Silly season trwa w najlepsze. Jak donoszą francuskie media Franck Montagny rozmawia z zespołem Renault na temat ewentualnych startów w sezonie 2010.
Miejsce debiutującego w tym roku Romaina Grosjean może być zagrożone, a na partnerów Roberta Kubicy w ekipie z Enstone przymierzanych jest wielu zawodników.Montagny nie odniósł spektakularnego sukcesu w F1, jednak ma spory bagaż doświadczeń. Najpierw był testerem w zespole Renault i Toyoty, a w sezonie 2006 wziął udział w kilku wyścigach za kierownicą bolidu nieistniejącego już zespołu Super Aguri.
Na przyszłego partnera Roberta Kubicy przymierzani są jeszcze tacy zawodnicy jak: Timo Glock, Adrian Sutil, Jarno Trulli oraz Bruno Senna, który ma po sezonie odbyć test wraz z Renault.
21.10.2009 12:17
0
Hmm... Jak myślicie kto ma największe szansę jazdy w Renault wraz z Kubicą??? Ja myślę że Senna... Chyba że szefostwo Renault ma już dość nowych, "bez doświadczenia" w F1 kierowców.
21.10.2009 12:20
0
Wg mnie są dwie ,,najlepsze" opcje Glock (jeżeli nie będzie miał już miejsca w Toyocie) lub Senna. :P
21.10.2009 12:23
0
Myślę, że istotna będzie kondycja technologiczna firmy: jeśli Renault będzie czuło się na siłach walczyć o wysokie miejsca - wezmą kierowcę z dużym potencjałem, ale jeżeli uznają, że jeszcze nie mają supersamochodu - wezmą kierowcę, który będzie wykonywał swoisty program testowy w czasie sezonowych wyścigów.
21.10.2009 12:24
0
A ja myślę, że Sutil byłby dobry...
21.10.2009 12:36
0
A mnie się wydaje że z Kubicą będzie śmigał Kovalainen. I moim zdaniem będzie to zaje...duet.
21.10.2009 12:39
0
Ja mowie ze bedzie to ktos pewniejszy jak Glock,Trullo albo Kovalainnen (jesli jest w opcji;)).
21.10.2009 12:39
0
ja stawiam na Glocka
21.10.2009 12:41
0
Logika podpowiada, że wezmą kogoś doświadczonego po wpadkach z Piquetem i Grosjeanem; więc może: Glock, Sutil, Kov (choć dla mnie to zły wybór). Ale czy logika kieruje wszystkim co dzieje się w F1, szczególnie jeżeli chodzi o transfery, z doświadczenia widać że nie koniecznie. Więc może znów jakieś nowości: di Grassi chyba mocno wchodzi w grę, co do Senny, wątpię - ten chłopak ma nazwisko ale chyba nie robi takiego wrażenia jak inni z jego pokolenia. Senna pójdzie pewnie do Camposa albo Manora jeżeli już.
21.10.2009 12:48
0
Kovalainen jest za wolny. Nie spisał sie w Renault ani tym bardziej w McLarenie i wątpię by chcieli go z powrotem. Dla Kubicy najlepszym wyjściem będzie mocny kierowca np. Raikkonen. Dziwi mnie to że Renault nic nie robi żeby go pozyskać
21.10.2009 12:49
0
Tez chciałbym aby Glock był partnerem Roberta, ewentualnie Trulli, Jarno i Robert chyba mają dobre relacje między sobą więc może to też byłaby dobra opcja, poza tym Jarno to doświadczony zawodnik, może wniósłby też coś pozytywnego do zespołu.
21.10.2009 12:55
0
@10. kacperboss - co do relacji między nimi - byłbym ostrożny w ocenie. Trulli ostatnio udowodnił, że nie jest zbyt stabilny emocjonalnie i niezbyt trzeźwo ocenia sytuację. Stawiałbym na Sutila - jest w/g mnie mentalnie podobny do Kubicy.
21.10.2009 12:58
0
O! Najpierw był casting na drugiego kierowcę w Ferrari ,a teraz w Renault.Niech wybiorą Glocka.Relatywnie równiej i lepiej idzie mu jazda w wyścigach niżeli Kovalainenowi.
21.10.2009 12:59
0
zobaczymy jak bedzie.. Najwazniejsze jest to że Robert ma zespół jest liderem a to mu da wiekszy komfort. kazdy partner bedzie dobry. bo wkoncu musi byc:D
21.10.2009 13:13
0
KUbica i Sutil. mysle ze ten duet bylby najbardziej odpowiedni w renault
21.10.2009 13:17
0
a ja bym chciał żeby partnerem Roberta został ICEMAN, choć to ze względu na wysokie wymagania finansowe mało realny scenariusz
21.10.2009 13:21
0
Gdzie indziej znów straszą że z Robertem może Nick jeździć !! mam nadzieję że kontrakt Roberta obejmuje też komfort psychiczny w tym brak Heidfelda w teamie Renault ;)
21.10.2009 13:24
0
byle by nie Quick Nick !!!!!
21.10.2009 13:24
0
Chyba Heidfeld jest najlepszą opcją... Z tych wszystkich kierowców.
21.10.2009 13:30
0
Z tych kierowców co wymienił Kempa najlepszy jest Glock a za partnera lepiej mieć mocnego zawodnika. ALO często podkreślał że takiego brakuje mu w Renault to bardziej motywuje i pomaga wycisnąć 100% z auta. Wygrywając z GLO, KUB potwierdziłby swoje miejsce na topie.
21.10.2009 13:31
0
QN przychodząc do Renault wykonał by na sobie charakiri - w niemieckim teamie mógł liczyć na wsparcie szefostwa (Marjan i Łili - a propo zapraszam na posta pt. BMW zadowolone z wyniku) a tutaj różnica w umiejętnościach byłaby jeszcze bardziej widoczna - poza tym naprawdę jest wileu ciekawszych kierowców na rynku - jeśli nawet nie ICEMAN to wg mnie np. dobrym ruchem mogłoby byc ściągnięcie C.Kliena. opcji jest mnóstwo - myślę że Renault wie co robi... a bolid na 2010 już się robi
21.10.2009 13:32
0
19. mario547 - zgadzam się Mario , słusznie prawisz!
21.10.2009 13:34
0
prolim HEI byłby najlepszy ale kierownictwo musiałoby ich pogodzić żeby się nie zderzali. Mając takiego partnera KUB wyciskałby z bolidu 120%. No i wreszcie przekonałby się Nick że jest gorszy
21.10.2009 13:40
0
Matysss albo wiesz co HEI nie byłby jednak dobry bo KUB udowodnił że jest od niego lepszy
21.10.2009 13:43
0
mario547 - ale ja nie chce nawet słyszeć o QN w Renacie !!!! mam dość jego szybkiej jazdy
21.10.2009 13:46
0
Dawać nicka do Renaty! Startując na "równych prawach" w Kubkiem, będzie poniewierany regularnie. Wtedy doceni kunszt Roberta, bo założę się, że dalej twierdzi, że jest szybszy on niego.
21.10.2009 13:54
0
Gosu - właśnie o tym pisałem - wydaje mi się że tego nie zrobi !
21.10.2009 14:06
0
No przecież Renault nie zatrudni Nicka tylko dlatego aby KUB wykazał swoją wyższość nad HEI z drugiej strony wydaje się słuszną uwaga, że Nick byłby silną motywacją dla wysiłków Roberta, ale osobiście wolałbym tego gościa ani widzieć w drużynie z Robertem ani czytać jego 'kukuryku' na tematy jazdy, kolegi z teamu, gdybania i manii wielkości...
21.10.2009 14:09
0
kumahara - zapomniałeś o najważniejszym : o krajobrazach Nicka ..
21.10.2009 14:12
0
wg mnie senna jest dobrym kandydatem..to nazwisko napewno pomoze nie tyle co renualt ale napewno calej formule..renualt powinno zarayzkowac i postawic na brazylijskiego debiutanta..potencjal ma napewno
21.10.2009 14:19
0
Taaa - niedługo napiszą , że kobieta z szatni będzie jeździć z Roberem ;-))))
21.10.2009 14:24
0
Sutil. Dawno juz twierdzilem ,ze chlopak u indian sie marnuje a talent ma. A jezeli nie Adrian to Timo-solidny kierowca tak troche jak Nick choc na szczescie bez burdelu w glowie.
21.10.2009 14:25
0
A co to koncert życzeń ???? Zapominacie o zapisie w kontrakcie Roberta dot. mozliwości odejścia po roku jeśli zespoł nie znajdzie się w czubie konstruktorów. A jak się ma tam znaleźć bez doświadczonego drugiego kierowcy ????
21.10.2009 14:33
0
@31. orinocoPL - Też uważam Sutila za najlepszy wariant, lecz Force India to idioci i jeśli będą mogli - nie oddadzą Sutila łatwo, tym bardziej, że mają dobry wózek.
21.10.2009 14:34
0
Przepraszam - "to nie idioci" miało być
21.10.2009 14:50
0
Wszyscy tylko Senna, Senna. A co on ma? Tylko nazwisko! I to tylko po wuju! Nie chciałbym zielonego kierowcy obok Roberta. Byłby pewnie nie wiele lepszy od Pirueta, skoro nadal w F1 go nie ma, a jest starszy od wielu innych kierowców w F1 i ma za sobą wielomilionowych sponsorów. Jak dla mnie ok są: Glock, Rosberg, i Kovalainen. Może Sutil. Trulili to chyba nie bardzo bo słaby i wybuchowy. Chociaż z Robertem pewnie by się dogadywali niźle. Robert parla po Włosku i czeka na prezeznt za mistrzostwo świata od Trullego, więc kto wie? Raikonnen byłby trochę niebezpieczny (i nie chodzi mi tylko o jego zdolności).
21.10.2009 15:11
0
Raikonnen raczej do Renault nie pójdzie. On za marne 7 melonów nie jeździ. Chce 25. A jak to sobie wyobrażacie Robert 7 a Raik 25. Najwyraźniej Renault chce trochę przyoszczędzić na kierowcach. Ten kto dobry i zgodzi się na 5M tego wezmą. Glock za taką kasę też raczej się nie skusi, a szkoda bo on byłby chyba najlepszą opcją dla Renault i Roberta. Dlatego właśnie Trulli może mieć szanse. W pierwszej chwili wydawał mi się to marny pomysł ale kto wie...
21.10.2009 15:12
0
A tak pomijając realia to najchętniej zobaczyłbym obok Roberta: Buttona, Barichello, Webbera albo Massę :)
21.10.2009 15:29
0
37. jfc -->> hehhee pisałem, ze to nie lista życzeń ;-) Ci wymienieni są zajęci , conajmniej 3, a nr 2 prawdopodobnie też ;-)
21.10.2009 15:39
0
trulli albo glock,sutil odpada miał wiele szans w tym sezonie aby zapunktować uczynił to tylko raz najczęściej nie dojeżdża do mety
21.10.2009 16:03
0
Raikonen byłby dla Kubicy w sam raz
21.10.2009 16:08
0
40. krz08- myslę, że Robert by sie nie obraził ;-)
21.10.2009 16:08
0
Sutil jest moim zdaniem troche przereklamowany. Co do reszty to Trulli dobrze jeżdzi w kwalifikacjach za to wyścig bardzo często psuje zwłaszcza jak jest okazja na wysokie miejsca przykładowo Spa czy ostatnio w Brazylii. To taki kierowca który musi miec wszystko w porządku od startu do mety bo jak przyjdzie walczyć o miejsce to wymięka. Glock w wyścigu zazwyczaj dobrze zwłaszcza ze strategią na 1 pit-stop co może może sie przydać w przyszłym sezonie. W kwalifikacjach jednak gorzej od Trullego. Kovalainen jest po prostu kiepski w Renault było słabo a w McLarenie poprostu nie istnieje na tle Hamiltona. To nie byłby mocny partner dla Kubicy. Senna jak narazie ma tylko nazwisko a to sporo za mało. Uważam że Glock były w sam raz.
21.10.2009 16:10
0
Juz nie moge was sluchac czy wy nie rozumiecie dlaczego renault nie chce 2 doświadczonego kierowcy?? Przecież to jasne-młody nie miałby wyrzutów co do nr2 a taki sutil czy glock kłóciliby sie o nr 1 - dlatego renault szuka młodego łagodnego kierowcy
21.10.2009 16:12
0
A co do Raikkonena to p pierwsze Renault nie stać na utrzymanie i jego i Kubicy chyba wyrażnie widać wśród jakich kierowców szuka Renault? Kovalainen, Senna, Montagny czy Glock razem wzięci nie zarobią tyle co Raikkonen. Renault już ma kierowce nr 1 wiadomo kto nim jest więc chyba nie ma złudzeń ża Raikkonen pójdzie do Renault jako numer 2 i za niewielkie jak na swoje wymagania pieniądze. No ale pomarzyć sobie można.....
21.10.2009 16:15
0
42. david9 - Ok Glock jak najbardziej ale do swojej listy dobrych kwalifikacji dodaj Rosberga ;-))))
21.10.2009 16:15
0
Sutil/Kovalainen - byłbym niezwykle szczęśliwy gdyby któryś z nich dostał drugi stołek w Renault.
21.10.2009 16:15
0
Pozatym to gadane o byciu kierowca numer 1 już nudne sie robi jest wiele zespołów w kórych kierowcy sa traktowani na równo przykładowo Ferrari na początku tego sezonu do póki jeżdził Massa, Toyota, ForceIndia, RedBull tak samo i jakoś niema problemów a jak jest taki podział to zawsze będą problemy w zespole bo nikt niema ochoty być tym gorszym, każdy kierowca ma swoje ambicje.
21.10.2009 16:20
0
43. Rize - jak nie możesz to nie słuchaj (;_:) , a poważnie Rbertowi nie odwaliła palma że będzie numerem 1. Jemu nie zależy na takiej numracji. On chce aby mógł mieć wpływ na to co robi ekipa na testach w treningach w ustawieniach itd. i aby był traktowany w sposób równorzędny a nie jak "fiakier" - nie gadaj tylko jedź :-))) a to czy on będzie miał numer to
21.10.2009 16:21
0
48. ris -cd ... -pikuś
21.10.2009 16:23
0
Szukanie Robertowi słabego partnera jest bez sensu. Albo jest dobry, albo nie. Jak jest, to im lepszy partner, tym lepiej dla lidera i zespołu. Patologiczne relacje z HEI w BMW nie pochodziły od HEI, tylko od zespołu. Najważniejsze, aby kompan był niekonfliktowy.
21.10.2009 16:27
0
Najlepszy dla kerowcy jest zespół, który nie ma kierowcy o narodowości tej co zespół ;-)
21.10.2009 16:31
0
51. ris-wypisz wymaluj Sutil. Albo Glock. Ten drugi jak wystrzeli... ;-)
21.10.2009 16:33
0
52. orinocoPL - wolę tego drugiego ;-)))
21.10.2009 16:33
0
David9 - w F1 nic nie jest pewne więc nie możemy wykluczyć ICE MAN 'A z Renault.może pojechać za 10mln jeśli będzie wiedział kto jest jego partnerem i jaki bolid dostanie
21.10.2009 16:36
0
Nie zawsze liczy się kasa.kasa u Kimiego się zgadza.myślę że Renault potrzebuje dwóch b.szybkich jeźdźców a takimi niewątpliwie są Robert i Kimi
21.10.2009 16:36
0
Robert w sumie Timo zna-w koncu bylo nie bylo "wychowanek" bmw. Tylko to "niemieckie pochodzenie" troche mnie niepokoi-po Nicku jestem troche BARDZO uprzedzony ;-) Zreszta Sutil ten sam zarzut.
21.10.2009 16:37
0
ktoś z dobrego zespołu - Koval albo Truli - co Nick innego doradzi niż Robert?
21.10.2009 16:37
0
:>
21.10.2009 16:39
0
Ja chcę być partnerem Kubicy-ale takim życiowym...
21.10.2009 16:41
0
walerus-Nick doradzi gdzie jechać na wycieczkę..gdzie są piękne krajobrazy
21.10.2009 16:42
0
59. lotec ac-BLEEE...
21.10.2009 16:47
0
57. walerus ->> nie masz lepszych kandydatów ?? ;_)))
21.10.2009 16:55
0
59. lotec-no chyba, ze jestes dziewczyna...
21.10.2009 16:58
0
ja już wiem kto-Kazuki Nakajima!xD
21.10.2009 17:03
0
Jak japonczyk to juz predzej Kobayashi...
21.10.2009 17:24
0
Montagny jest słabiutki, nie sądzą aby Renault brało go pod uwagę, to pewnie wymysł wyłącznie fr. mediów. Podobnie jak sporo osób tutaj, optuję za Glockiem. Co z doniesieniami o planowanej sprzedaży teamu Renault??? Plotki, czy jednak coś jest na rzeczy??
21.10.2009 17:27
0
66. Marti - skąd taki news ????
21.10.2009 19:20
0
@ 67. ris - jeden z serwisów podaje, że Renault może będzie chciało sprzedać zespół, podaje nawet dwóch potencjalnych inwestorów (jeden ma być z Luksemburga, drugi z Rosji). Ciekawe czy coś jest na rzeczy.
21.10.2009 19:20
0
mnie tam obojętne kto będzie z nim jezdził.Ważne że wkońcu będzie numerem 1 w zespole!
21.10.2009 19:21
0
Wg. tych doniesień/spekulacji Renault ma pozostać tylko jako dostawca silników.
21.10.2009 19:25
0
68. Marti - było info, ze firma telekomunikacyjna z Rosji miała ich sponsorować ;-)
21.10.2009 19:28
0
A na moje oko wygląda to tak: każdy zespół ma do 31.12 3 dni testów na debiutantach (osób, które przejechały maksymalnie 2 wyścigi w Formule 1). Jest o mowa o Senne, Montagnym, a wiadomo, że Renault szuka kogoś doświadczonego - Glock'a, Heidfelda et cetera. JEŚLI wspomniane testy, oprócz "jakości" kierowców nie mają żadnych ograniczeń, to na mój gust jest to jedynie chęć wykorzystania tych 3 dni w celu analizy i zbierania danych na temat nowego pakietu.
21.10.2009 19:33
0
Kogo by nie zatrudnili to i tak nic nie da jeżeli nie zaprojektują dobrego bolidu. Mit kierowcy-inżyniera kompletnie nic tutaj nie pomoże, dwóch dobrych i doświadczonych też nie.
21.10.2009 19:38
0
71. ris - to najwidoczniej coś mi po drodze umknęło ;-) To by pasowało: Rosjanin Andrej Krajnik przedstawiciel rosyjskiej firmy telekomunikacyjnej MegaFon, która sponsoruje Renault. Poza tym Krajnik ma być współwłaścicielem firmy budowlanej, która planuje budowę toru pod Soczi.
21.10.2009 19:44
0
74. Marti - właśnie ta firma ;-)
21.10.2009 19:47
0
73. jar188 - taaa Albert miał zawsze rację. A jak nie miał racji to i tak miał rację stąd później nastpiło sporo rozczarowań.
21.10.2009 19:57
0
ris i jar188 będzie dobry bolid - zobaczycie
21.10.2009 20:00
0
77. modafi - nadzieja umiera ostatnia ;-)))
21.10.2009 20:15
0
A ja śmiało twierdzę, że nie będzie dobrego bolidu bez odważnych zmian w ekipie projektantów, skoro nie udało im się to do tej pory od zmiany gumy (oczywiście mogą się przez przypadek wstrzelić jak BMW w 2008). Ale jest nadzieja która może przyjdzie z nowym szefem zespołu. Wolę miłe zaskoczenie niż duże rozczarowanie:)
21.10.2009 20:43
0
@jar188 - Renault zostało "załatwione" przez dwie zmiany w przepisach. Pierwszy to opony, co jest ogólnie znane. Drugi przepis zabronił stosowania automatyki w zawieszeniu, co było silną stroną rozwiązań technicznych bolidów Renault. Od tej pory inżynierowie nie potrafią sobie z tym poradzić. Pozostaje mieć nadzieję, że wreszcie znajdą lekarstwo na te problemy. A swoją drogą, to FIA dało ciała wprowadzając monopol Bridgestone. Ciekawe co (a raczej ile) z tego mieli?! :)
21.10.2009 20:49
0
@ris i @Marti No doskonale. Nie dosyć,że z Niemców do Ruskich ,to jeszcze jazda jakimś "Kurnikiem" z końcówką GP z "zainstalowanym" Pietrowem jako no1 na tylnym skrzydle,czyli zmiana planów. A tak na poważnie pewnie ma chłop kasę i pewnie jest bardziej postępowy i otwarty niz "towarzysze" i planiści.Oby-jakby coś ten tegos to co piszecie miało być prawdą,chociaż coś mało o tym się mówi.
21.10.2009 21:20
0
81. strong1 - to się zobaczy ;-) 80. URAN - Ross zabawił się z bolidem w Origami - powycinał tu i tam później posklejał i wyszło. Więc ? Pat rządził niepodzielnie i nie znamy jaki był układ w ekipie i może to to była przyczyna braku efektów. Zobaczymy co teraz inżynierowie na spokojnie "ugotują"
21.10.2009 21:41
0
82 ris Może być Fasolowa byle nie grochowa z omaszczoną kapustą na dodatek... Kurcze a ja się nie nauczyłem Origami,a mogłem mieć własną stajnie "Strong GP":) Chociaż Japończykom z Hondy i Toyoty też coś w tej sztuce szwankuje. Ciekawe:)
21.10.2009 21:44
0
83. strong1 -->> A) Mniam mniam ;-) B) Strąg Extra GP ;-=) C) Bo Ross uprawia europejskie origami ;-)
21.10.2009 22:00
0
84 ris Ad A:)Ja miałbym robić reklamę Polsatowi? Phi Nie stać ich,zwłaszcza ,że wpakowali kupę kasy w nowe studio... ad-C:) Nie obrażaj Pana Brawna.On na pewno nie chciałby mieć nic wwspólnego z "Bawarską myślą projektatorską"-zwłaszcza 0/9.Niech już będzie wyspiarskie to Origami:).
21.10.2009 22:07
0
85. strong1 - w sumie nie będzie ;-))
21.10.2009 22:13
0
86.ris "Tys prowda" Zapomniałem hehe:)
21.10.2009 22:32
0
81. strong1 - nie panikujmy za wcześnie ;-)
21.10.2009 22:45
0
62 i 66 - z Trulim mógłby to zaległe wino wypić co w piwnicy zamku zalega...Kovalainen ma wiedzę z mcl. Glock - jakoś takoś mi nie leży....
21.10.2009 22:59
0
89. walerus- Trulli zgoda Koval nie sądzę, żeby miał jakąś szczególną wiedzę. Glock to jedna za najlepszych możliwych kandydatur. No chyba , ze Nikusia wolisz >? ;-)
22.10.2009 09:44
0
90. ris - nick nie ma innej wiedzy niż Robert - stąd potrzeba kierowcy z innego teamu niż BMW i Renault - najlepiej z teamu który jest jak najlepszy
22.10.2009 10:12
0
91. walerus - w sumie rozsądnie to wymyśliłeś ja bym tylko dodał, że Nick gdyby nie wiedza i inwencja Roberta to stał by dziś tam gdzie był jak jeździł z Villeneuvem ;-)
23.10.2009 22:22
0
Widzial bym senne jako partnera Kubicy w zespole.
18.07.2010 19:23
0
ciekawe czy oryginalny rfactor
24.05.2012 07:30
0
raczej tak
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się