Grupa Lotus w końcu oficjalnie potwierdziła pojawiające się od kilku tygodni spekulacje na temat współpracy z zespołem Renault. Zgodnie ze wcześniejszymi doniesieniami Renault zupełnie wycofało się z udziałów w zespole z Enstone, skupiając się jedynie na dostawach silników F1, umożliwiając tym samym sprzedaż 25 procent udziałów zespołu współwłaścicielom Genii Capital.
Umowa z Grupą Lotus będzie skutkowała zmianą nazwy zespołu na Lotus Renault GP oraz zmianą barw na charakterystyczne czarno-złote.Umowa na sponsoring tytularny zespołu ma obowiązywać do końca 2017 roku. Renault pozostanie w F1 jako dostawca silników i zobowiązało się do dostarczania jednostek napędowych „nowej” ekipie Roberta Kubicy przez kilka lat.
„Jesteśmy zaszczyceni, że możemy teraz publicznie ogłosić, że w sezonie 2011 będziemy ścigać się pod nazwą Lotus Renault GP.”
„Niezwykle ekscytująco jest rozpoczynać nową erę zespołu wraz z Grupą Lotus, a my będziemy cieszyć się mocnym związkiem z Renault w trakcie najbliższych sezonów. Przyciągnięcie sponsora tytularnego i nowa inwestycja w bardzo świetlaną przyszłość to zasługa doskonałej pracy wykonanej przez zespół z Enstone w tym roku.”
Cała sprawa ma jednak jeszcze inne podłoże związane z ekipą Lotus Racing Tonego Fernandesa, która także podpisała umowę z Renault na dostarczanie jednostek napędowych i ogłosiła, że w przyszłym roku zmieni barwy na historyczne czarno-złote Lotusa.
08.12.2010 10:31
0
czarno-złote :) brak słow zobaczyc roberta w bolidzie z tym malowaniem i nazwa xD
08.12.2010 10:33
0
Barwy wybrali wręcz cudowne xD Zobaczymy jaka będzie odpowiedź zespołu Lotus Racing "_"
08.12.2010 10:39
0
no wlasnie nazwa/malowania sie powielaja w oby przypadkach ciekawe jak to wyjdzie :P
08.12.2010 10:42
0
Myślę, że Lotus Racing ustąpi i zmieni nazwę, w końcu to zespół Roberta ma wsparcie "prawdziwego" Lotusa :)
08.12.2010 10:50
0
Tylko po co ta czerwień?? RedBull też ma reklamy Total w tym samym miejscu ale tło ma granatowe mimo, że czerwień jak sama nazwa zespołu podpowiada pasuje bardziej. A co w takim razie z Team Lotus?
08.12.2010 10:51
0
barwy ładne ale to mało istotne ważniejsze jest to aby dali robertowi bolid konkurencyjny z najlepszymi. wydaje mi się że lotus racing ustąpi i powróci do zielono-żółtych barw ;)
08.12.2010 10:52
0
jestem ciekawy co nato sam R.K
08.12.2010 10:52
0
Podobała mi się żółta barwa bolidu Renault. I wcale nie dlatego że lubię żółty kolor. Jak kamera pokazywała start z oddalenia, to kolory wszystkich bolidów zlewały się w jedną szaro-burą masę tylko żółty widoczny był jak na dłoni :) Obawiam się, że czarny bolid ładnie będzie wyglądał na zdjęciach zrobionych na prezentacji, ale relacje TV to już co innego.
08.12.2010 11:03
0
Na naklejkach się nie jeździ. Nowy sponsor, całkiem świeży. Jak się produkuje młynki do kawy, to jest mało istotne na którym miejscu się dojedzie. Obecnie w rozwój bolidu musi być zaangażowana najnowocześniejsza technologia, żeby były efekty. Kupowanie i kopiowania podzespołów spycha zespół w dół stawki. Szkoda, Reńka to był średni team, ale był a teraz może być gorzej.
08.12.2010 11:05
0
9 na pewno nie będzie gorzej, sponsor tytularny daje spokojne zaplecze finansowe, więc może być tylko lepiej
08.12.2010 11:08
0
A jednak. Teraz w to uwierzyłem. Kolory kapitalne - zniewalająca czerń. Pozostaje tylko życzyć tej ekipie żeby wyniki były lepsze niż w sezonie 2010. Czyli mamy 2 ekipy Lotusa w F1. Coś na kształt RB i STR.
08.12.2010 11:15
0
@up wcale sie nie pogniewam jesli i wyniki beda podobne...
08.12.2010 11:17
0
11@- i mogło by tak być Lotus Reanult na czele i walka z RB a lotus w srodku stawki i walka z STR :D juz nie moge sie doczekać Bahrainu :DD
08.12.2010 11:27
0
Ja jestem jeszcze ciekaw kim będzie ten drugi kierowca. Coś mi mówi,że z VP już zrezygnowali.
08.12.2010 11:29
0
Kolory ładne ale w "peletonie" i w oddali będą ciężkie do odróżnienia. Wolę zdecydowanie tegoroczną pszczółkę.
08.12.2010 11:29
0
Wizualnie bolid prezentuje się świetnie. Jakby nazwa była Team Lotus Renault czy coś w ten deseń byłoby jeszcze lepiej, A tak, niepoukładane to takie wszystko.
08.12.2010 11:34
0
łeeeeee to już nie będzie żółtego szerszenia :(((
08.12.2010 11:36
0
Bueeee! Ja chce Pszczólke!
08.12.2010 11:36
0
:-((((((
08.12.2010 11:37
0
Co do koloru bardzo mi się podoba, ale kolor nie jeździ więc najważniejsze aby bolid był konkurencyjny.
08.12.2010 11:38
0
The visual of the 2011 livery is shown on a model of the 2010 race car, the R30. This artist’s impression may still undergo detail modifications prior to the start of the 2011 season.
08.12.2010 11:39
0
... a zwrocil ktos uwage ze na wlocie powietrza jest cyfra 9 i flaga wielkiej brytani .... to przypadek czy celowy zabieg ?
08.12.2010 11:45
0
22. faktycznie, pewnie to zemsta Hamiltona na Robercie, że się nie dał wyprzedzić xD
08.12.2010 11:46
0
a co do wyglądu bolidu to kozak, robi wrażenie :) żółty tegoroczny tez robi na mnie wrażenie dalej :)
08.12.2010 11:48
0
zauwazyliscie ze nie ma Lady ? :D
08.12.2010 11:52
0
hewlett packard też nie ma :D
08.12.2010 11:52
0
To tragiczna wiadomosc, nie wiem z czego tu sie cieszyc. To mniej wiecej tak jakby Mercedes sprzedal swoj zespol np. Virgin a sam dostarczal tylko silniki. Tragedia...
08.12.2010 11:53
0
Myślę że Lotus powracając do historycznych barw nie będzie zamierzał tułać się gdzieś w środku stawki a atakował czołówkę tym bardziej że łącząc te dwie ekipy powinien zniknąć całkowicie problem finansowy. Co do samych barw to bardzo imponująco i agresywnie wygląda projekt bolidu ale jednak żółty miał to do siebie że zawsze łatwo można było odróżnić Renówki od reszty bolidów.
08.12.2010 11:55
0
11. pjc I obie (być może) będą miały podobne barwy: http: //www. electroduo. com/LotusT128EF/LotusT128_EF. png
08.12.2010 11:58
0
Jeśli ten bolid będzie jeździł tak jak wygląda to Kubek ma mistrza już w połowie sezonu :D
08.12.2010 11:58
0
Malowanie, do którego link przedstawił azazel jest o wiele ładniejsze. Ta czerwień jest tutaj nie potrzebna. Już do żółto czarnego nie pasowała.
08.12.2010 12:03
0
Fajnie :D
08.12.2010 12:05
0
Jak Robert będzie na czele w większości wyścigów to nie będziemy mieli żadnego problemu z odróżnieniem jego bolidu:)))) Malowanie i kolorystyka świetna. Jeszcze do tego czerwony kask Roberta i będzie miodzio. Co do obaw: przejęcie udziałów w zespole przez Lotusa to najlepsza rzecz jaka mogła się zdarzyć dla zespołu. Nie mogę sobie wyobrazić sytuacji, że Lotus przejmuje zespół i zygnuje go swoimi barwami oraz nazwą a następnie wpuszcza w kanał. Może jednak i jest nadzieja, że obok Roberta zobaczymy jednak kierowcę z czołówki a nie Petrova, bo to tylko by mi humor popsuło.
08.12.2010 12:05
0
Dodam jeszcze ze mam nadzieje ze to koniec Petrova
08.12.2010 12:06
0
Taaak historyczne barwy wygraja tytul. Smiac mi sie chce jak to czytam. Lotus ostatni raz odnosil sukcesy w F1 w.... 1978 roku! To nie ten zespol, nie ci ludzie i nie ta F1. Renault jeden z czolowowych zespolow F1 ostatnich lat i jeden z najwiekszych producentow samochodow na swiecie wycofuje sie z F1 i sprzedaje swoje udzialy jakiejs 3-rzednej grupie kapitalowej, ktora z F1 nie ma nic wspolnego, procz nazwy ktora dziesiatki lat temu odnosila jakies tam sukcesy w F1. No nortmalnie cieszmy sie i radujmy. Mam tylko nadzieje, ze Robertowi uda sie uciec z tego tonacego okretu!
08.12.2010 12:08
0
Przecież ten bolid to będzie efekt tegorocznej pracy Renault. Czyli R31. A duża kasa płynąca od sponsorów może tylko pomóc tej ekipie. To przypomina zabieg w stylu Honda - Brawn. Tyle, że nie ma tu Rossa.
08.12.2010 12:12
0
masakera to nie zla piane ma Robson teraz.jedyna nadzieja ze ferrara sie ocknie w koncu i zrobia podmianke .juz mam dzien skopany tym niusem.
08.12.2010 12:13
0
@22 Te barwy ostatnio byly uzyte przez lotusa w latach 80, wiec musial byc brytyjski kierowca wtedy.
08.12.2010 12:16
0
z tego malowania pamiętam sponsora JPS piękne malowanie , teraz utwierdziło mnie także w przekonaniu że pożegnamy się z pietrovem jestem pewny . kurde jeszcze tyle czasu do Bahrajnu .
08.12.2010 12:18
0
@conrad oczywiście, że barwy nie wygrają ale bolid i kierowca mogą to uczynić. Poza tym Lotus w dobie występów Senny też nieźle sobie radził. Oczywiście Brazylijczyk miał w ten sukces ogromny wkład. Ale to rzeczywiście już odległe czasy.
08.12.2010 12:20
0
No paranoja będą dwa zespoły z Lotusem w nazwie w dodatku o niemal identycznym malowaniu. No cóż kasa i polityka... Swoją drogą dla mnie sentymentalne malowanie a'la Lotus 97T Ayrtona Senny. Oby Robert walczył w czubie tym przecież nienajlepszym bolidem, podobnie jak Ayrton przed laty (tak nie wierze w cuda co do nowej konstrukcji). Jedynie ta czerwień mi tam nie leży.
08.12.2010 12:24
0
wygląda cudownie :) mało pytanko: czy kolor czarny nie będzie powodował że bolid będzie się nadmiernie przegrzewał ? ;)
08.12.2010 12:26
0
czerwone barwy to TOTAL, który jest już z Renault od dawna, więc wątpię, żeby chcieli zrezygnować z bądź co bądź charakteryzującego ich czerwonego koloru
08.12.2010 12:28
0
41. Jacu Red Bull przecież też ma 2 teamy o prawie identycznym malowaniu.
08.12.2010 12:29
0
ALE ZUPA!
08.12.2010 12:29
0
Malowanie malowaniem,chociaż ta czerń z złotem robi wrażenie i do tego w tej samej tonacji Pirellki,grunt żeby kasa otrzymana od sponsora dała w efekcie bolid który byłby w czołówce. 007 kempa mógłbyś przy okazji napomknąc,żw wczoraj to jest 7 grudnia Robert obchodził urodziny.Więc wszystkiego najlepszego Rober,życzę dużo zdrówka i bolidu,którym mógłbyś zdobyć mistrza. Za Twoje zdrówko Robert wypiłem flaszeczkę śliwowicy i przy okazji za zdrówko jego wszystkich fanów,których serdecznie pozdrawiam.
08.12.2010 12:30
0
@35. conrad - prawdziwy Lotus umarł wraz z Colinem Chapmanem. Później tylko dzięki Sennie i P. Warr'owi trzymali się w ścisłej czołówce. Po przejściu Ayrtona do McLarena to już zespół staczał się po równi pochyłej. Teraz oczywiście to też nie "prawdziwy" Lotus - bo to przecież Proton, ale co tam w dobie ogólnej globalizacji wszystko mi jedno kto kupił nazwę, byle kasa była i pomysły dla spadkobierców... Benettona ;) - co by mogli dobry bolid wysmażyć Kubicy. ...a malowanko całkiem miłe ;).
08.12.2010 12:31
0
Admina prosimy o zmianę nazwy zespołu w dziale "składy2011" ;]
08.12.2010 12:32
0
Lopez - współwłaściciel Geni Capitals ma swojego faworyta na miejsce Pietrova. Zgadnijcie kogo?
08.12.2010 12:32
0
@44. Zjarany - no ta... ale nazwa chociaż inna ;).
08.12.2010 12:37
0
No wlasnie chyba wiekszosc osob przespala obecny sezon i nie zauwazyla, ze bral juz w nim udzial zespol Lotus. Mozna sobie zobaczyc, gdzie jest jego miejsce w tabeli. Ktos powie, ze to nie "ten" Lotus, oczywiscie, ale firma, ktora przejela udzialy Renault to tez nie "ten" Lotus bo z tamtego zostala mu juz tylko nazwa. A sama nazwa nie wygrywa sie GP. Nie da sie wejsc do F1 i od razu wygrywac, przyklad Red Bull, malo tego z Red Bull bylo podobnie, wykupil on istniejacy zespol Jaguar Racing a i tak dojscie do takiej formy zajelo im lata. Jesli Lotus powaznie potraktuje F1, zatrudni odpowiednich ludzi na odpowiednich miejscach to oczywiscie ma szanse walki o tytul....za 4-5 lat, takie sa obecnie realia F1. Daniele Morelli robi w ostatnich tygodniach wszystko co w jego mocy, ale mozliwosci sa niewielkie.
08.12.2010 12:47
0
49. koal007 no dawaj,bo nie mam czasu,
08.12.2010 12:49
0
48. Mad89 sek w tym, ze z tego co ja rozumiem to zespol zmiernia nazwe z Renault F1 Team na Renault GP, a sponsorem tytularnym jest Lotus stad w przedrostku jego nazwa...
08.12.2010 12:50
0
juz po Petrovie : P Ale jak by teraz z Kubicą Kovalainen jeździł :D
08.12.2010 13:02
0
nie wiem czemu tak spinacie przeciez ludzie zostana ci sami zmienia sie tylko nazwa, malowanie i do tego przychodzi wieksza kasa !
08.12.2010 13:03
0
To c owiem to wiem z nieoficjalnych źródeł. W 2010 roku grupa Renault praktycznie nie dawała żadnych pieniędzy na zespół Kubicy. Więc chyba jak się pojawił sponsor tytularny to będzie przybywać tych sponsorów. Po drugie wielu pisze że jak Reno sie wycofało to zespół nie ma szans na coś więcej. A jest w F1 jakiś zespół fabryczny oprócz Mercedesa? Sam mercedes jest sponsorem tytularnym ale tak rozkłada te kontrakty żeby nie brać na siebie całego ciężaru. F1 sie zmieniał i jak widać po 2009 roku jeden kryzys i nie ma fabrycznych zespołów. Utrzymały się tylko Ferrari, Maclaren bo nie są typowymi zespołami fabrycznymi a pieniądze pochodzą z różych źródeł. Sponsoring ma trwać do 2017 roku więc chyba jest powód do zadowolenia. Bo niby kto weźmie z wielkich zespołów Kubice. Następną dobrą decyzją będzie zmina Petrova.
08.12.2010 13:05
0
A czy teraz Kubicy nie skończy sie przypadkiem zabawa z rajdami, tak jak mu na to pozwalało Renault?
08.12.2010 13:08
0
Raczej się nie skończy, ale teraz będzie dowolność w wyborze samochodu rajdowego.
08.12.2010 13:10
0
Proton od niedawna posiada samochod chyba w klasie S2000
08.12.2010 13:11
0
A czy teraz Kubicy nie skończy sie przypadkiem zabawa z rajdami, tak jak mu na to pozwalało Renault?
08.12.2010 13:36
0
http://yfrog.com/gyg50j
08.12.2010 13:56
0
Na innych portalach piszą, że Proton wykupił po 25% udziałów od Reni i od Lopeza, czyli jest większościowym udziałowcem i z tego powodu ma prawo do nazwy LOTUS. Czyli jak jest większościowym udziałowcem, to znowu reorganizacja i restrukturyzacja? Czy dalej team będzie tak samo wyglądał?
08.12.2010 14:15
0
Czyli co, Team Losus Renault i Lotus Renault GP, oba zloto czarne ? Czuje sie włodarczyk nie bedzie mial problemu. Kubica wyp... a nie to Kovalainen... Pietrowa! Ktoś kogoś wyprzedził!
08.12.2010 14:25
0
#62 Od tego są kaski :) Ale nie wydaje mi sie żeby dwa zespoły jeździły w tych samych barwach, raczej Team Lotus pozostanie przy swoich barwach, takie mam wrażenie.
08.12.2010 14:26
0
Sytuacja będzie podobna jak to ma miejsce z RBR i Torro Roso dwa bliżniacze teamy w stawce. Reklame Lotus będzie miał super :D Ferrari chciało 3 bolidów jednej stajni, a tu będą jeżdziły 4 takie same hehhe
08.12.2010 14:27
0
Czyli dwa zielono żółte i dwa czarno złote. To bardzo prawdopodobne.
08.12.2010 14:35
0
dla mnie tylko R.K. w tym bałaganie $ ważny... a wogóle to przypomina wybory miss Polski i miss Polonia - tu cycki i tu cycki, a ile zamieszania !
08.12.2010 14:35
0
Wie ktoś, czy w tej sytuacji Robert może przejść do innego teamu?
08.12.2010 14:47
0
@67 Chyba tylko szefostwo zespołu oraz Kubica i Morelli to wiedzą. Nie wydaje mi się by w 2011r. Polak miał jeździć dla kogoś innego. Natomiast w przypadku braku sukcesu w LRG w 2011r., realną wydaje mi się zmiana teamu przez RK na sezon 2012 i dalsze.
08.12.2010 14:48
0
#67 Tak może, ale po gdzie? STR? MVR? Zostanie w Lotusie.
08.12.2010 14:48
0
@ 62 "Czuje sie włodarczyk" Kto to jest włodarczyk?
08.12.2010 14:55
0
@52 Uśmiejesz się pewnie ale to ... Nick Heidfeld. Ano, pożyjemy zobaczymy.
08.12.2010 14:56
0
Tak jak pisalem na samym poczatku kariery Roberta, teraz to powtorze.Kubica zmierza ku schylkowi.Zamiast zajmowac miejsce w coraz lepszym Team'ie przesiada sie do coraz gorszych maszyn.Oczywiscie wy jak co roku wierzycie w cuda.Kupno gry F1 w ktorej wygrywa Robert-120 zl... sweterek kupiony na jarmarku u chinczykow z napisem World Champion-25 zl...zobaczyc wasze rozczarowanie...bezcenne.
08.12.2010 15:18
0
@koal007 moim zdaniem 1.Heidfeld lub 2.Raikkonen (pomimo dementi informacji o negocjacjach). Kurka szmalec. Ty już wróciłeś z ich fabryki? Przecież za zdradzenie informacji że mają słaby bolid ktoś Cię rozsmaruje :) Ja kupię w Niemczech z napisem "Die Vettel 2011 Bezwinger" czy jakoś tak :)
08.12.2010 15:23
0
@72 przeciez to bedzie ten sam team co z przed roku wiec gorzej nie bedzie , a team bedzie mial wieksze zaplecze finansowe wiec moze byc tylko lepiej so ? gadasz okrutne bzudry , OKRUTNE !
08.12.2010 15:26
0
no to zobaczymy te moje bzdury w przyszlym sezonie. pjc ja nie chce sie chwalic ale znam sie na rzeczy i mam nosa do dobrych Teamow i kierowcow.Odczekajmy pare miesiecy a z zagryzionymi szczekami przyznacie mi racje.
08.12.2010 15:39
0
a co do kasy.Toyota wydala ponad miliard a mimo to byli miernotami.
08.12.2010 15:40
0
@szmalec tak na poważnie. Ja też zdaję sobie doskonale sprawę,że Renault do czołówki ostatnio nie należy co jednak nie przekreśla szansy na to,że błysną w którymś momencie i zawalczą ponownie o najwyższe laury. Kierowcy lepsi i gorsi od Roberta oczywiście też są. Konkurencja jest ogromna. Tak jak napisałeś odczekajmy kilka miesięcy na rozwój wypadków. Tak będzie lepiej.
08.12.2010 15:49
0
@szmalec no co do Toyoty to się zgodzę - nie zrealizowali swoich planów. Podobnie było też swego czasu w seriach amerykańskich chyba INDYCAR ale nie jestem pewien.
08.12.2010 16:04
0
76. no całkiem słabego bolidu nie mieli, najważniejsze, jak się spisuje pakiet, bolid -kierowca - zespól,przypomnijmy, że w 2008 bolid BMW też pewnie nie był najszybszy, ale dało się nim walczyć z najlepszymi
08.12.2010 16:06
0
Może Petronas zacznie sponsorować team ze swojego kraju.A tak w ogóle to w tym zespole nie powinno się nic zmienić oprócz nazwy i barwy bolidu.Wątpie aby Petrova wyrzucili bo przecież zarząd się nie zmienia dalej Boulier decyduje, nadal będą sponsorzy z Rosji jeżeli będzie jeździł rosyjski kierowca.
08.12.2010 16:07
0
I znowu muszę przemalować pokój. Tym razem z żółto czarnego na złoto czarny. Mniej roboty niż przed poprzednim sezonem.
08.12.2010 16:17
0
nie zdziwie sie jak bedą plotki o przejściu Roberta do ferrari zastępując tam Mase a Masa do Reni
08.12.2010 16:18
0
Najwazniejsze to pozbycie sie Petrova oraz tych gejowskich wsawek na skrzydlach.Reszta sliczna oprocz nosa Roberta.Jest kilku mocnych sponsorow i oby byli bardzo zmotywowani..Szkoda ze maja slabych inzynierow chociaz nigdy nie wiadomo co wykluje sie u "jajoglowych".
08.12.2010 16:22
0
Co do VP znowu się zgadzam. Z kolei ta czerwień Total mi nie przeszkadza. Nos Roberta? Prost miał podobny.
08.12.2010 16:25
0
Toyota w 2009 roku miała jeden z lepszych bolidów w stawce. Uważam że Lotus Renault z Robertem na czele bedzie spisywał się dobrze i nie raz zobaczymy Roberta na podium a nawet na najwyższym stopniu i wszystkim miny opadną jak w ostatnim wyscigu robert bedzie sie liczył w walce o majstra :D ja jestem optymistą i wierze że bedzie dobrze :D
08.12.2010 16:26
0
czyżby HP zrezygnowało?
08.12.2010 16:33
0
Nie ma co sie łudzić na sukces ,będzie powtórka z sezonu poprzedniego ,sukcesem bedzie bolid w środku stawki.
08.12.2010 16:37
0
@szmalec tu masz kilka kluczowych osób w zespole. Czy są słabi? Szczerze wątpię. White, Alisson, Permane, Nielsen oni wszyscy pamiętają sukcesy chociażby Alonso. http://www. renaultf1.com/ Key-Dates, 377.html? lang=en Masz tam też taki skrót przebiegu kariery Boulliera, którego wielu uważa tu za niedoświadczonego fachowca.
08.12.2010 16:46
0
Zmiany, zmiany, zmiany. Nie bedzie dobrze.
08.12.2010 16:47
0
83. szmalec jakie to proste - zatrudnić się w lepszym zespole... chyba sam w to nie wierzysz? Same chęci pozwolą na taki scenariusz? Jedyny scenariusz, to jazda na tyle, na ile pozwala dany bolid - bolid mijającego sezonu bardzo zły nie był - był tylko zły - pozwolił na napicie sie szampana, a to juz nie jest bardzo źle. Ja widzę ścieżkę wyłącznie poprzez zastosowanie najlepszych części ciała Kubicy, a tych części jak na razie nie łamie (nie licząc kontuzji w młodości) i nie generuje swoim postepowaniem siniaków na całym ciele, nie ukrywa rentgenów i wyników rezonansu magnetycznego. Inżynierowie słabi, inżynierowie dobrzy... czyli kiedy jest się inżynierem właściwym? Wtedy, kiedy konstruują bolid mistrzowski, przeciętny ze środka czy też z ogona stawki? Dla mnie jest to kwestia zasobów finansowych. Jeżeli są zasoby, pojawiają się też odpowiedni jajogłowi, pomysły i na końcu rezultaty. Jaką strategię obiorą - nie wiem. Czy Rosjanin będzie się mieścił w ich rammach - też nie wiem. Pewnie sezon 2011 też będzie rozruchowy, tak jak 2010 po wejściu Lopeza do gry. Z drugiej strony "topienie" kasy w coś, co nie rokuje jest normą? A topiąc kasę będą chyba mieli jakieś oczekiwania? Pozdr.
08.12.2010 16:47
0
Jeśli to jest oficjalne malowanie to jest REWELACYJNE!!! Rasowy wygląd;)
08.12.2010 16:47
0
83. szmalec Skoro taki z ciebie spec do dobrych temów i znawca F1 to powinieneś dobrze wiedzieć że żeby jeździć w Ferrari to trzeba mieć potężnego sponsora w postaci Banku Santander. Żeby jeździć w RBR trzeba być niemcem bo tam sie najlepiej sprzedają napoje energeyczne. W Mercedesie też trzeba być niemcem, przykład wolnego MSC który i tak będzie jeździł tam gdzie jest bo to wielka twarz marketingowa. No i Maclaren który woli mieć swoich szeregach tylko SWOICH.
08.12.2010 17:00
0
Dwa Lotusy powinny się polączyć miast toczyć walkę o nazwę. Byłoby więcej pieniedzy na wzystko co niezbędne, aby wygrywać.
08.12.2010 17:05
0
Jest, ale jestem szczęśliwy, aż mnie energia rozpiera. Po prostu piękne malowanie, lepszego jeszcze nie widziałem. Z takim sponsorem i tymi pięknymi barwami mogą zbudować naprawdę dobry bolid, jeśli nie na 2011, to może na 2012. Myślę że jest szansa dla Kubicy, że powtórzy bardzo dobry 2008 rok. Jeśli tylko będzie dysponował bolidem troszeczkę słabszym od czołówki, może być wysoko na koniec. Moim zdaniem pierwsze co powinni zrobić po takich zmianach, to powinni ogłosić drugiego kierowcę czyli Hulkenberga? Przynajmniej chciałbym żeby tak było.
08.12.2010 17:20
0
@72 wpis obraźliwy dla kibiców Roberta. Jeśli takie były intencje, to plan zrealizowany. Może masz ciekawsze propozycje dla Roberta i staniesz się jego możnym sponsorem, na wzór Alonso+Santander? Jeśli nie, to nie pisz bzdur. RK jeździ w możliwie najlepszym obecnie teamie. Trzymając się realiów, na tyle ile się da w przypadku kibica, to Robert obecnie jest w zespole, który wygrywał w przeszłości i być może będzie wygrywał w przyszłości. @75 nie jesteś jedynym, który się "zna" i nie trzeba być wielkim "znawcą " F1 aby ocenić miejsce w szeregu Lotus Renault GP. miejsce na
08.12.2010 17:26
0
moje pytanie brzmi; Zespół (chodzi mi o mechanikó projektantów osby odpowiedzialne za bolid r31) zostają??? I bolid R31 który teraz tworzyło jeszcze Renault będzie samochodem na 2011???? Wiem że głupie pytania ale chce być pewien:D:D:D
08.12.2010 17:27
0
Zbyt duzo czarnego widać.... Trza nazwe wymyslec bo to juz raczej nie szerszen ^ ^
08.12.2010 17:30
0
Jeżeli team ma zamiar zatrudnić jakiegoś świeżego kierowcę np.Fairuz Fauzy to już lepiej będzie jak w zespole zostanie VP przynajmniej kasa będzie płynąć od sponsorów z Rosji i VP jest już obyty z torami i zespołem....
08.12.2010 17:31
0
takie są oficjalne barwy auta?? - fajne. Ciekawe co w tej chwili mysli Gascoyne i Fernandes. Pewnie jak nazwać swój twór
08.12.2010 17:33
0
94. lukasz1 Zobacz sobie malowanie Teamu Lotus, jest ładniejsze od Lotus Renault ^ ^ Zresztą to jest wstępne malowanie, kolory pozostaną ale stylistyka pewnie sie zmieni.
08.12.2010 17:39
0
100. neox Widziałem tamto malowanie. Trochę mnie poniosło, oba są bardzo ładne, ale malowanie Team Lotus jest trochę ładniejsze od Lotus Renault, grunt żeby było dużo napisów/loga sponsorów w obu teamach to będzie dobrze.
08.12.2010 17:41
0
Ten bolid przypomina mi auto Ayrtona Senny
08.12.2010 17:49
0
#102 bo taki mieli zamiar. Co do wykupienia udzialów przez Lotusa i tej całej afery. Czy dobrze, czy źle, to okaże sie dopiero w marcu. Według mnie nie powinnismy sie sugerowac tym "Lotusem" ktory jeździł kiedyś, ani tym, ktory zaczął w zeszłym sezonie. Jeżeli ludzie zostaną(a moze nawet uda sie zatrudnic kogos lepszego, jeżeli bedzie kasa) i bedzie większy dopływ gotówki, to powinno byc lepiej, niż w sezonie 2010. Miejmy nadzieje. Pozdrawiam
08.12.2010 18:03
0
Jeżeli jakiś procent wyglądu przeniesione będzie na osiągi to będzie zajebiście.
08.12.2010 18:15
0
btw. Boulier jest właśnie na "wakacjach"... w Moskwie xD
08.12.2010 18:17
0
Jeżeli jakiś procent wyglądu przeniesione będzie na osiągi to będzie zajebiście. JEŻELI
08.12.2010 18:18
0
Oby nie wyszło z tego piękne.... HRT :/ Za dużo tych zmian, roszad, niedomkniętych budżetów, niepodjętych decyzji, niezamkniętych list personalnych... Żeby tak malowanie dawało +5 do speeda ;p
08.12.2010 18:24
0
Nowe barwy bolidu są znakomite według mnie, może nawet lepsze od poprzednich :) Oby tylko autko było coraz szybsze dla Kubicy. Ma agresywne kolorki, po prostu bomba. Powodzenia Lotus Renault GP !!!!!!!!!
08.12.2010 18:30
0
oby był tak szybki jak jest piekny!!!!!
08.12.2010 18:46
0
Środek stawki nic więcej, będzie im DAAAALEEEKKKOOOO do mercedesa napewno
08.12.2010 18:52
0
Czy Roberta nadal obowiązuje stara umowa i w rajdach moze jeździć tylko renault?
08.12.2010 18:55
0
Przynajmniej ładne malowanie bolidu, bardziej mi się podoba niż tegoroczne. Oby jeździł równie dobrze jak wygląda.
08.12.2010 19:04
0
Co za twór O_O Mam tylko nadzieję, że nie będzie to symboliczna trumna kariery Roberta :/ klimacik sprawia to auto grobowe. Jak jeździł w bmw wchodził do wanny, przeszedł kurczaczka teraz pobawi się w trumniarza.
08.12.2010 19:06
0
Kurna piękny jest... ];-)
08.12.2010 19:11
0
zobaczymy czy zmiana w reni pójdzie w dobrą stronę a wiadomo coś na temat ruska??
08.12.2010 19:16
0
Pamięta ktoś G.Bergera w LOtusie w 1980 roku? Lotus miał wprowadzić model Lotus 88 z innowacyjną jak na tamte czasy podłogą. ale władze F1 jak zwykle zabroniły tego. Lotus byłby nie do pobicia. Ten zakazany model jeździł jak przyspawany do toru. Brakuje na tym nowym bolidzie Roberta reklamy John Player Special JPS ;)
08.12.2010 19:38
0
Nie podoba mi się to wszystko... i te kolory wcale nie są takie fajne, smutny ten bolid, malowanie z tego roku było obłędne , co do podłogi 116@ Boulier powiedział że już ją mają :P
08.12.2010 19:46
0
@96. Tak wszyscy zostają. Zmienia się tylko nazwa i malowanie
08.12.2010 19:47
0
Chyba że będzie coś na podstawie RBR i TR czyli Lotus Renault GP będzie oficjalnym a z lotusa zrobią juniorski zespół jak Red Bull na razie nikt nie napisał takiego rozwiązania ;]
08.12.2010 19:51
0
RBR i TR mają wspólnego właściciela a LR i TR mają dwóch różnych właścicieli i na dodatek sądzą się o prawo używania nazwy "Lotus". Jakakolwiek wspópraca między tymi zespołami nie będzie miała miejsca.
08.12.2010 19:57
0
Kasa żądzi F1 i skoro zespół Roberta zapewnił sobie zaplecze finansowe to chyba dobrze.
08.12.2010 19:57
0
Barwy piękne ! Jak kareta królowej angielskiej :-) Ale kolor nie wygrywa.
08.12.2010 20:08
0
czytam niektóre wypowiedzi i odnoszę wrażenie(mogę się mylić ) , że niektórym znowu coś nie pasuję, ale taka już naszego naszego narodu natura, zawsze znajdzie się jakieś "ale" . ;) Ja się cieszę, bo gorzej być nie może a mam nadzieję , że będzie tylko lepiej!:) Malowanie kosmiczne :)))) Czekamy czekamy na Bahrajn...
08.12.2010 20:09
0
trochę nie w temacie, ale mi się spodobało:) http ://www .flagworld. com/ photos/ d/ 512813-1/ Bernie+Ecclestone+-+Hublot. jpg
08.12.2010 20:25
0
Nie wiem czy zauważyliście ale na tym projekcie malowania nie ma żadnego z rosyjskich sponsorów! Czyżby to oznaczało, że Petrov nie będzie już kierowcą? Renault dostanie zastrzyk finansowy od firmy Ptoton więc może w końcu pozbędą się ,,żywego manekina do crash testów"
08.12.2010 20:53
0
Wygląda super. Niemal w całości wygląda jak John Player Special :))). To lata mej młodości odżywają, kiedy kupiłem w KOMISIE (takie sklepy co to można było w nich sprzedawać/kupować towary przywiezione z zagranicy) circa w 1973 roku, model LOTUSA '72 w którym mój idol czyli Emerson Fittipaldi zrobił mistrza F1. To jest chyba jedno z najlepszych malować w historii F1.
08.12.2010 21:06
0
@125. Pietrow zostaje na 100%, w materiale dla prasy jest wyraznie napisane ze Grupa Lotus bedzie mogla korzystac z biznesow Genii w ROSJI i innych krajach. A nie ma ich bo zaplacili tylko za 2010, proste.
08.12.2010 21:08
0
PIĘKNY !! Bezcenne zobaczyć Robsa w takich barwach jak Ayrtona z 85 i 86 r. Już nie mogę się doczekać prezentacji :)) Czy coś się zmieni dla Roberta w takiej sytuacji ? Hmn,,, Zobaczymy. Pozdr. P.S.
08.12.2010 21:11
0
Piękne caco heh!!!
08.12.2010 21:11
0
127. RentonB nie podawaj nieprawdziwych informacji.Petrov wylecial z Renaul na zyczenie zarzadu Lotusa.Oni chca drugiego mocnego kierowce a nie patalacha.Kto zostanie drugim kierowca nie jest na razie potwierdzone.
08.12.2010 21:18
0
Nie sądzę żeby ta zmiana wniosła cokolwiek więcej niż było do pory. Prace nad nowym bolidem idą pełną parą i w tej chwili nie liczy się tyle dodatkowa kasa ile myśl inżynierska. Nie mają czasu na zmianę czy też zatrudnienie nowych inżynierów a po starych nie spodziewa się za wiele (chociaż po cichu liczę na jakiś cud-może nowe opony). Ważne jest żeby na początku sezonu za wiele nie odstawali od czołówki a wtedy pieniądze nowego sponsora (o ile jest to poważna inwestycja a nie tylko marketing) mogą pomóc w doskonaleniu na bieżąco.Oby.
08.12.2010 21:29
0
Powiem wprost: niektórzy będą zawsze narzekać i nic nie będzie im odpowiadać. Robert jeździł w fabrycznym BMW - źle, bo to schematyczny beton, zero polotu i finezji. Jak jeździł w fabrycznym Renault - źle, bo wyników nie ma i drugie BMW czyli zamienił stryjek siekierkę na kijek. Jak z Renault został tylko silnik i drugi człon w nazwie - to te niedobrze, bo wracają "dziadki" z lat 70-tych. Ludzie, co wy właściwie chcecie? PRZECIEŻ W ZESPOLE POZA FARBĄ NA BOLIDZIE NIC SIĘ NIE ZMIENI! Dostaną tylko dodatkową kasę od głównego sponsora - LOTUSA. Konstrukcja i jej konstruktorzy - zostają bez zmian. Kierowca nr 1 - bez zmian. Kierownictwo ekipy - bez zmian. Inżynierowie i mechanicy - bez zmian. Siedziba zespołu - bez zmian. Dostawcy technologii - bez zmian. Sponsorzy - bez zmian (na dzień dzisiejszy). Więc o co tyle krzyku? LOTUS wykupił zespół aby go w kanał wpuścić i poza grubą forsą którą wpakował w inwestycje stracić jeszcze reputację? @szmalec: rozumiem, że masz własne zdanie i jakieś obawy, ale takiego czarnowidztwa to ja nawet w Apokalipsie Św. Jana nie czytałem. Trochę rozsądku i obiektywizmu. Pewnie, że nie można oczekiwać, że Robert zdobędzie mistrza bo mu auto na historyczne barwy przemalują, ale ja tu widzę same plusy w tej inwestycji, a kolor bolidu - historyczny czy nie - bardziej mi się podoba. I tak jeszcze na koniec: na chwilę obecną wolę patrzeć optymistycznie i widzieć w nowym LOTUSIE zespół BRAWNa z sezonu 2009 niż narzekać, że Robert nie ma szans. Sezon 2011 z nowym sponsorem może być dla Renault tylko lepszy a w najgorszym przypadku bez zmian. I aby jeszcze dokręcić śrubę napiszę wprost, że stawiam Roberta w czołowej trójce kierowców na końcu sezonu. A nowego Lotusa na min. 4-tym miejscu.
08.12.2010 21:44
0
k..wa co oni wogole kombinuja 2 lotusy ?
08.12.2010 21:44
0
W końcu okrągły "nos" jak Mcl, RBR, nie taki kwadraciak jak w renault. Barwy super, przyciągną sponsorów, bo na takim malowaniu reklama... Będzie się wyróżniał...
08.12.2010 21:49
0
132. @saint77 - Dokładnie tak jak piszesz. Coś podobnego miałem zamiar nabazgrolić po zapoznaniu się z wpisami ale mam podobne zdanie więc nie nie będę powielał.
08.12.2010 22:05
0
Wiem, że to mało realne ale dopiero by tu zawrzało gdyby Kubica miał jeździć z Senną w 2011r.
08.12.2010 22:10
0
134. @FiFiLeK - Te nowe barwy są "nałożone" na R30 a nie na bolid na sezon 2011.
08.12.2010 22:25
0
Myślałem, że to nowy projekt po wykupie, ale faktycznie. Co do przodu renówki 2010 - najbardziej kwadratowy, najmniej opływowy chyba z wszystkich teamów. Moim zdaniem najbrzydszy.
08.12.2010 22:30
0
138. @FiFiLeK - Może i najbrzydszy .... ale nie najwolniejszy ;)
08.12.2010 22:34
0
to tylko r 30 w nowych barwach. A poprzedni lotus będzie się najprawdopodobniej nazywał Malaysia F1 Team.
08.12.2010 22:52
0
Ja też jestem optymistą co do Nowego Teamu Roberta i myślę, że jest duża szansa na lepsze wyniki niż w tym sezonie. Co do bolidu, nawet ładny, tyle żeby nie zlewał się z asfaltem (mówię o torze). Ale jak to ktoś wyżej pisał: dodać jeszcze czerwony (a może biało czerwony) kask Roberta- i będzie git, że tak powiem..
08.12.2010 23:00
0
czy wy wiecie co się będzie działo na prezentacji nowego bolidu ? reporterów co nie miara, a na przodzie bolidu siedzi dumny Kubica w czarno złotym kombinezonie :D swoją drogą ciekawe jak nazwą następce R30, R31 ? raczej wątpie
08.12.2010 23:14
0
Bedzie na pewno lepiej
08.12.2010 23:18
0
Może jako Lotus zespół Roberta będzie miał więcej sponsorów. W końcu to już nie Reanult z Singapuru, tylko "nowy" i uczciwy zespół ;)
08.12.2010 23:37
0
Te kolory to jak na karawanie pogrzebowym....
08.12.2010 23:45
0
Jak pomyślę, że Petrov pokaże się w bolidzie z takim kultowym malowaniem to tak jakby ktoś Mona Lisie nakleił twarz Lady Gagi...
09.12.2010 00:16
0
renówki co roku są ładniejsze :P Ciekawe czy będą szybsze :P
09.12.2010 01:26
0
z tego co jest napisane na stronie renault f1 team, udzialy renault zostaly sprzedane genii capital, a nie jak niektorzy pisza lotusowi (protonowi), natomiast jest tam tez napisane, ze lotus bedzie "sukcesywnie stawal sie glownym partnerem Lotus Renault, ktorego bedzie wspolwlascicielem" cos w tym stylu, nie wazne, prawdopodobnie umowa o sponsoring tytularny jest skonstruowana tak ze czesc kasy jaka lotus bedzie wsadzal w team z czasem bedzie sie przekladalo na udzialy w teamie, czyli zwiekszajac budzet "dorobia" dodatkowa wartosc zespolu ktora bedzie ich wlasnoscia w postaci akcji, tak ze spokojnie chyba mozna sie spodziewac zwiekszenia budzetu i wartosci zespolu, co na wyniki powinno sie przelozyc naturalnie. lotus chce bardzo sie pokazac w F1 ale zauwazyl ze z nowym zespolem to nie wyjdzie dlatego opuscili fernandeza i pewnie sie postaraja zeby tu bylo zupelnie inaczej, duzo szumu tez im sie podoba, tak ze $$ napewno beda, nic tylko zyczyc powodzenia
09.12.2010 01:33
0
a jak beda $$ to nie bedzie petrova, pewnie dlatego zwlekali tak z decyzja i nic nie mowili, bo jakby nie wyszlo to by musieli sie sponsorami z rosji wspierac, teraz petrov raczej na pewno sie pozegna z zespolem, ale kto na jego miejsce, hulkenberg? moze jakims cudem rajkonena przekonaja ale lotus musialby na prawde duzo kasy wylozyc wiec w to nie wierze. sutil?, heidfeld?, oby nie :) ja nie moge tylko przezyc ze renault kobayashiego nie sciagnelo rok temu, znajac mozliwosci lopeza na pewno by zalatwil sponsorow z japonii, a jednak kobayashi to jest cos... drugiego takiego nie ma :) mam tylko ogromna nadzieje ze zaden niemiec ani rusek wiecej z robertem sie scigac w jednym zespole nie bedzie :D
09.12.2010 02:43
0
Mam nadzieje ze robert ucieknie i znajdzie cos lepszego... nie bedzie latwo... oby nie zostal bo znow bedzie walczyl bolidem zamiast z innymi kierowcami.
09.12.2010 07:13
0
@150 masz maslo zamiast mozgu ? czemu wy widzicie tutaj nowe BMW , ten team nie tak jak bwm wycofuje sie z F1 tylko wchodzi w F1 pelna para wiec nie wierze ze bedzie gorzej niz w 2010
09.12.2010 09:47
0
@130 A gdzie jest napisane ze Petrov polecial
09.12.2010 10:37
0
tutaj sie nic nie zmieni Kubica nadal będzie jeździł z petrovem chociaż to nie są potwierdzone informacje jestem na 99% pewny ze taki sam duet zostanie. Red Bulle na wejście w czołówkę czekały 5lat bo konstrukcja RB5 była jedną z najlepszych w 1 częsci sezonu 2009 i najlepszym z 2 częsci sezonu 2009 czekali 5 lat wiec mysle ze od 2007 roku kiedy Reanult było słabym zespołem myśle ze sezon 2011 będzie obfity z sukcesy zespołu Lotus Renault jak i samego Roberta mam przynajmniej taką nadzieje :D pozdrawiam i czekamy na Bahrain ;)
09.12.2010 16:48
0
Czarny kolor! Przeciesz na sloncu bedzie sie przegrzewal sybciej :( Dla mnie ładniejszy byl kolor z 2010r. Mogli kolor zostawic a nazwe zmienic 2 Lotusy i jeszcze w tych samych kolorach. Zal Pozdro.
09.12.2010 16:49
0
@130 Z kad wiadomo że Petrowa nie będzie?!
09.12.2010 17:31
0
Team Lotus nie potwierdzil jeszcze w 100% braw czarno-złotych , bardzo mozliwe ze dalej beda bolidy zielone z zoltymi paseczkami
09.12.2010 17:47
0
Ciekawe co na to Robert?
10.12.2010 11:57
0
155. Z kątowni
10.12.2010 15:27
0
Malezyjskie Lotusy.... A Zientarski to polski Clarkson. Taka jest mniej więcej różnica pomiędzy Protonem a Lotusem, jaka między Zientara a Clarksonem czy Tarpanem i Land Roverem... Troche o Malezyjskim potencjale: Japończycy nie podołali mimo wiedzy, doświadczenia i pieniędzy... Nie podołali mimo, że są jedynym państwem azjatyckim mającym kulturę techniczną na poziomie europejskim. Nie pomogły wielkie pieniądze, najnowocześniejsza technologia i Japońska solidność. Nawet tradycja siegająca 1964r w wypadku Hondy nie pomogła. Toyota poza F1 też sroce z pod ogona sportowo nie wypadła i 300mln lekką reką na sezon szło. Nie pomogło "NASZYM CELEM JEST WYGRYWANIE WYŚCIGÓW I WALKA O TYTUŁ MISTRZOWSKI....W PRZYSZŁYM SEZONIE". Jasne... Toyota czy Honda naprawdę miały takie cele. Tylko zwycięstwo dla nich nie byłoby porażką. A o takie się nawet nie otarli... Ale proton, który F1 traktuję jak trampolinę do sprzedaży swoich wątpliwych produktów motoryzacyjnych w perspektywie 5 lat? Albo Geni Capital kręcąca przy okazji F1 lody na przepastnym i półdzikim Ruskim rynku czyli niewiadomo co i jak ani gdzie Nie wejdą tam, gdzie chcą z tym co chcą dzięki F1, to F1 przestanie być potrzebna. Sukces, ale szybki albo... Spadek po Renault gdzieś wsiąknie jeśli nie pojawi się dobra szybkość. łapanie się na q3 i celowanie w 7 nie wystarczy, żeby się zbilansować. A podejrzewam, że zarówno kierownictwo Protona jak i Geni przede wszystkim patrzy na bilans. A jak się przestanie opłacać: Zostanie Proton z pakietem F1 do sprzedania(siedziba, ekipa, może kierowcy i cały ten kram. I największą wartoscią wciąż będą prawa do legendarnej nazwy. Malezyjski Lotus. Wietnamskie Adidasy. Chińska Metallica..Polski Land Rover (Tarpan) i koreański oplomerc z żerania na deser dumnie zwany Chewroletem. Lotus f1 2010 i 2011obojętnie czy Proton, czy Malesia i czy czarno srebrny czy zielony, pozostanie Lotusem Made In China. Tamten Lotus to symbol epoki, sportowego sukcesu i przede wszystkim technologicznej i konstrukcyjnej rewolucji. Ten jak dotąd z procesem o nazwę i rewelacjami dotyczącymi malowania... No ale w makietach i imitacjach lakier jest ważny. To co pod nim, niekiedy wcale...Albo niewiele dla pozoru Ale zajebiście by było, gdyby RK w czarnozłotym Lotusie walczył o mistrzostwo, jak na to zasługuje. To by było piękne nawiązanie i kontynuacja. Kto wie. Obym się mylił.
18.12.2010 21:23
0
panowie i tak będe kibicował kubicy. pozdrowienia
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się