WIADOMOŚCI

Kubica studzi optymizm Renault
Kubica studzi optymizm Renault
Robert Kubica po bardzo dobrej formie w Monako przed kolejną eliminacją mistrzostw świata, GP Turcji, studzi emocje fanów, przyznając że wynik z Księstwa ciężko będzie powtórzyć, nadal jednak liczy na pokazanie dobrej formy na Istambul Park.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Po podium w Monako, zmierzamy na Istambul Park w Turcji- zupełnie inny typ toru. Jakie masz oczekiwania przed tym weekendem?
„Wyścig w Monako pokazał naszą najlepszą formę w tym sezonie, ale ważne jest, aby ten wynik nie sprawił, że będziemy bardziej optymistyczni, ponieważ ciężko będzie powtórzyć to tempo w ten weekend. Niemniej, nadal uważam, że możemy być konkurencyjni w Turcji, ponieważ charakterystyka toru jest podobna do Barcelony, gdzie pokazaliśmy dobrą formę bolidu. Liczę, że nowe poprawki, które mamy na ten wyścig pomogą nam zmniejszyć różnicę i pomogą zakwalifikować się nieco wyżej niż w Barcelonie.”

Po sześciu wyścigach tracisz mniej niż wygraną do lidera mistrzostw. Czy kiedykolwiek wyobrażałeś sobie, że to będzie możliwe przed sezonem?
„Mieliśmy pewne wyobrażenia do czego zdolne jest nasze auto podczas zimowych testów, rozumiemy jego mocne strony i pracujemy nad maksymalizacją ich. Niemniej jestem nieco zaskoczony, że zdobyłem tyle punktów, co pokazuje jak dobrą robotę wykonujemy jako zespół. Wykorzystaliśmy okazje, które stanęły nam na drodze, zwłaszcza w nietypowych wyścigach jak w Australii, czy mokrych kwalifikacjach w Malezji.”

„Wykorzystaliśmy także nasze szanse gdy bolid był mocny, tak jak w Monako. Sądzę, więc że możemy być bardzo zadowoleni z tego co osiągnęliśmy i dumni z całej ciężkiej pracy w fabryce, która skutkuje przywożeniem poprawek do bolidu na każdy weekend. Wiemy jednak, że jeszcze długa droga przed nami w tym sezonie a my musimy kontynuować pracę i poprawiać bolid.”

Co sądzisz o torze Istambul Park?
„To z pewnością jeden z najlepszych nowoczesnych torów z kilkoma fajnymi zakrętami, zwłaszcza w pierwszym sektorze. Ostatni sektor jest nieco zakręcony z kilkoma wolnymi zakrętami i jest zupełnym przeciwieństwem pierwszego sektora, co sprawia, że trzeba wypracować kompromis w ustawieniach. Jest tam także zakręt numer 8, który jest całkiem wyzywającym zakrętem i będzie bardzo ciekawy na początku wyścigu z pełnym zbiornikiem paliwa.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

29 KOMENTARZY
avatar
nomadwcm

24.05.2010 14:05

0

Czyżby przygotowali f-duct? Turcja będzie dobrym torem na jego przetestowanie.


avatar
Renault R30 F1

24.05.2010 14:07

0

1- tego ja też nie wiem czy beda testowali


avatar
renault-rk

24.05.2010 14:09

0

heh:p może mega poprawki kto wie?:P


avatar
prezesq

24.05.2010 14:17

0

nie pamietam gdzie ale tez obilo mi sie o uszy ze w turcji zastosuja f-duckt


avatar
wafel

24.05.2010 14:18

0

Lepiej, żeby nie koncentrowali się na F-duca które w przyszłym sezonie ma być zakazane. Red Bull odstawia wszystkich bez tego systemu


avatar
prezesq

24.05.2010 14:22

0

moze i masz racje ale skoro jest juz cos gotowe i powinno dac poprawe to chyba trzeba sprobowac bo do konca sezonu jeszcze daleko


avatar
nomadwcm

24.05.2010 14:25

0

Sorki że poza tematem: http:/ /www.ts.fi/f1/ uutiset/ 133382.html


avatar
lukas605

24.05.2010 15:06

0

Jeśli przygotują sprawny system f to będą... ekhm Kubica będzie w okolicach 6 miejsca jeśli f duct będzie u nich klapą albo w ogóle go nie będą mieli obstawiam okolice 8 miejsca, w qualu oczywiście. Na Petrova nie ma co liczyć bo znowu sie rozbije w 3 treningu lub kwalifikacjach:P


avatar
Wiater

24.05.2010 15:14

0

Maja to być najwieksze poprawki w tym roku ;) Także oby działały jak trzeba ;)


avatar
matito

24.05.2010 15:18

0

to szybki tor ale wierzę że Renault da radę chociaż na 4/5 miejsce


avatar
full pull

24.05.2010 17:24

0

Dyrektor techniczny Renault James Allison powiedział ,że oprócz regularnych poprawek na każde GP pracują nad jedna lub dwoma rzeczami które mają przynieść większy postęp . Tak więc jeszcze w tym sezonie powinno być całkiem dobrze . .


avatar
Starh

24.05.2010 18:23

0

@11 Full Pull Większe poprawki będą na GP Kanady. Tyle w temacie.


avatar
WrOb3l

24.05.2010 20:15

0

Mi wydaje sie że na Kanade nie będzie dużo poprawek. Ten tor jest podobny do Monaco i jak powiedział Robert będą tam walczyć o dobry wynik gdyż tor ten pasuje do ich bolidu. Oczywiścię będą i tam drobne zmiany ale największa rewolucja w R30 szykuje się chyba na Turcje.


avatar
Budyn_F1

24.05.2010 20:21

0

Tu moze nie bedzie podium ale powinno byc duzo punktow.


avatar
Starh

24.05.2010 20:23

0

Na GP Kanady R30 dostanie potężne zmiany...poczekajcie więc do 12 czerwca tylko a zobaczycie efekty.


avatar
MontyF!F!

24.05.2010 23:01

0

1. nomadwcm Napewno nie beda mieć kanału. To nie takie proste.


avatar
tomspoon

24.05.2010 23:30

0

przepraszam że trochę nie na temat ale jednak trochę w temacie. Miałem okazję pojechać 5 tylka AŻ 5 okrążeń profesjonalnym gokartem na krytym torze około 1km długości- Więc jeśli to co przeżyłem jest pewnie namiastką jakiejkolwiek formuły to ja nie wiem jak Robert jest w stanie wytrzymać przeciążenia z F1 Po prostu obłęd


avatar
koal007

24.05.2010 23:33

0

@13 Kubek też o tym mówił, po Monaco, że Kanada może leżeć R30. Ten bolid jest za wolny na takie tory jak Istambuł, Chiny czy Brazylia. Jak jest długa prosta, to Roberta nawet Indianie są w stanie objechać.


avatar
hotshots

25.05.2010 07:39

0

Całe szczęście, że Renio to nie HRT itp , które testowało bez tunelu parę rzeczy.... F kanal to przecież tylko jedna z opcji na pozostałe wyscigi 2010......Nie ma strachu,bo to nie klocowata Lada tylko Renio , które testuje zanim coś użyje w realu...a i ma o co walczyć (>1 sec)


avatar
paw_ko

25.05.2010 08:08

0

Z tym "wyzywającym" zakrętem to troszkę tak jakoś... ::D


avatar
Piotr_the

25.05.2010 08:19

0

Przecież Renówka na prostych jest bardzo szybka bo ma słaby docisk areo bez kanału ma podobne prędkości co Mak., muszą pakiet poprawić żeby na szybkich zakrętach bolid trzymał tempo!


avatar
RentonB

25.05.2010 10:09

0

@5 Takie myslenie zastosowalo "BMW" w 2008 roku i pewnie wiesz jak wyszlo. Jesli chca walczyc o dobre pola musza poprawiac bolid do konca.


avatar
RentonB

25.05.2010 10:14

0

A F-Duct bedzie cytujac Boulliera "Mam nadzieję, że dzięki wprowadzonym udoskonaleniom, nasz bolid wysoko zapunktuje."


avatar
nomadwcm

25.05.2010 15:11

0

16. MontyF!F! Zakład? ;]


avatar
mac7

26.05.2010 09:17

0

Będzie dobrze, ale nie tak jak w Monako


avatar
frodo76

27.05.2010 15:20

0

trzeba się wyluzować dasz RADĘ


avatar
16051974

31.05.2010 19:15

0

Niech mi ktos powie kiedy Kubica poraz ostatni kogos wyprzedzil!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!czekam


avatar
szewczenko

08.02.2012 22:21

0

Sahara Force India -czarny koń sezonu 2012 ???!!!


avatar
Knight Rider

08.02.2012 22:40

0

zaraz po McLarenie najładniejszy bolid 2012 :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu