WIADOMOŚCI

#1 dzień testów: faworyci na czele, awaria prądu i opady deszczu
#1 dzień testów: faworyci na czele, awaria prądu i opady deszczu
Pierwszy dzień przedsezonowych testów na torze Bahrain International Circuit dobiegł końca. Najlepsze czasy uzyskali kierowcy czołowej czwórki poprzedniego sezonu, a sama sesja miała nietypowy przebieg ze względu na awarię prądu i opady deszczu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Po kilku miesiącach przerwy stawka F1 ponownie zjawiła się na torze. Wprawdzie nie jeszcze po to, aby walczyć o mistrzostwo świata, ale żeby właściwie przygotować się do sezonu 2025. Na arenę testów ponownie wybrano Bahrajn, gdzie w pierwszym dniu jazd działy się dość niecodzienne zjawiska.

O ile poranna sesja - której pełen opis można znaleźć TUTAJ - przebiegła niemal bezproblemowo, o tyle po południu już tak nie było. Co istotne, nie mieli na to wpływu ani zespoły, ani kierowcy, a rzeczy wokół toru. Przede wszystkim przez przerwę w dostawie prądu zajęcia zostały wstrzymane na ponad godzinę. Aby zrekompensować stracony czas, FIA wydłużyła je właśnie o 60 minut.

Nie oznaczało to końca trudności dla ekip, gdyż zapowiadane na czwartek opady deszczu... pojawiły się już dzisiaj. Nie były to na szczęście duże krople, ale informowali o nich m.in. Esteban Ocon czy Isack Hadjar. Dzięki temu drużyny mogły spokojnie kontynuować zaplanowane programy. Nie wystartowały jednak one punktualnie o 13.00, gdyż dopiero po 20 minutach pojawiły się pierwsze bolidy.

Najdłużej ze swoim wyjazdem czekał McLaren, który wypuścił Lando Norrisa po 90 minutach od zapalenia się zielonego światła. Aktualni mistrzowie świata znowu sporo eksperymentowali z farbą flow-vis, co w końcówce doprowadziło do dość komicznej sytuacji, kiedy mechanicy odganiali czujnych fotoreporterów.

Jeśli chodzi o inne godne odnotowania wydarzenia, trzeba wspomnieć o przygodach Hadjara w zakrętach nr 4 i 7. W "czwórce" zaliczył pełen piruet. Nie brakowało też widocznych po zmroku iskier na prostej startowej. Tych sporo wydobywało się zwłaszcza z samochodu Carlosa Sainza. Hiszpan popełnił też duży błąd na hamowaniu do "jedynki".

Czasy podczas zimowych prób nie mają oczywiście większego znaczenia, ale nie sposób o nich napisać akapitu. Najlepsze rezultaty zapisali bowiem po swojej stronie przedstawiciele zeszłorocznego TOP 4, przy czym najszybszy okazał się Norris. Co ciekawe, wynik Brytyjczyka był o ponad sekundę lepszy niż ten najlepszy Maxa Verstappena z pierwszego dnia zeszłorocznego sprawdzianu.

Bardziej reprezentatywna pozostaje statystyka przejechanych okrążeń, w której dzisiaj bezkonkurencyjny byli Ocon i ogólnie Haas. Wysoko utrzymali się też zawodnicy z porannych ćwiczeń, Andrea Kimi Antonelli (ich "triumfator") oraz Yuki Tsunoda. Najgorzej zespołowo wypadł Aston Martin. Fernando Alonso i Lance Stroll pokonali łącznie tyle samo kółek, co sam Francuz.

Galerię z 1. dnia testów w Bahrajnie można znaleźć TUTAJ.

Wyniki

Poz. Kierowca Zespół Czas Ilość okrążeń
1 gb Lando Norris McLaren 1:30.430 52
2 gb George Russell Mercedes 1:30.587 69
3 nl Max Verstappen Red Bull 1:30.674 74
4 mc Charles Leclerc Ferrari 1:30.878 71
5 es Carlos Sainz Williams 1:30.955 68
6 fr Pierre Gasly Alpine 1:31.353 72
7 it Andrea Kimi Antonelli Mercedes 1:31.428 78
8 nz Liam Lawson Red Bull 1:31.560 58
9 th Alexander Albon Williams 1:31.573 63
10 jp Yuki Tsunoda Racing Bulls 1:31.610 78
11 fr Isack Hadjar Racing Bulls 1:31.631 77
12 br Gabriel Bortoleto Sauber 1:31.690 60
13 gb Lewis Hamilton Ferrari 1:31.834 70
14 au Jack Doohan Alpine 1:31.841 68
15 es Fernando Alonso Aston Martin 1:31.874 46
16 ca Lance Stroll Aston Martin 1:31.949 42
17 au Oscar Piastri McLaren 1:32.084 66
18 de Nico Hulkenberg Sauber 1:32.169 55
19 fr Esteban Ocon Haas 1:33.600 88
20 gb Oliver Bearman Haas 1:35.522 72

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

11 KOMENTARZY
avatar
przesio

26.02.2025 20:09

0

Williams solidnie , czyżby 4-5 siła w stawce ? Hmm..


avatar
ahaed

26.02.2025 20:48

0

To tylko testy. Nie wiadomo jak ustawiali bolidy, co sprawdzali. Prawdę pokażą dopiero pierwsze kwalifikacje i wyścig.


avatar
ahaed

26.02.2025 20:49

0

Edit: a nawet 3 pierwsze wyścigi. Wtedy dopiero będzie można zobaczyć jak wygląda stawka w tym sezonie.


avatar
kawabandos

27.02.2025 09:48

0

Aston kontynuje dobrą formę, a Hamilton mimo problemów, już uzyskał max szybkości


avatar
Mijok

27.02.2025 09:55

0

@ahead zawsze się zastanawiałem co mają w głowach tacy sceptycy wysuwający takie teorie. Któryś rok z rzędu oglądam testy i któryś rok widze komentarze typu, poczekajmy do wyscigu a nawet pierwszy wyścig nam nic nie powie XD to co moze mamy czekać do końca sezonu? Natomiast jakimś cudem, zawsze faworyci w sezonie w testach wcześniej, zajmowali zawsze średnio wyższe miejsca w czasówkach i tak jest co roku. Więc totalną ignorancją i odpornością na informacje jest mówienie że nic to nie mówi. Nie mówi to wszystkiego ale może dawać pewien zamglony zarys tego, co mozna spodziewać się w sezonie.


avatar
giovanni paolo

27.02.2025 12:41

0

5. Mnie zastanawia co w głowie mają osoby, które na podstawie testów i wyniku pierwszych kwalifikacji są pewni swojej oceny co do bolidu, który wygra cały sezon. I to pomimo wieloletniego oglądania F1. Może tylko oglądają.


avatar
kawabandos

27.02.2025 14:12

0

@6 większość osób powiedziało po pierwszych kwalifikacjach 2024 i 2023, powiedziało ze max bedzie mistrzem. Pomyliło sie?


avatar
ewerti

27.02.2025 16:23

0

@7 Większość? Ale masz badania na te bzdury? Czy może ludzie przypuszczali na bazie ostatniego rozkładu sił w stawce? @5 A od kiedy mistrza poznajemy po pierwszym wyścigu? Owszem mamy czekać do końca sezonu by poznać najlepszego. Po to mamy cały kalendarz wyścigowy a nie 1 wyścig. Czy możesz pokazać mi statystyki na swoje opisy "zawsze faworyci w sezonie w testach wcześniej, zajmowali zawsze średnio wyższe miejsca w czasówkach i tak jest co roku"? Serio, poproszę o tabelę porównawczą czasów z testów i czasów z "czasówek". Skoro piszesz, że masz taką wiedzę to poprosimy źródło lub opracowanie. Chętnie poczytam. Może powiesz nam z ilu lat analizowałeś dane?


avatar
ewerti

27.02.2025 16:26

0

PS. W zeszłym roku w testach Max ledwie łapał się w TOP 5 czasów testowych. A McLaren nie był nawet w TOP 5 najlepszych czasów.


avatar
Mijok

27.02.2025 20:15

0

@8 Nie powiedziałem, że pierwszy wyścig pokaże nam kto wygra ale daje nam dużą dozę informacji. Testy też jakieś informacje nam daję, wbrew temu co wypisują co roku ci lunatycy. Nie wiem wgl po co oni to oglądają. A co do "zawsze faworyci w sezonie w testach wcześniej, zajmowali zawsze średnio wyższe miejsca w czasówkach i tak jest co roku"?. To proszę bardzo. Posłużę się podyktowaniem top5 czasówek na testach z 3 najświeższych testów względem bieżącego sezonu (czyli marzec lub luty) z ostatnich 3 lat. Będe wypisywał po bolidach, bo to jaki kierowca to akurat ma drugorzędne znaczenie. 21 luty 2024 - Red Bull, McLaren, Ferrari, Visa RB, Alpine 22 luty 2024 - Ferrari, Red Bull, Mercedes, McLaren, Visa RB 23 luty 2024 - Ferrari, Mercedes, Stake Sauber, Red Bull, Visa RB 23 luty 2023 - Red Bull, Aston Martin, Ferrari, Ferrari, McLaren 24 luty 2023 - Alfa Romeo, Red Bull, Aston Martin, AlphaTauri, Haas 25 luty 2923 - Red Bull, Mercedes, Alfa Romeo, Ferrari, Ferrari 10 marca 2022 - AlphaTauri, Ferrari, Ferrari, Aston Martin, Williams 11 marca 2022 - Haas, Ferrari, Red Bull, Aston Marin, Mercedes 12 marca 2022 - Red Bull, Haas, Ferrari, Alpine, Mercedes Jak widać, zawsze topowe zespoły, nawet w testach regularnie meldują się w topowych częściach tabeli czasówki. Czasem mielismy jakiegoś Haasa czy Williamsa ale tak jak wiadome, to testy. Natomiast mówienie, że nie dostarczają one żadnych informacji, jest jakimś kompletnym ignoranctwem i brakiem umiejętności samodzielnego analizowania sytuacji. Żródło - Forum na którym siedzisz, a dane masz z najbliższych z ostatnich trzech lat (jakbyś tego też nie potrafił pojąć) :D


avatar
ewerti

28.02.2025 16:17

0

@10 Kolega wyżej pisał konkretnie o kierowcy. Nie ma nic dziwnego w tym, że największe ekipy są często w czubie. Ale serio, nie zauważasz, że tam nie ma reguły i żadne testy nie odzwierciedlają wyników z sezonu? Jeśli uważasz inaczej to dlaczego w 2024 roku mistrzem konstruktorów został zespół który ani razu nie był w top3 w testach? xD Od lat najszybsze ekipy to ekipy RBR, Ferrari i Mercedesa. Ostatnio dołączył do nich McLaren i Aston, ale dalej nic nie wynika z testów xD


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu