WIADOMOŚCI

Toyota oficjalnie wycofuje się z F1
Toyota oficjalnie wycofuje się z F1
Dzisiaj z Tokio nadeszła oficjalna informacja o wycofaniu się zespołu Toyoty z Formuły 1 wraz końcem sezonu 2009. Plotki o odejściu japońskiego producenta trwały praktycznie od czasu ogłoszenia wycofania się Hondy rok temu.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Toyota zadebiutowała w mistrzostwach świata F1 w sezonie 2002, 13 razy zdobywając podium jednak w 139 dotychczasowych startach ani razu nie udało jej się wygrać wyścigu GP.

„Toyota Motorsport Corporation (TMC) ogłasza, że planuje wycofać się z mistrzostw świata Formuły 1 FIA z końcem sezonu 2009” napisano w oficjalnym oświadczeniu. „TMC, które uważało swój udział w F1 jako wkład w dobrobyt kultury motoryzacyjnej, pozostało oddane rywalizacji w królowej sportów motorowych w obliczu nagłej zmiany warunków ekonomicznych, które rozpoczęły się w ubiegłym roku.”

„Niemniej, rozważając aktywność TMC w spotach motorowych w przyszłym roku i dalszych z ogólnego średnioterminowego punktu widzenia, biorąc pod uwagę obecną rzeczywistość ekonomiczną, TMC zdecydowało się odejść z F1.”

Dzisiejsza decyzja powoduje, że w ostatnich 12 miesiącach z F1 pożegnało się już trzech producentów (wcześniej F1 opuściły zespoły Hondy oraz BMW), a kilka dni temu Bridgestone ogłosiło, że z końcem sezonu 2010 także zrezygnuje z udziału w projekcie jakim jest Formuła 1.

Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

293 KOMENTARZY
avatar
matejko

04.11.2009 10:01

0

Ciekawe kto będzie następny


avatar
piter_neo

04.11.2009 10:04

0

Czyli Sauber dalej będzie w stawce. Zobaczymy jak się zaprezentują w nowym sezonie. Teraz też powstaje pytanie kto w nim będzie jeździł. Zapewne Haidfeld oraz... hmm mam nadzieję, że Kobayashi bo szkoda by było, żeby gotował makaron w restauracji u ojca ;)


avatar
wafel

04.11.2009 10:05

0

Szkoda...Formula się zmienia...oby nie na gorsze


avatar
Gosu

04.11.2009 10:05

0

Jak widać wszystkie fabryczne koncerny mają podobną politykę opierającą się na pieniądzach. W stawce pozostało tylko Renault i obawiam się, że mogą podzielić los japońskich rywali. Szkoda, trochę późno to ogłosili, kierowcy teraz mają dużo mniej możliwości na przyszły rok.


avatar
kacperboss

04.11.2009 10:05

0

Toyota ma podpisane Concorde, chyba poniosą jakieś konsekwencje za wycofanie sie? Chyba, że uda im sie sprzedać zespół... Pojawiła sie szansa dla Saubera :)


avatar
pjc

04.11.2009 10:09

0

Było, minęło... Przyjdzie ktoś nowy na ich miejsce.


avatar
saint77

04.11.2009 10:10

0

Ale Robert miał nosa:) Szkoda strasznie Kobayasiego, mam nadzieję, że znajdzie miejsce w jednym z nowych teamów bo przyjemnie będzie go oglądać w F1. Nick chyba orgazmu dostał na tę wiadomość, bo miejsce w ekipie Saubera jako NR1 ma zapewnione:)


avatar
rafekf1

04.11.2009 10:11

0

No to mamy kolejny sensacyjny posezonowy news!! Bardziej zaskoczyła mnie co prawda informacja o wycofaniu się Bridgestone ale to też jest swego rodzaju niespodzianka. Coś mi się wydaje, że ta decyzja była uwarunkowana faktem, iż Howettowi nie udało się zakontraktować Roberta i Kimiego na starty w przyszłym sezonie. Może mieli plan zakładający zbudowanie konkurencyjnego bolidy i obsadzenia ich kierowcami z najwyższej półki. Plan nie wypalił. Polak i Fin odwrócili się tyłkiem do Toyoty i mamy tego konsekwencje. Z drugiej strony oznacza, to automatyczne starty ekipy Saubera. To jakiś plus z pewnością bo jestem bardzo ciekawy jak sobie poradzą w przyszłym roku. Taki drobny sentyment ;) Wyobrażam sobie teraz Nikusia podskakującego z radości. ;) No cóż, żegnaj Toyoto!! Witaj Qudbak Sauber F1 Racing .... czy jakoś tak;)


avatar
zaaap

04.11.2009 10:13

0

@4: Podejrzewam, ze Robert wiedział o wszystkim, chyba, ze Toyota pomyslala tak: albo znajdziemy kierowce z wyzszej polki, albo zwijamy zagle. Robert nie chcial wiec nie widzial im sie kolejny rok tułaczki z HEI zwiedzającym kolejne miasta, ale nie zajmujacym ciekawych lokat..


avatar
kubakinia

04.11.2009 10:14

0

Trudno, podziękowania dla Toyoty. Witamy Qudbak Sauber F1 Racing.


avatar
wafel

04.11.2009 10:15

0

Toyota w przeciwieństwie to BMW podpisało porozumienie Concorde. Jeżeli ktoś ich kupi to srry, ale dla Saubera dalej nie ma miejsca


avatar
wafel

04.11.2009 10:16

0

do*


avatar
rafekf1

04.11.2009 10:17

0

O Kobayasiego ja bym się specjalnie nie martwił. Nawet bym się nie zdziwił gdyby okazało się, że pojeździ w przyszłym sezonie u boku Roberta w Renault. Co prawda, młody kierowca bez doświadczenia, to zawsze ryzyko ale kto wie? Może Bob je podejmie. Jest jeszcze trochę niewiadomych w składach. Trzeba jeszcze poczekać tydzień może dwa i wszystko będzie jasne.


avatar
jar188

04.11.2009 10:18

0

Niestety ale to będzie tylko zachęta dla Renault do odejścia.


avatar
Peti

04.11.2009 10:20

0

Kobayasi może wyląduje w drugiej lidze red-bulla. Oby renówka nie wywinęła numeru w przerwie zimowej.


avatar
piter_neo

04.11.2009 10:21

0

Śmiesznie będzie tylko jak "Qudbak Sauber F1 Racing" okaże sie byc lepszym zespołem od Renault. No ale tak to jets w F1. W jeszcze kolejnym sezonie zmiana dostawcy opon, więc znów układ sił się trochę przemiesza. Jeżeli nie będzie kolejnych zmian w regulaminie to dopiero w 2012 roku stawka się wyklaruje i będzie wiadomo kto będzie silny, a kto nie. Chociaż przypuszczam, ze gdzies w tych latach powrócą do turbo, bądź wprowadzą silniki disla - wszystko w ramach oszczędności i walki z zanieczyszczeniem środowiska.


avatar
geem

04.11.2009 10:23

0

Jeżeli ktoś kupi Toyotę, to nie oznacza automatycznie że mają miejsce w F1! Porozumienie Concorde podpisała Toyota, a nie zespół jaki powstanie na bazie Toyoty. Toyota rezygnując ze startu w 2010 roku w F1, poniesie niestety konsekwencje tego posunięcia. W miejsce Toyoty wejdzie Sauber, gdyż był oficjalnym rezerwowym zespołem wyznaczonym przez FIA. Jeżeli ktoś kupi Toyotę, to na starty będzie musiał uzyskać zgodę FIA jako nowy zespół.


avatar
rafekf1

04.11.2009 10:23

0

15. @Peti .... Z tego co mi wiadomo, to Torro Rosso ma już zakontraktowanego Buemiego i Algersuariego więc ta opcja odpada.


avatar
Piotre_k

04.11.2009 10:23

0

Wielka niespodzianka to nie jest, choć wycofanie się dużego zespołu zawsze robi specyficzne wrażenie w chwili ogłoszenia. Plotki chodziły od dawna a zwolnienie kierowców z zobowiązań przed końcem sezonu tylko je potwierdziło. Zastanawiam się tylko jaka była wiedza na ten temat Johna Howetta - wiedział tyle co Theissen, czy może był wtajemniczony wcześniej?


avatar
atomic

04.11.2009 10:24

0

no to szybki nick odda bolid ,który dostał za ogromne zasługi dla bmw . chyba


avatar
Diabelsky_74

04.11.2009 10:25

0

No to chyba jest odpowiedź na pytanie niektórych, czemu Robert wybrał Renault a nie Toyota. Szkoda Kobayashiego


avatar
Marcin157

04.11.2009 10:26

0

Piotrek_k odnośnie twojej wypowiedzi z innego tematu o Barichello "W Renault zbiera się dziś nadzwyczajne posiedzenie zarządu. Byle im tylko jakiś głupi pomysł do głowy nie przyszedł, tfu!" - to jkas potwierdzona informacja ????


avatar
wafel

04.11.2009 10:26

0

17. geem Podpisujesz porozumienie z firmą. Jeżeli ta firma zmieni właściciela i nazwę to dalej ją obowiązuje umowa i w drugą stronę tak samo. Chyba, że Toyota się dogada z FIA i nie będzie dla niej powrotu


avatar
geem

04.11.2009 10:30

0

23. wafel To wytłumacz mi dla czego FIA dała Sauberowi status zespołu rezerwowego, który w przypadku rezygnacji jakiegokolwiek innego zespołu będzie miał prawo startów?


avatar
jar188

04.11.2009 10:31

0

@24. geem W przypadku niewystartowania któregoś z nowych zespołów, a to duża różnica bo oni CA nie podpisywali. Jeżeli ktoś kupi Toyotę to "w całości" ze wszystkimi zobowiązaniami i prawami z nich wynikającymi i w tym momencie nie ma szansy dla Saubera. Ewentualnie Toyota,FIA i Sauber mogą się dogadać.


avatar
Piotre_k

04.11.2009 10:32

0

22. info ze strony Autosport.com. Na końcu artykułu "Toyota quits Formula 1 with immediate effect" jest napisane: "Renault is also holding an extraordinary board meeting to discuss its future plans today. Although the indications are that the French company is committed to F1, Toyota's decision to pull out could give Renault an opportunity to follow suit if it wished." Czyli wiadomo, że jest posiedzenie, nie wiadomo co będzie omawiane. Temat F1 pojawia się w domysłach.


avatar
maciek71

04.11.2009 10:33

0

Przeciez tojota moze odsprzedac swoje miejsce ale najprawdopodobniej tego nie zrobi bo latwiej bedzie sprzedac zespol ktory ma zagwarantowane starty


avatar
maciek71

04.11.2009 10:34

0

Toyota


avatar
kacperboss

04.11.2009 10:34

0

"Wraz z pojawieniem się dzisiaj informacji na temat wycofania się Toyoty z rozgrywek F1 ze skutkiem natychmiastowym, pojawiła się również informacja o tym, że firma Renault zwołała na dzisiaj nadzwyczajne posiedzenie zarządu, na którym mają zostać przedskutowane plany firmy na temat jej przyszłości i zaangażowania w sporty motorowe. Jakkolwiek w ostatnich tygodniach francuski producent samochodów potwierdzał swoje zaangażowanie w królową sportów motorowych, to jednak możliwe, że zmieni plany w związku z podjęciem decyzji o zakończeniu startów w Formule 1 przez firmę Toyota" Świetnie....


avatar
geem

04.11.2009 10:36

0

25. jar188 Z tego co mi wiadomo to porozumienie Concorde zostało podpisane przez wszystkie zespoły (w tym nowe) zrzeszone w FOTA.


avatar
geem

04.11.2009 10:39

0

Oczywiście oprócz BMW.


avatar
wafel

04.11.2009 10:43

0

geem z tego co mi wiadomo to podpisały wszystkie zrzeszone w FOTA, ale nie wszystkie nowe zespoły tam są


avatar
jar188

04.11.2009 10:44

0

@geem. W momencie podpisywania CA żaden nowy zespół nie był zrzeszony w FOTA, z tego co ja pamiętam.


avatar
zbi

04.11.2009 10:46

0

Szkoda Kobayashiego dobry był z niego "Samuraj" na torze...Życze mu powodzenia!!


avatar
baams

04.11.2009 10:53

0

Sauber powinien zatrudnić Raikkonena, Qadbak sypnie kasą i Kimi będzie w "zasięgu". Moim zdaniem wycofywanie się wielkich firm jest dobre dla F1. F1 zawsze było domeną niewielkich, ale zaangażowanych zespołów prowadzonych przez ludzi z wyobraźnią i zacięciem, oddanych temu sportowi. Wielkie firmy liczą tylko na reklamę i doraźne zyski, a jak księgowe słupki się nie zgadzają to zwiewają. Przykładem tego BMW, niemiecki zespół, celem którego było promowanie niemieckiej marki z niemieckim kierowcą, czasami nawet kosztem wygranych, które nie pasują do wizerunku.


avatar
geem

04.11.2009 10:56

0

32. wafel i 33. jar188 z tego co mi wiadomo to porozumienie Concorde zostało podpisane pomiędzy FOTA i FIA, i nie ma znaczenia kto w danym momencie był zrzeszony w FOTA. Obecnie wszystkie zespoły są w FOTA, a nowe zespoły decydując się na przystąpienie do FOTA, musiały podporządkować się wszystkim podpisanym wcześniej umowom i porozumieniom.


avatar
redlum

04.11.2009 10:56

0

eh.. jeszcze trochę i to nie będzie ta sama F1 co kiedyś. Brak zespołów firmowych, ograniczenia kosztów prowadzi przeistoczenia się prawie w serie GP1 - tylko z zasadami F1


avatar
redlum

04.11.2009 10:58

0

oczywiście chodziło mi o serie GP2


avatar
strong1

04.11.2009 11:01

0

Kolejny dowód na to,że Wielkie Koncerny nie mają serca do F1,wyłączając McLarena i Ferrari oraz Renault-mam nadzieję,że nie po to przyznawali się do winy w związku z Crashgate,nie po to kontraktują kierowców,aby się wycofać! Dla pozostałych koncerów to tylko kolejny biznes i jak widać takie antywyścigowe podejście nie daje w ogóle sukcesu.Toyota to już generalnie był ewenement na skalę światową.Zespół ładując największą kasę przez lata ze wszystkich nie zanotował nawet wygranej.Robert i Kimi nie chcieli tam iść,bo sytuacja niepena,a szefostwo chciało pewnie mieć dobrych kierowców i wyniki. I koło się zamyka.


avatar
maciek71

04.11.2009 11:09

0

przeczytalem gdzies ze ani MICHELIN ani GOODYER a nawet PIRELLI nie sa zainteresowane dostarczaniem opon dla F1


avatar
Dr Prozac

04.11.2009 11:11

0

Jejku, ale rok. Wycofanie się Hondy, BMW, afera Renault, wycofanie się Bridgestone (ale nie ze skutkiem natychmiastowym), Toyoty. Przewrócenie stawki, trzy nowe, w sumie niepewne zespoły. Szansa dla Saubera, ale co się stanie z zespołem Toyoty? I czy znalezienie kierowcy zdolnego do wygrywania było warunkiem utrzymania zespołu? Co z Concorde Agreement który podpisali? Podpisano miedzy FOTA i FIA? Uh to skąd to cale zamieszanie, skoro zespół Saubera był w FOTA wtedy? Co z nowymi zespołami które dopiero niedawno dołączyły do FOTA a podobno podpisały porozumienie? Coś mi się nie wydaje.. Obawiam się że to złe wiadomości dla F1. No i żeby Renault nie odbiło..


avatar
Kiachi

04.11.2009 11:12

0

Szkoda Toyoty i Kobayachiego,aby Kobayachi zapewnił sobie miejsce w stawce szanse ma raczej nie wielkie, lecz dużo większe niż Nakajima.


avatar
wafel

04.11.2009 11:12

0

40. maciek71 Dębica wejdzie na rynek, albo będą używki ściągać z niemieć:D A tak poważnie, to bym się tym nie przejmował. W ciągu roku może się wiele zmienić!


avatar
Diabelsky_74

04.11.2009 11:14

0

miejmy nadzieje że w renault zebranie jest nie na temat "odejść-zostać" ale bardziej na temat kogo wstawić na drugi fotel kierowcy


avatar
walerus

04.11.2009 11:25

0

Szkoda Kamui - toyoty - nie żal...


avatar
orinocoPL

04.11.2009 11:29

0

Patrzac na to co sie dzieje, mam wrazenie, ze mamy do czynienia z paroma mozliwosciami: 1. Zespoly fabryczne faktycznie nie maja serca do sportu, bo przeciez WRC przezylo to samo-praktycznie ostal ci sie ino Citroen. 2. Nadal ktos(?) planuje otworzyc serie konkurencyjna do F1 i producenci chca tam przejsc badz tez sa kuszeni innymi-lepszymi w ich mniemaniu-warunkami, niz daje Bernie. ALBO 3. Mamy do czynienia z poczatkiem konca F1 jako takiej... Za duzo chorej polityki, za duzo prywaty, za duzo afer (kolejna wlasnie wychodzi-patrz temat o FI). Moze ktos chce "zabic" F1, moze chce ja zmienic... Nie wiem. Jedyne co wiem, i widze, to to, ze F1 jako sport praktycznie juz niemal nie istnieje, a jako biznes upada coraz bardziej i coraz nizej, bo prestzu juz tez jest coraz mniej. I znowu robi sie smutno...


avatar
Miro66

04.11.2009 11:36

0

44.zarząd nie zbiera się w trybie nadzwyczajnym, żeby dyskutować o fotelu 2 kierowcy... Sądzę, że raczej będą omawiać wycofanie z F1. Ale to tylko domysły, zobaczymy. A kontrakt z kierowcami to żaden problem dla dużego koncernu.Dostaną coś na otarcie łez i tyle. Są na pewno odpowiednie klauzule. Coś mi sie wydaje, że Morelli juz się rozglada, gdzie jeszcze jest wolne miejsce w 2010...


avatar
Kimi Rajdkoniem

04.11.2009 11:45

0

Najbardziej szkoda Kobayashi'ego.. Może Sauber go zatrudni, skoro już jest dla niego miejsce?


avatar
Marcin157

04.11.2009 11:45

0

Nie straszcie ludziska nie straszcie bo sie nieciekawie robi bo co do Toyoty to przeżyje ale Renault bym mogł dostać palpitacji serca z drugiej strony o BMW sie też nic nie wspominało i nagle trach. W takich chwilach brakuje Flawio bo zawsze ten ekscentryczny milioner prawdopodobnie wziął by Team pod swoje skrzydla a tak to dupa . Dobra nie kraczmy mniejmy tylko nadzieje że dzisiaj dyskutują o celach jakie musi Renault F1 team osiągnać w 2010 rok bo inczej kończą a tym czasie Robercik mogłby się spokojnie rozglądać za kontraktem na 2011 rok trzymam kciuki.


avatar
piter_neo

04.11.2009 11:53

0

Ja nie rozumiem ztwierdzenia, ze F1 upada. IMO włąśnie jest dobrze, że coś się dzieje, wchodzi wiele zmian w przepisach, odchodzą jedne zespoły przychodzą kolejne. Z roku na rok wszystko się zmienia. Taraz F1 staje się ciekawe. Najnudniejsze sezony były wtedy jak panowała hegemonia McLarena i Ferrari. Dwa lata temu to przecież tylko te dwa zespoły się liczyły w walce o podium. Pierwsze 4 miejsca były zagwarantowane dla Ferrari i McLarena, a inne zespoły walczyły co najwyżej o piąte miejsce. Były bolidy klasy A co walczyły o podium, bolidy klasy B co walczyły o miejsce w dziesiątce i bolidy klasy C to zawsze były na końcu i traciły 3 sekundy na okrążeniu do czołowych ekip. Teraz stawka się przetasowała i zrównała. Często pierwsza 15 mieści się w jednej sekundzie. 6 róznych kierowców wygrawało wyścigi.


avatar
baams

04.11.2009 11:53

0

46. orinocoPL: nie ma tragedii, niemniej zgadzam się z Tobą, że właściciele F1 stali się bardzo pazerni kosztem sportu i tu przydałyby się zmiany. Natomiast wielkie firmy są dodatkiem do F1, pojawiają się wtedy jeśli mogą liczyć na odpowiednie zyski w "księgowej" perspektywie. To małe firmy i kreatywni ludzie są motorem postępu a F1 tworzą ludzie sercem zaangażowani. Wielkie firmy i tak będą obecne ale nie jako właściciele zespołów tylko jako dostarczyciele kasy w zamian za nowinki technologiczne i przyszłościowe rozwiązania. Tak też było i jest z przemysłem komputerowym. Osławiona "Krzemowa dolina" to zbiorowisko tysięcy małych kreatywnych firm rozwiązania których kupują wielcy, a jeśli same przekształcą się w wielkie na ich miejsce powstają nowe małe. F1 to nie księgowi z BMW i Toyoty tylko ludzie pokroju Browna, Saubera i Hornera i firmy takie jak Ferrari, McLaren, RBR (powstał na bazie Jaguara). Zagadką dla mnie jest Renault, ale oni posmakowali zwycięstw, wiec może się jeszcze nie wycofają i mają coś do udowodnienia, muszą się oczyścić.


avatar
polek1

04.11.2009 11:57

0

Polityka Maxa wychodzi na wierzch ?! O ironio ! kto wie czy poprzez politykę ciecia kosztów , zespoły i firmy związane z formułą 1 odchodzą ?


avatar
fotoman

04.11.2009 11:59

0

no i się wyjaśniło, dlaczego ktos tam zainwestował kupe kasy na BMW-Sauber->bo był pewien startów w przyszłym sezonie :), takie rzeczy to nie przypadek-to biznes , a Raikonen do McL pójdzie, chociażby dlatego, że MCL-owi zależy na stworzeniu konkurencyjnego dubletu kierowców w stosunku do Massy i Alonso-takie moje zdanie :)


avatar
redlum

04.11.2009 12:11

0

51. baams za rok-dwa będzie to samo, jak się wycofa Renault - to na topie zostanie MacLaren i Ferrari - dwa firmowe zespoły z dużą kasą. Małe zespoły mogą zabłysnąć przy dużych zmianach w F1 - tych już raczej nie będzie. W ciągu dwóch lat sytuacja się ustabilizuje co do reguł w F1 - nikt im już nie podskoczy.


avatar
Peti

04.11.2009 12:16

0

To może Sauber dokoptuje Japońca do Nicka i będzie niezły team. Znowu Nickuś będzie płakał po jednym sezonie. Za to dla Saubera Samuraj byłby świetnym krokiem marketingowym.


avatar
strong1

04.11.2009 12:21

0

55Peti Już wczoraj napisałem,że Nick i Kamui mają dużą szansę spotkać się w jednym zespole,w którym to już zależała od decyzji Toyoty,która właśnie nastąpiła.


avatar
walerus

04.11.2009 12:22

0

Jakby toyota nie odeszła to w Japoni byłaby frajerem - bo odeszła i Honda i Sybaru i inne firmy motoryzacyjne z rajdów. Nie ma tragedii w Europie nie moga sobie na to firmy pozwolić - widzą jak BMW dużo straciło na wizerunku po swojej pochopnej decyzji...


avatar
geem

04.11.2009 12:33

0

A ja bym się nie zdziwił, jakby w przyszłym roku w Renault jeździł Kobayashi.


avatar
elah10

04.11.2009 12:44

0

a ja się tam cieszę że nie zobaczę Trulliego w F1 bo czsami żal *upę ściskał widząc jego jazdę


avatar
lotec ac

04.11.2009 12:55

0

\:"Chociaż przypuszczam, ze gdzies w tych latach powrócą do turbo, bądź wprowadzą silniki disla - wszystko w ramach oszczędności i walki z zanieczyszczeniem środowiska." odezwał się "wiejski fantasta".. nie bardzo rozumiem po co mieliby się pchać w przestarzałe technologie... ty pewnie tak tytłumacz... już przecież brak dotankowania jest kierunkiem w stronę EV bądź fuel -cells no geem byćmoże właśnie w ej kwestki.. się dzisiaj spotyka zarząd renault;p wolę sauber niż post-toyotę ,ale może ktoś kupi i na przyszły rok.. a co do brigestone to chyba głównie przeliczyli się z rozwojem opon na przyszły sezon - pewnie właśnie na opracowanie nowych poszło sporo pieniedzy - - czyli straty, i dobrze .!. ja się ciesze bo i kolejny rok zapowiada się ciekawie,,, ktoś napisał ze skutkiem natychmiastowym.. faktycznie ktoś ze zrozumieniem nie potrafi czytać do 2011 jeszcze będą..


avatar
baams

04.11.2009 13:04

0

54. redlum: Masz rację. Ale MCL i Ferrari to firmy, które istnieją dla F1 a nie żadne koncerny, także Williams. Koncerny typu BMW, Toyota, czy Honda mogą pojawić się w F1 jak im będzie pasowało chociazby jako dostawcy silników, ale trzon F1 to będzie MCL, Ferrari, Williams, RBR może Sauber, Brawn, nowe zespoły muszą być, bo co, cztery zespoły będą jeździć, to za mało, a walerus ma rację - przygoda BMW z F1 to obciach dla firmy.


avatar
ris

04.11.2009 13:22

0

56. strong1 - potwierdzam napisałeś !!! Ale czy się to ziści ???? ;__))))))


avatar
strong1

04.11.2009 13:43

0

62ris Na pewno to ja tego nie wiem.Ale myślę,że Peter zaangażuje Nicka,więc po co mu drugi stary zawodnik Trulli,który nie jest kierowcą zbytnio rozwojowym i już został objechany przez młodego Japończyka w Abu Dabi ? PS. Zakładam,że Glock trafi do Renault i oczywiście,że Francuzi nie wywiną jakiegoś młyńca. Poza tym do jeżdżenia z Nickiem trzeba dużo albo cierpliwości,albo pokory,żeby wytrzymać jego "podszczypywania".Wydaje mi się,że Kamui to ma:)...


avatar
david9

04.11.2009 14:00

0

Miałem nadzieje że jednak zostaną no ale... cóż ten sezon mógł być dla nich o wiele lepszy a był dużym rozczarowaniem. Wielokrotnie zawodzili kierowcy. Jednak mimo wszystko miałem nadzieje że cięcia kosztów, 2 miejsce na Suzuce i świetny debiut Kobayashiego przekonają ich do pozostania. No cóż szkoda teraz pewnie rzucą się do rozijania tych swoich hybryd i innych cudaków. Moim zdaniem taka polityka Hondy i Toyoty przysparza im teraz tylko wrogów. Kiedyś obie te firmy robiły auta słynące z nie zawodności, mieli fajne sportowe modele a teraz mają te wszystkie auta nijakie. Najbardziej szkoda mi w tym wszystkim Kobayashiego bo Trulli i Glock nie zasłużyli sobie na pochwały a młodego Japończyka prawdopodobnie nie zobaczymy już w F1.


avatar
ris

04.11.2009 14:15

0

63. strong1 - w sumie sensownie by to wyglądało. Taaa japończyk wygląda na odpornego;-)) Ale jak to mówią historia się lubi powtarzać. I Nick by nie zdzierżył jak KOB by okazał się drugim Kubicą ;___))))


avatar
Dagmara_W

04.11.2009 14:18

0

Sauber ma szanse soe wgniesc jakos do tej 13. pewne z powodu wynikow sie wycofali ale to zaskakujace bo juz tam nawet kobayashiego przemirzali.. tak jak bmw na poczatku wypeorali sie ze nie zrezygnuja. ciekawe kto jeszcze. zmiany sa dobre ale zbyt duza ich ilosc szkodzi.


avatar
Konik_mekr

04.11.2009 14:20

0

Formuła 1 wraca do swoich korzeni, gdzie nie rywalizowały ze sobą koncerny motoryzacyjne, a prywatne zespoły. terazmamy tendencję spadkową, a nie zdziwię się, jak za parę lat, gdy F1 w końcu się ustatkuje, powrócą wielkie firmy:). Po czy znowu odejdą... po czym znowu wrócą:D


avatar
-Zarathustra-

04.11.2009 14:22

0

Niech chociaż Toyota pomoże w znalezieniu miejsca w jakiejś ekipie dla Kobayashiego, no kurde on musi wystąpić w następnym sezonie. Ten chłopak nie może przecież siedzieć i robić sushi tylko dlatego, że nie ma układów po tatusiu sportowcu.


avatar
devious

04.11.2009 14:25

0

ludzie co Wy macie z tym Kobayashim ;) chłopak fajnie pojechał ale niestety realistycznie patrząc to będzie miał duże kłopoty ze znalezieniem się w jakimś porządnym zespole - bo jeżeli Raikkonen pójdzie do Maca to na rynku pozostaną do wzięcia tacy zawodnicy Glock, Trulli czy Kovalainen - a miejsca w lepszych ekipach są tylko dwa - w Renault i w Sauberze - i więc Glock z Kovą powinni przejść do tych ekip to logiczne, zaś Trulli zapewne trafi do Lotusa... więc Kobayashi ma szansę co najwyzej na jeden z nowych zespołów ale i tutaj może mieć kłopoty bo nie jest ani bardzo szybki ani nie ma kasy - do F1 trafił tylko dzięki wsparciu Toyoty... w niższych seriach regularnie zbierał baty od wszystkich, w tym od Hulkenberga czy Grosjeana - w F3 jeździł topowym autem i przegrywał nawet z partnerem z teamu, w GP2 miał przyzwoite auto i też dwa razy był 16sty i przegrywał z partnerem z teamu... OK w F1 pokazał się z dużo lepszej strony - dostał szansę w dobrym bolidzie i pokazał klasę - ale jednak ma na koncie 2 starty w F1 a nowe zespoły będą raczej szukać równie szybkich jak on a przy tym doświadczonych kierowców - takich jak np. Trulli... więc Kob ma szanse co najwyżej na drugi fotel w Lotusie albo Manorze bo Campos i USGP zakontraktują doświadczonych driverów... więc niestety ale zapewne Kamui zostanie na lodzie - a szkoda, bo chciałbym zobaczyć, czy ten jego dobry start w Abu Dhabi to był jednorazowy wyskok czy też po prostu jego klęski w niższych seriach to był jakiś przypadek i stać go na wiele ;)


avatar
slamark

04.11.2009 14:26

0

OPONY Będzie dostarczać w sezonie 2010 . DĘBICA :)


avatar
karolf1

04.11.2009 14:41

0

czemu na formula.pl jeszcze w składach 2010 znajduję się toyota??


avatar
ris

04.11.2009 14:42

0

69. devious- a no to ludzie mają , ze Kobayashi może się okazać jednym z wiekszych talentów ostatnich lat. Mało kto wsiada do bolidu bez testów i jedzie jak stary wyga bez pardonu wyprzedając mistrza świata ;-)


avatar
Punksnotdead

04.11.2009 14:44

0

Cholerna szkoda, przede wszystkim Kamiu...


avatar
Punksnotdead

04.11.2009 14:44

0

*Kamui


avatar
ris

04.11.2009 14:45

0

strong1 - a ciekawe jak tam się czuje Frank z myślą, że Sauber będzie startował ???!!! ;_))))


avatar
Peti

04.11.2009 15:18

0

Pewnie Kimi żałuje, że nie podpisał kontraktu z Toyotą. Myślę, że dostałby jakieś 20mln eur za podpis - japońce wycofałyby się i Kimi zgarnia 25 mln od Toyoty + 25 mln od Ferrari za wcześniejsze odejście i Panie i Panowie to byłby bussinesman pełną gębą. Za nic 50 mln w grubej walucie. I na jachcić z dziewczynami.


avatar
mariann

04.11.2009 15:19

0

@ 58. geem Taka byla moja pierwsza mysl jak sie dowiedzialem o TOYOCIE. Tez bym sie nie zdziwil ;)


avatar
Miro66

04.11.2009 15:21

0

Sądząc po wyglądzie Franka na ostatnim GP, to już niewiele czuje. Swoją drogą bardzo brzydko się zachował z tym protestem w sprawie Saubera. Chyba typowa starcza złośliwość, niestety.


avatar
strong1

04.11.2009 15:22

0

@ris No to masz ciężką przeprawę z @deviousem no,bo widzę,że z niego "twardystąpowacz poziemny":) Może przesadziłeś troszkę z uznaniem Kamuiego za jeden z największych talentów ostatich lat(Lewis,Robert,Sebastian)niemniej już w drugim starcie okazał się w samym wyścigu szybszy od zawodnika,który zajął w klasyfikacji WDC ósme miejsce! Co jeszcze? Ano to,że raczej wiemy na co stać Kovalainena-moim zdaniem gorsza wersja Nicka,a co z Kamui wyrośnie/wyrosłoby tego nie wiadomo,a chciałbym/chcielibyśmy się dowiedzieć. Bo może z japońskiej mąki będzie lepszy chleb? A co czuje Frank?- złość-no bo sponsorów się tak łatwo nie przechwycić,a poza tym kiepsko to wyszło,jako jedyni się sprzeciwili startom SAUBERA oicjalnie,a i tak nic z tego nie ma oprócz paru wielkich wrogów. Młode wilki w Williamsie wyszły na psy ogrodnika,które poprzez "fortel" i tak dały,choć nie chciały.


avatar
b.stary

04.11.2009 15:24

0

Przedsiębiorstwa nie mają tego bakcyla, który ściganie czyni w człowieku pasję. Ferrari jest wyjątkiem potwierdzającym regułę. Cięcie kosztów Maxa nabiera sensu. Będzie tak jak dawniej Ferrari i pasjonaci + dostawcy silników. Może znowu tylko Cosforth. Pst!


avatar
strong1

04.11.2009 15:25

0

"tak łatwo nie da się przechwycić".


avatar
saint77

04.11.2009 15:26

0

Renault nie wycofa się z F1 w sezonie 2010. Jeśli jest to brane pod uwagę, to ewentualnie od 2011 i to zapewne jeśli nie będzie sukcesów.


avatar
BMWbmw

04.11.2009 15:32

0

Reno nie wycofuje się z F1 ani w sezonie 2010 ani 2011 kto wam takie głupoty piszę ludzie !. Jak by mieli się wycofać to nie zatrudniali by Kubicy


avatar
ris

04.11.2009 15:43

0

79. strong1 - mam na myśli debiutanta. Wielu młodych wystartowało bez testów i jakoś nikt o nich nie mówi o KOB, mówi wielu. Czy przesadziłem to sie okaże w przyszłości ( oile jakaś przyszłość będzie ) ;-) Na tą chwilę z takich kierowców jak Grosjean,Alguersuari,Liuzzi to zrobił najlepsze wrażenie nie tylko na mnie ale i na fachowcach. ;____)


avatar
gryzipiorek

04.11.2009 15:45

0

Wygląda na to, że chłopaki z koncernów samochodowych pobawili się drogimi zabawkami, osiągnęli zamierzony efekt marketingowy a teraz mogą zająć się na poważnie robieniem standardowych interesów. Niektóre wydatki np. na KERS zwrócą się w postaci usprawnienia hybrydowych napędów w samochodach osobowych. Ot takie "poletko doświadczalne" - i być może o to chodziło...


avatar
maciek71

04.11.2009 15:48

0

84 ris a od kiedy to Liuzzi jest debiutantem????????? To stara wyga w F1


avatar
ris

04.11.2009 15:48

0

79. strong1- a co do Franka to jak będzie coś chciał dla swojego zespołu to Peter mu pokaże gest Kozakiewicza ;_)))


avatar
Grapuś

04.11.2009 15:49

0

ooo Lool wchodzę teraz na formula1.pl i patrzę a tu Toyota wycofuje się z F1


avatar
strong1

04.11.2009 15:54

0

@ris Niech Ci będzie "fachowcze".Nie zapominajmy jednak,że Liuzzi miał już swoją szansę,debiutantem w F1 to on nie jest. a talentem nie zgrzeszył. Jaime jest o conajmniej o rok za młody..Romek Grożny no właśnie i to jest przykład,że F1,a inne serie to nie jest to samo.Oczywiście Toyota była lepszym autem,ale nie wierzę,że Francuzi nie chcieliby mieć u siebie swojego kierowcy,a skoro chcą się go raczej jednak pozbyć to znaczy,że nie spisał się najlepiej.


avatar
Peti

04.11.2009 15:58

0

Czytaliście, na brukowcu internetowym napisali, że ważą się dzisiaj losy Renault. Na wieczór zwołali nadzwyczajne walne zgromadzenie.


avatar
ris

04.11.2009 15:59

0

86. maciek71 - to że Liuzzi ugania się od lat po Formule 3, Formule 3000 i popętał się w RBR to jak dla mnie na dziś to "stary" debiutant ;-)


avatar
Grapuś

04.11.2009 16:02

0

90. Peti --- Słyszałem o tym ale raczej Renault się nie wycofa przynajmniej do następnego sezonu po pierwsze podpisali kontrakt z Robertem a po co mieli by to robić przy niepewnej przyszłości po drugie zyskali nowego sponsora TW Steel robią ca zegarki i to dobry prognostyk po aferze singapurskiej. Według Mnie chyba mogą tylko ograniczyć budżet zespołu


avatar
krz08

04.11.2009 16:08

0

to Qudbak wskoczy na ich miejsce pewnie


avatar
niza

04.11.2009 16:09

0

Nie mogę się powstrzymać żeby od razu coś nie napisać, jeszcze przed przeczytaniem wszystkich komentarzy :P Powiem jak nasz były premier Marcinkiewicz: Yes, Yes, Yes!!! Ostatni najbardziej "plastikowy", bez pasji zespół opuścił F1, w końcu!!! Nie o to mi chodzi, że cieszę się z tego powodu bo wejdzie na to miejsce ekipa Saubera, wisi mi to w sumie, ale cieszę się bo Toyota była jak dla mnie takim nijakim zespołem, nigdy ich nie lubiłam. Nie zauważyłam u nich żadnej pasji ani zamiłowania do tego sportu. Także praktycznie same plusy z tego wychodzą :) No może jest jeden minus, żal mi tylko Kobayashiego, chłopak pokazał talent, szkoda żeby zmarnował się jako zwykły kucharz czy kelner u ojca w restauracji, ale teraz to już wątpię czy jakiś inny team weźmie go pod swoje skrzydła. Jakby nie patrzeć szkoda chłopaka. Reasumując, w tym wycofaniu ich widzę znacznie więcej plusów niż minusów. Brawo Toyota, nie będzie mi was żal! Bay, bay


avatar
strong1

04.11.2009 16:09

0

A Peter to będzie traktował Franka jak powietrze. Też mi się nie wydaje,żeby Renault miało rezygnować,aczkolwiek jak mam się w sezonie denerwować co dwa miesiące zostaną,odejdą to ja dziękuję!


avatar
niza

04.11.2009 16:16

0

P.S a pomyśleć, że chcieli zatrudnić Kubicę czy Raikkonena hehe, śmieszne to jest... Dziś jeszcze jedna osoba jest bardzo szczęśliwa z takiego obrotu sprawy, Nick H chyba szaleje z radości, bo ma miejsce w stawce na przyszły rok :P


avatar
ris

04.11.2009 16:16

0

89. strong1 -- jak pisałem o fachowcach to pierwsze pomyślałem o Tobie ;-))))) Ja tam ledwo łapię o co chodzi w tym bałaganie .-p))


avatar
ris

04.11.2009 16:19

0

96. niza- niech Nick się tak nie cieszy bo jeszcze jego najlepszy kolega może wrócić jak się coś pochrzani w Reno ;-)))


avatar
strong1

04.11.2009 16:22

0

Łahaha.Dobra już nie odstawiaj fochów jak Ferdek od czasu do czasu:) Pozdro


avatar
Skoczek130

04.11.2009 16:23

0

O LOL!!! No cóż, szkoda... Myślałem jeszcze w przyszłości pokażą dobrą jazdę. No ale wiadomo, siła wyższa. Tak jak i wielu, mnie również najbardziej szkoda Kamui'ego, gdyż prawdopodobnie jest na prawdę dobrym kierowcą. Byc może na miarę Sato, a może i lepszym!? ;))


avatar
Peti

04.11.2009 16:24

0

Oby z tych plotek o renault nie wyszedł jakiś smród. Bo byłyby jaja jak Kubica znowu zostanie bez roboty. A tak na poważnie, to nie wiem czy kontrakty i sponsorzy mają jakieś znaczenie. Przeliczą, że wycofanie się z F1 kosztuje np. 90 mln a pozostanie 200 mln, i tryb natychmiastowy jak Toyota.


avatar
strong1

04.11.2009 16:25

0

98ris to by były jaja Ziemia kręci się wokół Słońca,a Kubek wokół własnej osi i Hei:). Już odpukałem!


avatar
ris

04.11.2009 16:25

0

99. strong1 - to było do-->> Mła,<<-- jak sądzę, ;-))) Do Ferdka w fochach to mi daleko ;___))))


avatar
ris

04.11.2009 16:26

0

102. strong1 - w niemalowane pukaj i splunij przez lewe ramię dla pewności ;_)))


avatar
walerus

04.11.2009 16:27

0

Dziś... wieczorem... renówka... powie... coś.... ale co?!?


avatar
BMWbmw

04.11.2009 16:30

0

Na Onecie był przez chwilę artykuł że Reno wycofuje się z F1 po sezonie 2009 ;////////////// ale go usuneli


avatar
ris

04.11.2009 16:31

0

105. walerus może to będzie news jutrzejszego poranka ;-)


avatar
ris

04.11.2009 16:31

0

106. BMWbmw- 2009 ??????????


avatar
BMWbmw

04.11.2009 16:33

0

108. ris chodziło mi o to że w 2010 roku nie zobaczymy już Reno.


avatar
strong1

04.11.2009 16:35

0

@ ris Tak zrobiłem,ale może czas wnieść prośbę do sił wyższych? Jednak się trochę tymi ploteczkami przejąłem... BMWbmw nie strasz.


avatar
BMWbmw

04.11.2009 16:35

0

Zresztą konkurencja Reni czyli BMW, Honda, i Toyota się wycofali więc co trzyma Reno w F1 ? obawiam się najgorszego ;//


avatar
ris

04.11.2009 16:35

0

109. BMWbmw - No to by były chece;-(((( Na jednym z portali napisali, to co ja wczoraj wydumałem ,że Toyota może komuś sprzedać miejsce i Sauber będzie nadal za burtą .!!!


avatar
BMWbmw

04.11.2009 16:38

0

Jak Reno odwali taki numer Kubicy, to Robert się jeszcze zdenerwuje i odejdzie do WRC


avatar
rafekf1

04.11.2009 16:39

0

Za cholerę nie mogę się doczekać newsa o tym całym zapowiadanym na wieczór zebraniu Reno i tego co oni tam, mam nadzieję mądrego, postanowili ;( Przyznam, że trochę się denerwuję ale chyba niepotrzebnie (?)


avatar
Peti

04.11.2009 16:44

0

Mam złe przeczucia, pamiętacie wywiad z Alonso, który powiedział, że ferrari to obecnie najpewniejsze rozwiązanie. Oni już wiedzą.....


avatar
ris

04.11.2009 16:45

0

113. BMWbmw - bez względu na wszystko dokąd nie będzie majstrem to WRC mu nie grożi ;-)


avatar
anderis8

04.11.2009 16:45

0

No i co? No i co? Na początku tego roku mówiłem, że koncerny się wycofują z F1 kiedy im się podoba, to zostałem wyśmiany, że prędzej prywaciarze zbankrutują, niż fabryki się wycofają. I co? Nie ma już BMW, nie ma Toyoty, żaden prywaciarz nie odszedł, ba nawet powstają prywatne zespoły na bazie fabrycznych (Brawn i Sauber).


avatar
niza

04.11.2009 16:46

0

Ludziska nie straszcie z Renault, bo człowiek może zawału dostać :P


avatar
lotec ac

04.11.2009 16:49

0

"Tak jak i wielu, mnie również najbardziej szkoda Kamui'ego, " no tak, ALE MI GO NIE ŻAL - właśnie może dzięki temu miał szansę się pokazać... może z glockiem wcale nie tak źle, ale pewnie nie mógł wystartować tak czy siak KOB pokazał się z b. dobrej strony i może znajdzie jakiś team , choćby w niższej serii, b ądź le mans i jednak nie będzie musiał zwijać sushi. a może sami mu znajdziemy team - mówiąc że szkoda go nic nie osiągnie/my


avatar
david9

04.11.2009 16:49

0

Ku... wa nie kraczcie tak z tym Renault 2 zespoły w jedne dzień to chyba troche za duzo ale szczerze powiedziawszy to bez dobrych wyników w przyszłym sezonie Renault tez pewnie długo nie pobawi w F1


avatar
rafekf1

04.11.2009 16:50

0

115. @Peti ... Ten wywiad pamiętam .... ale chyba Ferdek nie byłby tak "wspaniałomyślny" i nie reklamowałby Roba teamowi, który lada dzień ma wycofać się z F1, z którego co dopiero zawinął swój mistrzowski tyłek. Przecież podobno są kolegami ;)


avatar
ris

04.11.2009 16:52

0

121. rafekf1 - taaa kolegą który mu może zagrozić ;-)))


avatar
niza

04.11.2009 16:53

0

david9, po 2010 Renault może się zwijać, Kubica ma kontrakt tylko na rok a potem droga wolna i może iść do lepszego teamu


avatar
ris

04.11.2009 16:55

0

Zachodnie media na razie milczą na temat Renówki.


avatar
Peti

04.11.2009 16:59

0

A może jest zebranie i jutro ogłoszą nowego strategicznego sponsora na 2010 rok. A jak odejdą no to d.pa - nic nie zrobimy. Coś wszędzie cicho na ten temat. Jakiś mało znany portal coś pyknął i proszę - jaka panika.


avatar
ripazha8

04.11.2009 17:00

0

powoli w f1 zaczyna brakowac wielkich fabrycznych zespolow bo te co pojada w 2010 to same prywatne


avatar
fezuj

04.11.2009 17:01

0

Co się k... dzieje ? znowu odejście z F1, aż strach zaglądać na forum bo od poniedziałku same Hiobowe wieści i jeszcze na dodatek Renówka na dzisiejszy wieczór jakiś spęd zwołała !! cholera czarno to widzę :(


avatar
david9

04.11.2009 17:01

0

123 niza: może iść do lepszego teamu ale jeżeli ten team będzie go chciał a do tego są mu koniecznie potrzebne dobre wyniki w 2010 a tego Renault nie gwarantuje póki co. Mam nadzieje że będzie dobrze przed Renault kupa pracy żeby dogonic Brawna i RedBulla no i trzeba uważać na powrót McLarena i Ferrari.


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 17:04

0

Renia nie odchodzcie ! Bo ja się już nawet przestawiłem z bawarskiego piwa na francuskie wina !!


avatar
Cwirs

04.11.2009 17:12

0

Kacperboss, czemu swientnie ? No wlasnie, swietnie, nie bedzie oszustow, przeciez tak bardzo ich nie lubisz


avatar
strong1

04.11.2009 17:12

0

Podoba mi się wersja @Peti w kwestii tego sponsora strategicznego:). Może zresztą chcą ogłosić Glocka jako kierowcę? No,oby, Oby wytrzymali jeszcze przynajmniej najbliższy sezon.


avatar
Budda89

04.11.2009 17:13

0

Nie napinajcie się tak bo pękniecie. Renault zostanie. Po wycofaniu Toyoty są w idealnej sytuacji jeśli chodzi o marketing. Ferrari, McLaren, Renault a reszta to prywatne zespoły. Mają Kubice, sponsorzy wracają (ponoć Medion, ten od Force India ma do nich przejść).


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 17:13

0

Niza - no nie wiem , ale najbardziej plastikowym teamem było chyba BMW ! 113.BMWbmw - proszę cie , nie dobijaj nas jeszcze ty , tymi pesymistycznymi postami , bo się naprawde sprawdzą !


avatar
ris

04.11.2009 17:17

0

131. strong1 - widać wyraźnie, że się pocieszasz ;-)))))


avatar
Forza Ferrari

04.11.2009 17:21

0

Szkoda;/Ale mam nadzieje że Kobayashi znajdzie angaż w f1 xD


avatar
strong1

04.11.2009 17:25

0

134 ris Na razie to się nie pocieszam,bo jeszcze nie mam po czym.Póki co rozważam po prostu wszystkie możliwe opcje:).


avatar
fotoman

04.11.2009 17:29

0

..że niby Renówka miałaby się zwijać ???,.. hehe no proszę Was, takich decyzji nie podejmuje się w okolicznościach->, "że Toyota, to i My (czyli Reno) zabieramy swoje zabawki" :D, niby po co by mieli zawierać umowę z Kubicą?, żeby teraz ją rozwiązywać ze stratą (bo odszkodowanie) ? .. i bynajmniej nie jest to najistotniejszy powód


avatar
ris

04.11.2009 17:32

0

136. strong1- tylko w razie czego, żebys Ty też sie nie wycofał bo z kim ja będę knuł ??? ;-))))


avatar
kacperboss

04.11.2009 17:44

0

@130 Gdyby Kubica nie miał z nimi kontraktu to niech se idą w cholere... Teamu nie lubię, ale Kubicy dobrze życzę


avatar
strong1

04.11.2009 17:45

0

138 ris Ty się nie boj: Antek Hamilton powiedział niedawno,że "chętnie widziałby w zespole Kimiego"(muhaha-szybko zmienił zdanie) i,że nie ma wpływu na to kto będzie jeżdził w McL i,że uwaga wolałby w zespole z Wolking bardziej Raikkonena niż Kovalainena!(ponownie muhaha) Jak tylko Kimas podpisze zdaje się dwuletnią umowę to bez względu na losy Roberta również ja pozostanę tutaj:)


avatar
ris

04.11.2009 17:48

0

140. strong1- no to mnie uspokoiłeś. ;_)) A co Hamiltonów to pijar czysty pijar :-)))


avatar
strong1

04.11.2009 17:48

0

Ależ to musiał być bezcenny widok gdy Withmarsh oznajmiał papie Lewisa kto ma zostać drugim kierowcą i że jest to praktycznie zaklepane.Zwykle wygląda Senior Hamilton jakby zjadł żabę teraz połknął pewnie nawet dwie...


avatar
strong1

04.11.2009 17:50

0

141 ris No domyślam się,że przedtem Anthony sobie golnął na odwagę "odrobinkę Łyskacza".


avatar
Orlo

04.11.2009 17:53

0

Szkoda mi tylko Kamui(Kamuiego?) bo Toyota to partacze i dlatego właśnie odchodzą. @strong1 - dwie żaby, dobre:D


avatar
djmarquss

04.11.2009 17:54

0

Budda89 skąd masz informacje o MEDIONIE?


avatar
ris

04.11.2009 18:07

0

142. strong1 - bez tego by nie przeszło by przez usta ;-)))))


avatar
bizi

04.11.2009 18:16

0

Sypie sie po zakonczeniu sezonu,a mam wrazenie ze dopiero poczotek.najbardziej zal fabrycznych teamow bez nich moim zdaniem to nie ta f1...


avatar
ris

04.11.2009 18:18

0

Taaa już na wp też wstawili newsa o Renówce ;-)


avatar
conrad

04.11.2009 18:19

0

A jednak Renault tez odchodzi :( Oficjalna informacja najwczesniej w piatek.


avatar
zakop

04.11.2009 18:22

0

Mam dziwne przeczucie i myśli - nastanie nowa era dla zbieraczy złomu; zamiast bolidów, okrążenia będzie robił samochód bezpieczeństwa, zaś za nim samotnie Nasz Robert.


avatar
rafekf1

04.11.2009 18:23

0

149. @conrad .... To tylko informacja prasowa a nie oficjalny komunikat. Nie panikuj.


avatar
david9

04.11.2009 18:25

0

Na wp to juz panike sieją a g.. no wiedza niema co szaleć. Z jednej strony Renault podpisało CA, wzieło Kubice do F1, znależli sponsora ale z Toyotą było to samo. Niby szukali nowych kierowcóc nawet takich jak Raikkonen podpisali umówę z nowym sponsorem ZF Sachs ale i tak poszli.... No ale poczekamy zobaczymy


avatar
baams

04.11.2009 18:38

0

Bez paniki, news na wp to typowy dziennikarski gniot, przypuszczenia na wypadek gdyby to była prawda. Jeśli tak to powiedzą: to my pierwsi ogłosiliśmy. Dziennikarskie zagrywki. Niemniej sytuacja jest denerwująca. Jeśli francuzy dadzą d... to jeszcze bardziej stracą na wizerunku niż bmw, zostanie im wizerunek aferzystów.


avatar
devious

04.11.2009 18:44

0

@72ris i owszem, Kamui był chyba najlepszym debiutem/powrotem tego roku (obok Buemiego) ale z tym największym talentem to bym nie przesadzał ;) ponoć przecież wg. wielu "kibiców-ekspertów" Toyota miała b.dobry bolid wtym sezonie a kiepskich kierowców - no a Kamui jednak zebrał baty w kwalifikacjach od Trulliego (dla mnie to taki wyznacznik szybkości - jak ktoś jest szybszy w qual od Trulliego to jest naprawdę gość - bo w wyścigu to większość jest szybsza od Jarno ;p) wyścig poszedł mu dobrze ale bez przesady - z Raikkonenem czy Hamiltonem za kierownicą Toyota mogła być w Abu na podium... zresztą ocenianie kierowcy po 1 wyścigu jest śmieszne - jak na razie to widać tylko potencjał Kamui, co z niego dalej wyrośnie - zobaczymy... jak ktoś śledził GP2 to pamięta, jak Kobayashi ekstra debiutował w tej serii - podczas pierwszego weekendu był ósmy a potem w sprincie wygrał wyścig!! a potem był totalnie żenująco beznadziejny w kolejnych startach... być może ten chłopak ma tak jak wielu innych (np. Liuzzi) - ma talent i gdy się skupi i weźmie za siebei to jest ekstra (Liuzzi wygrywał wszystko w niższych seriach, w F1 też miał przebyłyski ale rzadko - ostatnio na Monzy ekstra jechał) ale w przekroju całego sezonu nie może utrzymać formy i koncentracji... sam Kob przyznał, ze ostro się przygotowywał do tego startu - ciekawe czy tak samo ostro by pracował w 2010 gdyby dostał 3 letni kontrakt i był pewny posady? ano właśnie to są pytania, na które każdy chciałby poznać odpowiedź - ale już niekoniecznie jakiś zespół będzie chciał to sprawdzać... Renault już się przejechało na kilku debiutantach i woli pewnego Glocka (czy tam Kovalainena) z ekip, które mogłyby zaryzykować widzę tylko Saubera, bo on zawsze odkrywał nowe talenty - ale nie wiem czy Sauber nie ma kontraktu z Klienem więc może już nie mieć wolnych miejsc (Heidfeld na 100% tam będzie śmigał) więc może się dowiemy a może nie z jakiej to gliny jest Kamui ulepiony - na razie wygląda obiecująco ale jak mówiłem nie ma się co podniecać bo takich talentów było już bardzo wielu - jak już pisałem np. taki Nakajima też miał podobny debiut - ładna bojowa jazda i bodajże 10 miejsce w 1 wyścigu, punkty w drugim - i co potem? niewiele... zresztą różne Klieny też dobrze zaczynały a potem bywało różnie - po 2 wyścigach nie da się po prostu ocenić kierowcy... a to, że wyprzedził mistrza świata? jakoś w wynikach mistrz świata był wyżej więc go jednak nie wyprzedził... mieli inną strategię więc to żaden wielki manewr - owszem, ładnei to zrobił ale potem tak samo łatwo jak dziecko wręcz dał się objechać Alonso - tutaj też były inne strategie i co? bardziej więc trzeba podkreślić jego mądrą jazdę (wyprzedzał kiedy trzeba było, odpuścił kiedy trzeba) a nie sam fakt, że kogoś minął... może Nakajimę w Brazylii też blokował po mistrzowsku?? bo czuję tutaj lekką paranoję - jeszcze trochę i Kamui pierdnie i wszyscy będą się zachwycać jak on to cudownie zrobił :D :D :D


avatar
wit74

04.11.2009 18:47

0

Skoro jest zebranie Zarządu w Reno to na pewno omawiają strategię na przyszły rok, kogo zatrudnić na miejsce dwóch kluczowych postaci które odeszły w tym roku po aferze. Ponadto ustalają na jaki budżet mogą sobie pozwolić itp. To że mają zebranie jest pewne, ale o czym będą tam dyskutować to cholera wie...


avatar
Grapuś

04.11.2009 19:02

0

Może zdecydują kto będzie drugim kierowcą w Reno


avatar
rafekf1

04.11.2009 19:03

0

156. @Grapuś ... W takiej sprawie, to raczej nie zbierali by takiego "walnego zgromadzenia"


avatar
Grapuś

04.11.2009 19:08

0

Wszystko jest możliwe


avatar
da kub

04.11.2009 19:12

0

Czyli jak toyota się wycofała to wejdzie zespół Saubera z Hei... dobrze mówie??


avatar
Orlo

04.11.2009 19:15

0

@devious. Co z tego że Button miał inną strategię skoro bronił pozycji a mimo to uległ? A co do Alonso to chyba coś źle widziałeś bo on nie łyknął Kobayashiego, tamten go przepuścił co było bardzo mądre z jego strony, bo Alonso był dla niego "niegroźny", a mógł go tylko spowalniać. Ten manewr dowodzi że Kamui jest nie tylko szybki ale też rozsądny i potrafi zachować zimną krew w przeciwieństwie do co poniektórych.


avatar
Budda89

04.11.2009 19:18

0

145. Nie zdradzam moich źródeł :-p Zarząd Renault rozmawiał dzisiaj o przyszłości zespołu i nie wycofają się ale szef wszystkich szefów Carlos G. domaga się wyników. Skąd to wiem? Też nie powiem :-p


avatar
xdomino996

04.11.2009 19:18

0

To jak Reno sie wycofa to Kubica nie bedzie miał ciekawej sytuacji bo mało zostalo wolnych miejsc w zespolach ,a co do Kamui to 154. devious ma racje.


avatar
elin

04.11.2009 19:23

0

140. strong1 - to za dwa sezony, będziemy musieli ( dodatkowo ) pisać na forach o rajdach ... ;-)


avatar
strong1

04.11.2009 19:27

0

Na autoklubie powołując się na jakieś 20minutesfr. też napisali tak jakby,że Pan Ghosn domaga się wyników.Wygląda mi(jeśli żródła Buddy89nie kłamią) to na komunikat w skierowany do Roberta i reszty-oczywiście w tym lepszym razie: "Macie wszyscy jeszcze rok, na poprawę,w przeciwnym razie pakujcie się".


avatar
Grapuś

04.11.2009 19:28

0

No to rok 2010 musi być dobry dla Renault


avatar
yaneq

04.11.2009 19:28

0

no i po toyotce. szkoda, liczyłem na dobrą walkę z dobrymi kierowcami w roku 2010. kolejny zespół odchodzi,, honda, toyota, bmw... dobre i znane marki. co to się porobiło!


avatar
strong1

04.11.2009 19:31

0

163 elin.Tak wypadałoby.Zawsze to jakieś nowe wzbogacające doświadczenie:)


avatar
ris

04.11.2009 19:32

0

154. devious - nie wiem czemu rozdzierasz szaty. Miał dwie szanse pokazał się z dobrej strony. Jest materiał na dobregokierowcę. Nie wiem co chchesz udowodnić. Nikt nie mówi że jest mistrzem. Ale zwrócił uwagę swoimi występami w przeciwieństwie do innych młodych kierowców. Może potencjał bolidu mu na to pozwolił może też trochę talent. Pożyjemy zobaczymy co z niego "wyrośnie". Może nagle przestanie jeździć dobrze nie wiemy. Natomiast nie rozumiem czemu tak mocno starasz sie zaciemnić obraz Kamuiego ? Poza tym jeśli będziemy rozumowac , że miał farta bo ma dobry samochód to Ferdek jest słabiutkim kierowcą a nie mistrzem bo się ciągnął w ogonie. I co zgadzasz się z takim postawnieniem sprawy ? Samochód to 80 % sukcesu ale jest jeszcze czynnik ludzki np. Fisiko - zgubił się jak ciotka w Czechach mimo, że ma niezły bolid ( vide Kimi ) Nie przesądzam co dalej pokaże, ale mnie się mimo wsztstko oba starty podobały i jestem pełen nadziei, że pozytywnie rokuje na przyszłość !!!


avatar
Budda89

04.11.2009 19:33

0

164. Nie tylko tam to napisali. Dobrze, że miałem 4 z Francuskiego w technikum :-) Teraz se mogę szperać po Francuskich stronkach F1.


avatar
Misio990

04.11.2009 19:37

0

94. niza żal dupe ściska jak cos powiesz nt. toyoty. W przeciwienstwie do wiekszosci uwazam ze Kubek nie potrafi dobrze jezdzic (np.Abu Dhabi). 100 razy wolalbym Kobayashiego. On potrafi wyprzedzac w przeciwienstwie do robienia baczkow... A toyota to byl moj ulubiony zespol. Dla mnie BMW to byla makabra i ten caly Sauber tez


avatar
Misio990

04.11.2009 19:38

0

renault tez jest do kitu. Kubek wpadl z deszczu pod rynne


avatar
strong1

04.11.2009 19:39

0

169 Budda89 Ho ho ho.Patrzcie jak to bazuje taki no:) Nie no w porządku,teraz jest to bardzo przydatna umjętność. Żródeł informacji nie musisz mi ani nikomu innemu myślę zdradzać ważne żebyś dobre wieści z sobą przynosił:)


avatar
maciek71

04.11.2009 19:41

0

Misio990 widze ze jestes chyba bo nie wiem napewno sflustrowanym posiadaczem avensis lub jakiejs corolla lub carina


avatar
ris

04.11.2009 19:44

0

172. strong1 - posłańca z dobrymi wieściami sie nie ścina ;-)))


avatar
strong1

04.11.2009 19:46

0

174 ris Wiem.Jednak intryguje mnie co się robi z "zagubioną w Czechach ciotką?" :)


avatar
ris

04.11.2009 19:49

0

175. strong1 - niewiadomo bo ciotka do dziś się nie znalazła ;-))))))))))


avatar
strong1

04.11.2009 19:53

0

176ris To Ty tak z każdym "niewygodnym" członkiem rodziny tak robisz? Uważaj,bo ktoś na Ciebie naśle jeszcze CBD:) (Centralne Biuro Detektywistyczne)


avatar
ris

04.11.2009 19:55

0

177. strong1 - e tam ... sama zaginęła ;-)))))


avatar
ron230

04.11.2009 20:01

0

I dobrze że Robert wybrał renault a nie toyote. Wiedział chłopak co robi. Co do newsa na wp o wycofaniu renault to tym wogle się nie sugerujcie. Ogólnie to onet i wp słyną z podawania przedwczesnych i niepotwierdzonych info (szczególnie w dziedzinie F1). A co do fabrycznych teamów to zgadzam się z 147. bizi . Moim zdaniem w F1 powinny znajdować się fabryczne zespoły. Nie mówie "nie" innym zespołom ale jakoś mi do F1 nie pasują takie zespoły jak Lotus itd


avatar
ris

04.11.2009 20:02

0

Dowiedzieliśmy się o wycofaniu Toyoty teraz czekamy na info czy będą próbowac sprzedać team czy tak poprostu odejdą. Tak więc ciąg dalszy serialu "czy Sauber będzie startował ?"


avatar
witek70

04.11.2009 20:04

0

A mnie nie szkoda Toyoty. Dużą kasę łądowali, ale wyniki mizerne. Ostatni sezon był niezły, ale mimo wszystko nie będę za nimi tęsknił. Wolę Saubera, który wskoczy w ich miejsce. To druga sensacyjna wiadomość w ostatnich dniach. Co do pierwszej, czyli wycofania Bridgestone, to wydaje mi się, że Renault może na tym skorzystać. Gdy było dwóch dostawców opon, Ferrari preferowało Bridgestone (McLaren chyba też), natomiast Renault lepiej jeździł na Michelinach. Ciekawe kto zostanie dostawcą opon. Może Michelin? Oby


avatar
ris

04.11.2009 20:09

0

181. witek70 co do opon to podobno nikt ze topowych producentów opon czyli Michelin, Pirelli czy Good Year nie przejawiają chęci pojawienia sie w F1.


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 20:13

0

181.witek70 - Oby nie było tak , że Michelin zostanie dostawcą opon na następne sezony a Reni w tym czasie już nie będzie w F1 !


avatar
xdomino996

04.11.2009 20:15

0

170. Misio990 po 1 to baczek byl przez to ze buemi go wypchnął na kraweznik po 2 o Kamuim nic nie wiadomo bo po 2 wyscigach jest dobry ale co dalej nic nie wiadomo a co do zespołów to ja nigdy nie lubiałem Toyoty.


avatar
ris

04.11.2009 20:35

0

Jeszcze co do opon. Nie wiem na co czeka FIA z wdrożeniem przetargu na dostawę opon, e tym dostyawcę rezerwowego. Bo co się stanie jak Bridgestone zdecyduje się na wcześniejsze odejście przed przyszłorocznym sezonem ???


avatar
devious

04.11.2009 20:39

0

@orlo po prostu to była identyczna sytuacja - Kamui nie musiał walczyć z Alonso a Button nie musiał walczyć z Kamuim więc naprawdę nie wiem czym się podniecacie - jakby Kamui próbował się bronić jak Button to byście też pisali o "genialnym" manewrze Alonso? wątpię... tak samo nei ma co robić jakiegos totalnego szału z tego wyprzedzania - OK chłopaki fajnei powalczyli ale manewr Sato vs. Alonso to to nie był... a nawet Sato po takim wprzedzeniu mistrza nie dostał super kontraktu w żadnym zespole więc czemu nagle Kamui ma dostać? @ris ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super i pokazał, ze slabe wyniki z niższych serii mogą czasami mylić (btw. Kubica w F3 też nei miał ekstra wyników) ale ja poprostu tonuję nastroje bo tutaj jakaś Kamui-mania wybuchła - co 2 post teraz to jakiś wpis typu "Kamui do Renault" "Kamui do Saubera" co jeszcze, moze do Ferrari? aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali - nawet nie było pewne, czy będzie jeździł w Toyocie... i nie ja tutaj rozdzieram szaty tylko fani Kamuiego pisząc, że on musi koniecznie jeździć, że to będzie wielka strata jak nie trafi do innego zespołu... jak dla mnie to fajnie by było go zobaczyć w F1 ale jak nie będzie jeździł to dramatu nie będzie - skoro z F1 mogli odejść Villeneuve czy Montoya to i bez Kamuiego sobie F1 poradzi ;)


avatar
da kub

04.11.2009 20:41

0

właśnie


avatar
piotrek74

04.11.2009 20:41

0

a może nam CHINA zawita do F1jako dostawcy opon-Gudraidy (nie wiem jak to się czyta ale na takich jeździłem i żyje )


avatar
ris

04.11.2009 20:46

0

186. devious - chyba mnie mylisz z kimś o mentalności onetowca. Ja takich bzdur nie piszę. Zauważam tylko , że może być z japończyka matriał na niezłego kierowcę. A ostatnio wśród "furmułowej" młodzieży talentów jak na lekarstwo ;__)


avatar
ris

04.11.2009 20:55

0

188. piotrek74 - Ty tu już nie eksperymentuj z Chińskich rzeczy to najwyżej trampki. ;-)))


avatar
Dr Prozac

04.11.2009 20:56

0

Teraz człowiek wchodzi na strony związane z F1 oczekując kolejnego takiego newsa jak wycofanie się Bridgestone i Toyoty..


avatar
ris

04.11.2009 21:01

0

191. Dr Prozac - Bad news travels fast. ;-)))


avatar
masmisbl

04.11.2009 21:02

0

@devious "ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super", a później - " aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali" ;]


avatar
loko

04.11.2009 21:12

0

wycofywanie sie duzych firm jest spowodowane dzialaniami fia oraz berniego ktorzy od dlugiego czasu walcza z silnymi firmami o wplywy w organizacji. biedne i male zespoliki latwiej kontrolowac a firmy smialy stawiac jakies warunki. moslejek i bernie swiadomie rozwalaja ten sport . na stronie ferarki napisali : "In reality the steady trickle of desertion is more the result of a war against the big car manufacturers by those who managed the sport, than the effects of the economical that affected Formula 1 over the last years," it read. coz 100% prawda. I jakos rozsmieszaja mnie te krokodyle lzy fia na odejsciem toyoty. wiadomo ze limit wydatkow byl przeciwko duzym firmom skierowany, ktore bez problemu wyda pare setek milionow aby tylko odniesc sukces.


avatar
Janosoprano

04.11.2009 21:15

0

Ja Devious-owi racje przyznaje.Kob raz czy dwa cos pokazal-i teraz poprostu jest mega zamieszanie i szum wg mnie o nic.Dobrze ze ten sezon sie skonczyl bo teraz co wyscig realizator by go pokazywal a polowa ludzi tutaj by go we FERRARI najchetniej umiescila.Bez przesady.Co do TOYOTY to ja chcialbym tylko widziec miny tych co tak bardzo negowali wybor KUB i nie byli zadowoleni bo do Renault przeszedl,a nie do Toyoty.Kazdt moze tu wielkiego znawce "rznac" a i tak pozniej szczeki opadaja.Pozdrawiam


avatar
Marti

04.11.2009 21:22

0

Najpierw Honda, potem BMW, teraz Toyota, następne będzie Renault (nie chcę krakać, ale coraz więcej przesłanek w tym kierunku). Sądzę, że wycofanie sie Toyoty było juz zaplanowane wcześniej (nie przedłużyli kontraktów Trullemu i Glockowi). Cóż byl team, nie ma teamu. Startowali przez 7 lat, budżet zawsze mieli jeden z największych w stawce (jesli nie największy) a sukcesów ciągle nie było. Nie dziwi więc mnie takie posunięcie. Piszecie, że Robert miał nosa, wg mnie Toyota od razu jemu powiedziała, że nie będą startować od 2010, po co mieliby wpuszczać go w maliny. I faktycznie stracili Kubicę, konkretnie mozliwość pozyskania tego kierowcy, skoro już wiedzieli, że odchodzą. Uważam, ze Kobayashi otrzyma angaż w innym zespole. Niektórzy piszą, że Sauber zajmie teraz miejsce Toyoty i bez niczego znajdzie się znowu w stawce. Otóż ja mam tutaj wątpliwości, ponieważ wydaje mi się, że skoro Toyota podpisala CA, to ewentualy ich kupiec będzie mial od razu prawo startu. Tymże Sauber stoi dalej w kolejce, wejdą tylko w przypadku nie pojawienia się któregoś z nowych zespołów. To jednak tylko moje zdanie, moge się mylić.


avatar
Marti

04.11.2009 21:24

0

*Tym że sposobem


avatar
Janosoprano

04.11.2009 21:28

0

Niebawem F1 to bedzie seria dla bogatych majacych wlasne "garaze" godzacych sie na wszystkie warunki FIA hobbystow (czyt.biznesmenow) i to bedzie wstyd dla mega wielkich koncernow nie mogacych wytrzymac presji finansowych.Jakos to dziwne.


avatar
ris

04.11.2009 21:34

0

196. Marti - co do ostatniej myśli masz rację ;-))) dlatego FIA tak ochoczo się zinteresowwała tematem ;-)


avatar
Marti

04.11.2009 21:51

0

196. Marti - oczywiście startowali 8 lat, nie 7 198. Janosoprano - tak to wygląda, no i wyścigi będą sie odbywały na bliskim i na dalszym Wschodzie ;-) 199. ris - sądzę, że Todt znajdzie jakąś lukę, tj. nie dopuści któregoś z nowych zespołów. Zresztą na tym całym USF1 chyba nie można polegać, mówi się nawet, że do ich fabryki przychodzi codziennie max. 20 osób (wraz z sekretarką i sprzątaczkami). To bardzo prawdopodobne :)


avatar
gucioF1

04.11.2009 21:57

0

Co za sezon. Najpierw "gang" dyfuzorów potem afera "Singapurska", odejście BMW. Teraz Toyota. Ciekawe co będzie dalej ? Mam nadzieję że Renault zostanie przynajmniej przez najbliższy sezon.Z niecierpliwością czekam na info.Ciekawe o czym rozmawiali na tym nadzwyczajnym posiedzeniu. Będzie mi ciężko zasnąć :P


avatar
ris

04.11.2009 21:58

0

200. Marti - USF1 podobno twardo twierdzą, ze wszystko OK. FIA podobno tez nic nie mówi na ich temat więc ???


avatar
ris

04.11.2009 22:04

0

Francuskie media milczą na temat Renault. Nie ma totalnie nic.


avatar
redlum

04.11.2009 22:10

0

nie ma co płakać - skończy się kryzys - duże koncerny się skrzykną i założą własną serie w której będą panami i będą sami ustalać reguły


avatar
ris

04.11.2009 22:17

0

A szefem będzie Flavio ;-))))


avatar
gucioF1

04.11.2009 22:18

0

205. ris szefem wszystkich szefów :P


avatar
alert119

04.11.2009 22:27

0

"Wycofanie się zespołu Toyoty otwiera drzwi ekipie Petera Saubera, która po ogłoszeniu wycofania się BMW ze sportu zyskała wsparcie finansowe grupy Qadbak, jednak nie miała zagwarantowanego miejsca w stawce w przyszłym roku." Czyżby? Gdy Toyota sprzeda zespół jakiemuś "x" to ten "x" bedzie w lepszej sytuacji, gdyż oni maja podpisane CA a sauber-qadbak już nie !


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 22:28

0

203.ris - może cisza przed ....... ? 201.gucio - teź się troche niepokoje , ale z zaśnięciem nie będe miał problemu , bo jestem w pracy na nocce he he .


avatar
strong1

04.11.2009 22:31

0

Słuchajcie wiem jakie macie zdanie o onecie generalnie-i słusznie.Natomiast wbrew pozorom można spotkać tam kilka osób bardzo dobrze zorientowanych w temacie. Z przecieków jakie wyczytałem wynika,że budżet "Reni" na przyszły rok to 80 melonów. Koncern swoje zaangażowanie uzależnił od miejsca w generalce na przyszły rok. Krótko mówiąc Renault F!,aby startować w sezonie 2011 musi być przynajmniej trzecie w konstruktorach.Natomiast Bella nie dopuszczono do rozmów,gdyż dyskutowana była też sprawa szefa zespołu na przyszły rok Przynajmniej będzie można trochę spokojniej zasnąć....


avatar
gucioF1

04.11.2009 22:32

0

208. mariusz-f1 ktoś musi pracować żeby inni mogli spać :) Dzisiaj pewnie już się niczego nie dowiemy więc trzeba będzie czekać do jutra. pozdrawiam


avatar
ris

04.11.2009 22:34

0

208. mariusz-f1 - oby nie. Podobno szef Renówki jutro ma poprowadzić jakąś promocję samochodu osobowego więc możliwości są dwie. Albo nic się nie stanie albo po zakończeniu promocji będzie następna konferencja mniej promocyjna ;-((


avatar
strong1

04.11.2009 22:35

0

http:// img687.imageshack.us/img687 /3815/itwcaubet041109.jpg Tutaj jest link do wywiadu z Caubetem jak sądze,


avatar
strong1

04.11.2009 22:36

0

Oczywiście trzeba złączyć.


avatar
ris

04.11.2009 22:36

0

209. strong1 - i to wszystko tam wyczytałeś ? ;-)))) to ten koleś pomylił się wpisując adres powinien wpisać formula1.pl hehehe


avatar
strong1

04.11.2009 22:40

0

214ris To nie koleś tylko kolesia:) Po prostu wypadało mi podać żródło ,no i musiałem się podzielić tą w miarę z naciskiem na w miarę optymistyczną wiadomością.


avatar
strong1

04.11.2009 22:45

0

A poza tym jeszcze daleko przed podpisaniem kontraktu przez Roberta pisałem do Ciebie,że jak Robert tam chce iść to będzie musiał osiągnąć dobre wyniki.Chciałbym przewidzieć coś innego:( .Bo jeśli to co przytoczyłem jest prawdą będzie ogromnie ciężko wygrać z trzema Mistrzami Świata i dwoma Mistrzami konstruktorki,bo jak wiemy i Koval i Glock specjalną regularnością w zdobywaniu punktów nie grzeszą. A czy to co przytoczyłem okaże się faktem to zobaczymy.


avatar
ris

04.11.2009 22:46

0

212. strong1 - Je ne parle pas le français, demander une traduction ;-)))))


avatar
ris

04.11.2009 22:49

0

216. strong1 - oby się okazało. Wyczytałem , że Mario juz stroszy piórka po info o Toyocie. ;-))))) Chyba jednak chce zostac w Sauberze.


avatar
strong1

04.11.2009 22:51

0

218 ris God save The Sauber F1 Team!


avatar
ris

04.11.2009 22:56

0

219. strong1 to jedno " o " Ci wybaczę ;-)))


avatar
Marti

04.11.2009 22:58

0

Panowie, też mam ciekawe wieści o dzisiejszym posiedzeniu w Paryżu i nie powiem, aby z naszej perspektywy były one optymistyczne ;/ "Moje" źródło tych wieści wczoraj wieczorem doniosło, że dziś Toyota ogłosi odejście z F1. Zatem ogłaszam co wg tego źródła następuje: - dzisiejszy meeting Renault był już dużo wcześniej zaplanowany, - Davidowi Richardsowi podobno zaproponowano sprzedanie fabryki w Enstone, i uwaga: - Daniele Morelii miał nawiązać kontakt z McLarenem, Przyjmijmy że to wszystko nic nie znaczące plotki;-) coś mi się wydaje, że dziek itym i owym spekulacjom tegoroczna przerwa miedzysezonowa nie będzie nudna ;-)


avatar
ris

04.11.2009 23:01

0

221. Marti -upss !!!


avatar
strong1

04.11.2009 23:03

0

221Marti Też to czytałem.Oby obie części były fałszywe.Na negocjacje McLarenem już za póżno... Już mi słabo od ilości wydarzeń w tym sezonie.Już mi niedobrze od natłoku wieści oraz plotek takich i owakich na przestrzeni tylko tego tygodnia.


avatar
BMWbmw

04.11.2009 23:04

0

Takie będą kręty że jeszcze Kubica wyląduje przed rozpoczeciem sezonu w Mclarenie xD


avatar
ris

04.11.2009 23:05

0

223. strong1 - ja sobie łyknę chyba coś na zgagę :-(((


avatar
BMWbmw

04.11.2009 23:07

0

Jeżeli jutro przyjdę ze szkoły i zobaczę news pt. Renault odchodzi z F1 to sam nie wiem co ;//


avatar
ris

04.11.2009 23:10

0

226. BMWbmw - a ja wiem co - powrót do Hinwil ;-)))


avatar
BMWbmw

04.11.2009 23:11

0

227. ris tylko nie to....


avatar
Marti

04.11.2009 23:13

0

@223. strong1 - też mam nadzieję, że to tylko spekulacje, aczkolwiek jak sam pewnie wiesz to dosyć dobrze poinformowane źródełko ;-) @227. ris - dowcipnyś :-)


avatar
strong1

04.11.2009 23:14

0

ris-proszę Cię pamiętaj,że milczenie jest złotem i nie kracz...


avatar
ris

04.11.2009 23:17

0

229. Marti - samo życie ->> Robert & Nick best friends ;_)))


avatar
ris

04.11.2009 23:18

0

230. strong1 - no ładnie troje na jednego to ie fair ;-)))) A czasem jak coś wykraczę .....


avatar
modafi

04.11.2009 23:24

0

chyba zostało tylko wyłączyć kompa i odpalić na początku lutego - ja już nie nadążam z ilością informacji... Renault według mnie nie odejdzie - po co zatrudnialiby Kubice?


avatar
Marti

04.11.2009 23:33

0

233. modafi - może zatrudnili go na jeden sezon i wycofają się w przyszłym roku? To by też tłumaczyło rzekomo "elastyczny" kontrakt Roberta. 232. ris - lepiej wykracz rok, w którym Robert sięgnie po mistrzowską koronę ;-)


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 23:39

0

233.modafi - no raczej się nie wycofają , ale już jest ta niepewność źe jednak ........ Nieee wole nie krakać .


avatar
modafi

04.11.2009 23:40

0

chodziło mi o sezon 2010. To o czym piszesz jest prawdopodobne.


avatar
strong1

04.11.2009 23:41

0

232 ris Jak wykraczesz to do lochu pójdziesz razem z Morellim,więc trzymaj fason:).


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 23:47

0

A mógł wybrać Williamsa , przynajmniej miałby pewność że się nie wycofają .


avatar
ris

04.11.2009 23:47

0

234. Marti - sorry ale magiczna kulę ma strong1 ja jestem tylko marnym przepowiadaczem pogody ;-))))


avatar
ris

04.11.2009 23:49

0

237. strong1 - po co sie będę męczył na stos odrazu ;-))))


avatar
ris

04.11.2009 23:54

0

L'Equipe" Jean Francois Caubet zapewnia, że francuski zespół w obecnym kształcie wystartuje w przyszłym sezonie.


avatar
strong1

04.11.2009 23:56

0

240 ris Ja tam od czasu do czasu wierzę w resocjalizację:) Jeszcze nie jest za póżno dla Ciebie:P Prędzej już Morellego wyślę na ten stos.


avatar
ris

04.11.2009 23:56

0

Ja w takie zapewnienia nie wierżę, bo takie najbardziej cuchną ...


avatar
ris

04.11.2009 23:57

0

242. strong1- no dobra tym razem niech będzie ;-))))


avatar
strong1

04.11.2009 23:58

0

241ris Trochę Cię postraszyć i już wyszedłeś na ludzi!:) 234Marti w kwestii mistrzostwa Roberta jest kilka opcji:)


avatar
mariusz-f1

04.11.2009 23:59

0

241.ris - nie wycofają sie , a jutro rano godz 10 konferencja prasowa i ZOONK he he .


avatar
strong1

05.11.2009 00:00

0

ris Zobaczymy.Ja się na dziś odmeldowuję.Adieu yyy to znaczy do jutra:).Pzdr.


avatar
ris

05.11.2009 00:03

0

245. strong1 - są trzy opcje :w ciągu najbliższych 5 lat lub 15 lat lub nigdy. ;-)))) Ale bardziej mi się podoba przysłowie - Co możesz zrobić jutro, zrób dziś. ;-)


avatar
ris

05.11.2009 00:05

0

247. strong1 - oby jutro były dobre wiadomości.;-) pozdro.


avatar
Niespokojny

05.11.2009 00:12

0

'Source : Renault-F1.FR OFFICIEL : Renault reste en Formule 1' (reste-zostaje) Jest napisane officiel ;-)


avatar
mariusz-f1

05.11.2009 00:16

0

250.niespokojny - jeśli to prawda , to kamień z serca .....


avatar
ris

05.11.2009 00:18

0

250. Niespokojny - to masz szczęście bo byś musiał szukać nowego teamu ;-))))


avatar
ris

05.11.2009 00:20

0

250. Niespokojny ale to mówi Jean-Francois Caubet, a on na radzę nie został zaproszony więc dalej nic nie wiadomo ;-((


avatar
mariusz-f1

05.11.2009 00:23

0

253.ris - nie został zaproszony , ale co nie co wie na pewno .


avatar
Marti

05.11.2009 00:35

0

248. ris - żeby inni też znali to przysłowie, to świat byłby o wiele lepszy, albowiem ulubione przysłowie BMW to "Nie musisz zrobić to, co dziś możesz zrobić, możesz zrobić to jutro" ;-)


avatar
orinocoPL

05.11.2009 01:06

0

"W środę w Paryżu na nadzwyczajnym zebraniu zarząd Renault miał zdecydować, czy wycofa się z Formuły 1. Informacja na ten temat zostanie podana jutro. Kierowcą tego zespołu w przyszłym sezonie będzie Robert Kubica." Moze kaczka dziennikarska, moze nie... okaze sie rano.


avatar
ris

05.11.2009 06:30

0

255. Marti - i widzisz nie znali przysłowia i klapa. Ale to "se ne wrati" jak mawiają Czesi ;-))))


avatar
lotec ac

05.11.2009 07:34

0

A JAKBY TAK POZOSTAŁOŚĆ PO TOYOCIE KUPIŁ JAKIŚ PRODUCENT GUMINIARSKI:>? może kumkho - sami mają parę projektów przyszłościowych samochodów, a jakoś tak nikt nie wspomniał o fuldzie.. w końcu nie aż tak daleko z fuldy do koln.. a budżet pewnie jakiś mają skoro zrobili maybacha exelero za 8 mln...


avatar
fezuj

05.11.2009 08:43

0

Aż się bałem otworzyć forum !!!! ale na szczęście jeszcze jest spokój, ktoś wspomniał że o 10 ma być konferencja, q... to jeszcze ponad godzina i znów człowiek w niepewności :(


avatar
TrueVanDal

05.11.2009 08:58

0

Już nawet w RMFie podobno podają, że Renault ma się wycofać... Kurcze niedobrze! Na razie nie ma jeszcze chyba oficjalnego info ale to chyba już przesądzone :(. Pytanie tylko czy wycofają się teraz, czy może poczekają jeszcze jeden sezon aby spróbować "zmyć plamę" po Crashgate.


avatar
dziarmol@biss

05.11.2009 09:00

0

A to dla uspokojenia nastrojów ;-))) >>Jean-Francois Caubet z Renault oświadczył, że budżet na 2010 został zatwierdzony i francuska ekipa będzie uczestniczyć w przyszłorocznych mistrzostwach. Zarząd Renault spotkał się we środę po ogłoszeniu przez Toyotę odeścia z Formuły 1. Pojawiły się spekulacje, że francuski team pójdzie w jej ślady.<<


avatar
maciek71

05.11.2009 09:01

0

JUZ POTWIERDZONE ZE NIE ODCHODZA UCHWALILI ZE MAJA CEL BYC NA £ MIEJSCU KONSTRUKTOROW W 2010 PODWYZSZAJA STANDARDY Wiec ODETCHNOLEM POZDRAWIAM


avatar
dziarmol@biss

05.11.2009 09:01

0

nie podam linka bo to zabronione ;-)))


avatar
maciek71

05.11.2009 09:13

0

Usunięty


avatar
TrueVanDal

05.11.2009 09:15

0

Jeśli to prawda to kamień spadł mi z serca :D. Z drugiej strony ciekawe co się stanie gdy nie osiągną celu... Pozdro.


avatar
Peti

05.11.2009 09:18

0

Zwracam wam uwagę, że padły słowa: mamy zatwierdzony budżet, podpisane kontrakty z kierowcami ..... . Czyli tak jakby mieli już dwóch klepniętych. Czyżby Glock?


avatar
maciek71

05.11.2009 09:30

0

wiem tez ze Jean-Francois Caubet nie uczestniczyl w tym spotkaniu zarzadu ranaut wiec tak naprawde nie wiadomo podobno Morelli menago Kubicy rozmawia z mcl mercedes


avatar
fezuj

05.11.2009 09:37

0

Oby to była pewna i oficjalna decyzja, byłby to pierwszy dzień z dobrą wiadomością od poniedziałku !!!


avatar
ris

05.11.2009 09:40

0

Caubet oświadczył i spokój ? Analizując najnowsze newsy wiemy, że nadzwyczajne posiedzenie zarządu Renault miało na celu zdecydowanie co do przyszłości w F1. Podobno zdecydowano, że do 2010 będą uczestniczyć w formule. Decyzje jakie podjęto mają byc ogłoszone pod koniec tygodnia. Następne info, że D. Morelli miał się podobno kontaktować z McL. Ostatni news mówi o tym, że Prodrive ma ewetualny zamiar przejęcia zespołu Renault. Ktoś powie, że to kit - niekoniecznie. Najbardziej niepokojącą informacją wśród wszystkich newsów jest to, że oświadczenie ma być wydane do końca tygodnia. Dobre wiadomości ogłasza się niezwłocznie. Przypominam, że właśnie skończyliśmy sezon. Więc jak sądzę nie możemy być spokojni bo jeszcze sporo może się wydarzyć w tym temacie. Jak w przypadku Toyoty przebąkiwano od dość dawna, że się wycofają to również od pewnego czasu krążyły informacje o możliwości sprzedaży Renówki. Obym się mylił a!!! ps. strong1 znów mnie zbeszta, że kraczę ;-)))


avatar
antos05

05.11.2009 09:54

0

Kurcze......... nie wiem co o tym sądzić.Niby Caubet uspokaja,tam znowu że Morelli już się kontaktował z McLarenem i jeszcze że może zostana jako team albo dostawca silników.Straszna kołomyja.dobrze by było usłyszeć oficjalny komunikat,bo człowiek spazmy dostaje.a tak już dywaguje odnosnie tematu ........ale bym się uśmiał gdyby Robert poszedł do McL i wysiudał Nicka :)


avatar
masaj

05.11.2009 09:55

0

269. ris Mnie też wywiad Caubeta nie uspokaja. W dodatku nie wiadomo kiedy Caubet wygłosił te słowa, czy po nadzwyczajnym zebraniem? W dodatku niektórzy sugerują, że Caubet i Bob Bell nie zostali dopuszczeni do debaty na temat przyszłości ekipy.


avatar
ris

05.11.2009 10:17

0

271. masaj - no właśnie taka informacja, że Caubet i Bell nie zostali zaproszeni też się pojawiła. Powstaje pytanie -->>> Po co czekać do końca tygodnia z ogłoszeniem informacji ???? Czy aby jakieś inne negocjacje nie są na podorędziu ????


avatar
strong1

05.11.2009 10:44

0

@ masaj i @ ris PEACE. 1.Razem z "oficjalnie oficjalną" wiadomością w temacie pozostania Renault w F1 można za jednym zamachem umieścić nazwisko drugiego kierowcy. Po drugie póki co nie mówi się o jakiejś konferencji-no i bardzo dobrze:) 3.Caubet to nie jest pierwszy lepszy pionek i myślę,że został poiformowany o wynikach rozmów,tyle,że nie brał w nich osobistego udziału, ponieważ chodzi o reorganizację miejsc w zespole,gdy nie ma już w nim Flaviusza.


avatar
strong1

05.11.2009 10:55

0

Na F1.pl jakiś użytkownik w temacie "Toyota żegna się z F1" przytoczył wypowiedż francuskiego internauty,który stwierdził,że jakieś spotkanie między Ghosnem,a Caubet'em jednak było(może na osobiste-aha nie dam za to głowy-przypis mój). Oczywiście nie wiemy wszystkiego jednak sądzę,że narazie Renault się nie zwinie. W przeciwnym razie będzie kicha i to spora:)


avatar
ris

05.11.2009 11:19

0

274. strong1 - pożyjom uwidim jak mawiają starodawni rosjanie ;-))))


avatar
pery

05.11.2009 13:11

0

Nie wiem na ile jest miarodajne źródło sport.pl,ale oni ctując zagraniczne portale,piszą iż Morelli jednak rozmawia z maclarenem na wszelki wypadek?!


avatar
hot dog

05.11.2009 14:31

0

a ja zadam pytanie z innej beczki. Czy ktorys ze znawcow wie jaki bedzie rozstaw osi bolidu na sezon 2010 Ewentualnie o ile bedzie wiekszy ??? oraz jaka szerokosc beda mialy nowe przednie opony??? Ewentualnie o ile beda weższe???


avatar
zakop

05.11.2009 15:02

0

277. hot dog Bardzo sensowne zdanie; należy przedyskutować jaka będzie elektronika, czy jest możliwość ustawień bolidów z komputera pokładowego itp.


avatar
hot dog

05.11.2009 15:41

0

278. zakop wg mnie nie. Przeciez kiedys juz byla mozliwosc sterowania (dokonywal tego inzynier) roznymi ustawieniami silnika poprzez dane telemetryczne, jednak zostalo to zakazane.


avatar
MARTINWTCC

05.11.2009 18:00

0

nieeeeeeeeeeeeeeeeee moje wq....nie jest niesamowite to jest sczyt hamstwa lubilem toyote jeden z moich ulubionych teamów


avatar
Budyn_F1

05.11.2009 19:26

0

Dwie ekipy w jednym sezonie to niezle a jednak troche zle wplynie na F1.


avatar
david9

06.11.2009 10:06

0

Trulli i Glock dziady jedne takim autem nie potrafili w tym roku nic osiągnąć. Przecież było widac że bolid jest mocny ale jak się maści kwalifikacje tak jak Glock albo rozwala bolid jak Trulli w Spa czy Brazylii no to o czym my mówimy. Wszyscy obstają za Glockiem żeby do Renault że niby dobry kierowca ale jakoś drugi rok w Toyocie i dalej dostał baty od Trullego. Szczerze przyznam że jestem rozczarowany jego postawą i liczyłęm że będzie numerem 1 w Toyocie.


avatar
Dr Prozac

06.11.2009 13:35

0

Tak swoją drogą: Oglądam sobie retransmisje Race of Champions i sie zastanawiam czemu Vettel brał w nim udział? No i Pirelli wykluczyło zostanie dostawcą opon dla F1.


avatar
Dr Prozac

06.11.2009 13:38

0

No ok, w sumie więcej kierowców będących mistrzami pomniejszych serii tam występuje. Szkoda że brak Polaków..


avatar
dawid123

06.11.2009 15:52

0

o kurde niedługo 500 postów. ale fajnie


avatar
da kub

06.11.2009 15:54

0

hahaha, chyba jesteś nowy na tym forum tu już może nie dojść do 300...


avatar
dawid123

06.11.2009 15:58

0

nie wcale nie będzie... napewno będzie 500 NAPEWNO.


avatar
da kub

06.11.2009 16:01

0

Dobra ty jesteś mądrzejszy chyba że będziemy tak prowadzić tą rozmowe, ale ja się z tego wypisuje nie chcę tracić czasu na takiego kogoś, narazie;


avatar
devious

06.11.2009 16:35

0

@193. masmisbl napisałem "ale ja przecież nie mówię, ze Kamui jest słaby albo że słabo wypadł - wypadł naprawdę super", a później - " aż tak dobrze nie wypadł, zeby go wszyscy rozchwytywali" ;] i się pod tym podpisuję po raz kolejny - to nie jest sprzeczne zdanie tylko zgadzam się, ze wypadł super ALE NIE AŻ TAK, żeby go rozchwytywali - gdyby tak jeździł cały sezon to na 100% by go wzięło jakieś Renault zamiast dosyć bezbarwnego Glocka - ale Kamui jak na razie nie ma doświadczenia i to jednak spore ryzyko takiego brać... oczywiście jak ktoś chce debiutanta to Kamui jest lepszym wyborem ale jak na razie to brakuje miejsc dla doświadczonych driverów typu Sato, Davidson, Klien że nie wspomnę, że na razie kontraktów nie mają Raikkonen, Heidfeld, Trulli, Glock czy Kovalainen... Kobayashi jest gdzieś tam daleko w tej kolejce, teraz wyczytałem, że Toyota go będzie wspierać w znalezieniu miejsca w F1 na 2010 - jak widać jest tak "dobry" że ciągle go musi wspierać Toyota, to chyba o czymś świadczy... no ale już starczy o tym KOB :> co do Toyoty to ponoć oni nei sprzedają swojej fabryki ale pewnie zmieniają gałąź motosportu - więc miejsce się zwalnia i zapewne to Sauber je zajmie więc już nie ma co trząść portkami ;}


avatar
Myntel

06.11.2009 22:55

0

Jeżeli Renault się wycofa Morelli doprowadzi do kontraktu z McLarenem i Robert będzie Majstrem :) Ładna przepowiednia ?


avatar
Myntel

06.11.2009 22:57

0

Co do opon ... To może Dębica ?


avatar
Grapuś

07.11.2009 20:50

0

290. Myntel ----- Raczej nie realna ta Twoja przepowiednia Robert w McLarenie nigdy nie zdobędzie Majstra bo tam ma pierwszeństwo Hamilton


avatar
Marti

08.11.2009 21:38

0

277. hot dog - przednie opony będą węższe, Bridgestone już o tym wcześniej poinformował, konkretnych parametrów jeszcze nie podano. O zmienieniu rozstawu osi też chyba jeszcze oficjalnie nie było mowy. Pozdrowienia :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu