WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do Miami?
Co nowego zespoły przywiozły do Miami?
Wyjazd za Ocean nie skłonił większości zespołów do wprowadzenia dużej ilości poprawek na 5. rundę sezonu 2023. Raptem połowa stawki zgłosiła swoje aktualizacje do FIA, a największe dostarczyła AlphaTauri.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Biorąc pod uwagę majowo-czerwcowy układ kalendarza, Miami z wiadomych względów nie wyglądało na lokalizację, podczas której należy oczekiwać znaczących poprawek wśród ekip. Praktycznie każda z nich celuje w duży pakiet na pierwszą, klasyczną europejską rundę, czyli Imolę.

W USA oficjele FIA odnotowali ulepszenia tak naprawdę wynikające tylko z wcześniejszych planów rozwojowych bądź chęci poprawy chłodzenia. Najwięcej nowych części przywiozła AlphaTauri, chociaż to nie ona przykuła uwagę technicznych ekspertów.

Ferrari

Zrobiło to bowiem Ferrari, które ustami Frederica Vasseura już przed weekendem zapowiadało owe aktualizacje. Włosi wprowadzili dwie istotne modyfikacje związane z geometrią przedniej i środkowej części podłogi oraz dyfuzora, co ma lepiej rozdzielać cały przepływ powietrza. Zdaniem Auto Motor und Sport, takie zmiany mają zapewnić zauważalny postęp SF-23.

Warto też odnotować powrót Scuderii do tylnego skrzydła z jednym pylonem, dzięki czemu być może zostanie nieco zminimalizowana strata do Red Bulla na prostych. U Czerwonych nie mogło też zabraknąć wymian różnych komponentów, co tym razem spotkało Charlesa Leclerca. Monakijczyk otrzymał nowe elementy skrzyni biegów i MGU-K (wszystko bezkarne).

Alfa Romeo

Mająca ostatnio sporo problemów szwajcarska ekipa dostarczyła zaktualizowaną wersję beam winga, która - co ciekawe - została stworzona ze wcześniej używanych elementów. Dzięki temu C43 ma być lepiej dopasowany do charakterystyki amerykańskiego obiektu.

Aston Martin

Zieloni skupili się na poprawie chłodzenia, które jest niezwykle ważne podczas zmagań na Florydzie. W związku z tym w bolidach AMR23 pojawiło się więcej wycięć w panelach do tego przeznaczonych.

Haas

W zespole współpracującym blisko z Ferrari także doszło jedynie do korekty przedniej części podłogi. Amerykanie chcą dzięki temu uzyskać lepszą wydajność w zakrętach o różnych profilach.

AlphaTauri

Podobnie jak to miało miejsce w Azerbejdżanie, w Miami również włoska stajnia dostarczyła najwięcej (przynajmniej tych oficjalnych) aktualizacji do samochodu. Mowa tutaj o poprawie przypływu wokół przedniego skrzydła. To samo dotyczyło lusterek, pod którymi pojawiła się nowa część aerodynamiczna.

Red Bull, Mercedes, Alpine, McLaren i Williams

Wymieniona piątka nie zgłosiła żadnych ulepszeń do Federacji, natomiast w pewnych przypadkach pojawiły się bezkarne zmiany komponentów silnikowych. Esteban Ocon otrzymał nową sztukę jednostki spalinowej, turbosprężarki, MGU-H, MGU-K oraz układu wydechowego. Ta ostatnia część została także wymieniona w bolidzie Lando Norrisa. Jego partner, Oscar Piastri, dostał zaś nowe akumulatory i elektronikę sterującą.

(Akt. 1) Po piątkowym pierwszym treningu do grona kierowców z nowymi podzespołami silnikowymi dołączyli jeszcze Carlos Sainz oraz obaj kierowcy Mercedesa. Cała trójka otrzymała nowe akumulatory oraz elektronikę sterującą, unikając wszelkich sankcji.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu