WIADOMOŚCI

Co nowego zespoły przywiozły do USA?
Co nowego zespoły przywiozły do USA?
Zgodnie z oczekiwaniami, zespoły dostarczyły niemałe pakiety poprawek na teksańskie zawody. Dla paru z nich są to ostatnie takie aktualizacje w tym sezonie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg

Weekend w Austin od kilku tygodni kreował się jako jeden z ostatnich momentów tego sezonu, aby wprowadzić większy pakiet ulepszeń z myślą już bardziej o przyszłorocznych zmaganiach. Zapowiedzi te potwierdziły się w raporcie FIA i należy podkreślić, że ekipy nie zniechęcił nawet harmonogram sprinterski.

Oczywiście najbardziej wyróżniają się aktualizacje przygotowane przez Haasa, który jako ostatni poszedł ze swoją koncepcją w stronę tej Red Bulla. Oprócz Amerykanów ciekawe poprawki przygotowali Mercedes i Aston Martin. Żadnych nowości nie zgłosiła połowa stawki.

Mercedes

Niemiecki zespół nie ukrywał tego, że elementy dostarczone do Austin będą sprawdzane pod kątem sezonu 2024. Zmiany dotknęły praktycznie wszystkich krawędzi podłogi. Część z nich została podniesiona, a inne bardziej pochylone. Ma to poprawić przepływ powietrza wokół czarnego bolidu, co w treningu było sprawdzane z wykorzystaniem specjalnych zielonych nici.

Alfa Romeo

Ekipa z Hinwil skupiła się na dalszym dopracowywaniu singapurskiego pakietu i w tym celu odpowiednio zmodyfikowała krawędzie znajdujące się z tyłu podłogi.

Aston Martin

Zieloni całkowicie skoncentrowali się na poprawie przepływu powietrza wokół AMR23. Z tego powodu zmienili geometrię krawędzi podłogowych, zmodyfikowali dyfuzor i dopasowali do niego właściwie beam wing, a także zrobili większe wycięcie w osłonie silnika.

Haas

Amerykanie od wielu tygodni szykowali się na domowe zawody, a wszystko z powodu opracowywania wersji "B" swojego samochodu. Takowa faktycznie pojawiła się na teksańskim obiekcie i gołym okiem widać zauważalną zmianę koncepcji, która teraz podąża za mieszanką Red Bulla oraz McLarena.

Haas całkowicie przeprojektował swoje nadwozie, włączając w to przednie kanały hamulcowe, całą podłogę, sidepody, osłonę silnika oraz panele chłodzące. Ponadto Kevin Magnussen otrzymał ostatnią bezkarną sztukę MGU-K, zaś Nico Hulkenberg nowy wydech.

AlphaTauri

Włoska stajnia przygotowała kolejną i ostatnią w tym sezonie dużą modernizację swojego auta. Udoskonaliła całe swoje nadwozie, zmieniając praktycznie te same części co Haas. Doszła do tego modyfikacja owiewek znajdujących się przy tylnych kanałach hamulcowych. Dodatkowo, powracający po kontuzji Daniel Ricciardo dostał nowy wydech.

Red Bull, Ferrari, Alpine, McLaren, Williams

Wspomniane pięć zespołów nie zgłosiły żadnych nowości aerodynamicznych do delegatów FIA. Należy natomiast wspomnieć o montażu nowych zewnętrznych i wewnętrznych elementów skrzyni biegów w bolidzie Alexa Albona.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

0 KOMENTARZY
zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu