Zespół Hispania Racing Team w Bahrajnie, gdy pozostałe ekipy przygotowują się pod kątem wyścigu i kwalifikacji, właściwie rozpoczyna swoje sesje testowe. Dzisiaj na tor wyjechał tylko Bruno Senna, który po treningach stwierdził, że jego nowe auto nie było dzisiaj eksploatowane do granic możliwości. Siostrzeniec niezapomnianego Ayrtona, stracił dzisiaj do najszybszego Nico Rosberga prawie 12 sekund. Był to pierwszy wyjazd na tor auta HRT, zaprojektowanego przy współpracy z włoską Dallarą.
Bruno Senna„Z pewnością mogłem odetchnąć gdy dzisiaj rano tworzyłem historię. Bolid jechał tak jak zaplanowaliśmy, a wszyscy są zadowoleni i dumni. Nadal mamy sporo pracy przed sobą. Trzy okrążenia rano i 17 po południu są wspaniałym początkiem. Oczywiście nie próbowaliśmy auta do granic jego możliwości. Jestem spokojny, że będziemy dalej pracowali i chciałbym podziękować mechanikom, inżynierom i całemu zespołowi za ich niesamowicie ciężką pracę.”
Karun Chandhok
„Mój bolid został odpalony dzisiaj rano. Miałem nadzieję, że będę mógł nim wyjechać na tor nieco po moim koledze z ekipy. Wiemy, że wszystkie systemy pracują i możemy optymistycznie spoglądać w kierunku trzeciego treningu, który zapoczątkuje nasz pierwszy weekend wyścigowy.”
Colin Kolles, szef zespołu
„Jestem dumny z naszych mechaników i inżynierów, że udało im się stworzyć historię w Bahrajnie. Wszystko idzie zgodnie z planem, za wyjątkiem braku snu wśród wszystkich z nas, którzy pracowali przez całą noc! Tworzenie historii nie jest łatwe. Zespół koncentrował się dzisiaj na swoim działaniu i przejechaniu okrążeń. Wykonujemy pojedyncze kroki i zamierzamy budować naszą konkurencyjność wraz z weekendem i sezonem. Wszyscy dali z siebie niesamowity wysiłek żeby to się stało faktem, a ja chciałbym podziękować im za ich poświęcenie.”
12.03.2010 17:49
0
hahahahhahahaha te wypowiedzi to jaja
12.03.2010 17:50
0
wystarczy ze któryś z bolidów sie rozpierdzieli i pewnie nie beda w stanie go naprawić
12.03.2010 17:52
0
śmiech na sali ;/ ten Chandhuk to jakiś cienias
12.03.2010 17:52
0
Po dzisiejszych treningach nie zdziwię się, jak odpadnie im podczas wyscigu pokrywa silnika ;)
12.03.2010 17:53
0
"Bolid jechał tak jak zaplanowaliśmy" bez takich! :0
12.03.2010 17:59
0
zobaczymy jak jutro zablyszcza. Poki co jestem sklonny uwierzyc ze to bylo tylko instalation run. ALe lepiej jak VR i Lotus nie pojada... To ich pierwszy wyjazd na tor.
12.03.2010 17:59
0
jak juz mowilem to jest jakas parodia:D na kwale wyjada z taczka gnoju w gumofilcach na miekkiej mieszance
12.03.2010 18:01
0
Faktycznie wypowiedzi kierowców i szefa można uznać za conajmniej "kontrowersyjne" i nie pozbawione poczucia humoru..Najlepsze wrażenie sprawił na mnie Chandhok,który jest dumny z tego,że jego bolid rano został odpalony.Tak,tak...tak się tworzy historia. (i nie śmiejcie z tego).Pozdrawiam wszystkich.
12.03.2010 18:01
0
Nie pozostaje nic innego jak pogratulować tego "sukcesu". Będzie ich w tym roku z pewnością jeszcze więcej: dwa samochody na torze, zaliczenie kółka pomiarowego w q1, "przeżycie" pierwszego zakrętu w wyścigu, udana zmiana opon. Krok po kroku i może uda im się nawet dojechać do mety to dopiero będzie ekstaza!
12.03.2010 18:02
0
na interi wyczytalem, ze w tym sezonie zabronione jest korzytsanie z kocow grzewczych o_O
12.03.2010 18:09
0
to co powiedzieli to żenada ciesza sie ze systemy dzialaja a samochod rozpada sie podczas jazdy
12.03.2010 18:09
0
nie, zabronili poki co tylko podgrzewania obreczy. Koce nadal mozna uzywac
12.03.2010 18:12
0
"oczywiście nie próbowaliśmy auta do granic możliwości" Słodzi tak aż nie dobrze się robi, więc skąd ta 12 sek starta do lidera bo jeśli nie jechali na 100 % to na ile- może na 60% bo tak to wyglądało a historię to oni tworzą ale cienkimi nićmi szytą, życzę Im aby NIE skończyli na pierwszym zakręcie w niedzielę bo to będzie pierwsza ich czarna plama w ich krótkiej historii.
12.03.2010 18:13
0
Zabronienie koców grzewczych miałoby taki sam sens jak usunięcie okrążenia rozgrzewkowego przed wyścigiem;] Wzrost niebezpieczeństwa.
12.03.2010 18:14
0
12. kempa007 wiem, ze koce mozna nadal stosowac tylko zenujace to jest jak wypisuja takie bzdury
12.03.2010 18:14
0
a co oni z tym tworzeniem historii......?
12.03.2010 18:16
0
no niestety, ale co zrobic na F1 jest teraz boom wsrod portali.
12.03.2010 18:22
0
Gdyby nie to ze jest mlody i ze jest debiutantem to wysmialbym go za takie chore wypowiedzi . ......,,Bolid jechał tak jak zaplanowaliśmy, a wszyscy są zadowoleni i dumni. A ja sie pytam z czego ? Tego ze tarasowali drooge . No moz tym tworzyli te historie . Jak na razie to nawet Lotus i Virgin im ucieklo. Nie jechali do granic mozliwosci mowi Senna . A ja mowie ze moze cale szczescie i ze jutro i wniedziel tez niech nie jada bo jak te auto sie zblizy do owej granicy to sie moze rozleciec na torze . ( ostatnie zdanie w emocjach negatywnych jakie tylko ten zespol wywolal u mnie dzisiejszych treningow )
12.03.2010 18:23
0
Historię już stworzyli... Pora ochłonąć xD Nie próbowali bolidu do granic możliwości, Senna już przekroczył te granice i to co widzieliśmy to 150% możliwości bolidu xD Będzie zabawnie :D
12.03.2010 18:29
0
Moim skromnym zdaniem nie ukończą pierwszego wyścigu - nie chcę pisać że nie ukończą żadnego, bo mogę się trochę pomylić ;-) Ten "bolid" jeździ wolniej o ok. 4-6 s od GP2 więc o czym my tu mówimy - porażka na całej linii - nie chcą eksploatować jedynego sprawnego egzemplarza, bo czekają na części zamienne, których nawet na miejscu nie mają - swoją drogą ciekawe jaki mają budżet - 10 mln? (gwarancje to zupełnie inna sprawa)
12.03.2010 18:32
0
do tej poty darzyłem ich sympatią ale do tej pory! QRWA! mać!
12.03.2010 18:40
0
Z czego są dumni? Z tego, że mimo ogromnych problemów jednak się udało, są w Bahrajnie i bolid jeździ. Co w tym jest godne pożałowania albo kpin?
12.03.2010 18:47
0
Oni jezdza z predkoscia samochodu bezpieczenstwa.
12.03.2010 18:49
0
Mnie najbardziej ciekawi, jak nowi będą radzić sobie z takimi szczegółami jak zmiana opon...
12.03.2010 18:49
0
A ja się martwiłem, że w TrackMani czasami mam 5sec. straty do najlepszych. :o)
12.03.2010 18:51
0
22. Piotre_k - pożałowania godne jest to że FIA dopuściła ten "team" do rywalizacji, a np. StefanGP z gotowym bolidem Toyoty jest poza tym cyrkiem, jaki w tym roku zafundowało FIA. Jak będą wypadki z udziałem 3 najsłabszych teamów tj. HRT,VR,LS to wszyscy to zrozumieją. Dziś odpadały części z niektórych egzemplarzy "bolidów" wspomnianej 3 słabiaków
12.03.2010 19:02
0
Chandhok w niższych seriach nie był nawet średniakiem. Już lepszy jest Piquet, ale oczywiście znów chodzi o kasę. Za rok GP Indii, a zespół już teraz zacznie szukać sponsorów z tego kraju... Naprawdę lepiej by było jakby w ogóle nie startował. Przez tego gościa możemy być świadkami kilku niebezpiecznych wypadków.
12.03.2010 19:07
0
@ 17.kempa007 proponuję wprowadzenie psychotestów oraz testu na IQ i na podstawie wyniku wydawać pozwolenie na komentowanie
12.03.2010 19:23
0
Czyli tak na serio to będą sie scigac pewnie w GP Hiszpanii
12.03.2010 19:35
0
żenada trochę fakt..
12.03.2010 19:37
0
Na innym portalu znalazłem wypowiedź Adriana Camposa, która chyba wszystko wyjaśni: „Musieliśmy pojechać do Bahrajnu, by nie mieć problemu ze zgłoszeniem do mistrzostw”... „Naszym celem jest więc po prostu robienie tego, co możemy”. W innym wywiadzie powiedział że zespół HRT zaryzykował wystawienie się na pośmiewisko rozpoczynając sezon nieprzetestowanym bolidem Dallary. - he he no i się ośmieszyli.
12.03.2010 19:43
0
Colin Kolles, szef zespołu „Jestem dumny z naszych mechaników i inżynierów, że udało im się stworzyć historię w Bahrajnie" -NO to stworzyli. Takich wypowiedzi to by się nasi politycy nie powstydzili :)
12.03.2010 19:44
0
więc więcej bedzie kłopotu niz widowska z tego teamy
12.03.2010 19:46
0
Toyota przez tyle lat wydała wagon pieniędzy i nic to nie dało, to czemu skreślać od razu debiutanta. Nie wiadomo czy partyzant Stefan lepiej by to rozegrał. Dla mnie osobiście wszystko daje kolorytu całej sprawie.
12.03.2010 19:47
0
żeby zrobili tyle kilosów co na testach potrzebója jeszcze z 7 GP pod warunkiem że się nie rozsypią. Zwracam honor Haidfeldowi, lepiej wygląda niż Karun Chandhok, chociaż obaj robią to samo, czyli siedzą w garażach. Widzieliśmy co dzis sie stało. Jak ktoś się rozpieprzy to to widać, ale ludzi OD TYCH BOLIDÓW ODPADAJĄ CZĘŚCI!!!! Dziwne było dla mnie jak od GB odpadła sprężyna. Tym nowym zespołom co jazdę cos odpada. Virgin gubi zderzak :), Lotusowi dzis cos odpadło na prostej, a HRT zgubiło albo hamulce albo łożysko eheheh:)
12.03.2010 19:55
0
Te wypowiedzi są tak zakłamane... No ale co mają mówić: jeden bolid nie był w stanie wyjechać na tor, bo gubiłby części od alei serwisowej do zakrętu nr 4, na którym by się zatrzymał, bo nawet nie rozbił, bo za wolno jechał? A drugi dał radę pokonać 1/3 dystansu wyścigu i rozpadł się dopiero wtedy? No żal mi ich, mają naprawdę nieciekawą pozycję.
12.03.2010 20:15
0
Brawo, są niezwykle wcześni... 0 punktów w sezonie gwarantowane...
12.03.2010 20:22
0
czy ktos wogole widzial onboard Bruno ? Widać na nim ( i słychac) ze nie cisnie nawet 60% z bolidu . Gdy będą mieli zapasy części i wszystko zapięte na ostatni guzik w pierwszych europejskich wyscigach będą walczyć z Virgin o drugie miejsce w kategorii debiutantow
12.03.2010 20:31
0
26. Markbit: Stefan GP ma gotowy bolid Toyoty a Hispania Racing gotowy bolid Dallary. Więc w czym niby StefanGP miałby być lepszy od HRT? Ile kilometrów testowych zrobił Stefan GP w lutym czy marcu? A ich kierowcy - Nakajima i Villeneuve - są lepsi od Senny i Chandhoka?
12.03.2010 21:08
0
@39: A no taki, drogi kolego,że bolid Toyoty nie rozsypywał się w poprzednich sezonach,tak samo jak nie odstawał na treningach od najlepszych o przeszło 11 sekund.Co do kierowców - Nakajima i Villeneuve mieli doświadczenie w F1,a rozum podpowiada mi,że Bruno Senna nosi tylko wielkie nazwisko,natomiast Chandhok ma być wabiem na sponsorów.
12.03.2010 21:08
0
39. Piotre_k - zeszłoroczna Toyota z większym zbiornikiem paliwa miałaby wystarczającą przewagę nawet jakby ją prowadził Villeneuve bez okularów ;-) A Dallara ma bolid gorszy od GP2 - dziś podczas relacji na PSE była o tym mowa.
12.03.2010 21:13
0
Już w nagłówku jest błąd logiczny - HRT nie rozpoczyna testów nowego auta, bo nie było żadnego starego (poprzedniego).
12.03.2010 21:14
0
Prawidłowy tytuł: HRT dopiero teraz rozpoczyna testy! ;-)
12.03.2010 21:39
0
Cierpliwosci panowie - troche bardziej wyważone i przemyślane wypowiezi by się przydały w tym przypadku , dużo by tu mówić ale powiem tak to, że wogóle zdążyli przygotować bolid to już coś ( przypominam USGP ) kwestia umowy i ewentualnej kary za spóźnienie na sezon 2010 też coś znaczy. "Dallara" sroce z pod ogona nie wyskoczył - jak ktoś się zna, a to że wolniejszy niby od GP2 to kompletna bzdura. Sam silnik F1 pociągnie nadwozie GP2 szybciej, a co dopiero nawet najsłabszy bolid F1 .Jedyny błąd to to że nie zadbali chodźby o jednego kierowcy z doświadczeniem w F1 choćby emeryta, taki by ustawił bolid szybciej i można by pracować dalej. Niestety oni są dopiero w przygotowaniach bolidu na poziomie rozruchu gdzieś na początku lutego, ale i tak podzielam ich entuzjazm i nie nie tylko ich, nowa krew - nawet na wariackich papierach przyda się temu sportowi , abstrahując już od szalonych wizji zapętlającego się coraz bardziej w swoich imperatorskich wizjach dziadzia chrzestnego F1.
12.03.2010 21:50
0
44. Rapidoo - wiedz, że jadnak sporo wolniejszy, bo właśnie GP2 jeździło na Shakir i czasy były gorsze od topowych F1 o ok. 7-8 s więc policz szybko ile tracił HRT
12.03.2010 21:51
0
44. Rapidoo - obyś z tą krwią nie wykrakał...
12.03.2010 21:52
0
Przesadzają z tym "tworzeniem" historii...Przypomina mi się euforia gdy nasi piłkarze po raz pierwszy w historii zakwalifikowali się do Euro. Grali jak dziady ale "tworzyli" historię. Myślę, że nie na tym to wszystko polega żeby ekscytować się samym występem...
12.03.2010 21:54
0
przepraszam za przejęzyczenie, Sakhir oczywiście :-)
12.03.2010 21:55
0
Żeby ich tylko Safety Car nie zdublował...
12.03.2010 22:05
0
Szczerze to mnie nie dziwi taka forma nowych zespołów, w szczególności Hispanii. To skandal, że do wyścigu dopuszczony jest zespół, który dopiero dzisiaj podczas oficjalnych treningów wykonał okrążenie instalacyjne i to na dodatek tylko jednym bolidem, bowiem drugi był jeszcze na szybko skręcany, dokręcany i sklejany. Absolutnie mnie nie dziwi, że samochody HRT i Virgin mają taki problem poruszaniem się na torze. Nie dość że przeszkadzają na torze, to jeszcze stanowią zagrożenie. Winę za taką sytuację ponosi FIA, najpierw otwiera okno nowym zespołom i przyjmuje ich na pewnych warunkach, które potem zmienia. Ciekawe który z nowych teamów pierwszy się wycofa. Nie wierzę, że sezon ukończy 12 ekip. Z debiutantów najlepiej wypada Lotus i ten raczej powinien utrzymać się w stawce. @dziarmol - a nie mówiłam, że tak będzie? ;)
12.03.2010 22:17
0
pewnie mnie zaraz wszyscy znienawidza ale ja uwazam ze kazdemu nalezy sie szansa. oni zrobili dopiero pierwsze km ludzie dajcie im szanse
12.03.2010 22:17
0
to nie ich wina tylko FIA ze w ogole im pozwolili jezdzic
12.03.2010 22:20
0
50. Marti - miło usłyszeć kobiecy, rozsądny głos. Pozdrawiam ;-)
12.03.2010 22:23
0
Wiem że GP2 jeździ przed F1 Markbit nie urodziłem się wczoraj i nadal obstaje przy tym że będzie szybsze po dobrym zestrojeniu podwozia, gołym okiem było widać że jeździł po pierwsze zachowaczo ( bojaźliwie) nawet na wolnych zakrętach gdzie aero nie ma znaczenia bolid nieźle tańczył - nie ma co porównywać w tym momencie (shakedown) Bolid to skomplikowane urządzeni z wieloma elementami które nie zawsze pracują od razu tak wspaniale jak to widzimy w uznanych teamach. Co do ewentualnej (odpukać krwi) to tak sobie myślałem że nowe teamy np. HRT sama nie będzie chciała stracić zaraz w pierwszym wyścigu bolidu i naprawdę potraktuje ten weekend jako testy i odpuści sobie wyścig albo przejedzie pare okrązeń i zjedzie do boksu przed dublowaniami niby z jakąś awarią i tyle -- ale zobaczymy jak im pójdzie
12.03.2010 22:25
0
a ja im zycze zeby ukonczyli nawet jakby mieli byc zdublowani wiele razy to i tak warto bo kazde kolko to nowe info
12.03.2010 22:31
0
Szykowanie bolidu trochę im czasu zajmie.
12.03.2010 22:33
0
HRT potrzeba czasu aby przygotowali zespół do jazdy. Czego niektórzy się spodziewali? Że od razu pojadą i będą tracili do czołówki tyle co Lotus i Virgin. HRT musi dogonić najpierw te nowe ekipy a dopiero potem myślec o dalszym rozwoju. Daleka droga przed nimi.
12.03.2010 22:39
0
Dla ciekawych wyników GP2 z kwalifikacji - Luca Filippi Meritus 2m07.087s a Bruno Senna jak wiadomo 17 ste okrążenie w pierwszym treningu F1 w ledwie jadący m bolidzie - Bruno Senna BRA HRT 2:06.968
12.03.2010 23:18
0
58. Rapidoo - OK, dzięki za korektę (podałem info bez dokładnego sprawdzenia), co nie zmienia faktu, że wcześniej był trochę wolniejszy od GP2, ale przyznasz że to dosyć kiepskie tempo i nie ta liga (okręgówka (HRT) vs. 1-wsza liga (VR,LR) vs. ekstraklasa dolna część tabeli (TR,SM) vs. środek tabeli (FI,RF1,W) vs. top (VMM,SF,RBR,MGP)
12.03.2010 23:23
0
szczerze koledzy nie wiem czego ale bardziej interesują mnie postępy nowych zespołów a zwłaszcza hrt niz porażki i zawody renault bo kubica wcale dziś wspaniale nie wypadł-zwłaszcza że sporo kilometrów nowym bolidem bolidami pokonali i również brakuje im nie mało do prowadzących.
12.03.2010 23:36
0
53. Markbit - chyba przeczytać jak już ;) od-pozdrawiam :)
12.03.2010 23:44
0
jakos ten "top" grubo ponizej oczekiwan....raczej tylko FI pozytywnie zaskoczyl ;-) i to niewtmieniany jako "top" hehehe
13.03.2010 00:22
0
Szkoda Senny ale słyszałem że drugi nie wyjechał bo zamówili częsci zapasowe na allegro i ponoć to wina poczty polskiej.
13.03.2010 00:56
0
Zgadzam się z Rapidoo. Nie wiem czy pamiętacie ale Campos Meta został przejęty przez Jose Ramona Carabante dopiero w drugiej połowie lutego, a Colin Kolles który został nowym szefem stwierdził że zastał tam kompletny chaos i pustkę, podobno funkcjonował jedynie dział symulacji komputerowych. Dlatego nie dziwię się wypowiedziom zespołu. Dla nich to olbrzymi sukces stworzyć jeżdżący bolid w kilkanaście dni praktycznie od zera. Jego niezawodność pozostawia wiele do życzenia i pewnie jak większość z Was obstawiam że żaden z ich bolidów nie dojedzie w niedzielę do mety - szkoda, życzę im jednak powodzenia i doceniam ich poświęcenie
13.03.2010 07:02
0
60. adam2530. Wiedzę że pilnie śledzisz treningi bo dobrze wiesz jak Renia się spisuje.
13.03.2010 15:40
0
Ja myślę ze zespół jest świetny i wygrają najbiższy wyścig w ... 2015 roku :D Szkoda Bruno tylko , te odpadające koła oby nie było jakiegoś wypadku przez to . Wszystko też przez brak testów .Powinni teraz ciorchać bolida na torze , co za durny przepis to jest dopiero wałek , odrazu widac ze schumacher jest do kitu bez testów.
14.03.2010 06:45
0
Siemka - @ Kazik :-) Wreszcie się odezwałeś :-)))) Pozdrówka (dawny obi216)
04.02.2011 16:40
0
Białym spojlerom mówię NIE.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się