WIADOMOŚCI

FIA ratyfikowała kalendarz składający się z 21 wyścigów
FIA ratyfikowała kalendarz składający się z 21 wyścigów
Światowa Rada Sportów Motorowych zatwierdziła dzisiaj w Meksyku kalendarz wyścigów F1 na sezon 2016.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Mimo iż mocno skondensowany, przyszłoroczny terminarz składał się będzie z rekordowej liczby 21 wyścigów.

Tradycyjny rozkład kalendarza został mocno zmieniony. Wyścig w Soczi z października został przeniesiony na kwiecień, a GP Malezji z początku sezonu zostało przeniesione na wrzesień zgodnie z tym co podali organizatorzy, gdy informowali o przedłużeniu swojego kontraktu.

Zgodnie ze wcześniejszymi informacjami, sezon zostanie zainaugurowany dopiero w kwietniu i składał się będzie z aż siedmiu wyścigów rozgrywanych z tydzień w tydzień.

Do kalendarza wyścigów powróciło GP Niemiec, jednak FIA nie zdradziła na jakim torze ma się odbyć ten wyścig. Pierwsze Grand Prix F1 na ulicach Baku, gdzie rozegrane zostanie GP Europy otrzymało datę 17 lipca.

Ratyfikowany kalendarz wyścigów F1 na sezon 2016
  1. kwiecień 3 - Australia
  2. kwiecień 10 - Chiny
  3. kwiecień 24 - Bahrajn
  4. maj 1 - Rosja
  5. maj 15 - Hiszpania
  6. maj 29 - Monaco
  7. czerwiec 12 - Kanada
  8. czerwiec 26 – Wielka Brytania
  9. lipiec 3 - Austria
  10. lipiec 17 – Europa (Baku)
  11. lipiec 31 - Niemcy
  12. sierpień 7 - Węgry
  13. sierpień 28 - Belgia
  14. wrzesień 4 - Włochy
  15. wrzesień 18 - Singapur
  16. wrzesień 25 - Malezja
  17. październik 9 - Japonia
  18. październik 23 - USA (Austin)
  19. październik 30 - Meksyk
  20. listopad 13 - Brazylia
  21. listopad 27 - Abu Zabi

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

14 KOMENTARZY
avatar
magic942

10.07.2015 23:30

0

W piękną majówkę będą nas katować tym rosyjskim g****m. I Malezja we wrześniu LoL zerwanie z piękną tradycją,a Brazylia nadal przed ostatnia reszta jest OK.


avatar
CzarnyKret22

11.07.2015 07:33

0

Malezja mi się podoba trudny tor sporo zakrętów bardziej obawiam bym się tego nowego toru w BAKU. Tor wyglada z góry strasznie powiem wam beda tam nudy jak niegdys w gp europy


avatar
sebo070

11.07.2015 09:13

0

Moim zdaniem to GP Rosji nie powinno być. GP Europy na klasycznych europejskich torach a nie w jakims baku bo jak tak dalej będzie to gp monako będzie w w katarze. Malezja musi wrócic na swoje miejsce. Chiny pod koniec sezonu tak jak kiedys bo wtedy wyścigi były lepsze (np 20007 2008). Brazylia ostatnia, a sezon rozpoczyna sie w marcu.


avatar
sebo070

11.07.2015 09:13

0

*2007


avatar
KuMaI khan

11.07.2015 09:47

0

@1 Jak zauważył już jeden z użytkowników w innym poście, kierowcy będą musieli najpierw pójść na Plac Czerwony na defiladę pierwszomajową, inaczej nie wpuszczą na wyścig :)


avatar
seba1b

11.07.2015 10:45

0

Na 100% coś wyleci, co roku jest w sumie to samo. Po co coś dogadać na 100% i dopiero ogłosić jak można jak w F1 ogłaszać cuda na patyku, a potem dopiero siadać do negocjacji z organizatorami poszczególnych GP.


avatar
san andres

11.07.2015 20:39

0

Meksyk odleci coś mi się wydaje


avatar
greyhow

11.07.2015 21:48

0

Po drodze jeszcze wyrzucą ze 3 wyścigi, więc nie ma co się jarać.


avatar
belzebub

12.07.2015 01:44

0

Widzę, że rusofobi wyleźli.... Mi tam tor w Rosji zupełnie nie przeszkadza, tor jak tor - jak ich stać to niech sobie organizują. A jak komuś przeszkadza tor w Soczi, to może powinien wylecieć tor w Austin - bezpłciowe lotnisko.


avatar
Hamcio20

12.07.2015 11:19

0

kużwa...bakuu..coś czuję że znienawidzę ten tor zanim coś się jeszcze na nim wydarzy. Kwadraatowe gówno. This is shit. Kurczę, czekać do kwietnia na F1? srsly? Oni chyba nas chcą zakatowac tym oczekiwnaiem. Ja rozumiem że jak się na coś dłuzej czeka to potem bardziej się z tego cieszy ale bez przesady. Ale będzie ciasno w 2016. Seozn krótszy a wyścigów więcej. W każdym miesiący 2-3 wyścigi. To mi się podba, a nie tak jak teraz jest, że co wyscig to2-3 tygodnie przerwy. Porażka.


avatar
Brilliant

12.07.2015 21:25

0

GP Europy w Azerbejdżanie? wtf


avatar
dexter

13.07.2015 09:05

0

W terenie zabudowanym mozliwosci sa zawsze ograniczone, bez zakretow 90 stopni taki tor uliczny sie nie obejdzie. W kazdym razie tor ma bardzo szybkie i wolne fragmenty. Na tak dlugim prostym odcinku (2,2 km) predkosc moze dochodzic do 340 km/h (i to w miescie). Podobny odcinek jest w Szanghaju, tylko ze on ma 1,3 km. Dla inzynierow i technikow taka konfiguracja toru (dlugie proste, zakrety o kacie 90 stopni) wcale nie jest taka latwa. W takich waskich zakretach predkosc jest niska, tutaj na wyjsciu potrzebna jest odpowiednia sila docisku. Inzynierowie beda zmuszeni wybrac na dwoch zupelnie roznych czesciach toru odpowiedni kompromis, takze moze byc bardzo ciekawie. Gdy czlowiek sie dobrze przyjrzy widac ze teren nie jest tam calkowicie plaski. Sa waskie odcinki (7 metrow), ktore prowadza stromo w gore i w dol. Apropos przepisow: Tor wyscigowy wedlug norm FIA musi byc minimum 12 metrow szeroki. Oczywiscie, taki przepis nie obejmuje torow ulicznych. Takze patrzac na layout toru w Baku wcale tak zle to nie wyglada, a oceniac bedzie mozna dopiero po wyscigu. @belzebub Austin jest ciekawym torem (przynajmniej dla mnie). Ten tor ma wszystko: zakrety S jak na Silverstone, ma odcinek bardzo podobny do zakretu nr. 8 z Istambulu. Ma takze pasaz ala Motodrom z Hockenheimu i cos z toru Suzuka. Sam dojazd do zakretu nr. 1 gdzie kierowca jadac pod gore doslownie na slepo wchodzi w ten zakret jest imponujacy. Roznica wysokosci wynosi chyba cos ok. 50 metrow. Juz normalnie siedzac w bolidzie wyscigowym kierowca ma mocno ograniczone pole widzenia, widzi tylko gorna czesc swoich kol. Jakies 10-11 metrow. do przodu w ogole z cockpitu nic nie widac. I teraz sobie wyobraz jakie wrazenie czlowiek odnosi jadac pod takim katem do gory. Wchodzac w zakret musisz glowe doslownie obrocic aby w ogole cos widziec. A pozniej trzeba zjechac w dol - tam dopiero musi byc kompresja. Oczywiscie, kierowca wyscigowy jest przygotowany na takie rzeczy, ale gdybys mial kiedys mozliwosc przejechania sie z kims autem z duza sila docisku tempem wyscigowym po torze ktory posiada fajna konfiguracje zakretow, polecam. W Austin na F1 zawsze bylo duzo ludzi (nie wiem dokladnie, ale chyba nawet bilety byly kompletnie wysprzedane) teraz przyjdzie Meksyk z pewnoscia jakas konkurencja, ale tor tak jak juz wyzej napisalem sam w sobie jest naprawde fajny. „Widzę, że rusofobi wyleźli.... Mi tam tor w Rosji zupełnie nie przeszkadza, tor jak tor - jak ich stać to niech sobie organizują“ - Mi takze nie przeszkadza. Tak jak piszesz, jezeli organizator, osoby odpowiedzialne widza w tym interes, a co najwazniejsze ich stac (takie projekty w tej czesci swiata finansuja m. in. oligarchowie), to czemu nie. Zreszta po erze ropy naftowej w Azarbejdzanie kraj stawia na rozwoj turystyki. Juz od pewnego czasu druzyna pilkarska Atletico Madryt biega po murawie z reklama na koszulkach urzedu do spraw turystyki. Z drugiej strony dla sponsorow i producentow ktorzy inwestuja swoje pieniadze i angazuja sie w Motorsport nowy rynek zawsze jest interesujacy. Wszyscy oczekuja aby produkt rozwijal sie globalnie. Taki jest biznes.


avatar
dexter

13.07.2015 13:26

0

A co do samego jeszcze prowizoryczego kalendarza 21 wyscigow w sezonie 2016 - hmm liczba wyscigow nie jest mala. Tak jak ktos wyzej napisal z pewnoscia sa jacys kandydaci ktorzy sa niepewni. Ze wzgledu na pozne rozpoczecie sezonu przerwa wakacyjna bedzie nieco krotsza. Pomiedzy GP Wegier na poczatku sierpnia i GP Belgii pod koniec sierpnia zostanie zaledwie 3 tygodnie przerwy. Czyli praktycznie przez caly rok wszyscy beda w podrozy, juz teraz mechanicy w zespolach sa czesto zmieniani. Normalnie obowiazujace przepisy sportowe przewiduja 20 wyscigow w sezonie. Ale tak jak wszedzie istnieje mozliwosc aby taki regulamin wykorzystujac szczegolne pozwolenie obejsc. Taka klauzula jest zakotwiczona w komercyjnych umowach zawartych miedzy Berniem a zespolami. A dokladnie mowiac: jezeli 3 top zespoly ktore z garnuszka F1 dostaja stale wynagrodzenie (premia) beda takiego samego zdania (zgodza sie), wtedy droga jest otwarta. 3 kwietnia - Melbourne (zyczenie organizatora), tydzien pozniej Chiny, 1 maja - Soczi. 17 lipiec - Baku, to i tak jest zadziwiajaco wczesnie, przewaznie w ostatnich latach premiera wyscigu byla organizowana gdzies pod koniec sezonu. Wszystko po to aby na czas zdazyc zakonczyc prace budowy i odbioru toru wyscigowego. Czyli wedlug planu F1 pojedzie do Azji, na krotko do Europy, nastepnie do Kanady, pozniej znowu do Europy, z powrotem do Azji i na koncu do Ameryki i Abu Dhabi. Ciekawe czy mozna bylo Montreal gdzies upchac na pazdziernik. W czasach redukcji kosztow terminy „back to back“ z pewnoscia sa waznym czynnikem, poniewaz wtedy nie trzeba z calym personalem zjezdzac do fabryki. Pytanie tylko jaka pogoda o tej porze roku jest w Montrealu? Na boku troche z historii F1: Po raz pierwszy w sezonie 1958 liczba dwucyfrowa zostala przekroczona (11 wyscigow). W 1973 organizowanych bylo 15 wyscigow. Dopiero w 2012 liczba 20 wyscigow w sezonie zostala przekroczona. Dzisiaj celem wlodarzy jest liczba 25 wyscigow, ale tak jak wyzej napisalem Ferrari, McLaren i Red Bull musza sie zgodzic z takim planem.


avatar
Skoczek130

15.07.2015 18:40

0

21 to absolutne optimum. Szczerze mówiąc liczę na to, że niektóre GP będą się wymieniać. :)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu