tomdzio
Ostatnia aktywność
avatar
tomdzio

07.09.2007 11:56

0

Trening treningiem ale nie wydaje się aby BMW zblizyło się do czołowj dwójki. Oni też testują a zawsze są na czałowych miejscach. Poczekajmy na następny traning i qual ale ja niczego szczególnego do BMW się nie spodziewam.

avatar
tomdzio

04.08.2007 17:16

0

Ciekawe co to za problem. Robert mowi o słabym przyspieszaniu a Theissen wspomina o problemie z oprogramowaniem?

avatar
tomdzio

22.07.2007 17:54

0

A na stranie BMW-Sauber opis bardzo politycznie poprawny ;-). Kolizja i niczyjej winy. W cytacie wypowiedzi Teissena nie ma też wzmianki o ustępowaniu przez będącego z tyłu...

avatar
tomdzio

22.07.2007 17:50

0

Ogladałem powtórkę kolizji BMW i z ta wibrująca oś to prawda. Nick przydzwonił centralnie przenim kołem w brzeg opony Roberta a więc powstała siła która mogła wygiąć oś.

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:52

0

Słaba jazda Roberta to raczej nie wina źle dobranych opon lub ustawień. Prędzej bym uwieżył, że jego bolid ucierpiał w starciu z Nickiem-skurczybykiem ;-)

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:43

0

No cóż Alonso to niesamowita klasa. Okazuje się, że nawet bolid podobnej klasy można jednak wyprzedzić. Co do Nicka to lepiej pominę milczeniem... Rober, o ile nie miał uszkodzonego bolidu, to pojechał delikatnie mówiąc zachowawczo. Poczekajmy na komentarz BMW.

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:38

0

Jak to było po lotnym starcie? Tam zdaje się też Kubica dał się wyprzedzić?

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:24

0

Oczywiście chciałem napisać "wegles" ;-)

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:23

0

welgus: Alonso to pokazał a Hamilton raczej nic bo różnica między Mac a Renówką jest olbrzymia.

avatar
tomdzio

22.07.2007 16:14

0

Alonso pokazał niesamowitą klasę a Robert niestety, za wyjątkiem startu, pojechał jak ostatni dupek.

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:48

0

DIsi: pierwsza cześć Q3 słuzy tylko spaleniu jak największej ilości paliwa. Obserwowałem live timing i wszyscy mieli wtedy czasy dużo gorsze od Q2 - może rzeczywiście Nick trochę szybciej. Kiedy zjechali do PIT, po miękkie opony, szybkie kółko zaczął Masa a za nim Hamilton rozpieprzając się w S2.Zostało tylko 5 minut a więc każdy miał czas na jedno kółko rozgrzewki i tylko jedno szybkie. Moim zdaniem była to trochę loteria w której Nick miał więcej szczęścia. Może i ma trochę mniej paliwa. Zobaczymy jutro.

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:40

0

Ludzie, przestańcie wkółko pieprzyć o lżejszym bolidzie dla Nicka! Robert w 1 sektorze był lepszy a tak jak napisałem nie wyszedł mu 2 i 3. Nie było możliwości poprawki bo czas się skończył|!

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:37

0

No cóż było tylko jedno szybkie okrążenie dla każdego. Robert zaczął dobrze ale sektor 2 i 3 były nie najlepsze.

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:15

0

Przerwa co najmniej 15 minut na naprawienie bandy z opon.

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:13

0

Zabrali go do centrum medycznego na badania tak więc jeśli wystartuje jutro to z 10go miejsca...

avatar
tomdzio

21.07.2007 15:03

0

Wyszedł z bolidu sam ale zajmują się nim lekarze więc coś mu się mogło stać.

avatar
tomdzio

21.07.2007 13:09

0

Czyli Robert był "wolniejszy" od Alonso o 0,00007s :-))

avatar
tomdzio

21.07.2007 13:07

0

Czyli Robert był "wolniejszy" od Alonso o 0,00007s :-))

avatar
tomdzio

21.07.2007 12:07

0

Nick ponad 0.5s za Robertem - co z nim? Kimi miażdży resztę w drugim sektorze - 0.2s szybszy!

avatar
tomdzio

21.07.2007 12:01

0

Disi: a do Alonso żadna:-)

avatar
tomdzio

21.07.2007 11:59

0

KUB ciągle 4 a 5 MAS ma tradycyjnie problem by go pibić ;-)

avatar
tomdzio

21.07.2007 11:55

0

KUB 30.0 w S1 - nieżle!

avatar
tomdzio

21.07.2007 11:54

0

RAI 29.9 w pierwszym sektorze!

avatar
tomdzio

21.07.2007 11:53

0

Ale zaraz zjechał do pit. Chyba robił tylko pokazowe kółko na oparach...

avatar
tomdzio

21.07.2007 11:43

0

Wejdź na livetiming na www.formula1.com i wszystko będziesz wiedział...

avatar
tomdzio

20.07.2007 18:39

0

Przez większą część pierwszego treningu już mi się wydawało, że BMK-om niewiele brakuje do McLarenów i Ferrari. Zwłąszcza gdy Robert wykręcił 30,4s w pierwszym sektorze. Niestety końcówka pierwszego i drugi trening nieco mnie ostudziły. Myślę, że będzie standardowo 5 i 6 miejsce chyba, że coś się stanie. Poczekajmy na kwalifikacje.

avatar
tomdzio

12.07.2007 15:41

0

OK - oto "angielski" tekst wypluty przez translator dla dwóch poprzednich komunikatów. Nalepiej niech każdy sam to zinterpretuje żeby nie było, że coś przekręciłem ;-): Session again of start 13.43 - after a brief red flag situation, the session causes has been resumed by coming to a stop Robert Kubica. During the lunch pause it some minutes have rained slightly, whereupon rapidly the sun broke through above the Belgian circuit. The session lasts still wide three hours, the quarter for six the teams will make test start on the startgrid. Robert Kubica fastest in morning session third test day 12.33 - the pole Robert Kubica has vanochtend put down the fastest time of today on the circuit of shovel francorchamps. He noted 1:47.973 and remained with that the McLaren of Fernando Alonso and the Renault van Giancarlo Fisichella. Kimi Raikkonen the fourth time has noted, flat him is behind Sebastien Bourdais. At place six now Takuma Sato for super Aguri stand. Spyker-testcoureur Christian Klien stand nice seventh, the Austrian, as it happens, no uncomplicated morning had and drove 26 rounds off. Spyker-coureur kept Rubens Barrichello, Alexander Wurz for Williams, Jarno Trulli and in the morning mark of Webber behind itself. Last mentioned coureur, mobile for saves Bull Racing, has that to thank to the red flag situation which he caused to crash in turning seven. Webber drove only twelve round off on the circuit which enigzins dry. The coureurs are at this moment for pausing. P.S. Translator jest dostępny na stronie www.altavista.com (babell fish translation)

avatar
tomdzio

12.07.2007 15:24

0

Wrzuciłem holenderski tekst ostatniego komunikatu do transaltora babelfish i po przetłumaczeniu z angielskiego wygląda on mniej więcej tak: "14:00 - inaczej niż oczekiwano słonce zaczyna jednak świecić nad torem w Ardenach. Wielu kierowców ma przerwę czekając na poprawę pogody. Oczekuje się, że czasy znacznie się poprawią kiedy słońce przebije się przez chmury. 15:09 - znowó czerwona flaga spowodowana przez Webera w związku z kraksą. Trzecia flaga spowodowana przez Fisichellę ktróy zatrzymał się na zjeździe do Pit i go zablokował." Musiałem trochę pozgadywać bo automat nie tłumaczy doskonale.

avatar
tomdzio

11.07.2007 11:47

0

Obawiam się że to może być zła wiadomość. To, że pozwolono im odejść może wynikać z niemieckiej filozofii zarządzania. Polega ona na drastycznym, chwilami irracjonalnym pilnowaniu kosztów. Sam pracuję już kilkanaście lat w niemieckiej firmie i znam to dobrze. Wielokrotnie widziałem jak pozwalano odejść ludziom trudnym do zastąpienia by potem zatrudnić na to samo stanowisko kogoś niekoniecznie lepszego ale za to za większe pieniądze. A wystarczyło zaoferować trochę więcej, żeby gościa zatrzymać. Jeżeli w BMW jest podobnie to mogą mieć problemy z rotacją personelu.

avatar
tomdzio

07.07.2007 15:32

0

F1KLIN: Myślę, że nie masz racji. Od kiedy Ferrari się poprawiło ich przewaga nad BMW jest zbyt duża aby Robert wyprzedził Masę. Mówię oczywiście o walce na torze nie o przypadku awarii llub kraksy Ferrari.

avatar
tomdzio

02.07.2007 11:17

0

Sorry miałem na myśli GP Bahrajnu i stratę punktów w Australli i Malezji a więc 2 wyścigach.

avatar
tomdzio

02.07.2007 11:09

0

Odpowiedź dlaczego Robert nie walczył jest prosta. Stracił on sporo punktów z powodu kraksy w Kanadzie i niejechania w USA. Strategicznym celem było więc podreperowanie konta punktowego. Walka z Lewisem nic by nie dawała (poza podjaraniem publiki ;-), bo i tak by Kubicę wyprzedził, za to ryzyko kolizji byłoby spore (vide Heidfeld v.s Alonso). Popatrzcie na GP Hiszpani - tam Robert pojechał również bez szaleństw bo poprzednio miał 0 punktów w 3 wyścigach z powodu problemów technicznych. Przestańcie wieszać na nim psy bo Robert udowodnił, że potrafi nie tylko walczyć ale i kalkulować ryzyko.

avatar
tomdzio

30.06.2007 11:28

0

Co się stało, że przerwali trening?

avatar
tomdzio

29.06.2007 16:36

0

Wydaje mi się, że jeko wypowiedz dotyczy czasów kartingu. Cytat: "Kubica, który długo mieszkał we Włoszech, przyznał, że kocha ten kraj dlatego, że ludzie są w nim otwarci. W Niemczech natomiast - dodał - zazdrościli Polakowi, który szybko jechał; przeszkadzałem im". A więc Robert twoje miejsce jest w Ferreri!

avatar
tomdzio

29.06.2007 16:00

0

Nie wiem jak to jest z tymi treningami. Robert jako kierowca testowy sprzwdzając rózne ustawienia wykręcał "przy okazji" najlepsze czasy. Jako kierowca wyścigowy czasy treningów ma słabsze. Sam już nie wiem czy wynika to ze strategii ("oszczędzanie" na kwalifikacje i wyścig) czy są inne tego przyczyny....

avatar
tomdzio

29.06.2007 15:49

0

Czy ktoś ma jakiś pomysł żeby wyjaśnić rewelacyjne czasy Toro Rosso?

avatar
tomdzio

29.06.2007 15:21

0

Chyba trenuje na piechotę, bo zrobił 18 okrążeń i nie wyjechał więcej na tor.

avatar
tomdzio

29.06.2007 15:15

0

Coś chyba BMka Heidfielda ist kaput ;-)

avatar
tomdzio

29.06.2007 11:23

0

Znowu jedzie!

avatar
tomdzio

29.06.2007 11:13

0

Robert znowu na torze!

avatar
tomdzio

29.06.2007 11:00

0

Robert chyba ruszył. Uffff... co za ulga.

avatar
tomdzio

29.06.2007 10:55

0

Nie mogę bo jestem w pracy więc byłbym wdzięczny za info.

avatar
tomdzio

29.06.2007 10:52

0

Czy ktoś to ogląda w TV? Czemu Robert ma tylko 1 okrążenie?!

avatar
tomdzio

29.06.2007 10:49

0

Patrzę na live timing i Robert ciągle nie jedzie. Czyżby znowu problem z bolidem?

Przejdź do wpisu GP Francji w strugach deszczu?

avatar
tomdzio

28.06.2007 11:29

0

Moim zdaniem przesadzecie z tym dramatyzowaniem. Najbardziej podoba mi się magazynowanie energii. Jak się doczytałem w wywiadzie z prezydentem FIA na formula1.com obecne tedchnologie pozwalają na zmagazynowanie ok 400 KJ co dawało by dodatkowe 60 KM prze 9s. Ponowne naładowanie takiego "dopalacza" wymagało by przejechania dystansu ok. 1 okrążenia. Biorąc to po uwagę oraz możliwość użycia go przez wyprzedzającego jak i wyprzedzanego atrakcji byłoby co niemiara. Z ograniczaniem przepływu energii wygląda jak ograniczanie mocy ale chodzi chyba o jak najwyższą sprawnośc silika bo będzie pewnie liczona energia zawarta w paliwie. Małych pojemności przy istnieniu turbodołądowanie i nieograniczaniu obrotów też bym się nie bał. Jak ktoś słusznie zauważył ryk silników F1 wynika właśnie z wysokich RPM. Moim zdaniem zmiany wyjdą tylko na lepsze bo to co jest w tej chwili to jest delikatnie mówiać mało atrakcyjne.

avatar
tomdzio

12.06.2007 15:30

0

Wiadomości i dyskusja na temat GP Kanady zostały zdominowane przez wypadek Roberta. Oczywiście było to bardzo poruszające wydarzenie ale spróbujmy się przez chwilę zastanowić bez emocji nad udziałem Kubicy w ostatnim GP. Od początku treningów coś było nie tak. Najpierw usterka bolidu eliminuje go z pierwszego treningu. Przez dwa następne czasu Roberta są raczej kiepskie. Można założyć, że brakowało czasu na optymalne ustawienie bolidu ale z drugiej strony dwa treningi też powinny wystarczyć. W kwalifikacjach też słabo, zwłaszcza na tle Nicka, wyścig zakończył wiadomo jak. Szczerze mówiąc, spodziewając się słabej jazdy RK, nie ogladałem go bo nie chciałem się denerwować. Opisy prasowe są zdominowane przez wypadek i cięzko z nich wywnioskować jak jechał Robert do feralnego okrążenia ale chyba nie za dobrze. Moja teoria jest taka, że Robert miał (ma?) słabszą dyspozycję w ostatnich dniach. Spowodowało to kiepskie wyniki a nawet wypadek. Alternatywnie ustarka bolidu i utrata 1go treningu wytrąciła go z równowagi. Miejmy nadzieję, że szybko dojdzie do siebie i wystartuje w USA. Może wypadek wpłynie na niego nawet mobilizująco.

avatar
tomdzio

09.06.2007 22:42

0

Można zadać pytanie czemu BMW nie ustawiło bolidu Roberta w taki sam sposób jak Nicka (jeśli to prawda). Wytłumaczeniem może być ewentualnie to co kidyś powiedział Peter Sauber - Robert jeżdzi inaczej i wymaga innych ustawień. BMW miało cały czas problem aby znależć optimum dla Roberta zwłaszcza po zmianie opon na |Bridgestone.

avatar
tomdzio

09.06.2007 22:29

0

Niestety obawiam się, ze tym razem to nie paliwo. Spójrzcie na czasy Q2 - Nick był dużo lepszy. Albo Kubica ma zniżkę formy albo przez perypetie na terningach bolid nie jest najllepiej ustawiony.

avatar
tomdzio

09.06.2007 20:41

0

Niestety obawiam się, ze tym razem to nie paliwo. Spójrzcie na czasy Q2 - Nick był dużo lepszy. Albo Kubica ma zniżkę formy albo przez perypetie na terningach bolid nie jest najllepiej ustawiony.

avatar
tomdzio

30.05.2007 16:45

0

Nie do końca rozumiem w jaki sposób przekłada się wyjazd SC na wyższość strategii jednopitstopowej. Może to ktos wyjaśnić?

LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu