WIADOMOŚCI

Button najszybszy w Jerez
Button najszybszy w Jerez
Ostatni dzień tegorocznych testów przedsezonowych w Jerez należał do Jensona Buttona, który uzyskał czas 1:18.871 – najlepszy biorąc pod uwagę wszystkie dni testowe w Jerez i jako jedyny zszedł poniżej granicy 1 minuty 19 sekund.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Od rana warunki były stosunkowo dobre, jedynie miejscami zalegały kałuże, które z biegiem czasu znikały. Ostatnia sesja przebiegała umiarkowanie sprawnie – została przerwana czterokrotnie. Bardziej niż w ciągu ostatnich dni wypełnione były trybuny w Jerez, a to za sprawą pogody, trwającego weekendu oraz Fernando Alonso za sterami Ferrari. Warto dodać, że kierowcy swoje najlepsze czasy uzyskali rano, a zespoły prawdopodobnie testowały ustawienia pod kwalifikacje.

Drugi czas uzyskał Robert Kubica – 1:19.114 ustanowiony około godziny 9:30 – pozwolił Polakowi nawet na kilkudziesięcio minutowe prowadzenie w tabeli. Kierowca Renault przejechał dzisiaj 117 okrążeń, znów bez problemów technicznych.

Za Polakiem, ze startą 0,074 znalazł się Kamui Kobayashi, który przejechał dzisiaj 117 okrążeń powodując na początku sesji wywieszenie czerwonych flag. Gorszy od kierowcy BMW Sauber czas uzyskał Tonio Liuzzi. Włoch przejechał w VJM-03 80 okrążeń, co pozwoliło ustalić, że miękka mieszanka zużywa się bardzo szybko w niskich temperaturach.

Kierowca Mercedesa, Nico Rosberg, który zmienił dziś Michaela Schumachera, uzyskał piąty czas wyprzedzając Fernando Alonso i Jaime Alguersuariego. Za kierowcą Toro Rosso, z czasem 1:21.194, znalazł się Mark Webber – wczorajszy lider.

Nico Hulkenberg, kierowca Williamsa przejechał 137 okrążeń, uzyskując dziewiąty czas, wyprzedzając jedynie kierowców nowych ekip – Glocka i Trullego. Na około godzinę przed zakończeniem sesji, bolid debiutującego w barwach Williamsa Niemca zatrzymał się na prostej start/meta.

Po raz kolejny dla zespołu Virgin Racing sesja nie należała do udanych, bowiem z powodu problemów z hydrauliką Timo Glock zdołał przejechać zaledwie 28 okrążeń. Niemiec uzyskał jednak przedostatni czas powodując w samym końcu sesji wywieszenie czwartej, ostatniej czerwonej flagi.

W przeciwieństwie do zespołu Richarda Bransona, Lotus zaliczył udany pod względem przebiegu dzień. Jarno Trulli uzyskał wprawdzie ostatni czas, przejechał jednak najwięcej, bo aż 141 okrążeń toru w Jerez.

Ostatnie przedsezonowe testy odbędą się na torze Circuit de Catalunya w Barcelonie. Będą trwały od 25 do 28 lutego.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

88 KOMENTARZY
avatar
anode2

20.02.2010 17:14

0

teraz lepiej ;)


avatar
lechu55

20.02.2010 17:15

0

Dobrze dzis sie Renault spisywalo ale o jej prawdziwej sile przekonamy sie za 20 dni:)


avatar
bartek9367

20.02.2010 17:16

0

Sorka Kempa:P nie zauważyłem autora:P


avatar
bartek9367

20.02.2010 17:16

0

spoko ze poprawiłeś:P


avatar
riqoor

20.02.2010 17:16

0

Dokładnie o to mi wczoraj chodziło xD


avatar
kuczek

20.02.2010 17:18

0

ale co już można zaznaczyć Renult jest póki co bezawaryjne


avatar
bmwfannn

20.02.2010 17:19

0

jest dobrze:))


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:21

0

Cieszy mnie fakt, ze jak narazie Renault nie mialo jakis powaznych usterek i problemow technicznych. To cieszy. Czasy tez krecą niezłe (bynajmniej Robert.;] ) Ale jak juz wiadomo to nie czasy sie liczą pod czas testów. Najwazniejsze jest to ze Renault jezdzi bez awarii. ;);) Pozdrawiam


avatar
Nokiae6520

20.02.2010 17:25

0

Aby tak dalej, ciekawy jestem czy to było na maxa.


avatar
Konik_mekr

20.02.2010 17:27

0

Coraz bardziej niepokoję się o cudo Virgin Racing... Oby do Bahrajnu stworzyli bolid, który się nie rozsypie w połowie wyścigu..


avatar
Przemu

20.02.2010 17:27

0

Kacper, przypominam że Petrov jednego z dnia testów również miał drugi czas :)


avatar
Przemu

20.02.2010 17:28

0

Nokiae6520 myślę że coś tam jeszcze mają w zanadrzu :)


avatar
Budyn_F1

20.02.2010 17:29

0

Kubica sie postaral a to swiadczy ze Renault ma naprawde szybki bolid.


avatar
franko

20.02.2010 17:29

0

hehe - i zjadło mój komentarz - był tylko przez około jedno okrążenie .... tak czy siak Kubek wykręcił bardzo dobry czas - mam nadzieję, że teraz wszyscy malkontenci nie będą już marudzić i narzekać na Renault :) pozdro


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:31

0

11. no tak tak, ale drugi zas Roberta jest lepszy niz drugi czas Petrova, (Chociaz drugi czas Petrova byl zrobiony w deszczu). ;);)


avatar
maryanos

20.02.2010 17:32

0

ja tylko tak zauwaze, ze oni nie testuja polowy mozliwosci bolidow, 3/4 czy innych pierwiastkow :) Testuja maksymalne mozliwe osiagi i wszystko jest na maksa...


avatar
Przemu

20.02.2010 17:34

0

16. maryanos Ja akurat uważam że niektóre zespoły jeszcze trochę ukrywają swoje prawdziwe możliwości


avatar
czesteriks

20.02.2010 17:36

0

Kubica swoje najszybsze okrążenie zrobił na 2 kółku z 6 czyli miał jeszcze zapas paliwa


avatar
greg76

20.02.2010 17:36

0

w tym roku bedzie jeszcze wiecej - "pourywanych " przednich spojlerów niz ostatni -wszyscy sa szersi bedzie sie działo -tzr byc wysoko w kwalifikacjach


avatar
sk0k

20.02.2010 17:36

0

oreintuje sie ktos moze ile silnikow renault wykorzystalo do tych wszystkich sesji testowych ?


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:37

0

17. Zgadzam sie z Przemu. Nie wszyscy na chwile obecna, jezdza na maxa..;)


avatar
Przemu

20.02.2010 17:37

0

a skąd ta pewność że po tym 6 już miał opary i nie mógł jechać dalej? Nic nie jest pewne, dlatego możemy tylko siać domysły i przypuszczenia, pewności przed Bahrainem nie będziemy mieli


avatar
maryanos

20.02.2010 17:38

0

a ja tak nie uwazam. po pierwsze, nie widze sensu zeby sobie samemu zaciemniac obraz, po drugie, testuje sie zachowanie bolidu w arunkach wyscigowych przy roznym obciazeniu i roznych nastawach docisku, a po trzecie bylem w Valencii i na zywo obserwowalem jazdy i nie wyobrazam sobie zeby robili cos na pol gwizdka...


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:40

0

23. A po co mają jechac z pedalem w podlodze, jesli w danym dniu nie testuja np, osiagow silnika, tylko np zachowanie opon, lub elementy aerodynamiczne.


avatar
maryanos

20.02.2010 17:41

0

po to by wiedziec jak sie te elementy zachowuja podczas wyscigu gdy jedzie sie na maksa. Elementarz.


avatar
Przemu

20.02.2010 17:42

0

marynaros, Ty nie możesz być pewnym ze względu na to że widziałeś jak jeżdżą bo nie trzeba dużo żeby stracić powiedzmy 0,6 sekundy, tak samo my nie możemy być pewni że jada na 100%, i się tego nie dowiemy. Prawdziwy obraz stawki będziemy mieli w Bahrainie po kwalifikacjach


avatar
Przemu

20.02.2010 17:43

0

nie możemy być pewni że nie jadą na 100% oczywiście miałem na mysli


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:43

0

25 . Nie zgadzam sie z Toba. To moze mi powiesz ze Ferrari jezdzi na maxa (patrz wyniki testow).


avatar
maryanos

20.02.2010 17:46

0

Rany.... ludzie.... onji po to jezdza na maksa, ile tylko moga, by ulepszyc auto przed Bahrainem na ile tylko sie da, Renault ma zmienic 1/3 czesci.... Nowe czesci opracowuja i produkuja po testach, po analizach w warunkach wyscigowych... nie po jazdach symulowanych, kamuflujacych i tajemnych....


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:47

0

26 . Otoz to, nie ma co sie teraz klocic, tylko poczekac do 13 marca, (no nawet mozna do 12, do treningow, po ktorych juz cos nie cos bedzie wiadomo. Zobaczymy jak to bedzie. Pierwsze dwa,. trzy wyscigi i juz bedzie wiadomo, kto ma jaki bolid. ;)


avatar
maryanos

20.02.2010 17:48

0

wszyscy jezdza na maksa !! Ferrari tez, Lotus tez... no chyba, ze wydaje setki tysiecy euro zeby sobie jaja porobic... ale moze sie myle :)


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:49

0

31 . Powiedzialem cos, nie wiem po co koles krzyczysz. Kazdy ma swoje zdanie i tyle.


avatar
kedar9315

20.02.2010 17:50

0

Wlasnie. Najwazniejsze ze renault przejechalo tyle kolek bez awari. To cieszy xD


avatar
maryanos

20.02.2010 17:52

0

Luz, trzymaj sie wlasnego zdania... :)


avatar
Kacper94

20.02.2010 17:52

0

33 . Zgadzam sie z Toba. Wszystkich nas, kibicujących Robertowi, powinien cieszyc fakt jakim jest bezawaryjnosc ich bolidu.;)


avatar
orinocoPL

20.02.2010 17:56

0

Jest niezle. Pszczólka bzyczy gladko, bez awarii i tempo tez jest niezle. Oby tak dalej.


avatar
franko

20.02.2010 18:06

0

Aż milo poczytać takie komentarze. Jak się sezon zacznie znowu się namnoży zawistnych bezmózgów, którzy będą pisać, że Robert "nie potrafi jeżdzić " itp. A na razie te zawistne indywidua siedzą na sportach zimowych i piszą, że Małysz i Kowalczyk to pierwszy raz mają na nogach narty ... echhhh :) pozdro dla wszystkich fanów Roberta i innych naszych sportowców .


avatar
leo_

20.02.2010 18:06

0

Moga jeździć nie na maxa, mogą jeździć na różnych obciążeniach paliwem, moga też jeździć róznym tempem w róznych sektorach ( nie można wykluczyć tzw. ściemy). Ale jeśli zdarzają się testy gdzie dany bolid notuje b. dobre czasy i sa one jednymi z najlepszych w serii na danym torze, to raczej świadczy o tym, że nie jest źle. Jeśli do tego jeszcze dołozyć opinie kierowców i wypowiedzi płynące z padoku - to mozna wtedy przypuszcać, ze wiemy duzo (choć nie wszystko). Ale trzeba tez brać pod uwagę i to, że zespoły szybko wprowadzaja poprawki, i stan na dziś może byc dość różny od tego z dnia pierwszego wyścigu ( i zapewne następnych wyscigów).


avatar
bullit34

20.02.2010 18:09

0

Ludzie co z wami nikt z nas nie wie jaki zespół w danym dniu testów jedzie na maxa jaki sobie pozwala na wolniejszą jazdę. Te komentarze to tylko nasze rozmyślanie co kto robi na co kogo stać i.t.d. Jedynie awaria bolidu może świadczyć o problemie, team testujący jedno może mówić iż testował coś innego to jest ich słodka tajemnica z czym tak naprawdę mieli problem i nad czym muszą popracować. Cieszyć nas może fakt o bezawaryjności Reni reszta to tylko domysły


avatar
bullit34

20.02.2010 18:15

0

37 franko A wiesz że coś jest na rzeczy, zgadzam się z Tobą. Zobaczymy co życie pokarze byle do 13 marca będzie można naprawdę powiedzieć kto jest mocny, a kto będzie ogon zaliczał


avatar
leonardo1899

20.02.2010 18:21

0

robert wykrecajac ten czas przejechal 7-8 kolek + wyjazdowe i zjazdowe, wiec na pusto napewno nie jechal


avatar
papciar

20.02.2010 18:24

0

39. bullit34 oczywiscie ze nic nie waiadomo ale mniej wiecej jakis obraz to daje. nie kazdy zaspol jezdzi cocdziennie na maxa ale i takie przejazdy musi kazdy zrobic zeby wiedziec ile da sie wycisnac. i biorac pod uwage najlepsze czasy z wszystkich testow na tym torze (oczywiscie przy porownywalnej pogodzie) to mozna zauwazyc ze jest pare zespolow ktore sa w stanie zejsc ponizej 1.20.000 a sa takie zesply ktore maja problem z pokonaniem 1.21.000. testy nic wiele nie mowia ale jak sie dobrze obserwuje wszystkie wątki to mozna dojsc do jednego wniosku....będzie ciasno na początku sezonu, ale to dobrze bo bedzie wieksza rywalizacja


avatar
maryanos

20.02.2010 18:28

0

To ja powiem tak: - wszystkie ekipy testuja swoje fury, staraja sie sprawdzic i ulepszyc co tylko sie da. Jaki powiada Robert: "nie spogladam na wyniki innych, pracujemy nad naszym bolidem". Testuje sie zachowanie auta z roznymi mieszankami gum, z roznym obciazeniem paliwem, z roznym setu-up'em aero, itd. Robi sie to wszystko w warunkach naturalnych dla tych pojazdow czyli warunkach wyscigowych przy maksymalnym obciazeniu. Nie ma sensu testowania tego wszystkiego przy ograniczeniu do "siedemdziesiatki" ;) Wszystkie podzespoly, WSZYSTKIE, maja zdac egzamin przy ekstremalnym wysliku, nie przy light'owym przejezdzie. Dla mnie to jasne i logiczne. P.S. Awaria auta wcale nie jest czyms najgorszym, czasem wystarczy wymienic jakas drobna uszczelke i problem z glowy. Gorzej gdy auto systematycznie wlecze sie w ogonie stawki mimo zmian i udoskonalen, wtedy jest prawdziwym problem.


avatar
prolim

20.02.2010 18:29

0

@18 - Robert zrobił dobry czas i zwolnił, żeby się nie wydać z prawdziwymi możliwościami bolidu :P. Bo jak skopiują ten ich superopływowy i superszybki nos to będzie po zawodach. Coś jak dyfuzory w tamtym roku :D


avatar
Courageous

20.02.2010 18:31

0

Wie ktoś na jakich dystansach swoje najlepsze kółka wykręcił Button i Kobayasi?


avatar
paweł25

20.02.2010 18:32

0

Brawo Robert !!!! Oby tak dalej !!!


avatar
grzesiek1870

20.02.2010 18:35

0

Obawiam się że póki co Virgin nie wytrzyma trudów całego wyścigu... Zobaczymy co będzie dalej ;)


avatar
motyl1604

20.02.2010 18:35

0

Robert"Rocket"RenaultRulezzzzzz !!!! :P


avatar
motyl1604

20.02.2010 18:38

0

Courageous - Button robił 3-kółkowe wyjazdy, KOB jechał 5 lub 6 kółek. Robert swój wynik zrobił na drugim kółku z sześciu.


avatar
f1fan23

20.02.2010 18:41

0

Te testy o niczym nie świadczą tak naprawdę. Fajnie widzie Renault wysoko ale prawdziwy test będzie w Bahrajnie za 3 tygodnie. Taka już chyba jest mentalność niektórych żeby się jarać wynikami przed sezonowych testów podczas których jest różna ilość paliwa na pokładzie, nie zawsze najlepsze części, dodatkowe urządzenia pomiarowe itp. Co innego gdyby dany zespół był zawsze na końcu każdego dnia ale tak jak teraz gdy wszystko się zmienia to nic nie jest wiadome. Ps. wpisując w google "f1orl" trafisz na ciekawą ligę F1 (ctdp 06) z nagrodami.


avatar
bullit34

20.02.2010 18:46

0

42 papciar Zgadzam się z Tobą tak jak i z 43 maryanos są lepsi i gorsi w tych testach zawsze tak było i będzie ale wiadomo że wszystkich kart się nie odkrywa i w pierwszym gp bolidy będą kompletnie zmienione. Dotyczy to większości teamów które mają zamiar zaistnieć w tym sezonie. Dla mnie najważniejsze jest to iż Renia jeździ bez awarii nie ma nic gorszego niz przegrana poprzez awarię bolidu a nie w walce.


avatar
Asturia

20.02.2010 18:48

0

Nie podoba mi się czas Ferrari, Fernando mówił że będą pracować nad osiągami i jeżeli to są ich osiągi to mi się to nie podoba. Wiem że to tylko testy, ale starata do McLarena jest duża. Brawo dla Roberta i Renault.


avatar
bullit34

20.02.2010 18:56

0

47 grzesiek1870 obyś się mylił bo w F1 najgorsze są momenty gdy ktoś blokuje tor poprzez awarie wyjeżdża samochód bezpieczeństwa i wszysko zaczyna się od początku takie momenty w większości niszczyły przewagę Roberta


avatar
Michal1050

20.02.2010 19:00

0

Usunięty


avatar
MateuszF1

20.02.2010 19:06

0

37- Tez to zauwazylem mam taki problem w rodzinie co chwile dziadek mowi a Adas sie spalil ma dosyc kasy wkurza to, tak samo o Kubicy mam nadzieje ze w tym seoznie Robert pokaze ze potrafi jezdzic i samochod pozwoli pozdro dla normalnych kibiców


avatar
Punksnotdead

20.02.2010 19:16

0

Cienko widzę Virgin, Problemy z niezawodnością czy pech?


avatar
Krzysztof-n

20.02.2010 19:45

0

Znacie się (prawie) wszyscy na F1 ale nie znacie się na marketingu. Reklama i kasa to podstawa dzisiejszej F1. Ci, którzy wykręcali najlepsze czasy, jeździli na oparach, ale zastanówcie się po co... ? po to aby sprawdzić bolid na małej ilości paliwa ? NIE! po to aby o ich zespole napisały media, tak jak tutaj na foemula1.pl jak ktoś uzyska najlepszy czas to fota bolidu wraz z opisem z testów wędruje na główną i wisi tam kilka dni. Oczywiście kempa i reszta ekipy powie, że nie robią tego z tych pobudek, ale oni to robią nawet o tym nie wiedząc. Proste słowa " najszybszy był TEN I TEN " i już cały świat patrzy za sprawą mediów na TEGO i przy okazji na reklamy na jego bolidzie. F1 to kasa i to potężna, im więcej ludzi zobaczy nazwę firmy tym więcej kasy firma da zespołowi. Pozdrawiam ' znafcuf '


avatar
kopałłajnem

20.02.2010 19:46

0

52. 0.243 to wcale nie jest tak dużo, biorąc pod uwagę że to jednak tylko testy.


avatar
maryanos

20.02.2010 20:52

0

57. Wyslij cv do PriceWaterhouseCoopers, glowka pracuje ;)


avatar
lygens

20.02.2010 20:57

0

wczesniej pisalem ze nie chce mi sie wierzyc ze tylko reno nie pojechalo szybkiego okrazenia, tak jak teraz nie wierze ze to ferrari odpuscilo


avatar
moharp

20.02.2010 21:00

0

Najwięcej marketingu jak na razie jest u BMW Sauber.Potrzebują pilnie sponsora więc jeżdzą na pusto.


avatar
Droit

20.02.2010 21:19

0

Jenson i Robert dobry prognostyk :) Ferrari tez (szyderczy smiech)


avatar
AlMastar

20.02.2010 21:37

0

kurde a czy ktoś pomyślał (raczej tylko kilka osób) żee mogą jechać na maksa i odpuścić gaz w 3 miejscach turu lub wczesniej zachamować i czas już jest kiepski ??? 1-2 sek to naprawdę nie dużo ale znawcy piszą jakie to reno szybkie bo ma 2 pozycję :/ gratki


avatar
aees

20.02.2010 21:44

0

57- jasne! i ferrari cały czas jezdziło pod sponsorów...snafco od marketyngu


avatar
leonardo1899

20.02.2010 22:51

0

57. Krzysztof-n co za pajac? rober napewno nie jechal na oparach uzyskujac swoj czas, a ty mozesz byc co najwyzej telemarketerem...


avatar
Dr Prozac

20.02.2010 23:17

0

Stint na którym Robert uzyskał swój najlepszy czas: 17 1:24.235 18 1:19.254 -4.981 19 1:19.114 -0.14 20 1:19.198 +0.084 21 1:19.377 +0.179 22 1:19.473 +0.096 23 1:20.005 +0.532 Stint Buttona: 14 1:18.871 15 1:19.568 +0.697 Na przejazdach dorównujących liczba okrążeń temu Roberta (a nawet prawie o połowę krótszych) uzyskiwał czas od niego gorsze. To dla tych którzy chcą wyciągać wnioski z czasów okrążeń podczas testów. Żadnego marketingu w tym nie było. Gdyby im na nim zależało, to by zrobili przejazd na (zapewne) oparach jak McLaren by spróbować pobić czas Buttona. Kobayashi też miał nieżły: 72 1:19.541 73 1:19.188 -0.353 74 1:21.407 +2.219 75 1:19.885 -1.522 76 1:19.796 -0.089 77 1:19.804 +0.008 78 1:19.949 +0.145 79 1:20.106 +0.157 80 1:19.643 -0.463 BTW gdyby Renault zależało na tego rodzaju marketingu to by znacznie częściej podczas testów byli blisko początku tabeli. Co za problem każdego dnia zrobić przejazd na oparach?


avatar
Dr Prozac

20.02.2010 23:20

0

Prędzej symulacje wyscigu. Szybki przejazd i potem na tych samych oponach długi stint. Po ustanowieniu tego czasu Robert jechał długi stint z dużym obciążeniem (po czasach widac było) Z tym że Robert zrobił całkiem sporo szybkich kółek, i po samej ich liczbie widać że nie był to przejazd na oparach.


avatar
papciar

20.02.2010 23:40

0

61. moharp rok temu tez mowiono ze Brown GP jezdzi na pustym baku bo nie ma sponsorow i co sie pozniej okazalo to chyba wszyscy wiemy.


avatar
michalde

21.02.2010 00:28

0

świetnie Robert, korekty ustawień dają co raz lepsze efekty, oby tylko obeszło się bez awarii i innych problemów technicznych, czasy Roberta uzyskiwane są dobre. moim zdaniem Renault nawiąże walkę o tytuł mistrza świata w obydwu klasyfikacjach


avatar
dody

21.02.2010 00:36

0

button bed.zie mistrzem 2010. albo hamilton. niech zyje mclaren mclaren


avatar
bullit34

21.02.2010 00:37

0

69 michalde Nie jesteś zbyt wielkim optymistą wiem zaraz wszyscy na mnie wskoczą co ja pisze ale sam zespół mówił o realnej walce od połowy sezonu to że bolid jest bezawaryjny to super, wszelkie wprowadzane zmiany są na plus myśle że to trochę nawet zdziwiło sam team Renault ale mistrzem w tym sezonie będzie moim skromnym zdaniem Ferrari mają naprawdę porządny bolid i wyśmienitych kierowców i chcą zrewanżować się za poprzedni sezon Renault może być na pudle i z całego serca tego im życzę zwłaszcza Robertowi ale trzeba patrzeć na to realnie


avatar
dody

21.02.2010 00:39

0

ferrari, renault, mercedes - niech mysla o 2011. wczesniej nia dadza rady


avatar
bullit34

21.02.2010 00:48

0

Ciekaw jestem co zespoły pokarzą za tydzień czy pojadą na całość czy też odkryją karty dopiero w Bahrajnie? według co nie których "znafcuf" trzeba przecież jechać na maxa by mieć sponsorów bez liku


avatar
marcin_114

21.02.2010 10:17

0

Ja tam nikomu nie odbieram szans. W wyścigu nawet FI może wystrzelić i wygrać a teraz na estach się kryją, nie wiadomo...


avatar
RoninRonin

21.02.2010 10:49

0

Renault nie bedzie na pudle, Ruski jest za słaby i nie ma doswiadczenia, chyba ze myslisz o Kubicy .... raczej minimalne szanse na to , bardzo minimalne. Za dużo dobrych zespolow i dobrych kierowcow. To bedzie b ciezki i ciekawy sezon.


avatar
maryanos

21.02.2010 11:43

0

75. No wlasnie, tu jest lipa... i zawsze w Renault tak bylo, jeden dobry driver i drugi z lapanki. Liderem byl Alonso + ktos typu Fisichella, debiutujacy Kovalainen, Piruet, itd... Ruski nawet sympatyczny z geba do wypitki ale szkoda, ze debiutant :) I raczej dorobek punktowy Renault bedzie sie skladal z punktow tylko Robeta...


avatar
bullit34

21.02.2010 13:57

0

A moim zdaniem jeśli Witia oswoi się z bolidem i podejdzie do sezonu na luzie to całkiem możliwe są jakieś tam punkty tak do końca bym go nie lekceważył, wiele zależeć będzie od konkurencyjności Reni jeśli bolid będzie średni to szansa na pudło Roberta będzie równie ciężka. Choć po wywiadach udzielonych przez Roberta jak i inżynierów Renault jest chyba lepiej niż mogli przypuszczać


avatar
bullit34

21.02.2010 14:02

0

Za trzy tygodnie Panowie Pianie zobaczymy kto jest w jakim miejscu stawki czy czasem nie dojdzie do największej kraksy w F1 z udziałem wirgin bardzo jest prawdopodobne iż ich bolidy nie podołają wyzwaniu. Jeszce 21 dni i BĘDZIE SIĘ DZIAŁO:)))


avatar
frentas34

21.02.2010 14:15

0

Oby bylo tak dalej !!! :)


avatar
leo_

21.02.2010 16:06

0

Ja uważam, że Renault jest już teraz niezłe. Po pierwsze, dobre odczucia samego Roberta. Po drugie, zadowolenie inżynierów i dobra atmosfera w zespole (czego nie było w BMW). Po trzecie przebieg ostatnich testów : RK miał 1.19.1 sek (zakładam że tu jechał na maxa) na 2 kółku z 6, czyli teoretycznie na 6 kółku mógłby pojechać maksymalnie (tzn jadąc na maxa na świeżych oponach) ok 0.3 sek szybciej tzn: 1.18.8 . Kobay uzyskał: 1.19.65 na 7 z 11 kółek, tzn na 11 kółku mógłby mieć czas o ok. 0.3 sek lepszy tj: ok. 1.19.3. Alonso: na 1 z 33 kółek: czas 1.21.2, to 33 kółku mógłby mieć czas o ok. 2,5 sek lepszy, tj 1.18.7. Czyli tak patrząc , najlepszy hipotetyczny czas Renault nie jest zły (podobny do Ferrari). Oczywiście niezbedne są pewne dodatkowe założenia, np., że na 1 kółko bolid spala ok. 2,5 kg paliwa, na każde dodatkowe 10 kg paliwa przypada ok. 0.3 sek na 1 okrążeniu.


avatar
Bari

21.02.2010 16:09

0

78. A do pierwszych trenów 19 dni xD


avatar
Dr Prozac

21.02.2010 18:19

0

80. leo_ : takie porównania nie mają sensu. A Kobayashi uzyskał lepszy czas niż ten Twoj teoretyczny ;) Na 2 z 9 okrążeń.


avatar
leo_

21.02.2010 21:34

0

Dr Prozac. Nikt nie może być pewny poziomu zespołów, ale moim zdaniem jest dość prawdopodobne, że Kubica w swoim Renault jest mocny. Przypomnę też: słuchajmy tego co mówią inni .


avatar
leo_

21.02.2010 21:49

0

82.DrProzac. A propos tego Kobayashiego-wychodzi że na ostanim kółku tego stintu mógł osiągnąć również te ok 1.18.6. Dość zadziwiająca zgodność teoretycznych najlepszych czasów (Kobay, RK, Alo). Wszystkie obliczenia należy traktować z przybliżeniem i oczywiście nie na 100 % pewności.


avatar
el_diablo

21.02.2010 21:59

0

Licząc ze Kobayashi miał jeszcze wachy na 7 kółek to z 0,500 s mógł urwać. Teoretycznie


avatar
matito

21.02.2010 23:00

0

super że Robert utrzymuje sie w górnej stawce


avatar
F1 team PL

22.02.2010 16:51

0

A może ktoś zrobi na te mistrzostwa stronke na której sobie bedziemy obstawiać wygranych a, kto odgadnie to jakiś punkcik dostaje no i na koniec MŚ też będziemy mieli swojego mistrza w obstawianiu he he Renault Go Go jak FOREST GUMP ;-)


avatar
RoninRonin

22.02.2010 22:48

0

Cholera jak się cieszę na walkę Schumacher - Alonso - Hamilton !!! Znacie kogoś kogo talent dorównywał by determinacji i agresji na torze bardziej od w/w ? To będzie jatka nie sezon. Oj, będzie się działo... Każdy z nich ma coś do udowodnienia albo jakieś rachunki do wyrównania. Będzie się działo ....


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu