WIADOMOŚCI

  • 03.02.2008
  • 7451
Volkswagen: "nie” dla Formuły 1
Volkswagen: "nie” dla Formuły 1
Volkswagen zaprzeczył niektórym doniesieniom mówiącym o tym, iż istnieje możliwość wejścia tej jednej z największych firm produkujących samochody do świata Formuły 1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
57-letni Hans-Joachim Stuck, przedstawiciel Volkswagena, uczestnik 81 Grand Prix F1 stwierdził, iż Volkswagen przez 4 do 5 najbliższych lat na pewno nie wejdzie do F1, gdyż ten sport aktualnie nie wydaje się być atrakcyjnym dla firmy jak to określił z powodu „niestabilności zasad” panujących w Formule 1.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

24 KOMENTARZY
avatar
F1_Fan

04.02.2008 07:45

0

bravo !! ma rację....zasady nie są stabilne , co chwila jakaś zmiana. Bez sensu .


avatar
doriano

04.02.2008 07:49

0

może to da FIA do myślenia.... taki koncern jak VW na pewno byłby znaczącym urozmaiceniem, a tu... no cóż.


avatar
walerus

04.02.2008 09:48

0

Żal dużych konecrnów, których nie ma w F1 - że ich jeszcze nie ma....


avatar
Witek6935

04.02.2008 10:00

0

a przydałby sie.. powrót Jagura.. choc ten to ma spore problemy finansowe... VW, audi, szkoda że Lambo nie jeżdzi w F1 :D ciekawie by było...


avatar
kulka

04.02.2008 10:04

0

albo porsche!:):)na pewno było by dobre skoro ma tako samochód jak "porsche carrera GT" to jest wóz!!


avatar
sly

04.02.2008 11:56

0

vw w f1 bez szans.....przynajmniej przez najblizsze 5 lat


avatar
spookepl

04.02.2008 12:15

0

Powinni sie zorganizowac Grupa Audi, VW i moze Porsche, a jesli przedstawiciel VW mowi ze nie jest to dla nich rynek, to sie bardzo myla. Dziwne ze Mercedes czy tez BMW jakos nie zrzedza i sie rozwijaja w dobra strone, bo nawet patrzac na rynki azjatyckie BMW zanostowalo kilkunasto porcentowy skok sprzedazy nowych aut. Dziwne - - ale prawdziwe. VW Grup pojdzie do rozum do glowy, ale wtedy nie bedzie w stanie konkurowac z innymi zespolami. Pozdr. dla F1 Fans


avatar
granat88

04.02.2008 12:18

0

Tyle że Audi i Porsche jest "pod" VW.. A co do tematu to zeby bylo dobrze trzeba zrobic maly burdel ;)


avatar
przesio

04.02.2008 13:14

0

nom duzo zespolow moglo by wystepowac np za takiego red bull np wolzwagen. mitsubischy Chyba tak sie pisze :) jaguar czy Ford i porshe. Szkoda ze te koncerny nie sa w F1 . wtedy by to odzwierciedlalo stawke swiatową.


avatar
Piotre_k

04.02.2008 13:22

0

A ja nie żałuję. Volkswagen tak ma się do F1 jak Toyota, której wyniki na pewno w Wolfsburgu znają i dlatego nie chcą ryzykować tworzenia własnego teamu. Już prędzej mogłoby zaryzykować Porsche, które doświadczenie z F1 już ma (silniki dla McLarena). granat88: to bardziej VW jest "pod" Porsche, które niedługo pewnie będzie jego większościowym udziałowcem, czyli faktycznie właścicielem (sic!)


avatar
slepy

04.02.2008 13:27

0

BRAWO !!! tak jak juz to ktos na poczatku napisał !!! Brawo Hans !!! Ładnie pojechałes po całej federacji FIA


avatar
quick B

04.02.2008 13:44

0

VW boją się żeby nie zepsuć opini marce w razie nie powodzeń na skale Toyoty. przesio a jaguar nie tak dawno był w F1 i nawet jedno PP mieli


avatar
pz0

04.02.2008 14:18

0

Właścicielem Jaguara też jest VW. Lamborghini dostarczało już silniki do zespołów F1, nawet chyba jeździli pod własną marką. Te silniki były zresztą kiepściutkie. Pisałem już zresztą w momencie ogłoszenia przez FIA zamrożenia prac nad silnikami że teraz nikt się nie odważy na wejście do F1. Nikomu nie uda się stworzyć ''od ręki'' konkurencyjnego silnika. Musowo go przez kilka lat rozwijać by przynajmniej dorównać obecnym, a tymczasem rozwój jest niemożliwy. Silnik zatwierdzony i finito, przez 10 lat musowo używać tej pierwotnej konstrukcji, no chyba że VW będzie jeździł na silnikach Renault... To samo z aero. Startują z punktu wyjścia zero a są ograniczenia w użytkowaniu tuneli i jak tu dogonić konkurencję? Trzeba pracować więcej a nie wolno. Nawet Prodrive który miał wchodzić do F1 planował używać bolidów McLaren i silników Mercedes. Chyba FIA przesadziła. Jeżeli wyleci SuperAguri to już w tym roku ilość ekip może się zmniejszyć. Nie wiadomo do końca co będzie z ForceIndia, Mallya zapowiedział że w 2009 mają stanąć na pudle, a jak nie to koniec z ForceIndia? Niech RedBull pozbędzie się ToroRoso, Honda nie osiągnie wyników, może ktoś jeszcze wyleci i co? Trzeba liczyć na Hińczyków, może zobaczymy ShengZong F1 Team i tyle. Na Prodrive nie liczę że się pojawią.


avatar
Piotre_k

04.02.2008 16:04

0

pz0: właścicielem Jaguara jest Ford. A właściwie teraz to już TATA, bo Amerykanie sprzedadzą (sprzedali?) go Hindusom.


avatar
Havoc

04.02.2008 16:19

0

VW do F1 raczej i tak by nie wszedł. Ewentualnie Audi, które faktycznie jest własnością VW. Ale Audi ostatnio skopało zadek Mercowi w DTM i od wielu lat niepodzielnie dominuje w długodystansowych wyścigach prototypów, chyba najdłuższa passa zwycięstw w 24 godziny LeMans. Tak więc Audi nie potrzebuje dodatkowej "promocji"!! Jedyny powód jaki może skłonić Audi do wejścia do F1 to fakt, że dwaj najwięksi konkurenci rynkowi,czyli BMW i Mercedes już tam są. Ale czy to będzie wystarczający powód?? A co do Porsche, to pierwsze słyszę, żeby ta firma była powiązana "własnościowo" w jakikolwiek sposób z VW. Ale może czegoś nie wiem. Ma ktoś jakieś źródełka w tym temacie??


avatar
pz0

04.02.2008 17:02

0

Z tym Jaguarem i VW to się przejęzyczyłem. Jest tam jeszcze jeden kardynalny błąd: napisałem Hińczyków zamiast Chińczyków - przepraszam. W każdym razie w ciągu najbliższych wielu lat nie widzę w F1 jakiegokolwiek nowego teamu fabrycznego. Nawet Porsche nie wróci z silnikami, bo FIA na dobrą sprawę zamknęła wszystkim drzwi.


avatar
phocus

04.02.2008 18:04

0

WV w f1.??? narazie to abstrakcja. tak jak ktos juz tam wyzej pisal... porsche mogloby z latwoscia przejac tego kolosa jakim jest wolksvagen ale nie chca sobie brac balastu na plecy. WV jest w niezlych tarapatych od kilku lat i gdyby nie skoda i seat to nie wiadomo jakby to wygladalo. porsche natomiast kwitnie i bije coraz to nowe rekordy obrotow i zyskow. mysle ze WV wykreca sie bo ich po prostu nie stac na ladowanie tylu milionow w f1. mowia o pieciu latach bo pewnie licza na poprawe sytuacji ale uwazam ze sie nie zmieni bo buduja oraz gorsze auta i ludzie zaczynaja to widziec i wybieraja inne. wiec zadowolic sie musimy tym co mamy. choc moze cos z ameryki przydaloby sie. opel albo ford. pzrd


avatar
dziarmol

04.02.2008 18:23

0

volkswagen w f1 ? jakoś mi się to kojarzy z garbusem trochę śmieszne


avatar
m_falus

04.02.2008 19:30

0

dziarmol-> garbus ma "opływowe" kształty, więc z aero nie jest mocno do tyłu ;-)


avatar
Fiffman

05.02.2008 20:05

0

co ma znaczyć porsche "pod" vw ?? kolega jest pewien swoich teorii ?? bo ja nie sądzę


avatar
Bosiu

07.02.2008 15:54

0

opel z ameryki ?? vw coraz gorsze auta?? phii pozdrawiam


avatar
phocus

07.02.2008 20:59

0

opel nalezy do GM a to chyba amerykanska marka?! a co sie tyczy VW to sprawdz jakies niezalezne statystyki niezawodnosci i usterkowosci tej marki. polecam DEKRA albo TÜV.


avatar
kszyh21

08.02.2008 11:49

0

Audi nie bedzie.. hehe.. ale jakby w f1 imeli zaczac uzywac diesli to audi mialo by juz cenne doswiadczenie, bo przeciez ostatnio wymiataja dieslami w lemans


avatar
pz0

08.02.2008 16:03

0

Coś słyszałem że FIA przymierza się do diesli w F1 i to mają być na paliwo bio.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu