W związku ze zbliżającym się GP Australii, domowym GP dla Marka Webbera, czekać będzie tam na niego lżejsze podwozie.
Australijczyk, dla którego będzie to 9 domowy wyścig, wypowiedział się dla lokalnych mediów:„Rozmawiałem z mechanikami zeszłej nocy, mają dla mnie całkiem nowy bolid.”
„Mam nowe podwozie na następny wyścig, jest nawet lżejsze, jesteśmy pewni, że robimy postępy i idziemy do przodu” – stwierdził się 33- latek.
Pierwszego wyścigu w sezonie starszy z kierowców Red Bulla nie zaliczy do tych bardziej udanych, gdyż był zdecydowanie słabszy od partnera w zespole, Sebastiana Vettela. Niemiec wywalczył pierwsze miejsce startowe i prowadził przez znaczną część wyścigu, gdy nagle w jego bolidzie doszło do usterki świecy zapłonowej. Webber natomiast popełnił błędy w kwalifikacjach, co dało mu dopiero 6 miejsce startowe, by ostatecznie być 8 na mecie wyścigu.
W międzyczasie Australijczyk przyjął z radością wiadomość o możliwym powrocie reguły 107% czasu najszybszego okrążenia w kolejnym sezonie F1.
“Myślę, że to odpowiednia zasada, aby uzyskać pułap jakości i przygotować się na odpowiednim poziomie” – zakończył Australijczyk.
17.03.2010 23:31
0
Przy takim talencie jak Vettel Webber może tylko udawać, że z nim konkuruje.
17.03.2010 23:35
0
Lubię gościa. W zeszłym sezonie nawet po cichu liczyłem na majstra dla niego ;) Ale teraz już wiem, że żadne udoskonalenia mu nie pomogą ;( Vettel jest poprostu lepszym kierowcą i to na nim będzie się opierać siła RBR. Mark będzie tylko ciułał punkciki do klasyfikacji konstruktorów. Podobnie będzie w McL, z Lewisem i Jensonem.
18.03.2010 00:04
0
A ja uważam, że zwiększenie wagi bolidu webera o różnicę w wadze z Vettelem i Seb byłby z tyłu. Niestety przepisy są sztywne i tak się nie da. Sądzę że Webber jest równie szybkim kierowcą i to pokarze.
18.03.2010 00:19
0
"Sympatyczny Kangur" - tak wypowiadała sie pewna osoba o nim, czyje to słowa?, zgadujcie.....;)
18.03.2010 06:11
0
Pytanie do autora artykułu. del to jak to w końcu jest, dostanie lżejsze podwozie jak piszesz, czy nadwozie jak podają inne źródła?
18.03.2010 06:21
0
Webber użył określenia chassis, czyli podwozie, ew. rama bolidu. W każdym razie nie mówił ani słowa od nadwoziu.
18.03.2010 06:29
0
Mark Webber nie jest gorszym kierowcą od Vettela. W pierwszym wyścigu oba samochody RBR nie były najlepiej przygotowane, a gorzej Webbera. Zasłona dymna na początku wyścigu coś o tym mówi. Kubica też przez to i przez kontakt z panem S został pozbawiony szans na dobry wynik. Niemniej, Webber pokaże jeszcze "lwi pazur"............
18.03.2010 08:17
0
7. lechart tak nie jest gorszy trzymajcie mnie. Nie no nie wytrzymam
18.03.2010 09:00
0
6. del podwozie zrobione jest zapewne karbonu wiec w tym miejsu szukac kilogramow raczej ciezko, wiec ja obstawiam na ta rame;-) pzdr
18.03.2010 11:31
0
w F1 okresleniem chasis oznacza sie podwozie, czyli cala rame.
18.03.2010 11:33
0
5. rabus30 inne zrodla, czyli wp? Pochwal sie co czytasz :P
18.03.2010 11:36
0
rabus30 no i juz wszystko jasne. Idz na ta WP i tam sie pytaj czemu pisza ze ma miec lzejsze nadwozie skoro to nie jest prawda. Nastepnym razem za wprowadzanie zametu dostaniesz bana, nieodwracalnego.
18.03.2010 15:02
0
jemu bolid nie nawalił ale i tak 8 miejsce to dobry wynik
18.03.2010 15:13
0
kempa jestes adminem ze tak bany rozdajesz ?
18.03.2010 16:14
0
Aleś się kempa oburzył że ktoś pyta o terminologie.. Wprowadzenie zasady 107% nic nie da imho. W Bahrajnie złapaliby sie na nią tylko kierowcy HRT, i to chyba wcale nie tak łatwo. Poza tym wolne bolidy najbardziej przeszkadzać mogą w kwalifikacjach (Q1 dokładniej), a nie w wyścigu.
18.03.2010 17:23
0
Zasada 107% to rodzaj mobilizatora dla nowych. Oznacza, że nie wystarczy kupić sobie miejsce w F1 i w niej być. Trzeba też dołożyć odpowiednich starań, żeby w niej jeździć. Webber jest dobrym kierowcą. Jest znacznie bardziej regularny niż Vettel i jest bardziej uniwersalnym kierowcą, trzyma poziom na większej ilości torów. Vettel jest kierowcą z błyskiem, potrafi robić niesamowite rzeczy, ale i popełniać proste błędy. Oczywiście kwalifikacje nie są odzwierciedleniem siły Marka i Seby. 1 sektor w Q3 pojechali tak samo, 2 sektor Mark popełnił błąd, kosztowny, a 3 sektor należał do Webbera (rekord w ogóle). Wiadomo, że Vettel jest bardziej perspektywicznym kierowcą, ale Webber też ma niezaprzeczalne walory.
18.03.2010 21:28
0
@14 theadzik Tak kempa007 jest adminem. Przy okazji witam na portalu.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się