WIADOMOŚCI

Vettel z najlepszym czasem po drugim treningu
Vettel z najlepszym czasem po drugim treningu
Podczas drugiego piątkowego treningu przed Grand Prix Włoch, najszybciej okrążenie toru pokonał Sebastian Vettel. Niemiec jest jednym z dwóch kierowców, którym udało się zejść poniżej 1 minuty 23 sekund. Na drugiej pozycji, z niewielką stratą, znalazł się Fernando Alonso.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
W porównaniu z pierwszą sesją treningową, warunki na Autodromo Nazionale di Monza nie uległy większym zmianom. Włoskie słońce nagrzało jednak nawierzchnię toru w Monzy do 39°C.

Trzeci rezultat uzyskał Felipe Massa. Brazylijczyk na swoim dwudziestym okrążeniu wyjechał jednak poza tor i niewiele brakowało, aby jego F10 rozbiło się o bandę. Po przygodzie na ostatnim zakręcie Monzy, Massa nie wrócił już na tor.

Za kierowcami Ferrari znalazł się duet McLarena. Lewis Hamilton i Jenson Button stracili do 23-letniego Niemca odpowiednio 0,315 i 0,371 sekundy.

Popołudniowy trening przedwcześnie zakończył się dla Marka Webbera. Australijczyk na kilkanaście minut przed zakończeniem, zatrzymał się w zakręcie Lesmos z problemem technicznym. Kierowca Red Bulla zakończył drugą sesję z 23 pokonanymi okrążeniami i czasem 1:23.415, który zapewnił szóstą lokatę.

Straty z porannego treningu starał się odrobić Rubens Barrichello – kierowca Williamsa pokonał 31 okrążeń za kierownicą FW32 i uzyskał siódmy czas – tuż przed Robertem Kubicą.

Polak stracił do Barrichello 0,001 sekundy. Kierowca Renault przejechał 32 kółka, na najlepszym tracąc do lidera 0,87 sekundy. Drugi kierowca ekipy z Enstone, Witalij Pietrow, ponownie uplasował się na trzynastej pozycji. Między duetem Renault znaleźli się Nico Hulkenberg, Nico Rosberg oraz kierowcy Force India.

Za Witalijem Pietrowem w tabeli znalazł się Michael Schumacher. Niemiec pokonał 29 okrążeń, na trzecim popełniając dość poważny błąd w ostatnim zakręcie. Między kierowcą Mercedesa a nowymi ekipami znaleźli się kierowcy Toro Rosso oraz zespołu Petera Saubera. Problemem technicznym zakończyła się sesja Jaime Alguersuariego, któremu udało się uzyskać jedynie osiemnasty rezultat.

Sześć ostatnich pozycji należy do kierowców Lotusa, Virgin Racing oraz borykającego się z ogromnymi problemami technicznymi HRT. Tym razem najszybszy był Jarno Trulli z Lotusa. Dwie ostatnie pozycje zajęli Sakon Yamamoto i Bruno Senna, którzy wspólnie pokonali jedynie osiem okrążeń. Brazylijczyk już w drugiej minucie zatrzymał się na torze i podczas 90 minut treningu jako jedyny nie ustanowił czasu okrążenia.

Jutrzejszy trening przed kwalifikacjami rozpocznie się o godzinie 11:00. Zapraszamy.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Sebastian Vettel

Red Bull

1:22.839 27
2

Fernando Alonso

Ferrari

1:22.915 32
3

Felipe Massa

Ferrari

1:23.061 20
4

Lewis Hamilton

McLaren

1:23.154 22
5

Jenson Button

McLaren

1:23.210 38
6

Mark Webber

Red Bull

1:23.415 23
7

Rubens Barrichello

Williams

1:23.708 31
8

Robert Kubica

Renault

1:23.709 32
9

Nico Hulkenberg

Williams

1:23.852 30
10

Nico Rosberg

Mercedes

1:23.857 29
11

Adrian Sutil

Force India

1:24.181 35
12

Vitantonio Liuzzi

Force India

1:24.380 36
13

Witalij Pietrow

Renault

1:24.407 21
14

Ralf Schumacher

Mercedes

1:24.448 29
15

Sebastien Buemi

1:24.517 35
16

Pedro de la Rosa

BMW Sauber

1:24.547 32
17

Kamui Kobayashi

BMW Sauber

1:24.785 31
18

Jaime Alguersuari

1:25.106 24
19

Jarno Trulli

Team Lotus

1:26.204 38
20

Heikki Kovalainen

Team Lotus

1:26.306 41
21

Lucas di Grassi

Virgin Racing

1:26.631 31
22

Timo Glock

Virgin Racing

1:26.676 25
23

Sakon Yamamoto

HRT F1

1:29.498 5
24

Bruno Senna

HRT F1

-:--.--- 3

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

224 KOMENTARZY
avatar
cummulus

10.09.2010 15:38

0

gratulacje dle kierowcow Williamsa.


avatar
pjc

10.09.2010 15:41

0

HRT posypało się doszczętnie.


avatar
east

10.09.2010 15:42

0

hmm..


avatar
kierowca

10.09.2010 15:42

0

chyba jakies problemy w RF1, w RBR niewidzialny TO zadziałał i pokazal miejsce w szeregu Webberowi, SF nadspodziewanie dobrze i lekka zadyszka MCL. Mercedes zgodnie z oczekiwaniami, i ładne wyniki Williamsa. Rozczarowanie FI i Sauber.


avatar
szrotRS

10.09.2010 15:43

0

ferdek się obudził?


avatar
Skiba1196

10.09.2010 15:43

0

Powiem wam że jest dobrze,Robert na swoim ostatnim kółku z normalna iloscia paliwa,mial czas tylko nie cala 0,1s do vettela,a w drugim ktos mu przeszkodzil,gdyby nie to byloby znacznie lepiej,jutro w gre wchodzi walka o p1-p5 spokojnie


avatar
Skiba1196

10.09.2010 15:44

0

chodzi o czasy sektorow oczywiscie


avatar
east

10.09.2010 15:47

0

Coś nie halo z Renią? Gdzie był nr1? Pił dziad? Tyle pytań..


avatar
xdomino996

10.09.2010 15:47

0

skiba1196 no o p1 bedzei ciezko ale obstawiam p6 i moze start z 2006 i dla mnie ok;d


avatar
Luna

10.09.2010 15:47

0

Skiba optymistą jesteś. Kubica w ogóle nie błyszczał dzisiaj. Ja się bardziej skłaniam ku temu, że reno wróciło do szeregu na stare miejsce. To już nie spa, tutaj było widać gołym okiem, że jest więcej rywali przed nim :(( bardzo się zdziwię jeśli będzie w top5.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 15:48

0

Alonso znowu zaczyna mieszać


avatar
legolego79

10.09.2010 15:48

0

4.kierowca - dziękujemy za analizę jako stały doradca czołowych teamów na pewno masz wszystkie informację na temat treningów - no i gratulacje dla Vet za uzyskanie wsparcia w postaci Team Orders w czasie treningów ;))))


avatar
Skiba1196

10.09.2010 15:49

0

Nie jestem optymistą,faktycznie moze o p1 bedzie ciezko,ale w top 5 bedzie spokojnie,jak nie wyzej,renia napewno bedzie sie liczyc,mcl,ferrari tez,redbull bedzie nieco z tylu


avatar
pawel123

10.09.2010 15:51

0

podtrzymuję zdanie, że jest za dużo zespołów; powinno być 9 najlepszych (z obecnej klasyfikacji konstruktorów), a na początku sezonu (np. w czasie testów) FIA wybraliby 10. zespół - jeszcze nie mam pomysłu jak miałaby wyglądać ta selekcja, ale przynajmniej nie byłoby teraz tłoku i dublowanych "spowalniaczy" na torze :)


avatar
agnesia96

10.09.2010 15:52

0

4.Oglądałeś trening? Widać że nie. McL nie dostał zadyszki tylko wykorzystał trening do tego czego powinien.Jeździli z pełnymi bolidami.Oni nie są jak PEWIEN zespół który wygrywa kwalifikacje i treningi,oni wygrywają wyścigi ;D A Webber nie jest 6 przez zbyt wolną jazdę tylko usterki w aucie.


avatar
Galadin

10.09.2010 15:55

0

Skąd ja wiedziałem że po piątkowych treningach znajdzie się pełno ekspertów i analityków którzy wieszczą formę wszystkich zespołów i przewidują kto do kogo ile traci itd? :/


avatar
Skiba1196

10.09.2010 15:56

0

Renault,Mclaren,Ferrari powalczą jutro o 1,2 linię ze soba


avatar
eveafterdark

10.09.2010 15:56

0

Witam, różnice między pierwszą 5 są na poziomie około 0,1 sek, jutro na pewno trzeba będzie pojechać poniżej 1.23


avatar
maxis12

10.09.2010 15:58

0

Znacie moze jakis stream na ktorym jest gp2??


avatar
szmalec

10.09.2010 16:01

0

Kubica, synek idz do domu moze...Moze to zabrzmi onetowo ale juz nie chce mi sie ogladac jego wypocin.Zaczynam od dzisiaj kibicowac Hamiltonowi.Od zawsze kochalem anglie.Hamilton to czlowiek z charakterem i wielkimi jajami.Kierowca ktory stawia wszystko na jedna karte.A Kubica to takie cicijajo.


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:02

0

16. Nienawidzę takich lekceważących wypowiedzi jak Twoja. Jeśli nie masz nic konkretnego do powiedzenia poza obrażaniem innych to może lepiej powstrzymaj się od komentowania. Od tego są te komentarze aby każdy mógł się wypowiedzieć jak widzi formę poszczególnych zespołów. Co nie oznacza że próbujemy robić z siebie ekspertów czy analityków. Zresztą po co czytasz komentarze i nasze analizy skoro sam wiesz najlepiej który team jest obecnie najlepszy a który nie.


avatar
witek83

10.09.2010 16:03

0

massa dał popis sowich możliwości wychodząc bez szwanku z poślizgu na ostatnim zakręcie przed linią start/meta


avatar
asuser

10.09.2010 16:05

0

20. czy to prowokacja ? lol człowieku zjedzą cie tu zaraz


avatar
k.lebsky

10.09.2010 16:05

0

Monza to tor jedyny w swoim rodzaju, preferuje szybkie auta. Kubica realnie znajduje się na 4-7 miejscu. Nie ma się co napinać na podium.


avatar
nekos

10.09.2010 16:08

0

@20. szmalec wracaj szybciutko na ten onet albo na wp ;)


avatar
east

10.09.2010 16:08

0

20. szmalec Liczne Twoje komentarze skłaniają mnie do twierdzenia, że Jesteś problemowym gościem.. Idź do psychiatry! Chociaż to już chyba Ci nie pomoże.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:09

0

Szmalec,zamknij się i spadaj na Onet i wlasnie pod tym wzgledem lubie Roberta ze jezdzi zawsze odpowiedzialnie,a nie tak jak Hamilton,Vettel czy Alonso że albo wyprzedze albo sie rozbije,to jest jego wielki atut,a ty spadaj stad,Kubica gdyby jezdzil w Mcl z Hamem to Hama by juz tam nie bylo za przeproszeniem,zmiotlby go,rozumiesz???!


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:11

0

Onet i wp to twoje miejsce,a nie normalna strona o F1,gdzie prawie wszyscy to normalni kibice f1,a nie jacys psychopaci,ze tak powiem


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:11

0

Skiba Ty się znowu tak nie rozpędzaj. Do połowy sięz Tobą zgadzam ale to ze Kubica zmiótłby Hamiltona w Mcl to już przesadziłeś i to grubo


avatar
kierowca

10.09.2010 16:13

0

@ 12. legolego79 spoko, jakze inaczej wytlumaczyc roznice w osiagach webbera i vettela ? a co do analizy, to ... tylko moje zdanie. Np RF1 - za duzo nie pojezdzili dzis, a szczegolnie PET. Osiagi bardzo slabe w stosunku do zapowiedzi. Tak, ja wiem, to tylko wolne treningi. :)


avatar
McLfan

10.09.2010 16:14

0

Hamilton porównany do Vettela. Krzywda. A już gadanie, że Kubica by zmiótł Hamiltona... Proszę. Właśnie takie wypowiedzi, jak szmalca odsiewają plew od ludzi mających pojęcie o tym sporcie. Skiba, dałeś się...


avatar
szmalec

10.09.2010 16:14

0

Skiba twoja wypowiedz swiadczy o tym ze jestes totalnym laikiem.Niby dlaczego Kubica mialby go zmiesc?Wystarczy spojerzec na poprzednie lata.Hamilton w 90% lepsze wyniki od Kubicy.Kolejne przyklady to wszystkie serie GP2 i temu podobne.Jak to mowi piekne powiedzenie:"No risk, no fun". Kiedys Kubica byl dla mnie kierowca pokrou wlasnie Hamiltona.Odwaznego wojownika, dla ktorego liczy sie tylko zwyciestwo.Teraz to jest mameja ktora dowozi punkty.Bez walki.Przypadkowo zdobyte punkty.Jestem nim rozczarowany.Dla mnie kolo sie wypalil.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:16

0

29.Nuhtylupik a co uwazasz ze Kubica jest gorszy od Hamiltona?,bo ja mysle ze nie,wrecz odwrotnie moze roznica pomiedzy nimi nie byla by duza,ale napewno na korzysc Kubicy


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:17

0

32. Kubica nigdy nie jeździł w GP2 i wogóle spotkał się z Hamiltonem w innych liczących się seriach bodajże w dwóch wyścigach. Nie sądzę też aby nazywanie Kubicy mameją która dowozi punkty bez walki tak po prostu po ludzku było sprawiedliwe. Ok nie lubisz Kubicy, ale posuwasz się za daleko w swoich sądach nad nim.


avatar
Budyn_F1

10.09.2010 16:18

0

Czemu Kubica tak slabo w 1 treningu jakos mu lepiej poszlo.


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:18

0

33. Nie wiem, cięzko jest ich porównywać ze względu na to że w F1 nigdy nie mieli porównywalnych bolidów.


avatar
karnage

10.09.2010 16:19

0

Kubica i tak jest najlepszy, i w przyszlym sezonie bedzie mistrzem swiata!


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:19

0

32.Szmalec nie rozsmieszaj mnie czlowieku,nie osmieszaj siebie,wlasnie jesli chodzi o prawie wszystkie serie przed F1,to wlasnie kubica prawie caly czas byl lepszy do hamiltona,a w f1,kubica do tej pory niestety jezdzil srednimi bolidami,a hamilton praktycznie caly czas w bolidzie ze scislej czolowki,topowym


avatar
szmalec

10.09.2010 16:19

0

Skiba wez sie ogranij czlowieku.Jestes fanatykiem a nie kibicem.Hamilton wydoroslal, podchodzi bardzo fachowo do swojej roboty.Zna granice ktorych nie wolno mu przekroczyc.Ryzykuje i walczy.Skoro Kubica w wyscigu jak w SPA osiaga tempo MCM to dlaczego nie ryzykuje ataku.Bo jest miekkie jajo.To jest odpowiedz.


avatar
rbej

10.09.2010 16:19

0

Tylko kompletny fanboy Kubicy może napisać że jest on lepszym kierowcą od Hamiltona....


avatar
McLfan

10.09.2010 16:20

0

33. Skiba, na jakiej podstawie tak uważasz? Czystej prędkości nie brak ani Hamiltonowi, ani Kubicy. Różnica natomiast się uwidacznia, gdy trzeba komuś coś wydrzeć w wyścigu. I kto tu się prezentuje lepiej nie muszę mówić.


avatar
szmalec

10.09.2010 16:21

0

Skiba wklej mi linka gdzie to tyle razy Kubica byl lepszy?`Powtarzasz cos, co krzyknal sasiad z drugiego bloku, na dodatek po 3 jabolach.Nie kompromituj sie synek.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:21

0

Chociazby karting ktory jest glownym przedsionkiem f1,kubica jechal tam nie tylko hamiltona,ale i rosberga m.in o innych 'wielkich kierowcach' nie wspominajac


avatar
szmalec

10.09.2010 16:22

0

karting? hahaha


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:22

0

akurat w spa w trakcie wyscigu byl wolniejszy od Mclarena,byl na poziomie redbulla jak cos...szmalec ty znawco....


avatar
szmalec

10.09.2010 16:23

0

a moze cos bardziej profesjonalnego.GP2?


avatar
rbej

10.09.2010 16:23

0

A co ma karting do F1??. Podpowiem Ci. NIC!!. Jakby Kubica był w połowie tak walecznym kierowcą jak Hamilton to oglądałoby się go z prawdziwą przyjemnością. Kubica to ten sam poziom "jaj" co Button czy Rosberg. Jechać, jechać, byle dojechać...


avatar
karnage

10.09.2010 16:23

0

Jak ktos obesrwowal live timing, to widzial, ze Kubica robil zawsze tylko w jednym sektorze dobry czas, a inne odpuszczal, co by znaczylo, ze nie chca przed kwalifikacjami przeginac, ja obstawiam tradycyjnie P6 w kwalifikacjach i P3 w wyscigu!


avatar
McLfan

10.09.2010 16:23

0

Jechał? Ogarnij się człowieku... Szmalec może trochę przesadził z pojazdem o Kubicy, ale z Was dwóch (szmalec, Skiba), to nie szmalec wyszedł na ignoranta...


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:23

0

Usunięty


avatar
skylinedrag

10.09.2010 16:24

0

Nie ma co dyskutować Hamilton to obecnie najlepszy kierowca w stawce czy się to komuś podoba czy nie. Odważny, waleczny, świetny technicznie i coraz mądrzej jeździ. No i nie wiem skąd się pojawia w stosunku do niego tyle niemiłych uwag, chyba zazdrość, bo w wywiadach okazuje się miłym i inteligentnym gościem. Właśnie takich kierowców brakuje ponieważ zapewniają widowisko, inaczej z F1 wiałoby tylko nudą. Co do Kubicy to nadal jest wojownikiem, ale bądź co bądź bolid nie jest na tyle mocny by tłuc się o pozycję na łeb na szyję bo stracić w jego bolidzie można wiele, zyskać bardzo niewiele. jest dobrze jak jest, rok układa się pomyślnie dla Roberta. Nie zapominajcie co poniektórzy, że jeszcze niedawno Renault wisiało na włosku...


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:24

0

Uwazam tak ze kubica i hamilton to obecnie najlepsi kierowcy,ale jesli mial bym ich szczegolowo porownac to wedlug mnie nie dlatego ze jestem polakiem,lepszy jest jednak Robert...


avatar
McLfan

10.09.2010 16:25

0

52. Konkrety! W czym?!


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:26

0

51. Ci wszysyc którzy tak jadą Hamiltona myślą ciągle o kierowcy który jeździł w sezonach 2007/2008 a od tego czasu Hamilton przeszedł wręcz metamorfozę, za to jego błedy z lat 2007/2008 powiela teraz Vettel


avatar
kubakinia

10.09.2010 16:26

0

w Kanadzie Kubica na drugim treningu był 11


avatar
szmalec

10.09.2010 16:28

0

dobre pytanie McLfan.W czym jest lepszy?


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:28

0

Podoba mi sie wlasnie styl jazdy Buttona i Kubicy(maja praktycznie taki sam styl) i nie oszczedzaja sie,oni tylko nie ryzykuja i nie robia czegos szybciej niz pomysla o tym,obaj potrafia oszczedzac swietnie opony,a hamilton w tej kwestii to akurat szkoda gadac,po za tym kubica zawsze wyciska z bolidu doslownie wszystko,tak jak chociazby na silverstone byl szosty,a powinien byc poza 10,taka jest prawda


avatar
rbej

10.09.2010 16:29

0

Kubica NIGDY nie będzie kierowcą pokroju HAMILTONA. Nawet jak będzie miał najlepszy bolid w stawce. Taki typ kierowcy i nic się na to nie poradzi. IDEALNIE Kubica pasuje do rajdów samochodowych, gdzie walczy się tylko z czasem i samym sobą.


avatar
szmalec

10.09.2010 16:30

0

@54. Nuhtylupik a co za roznica tluku czy to sie nazywa GP2 czy Formula 2000.Dostawal po dupie od HAmiltona i to jest meritum rozmowy.


avatar
paqo

10.09.2010 16:30

0

Moze ktos mi przeliczy, ile razy Kubica konczyl wyscig na bandach a ile razy Hamilton?


avatar
marlowe

10.09.2010 16:30

0

ja oglądam F1 od początków jazdy Damona Hilla (mój ulubieniec), jak pojawił się RK to każdy wyścig a szczególnie start to dla mnie stan przedzawałowy :) Jestem jego wielkim fanem i zawszę będę. Ale musze przyznac rację tym którzy mówią że jeździ zachowawczo. Tym różni się od Alonso i Hamiltona że jak jest na 3 miejscu to pilnuje tego a nie stara się o 2-gie. Brakuje mi u niego właśnie tej iskry, tego zęba... Pewnie że w walce bezsensownej o 2 miejsce mógłby stracić i to 3 ale wole własnie takich, którzy ryzykują


avatar
kierowca

10.09.2010 16:30

0

Co do KUB to mam swoje zdanie i mam gdzies opinie znafcuf zza klawiatury :) Dla mnie liczą się jego osiągnięcia i opinie innych kierowców i zarządzajacych innymi zespołami o nim. A tu sprzed kilku dni opinia : "- Wybierzcie sobie dowolną umiejętność,jak jazda w kwalifikacjach, w deszczu, wyprzedzanie, oszczędzanie opon i w nich osobno porównajcie kierowców. Kubica w każdym przypadku będzie wysoko"


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:30

0

Bledow Hamilton popelnia co nie miara w tym sezonie chyba ich juz zrobil wiecej niz kubica w ciagu swoich 4 prawie pelnych sezonow!,w czystym tempie tez stawialbym na roberta


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:31

0

59. Meritum jest takie że przemądrzasz się niesamowicie a niewiesz nawet w jakiej serii wyścigowej miało to miejsce.


avatar
rbej

10.09.2010 16:31

0

Skiba. Kubica świetnie oszczędza opony??. Przestań się kompromitować. Od razu widać że jesteś niedzielnym fanem F1....


avatar
szmalec

10.09.2010 16:31

0

@58. rbej zgadzam sie swietnie z Toba.Chociaz w rajdach tez daleko nie zajdzie bo nie mam jaj.Moze ma nieslubne dzieci, nie wiem ale nie jezdzi jak demon typu Hamilton


avatar
fankaVettela

10.09.2010 16:32

0

4. kierowca- no z tym team orders w treningu to już pojechałeś ostro...


avatar
McLfan

10.09.2010 16:32

0

57. powielasz, jak głupek, bzdurę o tym, że Hamilton nie potrafi oszczędzać opon. Jeśli potrzeba, wyciśnie z nich wszystko, katując je. Ale jeśli trzeba je oszczędzać, to robi to niemal tak efektywnie jak Button. A zresztą, z kim ja rozmawiam... Z osobą, która Kubicę, uważanego za zjadacza opon, porównuje stylem do Buttona... 60. ma to jakieś znaczenie?


avatar
kierowca

10.09.2010 16:32

0

"Jedzie na maksa, ale wie, gdzie jest granica wytrzymałości podzespołów i kiedy ma odpuścić. Trudno tworzyć obiektywne rankingi kierowców Formuły 1, ale moim zdaniem Robert jest w czołówce"


avatar
głodny

10.09.2010 16:32

0

No właśnie z pracy wróciłem a tu takie halo. Nikt niewie co kto testuje ,patrząc na 1 trening jest ok i zapewne takie pole startowe Robert wywalczy. .A piszcie sobie o Robercie co chcecie ,że to mameja ,dowoziciel punktów , tylko co by było gdyby tak jak Vetel robił rozwałke ,już widze te komenty. Wyobraźcie sobie ,że ok Robert walczy swoim Renault 5 w stawce o lepsze pozycje no tylko z kim BAR,ROS i się rozpier....a .I gdzie jest wtedy Renault w czarnej dziurze,pomyślcie tak czasem logicznie czy warto i czy jest czym w tym przypadku wojować .Zapewniam ,że gdyby Robert miał kogoś mocniejszego zamiast PET napewno by podejmował większe ryzyko ,niestety w tym momenci Renault liczy na te jego dowożone punkty jak na Zawisze Czarnego ot i tyle. Pozdro dla fanów R.K A no i oczywiście KUB I HAM są na podobnym poziomie ,i raczej Robert Hama by nie rozjechał no ale co by to był za DUET


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:33

0

60.paqo no wlasnie hamilton chyba juz tyle razy ile ma zwyciestw w f1,a kubica kiedy w 2007 roku w kanadzie ten straszny wypadek to wszystko,to mowi samo za siebie chyba...


avatar
szmalec

10.09.2010 16:34

0

@64. Nuhtylupik wikipedia i mozna by wklejac tabele ale po co.Prawda jest taka ze Kubica dostawal po dupie od Hamiltona i nie cwaniakuj.


avatar
Jaro75

10.09.2010 16:34

0

Tak krótko bo pisać mi się nie chce :)) Robert to najlepszy kierowca w tej chwili w F1 :)) Co do Monzy,powinno być dobrze jutro i w niedzielę :)) Pozdrowienia dla FANÓW ROBERTA :))


avatar
paqo

10.09.2010 16:35

0

Nie no, zupelnie nie ma znaczenia, poza tym, ze Hamilton przez swoja glupote stracil tytul mistrzowski w 2007 i prawie mu to sie udalo powtorzy w 2008. Kubica na jego miejscu nigdy by nie przegral w tak frajerski sposob. Kubica kalkuluje czy my sie oplaca wyprzedzic, czy nie, zachowuje zdrowy rozsadek i nie daje sie poniesc emocjom. Hamilton jest dobrym kierowca, ale niestety, brakuje mu wlasnie tej chlodnej glowy.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:35

0

70.tez mysle ze sa na podobnym poziomie kub i ham,ale ogolnie lepszy jest robert biorac pod uwage wszystkie mankamenty


avatar
McLfan

10.09.2010 16:35

0

Skiba: "Bledow Hamilton popelnia co nie miara w tym sezonie chyba ich juz zrobil wiecej niz kubica w ciagu swoich 4 prawie pelnych sezonow!,w czystym tempie tez stawialbym na roberta" No i to jest koniec dyskusji. Z koniem się nie będę kopać. Szkoda mi Cię...


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:36

0

72. Żeby była jasność. Nie jestem zakochany w Kubicy. Chcę Ci tylko uświadomić że przesadzasz i krytkujesz go zbyt ostro.


avatar
pjc

10.09.2010 16:37

0

@20. szmalec dopiero teraz zauważyłeś,że Hamilton to facet z nabiałem (żeby nie zabrzmiało z ostro:) ). Słabo prowokujesz człowieku. @33.Skiba1196 przepraszam,że się wtrącę ale trzeba by było ich sprawdzić w jednym zespole. A tak możemy tylko przypuszczać kto jest lepszy. Przede wszystkim prezentują dwa odmienne style jazdy. Który styl jest lepszy? Nie podejmę się oceny. Z pewnością Hamilton jeździ bardzo widowiskowo a przy tym, w tym sezonie niesamowicie agresywnie i przede wszystkim równo. Kubica ma słabszy bolid ale wyciska z niego maksimum. Potwierdzeniem klasy Polaka są wyrażane opinie przez różne ważne osobistości F1. Mam nadzieję,że w przyszłym sezonie znowu powalczy o pierwszą trójkę w klasyfikacji generalnej. Na myślenie o mistrzostwie jest chyba jeszcze odrobinę za wcześnie.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:37

0

74.zgadzam sie z toba,hamilton jest dobry,ale biorac pod uwage wszystko lepszy jest robert i to jest prawda...


avatar
szmalec

10.09.2010 16:38

0

@77. Nuhtylupik pozyjemy-zobaczymy.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:38

0

76.a co zabraklo argumentow tak?tak myslalem ze zaraz pekniesz,hahaah


avatar
szmalec

10.09.2010 16:38

0

@pjc.Synek idz sie wyspij po ukladaniu chodnikow bo jakies brednie piszesz pod moim adresem.


avatar
Nuhtylupik

10.09.2010 16:39

0

A do panów którzy na okrągło piszą że Hamilonowi brak chłodnej głowy. Mówicie ciągle o Hamiltonie z jego pierwszych dwóch sezonów. Sezon 2010 to bezbłedny Hamilton


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:40

0

wystarczy posluchac znanych osbowosci f1,ktorzy tam siedza w tym juz od dawna i kazdy z nich podkresla to jaki kubica ma talent i jakim jest kierowca,czlowiekiem


avatar
Jaro75

10.09.2010 16:40

0

"58" ... a że rajdy są trudniejsze (bez dwóch zdań) to znaczy że NASZ ROBERT jest GENIUSZEM :)) Kur... nie mogę czytać tych niektórych wypowiedzi o Robsie bo krew mi się gotuje .


avatar
lechart

10.09.2010 16:40

0

Trening, to tylko "ustawianie samochodu" pod wyścig. Nie jest źle ......, a powinno być lepiej. ..... Poprzednicy ....... W przeszłości Kubica wygrywał z Hamiltonem w innych seriach i jeździł co najmniej tak jak on. Po przejściu do F1, Hamilton trafił od razu do zespołu dysponującego jednym z najlepszych samochodów, a Kubica do ekipy o przeciętnych osiągach. Kubica ryzykował na torze o wiele więcej jeszcze nie tak dawno. Jednak ( najprawdopodobniej) wypadek w Kanadzie kazał mu zmienić styl jazdy .... Jeździ teraz jak prawdziwy mistrz przez duże M ... Powinniście zauważyć, że "pociągnął już" w górę klasyfikacji ekipę BMW, a aktualnie Renault krok po kroku jest coraz lepsze ..... Już przyszły rok powinien pokazać jego prawdziwą klasę .....


avatar
paqo

10.09.2010 16:41

0

Szmalec, masz kompleks Kubicy. Co widze Twoja wypowiedz, to zawsze to jest krytkowanie Kubicy z uzyciem takich slow, ze wszyscy fanboye Roberta sie tu strasznie bulwersuja. Ciezko to nazwac inaczej niz prowokacja. Odpusc sobie czlowieku, kazdy tu juz zna Twoje zdanie na temat Kubicy, wiec jesli nie masz do powiedzenia czegos ciekawego, to najlepiej bedzie jak w ogole przestaniesz pisac.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:42

0

83.Bezbledny?ty chyba nie ogladasz f1,tej co jest naprawde!hiszpania,niemcy,malezja(nie awansowal w deszczu do q2)mozna tego troche wymieniac jeszcze w tym sezonie...


avatar
McLfan

10.09.2010 16:42

0

Skiba, to Tobie brakuje argumentów. Żądam ich od Ciebie, a Ty chrzanisz ogólnikami!


avatar
black_fox

10.09.2010 16:42

0

a czemu nikt nie wspomnial jak kubica bolidem bmw ktory odstawal od mclarena i ferrari byl na spole 3 w generalce ?


avatar
pjc

10.09.2010 16:43

0

@szmalec he,he jak zawsze poprawiasz mi humor.


avatar
fankaVettela

10.09.2010 16:44

0

Marka to był problem z wyciekiem wody. Natomiast Seb w obu sesjach uzyskał bardzo dobre czasy . To, pokazuje że na Monzy Red Bulla również nie należy lekceważyć. Liczę na dobre wyniki jutro.


avatar
fankaVettela

10.09.2010 16:44

0

*U Marka - miało byc :)


avatar
McLfan

10.09.2010 16:44

0

88, co Hamilton zrobił w Hiszpanii? Wyprzedził szybką jazdą jednego Red Bulla na ich torze! Odpadł przez awarię felgi. Ja wiem, zakatował felgę... Co się stało w Niemczech? Bo gadając o wypadku w FP1 się... ośmieszasz... Malezja? Błąd strategiczny popełniony razem z Buttonem, Massą, Alonso i paroma innymi. Gratuluję...


avatar
paqo

10.09.2010 16:44

0

To oczywiste bylo, ze RBR bedzie mocny nawet tutaj, te wypowiedzi Hornera to chyba tylko proba zdjecia presji z Vettela.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:45

0

No wlasnie szmalec wskaz mi serie w ktorej kub byl gorszy od hama,a nie mozesz bo bylo odwrotnie tak jak napisal lechart i spadaj na onet


avatar
McLfan

10.09.2010 16:46

0

96. F1. I wszystko jasne. :D Tak, wiem... boli, bo zszedłem do Twojego poziomu. Już wracam na górę... Pa.


avatar
sever

10.09.2010 16:47

0

Zastanawia mnie bardzo niska prędkość Roberta -chyba testują bolid bez F-kanału.


avatar
McLfan

10.09.2010 16:48

0

98. Poprawnie ustawiony F-Duct nie zwiększa prędkości na prostych względem auta bez F-Duct...


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:48

0

zajechal felge,opone,gdyby byl taki dobry to spokojnie nawet na tylach wszedlby do q2,w niemczech to juz wogole smiechu warte,nikt sie tak nie kompromitowal,o nie przepraszam zapomnialem o massie ktory co 2,3 min byl za torem,w belgii malo co nie stracil zwyciestwa,popelniajac prosty,dziecinny blad,to o czyms swiadczy,nie bron go,bo sie osmieszasz


avatar
Ataru

10.09.2010 16:48

0

Najlepszym kierowca w stawce to jest Fernando Alonso, a nie jakistam Hamilton, kto to w ogole jest? A tak poza tym to McLareny wymiota, reszta stawki dogonila Maci dopiero godzine po ich najlepszych czasach, podczas gdy ci sie wlokli z pelnym zbiornikiem. Pogrom, kolo 6-7/10 sekundy bylo. W kwalifikacjach pierwsza linia dla nich, o druga Vettel i Fernando beda sie scigac, bo Webber to wlokl sie tak, ze patrzec sie nie dalo, kolo 4/10 wolniej od Vettela w kazdym z wyjazdow. Hm, Massa zaskoczyl pozytywnie, choc niemal pocalowal bande, ale tempo mial niezle, jest wiec nadzieja, ze i Fernando jakiestam rezerwy jeszcze ma. A najlepszy, bezsprzecznie, byl Kobayashi, prawie polamal podloge, masakrowal i stare opony i swieze wyjezdzajac na trawe/zwir/krawezniki... Dziwie sie, ze nie pocalowal zadnej z band, ale ma od tego jeszcze jutro, haha.


avatar
cyk

10.09.2010 16:50

0

41. McLfan Powiedz mi jedno. komu łatwiej coś ugrać. Kierowcy w topowym zespole czy srednim?? Ktoś pisał że Hamilton przed F1 prawie zawsze był lepszy. Polecam przejrzeć droge do F1 obu Panów i zobaczyć kto miał łatwiej i jak często się spotykali wcześniej - Button i Kubica wcale nie są podobni aż tak do siebie - Hamilton i mit o tym że niszczy opony to już przeszłość - TO w RB dopiero będzie. Należy spodziewać się dziwnym problemów z ustawieniem bolidu Marka w najbliższych GP. Cały czas twierdze ze RB zrobi wszystko aby to baby zdobył tytuł


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:50

0

97.Mclfan,tak f1,a dlaczego jak myslisz?domysl sie,no chyba ze jestes tak tepy ze sie nie domyslasz..


avatar
Jaro75

10.09.2010 16:50

0

"66" Nie ma jaj !! Zaraz Ty ich nie będziesz miał oszołomie !! Może ten bambus wystartuje w jakimś rajdzie wreszcie pokaże te swoje czarne jaja. Robert to kierowca z krwi i kości a nie jak te cioty co z panienkami przed fleszami paradują. Oprzytomnij frajerze !!


avatar
Ataru

10.09.2010 16:52

0

Co do tego, czy Kubica jest lepszy od Hamiltona, to wg mnie nie jest. Ale tylko na torze, to tak na pocieszenie dla fanow Roberta.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:52

0

jakie bolidy mial ham a jakie kub?heee i co zabraklo znowu argumentow??????


avatar
vukar

10.09.2010 16:52

0

Kto powiedział że RENAULT będzie walczył o 1-2 linie z to jest niezłym optymistą:-)


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:55

0

103.jaro75 dokladnie niech fiamilton wystartuje w rajdzie moze sie rozbije???,dobrze by bylo,kubica to jest gosc,ktory scigal by sie na okraglo,dazy do celu jak najbardziej,nie tak jak massa,hamilton,alonso,ktorzy tylko czekaja na przerwe wakacyjna az bedzie bo im sie odpoczywac za chcialo,siedzac na plazy...


avatar
Skiba1196

10.09.2010 16:56

0

Jutro robert bedzie 3,4 stawiam na p1 buttona


avatar
pjc

10.09.2010 16:57

0

@104.Jaro75 Rozumiem,że szmalec Cię drażni. Ale przeczytaj uważnie kom.66 jeszcze raz - on (szmalec) napisał,że sam ich nie ma:) Do jutrzejszych kwalifikacji:)


avatar
Brat G

10.09.2010 16:58

0

106. Skiba1196 Najlepsi kierowcy zawsze mają najlepsze bolidy, a średni kierowcy mają srednie bolidy :)


avatar
xdomino996

10.09.2010 17:00

0

"Chociaz w rajdach tez daleko nie zajdzie bo nie mam jaj.Moze ma nieslubne dzieci, nie wiem ale nie jezdzi jak demon typu Hamilton" Szmalec sam siebie pojechales ;d a co do kubicy toz hameltonem sa na rownym poziomie


avatar
sylwekdm

10.09.2010 17:00

0

80. szmalec dla 90% bywalców tego forum Kubica jest i będzie numerem 1, niezależnie czy jeździ w F1 czy Tour de France, i tak będzie , niezależnie czy będzie wygrywał z Hamem czy nie. Patrząc nawet poprzez pryzmat osiągnięć to zawsze dla nas fanów RK będzie najlepszy, a czy tak jest faktycznie to już inna historia, więc albo to uszanujesz albo nadal będziesz zwykłym trollem.


avatar
petrov

10.09.2010 17:00

0

No to wszystko wraca do normy. Mam nadzieję, że "dokręcą kilka śrubek" i Kubica będzie mógł powalczyć o podium ;]


avatar
Renault R30 F1

10.09.2010 17:05

0

66.szmalec nie masz jaj???


avatar
pjc

10.09.2010 17:09

0

@Renault R30 F1 ale za to jest dobry ze skwarkami:) Ciekawią mnie jutrzejsze wyniki kwalifikacji. Cały czas myślę,że Mclaren je wygra a co będzie w wyścigu to się dowiemy w niedzielę.


avatar
sever

10.09.2010 17:14

0

@99 co za bzdura! to po co go zrobili?


avatar
RentonB

10.09.2010 17:18

0

@32 Kubica nie mogl sie jeszcze wypalic, bo nie posiadal bolidu ktorym szedl by po mistrza (No moze F1.08 ale wiemy co sie wtedy stalo)


avatar
cameleonF1

10.09.2010 17:24

0

mam przeczucie ze jutro bedzie pozytywny usmiech:-)


avatar
wolff

10.09.2010 17:30

0

chłopcy, tak się kłócicie jakbyście bić się nie umieli :)


avatar
Ataru

10.09.2010 17:30

0

117. sever, czlowieku, przeciez F-Duct nie zwieksza predkosci maksymalnej, zanim napiszesz komus, ze mowi bzdury, to chociaz miej pewnosc, ze to ty masz racje, a nie ten, komu to mowisz.


avatar
Juvefan

10.09.2010 17:39

0

Myśle że McLareny są zdecydowanym faworytem tego wyścigu i tylko Ferrari może im zagrozić nie wierzę zeby RB byly w stanie powalczyć o zwyciestwo a dla Roberta 5 pole startowe jest jak najbardziej w zasięgu, ale o wyższe bedzie trudno. Porównywanie kierowców w F1 jest prawie niemożliwe i głupie, chyba ze maja równie szybkie bolidy. Czy Kubica jest lepszy od Hamiltona to z tym bym się spierał i to bardzo. Nie można tez powiedzieć że HAM jest lepszy od KUB bo mają inne samochody i zupełnie inne cele, i także dlatego ze od razu rzuci sie grupa fanboyów Kubicy. A każdy kto powie tak po prostu że KUB jest lepszy od HAM to dla mnie jest ignorantem. Nie będe ukrywał, że zdecydowanie bardziej mi się podoba styl jazdy Hamiltona a u Kubicy nie widzę takiej choćby lekkiej iskry szaleństwa. Pamiętam GP Turcji. Rosberg na prawie łysych oponach a Robert nawet nie spróbował ataku. W Bahrajnie podązal za Buemim jak cień ale za żadne skarby go nie minął. Wolę żeby Robert atakował i rozbił przy tym bolid niż zeby podazał za drugim cały wyścig mimo że był szybszy. Zacznijmy pórownywać Kubicę i Hamiltona może wtedy kiedy będa obaj walczyć o mistrzostwo. Bo pórownywać ich jak narazie można wyłącznie poprzez ich styl jazdy a w tym przypadku 1-0 dla Hamiltona. Pokażcie mi może dowód z niższych serii wyścigowych jakoby to niby Kubica był lepszy od Hamiltona i na odwrót. Jeśli tego nie możecie zrobić to po co ta gadka? Skoro nie zrobicie tego to z fanboyami Kubicy nie mam o czym rozmawiać jeśli stać ich wyłącznie na obrażanie (tu nie widzę fanów Hamiltona zapewne z powodu jakichś załosnych uprzedzeń)


avatar
szmalec

10.09.2010 17:44

0

@113. sylwekdm ciekawe rozumowanie.Kazdy kto nie jest fanem Kubicy jest trollem.Niezly tumok z ciebie.


avatar
lechu55

10.09.2010 17:48

0

Myslę, że głownym pretendentem do zdobycia PP są Red Bulle. Zagrozic im moze tylko Hamilton. Mysle, ze wysoko moze byc Ferrari. Co do Renault to po dzisiejszych treningach widac ze: Kubice stac na P5, P6 a Petrov spokojnie moze powalczyc o wejscie do Q3. Wiecej dowiemy sie po jutrzejszym treningu, bo po tych dwoch sesjach nie mozna byc pewnym wszystkiego.


avatar
east

10.09.2010 17:56

0

A jak wygląda sprawa z pogodą w Suwałkach? Może to Polsat jest winny, że tyle osób abstrahuje od tego co w F1 dzieje się naprawdę? 1. Kubica vs Hamilton Obaj sa bardzo dobrymi kierowcami. Hamilton podobno twierdzi, że najbardziej obawia sie Kubicy. To może o czyms świadczy. Ja kibicuje Robertowi, bo jest moim rodakiem i za jego pracowitość i determinacje w dążeniu do celu /miał chłop pod górkę/. Gdyby nie było Roberta to kibicowałbym Hamiltonowi, bo ładnie walczy - czasem popełniając głupie błedy. Życzę mu mistrzostwa w tym sezonie i liczę, że tak będzie. 2. Osobiste wycieczki można by sobie darować. 3. Nie odpowiadajcie prowokatorom, bo oni tylko na to liczą. Muszą jakoś zaistnieć, a to ich jedyny sposób. Nie litujmy się nad nimi, nie odpisujmy. 4. Kubica jest cienki - tak, oczywiście - cały środowisko F1 go chwali, a niektórzy na tym forum wręcz odwrotnie. Marnują się albo są zakompleksionymi matołami.


avatar
rambo72

10.09.2010 17:59

0

Po pierwsze.Kubica jeździ w bardzo przeciętnym bolidzie. po drugie.Ham od razu dostał niezłą brykę.A pytanie brzmi...Co by było gdyby było odwrotnie?


avatar
zbkie1

10.09.2010 18:01

0

@Juvefan zgadzam się co do jednego nie ma możliwości obiektywnie porównać umiejętności kierowcy w F1. Czy Hamilton lepszy? Czy Kubica? Odnośnie wcześniejszych dokonań to Kubica był w karcie przed Hamiltonem i Rosbergiem te dane są do sprawdzenia w sieci (jeśli czas pozwoli to postaram się je zamieścić). Co do stylu jazdy, Halmilton tak jeździ bo bolid mu na to pozwala, ma od samego początku ma szybki samochód na prostych. F-duct = większa szybkość na prostej i możliwość wyprzedzania. Odnośnie sytuacji z Rosbergiem w GP Turcji, w jaki sposób wyprzedzić samochód mający tempo słabsze od Ciebie (na całym okrążeniu) gdy dochodzisz go w krętej części toru, a on odjeżdża na prostej bo ma lepszy silnik. Sytuacji z Buemim nie pamiętam.


avatar
kierowca

10.09.2010 18:04

0

@125 nic dodac nic ując no moze tylko ze trzeba cierpliwie czekac az renia poprawi forme bolidu by KUB miał czym walczyc o majstra.


avatar
drivtens

10.09.2010 18:05

0

Porównywac Hamiltona do Kubicy to tak jak porównac kebab do bigosu. Bigos swój, a kebab smakuje lepiej.


avatar
ravbmw

10.09.2010 18:08

0

123. szmalec - no masz rację ale cieniak z tego Kubicy. w Monako przegrał z Webberem w kwalifikacjach co miał najlepszy bolid, w ostatnim wyścigu błąd śmiał popełnić-jako jedyny- bo pewnie wdg. Ciebie żenujący start Webbera i rozwałka vettela to pewnie tylko zagrywka taktyczna, i zjazd Hamiltona na żwir - pewnie tylko chciał przetestować autko jak na żwirze się trzyma. Co za dno z tego Kubicy wdg. Ciebie pewnie gdyby Hamilton był na jego miejscu to by prowadził w generalce przed RB i McL. A tak na poważnie to weź choć trochę zdobądź się odrobinę obiektywizmu


avatar
szmalec

10.09.2010 18:29

0

W SPA wygral Hamilton pomimo ze wjechal w zwir.Dla was odmienne zdanie i krytyka to prowokacje.Jestescie zenujacy.No ale to takie polskie...


avatar
maxis12

10.09.2010 18:30

0

ht tp://w ww.you tu be.c om/wa tch?v=WB yl om kSu a8 - a treaz replay lotu. Tylko czemu w Formule Palmer Audi bolidy sa skretne w locie? (usun spacje z linku)


avatar
sylwekdm

10.09.2010 18:34

0

szmelc 123 tumok to cię zrobił trollu, nie chodzi o to kto jest czyim idolem, ale o to aby nawzajem nie najeżdżać sobie na swoich idoli, cwelu.


avatar
drivtens

10.09.2010 18:36

0

chlopaki wrzuta na luss i na jałowych ;). po co się kłocic. Cieszcie się, że Hamilton i Robert dostarczają nam emocji, gdyby puszczono ich w jednakowych bolidach ta dyskusja miałaby sens.


avatar
sylwekdm

10.09.2010 18:36

0

"kto jest czyim fanem" miało być, poniosło mnie...


avatar
Zgred Zen

10.09.2010 18:40

0

122. Juvefan Widzisz Ty wolisz,zeby Robert atakował i rozbił bolid a ON woli dowieżć pewne punkty bo te mogą dać na koniec sezonu dosyć pokażną kasę,Jak wyprzedzą Merca to ta kasa będzieb jeszcze większa, a jak wiesz to im będzie potrzebne do rozwoju nowegp boluiduWięc Reno się nie szarpie,bo ma inne priorytety,a wyprzedzanie na siłę to zupełna głupota o czym już niejednokrotnie przekonał Vettel.Robert ma inne cele w tej chwili niż Hamilton,Alonso,Weber czy Vettel,którzy walczą o maksa,więc oni mogą ryzykować.Jestem przekonany,ze jak przyjdzie jego czas tzn jak będzie miał bolid przygotowany do zwycięstw to też będzie ryzykował i jeżdził agresywnie jak Hamilton tylko,ze z większym wyrachowaniem i nie tak głupio jak Vettel.A jeszcze jedno,ze na tym forum jest dużo "fanboyów" Kubicy bo to jest portal poklski a nie angielski ,hiszpański czy też niemiecki,A procentowo jak byś obliczył to jego "fanboye" nie więcej obrażają innych niż fani zawodników inych nacji . I przy okazji Twojego nicka - porównując boild Reno z RB, McL czy nawet Ferrari to jak porównywać Juventus Turyn z Cracovią.Pozdro.


avatar
cyk

10.09.2010 18:45

0

szmalec słuchaj gościu. Szczerze powiem że mam w dupie to co piszesz(przepraszam za słownictwo) Mam wrażenie że Twoje życie jest gówno warte, nic nie osiognołeś i tylko zazdrościsz takim osobom jak np. Kubica lub Małysz. Ludzi dzieki ktorym mieliśmy/mamy i mieć będziemy chwile radości tylko obrazasz. Jesteś typowym polaczkiem. Jak Ci tak źle to wyjedź do Angli na zmywak i tam Cie doceniom. Teraz do wszystkich. Jeżeli wam nie pasuje że tu tyle fanów Kubicy ktorzy poza nim świata nie widzą to kto was tu trzyma. Możecie założyc własne forum i tam sobie pisać co dusza zapragnie


avatar
McLfan

10.09.2010 18:55

0

cyk, skończ z osobistymi wycieczkami! Zaczęło się od stwierdzenia przez szmalca, że jemu o wiele bardziej pasuje styl jazdy Hamiltona, a stado przygłupów ze Skibą na czele zaczęło indoktrynację i przekonywanie, jaki to Kubica nie jest debeściak, i że Hamiltona, to on wciąga na śniadanie. Jednym słowem, darować sobie należy z dyskusjami z cymbałami i iść dalej. A Skiba niech trochę zczerstwieje, bo z gówniarzem, który się niedawno dowiedział co znaczy znak F1 (nt F1 = Kubica) nie ma sensu dyskutować. Niech skończy gimnazjum najpierw...


avatar
ravbmw

10.09.2010 18:59

0

131. szmalec "No ale to takie polskie..." wejdź sobie na niemieckie forum i popisz że vettel jest cienki, albo na angielskie forum i napisz, że Hamilton jest cienki to też zobaczysz jakie to niemieckie... i jakie to angielskie...


avatar
Tristan

10.09.2010 19:04

0

Jezu ten temat zszedł na... raczej nie psy, bo to miłe zwierzęta. Dokąd was taka durna kłótnia zaprowadzi? W dzisiejszych czasach "pokazywanie jaj" agresywną jazdą nie robi specjalnego wrażenia. To nie wyścigi sprzed jeszcze 20 lat, gdzie wypadek kończył się zwykle śmiercią albo kalectwem. Dzisiaj taki Hamillton bez obaw może się rozbijać przy 250 km/h i nic mu nie będzie.


avatar
paqo

10.09.2010 19:06

0

Takia typowo polska, to jest zawisc i zazdrosc na zasadzie "Skoro ja nic nie osiagnalem, to przynajmniej pooczerniam innych". Mam przekonanie graniczace z pewnoscia, ze Szmalec i inni krzykacze na F1 sie tak srednio znaja, ale za to bardzo lubia prowokowac, do tego w niezbyt wyszukany sposob. Szmalec, juz Ci pisalem, ze masz kompleks Kubicy, potrafisz pisac tylko o tym, jaki to on niby slaby jest i mieczak. A juz stwierdzenie, ze przypadkowo dowozi punkty jest po prostu komiczne. Tak samo jak Ty masz prawo krytkowac Kubice, tak samo my mamy prawo uwazac go nawet za najlepszego kierowce wszechczasow (zeby byla jasnosc, nie uwazam tak, to tylko taki przyklad) a Tobie nic do tego. Nie podoba Ci sie, ze tu wiekszosc kibicuje Kubicy? To kto Ci tu kaze siedziec?


avatar
maxis12

10.09.2010 19:12

0

Ja staram sie malo co komentowac. Formulą 1 interesuje sie od 2006 roku. Ciągle sie ucze jej. Ale nigdy i to przenigdy nie nazwalbym ktoregos z kierowcow "szmata" lub co innego. I ja wam tez tak radze. Nasz jedyny skarb w w historii sportow motorowych i jeszcze go oczerniac?? Paranoja. Sory za orty. Z Polskim u mnie na bakier (dop na koniec roku)


avatar
szmalec

10.09.2010 19:22

0

Prosze szanownego towarzystwa.Na niemieckiej stronie o podobnej nazwie jak najbardziej " jada" po Vettelu.Krytykuje go nawet maestro Lauda.Chwali gdy na to zasluguje i to jest wedlug mnie normalne zachowanie.Niestety na tym forum sa robertowe mohery, ktore widza w nim same superlatywy.Jesli Robert jedzie dobry wyscig chwale go za to i chyle czola.Jesli jednak jezdzi zachowawczo, nie ryzykuje ataku karce go.Wiele tego nie rozumie albo nie potrafi zrzumiec.Stad o odszczekiwanie sie.Ja wam wybaczam.


avatar
paqo

10.09.2010 19:30

0

Rozumiem, a dzisiaj co Ci sie nie spodobalo, o wszechwiedzacy? Za malo wyprzedzal na treningach?


avatar
ravbmw

10.09.2010 19:32

0

Vettel jeszcze się może odbić (niestety), Alonso może zapomnieć o mistrzu, Button chyba niestety też, chyba że znowu błyśnie mądrością i doświadczeniem w nietypowych warunkach, bo szybkości to mu jednak brakuje, Webber ma chwiejną formę raz jest super a raz jest cieniem dla Vettela, a Hamilton? jak nie będzie przepaści między bolidami RB i McL ma chyba największe szanse.


avatar
Jungle Boy

10.09.2010 19:34

0

jeruna jansygo wy yno byście chwalili swojego kubice .... co do niego nie mam nic ale jak słysze nazwisko kubica to mnie już sranie ciśnie przecież tego się słuchać nie da w f1 jest 23 innych kirowców lepszych lub gorszych od waszego pupila i chciałbym coś poczytać o innnych anie o tym polskim mamicycku


avatar
ravbmw

10.09.2010 19:36

0

143. szmalec - dobra Ty masz swoje zdanie inni mają swoje, przejdźmy już może to komentowania artykułu - może przypomnę "Vettel z najlepszym czasem po drugim treningu"


avatar
Skoczek130

10.09.2010 19:40

0

Jestem ciekaw, co pisałby zażarty @McLfan, gdyby pan @szmalec prowokował w drugą mańkę... ;)


avatar
McLfan

10.09.2010 19:45

0

Ja jestem zażarty? Jeśli dyskutuje się merytorycznie, to ja zawsze bardzo chętnie, vide Ataru. Ale jeśli po drugiej stronie siedzi dzieciak i nie ma pojęcia o czym pisze, to przepraszam bardzo. Bardziej się śmieję, aniżeli dyskutuję... Zresztą, moją pierwszą życiową wadą/zaletą jest to, że nienawidzę głupoty. Toleruję, gdy ktoś jest świadomy siebie, ale jeśli ktoś udaje eksperta, jednocześnie znając się jak wilk na gwiazdach, to ja przepraszam, ale wysiadam.


avatar
Zgred Zen

10.09.2010 19:47

0

143. szmalec Podaj link to poczytam.A może byłeś też na stronie angielskiej ?Też bym poczytał.


avatar
szmalec

10.09.2010 19:50

0

www. for mel 1. de


avatar
paqo

10.09.2010 20:01

0

@141 Można dyskutować na poziomie na każdy temat, każdy ma prawo nie przedac za jakims kierowca, ale jesli sie zaczyna uzywac wyzwisk w stosunku do osoby z ktora sie dyskutuje, badz do kierowcy, o ktorym sie rozmawia, to konczy sie dyskusja, a zaczyna sie prowokowanie. Jesli ktos uzywa argumentow, to dla mnie moze uwazac, ze Robert jest najgorszym kierowca w stawce - jesli ma na to argumenty, to moze tak pisac i nikt go nie nazwie trollem. Szmalec, raczysz odpowiedziec, co Ci sie dzisiaj nie podobalo w jezdzie Roberta, czy po prostu olewasz osoby, ktore probuja rozmawiac z Toba na poziomie troche wyzszym niz gimnazjum?


avatar
Tukan

10.09.2010 20:14

0

Crash kid jak zwykle mocny na czystym okrążeniu ;> Pozycja inna niż P1 i P2 w wyścigu i "yes baby" kwiczy.


avatar
Tukan

10.09.2010 20:16

0

*P1 lub P2 sorry


avatar
mysterio

10.09.2010 20:19

0

Ale duża różnica między Bar- a Kubicą


avatar
szmalec

10.09.2010 20:20

0

hehe gimnazjum.Pierwsza czesc bardzo mi sie podobala.Druga niestety nie bardzo.Moze testowal zatankowany, moze experymentowal z innymi ustawieniami.Tylko dlaczego taki Vettel lub Hamilton sa w czolowce w obu treningach? Dlatego, ze jutro beda walczyli o Pole a Kubica bedzie 6-8.Podczas ostatnich kwalifikacji w SPA tylko kaprys pogody i ZNOWU przypadek, sprawily ze wyladowal na 3 miejscu.


avatar
Zgred Zen

10.09.2010 20:28

0

151. szmalec Dzięki.Tylko jest taka różnica,ze ich forumowicze to jest Wersal,tam każdy ma awatar/swoje zdjęcie/ A przy okazji w przeciwieństwie do Twoich wpisów przeczytałem kilka pozytywnych o Kubicy i to cieszy.


avatar
paqo

10.09.2010 20:30

0

Treningi nie zawsze odzwierciedlaja rzeczywisty poziom bolidow. A przynajmniej te piatkowe. Kaprys pogody wplynal na wyniki wyscigu, ale akurat to ze Kubica w deszczowych wyscigach jest prawie zawsze wysoko, tylko potwierdza opinie ekspertow o nim. Nie popelnia bledow w takich wyscigach i dzieki temu awansuje w klasyfikacji wyscigu. Ty to nazywasz przypadkiem, inni to nazywaja umiejetnosciami.


avatar
szmalec

10.09.2010 20:31

0

@157. Zgred Zen ja tez pisze czasami pozytywne.


avatar
Skiba1196

10.09.2010 20:32

0

szmalec kubica po raz kolejny jutro przejdzie samego siebie w osiagach i bedzie szybszy od bolidu,rozumiesz to? i bedzie 3,4 albo gora 5,beda sie liczyc 2 redbulle,2 maci,kubica i ferdek,massy nie licze,to co dzisiaj znowu wyprawial to byla jakas masakra i on jezdzi w ferrari...szkoda gadac i to jeszcze do 2012 roku.....zal


avatar
szmalec

10.09.2010 20:33

0

@158. paqo ja mowie o kwalifikacjach w SPA kiedy to Kubica uzyskal dobry czas jeszcze zanim zaczelo padac.Pozniej bylo coraz bardzie jmokro a i tak genialny przejazd Hamiltona na sliskiej nawierzchni pozbawil Kubice 2 miejsca.


avatar
McLfan

10.09.2010 20:38

0

160. Skiba: "szmalec kubica po raz kolejny jutro przejdzie samego siebie w osiagach i bedzie szybszy od bolidu,rozumiesz to?" To niemożliwe szpecjalist Ty jeden.


avatar
paqo

10.09.2010 20:40

0

Hamilton jako ostatni krecil szybkie kolko, wiec mial juz troche przetarty tor. Co nie zmienia faktu, ze pojechal dobrze. A teraz pytanie: skad wiesz, ze Kubica nie poprawil by sie na kolejnym okrazeniu?


avatar
Renault R30 F1

10.09.2010 20:41

0

szmalec ty się chyba życia nie boisz czasem durniu jeden:)


avatar
sever

10.09.2010 20:44

0

@121 Ataru F-Duct niweluje opór tylnego skrzydła czyli poprawia cx-dzieki temu bolid jedzie szybciej a Wy "pałujecie się" w temacie wyzszosci jednego kierowcy nad drugim a nie znacie zasady działania F-kanału.


avatar
Ataru

10.09.2010 20:46

0

A ja jeszcze co do Kobayashiego, bo zapomnialem - masakrowal takze te styropianowe pomalowane bariery, haha. On mnie po prostu niszczy :D


avatar
głodny

10.09.2010 20:48

0

szmalec tak jasne ale Spa to długi tor i tu padało a tam nie i równie dobrze można powiedzieć że Ham miał farta i trafił na suchą w miare nawierzchnię jak ślepa kura ziarno bo tylko on poprwił czas. Teoretycznie i praktycznie nie długo się interesuje F1 tak na serio ,i jestem laikiem w tej dziedzinie. Czy zauwarzyłeś że około 80 postów tu jest z twojej winy, ja np ostatnio Vetela nielubie ,troche go zkrytykowałem no ale sam sobie zasłużył(patrze na cały obecny sezon) a co ty sie tak Roberta czepiłeś ,czyżbyś był jego wydziedziczonym bratem. daruj już sobie. Kurde nierozumiesz że Renault w porównaniu do Mcl ,RBR to jak Lotus do Toro Rosso , a który z kierowców Lotusa chociarz raz wygrał z kierowcą STR ,no troche mnie poniosło z porównaniem no ale i tak ten sezon dla Roberta to taki duży plus jak prawie w 2008


avatar
McLfan

10.09.2010 20:49

0

sever, jeśli nie rozumiesz idei działania F-Duct, to Ci łaskawie wyjaśnię... Nie liczy się w F1 To Speed, F-Duct się wykorzystuje w taki sposób, że zwiększa się nachylenie skrzydła, uzyskując większy docisk. Ideałem sytuacja by była, gdyby Top Speed się nie zmieniła z F-Duct względem tej bez F-Duct. Gdybyś nie zauważył, w F1 liczy się prędkość w zakrętach.


avatar
paqo

10.09.2010 20:53

0

system wygaszania tylnego skrzydła. Opatentowany przez stajnie McLaren i wykorzystywany w Formule 1. F-duct jest poprawną nazwą systemu montowanego tylko w McLarenie. Nazwa wzięła się od tego, że wlot do systemu znajduje się dokładnie pod literą F w reklamie ich sponsora Vodafone. Fachowo system ten nosi nazwę: RW80. Jego zasada działania polega na sterowaniu przepływem powietrza. W momencie otwarcia kanału zmienia się aerodynamika bolidu: przepływający przez kanał pęd powietrza jest uwalniany tuż za skrzydłem tylnego spojlera, powodując niwelowanie różnicy ciśnień powietrza opływającego skrzydło i generującego siłę docisku. Daje to możliwość zwiększenia prędkości bolidu na odcinkach prostych, przy otwartym kanale, do o ok. 6 mph/9.7 km/h Wziete z wiki, nie wiem czy to wiarygodne zrodlo.


avatar
paqo

10.09.2010 20:54

0

Innymi slowy: nie trzeba stosowac tylnich skrzydel, ktore daja wiekszy docisk, jednoczesnie zmniejszajacych predkosc na prostych, bo F-Duct nadrabia ten docisk, dzieki czemu nie traci sie predkosci na prostej.


avatar
Ataru

10.09.2010 20:55

0

165. sever, F-Duct... eh, on nie pomaga jezdzic szybciej, naprawde. Tzn poniekad pomaga, ale w zupelnie innym sensie. Ja sie nie podejmuje tlumaczenia, na ultrze, czy zwlaszcza na portalu z tym miejscem w nazwie, gdzie zjezdza sie by zmienic opony, panowie niezle to wytlumaczyli. Nie bede sie wdawal wiec w polemike, bo bylo to dyskutowane kilka miesiecy temu. Tak jak i to jak sie pisze nazwisko Pietrowa ;-) Serio, zbyt duzo slow na ten temat juz padlo, wiec nie ma o czym mowic, po prostu.


avatar
McLfan

10.09.2010 21:00

0

pago: "Innymi slowy: nie trzeba stosowac tylnich skrzydel, ktore daja wiekszy docisk, jednoczesnie zmniejszajacych predkosc na prostych, bo F-Duct nadrabia ten docisk, dzieki czemu nie traci sie predkosci na prostej." Co za bzdura... F-Duct nie nadrabia docisku! Stosuje się większe właśnie skrzydła, posiadając F-Duct, bo niweluje on opór związany z podniesieniem skrzydeł, dzięki czemu prędkość na prostych się nie zmienia, a ta w zakrętach wzrasta dzięki wyższym skrzydłom.


avatar
głodny

10.09.2010 21:01

0

168 Mc fan poczytaj 169 paqo bo to jest oryginalny opis F-duct ,bo ty tu coś o regulowaniu tylnego skrzydła a w F-duct skrzydłem się nie reguluje albo ja tu czegoś nie rozumiem


avatar
Ataru

10.09.2010 21:03

0

173. głodny, to Ty poczytaj troche o F-Duct. Jest dokladnie na odwrot, tzn poniekad na odwrot, wlasnie tak, jak pisze McLfan... o ile dobrze go rozumiem ;-)


avatar
paqo

10.09.2010 21:04

0

Czyli wedlug was F-Duct zmniejsza predkosc na prostej?


avatar
sever

10.09.2010 21:07

0

@168 ja rozumiem to Ty piszesz że ten wynalazek nie ma wpływu na predkośc maksymalną


avatar
szmalec

10.09.2010 21:07

0

@164. Renault R30 F1 z takim intelektem to ty chyba instrukcje obslugi kibla studiujesz godzinami.


avatar
paqo

10.09.2010 21:08

0

Dobra, niewazne, juz zrozumialem jak to dokladnie dziala, macie racje, to ja sie mylilem :P Tak czy inaczej, kanał F przeklada sie na wiekszy docisk, czyli pozwala na szybsza jazde.


avatar
McLfan

10.09.2010 21:08

0

Rozum człowieku! Zwiększa! Gdyby nic nie zmienić, tylko dodać F-Duct, to zwiększy! Ale to do dupy jest potrzebne, bardziej liczy się prędkość w zakrętach, więc posiadając F-Duct zwiększa sie nachylenie skrzydeł. Jeśli dalej nie rozumiesz, to ja pass...


avatar
głodny

10.09.2010 21:09

0

174 Ataru Czytałem o tym kanale i zrozumiałem to tak , że jest jakiś wlot powietrza gdzieś sobie z przodu, i to powietrze sobie pedzi jakimś tam kanałem poprowadzonym przez monokok i jjest gdzieś tam w środku tego kanału zamontowana przepustnica którą to kierowca otwiera na prostej i poietrze zasuwa dalej przez kanał prosto na tylne skrzydło ,gdzie to powietrze zakłuca docisk dzięki czemu otrzymujemy większą prędkość na prostej. tak ja to zrozumiałem


avatar
McLfan

10.09.2010 21:09

0

To do severa, bo pago ogarnął. ;)


avatar
McLfan

10.09.2010 21:10

0

Widzę dalej nie wszyscy rozumieją, jak ten głodny... Najedz się, zasil mózg witaminkami, i będzie lepiej. :P


avatar
paqo

10.09.2010 21:10

0

McLfan, wolal bym jednak, zebys pisal moj nick paqo a nie pago jakies :D


avatar
McLfan

10.09.2010 21:12

0

183, przepraszam Cię bardzo. :)


avatar
głodny

10.09.2010 21:26

0

182 no dobra spoko jasne czaje już duży docisk na tył niwelowany na prostych dzięki kanałowi F-duct Te witaminki się przydały


avatar
sever

10.09.2010 21:40

0

McLfan nie możesz skumać że F-duct zwiększa prędkość na prostej bo niweluje opór ostro nastawionego tylnego skrzydła i pozwala jeździć szybciej w zakretach własnie dzieki ostrym kątom.?


avatar
McLfan

10.09.2010 21:45

0

sever, wszystko byłoby OK, gdyby nie to, że ZWIĘKSZA. Bo idealnie ustawiony F-Duct nie zwiększa szczególnie prędkości. Może być różnica 2, 3km/h ale nie prędkość na prostych jest priorytetem.


avatar
głodny

10.09.2010 21:57

0

Czyli F-duct daje większą prędkość w zakrętah i na prostej bo w zakręcie możemy ustawić większy kąt natarcia dzięki czzemu w zakręcie uzyskamy kilka kilometrów oraz na prostej możemy pojechać o kilka kilomwtrów szybciej po przez wygaszenie docisku dzięki perfekcyjnie zgranym ustawieniom Czy jak prosze o wytłumaczenie jak ktoś może i ma ochote


avatar
McLfan

10.09.2010 22:01

0

Ideałem jest zwiększenie prędkości w zakręcie, bez zmieniania prędkości na prostej. Bo prędkość w zakręcie zmienić się może nawet do 10km/h i więcej (w zależności od zakrętu, im szybszy, tym większy zysk z pochylenia skrzydła). A że zakrętów jest więcej, to i zysk większy, niż pałowanie przed siebie na prostej przez kilkanaście sekund.


avatar
McLfan

10.09.2010 22:03

0

Przykładem na to niech będzie Kanada, gdzie nie było w Speed Trapach w top 5 ani jednego McLarena, za to były pierwsze dwie Renówki. Button dopiero szósty ze stratą 4km/h.


avatar
sever

10.09.2010 22:26

0

Masakra! poddaję się.


avatar
McLfan

10.09.2010 22:31

0

No to mi wyjaśnij może... Co w tej kwestii jest nieprawdą?: McLfan: "F-Duct się wykorzystuje w taki sposób, że zwiększa się nachylenie skrzydła, uzyskując większy docisk. Ideałem sytuacja by była, gdyby Top Speed się nie zmieniła z F-Duct względem tej bez F-Duct."


avatar
głodny

10.09.2010 22:45

0

McLfan Więc najlepszy przykład to dzisiejsze treningi i nowy F-duct w Toro Rosso ,podobno jedne z największych prędkośc(ponad 340 km ktośś tu na forum już o tym pisał)i a i tak na końcu starej stawki. czyli powinni zwiększyć docisk na tył kosztem prędkości na prostych żeby w zakrętach nadrobić ,bo nowy wydech i kanał najwidoczniej działadziała i jak dobrze zgrają to wszystko to powalczyć mogą z FI ,Williamsem,Mercem i Pietrowem


avatar
Anteaus

10.09.2010 22:51

0

Widzę ,że zaroiło się od fachowców od aerodynamiki ;) Ale wcale nie wnikając w zagadnienia techniczne widać ,że fachowcy od f1 uznali ,że szybciej się pojedzie bez niego. Więc wniosek może być tylko jeden F-duct nie jest ideałem na torach gdy nie jest wymagany znaczny docisk aerodynamiczny co jest całkiem logiczne. Więc nie wiem skąd taka dyskusja na ten temat


avatar
McLfan

10.09.2010 22:57

0

Ciekawe jacy to fachowcy tak uznali Anteaus. ;) Bo na razie nie wiadomo kto ostatecznie pojedzie Z, a kto BEZ F-Duct. Choć prawdą jest to, co mówisz o miejscach, gdzie kanalik daje największe korzyści. :)


avatar
Galadin

10.09.2010 22:59

0

21. Nuhtylupik Czytaj ze zrozumieniem, nikogo nie obraziłem. Stwierdziłem fakt i w dodatku mam rację. Ocena po piątkowych treningach to wróżenie z fusów i każdy kto ogląda F1 nie tylko od święta dobrze to wie. Skoro wszyscy tacy mądrzy to na co czekają? Składać podania do zespołów, oni takich geniuszy potrzebują. :/ Naprawdę, wyluzuj.


avatar
McLfan

10.09.2010 23:03

0

Galadin, popieram Cię. Ja siebie śmiało mogę nazywać doświadczonym kibicem. Kiedyś oglądałem wszystkie sesje itd. Ale doszedłem do wniosku, że FP 1, 2 można śmiało sobie darować (chyba, że się śledzi ze szczegółami, długość wyjazdów, prędkości, czasy itd, ale to trzeba oglądać niezwykle skupionym, z notatnikiem jakimś najlepiej), a od biedy obejrzeć FP3. Nawet rzadko kiedy patrzę na tabelę z czasami z treningów, bardziej interesujące jest to, czy nie było problemów technicznych i ilość przejechanych okrążeń. I też mnie irytują spece już ustawiający Kubicę na podium po czasach z treningów, gdy wykręcił jedno szybkie kółko, lub skreślający go, bo się zdarzyło jeździć z pokaźnym zapasem paliwa...


avatar
paqo

10.09.2010 23:35

0

Ja treningi ogladam na kompie, zerkajac jednoczesnie na obraz z toru i na LiveTiming na stronie. Calkiem fajna zabawa, mozna popatrzec jak dany kierowca badz zespol sobie radzi w ktoryms sektorze, gdzie maja problemy, gdzie jezdza szybko itd No a patrzac na dlugosc wyjazdow, czasy na poszczegolnych wyjazdach mozna wywnioskowac kto co robi na tych treningach, to znaczy czy porownuja opony, czy testuja zatankowany bolid, czy sprawdzaja tempo przy mniejszej ilosci paliwa. Naprawde polecam takie rozwiazanie, jesli ktos sie fascynuje kazdym detalem w F1.


avatar
marcin20

10.09.2010 23:40

0

Znaczna poprawa kierowców Ferrari w stosunku do drugiego treningu, choć Massę już widziałem na barierach. Podobno Kubica w drugim treningu walczył z podsterownością bolidu, ale i tak jest pierwsza dziesiątka, cool :)


avatar
mariusz-f1

11.09.2010 03:48

0

20.szmalec- Ale bzdury piszesz, człowieku ! Jakby Robert nie miał jaj, to w Monaco (gdzie bardzo dużo zależy od kierowcy) pałętał by się gdzieś w drugiej 10 ! O ile... by się prędzej gdzieś na bandzie, nie rozbił. A z tego co można zaobserwować w transmisjach, Kubica ryzykuje tam, jak mało kto i chyba najwięcej ze wszystkich. I niestety, ale na tym torze, to i Hamilton przy nim blednie. Więc takie moje rady ;-) 1) Nie gadaj glupot 2) Sprawdz, czy ty sam, masz JESZCZE coś w gaciach. 3) Jak ci się ta Anglia tak podoba, to....... droga wolna :-P


avatar
grzes12

11.09.2010 06:59

0

288 mariusz -f1 Odnośnie dwójki - to tak jak @ pjc zauważył - odpowiedz jest we wpisie 66 .... Pozdrówki ;)


avatar
wolak

11.09.2010 07:55

0

Alonso niby 2 miejsce ale na Spa wygrał 2 sesje i był 2 a w kwalifiakcjach 10 a wyscigu nieukończył a tu widzimy spore problemy Vetella ,weberra ,Masy czy Hamiltona mogą być i już chyba tak dobrze nie będzie jak na Spa Kubica kwalifikacje 5-6 wyścig 3-4 TGutaj spokojnie mogło by nie dojechać 5 lub 4 czołowych zawodników a tor ma 53 okrążenia i jest jednym z najdłuższych 5km i 794m tylko Spa ma wiecej 7,004km


avatar
asuser

11.09.2010 08:05

0

a w SPA czasem deszcz nie namieszał w końcówce quala ?


avatar
rbej

11.09.2010 08:25

0

Mariusz-F1. Przestań się błaźnić niedzielny kibicu F1....Idź się dalej onanizować przy Kubicy i daj PRAWDZIWYM fanom F1, zachwycać się PRAWDZIWYMI kierowcami F1 a nie dowozicielami puntów jak Kubica, Rosberg czy Button.


avatar
cummulus

11.09.2010 09:25

0

Nie mozecie wytlumaczyc dzialania F-ductu w prostszy sposob? Moze ja sprobuje. F-Duct sam w sobie predkosci nie dodaje. Pozwala jedynie na zmiane aerodynamiki bolidu w trakcie wyscigu. W jednym polozeniu zwieksza docisk na tylnym skrzydle (pozwalajac na uzyskanie wiekszych predkosci w zakretach) a w drugim polozeniu niweluje docisk na tylnym skrzydle (pozwalajac na uzyskanie wiekszych predkosci na prostych) - prosciej chyba sie nie da :) Na takich torach jak Monza, gdzie wszystkie bolidy i tak maja ustawienia na minimalny docisk, traci odrobine na znaczeniu, bo to co sie zyska dzieki jego dzialaniu mozna stracic jesli sie wezmie pod uwage to, ze w koncu pare kilogramow do wagi bolidu dodaje.


avatar
wolak

11.09.2010 09:41

0

jAK KTOS CHCE LINKI TO MACIE ALE ODTWÓRZCIE O 11.00 http://www.bart-sport-tv.ugu.pl/ LUB http://hqtv.com.pl/megatv/ I DO KWALIFKACJI LINKI TO SĄ


avatar
wolak

11.09.2010 09:45

0

i treningów rzecz jasna


avatar
wolak

11.09.2010 09:46

0

Nie dojedzie do mety Vetell,Hamilton i Ronsberg


avatar
gucioF1

11.09.2010 09:49

0

58. rbej Nie zgadzam się. OK może Kubica nie jest tak waleczny jak Hamilton i "dowozi" punkty ale nie popełnia takich głupich błędów przez które Hamilton już dużo stracił. P.S. Nie bronie tutaj Kubicy bo jazda Hamiltona w tym sezonie bardzo mi się podoba dlatego że jest agresywna ;) pozdrawiam


avatar
wolak

11.09.2010 09:52

0

No i co z tego to mógl wypuscic Alonso szybciej albo mógł szybko wykęcić czas a nei wy się podneciacie Alonso którego wszyscy faworyzują Hamiltonem też ale gość jednak umie jezdzic ładnie albo popełnia głupie błędy i nie dostaje kar tak jak w Chinach czy Europie a tor w Europie jest ciekawy czego wy chciecie najnudniejsze wyscigi to Bachrajn,Wegry,Niemcy. i Abu ZAbi


avatar
wolak

11.09.2010 09:55

0

no właśnei ostatnio Hamilton jezdzi jak mistrz ale kary pwoinień dostać w Europie za wyprzedzanie samochodów obydwu dostał ale za pozno po 11 okrążenaich wyrobił się przewage i wyjechał 2 w Malezji akra powinna być i w Chinach tak samo ale Hamilton mistrzem chyba zostanie bo redbule dostaną zadyszki a Mclaeny to wykorzystają Weberr będzie 3 a Vetell 4 kubica 5 SKORO reDBULE WYGRYWAJĄ 13 KWALIFKACJI NA 14 TO POWINY WYGRYWAĆ WYSCIGI VETELL 7 Startów z 1 wygrał 2 Weberr 6 startów z 1 wygrał 3 chyba czy 4


avatar
bystrzak

11.09.2010 10:36

0

Robert pojedzie z kanałem F w kwal zobaczycie


avatar
MaCieQ

11.09.2010 10:50

0

Ja uważam, że gdyby dać Kubicy i Hamiltonowi jednakowy bolid, HAM byłby ciut lepszy, ale nie zawsze. Nie jestem wielkim fanem Kubicy, a przyznać muszę, Hamiltona nie lubię. Staram się spojrzeć na to wszystko z dystansu. I nie robie z siebie jakiegoś eksperta tylko przypuszczam i dzielę się z wami swoimi uwagami.


avatar
pjc

11.09.2010 11:16

0

@MaCieQ jestem podobnego zdania. Nie można wydać jednoznacznej opinii bez sprawdzenia obu kierowców w bolidzie tej samej klasy.


avatar
tciachu

11.09.2010 11:16

0

Dzieje się cos ciekawego w III treningu ?


avatar
Renault R30 F1

11.09.2010 11:35

0

177.szmalec chyba ty kut.... jeden wypier..... na oneta...


avatar
Marti

11.09.2010 11:46

0

Widzę, że znowu toczy się zacięta dyskusja nt. jaj Roberta :) i znowu sporo osób porównuje jego styl jazdy ze stylem Hamiltona. Moim zdaniem zarówno jeden jak i drugi mają swoje zalety jak i wady. Gdyby tak zmiksować ich style, powstałby kierowca idealny :) Lewisowi czasami przydało by się trochę opanowania na torze i kalkulacji Roberta, a Robertowi czasami przydało by się więcej werwy i i iskry jaką często prezentuje Hamilton. Czasami trzeba tylko dowieźć punkty, ale czasami wypada także wykazać się odrobiną waleczności a la Hamilton ;) Jeden i drugi są kierowcami z bardzo wysokiej półki, ale każdy z nich ma swoje mankamenty i niedociągnięcia i nie trzeba być mega-ekspertem ds. F1 aby to dostrzec ;) Taka jest moja obiektywna opinia w tym temacie.


avatar
saint77

11.09.2010 11:59

0

Przestańcie rzucać w siebie mięchem i napiszcie co się dzieje w III treningu jak prosił wcześniej tciachu. Siędzę w pracy a mam zblokowane niektóre opcje internetowe i nie mogę sobie włączyć relacji........:(((


avatar
Marti

11.09.2010 12:09

0

3. trening przebiegł dosyć spokojnie, najlepszy czas uzyskał Hamilton.


avatar
ArcyZ

11.09.2010 12:10

0

a nic się nie dzieje topowa 6 to 3 topowe zespoły poza Webberem bo mu bolid znowu siadł i Rosberg wszedł na 6 miejsce a Kub. chyba 9.


avatar
gucioF1

11.09.2010 12:11

0

Robert 0.711 straty to trochę dużo oby było Q3 :) Widać że MCL , RBR i FERRARI poza zasięgiem.


avatar
Xabi89

11.09.2010 12:48

0

Skiba1196 - kolego, mam dla ciebie mały quiz ;)): 1. Jak nazywał się partner Roberta Kubicy w teamie BMW Sauber w latach 2006-2009 ? 2. Za jakie wady krytykowane tegoż pana ? 3. Jakie zalety w opozycji do niego wymieniano u Kubicy, które to świadczyć miały o przewadze Roberta ?


avatar
Xabi89

11.09.2010 12:51

0

*krytykowano oczywiście


avatar
szerter

11.09.2010 13:50

0

169. paqo, 170. paqo - przytoczyłeś całkiem poprawny, choć nieidealny, opis kanału i wyciągnąłeś wręcz sprzeczny wniosek - brawo!


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu