WIADOMOŚCI

Kierowcy BMW Sauber po GP Malezji
Kierowcy BMW Sauber po GP Malezji
Zespół BMW Sauber w tropikalnym upale zdobył dzisiaj rano 11 punktów, ustanawiając swój najlepszy wynik w mistrzostwach F1. Robert Kubica po bardzo dobrym wyścigu zajął drugie miejsce. Nick Heidfeld po stracie na początku wyścigu, zdołał przekroczyć linię mety na 6 pozycji.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Robert Kubica
„To fantastyczny dzień dla zespołu, dla firmy Petronas i dla mnie- drugie z rzędu podium. Po Monzie 2006 w końcu udało mi się zdobyć kolejne pudło. Chcę podziękować wszystkim w zespole, którzy pracowali ciężko przez ostatnie dwa miesiące nad poprawą bolidu. Nie miałem dobrego startu z powodu buksowania kół i walczyłem z Nickiem i Jarno Trullim. Obrałem brudny, wewnętrzny tor jazdy i o mały włos nie straciłem kontroli nad bolidem, ale jakoś udało się przejechać przez zakręt i wyprzedzić ich. Od tego momentu jechałem własnym tempem. Ferrari były zbyt szybkie, ale byłem w stanie zwiększyć przewagę nad bolidami za mną. Po drugim pit stopie zredukowałem obroty, aby oszczędzić silnik i jechałem spokojnie. Nie czułem się dobrze w ciągu całego weekendu, a było bardzo gorąco w bolidzie, tak więc ostatnie 10 okrążeń było całkiem ciężkie. Ale wszystko opłaciło się doskonałym wynikiem.”

Nick heidfeld
„Mam mieszane uczucia co do dzisiejszego dnia. Oczywiście jestem zadowolony z uzyskania mojego pierwszego najszybszego okrążenia w wyścigu F1 i 11 punktów także jest dla naszego zespołu najlepszym wynikiem jak do tej pory. Tempo bolidu było bardzo, bardzo dobre- mniej więcej na poziomie McLarena. To wszystko sprawia, że jest dobrze, ale rozczarowujące jest, że ukończyłem dopiero na szóstej pozycji. Mój start był bardzo dobry, próbowałem wyprzedzić po zewnętrznej na pierwszym zakręcie. Robert był po wewnętrznej, a Jarno Trulli pomiędzy nami- nie miałem miejsca. Próbowałem, ale nie udało się. Zebrałem trochę brudu i straciłem kolejne dwie pozycje na pierwszym okrążeniu. Przynajmniej odzyskałem je, kiedy wyprzedziłem Davida Coultharda i Fernando Alonso na czwartym kółku. Ponownie nasza załoga w boksach spisała się dobrze.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

75 KOMENTARZY
avatar
wojtek_g

23.03.2008 11:51

0

11 pkt ;) pozytywnie


avatar
Bmw-Sauber_fan

23.03.2008 11:51

0

wedlug mnie sila bmw juz dogonilo mclareny.co do wyscigu to oby tak dalej


avatar
lajosztokor

23.03.2008 11:53

0

Trzeba uczciwie przyznać ,że tym razem Nick nie miał szczescia ,ale za to my je mieliśmy :)


avatar
Dagmara_W

23.03.2008 11:55

0

To był świetny weekend.. oby dalej tak wszystko funkcjonowało , a naprawde BMW będzie silnym teamem, ze względu na świetnych kierowców i wspołprace.. początki są zawsze trudne ale potem idzie z górki. Trzymam kciuki za kolejny wyścig tak jak i każdy kibic.. Robert Kubica znów będzie miał wsparcie w Polskich kibicach.. Może nie na torze ale w duchu..Robert i cały team dostarczyli nam (mi) wiele szczęścia, ja osobiście dziękuje.. Powodzenia i kolejne nerwy będziemy przeżywać za dwa tygodnie..


avatar
adamekdab

23.03.2008 11:55

0

No nareszcie. Jeszcze nie mogę uwierzyć. Brawo dla BMW. A kto mówił ze sie faworyzuje Nicka?


avatar
adamekdab

23.03.2008 11:57

0

BMW !JUŻ! jest mocnym teamem.


avatar
Se3

23.03.2008 11:57

0

Trzeba uczciwie przyznać ,że Nick pomógł Kubicy i popełnił akcję z głową bo nie pchał się tam gdzie Kubica. Wiedział ,że Polak ma cięższy bolid (mam nadzieję) i dobrze to rozegrał Trulli raczej z dwóch stron nie miał szans się obronić.


avatar
Borg

23.03.2008 11:57

0

Czekamy na wypowiedz szefostwa BMW :-) Peter Sauber ma ladny prezent, nie dziwo ze go pokazywali w tv :-) Great job Robert :)


avatar
lajosztokor

23.03.2008 11:59

0

Nick był najszybszy na 3 treningu i zrobili to samo co z Robertem - dostał mniej paliwa by powalczyć o PP. Na tą chwilę kto lepszy na 3 treningu ten kierowcą nr1 w BMW i to jest zdrowe!!!


avatar
pjerzyk

23.03.2008 12:07

0

Po dwóch wyścigach widać, że Robert nie miał szans z Ferrari (narazie), ale Maki są niewiele szybsze. Zobaczymy w Bahrajnie.


avatar
kowal466

23.03.2008 12:09

0

Brawo Robert oby tak dalej!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!


avatar
Scofield

23.03.2008 12:22

0

Ciekaw jestem czy Nick z Robercikiem tak sobie ten start rozplanowali. Jednemu z nich musiało się udać i nareszcie finalnie był to Robert. BRAWO!!! No i bolidy wytrzymały... A Hami, biedaczysko coś nie bardzo ;) I peszek się przyplątał... A taki był ładny ;) Amerykański Hihihi... SSZZKODA :) Za to brawa dla Kovalainena !


avatar
stormfly

23.03.2008 12:24

0

@lajosztokor: moim zdaniem kto w drugich części kwalifikacji lepiej pojedzie dostaje mniej paliwa


avatar
bogdanbar

23.03.2008 12:27

0

Obyś miał racje lajosztokor najwyższy czas na równe traktowanie kierowców BMW i jak narazie w tym roku tak jest :)


avatar
dziarmol

23.03.2008 12:29

0

lewusFIA - Kubica spie....ił co niektórym święta i tak trzymać poz. :)


avatar
tomodachisan01

23.03.2008 12:35

0

Cieszę się że w BMW Sauber panuje zdrowa konkurencja! Nie ma mowy o sytuacjii jak w Macach w ubiegłym roku... A mówienie o nierównym traktowaniu kierowców to duże nieporozumienie! Heidfeld jest po prostu świetnym kierowcą i tyle. Ale Robercik już tuż, tuż...


avatar
pjerzyk

23.03.2008 12:38

0

Nie dajmy się zwieść. Gdyby Truli nie wyrzucił Nicka, to przyblokował by Roberta ! Tak,że z tym równym traktowaniem w BMW-S jeszcze poczekajmy, ale póki co spróbujmy i my szampana !


avatar
arfan

23.03.2008 12:42

0

jest dobrze a będzie jeszcze lepiej W. Zientarski w TV mówił ze w następnym GP Ferrari nie będzie takie mocne bo im tam tor nie odpowiada czy coś... Wiec będzie szansa na kolejne pudło:)


avatar
arekssj4

23.03.2008 12:42

0

BMW POWER nic wiecej


avatar
pjerzyk

23.03.2008 12:51

0

Bahrajn jest troche szybszym torem,ale ma ostre zakręty. znowu trzeba wybrać optymalne ustawienia skrzydeł.Teraz BMW sobie z tym poradziło- oby tak za dwa tygodnie!


avatar
dziarmol

23.03.2008 12:51

0

A na RTL to pewnie na czas dekoracji zwycięzców puścili reklamy co?


avatar
kregon

23.03.2008 12:56

0

Moim zdaniem BMW faworyzuje Heidfelda dlatego, że od czasu odejścia Schumachera, jest najlepszym z Niemców. Kto ma zgromadzić rzesze widzów przed telewizorami w Niemczech? Kubica?


avatar
dziarmol

23.03.2008 13:04

0

2008-03-23 12:56:15 kregon-w końcu BMW to niemiecki team ale tu chodzi o to że jakiś "polaczek" wygrywa z niemcem tu jest problem


avatar
2063arthur

23.03.2008 13:06

0

Mamy Wesole Swieta dzieki Robertowi . Wielkie dzieki Robert , byle tak dalej !!!!!!!!! :D


avatar
Madzik:D

23.03.2008 13:08

0

Heidfeld jest Niemcem w niemieckim teamie.. i do tego 1. kierowcą. Moze, gdy Kubica zacznie odnosić większe sukcesy, wysuną go w teamie na pierwszy plan:)) Miejmy nadzieje!!


avatar
janex

23.03.2008 13:08

0

FLAGA NARODOWA trzepotala w barwach Monako - skandal !!!!!!!


avatar
obi216

23.03.2008 13:10

0

Czy ktoś jest w stanie udzielić mi informacji ?? Komentując wyścig p. Borowczyk napomknął , że na pierwszym pit stopie Robertowi pozostawiono niezmienione opony?! Prawda to czy domysł ?? Na drugim pit stopie przyjrzałem się tym oponom i nie wyglądały na specjalnie sfatygowane. Jeżeli prawdą jest , że nie zmienili , to wskazywałoby na to , że BMW znalazło idealne ustawienia . Zaś Robert wbrew ogólnym przekonaniom - nie " zarzyna " opon :-) JEST DOBRZE ! A MOŻE BYĆ LEPIEJ he he he


avatar
dziarmol

23.03.2008 13:16

0

2008-03-23 13:10:08 obi216 -na pewno wymienili tylko nie było widać ponieważ kamera akurat pokazywała tylko tankowanie stąd Borowczyk wysunął taką tezę poz.


avatar
ziutek

23.03.2008 13:19

0

Wydaje mi się, że Kubicy jednak zmieniali opony na pierwszym pit stopie, bo co to za sens pozostawiać zużyte opony, jak jest możliwość założenia nowych, ale tych samych?


avatar
danio__07

23.03.2008 13:43

0

obi216 zmienili zmienili tylko ze niebyło to pokazane bo akurat pokazali kamere pokazujaca dokladnie moment tankowania takie mozna było odniesc złudzenie BMW:) a gdyby masa niewypad to kilu gosci w typach by mi siadło ale lata mi to bo Kubica dzieki temu jest 2 :) obstawiałem go 3:)


avatar
czaja95

23.03.2008 13:45

0

ta nie zmienili bo ich nie stac a na paliwo to sie rodzina zrzuccilato oczywiscie zart


avatar
lakik

23.03.2008 13:48

0

No naprawde dobrze Robert pokazał wielką klasę a heidfeld pokazał że jest rasowym kierowcą i umie śię ścigać i nie panikuje w trudnej sytuacji . Robert miał napewno troche szczęścia że mógł zająć te 2 miejsce ale on jest rasowym kierowcą , i ma wielki talent którego nie może zaprzepaścić . Jednym słowem to był świetni wekkend dla bmw .


avatar
obi216

23.03.2008 13:52

0

Tak wiem Dziarmol....Ale myślałem , że na Polsacie Sport powiedzieli coś więcej . A takowego nie mam :/.... @ ziutek --domyślałem sie , że może na przytartych będzie jechał jak na slikach. Swego czasu bardzo często uzywana strategia - szczególnie w kwalifikacjach. Prognozy pogody bardzo obiecujące + ryzyko ........A czy był sens?. ! Nie wiem ziutek - dlatego pytam :-) Dzięki dla obu :-)


avatar
Tytussek

23.03.2008 14:05

0

A ja na te święta naprawdę bym chciał, żeby wszytscy kibice w Polsce zaczęli myśleć i kibicować zespołowi. Tak jak to robią wszyscy w BMW włącznie z Robertem!! Oni wewnątrz zespołu nie rywalizują, bo dokładnie wiedzą czym to pachnie (patrz McLaren w zeszłym sezonie). Nick jest naprawdę świetnym kierowcą, któremu bliżej do zakończenia kariery niż Robertowi ale dzięki temu ma wieksze doświadczenie. Sukces zespołu zawsze przekłada sie na sukces indywidualny. A który zawodnik będzie miał to szczęście?? Cóż życie rozstrzygnie :))


avatar
Marti

23.03.2008 14:06

0

Forza Roberto grande!!!!! :-) Jak miło czyta się taką wypowiedź Roberta :-) kiedy on ostatnio użył wyrazu "fantastyczny"?, chyba na Monzy w 2006... czuję (oraz mam wielką nadzieję), że to bedzie dobry sezon dla niego. Tylko kondychę musi polepszyć ;-) @dziarmol - na RTL-u podczas dekoracji puścili reportaż pt. "Kubica - przyszły mistz świata" :P


avatar
Marti

23.03.2008 14:12

0

"mistrz" oczywiście :-)


avatar
dziarmol

23.03.2008 14:39

0

2008-03-23 14:12:52 Marti- Oczywiście poz. : )


avatar
gregor1

23.03.2008 14:52

0

wyscig nudny bez emocji


avatar
obi216

23.03.2008 14:59

0

Na RTL-u ? Powiedzieli przyszły mistrz ?! No muszę to kredą zapisać !! Tylko na czym ????


avatar
Piotre_k

23.03.2008 17:02

0

Kubica w rozmowie z Borowczykiem powiedział, że w ostatniej fazie wyścigu liczył na deszcz, który mógłby mu pozwolić jeszcze bardziej zamieszać w stawce. Z takim nastawieniem na pewno zostanie mistrzem :-)


avatar
TerrorVision

23.03.2008 17:29

0

ech, oby nie zaczęło się tu robić onetovo... jonex flaga polska była dobrze zawieszona, tak samo flagi fińskie.


avatar
tomekw87

23.03.2008 17:49

0

Wielkie uznanie dla Heidfelda za manewr wyprzedzenia Davida Coultharda i Fernando Alonso. Mistrzowskie zagranie


avatar
arek.jan

23.03.2008 19:23

0

To był piękny wyścig w wykonaniu Roberta, miał dużo szczęścia, ale Ferrari to liga wyżej. Ale podobno tor Malezja bardzo odpowiadał Ferrari, zobaczymy jak będzie w Bahrajnie też dobrze.


avatar
mucha1966

23.03.2008 20:19

0

oczywiście,że zmieniali,ale trzeba powiedzieć,że Robert był super i wszyscy dziękujemy Mu za to i proszimy o więcej


avatar
matt7

23.03.2008 20:34

0

czaaaad


avatar
tombien

23.03.2008 20:37

0

Oglądałem wszystko jeszcze raz i jestem pewien, ze Robert na 1 pitstopie opon nie zmieniał - jestem tego pewny. Zresztą widać to dokladnie na zblizeniu.


avatar
Marti

23.03.2008 20:42

0

obi216 - nie no, nie powiedzieli tak i żadnego reportażu nie było (to tylko moja złośliwa contra do złośliwego komentarza dziarmola z 2008-03-23 12:51:56 ;-)


avatar
tomtdk

23.03.2008 21:11

0

zmienili, nie zmienili. Na pewno nie byly to nowki.


avatar
dziarmol

23.03.2008 21:15

0

2008-03-23 20:42:15 Marti - ty złośnico tak naszego kolegę w błąd wprowadziłaś ja sam już zacząłem układac mowę w tonie przepraszam was niemcy że nazwałem was .................. ale widzę że wszystko w normie my sobie oni sobie a Kubica przed niemcem haha. poz: -)


avatar
gerber

23.03.2008 21:34

0

Wspaniałe tempo Roberta przez cały wyścig. To dobry prognostyk przed kolejnymi wyścigami. Nie musi BMW już kombinować ze strategią, najlepsza strategia to dobre tempo przez cały wyścig.


avatar
jarwar

23.03.2008 22:01

0

tempo extra szczególnie z lekko wiekszym obciażeniem paliwem i ustawieniami bolidu które zdecydowanie stawiały na dosisk (zobacz v max przed zakretem nr 14).Wydaje mi się ze wiekszy docisk zastosowany był pod katem wystapienia ewentualnych opadów. Zastanawiam sie czy lepszy balans miedzy wielkościami docisku aerodynamicznego a prędkości na prostych nie dałyby jeszcze lepszych rezultatów. Uwazam że bmw wcale nie ma niskich wartości v max, wystarczy spojrzeć na wyniki heidfelda. Poza tym , pamietam jak po gp australi robert mówił o konieczności zwiekszenia v max na prostych a wcale nie poszedł w tym kierunku przy ustawianiu bolidu na sepang. Sciema, nowa lekcja, przypadek, czy wszystkiego po troszke


avatar
lewusFIA

23.03.2008 22:47

0

Dziarmol, nazywaj i nie przejmuj się bo masz rację. Znowu prowokacja, tym razem Marti? Chyba ten wynik Roberta ma taką moc... pozd.


avatar
jasny

23.03.2008 22:58

0

Wynik naprawdę godny uznania ale niestety widać że bolid ferrari jest dużo szybszy jeszcze i raczej nieosiągalny dla BMW


avatar
obi216

23.03.2008 23:19

0

Marti -----------Zjadłem kredę - zanim coś zapisałem ! Stargany trudami dnia Wielkiej Nocy , mam chyba więcej trzźwości umysłu , niż podczas czytania Twoich komentów !!! No i co mam teraz począć z tą kredą w żołądku ?!?! No co ?!


avatar
leo_

23.03.2008 23:22

0

Massa jednak nie taki dobry, emocje + brak TC=wylot. Jak tak dalej pójdzie, to Reikonen może będzie mistrzem, ale drużynowo, to BMW będzie lepsze. Drużynowo to nawet BMW może być najlepsze- to taki prognostyk.


avatar
obi216

23.03.2008 23:24

0

>trzeźwości< jakoś chwiejnie mi sie klika .....niestety he he he


avatar
leo_

23.03.2008 23:29

0

Przypomnę też moje obliczenia robione na bazie Q2 i Q3: przewidywałem: Kubica i Reikonen paliwa na 17-21 kółek (średnio 19), Heidfeld i Massa na średnio 16 kółek. Zgodziło się jak w zegarku.


avatar
Marti

24.03.2008 09:04

0

@lewusFIA - tym razem nie Marti, tylko dziarmol (2008-03-23 12:51:56) @obi216 - widzę, że dzięki sukcesowi Robka świąteczne jajko było mocno zakrapiane he he he ;-)


avatar
lkabor

24.03.2008 09:31

0

Bomba, to mało powiedziane. W końcu dali Robertowi pojechać swoje. Kto wybiera się na GP Niemiec? Ja szykuję wyjazd 6-10 osób ze Słupska. Może jakaś większa grupa? Będzie BAL!! Pisać na [email protected]


avatar
fezuj

24.03.2008 10:32

0

Poza sukcesem Roberta to naprawdę trzeba pochwalić ( nie przypuszczałem że ja to kiedyś zrobię ) Haidfelda - jego manewr wyprzedzenia dwóch konkurentów na prostej ( przy starcie , na łukach zdarza się) był naprawdę klasowy bo to dość rzadki widok w F1.


avatar
niupie

24.03.2008 10:41

0

Wiedziałem że Webber go wyprzeci ale że będzie 10 to tego się nie sdziewałem


avatar
obi216

24.03.2008 10:44

0

O nie - Marti ! Zdecydowanie z umiarem . Bąbelki wypiłem tydzień temu . Ale jakieś cierpkie były ! He he he Profilaktycznie teraz nie ryzykowałem z nimi ;-)


avatar
obi216

24.03.2008 10:51

0

Faktycznie rzadki - fezuj. Identyczny manewr zaserwowali nam ( bodajże w 1999) Schumacher i Hakkinen w samej końcówce wyścigu , po bardzo zażartej walce - a wygrał Mikka . I tamten i obecny manewr - MAJSTERSZTYK ....Czapki z głów :-)


avatar
lewusFIA

24.03.2008 12:36

0

@ Marti; czym więc jak nie prowokacją jest Twoja nazwijmy to "informacja"(?) o reportażu nt. Kubicy w czasie dekoracji? Oj, Marti to chyba Twoje jajeczko zostało mocno pokropione... pozdrawiam


avatar
damianGP

24.03.2008 12:52

0

Kubica w Q3 mial wynik bardzo zblizony do trzeciego treningu. Heidfeld wygral trzeci trening i w Q3 tez jechal szybko, niestety mial pecha. Moje zdanie trzeci trening= ustawienia na Q3


avatar
lukasz1

24.03.2008 13:17

0

BARDZO DOBRY WYŚCIG DLA KUBICY bmw sauber jesdt na fali oby przez cały sezon byli w takiej formie


avatar
Marti

24.03.2008 13:24

0

fezuj - po prostu Heidfeld zalicza się do kategorii bardzo dobrych kierowców i tyle :-) obi216 - ten manewr miał miejsce w 2000r w Spa ;-) lewusFIA -odpowiedziałam tylko niepotrzebną prowokacją na równie niepotrzebny prowokujący komentarz.


avatar
lewusFIA

24.03.2008 13:51

0

Zwróćcie uwagę na fakt, że Heidfeld zameldował się na mecie za McLarenami a wystartował przed nimi, poza w/w manewrem, niczym szczególnym nie zachwycił.


avatar
dziarmol

24.03.2008 15:29

0

2008-03-24 13:24:52 Marti- jeżeli masz pod ręką jakieś statystyki to mogłabyś podac od kiedy Heidfeld ściga się w f1 8 albo 9 lat ?nie pamiętam no i jego dokonania i jak to się ma do osągnięc Kubicy ? który notabene ma za sobą jeden pełny sezon bardzo jestem ciekaw (oczywiście jeśli to nie problem ) poz.


avatar
Marti

24.03.2008 16:15

0

dziarmol - wszystkie statystyki znajdziesz w serwisach poświęconych F1. Aby ocenić przebieg kariery danego kierowcy, trzeba śledzić jego karierę. Dlatego np. nigdy nie zabieram głosu nt. umiejętności kierowców, których nie widziałam na torze, gdyż jeździli zanim zaczęłam ogladać F1 (np. Mansell, Senna). Oprócz tego dany kierowca może w całej swej karierze nie wygrać żadnego wyścigu, nie zdobyć tytułu mistrza świata, a jednak może być dobrym kierowcą. Nie wiem, czy same statystyki wystarczą. Nie rozumiem dlaczego chcesz porównywać osiągnięcia Roberta i Nicka, że zadajesz takie pytanie. Ich osiągnieć w F1 nie można oczywiście obecnie porównać. Umiejętności tak. Który z nich jest lepszy? Ciężko stwierdzić. W zeszłym roku lepiej spisał się Heidfeld (wiem, że tłumaczysz to sobie teoria spiskową, ale skoro tak ci wygodnie, to trzymaj się tej wersji, ja się już do tego nie będę ustosunkowywała), mam nadzieję, że w tym będzie to Robert. W/g mnie to bardzo dobrzy kierowcy, BMW ma jeden z najmocniejszych duetów w stawce.


avatar
jpolski

24.03.2008 18:36

0

kubicy nie zmieniali opon było to wyraźnie widać!


avatar
jpolski

24.03.2008 18:38

0

przed nami gp bahrajnu ciekawe co pokaże kubica


avatar
fezuj

24.03.2008 21:29

0

@ jpolski - masz rację !! nacięli mu tylko nowy bieżnik :)


avatar
fullbzikaaa

25.03.2008 04:56

0

Super! Ferrari i Macki powinny częściej startować ze środka, to od razu ciekawie się robi na torze. Nick tego nie planował, ale rozprowadził Roberta pięknie. Tak genialnie rozprowadzać, potrafił kiedyś tylko polski super team w kolarstwie: Szurkowski, Szozda i Mytnik. Oby w końcu w BMW był zespół.


avatar
fullbzikaaa

25.03.2008 05:00

0

Zmiana przepisów w F1 wychodzi Robertowi, tylko na dobre. Teraz BMW musi ograniczyć eksperymenty na Robercie. Już nie ma problemu ze skrzynią, bo musi wytrzymać 4 wyścigi. Odpadł problem z silnikiem. Chyba w FIA lubią Roberta.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu