WIADOMOŚCI

Hamilton zdobywa trzecie w tym sezonie pole position
Hamilton zdobywa trzecie w tym sezonie pole position
Walkę o pole position przed Grand Prix Chin po raz kolejny w tym sezonie wygrał Lewis Hamilton, reprezentujący barwy Mercedesa. Za Brytyjczykiem tym razem uplasowali się kierowcy Red Bulla- Daniel Ricciardo przed Sebastianem Vettelem.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Sesja kwalifikacyjna do GP Chin, podobnie jak poranny trening rozegrana została na mokrym torze.

Nico Rosberg, który do tej pory bez względu na warunki pogodowe walczył na równi z Hamiltonem, w trzeciej części czasówki wyraźnie się pogubił. Na ostatnim podwójnym przejeździe dwukrotnie popełniając błędy i przekreślając swoje szanse na dobry wynik.

Niemiec czasówkę przed Grand Prix Chin zakończył dopiero na czwartym miejscu, wyprzedzając Fernando Alonso oraz kierowców Williamsa. Massa i Bottas zakończyli dzisiejsze zmagania z szóstym i siódmym czasem. Wszystko wskazuje więc na to, że poprawki wdrożone na ten wyścig do FW36 poprawiły zachowanie się bolidu na mokrej nawierzchni toru.

Ósmy wynik odnotował Nico Hulkenberg, który wyprzedził Jeana-Erica Vergne i Romaina Grosjeana. Francuz po sprawieniu niespodzianki i awansie do Q3 z 7 czasem, w trzeciej części sesji kwalifikacyjnej musiał pogodzić się z wyższością rywali. Dla Lotusa jest to jednak kolejny postęp i pierwszy w tym roku awans do trzeciej części kwalifikacji.

W Q1 najszybszy na torze był Lewis Hamilton przed Sebastianem Vettelem i Nico Rosbergiem. Z dalszej rywalizacji oprócz kierowców Caterhama i Marussia odpadli Esteban Gutierrez i Pastor Maldonado, który w ogóle nie wyjechał na tor, po tym jak jego ekipie nie udało się od rana naprawić jednostki napędowej zainstalowanej w jego bolidzie.

Zmienne warunki na torze dopiero w drugiej części kwalifikacji zapewniły odrobinę sensacji. Do finału walki o pierwsze pole startowe nie przeszli obaj kierowcy McLarena oraz Kimi Raikkonen. Pechową szóstkę w Q2 uzupełnili: Daniił Kwiat, Adrian Sutil oraz Sergio Perez.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń
1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:53.860
2

Daniel Ricciardo

Red Bull

1:54.455
3

Sebastian Vettel

Red Bull

1:54.960
4

Nico Rosberg

Mercedes

1:55.143
5

Fernando Alonso

Ferrari

1:55.637
6

Felipe Massa

Williams

1:56.147
7

Valtteri Bottas

Williams

1:56.282
8

Nico Hulkenberg

Force India

1:56.366
9

Ralf Schumacher

1:56.773
10

Romain Grosjean

Team Lotus

1:57.079
11

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:56.860
12

Jenson Button

McLaren

1:56.963
13

Daniił Kwiat

1:57.289
14

Adrian Sutil

BMW Sauber

1:57.393
15

Kevin Magnussen

McLaren

1:57.675
16

Sergio Perez

Force India

1:58.264
17

Esteban Gutierrez

BMW Sauber

1:58.988
18

Kamui Kobayashi

Caterham

1:59.260
19

Jules Bianchi

Marussia

1:59.326
20

Marcus Ericsson

Caterham

2:00.646
21

Max Chilton

Marussia

2:00.865
22

Pastor Maldonado

Team Lotus

-:--.----

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

108 KOMENTARZY
avatar
Jero

19.04.2014 09:12

0

Wielki szacunek dla Ricciardo. Rzeczywiście było to max co dało się wyciągnąć z bolidu. Deszcz zdecydowanie na korzyść Red Bulla, bo dziś liczyła się głównie aerodynamika. Jutro będzie ciekawie, oby nie padało :)


avatar
naopak

19.04.2014 09:13

0

Lubię Hamiltona, ale jego przewaga to skill czy samochód jak u Vettela przez ostatnie lata? odpowiedzcie sobie sami. 1s przewagi i inwalida będzie mistrzem.


avatar
koleś

19.04.2014 09:13

0

Brawo Ricciardo i Grosjean, Lotus widać że powraca do formy


avatar
antos05

19.04.2014 09:15

0

Vettel jest bity przez Ricciardo i tak trzymać...


avatar
KowalAMG

19.04.2014 09:16

0

Hamilton pokazuje swoją sile i ,ze jest naprawdę mistrzem ;) Daniel RICARDO rownież jest znakomitym Kierowca pokazal kto jest numerem 1 w zespole :) gratulacje dla tych dwóch panów teraz oni sa Pionierami w F1 :) mam nadzieje ,ze Rosberg wyprzedzi trzeciego zawodnika i zrekompensuje swoje dwie wpadki zapewne tak bedzie :))


avatar
bartexar

19.04.2014 09:17

0

Mnie martwi forma McLarena. Ale brawo dla Romaina, Alonso i oczywiście Ricciardo.


avatar
KowalAMG

19.04.2014 09:19

0

Naopak popatrz na Rosberga tez ma fantastyczny samochód i dopiero czwarta lokata wiec moim zdaniem Hamilton pokazał klasę mistrzowską razem z RICARDO :)) i wykorzystali potencjał swojego bolidu bez błędna jazda :)


avatar
RoyalFlesh F1

19.04.2014 09:20

0

Chciałbym jutro suchy RBR spadłby w dół, pewnie. W mokrych warunkach wyraźnie widać kto jaką przyczepność ma.


avatar
Tłoku20

19.04.2014 09:21

0

Romain nareszcie będzie zadowolony z postępu :)


avatar
VoXu

19.04.2014 09:21

0

#2. naopak Koleś oglądaleś poprzednie wyścigi? Chyba Hamilton pokazuje wystarczająco że jest zaje**sty. Poza tym masz swojego Vettela, taki super kierowca a dostaje baty od Riccardo już 4 wyścig z rzędu hehe.. Poza tym Rosberg ma ten sam bolid i jakoś nie udało mu się pobić Hamiltona bo zrobił ogromny błąd: przestrzelił na nawrocie tej długiej prostej.


avatar
VoXu

19.04.2014 09:22

0

i w dodatku Rosberg po tym błędzie na kolejnym okrązeniu pomiarowym dosłownie przed linia mety zaliczył bączka, więc to chyba pokazuje że Hamilton ma jaja i potrafi jeździć


avatar
saint77

19.04.2014 09:23

0

@2. oczywiście że to przewaga auta i to kosmiczna. Podobnie jak miał Vettel w poprzednich latach. Rosberg popełnił 2 błędy na 2 ostatnich kółkach a i tak ma P4. To jest minimum 1 sekunda przewagi Mercedesa nad najbliższymi rywalami. Natomiast cieszy ponownie przewaga Ricciardo nad "czterokrotnym". Gdyby nie ten czujnik paliwa w Australii to klasyfikacja obu kierowców byłaby właściwa.


avatar
bartexar

19.04.2014 09:26

0

Dlatego że Rosberg przestrzelił zakręt, Hamilton jest zajebisty? Nie rozumiem.. Ja uważam że Nico jest conamniej tak samo dobry jak Lewis.


avatar
KowalAMG

19.04.2014 09:27

0

Widze ,ze niektórzy maja klapki na oczach ale dobra :) paluch dostaje podwójnie a Hamilton otwiera czołówkę wystarczy :)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:28

0

Bardzo fajne Kwalifikacje...jak zawsze najwięcej emocji dostarczyło mi ostatnie 5 minut Q3 niż Q1 i Q2 razem wzięte. Lewis pojechał świetne kwalifikacje jak zwykle do tej pory. Rosberg po tej wpadce w ostatnim zakręcie...chyba sobie odpuścił . RedBull również zaliczył bardzo ładne kwalifikacje. Vettel prawie cały czas był na pozycjach 1-4, jutro może być ciekawie. Ricciardo...bomba olał te 18 pkt i jeżdzi swoje, znów jest przed Vettelem . Lotus chyba powoli wyczołguje się z tarapatów. R.Grosjean awansował do Q3 i zacząl jeżdzić. Pewnie ta pobudka Lotusa to duża zasługa kierowcy, jednakże widać że Lotus Pracuje . Co do jutrzejszego wyścigu... jeżeli będzie suchy to stawiam, że Merc będzie na czele, a Rosberg jeżeli dobrze wystartuje to połknie Vettela. Jeżeli będzie mokro to Nawiąże się walka między RBR a Mercem. Będzie to również duży plus dla Alonso dla którego mokry wyścig byłby czymś dobrym (takie moje spekulacje)


avatar
seba030189

19.04.2014 09:28

0

czterokrotny przegrany Sebastian Vettel \o/ :D


avatar
naopak

19.04.2014 09:30

0

@10, VoXu, spokojnie, bo ja to wszystko wiem. A argumenty Rosberg i ten sam bolid można równoważyć że Webber też miał to samo auto i co? Nic. Wsadziliby Kwiata to też by objeżdżał pozostałe samochody. Co Alonso zapomniał jak się jeździ? A miałby samochód to by był mistrz i tak do każdego więc żałosna jest ta nienawiść na Vettela i każdego komu akurat trafia się samochód i tyle. A ja to wiem.


avatar
Jero

19.04.2014 09:31

0

@15 Co do Alonso, to myślę wręcz odwrotnie. W treningach pokazywał, że ma świetne tempo na średnich gumach, zresztą na miękkich również i suchy wyścig byłby dla niego chyba lepszy - oczywiście nie wiemy wszystkiego, ile paliwa mieli w treningach itd. Tak czy inaczej jutro będzie ciekawie :) Miłego oglądania!


avatar
Jero

19.04.2014 09:33

0

@17 Tu nie chodzi o nienawiść, tylko o przypisywanie sukcesów kierowcy i gloryfikowanie go jakby był nie wiadomo kim. Ja od dawna sądzę, że w jego wypadku sukcesy starano się przypisywać jemu, ale gdy nie szło to ganiono samochód. Przyznajmy jednak otwarcie, że fura to tu 80% jeśli nie więcej, a większość tych Panów to świetni kierowcy na zbliżonym poziomie


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:36

0

@18 zwróć uwagę na to, że dla alonso im gorzej tym lepiej. Wielu kierowców może sobie nie poradzić w trudnych warunkach, on może pojechać bardzo dobrze, jednak jutro pogoda racczej nie będzie tak trudna jak dziś, ale nic nie wiadomo. Udanych Świąt !!!!


avatar
renault-rk

19.04.2014 09:38

0

Warto zaznaczyć że JEDEN Lotus powraca do formy bo ten DRUGI dalej będzie smyrał tyły i to raczej ostatni sezon filozofa F1 w jak to mówi pan A.B cyrku :)


avatar
Jero

19.04.2014 09:38

0

@20 Tak czy inaczej będzie dobrze dla Fernando, trudne warunki mu sprzyjają, a suchy tor po wynikach z treningów również :) Również udanych i wesołych świąt!


avatar
Arth

19.04.2014 09:40

0

@12 skad wyciagnales to minimum 1s przewagi nad RBR (najblizszy rywal) ? z kroliczka wielkanocnego? Merc ma przewagę ale na mokrym torze jest ona stosunkowo niewielka bo RBR nadrabia aero. Rosberg się zagotował na samym końcu ostatniej pomiarówki - miał dobre międzyczasy i mimo wyjazdu poza tor możliwe, że miał szansę na p2/p3 gdyby nie pospieszył się tak z gazem. Hamilton - poza zasięgiem. Ricciardo - rewelacja kółko złożył i ponownie lepszy od Vettela. Borowczyk jest już żenujący z tym tłumaczeniem słabej postawy VET. Wszyscy pozostali już się przyzwyczaili ale tak wielki talent jak VET jeszcze nie? Jak można mieć takie klapki na oczach. Borowczyka w ogóle powinni wywalić z roboty - taki z niego komentator jak z koziej **** wentylator. Milion razy opowiada te same historie, nie ogarnia co się dzieje na torze, sprawia wrażenie jakby w ogóle pojęcia o F1 nie miał. Żarty ma takie, że nadałby się jedynie do Familiady. Pozostaje czekać na wyścig i modlić się o jakiś dobry stream ze skysportsf1


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:41

0

O wszystkim przekonamy się jutro...dziś możemy tylko spekulować zweryfikuje wszystko, okaże się kto jeżdził na oparach, a komu lepiej jutro pójdzie i w jakich warunkach :)


avatar
Jahar

19.04.2014 09:42

0

Kimi dostał dzisiaj ponad sekundę od Alonso. Sytuacja jak z Massą. Nie tego chyba w Ferrari oczekiwali.


avatar
Anuk

19.04.2014 09:43

0

@10 Czwarty raz z rzędu? Na prawdę nie masz pojęcia co się działo w Malezji i Australii czy się tylko tak droczysz? :0


avatar
saint77

19.04.2014 09:43

0

Przecież RIC ma ten sam samochód co VET i regularnie go objeżdża i to kwalifikacjach, treningach i wyścigach. Po prostu RIC nie daje się zepchnąć na drugi plan jak to niestety dał sobie zrobić Mark i całą prawda o boskości Vettela wyszła na jaw. Proste:)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:43

0

@23 ale Borowczyk nie zapomniał o nowej kochanicy Fernando ;p


avatar
ds1976

19.04.2014 09:46

0

Lewis Hamilton jest zdeterminowany aby zdobyć tytuł w tym sezonie i chyba dopnie swego. Rosberg kiedy próbuje nawiązać z nim walkę popełnia błędy. Brawa dla Grosjeana i Vergne. Słabo McLaren i Raikkonen. W wyścigu będzie się działo! Polecam odwiedzić fajny fan page o wyścigach www. facebook. com/racespl (trzeba usunąć dwie spacje)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:46

0

@25 Wydaje mi się jakby Kimi wogule nie ogarniał sytuacji na torze i jeszcze nie awansowal do Q3. Dziś bardzo rzadko o nim wspominali.


avatar
Rambo4

19.04.2014 09:47

0

@23. Arth Co ty chcesz od Pana Andrzeja? Facet jest konsekwentny w tej ślepej wierze w Boga. Idą święta, więc mu tym bardziej smutno. Ale jestem gotowy postawić żołędzie przeciw orzechom, że już niedługo się to zmieni.


avatar
Yogson

19.04.2014 09:48

0

Cieszy niezła postawa bolidów RBR fajnie że Daniel jest przed Sebastianem niech walka w zespole się rozwinie;) Co do mercedesa to fakty są takie że jakby do wyścigu wystartowali z ostatnich miejsc to i tak by byli na pierwszych 2 miejscach, kierowców mają średnich tylko te bolidy z kosmosu:) a ci którzy tego nie widzą to mają chyba klapki na oczach:) pozdrawiam:)


avatar
slawusF1

19.04.2014 09:50

0

W poprzednich sezonach tłumaczone było co po niektórym że RBR ma najlepszy bolid, a całe zasoby zespołu są skoncentrowane na Vettelu. Może co poniektórzy w końcu zrozumieją że Vettel to nie Senna tylko przeciętny kierowca, który miał dużo szczęścia bo dostał zajebisty bolid. A tak na marginesie, nie widzę tego gościa co notorycznie wypisywał welmaster czy coś takiego :) Pozdrawiam


avatar
Hamcio20

19.04.2014 09:51

0

@27 Zgadzam się z toba w 100 %. RIC poprostu walczy o swoją pozycję w Zespole jak i na torze. Od poczzątku sezonu pokazuje nam że jest nietuzinkowym kierowcom i potrafi walczyć i się nie poddawać do ostatnich metrów.


avatar
KowalAMG

19.04.2014 09:53

0

26 Anuk . kazdy zdaje sobie sprawę co sie działo Australii czy Malezji 4majster obraził sie bo nie miał super bolidu . Teraz po kilku wyścigach bolidy sa wyrównane i Rici pokazuje ,ze jest lepszy KOMPROMITUJĄC VETTELA . Niema co ukrywać Rosberg jest tez wspaniałym kierowca ale jest słabszy psychicznie od Hamiltona i ta wlasnie przewaga decyduje o możliwościach kierowców. MB 1st 3mam kciuki ;)


avatar
saint77

19.04.2014 09:57

0

@33. slawus F1 ten facet to Vincent, chyba mu się skończyły pomysły na nowe nick'i, bo logował się pod kilkoma i wygłaszał tyrady o boskości Vettela. Pewnie się pojawi jak się uda Vettelowi zdobyć PP lub wygrać wyścig, co jak mniemam musi kiedyś nastąpić. Dopóki jednakr Ricciardo regularnie pokazuje tylne skrzydło "czterokrotnemu" to vincenta tu raczej nie będzie, ku dobru ogólnemu całego portalu:)


avatar
slawusF1

19.04.2014 09:59

0

@36. saint77 Dokładnie :)


avatar
xeoteam

19.04.2014 10:00

0

@33 nawet RyżyWuj zmienił barwy na Merca i Ham w tym sezonie, i zapomniał o swoim "boskim" idolu Vettelu. Jak widać jednak sezonowcy są wśród nas :) A co do Vincenta to dobrze ,że milczy bo irytował okrutnie. nawet nonam3k czy jakoś tak ciho siedzi i nie "błyszczy" swoimi mądrościami o geniuszu Vettela.


avatar
saint77

19.04.2014 10:01

0

Co do Rosberga - po prostu popełnił dzisiaj dwa błędy pod rząd co nie czyni go wg mnie żądnym słabiakiem itp. Będzie na równi walczył z Hamiltonem o tytuł co pokazał zresztą w poprzednim wyścigu, że potrafi i chce. To kierowcy o różnym stylu jazdy i może każdy tor dla nich to inne wyzwanie, na jednym będzie lepiej czuł się HAM na drugim ROS. Kibicuje obu, ale z przewagą Hamiltona, bo mimo tych jego świecących kolczyków (jak można sobie coś takiego wsadzić w uszy?????) to darzę go sympatią i fajnie by było zobaczyć go jako mistrza 2014.


avatar
Pampalini

19.04.2014 10:07

0

Ricciardo vs Vettel 3:1, buahahah


avatar
Yogson

19.04.2014 10:08

0

Panowie przecież to normalne że bez bolidu nie ma wyników, przykład ten sezon kierowcy marni a bolidy kosmiczne(Mercedes) normalne że Vettel nie zdobył by tych tytułów gdyby nie bolid, kilku kierowców w bolidzie Vettela z tamtych lat zdobyła by tytuł, 2 tytuły wywalczone w ostatnim wyścigu a 2 wywalczone z łatwością, sam Vettel dał to do zrozumienia po GP Indii jak ukłonił się przed bolidem, on o tym doskonale wie i inni też wiedzą a wy piszecie o jakiejś "Boskości " nie ośmieszajcie się, Jakby wsadzili do bolidu Ham, Sussie Wolff to by objeżdzała wszystkich, Także teraz już co poniektórzy mówią o boskości Hamiltona a to poprostu średniak w kosmicznym bolidzie:)


avatar
RoyalFlesh F1

19.04.2014 10:11

0

Mi się tak wydaję że ta nagonka na Vettela to tez jest w jakiś sposób wina Polsatu. Oglądam ten sezon na sky i jakoś nie ma wychwalania pod niebiosa. Hamilton zdobywa pp to po prostu o tym mówią. A przez ostatnie 4 lata Borowczyk pie...... tylko o genialnym konstruktorze, bolidzie nie z tego świata i fenomenalnym Vettelu.


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:11

0

Niema to jak oszukiwać siebie samego , prosze jaki ludzi maja szacunek do siebie a co dopiero do KOGOŚ .. .


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:14

0

@Yogson Lewis nie jest średniakiem-ma talent, który bardzo dobrze wykorzystać. Założył bym się z tobą o to (jeżeli byłaby taka możliwość), że Susie Wolf nie dała by rady tym bolidzie być nawet w pierwszej 15, bo nie ma tej samej zaciętości i talentu co Lewis, baaa kilku kierowcow w stawce nawet w takim bolidzie nie dało by rady być w tej 15, więc nie mów że Lewis to średniak ;p Pozdrowienia dla ciebie z Grojca i Udanych Świąt !!!


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:17

0

Dziwi mnie to ,ze Rosbergowi pasuje ten tor jak ulał w końcu w tamtym roku wygrał . Za bardzo emocjonalnie do tego podszedł i nie wytrzymał jutro z pewnością pokaże swoje pazurki i bedzie zacięta walka pomiędzy RICARDO a NICO :) palucha zapewne złamią i w okolicach 4 miejsca dojedzie .


avatar
Yogson

19.04.2014 10:17

0

44@ tak samo można powiedzieć o Vettelu:) pozdrawiam


avatar
obiektywnyFan

19.04.2014 10:20

0

Nic wielkiego się nie dzieje trwa dominacja merca ale napoje energetyczne depczą po piętach coraz bardziej,szczerze to postawa nowego w puszkach bardzo mnie zaskakuje sądziłem ze jednak starcie z 4krotnym będzie dla niego za duzym wyzwaniem a jak widać na razie pokazuje że warto było zainwestować w Daniela Ferrari jak zwykle po obiecujących treningach wraca na swoje miejsce w szeregu.Zastanawia mnie fakt że taki skromny Lotus potrafi wyjść z czarnej D. w miarę szybko a Ferrari drepcze w miejscu i liczy na cud ,Kimi zupełnie nie radzi sobie w tym bolidzie a Ferdek robi tyle ile się da ale to i tak nie skutkuje .Nie ma co na tak wczesnym etapie dzielić tytułu bo niech zaczną się tory pod RB( a jest ich całkiem sporo) a sytuacja się zupełnie odmieni już dziś przewaga Mercedesa spadła do zera w krętej części toru a PP Hamiltona to zasługa długiej prostej gdzie RB tracił bardzo dużo.Tak czy inaczej jutro może być naprawdę ciekawie Seba też nie odpuści raczej łatwo ,zresztą do wygranej jutro jest kilku kandydatów i Hamilton nie koniecznie musi wygrać.Czytając nie które komentarze łatwo zauważyć że duże zadowolenie co nie których z niepowodzeń Vettela po 4 latach dołka psychicznego to zrozumiałe ze wykorzystują każde chwile niepowodzeń o ile można tak powiedzieć,tylko czy oby nie za wcześnie bo miny wasze jak i moja nie koniecznie będzie szczęśliwa jak po raz piąty paluszek zdobędzie tytuł ,jedyny duży plus tej sytuacji teraz to zdecydowanie mniej komentarzy lansterski czy jak mu tam było bo czytać się już odechciewało tego zachwytu.Pozostaje mieć nadzieje że jutro o wygranej zadecyduje jazda a nie pogoda


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:20

0

@46 n nie wiem gdzie zauważyleś jakiś talent u Vettela i?


avatar
Yogson

19.04.2014 10:22

0

48@ tak samo jak ty u Hamiltona???? :)


avatar
Yogson

19.04.2014 10:23

0

a co do tych kolczyków w uszach, krowy też są kolczykowane:)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:26

0

@47 czyli uważasz że ponad 1sek. przewaga to zasługa długiejc prostej ? Po pierwsze to dziś padało, a opady są na korzyśc RedBulla Po drugie Merc jest słabszy na mokrym Po trzecie RebBull ma w szeragach czterokotnego mistrza Same korzyści dla ReDBulla, a oni i tak nie potrafili tego wykorzystać, więc nie mów że przewaga merca spadła, przeciwnie w Europie bedzie ona jeszcze wyższa


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:27

0

Hamcio20 nie denerwuj sie bo on specjalnie dolewa oliwy do ognia . Boli go ,ze paluch został złamany i wyszło szydło z worka jakim jest kierowca . Rbr jest najlepszy pod względem aerodynamiki gdzie w warunkach deszczowych przynosi im to najwiecej korzyści ,moc była potrzebna w ostatnim sektorze tego toru ,takze tez maja kosmiczne bolidy co udowadnia RICI pokazując sebie gdzie jego miejsce .


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:28

0

Wylizuj Hamcio zostaw go w spokoju jutro zje pilota jak czołowa trojka obejdzie for-majstra.


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:29

0

A moze pseudo-for-majstra. Bo na to wychodzi .


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:33

0

ObiektywnyFan jezeli miałbym stawiać w Rbr to na Riciego jezeli zespół rownież to zrobi.


avatar
Yogson

19.04.2014 10:35

0

Mnie nawet cieszy żę Daniel pokazuje się z lepszej strony niż Seb, nie jest ważne który z nich będzie wyżej, ważne żeby RBR wrócił na swoje miejsce:) i mam nadzieje że po GP Hiszpanii się to stanie:) 51@ nie 1s tylko 0,5s(Ricciardo) i tak wydaje mi się że to zasługa prostej i o wiele szybszej i mocniejszej jednostki mercedesa (około 80hp)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:37

0

@47 zobaczymy w Hiszpanii czy przewaga Merca tak bardzo spadła ;p @KowalAMG spoko loko, wiem że obiektywnemu żal dupę ściska, że Mercy cisną RBR, dopiero się będę śmiał jak Hamilton Fetela Zdubluje ;p @47 ja cię naprawdę rozumiem bo bronisz swojego ulubionego teamu, pewnie postąpił bym tak samo,


avatar
Yogson

19.04.2014 10:39

0

Uważaj bo jeżeli Renault wkońcu dopracuję swoją jednostke i RBR wyprzedzi Mersedesa to ty pewnie z nerwów sobie tego pilota w dupe wsadzisz:)


avatar
Jero

19.04.2014 10:39

0

@56 Owszem to zasługa prostej, ale w suchych warunkach. Paradoksalnie więcej koni bywa przeciwnikiem na mokrym torze, brak kontroli trakcji powoduje, że mocniejsze jednostki potrafią bardziej przekręcić kołem. Na mokrym torze liczy się aero, zresztą widać jaki Merc ma świetny samochód, bo np. taki Williams jeździ z tym samym silnikiem i traci ponad 2 sekundy w deszczowych warunkach. Co do RB to jak co roku świetna konstrukcja aerodynamicznie (Adrian Newey się kłania :)), myślę, że w suchych warunkach przy lepszym silniku byli by konkurencyjni dla Merca.


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:40

0

@Yogson chodziło mi o Vettel z tą 1 s., a jeśli chodzi o Ric mnie również bardzo cieszy to, że Daniel pokazuje się z bardzo dobrej strony i jest przed Vettelem :p


avatar
Yogson

19.04.2014 10:44

0

57@ dlatego panowie bez nerwów normalne że każdy sobie dokucza:) Nie było by Vettela bez jego bolidu także spokojnie, cieszy mnie to że Daniel leje Vettela młoda krew pozwoli że Seb będzie chciał się szybko zrehabilitować i bedzie cisnął bolid na maxa:):) zobaczymy na koniec roku jak to się zakończy, mam nadzieje że RBR będzie na czele:)


avatar
KowalAMG

19.04.2014 10:50

0

Na koniec roku to Mercedes bedzie wiwatował , on takze nie śpi i ma kilka asów w rękawie zeby przyspieszyć wiec niech wygra lepszy .


avatar
obiektywnyFan

19.04.2014 10:52

0

@51 nie ma przewagi ponad sekundy nie przecież Hamilton w stosunku do Ricardo ma nieco ponad pół sekundy natomiast Nico jest wyraźnie za,fakt że mokro sprzyja napojom energetycznym ja tego nie kwestionuje ale z każdym wyścigiem widać ze RB zbliża się do Merca ,co wcale mnie nie cieszy gdyż akurat kibicuje Hamiltonowi i chciałbym żeby w końcu zdobył kolejny tytuł. 52 nie dolewam niczego tym bardziej nic mnie nie boli to że to Daniel wypada lepiej niz Vettel i mm nadzieje że w RB rozwinie jeszcze bardziej.nie kibicuję Vettelowi i jak dla mnie może on dojeżdżać w połowie stawki


avatar
Yogson

19.04.2014 10:52

0

59@ tak masz rację ale napewno mają jakieś ustawienia żeby na mokrym to koło kręci się może trochę bardziej delikatniej a odkręca się jak już złapie przyczepność po wyjściu z zakrętu ale mogę się mylić tak samo jak ty:)


avatar
brooda2

19.04.2014 10:55

0

Moim skromnym zdaniem to Vet jeździł za długo bolidem z dużym dociskiem,a teraz mu się ciężko przestawić na mniejszy docisk bolid inaczej reaguje


avatar
Skoczek130

19.04.2014 10:56

0

Gdyby chociaż jedno kółko Rosberga było bez wycieczki poza tor, mógłby mieć PP. RBR nie ma szans w wyścigu, więc Nico musi szybko wyprzedzić "puszki". W przeciwnym razie znowu będzie musiał słuchać brytyjskiego hymnu... ;)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 10:56

0

Wybiera się ktoś może na jakieś GP posłuchać nowych jednostek/obejrzec wyścig ?


avatar
Skoczek130

19.04.2014 10:58

0

@RoyalFleshF1 - oglądam na Sky tylko GP2, ale chyba F1 także zacznę. Borowczyk jest daremny i ta jego bzdurna gadka na prawdę wnerwia. Nie chodzi mi tu tylko o Vettela, ale ogólnie o reszcie. Nawet jego dykcja i przeciąganie ostatniej zgłoski już działa mi na nerwy... ;) A dykcje to On ma... ;)


avatar
Skoczek130

19.04.2014 11:00

0

@Hamcio20 - włącz odkurzacz w domu - zaoszczędzisz pieniądze na ewentualną podróż, nocleg i takie tam oraz czas... XD


avatar
Yogson

19.04.2014 11:00

0

nie wiemy kto ma jakieś asy w rękawie:) narazie merc ma ich najwięcej, pozwolę sobie przypomnieć tamten sezon jak po wakacyjnej przerwie RBR zakończył tamten sezon dużo wcześniej, co wcale nie było fajne, wolałbym żeby tytułu były rozdawane w ostatnich wyścigach:)


avatar
fankaWilliamsa

19.04.2014 11:01

0

Mercedes"prawie"na swoim miejscu bo Nico popełnił błąd ale i tak jest dobrze jeśli będzie suchy wyścig to nie będzie problemu z wyprzedzeniem"mistrza",który jest regularnie objeżdżany przez nowego kolegę hehe ;-) Williams dobre kwalifikacje mimo trudnych warunków, Ferrari słabo a McL fatalnie miło zaskoczył Lotus a raczej Romain.


avatar
Yogson

19.04.2014 11:03

0

67@ powiem ci po GP Austrii jak te odkurzacze brzmią na żywo


avatar
Hamcio20

19.04.2014 11:04

0

@Skoczek130 ....powiem ci spróbuję... xd @70 no właśnie wszystko może się zmienić 360 stopni. Póki co Merc dominuje


avatar
Jero

19.04.2014 11:05

0

@64 dokładnie... do tego dochodzi pytanie czy są rzeczywiście ustawieni na deszcz czy bardziej pod wyścig, który niby ma być suchy. Tak czy inaczej będzie ciekawie :)


avatar
Yogson

19.04.2014 11:07

0

74@ oby lało:)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 11:08

0

@Yogson będę mial okazję sam się przekonać na GP Węgier (jeśli będę miał średnią 4,5 na koniec roku, a napewno tak będzie) ;p


avatar
Hamcio20

19.04.2014 11:13

0

z tego co patrzylem w internecie to szansa opadów nad szanghajem oscyluje w granicach 40 %, ale ich pomiary są 10 razy dakładniejsze (f1


avatar
Yogson

19.04.2014 11:14

0

77@ byłem i powiem ci że siedziałem na 3 trybunach GOLD4, REDBULL, I BRONZE1 i najlepsza GOLD4 :) a nie nic pięknieszego jak Porsche redukuje Biegi:)


avatar
KowalAMG

19.04.2014 11:25

0

Prognoza dla Szanghaju 24-06 rano ma padać deszcz od 06-12 słońce za chmurami możliwe delikatne mżawka wiec wyścig najprawdopodobniej bedzie na suchym , chyba ze zmieni sie kierunek wiatru albo naciągnięty jakiś dziwny front to możliwe ze bedzie więcej opadów ale na to sie narazie nie zanosi :)


avatar
Hamcio20

19.04.2014 11:28

0

No ja mam nadzieje że będzie sucho, jednak fajnieby było gdyby w środku wyścigu zaczęlo nagle mocno lać, ale tylko przez chwilę a potem dalej słońce. Byłoby ciekawie


avatar
Skoczek130

19.04.2014 11:28

0

@Hamcio20 - mój odkurzacz jest nawet głośniejszy... XD


avatar
Hamcio20

19.04.2014 11:36

0

@81 pewnie ma nawet wyższy moment obrotowy nie musi nic oszczędzać xd to jadę do ciebe.. nie bd przepłacał xd


avatar
sly1234

19.04.2014 12:56

0

Jak w RBR bedzie jak najmniej TO , to w tym sezonie obejrzymy całkiem realna walkę o nr 1 w zespole . RIC popisuje się niezłymi umiejętnościami


avatar
RyżyWuj

19.04.2014 13:12

0

Hamilton - WELTKLASSE! Zawstydził wszystkich. W szczególności Rosberg znowu nie wytrzymał napięcia i nie dał rady złożyć okrążenia na miarę P1. Ricciardo kolejny raz pokonuje Vettela, więc możliwości generowania kolejnych wymówek dramatycznie się kurczą. Tym bardziej, że przecież Seb to niby król deszczowego toru z Monzy. Raikonnen - kolejna wtopa. Alonso miał niezły ubaw oglądając z boksu jak jego "konkurent" nie daje rady wejść do Q1. Bottas vs Massa - jak zwykle blisko i jutro będzie znowu zabawa.


avatar
saint77

19.04.2014 13:29

0

@84. RyżyWuj do Q1 Kimi wszedł automatycznie z racji posiadania miejsca w fotelu Ferrari:) Natomiast do Q3 - faktycznie poza zasięgiem, Kimi musi się chyba lepiej przyłożyć do nowych warunków:)


avatar
saint77

19.04.2014 13:31

0

Jutro podobno ma padać. Jeśli tak to może nawet będzie lotny start. Może Alonso da radę jakoś wyjechać przed RBR na starcie to może wówczas powalczy, inaczej to P5 będzie.


avatar
natusia102

19.04.2014 13:50

0

Alonso zazwyczaj ma dobre starty ile razy z P6 przechodzil na P3 swiatowej klasy zawodnik!


avatar
fanbmw

19.04.2014 14:30

0

@84. RyżyWuj zauważyłem, że jak do tej pory twoim mistrzem i bogiem był Vettel to nagła zmiana, sezonowcu. Już Vettel nie bóg, najlepszy kierowca od 100 lat, prównywalny do Senny i innych? ;)


avatar
Herbie1

19.04.2014 15:01

0

Hamcio20 "o 360' " -czyli pełne koło -czyli zostanie bez zmian:-P


avatar
Hamcio20

19.04.2014 15:48

0

@89 Chodzilo mi o 180, tylko myślałem 0 360 ;p


avatar
Phenom

19.04.2014 16:00

0

Czy deszcz czy susza Mercedesy będą dominować....nie chcę już koronować na mistrzów ale na dzień dzisiejszy każdy wie że miażdżą całą stawkę...bardzo dobrze duet RBR pojechał...oby się nie trafiły jutro jakieś hece z Ricciardo jak na przykład awaria czujnika przepływu paliwa...Alonso w Ferrari daje nadzieje na duże punkty...i ta "zwyżka" na pewno nie przez Mattiacciego :) Katastrofalnie Mclaren....aż się od razu przypomina jak obrośli w piórka po wyścigu w Australii...czekam może Williams w końcu zaskoczy...albo ktoś z duetu FI ? Może pierwsze podium dla Hulkenberga ?


avatar
Hamcio20

19.04.2014 16:05

0

"Jak już wcześniej wspominałem, zespoły i FIA chcą razem działać na rzecz zmiany dźwięku tegorocznych bolidów. Pierwsze modyfikacje planowane były na testy po Grand Prix Hiszpanii i wygląda na to, że faktycznie zostaną wprowadzone. W piątek w Chinach ustalono z dostawcami jednostek napędowych, że projektanci skupią się na zmianie końcówki wydechu. W ciągu kolejnych dni mają zostać zaprezentowane rozwiązania, które zostaną przedstawione 6 maja. Jednym z pomysłów jest przygotowanie standardowej końcówki rury wydechowej, która zostanie wybrana w trakcie głosowania. Podobno pierwsze analizy na hamowni wskazują, że zmiana ta przyniesie pozytywny skutek. Pewnie nie taki na jaki do końca liczymy, ale ważne, że szybko pojawią się środki zaradcze. Inne zmiany, które miałyby być wprowadzone do jednostek napędowych możemy póki co wykluczyć. Rozwój silników jest zamrożony i do końca sezonu to nie ulegnie zmianie. Zresztą głównym powodem tego, że silniki są ciche nie jest ich konstrukcja sama w sobie, ale ograniczenia zużycia paliwa wynikające z regulaminów. Inne silniki Turbo dlatego wydają z siebie lepszy dźwięk, ponieważ spalają paliwo nawet w wydechu. W F1 chodzi o ekonomię, a dźwięk to stracona energia. To, że zespoły mają ograniczoną ilość paliwa i muszą je jak najlepiej wykorzystać jest moim zdaniem pozytywną stroną tego sportu, bo będzie miało wpływ za kilka lat na zwykłe samochody na naszych ulicach. W każdym razie nie ma się co załamywać. Widać, że wszyscy pracują nad tym, żeby chociaż trochę dla fanów poprawić dźwięk, a to też jest dobra sytuacja. Czekam na wyniki ich prac" ~ facebook


avatar
porhe

19.04.2014 16:49

0

92. konstrukcji silnika ma wpływ na dzwięk jaki on wydaje. ograniczenie przepływu paliwa nie pozwala rokręcać jednostki napędowej do maksymalnej ilości obrotów, i to własnie one wpływaja - na jak to nazwałeś dzwięk silnika, a nie paliwo. Tak jak na inne silniki Turbo jak i na tą jednostkę napędową - głośność czy barwa wpływa układ WYDECHOWY! i to on ma najwięcj do powedzenie, obok pojemności jak i rodzaju budowy. Choć i małe silnki potrafią brzmieć niezwykle ciekawie, a jeden z najgłośniejszy silników, jak i niezwykle brzmiących w Formule jest mały mający aż 16 cylindrów. Nie musi być spalane paliwo w układzie wydechowym , aby osiągnąć znakomity dzwięk. Dzwięk to stracona energia, dodetkowo w silniki spalinowym - chyba UWOLNIONA. Wpływ Formuły na samochody cywilne, kiedyś było tego małe, a w ubiegłych latach jeszcze mniej. Od rozwojów jednostek napędowych sa inne sporty, jak i same koncerny mają swoje pomysły. Choć po tegorocznych zmianach można znaleść już pewne wzmaianki o pewnych rozwiązaniach, które być może znajda zastosowanie w silnikach cywilnych.


avatar
SVettel

19.04.2014 16:51

0

75. Yogson oby najpoerw było słonecznie potem laó na na koniec znowu słonecznie


avatar
Cules

19.04.2014 19:19

0

Smutne, ze ojciec sukcesu jest w spiaczce :/


avatar
Lannisterski

19.04.2014 23:35

0

Czytam te komentarze i nie mogę się nadziwić nad ludzką tępotą. Skąd ta cała nienawiść do Vettela? Czy którakolwiek z tych ok. 40 osób, które udowodniły, że za ich nickami ukrywają się kompletnie zdegenerowani i zidiociali osobnicy marnujący swój już i tak bezwartościowy czas na bezproduktywne, głupie, relatywne komentarze, może mi powiedzieć w czym polega cały problem? Chodzi może o kompletną dominacje przez cztery lata najlepszego kierowcy, który żył na tej planecie przez co w waszym pseudofanowskim mniemaniu ten sport stał się nudny? Jestem i tak zadziwiony, że w ogóle go oglądacie wszakże nie ma tutaj wybuchów i pościgów z filmów, za to są tabelki z czasami i kręcenie tych samych kółek przez ponad 90 minut. Czasami mam wrażenie, że 90% osób, które coś tutaj piszą, nie mając nic do powiedzenia choć myślą, że jest inaczej, kompletnie pomyliła strony. W tej chwili właśnie jesteście świadkami podobnej sytuacji z tą różnicą, że to bolid i tylko bolid, który posiada przewagę tak wielką nad resztą stawki jak jeszcze nigdy w F1 jest odpowiedzialny za kompletną deklasyfikację pozostałych zawodników. Czysta głupota i hipokryzja. HAM jest bezmyślnym, nieutalentowanym a w porównaniu z Vettelem przeciętnym a wręcz nawet słabym kierowcą, który nie zasługuje na żaden tytuł mistrzowski w F1. Życzę Mistrzowi jutro wszystkiego najlepszego i oby najlepszy i najbardziej utalentowany kierowca tym razem zwyciężył. Liczę na podobne mistrzowskie wyprzedzanie uzurpatora PP jak to było w Belgii zeszłego roku. W E L T M E I S T E R !!!


avatar
Jahar

19.04.2014 23:55

0

Ch..je z polsatu umieszczają w programie powtórkę z kwalifikacji puszczając jakieś inne badziewie. Jakbym złapał tego pajaca co umieszcza informacje o transmisjach których nie ma to za jaja bym powiesił. Obejrzałbym sobie gdzie indziej gdybym wiedział, że nie będzie... Dno.


avatar
Phenom

20.04.2014 00:02

0

96. Jesteś Idiotą :) Ignoruj.....


avatar
kakuta44

20.04.2014 00:09

0

Lannisterski Bezmyślny to jest twój kometnarz tutaj.Nie spuszczaj sie nad tym Vettlem bo Ricciardo jest narazie o klase lepszya vettel juz nie wytrzymyje ze ktoś jest od niego lepszy


avatar
KowalAMG

20.04.2014 01:17

0

Lanisterski szkoda ,ze cie upuścili przy porodzie ale jesteśmy z tobą i mama kupi kredki :)


avatar
KowalAMG

20.04.2014 01:22

0

Hamilton zalicza sie do grona kierowców z jajami niestety fetel ich niema bo tylko potrafi płakać do mikrofonu i oszukiwać z zespołem , mam nadzieje ,ze wyjdzie jakieś oszustwo i dostaną prawdziwy cios z paluchomenem w roli głównej. Mimo ze dostaje notoryczne baty od Riciego i Hamiltona.


avatar
Hamcio20

20.04.2014 07:03

0

@ 96. Lannisterski tym postem pokazałeś tylko swoją głupotę i to jakim jesteś człowiekiem . pozdowienia i Udanych Świąt ;)


avatar
Anuk

20.04.2014 09:35

0

Stara babcia na rowerze jest szybsza niż RedBull na prostych.


avatar
nucreativ

20.04.2014 09:52

0

Team order był dla VET błogosławieństwem, aby go RIC nie ośmieszał w równej walce.


avatar
Anuk

20.04.2014 09:56

0

Przecież było dobrze widać na prostych kto ma szybszy bolid. Nawet Ferrari mu odjechało - czyli jest bardzo źle.


avatar
Hamcio20

20.04.2014 09:57

0

Gdyby nie team orders to można by było obehrzeć ladną walke miedzy vet a ric


avatar
Hamcio20

20.04.2014 09:59

0

alonso vs. Rosberg :)


avatar
Hamcio20

20.04.2014 10:04

0

vettela ccaterham wzial ;p


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu