Podczas wizyty w Australii Bernie Ecclestone po raz kolejny wyraźnie dał do zrozumienia, że planowane na sezon 2013 wdrożenie nowych, małolitrażowych silników źle wpłynie na Formułę 1.
„Jestem przeciw, przeciw, przeciw, przeciw wprowadzaniu tej małej turbo czterocylindrowej formuły” mówił Ecclestone cytowany przez Australian Associated Press. „Nie potrzebujemy tego, a jeżeli jest to takie ważne to powinno zostać wdrożone w wyścigach limuzyn.”„Cała reszta jest tylko PR-em; nie ma nic wspólnego z Formułą 1. Te zmiany będą drogo kosztowały sport.”
„Jestem pewny, że promotorzy stracą sporą widownię i jestem przekonany, że straci na tym także telewizja.”
Ecclestone przyznał także, że pod tym względem jest skłócony z prezydentem FIA, Jeanem Todtem.
„On nie jest promotorem i nie sprzedaje Formuły 1. Jean i ja jesteśmy nieco skłóceni, jeżeli chodzi o te silniki. Nie widzę powodu ich wdrażania.”
„Mieliśmy system KERS, który miał na celu rozwiązanie problemu tego, że Formuła 1 nie jest zielona a teraz mamy coś innego.”
Szef FOM uważa, że mniejszy hałas nowych jednostek napędowych sprawi, że ludzie stracą zainteresowanie F1.
„Spotkam ludzi ze wszystkich zakątków na świecie, reprezentujących różne zawody- sponsorów, promotorów i dziennikarzy. Uważam, że dla Formuły 1 naprawdę ważne są dwie rzeczy.”
„Jedną jest Ferrari, a drugą jest hałas. Ludzie kochają i są podekscytowani tym hałasem. Gdy po wyścigu zapyta się ludzi, którzy nigdy nie byli na wyścigu Formuły 1, co najbardziej na nich wywarło wrażenie odpowiedzą, że hałas.”
„Kiedyś zaprosiłem pewnego rosyjskiego dżentelmena do Singapuru i później spotkałem się z nim w Rosji- to był jego pierwszy wyścig i zapytałem się go co zrobiło na nim największe wrażenie.”
„Nawet nie pomyślałem o hałasie, a on odparł, że najważniejszy był hałas- to niewiarygodne, to naprawdę dociera do ludzi. Niewiarygodne jest to, że jeszcze bardziej na to reagują kobiety- kobiety uwielbiają hałas.”
17.03.2011 12:09
0
jeśli by powróciły V10 i jego 'boskie' odgłosy, to czemu nie :)
17.03.2011 12:10
0
poraz pierwszy zgadzam sie z bernim
17.03.2011 12:16
0
oo tak silniki V10 lub V12. to były czasy i mam nadzieję, że powrócą
17.03.2011 12:19
0
Chyba lepiej żeby sport motorowy inwestoał w nowe technologie. A nie żeby było jak najgłośniej i jak najwięcej paliwa zjadało. No może niech budują rakiety które beda pedzić z 600km/h . Wtedy bedzie hałas i wszystko git.
17.03.2011 12:26
0
Ten zmiksowany dźwięk silników począwszy od V8 po V12 to był prawdziwy obraz Formuły1.
17.03.2011 12:34
0
silniki maja halasowac i kropka a jak komus to przeszkadza to jest sporo innych cichych dyscyplin sportowych np. szachy
17.03.2011 12:35
0
A niby gdzie jest tak napisane???
17.03.2011 12:43
0
a niby nigdzie ale jak tak dalej beda wdrazane super nowe technologie to obawiam sie ze jak moje dzieci dorosna to beda ogladac wyscigi Formula Melex a o silnikach spalinowych z ktorych wydobywa sie muzyka beda sie uczyc na historii no chyba ze to bedzie temat tabu... to moje zdanie
17.03.2011 12:48
0
brawo berni. v8, v10, v12 rulez
17.03.2011 12:53
0
SIEDZĄĆ PRZED TELEWIZORE TO NAPRAWDE MOŻNA USŁYSZEĆ PRAWDZIWY DWIĘK SILNIKA f1.
17.03.2011 13:06
0
10. RoyalFlesh F1, od 2013 bedziesz slyszal na polsacie juz tylko kochanskiego i borowczyka. Fajnie, nie?
17.03.2011 13:11
0
od 2013 bedzie słychac tylko przełożenia skrzyni biegu
17.03.2011 13:15
0
brawo Ernie! 10@ przed telewizor nie oddaje nawet 10% tego jak ten dźwięk brzmi na żywo!
17.03.2011 13:15
0
ja też jestem za żeby powróciły dawne czasy mocnych silników, dużych prędkości na prostych a nie marnych silników o mocy jak w samochodach sportowych(cywilnych)
17.03.2011 13:26
0
Nikt mnie nie przekona, że "zielone" technologie, to coś dobrego dla F1. I dla wszystkich sportów motorowych. Silniki elektryczne w sporcie? Jak najbardziej. Np. golf, żeglarstwo, Jak dojdziemy z technologią do tego, że silnik elektryczny przy podobnej masie do spalinowego będzie dawał tyle samo mocy, to można się nad tym zastanowić. Ale szczerze mówiąc nie wyobrażam sobie elktrycznej F1.
17.03.2011 13:26
0
@14. kam39, Akurat z tych mniejszych silników można wyciągnąć tyle samo albo i więcej, wystarczy żebyś popatrzył się na rozwój silników w autach cywilnych. Co do hałasu/dźwięku silników się nie wypowiadam bo nie słyszałem na własne uszy (się wybieram i wybrać się nie mogę na GP) a żeby wypowiadać się o dźwiękach na podstawie TV to trzeba być muzycznym analfabetą.
17.03.2011 13:40
0
równie dobrze można wprowadzać nowe technologie do silników V8, V10 czy V12. W takich silnikach można również stosować nowatorskie rozwiązania w celu zmniejszenia spalania. Kierowca powinien mieć pod tyłkiem torpedę i tylko cisnąć pedały, a teraz to ma 200 przycisków na kierownicy, jakieś wajchy od skrzydła, KERSY i inne duperele. W tym sporcie powinna być mocna szybka maszyna i nie byłoby problemów z wyprzedzaniem.
17.03.2011 13:44
0
a niech zupełnie wyrzucą silniki bo CO2 wydzielają. Niech konie zaprzęgną do bolidu - podkowy będą wymieniać, sianem będą je tankować, a stukot kopyt będzie ogłuszał widzów. No i nie będzie już czuć tego obrzydliwego smrodu paliwa, a w zamian zostanie zapach końskiej kupy, który na pewno na długo zapadnie w pamięci kibiców. F1 - Furmanki one
17.03.2011 13:51
0
ale nikt nie powiedział,że mato być silnik od cinquecento dla porównania radzę posłuchać silnika motocyklowego R4 który niema turbo i 1000 koni, zamrożenie prac nad silnikami to głupota, której nie rozumię a 1000 km na pustym wydechu to nawet w traktorze dobrze brzmi i napewno potrafi zrobić hałas
17.03.2011 13:57
0
18. tibibitriatriah - taki pomysł już wdrożyli na filmie "Astrerix na olimpiadzie", był Schumacher, Todt i czerwona kwadryga 'ferrari' :)
17.03.2011 13:59
0
Te auta będą szybsze od obecnych,no i więcej będzie zależało od kierowców gdyż mniejszą rolę odegra pakiet aero. Pierwsza ważna rzecz to to że silniki te będą o wiele lżejsze. Z drugiej strony ograniczenie obrotów do 12 000 to troche porażka i to bardziej ograniczy hałas niż sama konstrukcja R4....
17.03.2011 14:09
0
po raz pierwszy powiedzial cos sensownego :) tak dalej Bernie :)
17.03.2011 14:29
0
Czyżby zaczął racjonalnie patrzeć i mówić ? V12 czy V10 nie wprowadzą spowrotem pewnie... ale niech zostawią te silniki które są teraz. Hałas musi być tak samo jak w żużlu (tam kłócą się teraz o nowe tłumiki)
17.03.2011 14:55
0
"Australia ważna jak Monako", teraz silniki. Bernie zaczyna spowrotem mieć świetne pomysły.
17.03.2011 15:10
0
No, w koncu cos madrego powiedzial
17.03.2011 15:14
0
Olać silniki "Niewiarygodne jest to, że jeszcze bardziej na to reagują kobiety- kobiety uwielbiają hałas"... to jest najważniejsze:-P
17.03.2011 15:25
0
z pierwszego zdania wynika że Bernie jest ukrycie za silnikami R4 (zasada podwójnego;tu poczwórnego zaprzeczenia). Tak na poważnie to pan Ecclestone już kilkukrotnie wyrażał swoje obawy nt. silników R4. Ale cofnijmy się wstecz - zanim były V10 przecież Lotus Senny tudzież Mclareny były wyposażone w silniki 1.6 turbo właśnie
17.03.2011 15:26
0
Zgadzam się z Bernie'm w 100% To właśnie na ten ryk silników na starcie wyścigu czekam cały weekend wyścigowy. :)
17.03.2011 15:59
0
Akurat tu jestem za ;) Te nowe silniki to jakaś tandeta. Jak chce sobie posłuchać ryku 4-cylindrowego silnika to włączam samochód i cisnę go do 6-7 tys. obrotów na minute ;) W ciągu sezonu trzeba czekać 2 tygodnie żeby usłyszeć ten dźwięk, a w 2013 to dźwięk będzie ten sam co przy ruchliwej drodze ;(
17.03.2011 16:00
0
Smieszy mnie ta sztuczna ekologia w F1, powiedzcie ile paliwa zrzeraja wszystkie teamy jeżdząc w pogoni za GP po całej ziemi a ile w czasie wyścigu. spalają bolidy ??? . Niech NASA opracuje silniki na energie słoneczną i wtedy bedzie ekologicznie. F1 musi hałasować koniec kropka.
17.03.2011 16:15
0
10.jesteś za ciszą a drzesz papę,jak chcesz ciszy to przeżuć się na regaty. Jak ja oglądam GP w tv,to robię głośniki na ful w kinie domowym i gra gitara,tylko żonka ma dosyć;)
17.03.2011 17:09
0
wywal babe z chaty, f1 jest ważniejsza
17.03.2011 17:20
0
27. konradosf1 To chyba były V6 1,5 l.
17.03.2011 17:44
0
TEN KOLEŚ MA RACJE A ZIELONI NIECH SIĘ WEZMĄ ZA SAMOLOTY BO JEDEN Z PARYŻA DO WARSZAWY SPALI WIĘCEJ NIŻ CAŁY SEZON FORMUŁY JEDEN !!!!!!!!!!
17.03.2011 17:44
0
CZEMU NIKT O TM NIE MÓWI !!!!!!!!!!!!! TO JEST POJE..... ŚWIAT
17.03.2011 18:03
0
Ja tam jestem za tym aby obecne silniki zostały. Takie rozwiązanie chyba spodoba się większości. Wyjątkami pozostaną zieloni i fani dawnych jednostek napędowych
17.03.2011 18:42
0
Mój ojciec słuchał kaset, ja słucham kaset i mój syn będzie słuchał kaset... :) Formuła 1 powinna wytyczać nowe ścieżki rozwoju sportów motorowych. A napęd w F1 jest mocno do tyłu. Najwyższa pora coś z tym zrobić. I nie o hałas mi chodzi. Ta sama moc z mniejszej pojemności - czemu nie? Mniejsze zużycie paliwa przy tych samych osiągach - a komu to przeszkadza? Napęd hybrydowy a może nawet elektryczny - jeśli jest konkurencyjny i da się wygrać wyścig. Zmiany są nieuniknione.
17.03.2011 19:01
0
Po prostu Bernie przechodzi oświecenie! Albo zatrudnił ludzi od PR. 37. astrostar No dobra niech idzie do przodu, tylko niech o tym decydują konstruktorzy a człowiek siedzący za biurkiem. Poza tym jeżeli iść do przodu to niech zostawią tą samą pojemność i liczbę cylindrów i niech wyciskają z tego ile sie da, kto powiedział że silnik V8 nie może mieć 1000 km, 2000 km, (...)?
17.03.2011 19:02
0
38. sorki miało być a nie człowiek siedzący za biurkiem.
17.03.2011 19:16
0
38. ja by sobie i F1 życzył jak najmniej regulacji i jak najwięcej sportu. Zakładając, że moc silnika trzeba ograniczyć dla bezpieczeństwa kierowców to można to zrobić jednym przepisem - średnica wlotu powietrza, ewentualnie ilością paliwa na wyścig. Liczba cylindrów, obroty, turbo lub wolnossący, pojemność itd - o tym wszystkim powinni decydować konstruktorzy. Można by jeszcze ograniczyć maksymalny docisk jaki generuje karoseria i narzucić wymiary opon (można przecież zbudować samochód w którym przeciążenia boczne przekroczą 8G, a to było by niebezpieczne dla kierowcy). I to powinny być wszystkie ograniczenia.
17.03.2011 19:44
0
Nie podoba mi sie ta mysl z zielona F1... Wszystko staje sie EKO, gdyz jest to trendy... F1 - kwintecencja tego sportu tkwi w poteznych silnikach , olbrzymim halasem , wielkiej mocy, i calej tej otoczce... Szkoda, szkoda. Konstrukcje staja sie coraz bardziej bezpieczne, wiec i silniki powinny byc ulepszane i moc zwiekszana. Nie podoba mi sie to ;(
17.03.2011 19:57
0
też tak uważam i też mi się nie podoba myśl o ''zielonej'' F1
17.03.2011 20:33
0
co to za durnoty z oszczędnością ?? czasami w tv pokazuja jak jacys idioci próbują zbudowac jakieś g.......... i wycisnąc z 1 litra jak najwięcej w codziennym zyciu to jeszcze rozumiem ale w F1 ??? mam ma byc przepych dostatek wrażenia moc hałas !!!! niestety barany z FIA juz podpisali porozumienie o silnikach z kosiarek ...
17.03.2011 23:19
0
43. fanAlonso=pziom Zgadza sie. 1.5 litra turbo, 4 cylindry i chyba 5 silnikow na sezon, a wiec chyba z obrotami zejda w dol, zeby byly bardziej zywotnealbo=?? Do ilu to bedzie krecic?? Do 10 - 12 tys/?? Jak ogladam wyscigi z lat 80 to mnie az sciska.... 1200 koni , 12 garow i turbo... Manualna skrzynia... Waskie uliczki Monte Carlo, prawie zero down forcu, brak kontroli trakcji, abs i innych pierdol... "that was pure driving...was real racing and that make me happy.. " Ayrton Senna Lewis Hamilton po przejazdce McLarenem o mocy 1200 km, powiedzial, ze nie ma to porownania z obecnymi autami, nie mowiac juz o tym co nadejdzie w 2013.
18.03.2011 06:31
0
@33. azazel fakt. Sory za pomyłkę bo w biegu pisałem
18.03.2011 07:31
0
a za dwa lata wprowadza olej rzepakowy i filtr cząstek stałych (Fap) -jak ekologia to na całego .
18.03.2011 16:38
0
Powinni jeszcze narzucić konieczność stosowania Ad Blue.
20.03.2011 10:47
0
Tak jak zawsze byłem przeciw Berniemu, bo uważam go za gnuśnego i stetryczałego starego pierdziela (:p) tak tu przy tym aspekcie chyle czoła i niedowierzam, że to właśnie z jego ust padło... :) I koniec z downsizingiem! Niech przestaną chociaż o połowe z emisją CO2 ci wszyscy Tao Tao z Chin i już będzie dobrze
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się