WIADOMOŚCI

McLaren najszybszy przed czasówką, ale "palący problem" dalej przeszkadza
McLaren najszybszy przed czasówką, ale "palący problem" dalej przeszkadza © McLaren

Kierowcy McLarena utrzymują formę i przed czasówką uzyskali dwa najlepsze czasy w trzecim treningu do GP Japonii. Za ich plecami znalazł się George Russell z Mercedesa, a sesja ponownie dwukrotnie była przerywana przez pożar trawy.

2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Warunki pogodowe na Suzuce w sobotę rano utrzymywały się na stabilnym poziomie. Temperatura powietrza dochodziła do 14 stopni Celsjusza, a nawierzchnia toru rozgrzana była do 38 stopni.

Kierowcy, podobnie jak wczoraj, do trzeciego treningu przystąpili z różnymi programami, a w użyciu były wszystkie mieszanki ogumienia dostarczone przez Pirelli. Zdecydowana większość stawki postawiła na sprawdzanie średniej i twardej opony na początku sesji.

Jedynym kierowcą, który wyjechał na toru od razu na miękkiej oponie był Jack Doohan, który wczoraj nie pojeździł zbyt wiele. W piątek rano Australijczyk oddał swój kokpit Ryo Hirakawie, a po południu zaraz po rozpoczęciu zmagań zaliczył potężny wypadek w pierwszym zakręcie.

Szybko okazało się, że zawodnik Alpine próbował pokonać go bez zamykania systemu DRS, co miało udawać mu się w symulatorze, ale w rzeczywistości pokonały go prawa fizyki.

Sesja niestety zbyt długo nie trwała, gdyż już po sześciu minutach powróciły problemy z palącą się na poboczu toru trawą. FIA po wczorajszych incydentach wdrożyła środki zaradcze, ale rano tuż po rozpoczęciu zmagań kierowców, okazało się, że nie były one w pełni skuteczne.

Po kilku minutach sesja została wznowiona, a sędziowie zajęli się incydentem z udziałem Oscara Pistriego, który wyjeżdżając z garażu zamiast stanąć w kolejce oczekującej na wyjazd z alei serwisowej przejechał wzdłuż szybkiego pasa i zatrzymał się na końcu alei, starając się wykonać próbny start. Kwestiami proceduralnymi podczas opuszczania garażu podpał sędziom również Max Verstappen. Obaj kierowcy powinni jednak uniknąć poważniejszych konsekwencji swoich zachowań.

Po wyjeździe na tor kierowcy nieśmiało przechodzili na miękkie ogumienie. Najszybsze opony założyli kierowcy Ferrari i McLarena, którzy szybko awansowali na czoło tabeli wyników w takiej kolejności. Daleko było im jeszcze do czasów uzyskiwanych wczoraj. Najszybszy na tym etapie sesji Leclerc tracił bowiem prawie sekundę do wyniku uzyskanego w drugim trenignu przez Oscara Piastriego.

Na kolejnej próbie australijski reprezentant McLarena jako pierwszy zszedł poniżej 1 minuty i 29 sekund, a jego zespołowy kolega, Lando Norris kusił los w drugim zakręcie Degner coraz szerszymi wyjazdami na żwirowe pobocze.

Do wczorajszego wyniku dopiero po półmetku sesji zbliżył się George Russell, który wyprzedził Piastriego o blisko 0,4 sekundy.

Ostatnie 15 minut sesji to już bezpośrednie starcie na miękkich oponach. Yuki Tsunoda na swojej pierwszej próbie na takich gumach stracił 0,4 sekundy do Russella, a jadący chwilę po nim Verstappen był od niego szybszy dokładnie o 0,1 sekundy, zajmując czwarte miejsce. Taka różnica do drugiego kierowcy, jak na standardy Red Bulla, wydaje się dla Japończyka świetnym osiągnieciem, ale wszystko zostanie zweryfikowane dopiero podczas dzisiejszej czasówki.

Lando Norris dla odmiany pokonał świetny pierwszy sektor, ale odpuścił próbę za drugim zakrętem Degner. Jego zespołowy kolega zdecydowanie podkręcił tempo i jako pierwszy w ten weekend zszedł poniżej 1 minuty i 28 sekund.

George Russell nie chciał odpuścić i po dwóch sektorach jechał jeszcze szybciej, ale ostatecznie na mecie stracił 0,086 sekundy do Piastriego.

Norris podjął kolejna próbę i mimo braku rekordów w poszczególnych sektorach, zdołał wskoczyć na pierwsze miejsce, wyprzedzając zespołowego kolegę o zaledwie 0,026 sekundy.

Max Verstappen zdążył poprawić swój wynik, wskakując na piąte miejsce, między kierowców Ferrari, a na torze na sześć minut przed końcem sesji pojawiała się druga czerwona flaga. Jej przyczyną ponownie był pożar trawy.

Służby porządkowe po raz kolejny musiały uporać się z "palącym problemem", a sesja nie została już wznowiona i kierowcy nie wyjechali na próbne starty.

Ostatecznie dwoma najszybszymi czasami ponownie mogli pochwalić się kierowcy McLarena, za którymi uplasował się Russell, Leclerc, Verstappen i Hamilton. Czołową dziesiątkę uzupełnili Albon, Gasly, Tsunoda oraz Hadjar.

Tym razem stawkę również zamykali kierowcy Saubera i Haasa, ale między nich wmieszał się jeszcze Lance Stroll, który trzeci trening zakończył na 19. miejscu.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:28.549
24
S
2

George Russell

Mercedes

1:28.7122
29
S
3

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.965
+0.416 s
27
S
4

Lewis Hamilton

Ferrari

1:29.051
+0.502 s
25
S
5

Max Verstappen

Red Bull

1:29.065
+0.516 s
23
S
6

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:29.172
+0.623 s
25
S
7

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29.222
+0.673 s
25
S
8

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:29.225
+0.676 s
28
S
9

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.284
+0.735 s
28
S
10

Carlos Sainz

Williams

1:29.333
+0.784 s
28
S
11

Alexander Albon

Williams

1:29.392
+0.843 s
25
S
12

Ryo Hirakawa

Alpine

1:29.394
+0.845 s
24
S
13

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.536
+0.987 s
28
S
14

Pierre Gasly

Alpine

1:29.547
+0.998 s
23
S
15

Oscar Piastri

McLaren

1:29.708
+1.159 s
25
S
16

Lance Stroll

Aston Martin

1:29.758
+1.209 s
25
S
17

Nico Hulkenberg

Sauber

1:30.023
+1.474 s
21
S
18

Oliver Bearman

Haas

1:30.077
+1.528 s
17
S
19

Esteban Ocon

Haas

1:30.123
+1.574 s
21
S
20

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:30.147
+1.598 s
26
S
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Oscar Piastri

McLaren

1:28.114
13
S
2

Lando Norris

McLaren

1:28.163
+0.049 s
12
S
3

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:28.518
+0.404 s
12
S
4

Lewis Hamilton

Ferrari

1:28.544
+0.430 s
14
S
5

Liam Lawson

Racing Bulls

1:28.559
+0.445 s
13
S
6

George Russell

Mercedes

1:28.567
+0.453 s
13
S
7

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.586
+0.472 s
14
S
8

Max Verstappen

Red Bull

1:28.670
+0.556 s
9
S
9

Pierre Gasly

Alpine

1:28.757
+0.643 s
13
S
10

Carlos Sainz

Williams

1:28.832
+0.718 s
9
S
11

Alexander Albon

Williams

1:29.023
+0.909 s
11
S
12

Nico Hulkenberg

Sauber

1:29.062
+0.948 s
12
S
13

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:29.335
+1.221 s
13
S
14

Esteban Ocon

Haas

1:29.507
+1.393 s
13
S
15

Oliver Bearman

Haas

1:29.654
+1.540 s
10
M
16

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.733
+1.619 s
13
S
17

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29.978
+1.864 s
5
M
18

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:30.625
+2.511 s
12
M
19

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.845
+2.731 s
12
M
20

Jack Doohan

Alpine

1:31.659
+3.545 s
4
H
# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lando Norris

McLaren

1:27.965
17
S
2

Oscar Piastri

McLaren

1:27.991
+0.026 s
17
S
3

George Russell

Mercedes

1:28.077
+0.112 s
15
S
4

Charles Leclerc

Ferrari

1:28.414
+0.449 s
13
S
5

Max Verstappen

Red Bull

1:28.497
+0.532 s
21
S
6

Lewis Hamilton

Ferrari

1:28.524
+0.559 s
13
S
7

Alexander Albon

Williams

1:28.554
+0.589 s
19
S
8

Pierre Gasly

Alpine

1:28.603
+0.638 s
15
S
9

Yuki Tsunoda

Red Bull

1:28.785
+0.820 s
15
S
10

Isack Hadjar

Racing Bulls

1:28.786
+0.821 s
16
S
11

Carlos Sainz

Williams

1:28.846
+0.881 s
22
S
12

Liam Lawson

Racing Bulls

1:29.104
+1.139 s
19
S
13

Andrea Kimi Antonelli

Mercedes

1:29.126
+1.161 s
20
S
14

Jack Doohan

Alpine

1:29.767
+1.802 s
15
S
15

Fernando Alonso

Aston Martin

1:29.772
+1.807 s
17
M
16

Oliver Bearman

Haas

1:30.084
+2.119 s
17
H
17

Gabriel Bortoleto

Sauber

1:30.134
+2.169 s
13
M
18

Esteban Ocon

Haas

1:30.183
+2.218 s
17
H
19

Lance Stroll

Aston Martin

1:30.267
+2.302 s
16
M
20

Nico Hulkenberg

Sauber

1:30.621
+2.656 s
17
M

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

6 KOMENTARZY
avatar
fistaszeq

05.04.2025 07:29 zmodyfikowany

0

komentarz usunięty


avatar
Wiedzmamoto

05.04.2025 07:46

0

1

A mówili, że Yuki przepadnie.... Hehe


avatar
fistaszeq

05.04.2025 08:02

0

Tylko u mnie nie działa F1 TV?


avatar
kiwiknick

05.04.2025 09:12

1

2

Max pewnie wygra czasówkę ;-)


avatar
Duke_

05.04.2025 09:17

1

0

@kiwiknick  takie teorie się pisze przed końcem czasówki a nie po 😆


avatar
kempa007

05.04.2025 09:21

1

0

@Duke_  w tym wypadku, jak widać, można w ciemno też :)


avatar
Duke_

05.04.2025 15:10

0

@kempa007  w tym wypadku było napisane po zakończeniu czasówki a więc już z wiedzą, że wygrał 🤷😊


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu
Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA, a zastosowanie mają Polityka prywatności oraz Warunki korzystania Google.