENTARZY
avatar
radish

31.01.2011 13:41

0

nie wazne jak wyglada, nie wazne ze ma 92% nowych elementow, nie wazne ze ma czarne-szybsze malowanie, wazne zeby byl najszybszy ze stawki.


avatar
r31

31.01.2011 13:41

0

Robert najlepszy


avatar
rusek f1

31.01.2011 13:43

0

Jest nadzieja na dobry sezon.


avatar
Bartec

31.01.2011 13:52

0

Jak na razie jedyny do którego kolorystyką pasują nowe opony ;)


avatar
xdomino996

31.01.2011 13:52

0

Ciekawe jest to Renault rok temu nic zaskakujacego nawet na testach nie mieli a teraz... I jeszcze maja ponąć jakies asy w rekawie hehe


avatar
Yogurt

31.01.2011 13:55

0

Bolid jest przepiękny. Naprawdę robi świetne wrażenie! Oby jeździł tak jak wygląda. CIekawy jest ten dołek na czubku nosa..


avatar
mistrz15

31.01.2011 14:00

0

Renault zdecydowało się na zastosowanie zawieszenia typu pull-rod w tylnej części samochodu, oraz dość radykalnym rozwiązaniem „śliniaka” pod przednią częścią auta w porównaniu do rywali. o co tu chodzi ??


avatar
Termik

31.01.2011 14:02

0

Ciekawe rozwiązanie wlotu powietrza ssącego do silnika - nie jest to duży obły element - ale tylko sam wlot podparty płetwą w kierunku przodu. Myślę że tez nie jest to jeszcze wersja finalna - a tylko zapowiedź tego czego możemy się spodziewać na pierwszym wyścigu.


avatar
Robson13

31.01.2011 14:04

0

Bolid swietny!!! Jest pare elementow ktore proboje rozkminic np. to tylne skrzydlo jak zostalo skonstruowane i te wloty nad glowa kierowcy wyglada jak F-duct z 2010 tylko do czego sluzy w tym roku?? Mam nadzieje ze Kubek bedzie tym walczyl o mistrza a to jest jedno z moich najskrytszych marzen. Powodzenia moj Idolu!!!


avatar
tajping

31.01.2011 14:04

0

Piękne barwy kontrast czerwonych elementów totala do reszty nie jest aż taki zły.Łatwiej będzie go odszukac w pierwszym zakręcie.


avatar
MARU

31.01.2011 14:07

0

6.Yogurt Zgadzm się z Tobą.Jest naprawde śliczny.


avatar
mlq

31.01.2011 14:20

0

Przepraszam. są dwa zespoły Lotus. Reno ?


avatar
matey89

31.01.2011 14:27

0

kutwa tyle dzienkarzyn a żaden nie zrobił zdjęcia centralnie z przodu i z tyłu ;/


avatar
Termik

31.01.2011 14:34

0

Nie zrobił -bo nie pozwolono- zbytnio odkrywać kart?


avatar
kuba1808

31.01.2011 14:35

0

Z tego co teraz wiadomo to: 1. Nikt nie może odnaleźć wydechu w R31 :) 2. Zagadką są wloty, które mogą dmuchać i na dolny płat, i na dyfuzor, i równie dobrze mogą być chłodzeniem po prostu. 3. Zastosowano zawieszenie typu pull-rod, czyli takie, jakie jest używane przez Red Bulla. Jak na razie F150 ma push-rod, ciekawe jak z McLarenem. Wiadomo, że skrzydła będą inne. Jeśli mają coś jeszcze innowacyjnego (a mówią, że mają sporo), to na pewno nie odkryją tego teraz.


avatar
vip015a

31.01.2011 14:38

0

czterech rezerwowych kierowców :D


avatar
radzix

31.01.2011 14:38

0

właśnie zdjęcia z tyłu nie ma nigdzie


avatar
RoyalFlesh F1

31.01.2011 14:38

0

dla zainteresowanych 28 minutowy fil z prezentacji bolidu. h ttp://w w w.k y te.t v/ch/lo tu s-re nau lt-gp-live/lotu sre ault-gp-r31-launch-from-val/p=64 28&c=453 816&s=1166125&l=223 500


avatar
RoyalFlesh F1

31.01.2011 14:39

0

I niech mi nikt nie pisze że za dużo spacji bo za 8 razem wskoczył post


avatar
vip015a

31.01.2011 14:40

0

znaczy 5 nie czterech btw. pozostaje liczyć ze bedzie b.szybki


avatar
kuba1808

31.01.2011 14:40

0

Plotki głoszą, że wydechy w R31 są... z przodu. I dmuchają na tzw. przedni dyfuzor, dając jeszcze większy docisk.


avatar
matey89

31.01.2011 14:45

0

21. mocny jesteś ;D


avatar
pz0

31.01.2011 14:46

0

czy zawieszenie jest bezkilowe? Bo wydaje mi się że właśnie takie jednak dobrze tego nie widać. Jeżeli ktoś oglądał inne fotki niech potwierdzi


avatar
RoyalFlesh F1

31.01.2011 14:47

0

21. kuba1808 Tak brakuje jeszcze info. typu że LRGP korzysta z technologi pozaziemskich, z rozbitego spodka.


avatar
kuba1808

31.01.2011 14:49

0

Ej, zero śmiechu, ja sobie tego nie wymyśliłem. Tak pisze Steve Hopkinson na swoim blogu, co jak co, ale jemu jestem w stanie zaufać w tej kwestii :)


avatar
matey89

31.01.2011 14:49

0

chyba najlepsze zdjęcie z przodu http ://www .f1today. nl/fotos/10844. html


avatar
michael151

31.01.2011 14:56

0

Nice :) Wie ktoś przypadkiem jaki KERS będzie stosować LRGP? Oparty na bateriach, czy na kole zamachowym?


avatar
kuba1808

31.01.2011 14:59

0

@27. KERS na bateriach, umieszczonych pod bakiem.


avatar
pz0

31.01.2011 15:00

0

26. matey89 -dzieki, jakbyś miał jeszcze tylna zawieszenie...


avatar
kempa007

31.01.2011 15:02

0

zaden zespol nie bedzie uzywal KERS na bateriach, bo bylby tylko jednorazowym bezuzytecznym gadzetem. KERS jest oparty na akumulatorach!


avatar
kempa007

31.01.2011 15:02

0

subtelna, ale znaczaca roznica ;-) Przynajmniej dla ludzi, ktorzy w ajkis sposob sa zwiazani z elektrotechnika ;-)


avatar
iambrg

31.01.2011 15:02

0

I te logo "LADA" z boku rotfl A tak powaznie wyglada swietnie zobaczymy jak z osiagami.


avatar
kuba1808

31.01.2011 15:05

0

Oh, kempa, żarciki się trzymają :) Oczywiście, że akumulatory :)


avatar
Kojag

31.01.2011 15:07

0

Mają tylu kierowców testowych, że spokojnie znalazło by się tam miejsce dla jeszcze jednego Polaka, Kuby na przykład...


avatar
pz0

31.01.2011 15:09

0

31. kempa007 - nie jestem pewien czy na akumulatorach. Wydaje mi się że na superkkondensatorach. Wagowo wychodzi bardzo dobrze, a i prędkość ładowania i uwolnienia energii jest nieporównywalnie lepsza jak z akumulatorów. Ulatnianie się energii nie ma większego znaczenia gdy jest magazynowana prze co najwyżej kilkadziesiąt sekund. Jednak jak jest nie wiem. Stawiam na superkondensatory.


avatar
SilverX

31.01.2011 15:14

0

dobra, przypuśćmy że LRGP ma dmuchany przedni dyfuzor, jestem ciekaw jaką przewagę daje taki wynalazek i jak szybko inne teamy go skopiują ?


avatar
M@teuka

31.01.2011 15:18

0

mi sie wydaje że Lotus Renault GP będzie miało KERS oparty na akumulatorach umieszczonych na kole zamachowym. podwójne doładowanie będzie/


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 15:25

0

21. kuba1808 Bądżmy na razie ostrożni z tymi wypowiedziami,ale po Twoim wpisie poszperpałem w necie i oto efekt. - cytuje - Wielu ludzi dokładnie analizuje każdy szczegół i póki co nikt nie dopatrzył się wydechu. Podobno samochód korzysta z niezwykle zaawansowanego układu wydechowego. Rury wydechowe zamiast do tyłu zostały prawdopodobnie poprowadzone do przodu i wtłaczane są do zamontowanego z przodu dyfuzora aby generować dodatkową siłę docisku. Jeśli to prawda to będziemy mieli do czynienia z największą innowacją ostatnich lat.pozdro.


avatar
wpiszlogin

31.01.2011 15:26

0

36. SilverX Dokladnie 0.678 sekundy na okrążeniu. Dałbym 0.876 ale jedno skrzydełko mi się nie podoba. Można to wyraźnie przekalkulować na podstawie zdjęcia ;)


avatar
kamilo

31.01.2011 15:31

0

"Not to my knowledge. It’s a jaw-dropping innovation if true (and I believe it is); the other teams will struggle to copy this, if it’s possible at all." To innowacja powodująca opad szczęki, jeśli jest to prawda (a wierzę, że tak jest). Inne zespoły będą miały problemy ze skopiowaniem tego, o ile w ogóle będzie to możliwe. Pozostaje tylko czekać na wyniki pracy nad wydechem Allisona na torze.


avatar
noke54

31.01.2011 15:37

0

Póki co, to nie ma się czym jarać. Prawdziwe oblicze R31 poznamy pewnie jutro, z nowym tylnym skrzydłem, wydechem, wlotem nad głową, dyfuzorem itd :)


avatar
kuba1808

31.01.2011 15:46

0

pz0 - zdjęcia tyłu są na Sutton Images, tam masz ich kilka.


avatar
kempa007

31.01.2011 15:51

0

35. pz0 gdyby byly na superkondensatorach to by sie inaczej o tym wypowiadali czlownkowie ekip, wszedzie piszo battery, wiec to z pewnoscia nie superkondensator, z reszta superkondensatory operuja zdaje sie na nizszym napieciu, i raczej chyba sie nie nadaja na tego typu bajery. Aczkolwiek nie bede sie upieral. W bolidach sa akumulatory na 100 % montowane.


avatar
pz0

31.01.2011 15:53

0

42. kuba1808 - dzięki, już znalazłem. Tylne zawieszenie to zupełna odmiana w stosunku do dotychczasowych rozwiązań Renault. Poczekajmy kilka tygodni co z tego wyjdzie. Jakiekolwiek osądy można będzie wysnuć dopiero ostatnich testów, bo z pewnością nie z tych najbliższych


avatar
black_fox

31.01.2011 15:59

0

wogole to o ktorej jutro maja byc testy i gdzie mozna obejrzec ?


avatar
figo7

31.01.2011 15:59

0

Ale mi zapachniało dobrym sezonem z taką furmanką !


avatar
Chyllus

31.01.2011 16:10

0

News od Polsatu - przez nastepne trzy lata będzie można oglądać w Polsacie F1 w HD


avatar
Kojiro7

31.01.2011 16:10

0

Czy będzie porównanie wizualne wszystkich modeli bolidów jak w ubiegłym roku?


avatar
pz0

31.01.2011 16:12

0

43. kempa007 - również nie będę się upierał. Problem polega właśnie na tym angielskim battery, które może np oznaczać baterię ultrakondensatorów. W teorii z akumulatorem nie podoba mi się czas ładowania nawet w wypadu polimerowych. Możliwe że są jednak jakieś metody naładowania akumulatora w trzy sekundy, ja jednak tego jakoś nie widzę. Z każdego napięcia mona zrobić każde inne, również z tym nie widzę problemów, Najlepsze to jest to że bateria, akumulatory cy kondensatory możesz łączyć zarówno równolegle jak i szeregowo, więc uzyskanie napięcia rzędu tysięcy voltów z takiej baterii kondensatorów nie jest żadną sztuką dla dobrego ucznia nawet na poziomie podstawówki. Są już zresztą UPS- działające właśnie na bateriach ultrakondensatorów. Głowy za to że to jest zrobione na ultrakondensatorach to uciąć sobie nie dam, myślę jednak że to jest możliwe.


avatar
Renault R30 F1

31.01.2011 16:12

0

Będzie to dobry sezon pachnie sensacją!


avatar
eltek

31.01.2011 16:20

0

@28 @30 ja Was pogodzę i napiszę że będą korzystali z baterii akumulatorów :) pozdr


avatar
Chyllus

31.01.2011 16:22

0

@30 Brawo kempa007 Niestety coraz mniej ludzi widzi różnicę.. Pozdrawiam


avatar
Chyllus

31.01.2011 16:25

0

@49 Raczej nie kondensatory..wszędzie mówią o zwiększeniu masy przez system, wiec akumulatory bardziej pasują.


avatar
mlq

31.01.2011 16:32

0

Czym jest Lotus Reno a Lotus Team Reno który jest Lotus a który jest zespołem


avatar
kempa007

31.01.2011 16:35

0

49. pz0 sa sposoby na ladowanie akumulatorow szybko- duzy prad, tylko szybko do wywalenia poki sa, ale jest to mozliwe. Head mowil o czyms takiem jak cells, wiec to sa komory akumulatorow.


avatar
gumisss111

31.01.2011 16:47

0

26. A widziałeś "nos" Roberta na tym zdjęciu:) Fajnie wyszło...:)


avatar
Damiangl

31.01.2011 16:54

0

21. kuba1808 - fakt, w internecie toczy się dyskusja na temat przedniego wydechu. Ciekaw jestem, czy to prawda. Jeśli tak i jeśli faktycznie działa, to pozostałe teamy mogą mieć problem z jego skopiowaniem :]


avatar
Nuhtylupik

31.01.2011 16:55

0

przednie skrzydło chyba z R30


avatar
saint77

31.01.2011 16:57

0

Tak na prawdę na tych zdjęciach widać tylko ogół konstrukcji. Aby potwierdzić, czy jest aż tak bardzo śmiała i innowacyjna musimy mieć dostęp do większej ilości zdjęć z każdej strony bolidu oraz zbliżenia szczegółów. Ale prezentuje się całkiem obiecująco. Pewnie ze 30% części aero zmienią na pierwszy wyścig:)


avatar
pz0

31.01.2011 16:59

0

55. kempa007 - nie ma co debatować, bo to są czyste spekulacje. Cells można też użyć w różnych znaczeniach. Ja nie wiem co tam siedzi, napisałem że wydaje mi się i podałem dlaczego. Tempo ładowania musi być po prostu oszałamiające jeżeli to ma być akumulator. Nadal nie wyobrażam sobie ładowania takiej energii w czasie dwóch - trzech sekund. Odpuśćmy sobie tą dyskusję bo zaprowadzi donikąd. Zwłaszcza że się nie upieram że tak jest, uważam jedynie że to możliwe.


avatar
Marti

31.01.2011 17:02

0

Bolid ładny. Zobaczymy jak będzie śmigał na torach.... Zatrudnienie Senny to rzeczywiście niespodzianka ;/


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 17:05

0

49. pz0 Uważam,ze Kempa ma rację,nie neguje,ze ich nie ma w tym rozwiązaniu ale raczej jako kondensatory sprzęgające regulujące punkt pracy akumulatora tj aby utrzymać stałe napięcie i natężenie prądu w okresie przejściowym czyli w okresie ładowania lub jego rozładowania,po to gdyby w krótkim czasie ktoś chciał przyśpieszyć nie znalazł w podłodze dziury..Po drugie w samochodzie jest dużo elektroniki,która pośrednio mogłaby być zakłócona,a także mialaby wpływ na pracę i tak już gorącego " silnika oraz układ chłodzenia przez geneerowanie dodatkowej temperatury ,a przy okazji nie wyobrażam sobie kondensatora dającego 60 KM w tak ,krótkim czasie.Pozdro.


avatar
el_diablo

31.01.2011 17:09

0

Jeżeli to prawda z tym wydechem i jego potencjałem to zastanawiam sie czy reszta zespolow by zdazyla w miesiac opracowac wlasne koncepcje i je wdrozyc i przetestować


avatar
riqoor

31.01.2011 17:14

0

Macie tyłek Lotusa: http://img11.i m a g e s h a c k.us/img11/226/ren31photocooper22.jpg


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 17:16

0

60. pz0 Nie czytałem twojego ostatniego wpisu Przepraszam ,za wmieszanie się w dyskusje,gdy ją uważasz za zamnkniętą.


avatar
Robson13

31.01.2011 17:18

0

Ten bolid jest "hipnotajzing" :D


avatar
pz0

31.01.2011 17:18

0

62. Zgred Zen - i tutaj chyba masz rację. Superondensator (albo ich bateria) jako bufor. Właśnie zaletą superkondensatorów jest to że potrafią uwolnić gigantyczną energię w bardzo krótkim czasie. Pod tym względem żaden akumulator nie wytrzyma konkurencji.


avatar
r31

31.01.2011 17:27

0

dajcie mi linka gdzie widać kask Roberta


avatar
saint77

31.01.2011 17:28

0

Na stronę Lotusa nie można się dopchać, za dużo ludzi:(((


avatar
matey89

31.01.2011 17:35

0

bolid ma 5m i 10 cm


avatar
Mati26102

31.01.2011 17:36

0

czarny koń ;d hehe bolid zajebiaszczy ale żeby tylko był szybki to będzie bardzo dobrze :) oby Robert mógł nim rywalizować o zwycięstwa :)


avatar
Oski91

31.01.2011 17:47

0

70. matey89 czyli jest o 5cm dłuższy niż r30


avatar
HarryPioter

31.01.2011 17:47

0

Tak z Witkiem to pnięcie się zespołu na szczyt będzie trochę eeee trudne, Robert sam wszystkiego nie zdziała Panie Eric. Bolid zaj.....y,oby w karzdym wyścigu Robert mógł walczyć o podium lub o zwycięstwo w każdym wyścigu. Pozdro dla fanów F1


avatar
kubikafan

31.01.2011 18:04

0

Ja bym sie nie podniecał... Wszystko wyjdzie w q2 w bahrainie...


avatar
lotus_reno

31.01.2011 18:09

0

elo macie moze taka stonke zeby porównac r31 do r30 tak jak ferrari


avatar
lotus_reno

31.01.2011 18:11

0

stronke*


avatar
FiFiLeK

31.01.2011 18:29

0

Jeszcze jutro i 04.02 i się zobaczy co tam inni wymodzili, ja mam jedynie nadzieję że jakość obsługi w pitt stopie renault się polepszyła i nie będzie jaj, niech te grubasy wezmą się do roboty i przez sen zmieniają pirrelki :D:D:D


avatar
kubikafan

31.01.2011 18:37

0

reno opracowalo nowy system nakretek czytaj na taki bolec zart...


avatar
sebekorzel

31.01.2011 18:48

0

Mógłby ktos podac strone z jutrzejszymi livetime ??


avatar
romgor

31.01.2011 18:50

0

@64 z tego zdjęcia wynika że bolid ma założony dyfuzor....a podobno są zakazane, czy nie tak?


avatar
matey89

31.01.2011 18:54

0

80 zakazane są podwójne, wyobrażasz sobie bolid bez dyfuzora?


avatar
Blaz

31.01.2011 19:04

0

Wreszcie po robocie i mogę sobie przelać swoje myśli. Zacznijmy od wyglądu. Dawno mi się żaden bolid tak nie podobał jak ten czarno-złoty lotus-renault. Osiągi To wszystko co mówią Eric i James na pewno buduje atmosfere sukcesu ale do 1go GP jeszcze 40 dni. Mam nadzieję ze te innowacje które wpowadzili dadzą pożądany efekt, czyli będą bardzo konkurencyjni. W końcu dotarliśmy do testów już nie będzie wiało nudą.


avatar
Jaro75

31.01.2011 19:07

0

Ładny jest i szybki będzie :))


avatar
RenaultKubek1

31.01.2011 19:20

0

W wydarzeniach na Polsacie mówili że mamy 3 sezony w jakości HD.Kubica i Petrov jezdzili już po torze!Wykonali razem 2 kółka.Co do kasków jeśli dobrze zauważyłem są takie same jak w tamtym roku tylko jest dodany czarny kolor


avatar
saint77

31.01.2011 19:25

0

@79. sebekorzel - na oficjalnej stronie f1.com możesz włączyć livetiming. trzeba się najpierw zarejestrować.


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 19:39

0

Po sponsorach widać,że kasy w tym roku na rozwój nie zabraknie.Naliczyłem 22 sponsorów.Jak oprócz pięknego wyglądu dojdą super osiągi to niedługo będą musieli przemalować bolid ,bo zabraknie miejsca na nowe reklamy.


avatar
Michal_84

31.01.2011 19:42

0

Ja się zastanawiam po jakiego grzyba im tyle kierowców rezerwowych? Nie wierzę, że oni nic nie kosztują, a nie lepiej przeznaczyć tą kaskę na rozwój bolidu?


avatar
jack1

31.01.2011 19:46

0

87.To są bardziej płacący kierowcy - jak Witia


avatar
Michal_84

31.01.2011 19:47

0

88. W sumie racja nie spojrzałem na to od tej strony...


avatar
gustavof199

31.01.2011 19:48

0

Robert wraca do swojego czerwonego kasku za czasów BMW !


avatar
Piotr_the

31.01.2011 19:50

0

HP nie jest już sponsorem czy źle widzę?


avatar
Renault R30 F1

31.01.2011 19:54

0

90. Tak a skąd takie info


avatar
f1maniakpolska

31.01.2011 19:56

0

Mam nadzieje, ze Renio-Lotus pokarze klase, jesli tak bedzie jezdzil jak wyglada to sie zapowiada wspanialy sezon dla Roberta. A tak z innej beczki to jutro Robert a Nie Vitja będzie jezdzil...


avatar
Yogurt

31.01.2011 20:13

0

92. Renault R30 F1 na oficjalnym facebooku Lotus Renault są zdjęcia i tam Robert pozuje do zdjęć z kaskiem w kolorze coś pomiędzy czerwonym a pomarańczowym. Do butów pasuje :) Co do rezerwowych kierowców to chyba faktycznie Taki Bruno Senna to chyba zabulił nieco aby być numerem 3 w zespole. To dobrze bo każdy grosz się przyda na agresywny rozwój. Oby ta nowinka z wydechem okazała się prawdą i oby była tak skuteczna jak by tego chcieli w zespole. Cieszy też ta ilość sponsorów i optymizm Erica i Jamesa.


avatar
probolans

31.01.2011 20:28

0

czy bedzie mozna ogladac F1 w HD na poslacie HD. Czy trzeba bedzie kupic polsat sport HD. Mam nadzieje ze nie czeka mnie kolejny wydatek. Najpierw musialem kupić telewizor HD 37'' SONY


avatar
fanVETTELA

31.01.2011 20:35

0

przeciez to jakis wiestjuning :-/ ten bolid ma wygrac? hahahahah zobaczymy pod koniec sezonu, 1 vet 2 ham 3 rusek hahah a po sezonie kuica odejdzie do rajdow bo skonczy sie jego kariera


avatar
cheestersp

31.01.2011 20:47

0

Będzie ciekawy sezon:) Mam prośby czy ktoś może wrzucić porównanie bolidu z 2010 do 2011 chciałbym zobaczyć jak bardzo się zmienił nasz szerszeń:) DZIĘKI Z GÓRY


avatar
Ananas

31.01.2011 20:48

0

O której jutro są testy?


avatar
kubikafan

31.01.2011 20:49

0

fancrashkinda idz na odwyk... ale nawet to nie daje gwarancji


avatar
mistrz15

31.01.2011 20:50

0

96 Pani podziękujemy


avatar
mazur81

31.01.2011 20:56

0

Tu prośba do Kempy: A może udało by się wrzucić takie sprytne porównania foto nowych bolidów z zeszłorocznymi. Pamiętam że w zeszłym roku coś takiego było i było to bardzo ciekawe ;)


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 21:03

0

100. mistrz15 Raczej nie,, ktoś inny tu mi pasuje.Najlepiej zostawić go w spokoju,bo obojętne kto to jest , tszuka tylko okazji do zadymy.Niech sobie pisze ,aż mu się znudzi.


avatar
Domin89

31.01.2011 21:06

0

fanka vettel jest za slaby psychicznie aby obronić tytuł pokazał to w 2010 miał bolid o co najmniej 0.5 sek na okrążeniu czołowy kierowca byłby majstrem w połowie sezonu on ma 2 wyścigi dobre w ciągu sezonu, a tak z innej beczki to milo by było zobaczyć ruska na 3 miejscu KUBICA na pewno byłby przed nim :P a vettel powinien przenieść się na destruction derby tam by wyładował swoje napięcie podejżewam ze byłby w czołówce najszybciej odpadających kierowców w historii tego sportu ;]


avatar
baworak

31.01.2011 21:07

0

bolid się dobrze prezentuje w tych kolorach...co do tego wydechu to mam nadzieje ze reszta zespołów nie będzie robić afery ze jest niezgodny z regulaminem itd.


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 21:08

0

101. mazur81 na stronie f1talks.pl jest tak właśnie pokazane Ferrari w zdjęciu suwaku ,można było uchwycić dokładnie różnice w każdym punkcie bolidu.Zdjęcia te były jednak pokazane dopiero na drugi dzień.Czyli w tym przypadku to też możliwe.Narazie ich nie ma.


avatar
Domin89

31.01.2011 21:09

0

poprawka mała :P miał o 0.5 sek szybszy bolid oczywiście


avatar
essien15

31.01.2011 21:20

0

94. Yogurt mozesz wstawic linka bo nie moge znalesc tych zdjec. Albo ktos inny, jestem bardzo ciekwy nowego kasku Kubka :D


avatar
mazur81

31.01.2011 21:20

0

Dzięki Zgred Zen, rewelacyjne to porównanie, mam nadzieje że będzie można również zobaczyć takie porównanie LR


avatar
Yogurt

31.01.2011 21:35

0

Usunięty


avatar
Yogurt

31.01.2011 21:36

0

Usunięty


avatar
Zgred Zen

31.01.2011 21:55

0

Usunięty


avatar
dzdzownica

31.01.2011 21:57

0

może w tym sezonie słowo wydech zrobi karierę :)?


avatar
seb_1746

31.01.2011 22:09

0

ładny samochód, aż szkoda dawać go Pietrovovi


avatar
zoltan

31.01.2011 23:46

0

Fajnie, oficjalna strona lotusrenaultgp jest dostepna takze po polsku - zauważyliście?


avatar
Zgred Zen

01.02.2011 00:50

0

Usunięty


avatar
Cycorek

01.02.2011 07:57

0

Usunięty


avatar
xdomino996

01.02.2011 08:14

0

116. Cycoreka@ To R30 patrz na skrzydło i wydech:)


avatar
matey89

01.02.2011 08:42

0

Redbull jest z płetwą rekina!


avatar
matey89

01.02.2011 08:44

0

Usunięty


avatar
black_fox

01.02.2011 08:48

0

Ludzie o ktorej maja byc te testy !!


avatar
woj25

01.02.2011 08:50

0

zeby bolid Kubicy był taki dobry jak wyglada


avatar
matey89

01.02.2011 08:51

0

9


avatar
Budyn_F1

01.02.2011 09:02

0

Bolid bardzo ladny mniejmy nadzieje ze i szybki.


avatar
essien15

01.02.2011 10:28

0

ZgredZen wielkie dzieki :) ! poprzednie linki na fb prze przekierwowywały na główną stronę, ten zadzialał :)


avatar
Lakosz

01.02.2011 13:18

0

Już po pierwszych testach, a redachtory śpią - nawet nie ma gdzie napisać o swoich wrażeniach. Jeszcze sen zimowy i się nie przebudzili?


avatar
nieobliczalny

27.03.2011 10:54

0

99 i co łyso Ci?


avatar
robert893

04.11.2011 10:32

0

KURWAAAAA


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu