Robert Kubica wraz ze swoim zespołem miał dzisiaj okazję po raz pierwszy sprawdzać nowe opony Pirelli. Na torze w Abu Zabi rozpoczęły się dwudniowe testy nowych opon. Mimo, że R30 Polaka miało dzisiaj problemy mechaniczne, zespół postanowił zaoszczędzić opony przed jutrzejszym dniem. Kubica przejechał dzisiaj tylko 39 okrążeń, jednak on i zespół są wstępnie zadowoleni z opon PZero.
Robert Kubica„Zawsze ciekawie jest testować nowe opony, a dzisiaj mieliśmy pierwszą okazję do sprawdzenia nowych gum Pirelli i pracy z nowymi inżynierami od opon. Wszyscy wiemy jak ważne są opony dla zachowania się bolidu, więc koncentrowaliśmy się na sprawdzeniu obu mieszanek i zrozumieniu możliwie najwięcej na temat ich charakterystyki. Mimo że nie wykonaliśmy dużej liczby okrążeni, i tak nauczyliśmy się kilku nowych rzeczy i wydaje się to dobrym początkiem naszej współpracy z Pirelli. Ponieważ musieliśmy zatrzymać się wcześniej niż planowaliśmy, zaoszczędziliśmy trochę opon na jutro, więc będzie to dla nas pracowity dzień.”
Alan Permane, główny inżynier
„Mieliśmy dzisiaj pierwsze próby z oponami Pirelli i byliśmy w stanie sprawdzić zarówno miękką jak i średnią mieszankę. Poranek przebiegł dobrze, a Robert był całkiem zadowolony z balansu bolidu, niemniej w trakcie dnia dokonaliśmy kilku zmian, aby poprawić zachowanie auta. Nasze wstępne odczucia, co do opon są pozytywne: pracowały dobrze, miały dobrą przyczepność i nie wykazywały problemów z rozgrzewaniem. Niestety musieliśmy się zatrzymać wcześniej niż planowaliśmy z powodu problemu mechanicznego z bolidem. Gdy rozwiązaliśmy problem, woleliśmy zaoszczędzić opony na jutrzejszy dzień.”
19.11.2010 15:19
0
Po czasach w pierwszej części widać, że im raczej będą pasować. Zobaczymy jutro, co się uda jeszcze wyciągnąć...
19.11.2010 15:26
0
ktos może mi w skrócie objasnić, na czym polegała przewaga Renault w czasach, jak Alo zdobywał tytuły? (podobno przez tajemną wiedzę dot.opon Michelin?
19.11.2010 15:51
0
wie ktos gdzie jutro mozna ogladac czasy kierowcow i najlepiej od ktorej godziny to sie zaczyna?
19.11.2010 16:34
0
2. fotoman- specjalnie dla Renault Michelin wzmocnił boki tylnych opon i Renault miało przecieki dot. przednich opon przez co zaprojektowali super przyczepny nos Renault R26. W 2007 gdy Alonso miał do dyspozycji świetnego McLarena, ale nie z taką przyczepnością na przedniej osi- miał problemy.
19.11.2010 16:35
0
3. xdomino996 na f1today.nl .Dzisiaj zaczeły się o 6 czasu polskiego,ale na początku było to spotkanie z inżynierami Pirrelli.Każda sesja trwa 3godziny Jak wejdziesz na podaną stronę ,jest w języku holenderskim,ale nie ma problemu aby wejść na odpowiedni link.A potem co jakiś czas ją odświerzasz i masz aktualną sytuację na torze.Potem przerwa na papu i sesja popołudniowa.I to wszystko.
19.11.2010 16:59
0
4. dzięki !
19.11.2010 17:46
0
5.Zgred Zen ok dzieki czyli jak wstane o 9 i włacze to akurat zaczna sie testy
19.11.2010 18:33
0
7. xdomino996 No nie do końca,bo dzisiaj już po 8 rano miałem pierwsze wyniki tz,że o 9 na pewno będą w toku testów
19.11.2010 18:49
0
Jeszcze jedno, jak będziecie mileli problem z wejściem na link to wpiszcie w wyszukiwarke Live update testsessie 20 november 2010, Yas Marina Circuit - i po problemie.
19.11.2010 18:55
0
Na jednym z newsów przeczytałem że kubica jeżdził dzisiaj renault r30.05 o co chodzi z tym 0.5??
19.11.2010 19:14
0
Nie jeździł 05, tyko podwoziem z oznaczeniem 03, to oznaczenie podwozia. Przeczytałes dobrze, tam bzdury wypisują, RF1 podało że to było R30-03.
19.11.2010 21:00
0
fotoman czytałem gdzieś że ich zawieszenie było na pograniczu regulaminu tz nielegalne ;) .
19.11.2010 21:34
0
Ja znowu czytałem że Aloszyn i D'Ambrosio jeździli na R30-03 a Kubica na R30-05 i coś z tym podwoziem było, nic złego, nie było idealne ale tak jak wyżej, coś o nielegalności.
19.11.2010 21:56
0
Tak sobie śmigam po stronkach o F1.. i trafiam na news opowiadający o sfrustrowanym /wg autora/ Szefie FIA, który to chce przeprowadzić rewolucję /zresztą w moim odczuciu niemożliwą do realizacji/, dotycząca zwiększenia możliwości wyprzedzania w F1. "Prezydent FIA Jean Todt zakomunikował, że nowe tory poza kwestiami bezpieczeństwa będą musiały spełnić jeszcze inny ważny warunek - zapewnić większą możliwość wyprzedzania. Todtowi nie spodobało się to, że w Abu Dhabi Lewis Hamilton nie mógł wyprzedzić Roberta Kubicy." Aha!!! A Kubica to nie wyprzedzał w tym wyścigu? Został nawet wyróżniony na pewnym portalu za dwa najlepsze manewry wyprzedzania. Macie czasami takie wrażenie, że F1 nie wie dokąd zmierza? PS. Do Administratorów: Temat na news? Dobry do dyskusji - soli tej stronki :) Pozdro
19.11.2010 21:58
0
/zresztą w moim odczuciu niemożliwą do realizacji/ - przy obecnych przepisach - żeby nie było. Sorrki za małą precyzyjność.
19.11.2010 22:10
0
@14. east: dokładnie tak jest, dla niektórych tzw. bossów F1 słuszną linie mają tylko niektórzy kierowcy i teamy. Trzeba mieć dosłownie oczy w dup.e, żeby nie zauważyć właśnie takiego prostego zjawiska jak wyprzedzenie KOB i SUT przez Roberta w dokładnie tym samym wyścigu. Inną sprawą jest fakt, że większość torów, zwłaszcza zaprojektowanych przez geniusza Tilke nie należy do grona tych atrakcyjnych pod kątem wyprzedzania, ale jak pokazał KUB jak się chce to można:) Wraca KERS, może w przyszłym sezonie będzie pod tym kątem lepiej?
20.11.2010 01:20
0
hmm, a dlaczego Pietrow nie testuje nowych opon Pirelli ?, czyżby miał już nie być partnerem RK ???
20.11.2010 07:51
0
Cieszą i napawają optymizmem na przyszłość takie opinie Renault o oponach. Opony to pierwszy łącznik samochodu z torem, a gdy dostawca jest tylko jeden, to niestety trzeba samochód dostosować do "możliwości" właśnie tych opon. Michelin było by lepsze dla Kubicy i Renault , ale tak po sąsiedzku też może być OK.
20.11.2010 08:11
0
Narazie Robert Robert 7 ze stratą ponad 4 sek do Alonso,vrttel jeszcze nie jeżdził.
20.11.2010 08:19
0
nie vrttel lecz Vettel
20.11.2010 08:20
0
Robert ma najwięcej kólek bo 26 i jest 5.
20.11.2010 08:28
0
Ta robert pewnie nadrabia stracony czas i z pełnym zbiornikiem jeździ
20.11.2010 08:44
0
1. Alonso Ferrari F60 1:41.115 12 pit 2. Barrichello Williams FW32 1:42.054 + 0.939 15 pit 3. di Resta Force India VJM-03 1:42.451 + 1.336 14 pit 4. Schumacher Mercedes GP W01 1:42.462 + 1.347 6 pit 5. Kubica Renault R30 1:42.528 + 1.413 28 pit 6. Buemi Toro Rosso STR5 1:42.878 + 1.763 13 pit 7. Kobayashi Sauber C29 1:43.987 + 2.872 9 pit 8. Maldonado HRT F1 Team F110 1:45.932 + 4.817 11 pit 9. Glock Virgin Racing VR-01 1:45.955 + 4.840 17 pit 10. Trulli Lotus F1 T127 1:46.179 + 5.064 18 pit 11. Vettel Red Bull Racing RB6 geen tijd 0 pit 12. Turvey McLaren MP4-25 geen tijd 0 pit 13. Liuzzi Force India VJM-03 geen tijd 0 pit 14. Perez Sauber C29 geen tijd 0 pit 15. geen tijd 0 pit Jak narazie tak to wyglada;d
20.11.2010 09:10
0
Rpobert od kilkunastu minut siedzi w boksie oby nic sie nie stalo;/
20.11.2010 09:41
0
Robert zrobił już 47 kółek i jest czwarty za Alonso,Vettelem i Barrichello.Strata do Alonso 1,649 sek.
20.11.2010 12:03
0
14. Wydaje mnie sie:))) ze Todtowi nie spodobal sie brak mozliwosci wyprzedzenia u innej pary kierowcow...
21.11.2010 10:40
0
17. Niespokojny Nie no bez jaj ;-)) Wszak gwiazda musi odpocząć ;-)) A "lach" niech zapitala ;-))
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się