WIADOMOŚCI

Horner: nie mieliśmy KERS
Horner: nie mieliśmy KERS
Christian Horner szef zespołu Red Bull zdradził dziennikarzom BBC, że jego ekipa podczas GP Australii w ogóle nie miała systemu KERS na pokładzie swoich bolidów.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Wczoraj po kwalifikacjach system KERS Red Bulla wywołał sporo zmieszania w padoku, a zespół nie chciał zdradzić swojego sekretu.

W wywiadzie dla BBC, Horner przyznał, że ekipa w ogóle nie używała KERS, po tym jak w piątek sprawdzała go i miała wątpliwości co do jego niezawodności: „W ogóle nie mieliśmy KERS w swoim bolidzie.”

Pozostaje więc pytanie czemu w trakcie wyścigu system obsługi wyścigu za pośrednictwem sygnału telewizyjnego informował kibiców o tym, że akumulatory w bolidach Vettela i Webbera są w pełni naładowane.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

46 KOMENTARZY
avatar
ripazha8

27.03.2011 10:33

0

szkoda, że wygrał vetel a nie alonso albo hamilton :(


avatar
Łukasz.

27.03.2011 10:36

0

E tam, ale zobacz jaką miał klasę skoro bez KERS ciągle...


avatar
joo

27.03.2011 10:36

0

robią wszystkich w bambuko


avatar
GaRRnek

27.03.2011 10:38

0

nie mieli KERS czyli bolid był lżejszy ?


avatar
kempa007

27.03.2011 10:39

0

wazyl tyle samo, tylko wiecej balastu mogli do niego wrzucic.


avatar
AlMastar

27.03.2011 10:39

0

no właśnie zespoły nie umówiły się że KERS jest obowiązkowy ?


avatar
FAster92

27.03.2011 10:39

0

1. no szkoda, szkoda. dziwi mnie cemu zawsze w RB7 KERS był zawsze naładowany. 3. A FIA nic z tym nie robi ...


avatar
nieobliczalny

27.03.2011 10:40

0

bardzo ciekawe jest rozwiazanie jakie zastosowali.. Tylko ciekawe jakie ono jest;-)


avatar
noke54

27.03.2011 10:43

0

Wg mnie Horner coś ściemnia. W sezonie 2009, Hamilton z Kersem z 6 miejsca objeżdżał innych jak chciał na starcie i był po pierwszym zakręcie 1 albo 2. Tuta niby Vettel i Webber startują bez Kersu, a Hamilton z 3 miejsca jedzie na prostej łeb w łeb z Webberem, a o tym, żeby wyprzedzić Vettela to może sobie pomarzyć.


avatar
FAster92

27.03.2011 10:43

0

5. Mam nadzieję,że FIA się tym zajmie. 6. Ma byc obowiązkowy,ale chyba nie we wszystkich wyścigach? Zależy to od zespołu czy warto użyć podczas GP czy nie.


avatar
joo

27.03.2011 10:44

0

nie musi ważyc regulaminowo tu chodzi raczej o balast i jego roz rozłożenie


avatar
Kurkey

27.03.2011 10:50

0

Ciekawe to jest, że w 2009 roku jak był KERS i jakiś bolid go nie miał to w przedstawionej grafice był namalowany X w miejscu baterii. Jak dla mnie coś tu śmierdzi.


avatar
111yankess

27.03.2011 10:51

0

noke54 Zgadzam się


avatar
el_diablo

27.03.2011 10:53

0

Vettel wystrzeliłjak z procy.


avatar
Steeler

27.03.2011 10:55

0

I jeszcze nie raz zaśmierdzi. RBR regularnie jedzie po granicy regulaminu. Ale widocznie robią to na tyle sprytnie, że mimo nagięcia nie łamią go. Może i nie jest to do końca etyczne, ale F1 pokazała, że jakakolwiek etyka jest jak kłody pod nogi do zwycięstwa.


avatar
Matthias13

27.03.2011 11:00

0

noke54 dobrze zauważył. Webber startował trzeci niby bez KERS'u a Hamilton drugi z KERS'em tyle, że w kwalach miał z nim problemy więc nie wiadomo do końca jak było w wyścigu. W każdym razie Hamilton z KERS'em niemal został wyprzedzony przez Webbera więc Red Bull znów musi mieć fantastyczną aerodynamikę co jest chyba niemożliwe aby bolid był w stanie tyle nadrobić. Coś musi być na rzeczy. Pełną baterię KERS na wyświetlaczu w TV można wytłumaczyć tak, że wczoraj nikt nie mówił, że Red Bull nie bedzie miał KERS'u w bolidzie więc telewizja przedstawiała pełną baterię bo chyba nie ma dostępu do wiadomości czy system znajduje się na pokładzie czy też nie. To wytłumaczenie nie do końca ma sens więc nie wiem co tam Newey wymyslił :-)


avatar
piotrek74

27.03.2011 11:04

0

Przy takiej szybkości i braku błędów Vettla sezon niedługo skończy się . Berni wymyśl coś


avatar
kempa007

27.03.2011 11:18

0

16. Matthias13 w 2009 roku gdy pokazywali bolid bez kers, to "bateria" byla szara i przekreslona, a teraz nie wiem, bo nie widzialem, jakiegos team lotusa czy virgina z one board camara.


avatar
saint77

27.03.2011 11:18

0

@17. piotrek74: no, sztuczne oszranianie torów na zakrętach. Albo pułapki żwirowe na środku toru:)


avatar
Robert_14

27.03.2011 11:23

0

Jeśli okaże się, że sprytnie obchodzą przepisy to jak dla mnie Neway będzie genialnym kombinatorem :D


avatar
Robert_14

27.03.2011 11:24

0

Taki żart z mojej strony :D


avatar
Xabi89

27.03.2011 11:27

0

Jeszcze trochę a okaże się, że RedBull jeździ bez paliwa ;).


avatar
pz0

27.03.2011 11:33

0

kempa - nie popełniaj tego błędu przy którym tkwią z uporem maniaka komentatorzy Polsatu. ten tzw poziom naładowania baterii nie ma nic wspólnego z poziomem naładowania baterii. To jest czas przez który na danym okrążeniu może jeszcze użyć kierowca podany nie w sekundach ale w procentach. Zauważ że w momencie przekroczenia linii startu nagle bateria w ciągu jednej chwili ''ładuje się'' do pełna. Nie na dohamowaniach, a właśnie na linii startu. Co do poziomu naładowania baterii to nie mamy bladego pojęcia. Możesz wywalić ten mój wpis.


avatar
piotrek74

27.03.2011 11:34

0

19. saint77 jak będzie miał prykas to kto wie ? On najwięcej straci jeżeli cały sezon będzie tylko walka ,o drugi stopień .


avatar
Jaro75

27.03.2011 11:38

0

Jak to się mówi - coś jest na rzeczy :)) Tylko pozazdrościć takiego gościa. Znowu będą się wszyscy głowić co tam siedzi w tym bolidzie ale liczę jednak że w tym sezonie ich doją.Jednak nie możemy wykluczyć że w kolejnym wyścigu ta przepaść będzie jeszcze większa. Ten start mnie zadziwił.Faktycznie w 2009 r Hamilton startował jak z procy gdy uruchamiał Kers a teraz jakoś nie było tego widać.


avatar
luk02

27.03.2011 11:39

0

Piszczycie jak małe dziewczynki! Co znaczy: "naciągają regulamin", "obchodzą przepisy", "granica regulaminu" ? Po to są przepisy, żeby było wszystko jasne. Jest coś zgodne z regulaminem, albo niezgodne z regulaminem. Ci co nie zapoznali się z regulaminem na temat KERS'u powinni najpierw to zrobić, ewentualnie zapytać. W przeciwnym razie skarżyć się na Hornera możecie jedynie mamie.


avatar
ted55

27.03.2011 11:42

0

wygląda nato że KERS przynosi więcej strat niż korzyści


avatar
Steeler

27.03.2011 11:45

0

26. luk02 - nikt nie piszczy. Taka jest po prostu prawda. Widocznie przepisy są tak skonstruowane, że dają dużą swobodę interpretacji. A RBR umiejętnie to wykorzystuje i to można określić jazdą na krawędzi regulaminu.


avatar
saint77

27.03.2011 11:49

0

@28. Steeler: za co należny im się szacunek, bo pomysłowość konstrukcji to 1/3 sukcesu. Producent napojów dowiódł, że nie trzeba być gigantem motoryzacyjnym aby objeżdżać Ferrari, Mercedesa czy Renault.


avatar
hubertus

27.03.2011 11:51

0

a moze mają tak ja sugerowali w TV KERS na start - 3 małe baterie od nokii + rodzaj dopalacza/ turbiny (wiem ze turbo być nie moze) ale zasilane z tych baterii + areo i mamy Vettela na czele - wczoraj 0,8 sek szybciej (przepaść w F1) w Q


avatar
luk02

27.03.2011 11:56

0

28. Steeler - nie zgodzę się z Tobą. Przepisy nie dają żadnej swobody interpretacji. Są jasno i czytelnie określone. Nie ma tam miejsca na "chyba". Inną sprawą jest to czego nie regulują - to jest oczywiście dozwolone.


avatar
andy_chow

27.03.2011 12:08

0

Już na starcie widać było,że RBR jedzie bez kers tylko nasi spece z Polsatu tego nie widzieli tego do końca wyścigu he he


avatar
zenobi29

27.03.2011 13:58

0

23. pz0 - zdaje i się , że to wyświetlanie informacji o pełnej baterii KERS, to tylko i wyłącznie elektronika. Przy dzisiejszym rozwoju elektroniki , to pestka. Jak również wydaje mi się , że nikt nie miał prawa powiadamiać konkurencji , o zastosowaniu fortelu przez RB , tylko oni sami , gdyż pozbawiłoby to ich elementu zaskoczenia....Kierowcy są tak "obłożeni" elektronicznymi gadżetami , że praktycznie nie mogą spokojnie "wyprowadzić bączka na spacer" a o czym nie wiedzieliby stewardzi ;)))) Zatem wracamy do sytuacji , kiedy niektórzy kierowcy (R K oscyluje)rezygnowali z KERS, gdyż bilans zysku mocy i strat z uwagi na obciążenie był praktycznie zerowy a w przypadku cięższych kierowców minusowy. Po dzisiejszym wyścigu , nie będzie to już elementem zaskoczenia:) Mnie dalej nurtuje - Co oni mają takiego w zawieszeniu , ze jadą jak przyklejeni do asfaltu? Pozdrówka


avatar
zenobi29

27.03.2011 13:59

0

>>zdaje mi<< Za bardzo wziąłem sobie do serca apel @jaro75 he he he


avatar
Piotre_k

27.03.2011 15:00

0

Czyli KERS po staremu: tylko przeszkadza. Ale decydenci wiedzą lepiej - nieważne, że kosztowne i nieefektywne, ważne, że zgodne z pseudoekologiczną doktryną.


avatar
modafi

27.03.2011 18:05

0

To ja się wczoraj wieczorem emocjonowałem i rozkminiałem o co chodzi, a się okazało, że jakiemuś gościowi od transmisji nie chciało się bateryjki przekreślić?


avatar
lukaas67

27.03.2011 18:14

0

powoli mnie zaczyna wk* te "Pomyje" czyt Redbull, naginaja przepisy jak chca, a zespoly ktore graja fair sa daleko w tyle...


avatar
dexter

27.03.2011 19:00

0

@zenobi29 Dzisiejszy KERS ma inne gabaryty niz tamten jest duzo lrzejszy i mniejszy. Na torach z dluga prosta start/meta RedBull bedzie go uzywal. A ten poziom baterii to czas.


avatar
zenobi29

27.03.2011 19:33

0

38. dexter- oczywiście , że jest lżejszy. Ale jeśli sekundy są dzielone na tysięczne części ( - 0.001na okrążeniu daje PP) , to chyba nie powiesz że 15~20kg mniej nie ma znaczenia. Może inaczej. Wystartuj na 100m w samym stroju sportowym a następnie(po odpoczynku) załóż sobie pas z obciążnikami...powiedzmy 5kg , pokonaj tę samą trasę i porównaj czasy. Sam się zdziwisz.


avatar
Piotre_k

27.03.2011 20:08

0

lukaas67: co to znaczy fair? Red Bull po prostu nie używa systemu, którego używanie nie jest obowiązkowe. I to nie dlatego, ze od początku nie brali pod uwagę jego wykorzystania, tylko dlatego, że sprawia im problemy. Zresztą sprawia problemy wszystkim zespołom, Lewisowi zepsuł się w czasie kwalifikacji, Williams w zimowych testach z powodu KERSu zrobił połowę mniej kilometrów niż powinien, Heidfeld przez KERS odpadł w Q1. Dżentelmeńska umowa zespołów została zawarta pod presją FIA i znaczy tyle co nic. Poza tym, jeżeli KERS rzeczywiście poprawia czasy okrążeń, tak jak w założeniu powinien, to pozostałe zespoły powinny dziękować Bogu, że Red Bull go nie używa, bo inaczej Vettel zniknąłby dziś za pierwszym zakrętem i kolejny raz Hamilton zobaczyłby go dopiero w lusterku.


avatar
dexter

27.03.2011 20:10

0

39. zenobi29 Tak, wszystko sie zgadza. Zle zrozumialem post 33 :)


avatar
AlMastar

27.03.2011 21:37

0

spytam jeszcze raz: czy zespoły się nie umówiły że KERS w tym roku jest OBOWIĄZKOWY ?


avatar
kojack

27.03.2011 22:30

0

Nie jest obowiązkowy - każdy team używa go wedle uznania. Oczywiście waga bolidu z KERS i bez ma być bez zmian czyli 620kg wraz z kierowcą.


avatar
theadzik

28.03.2011 16:00

0

@39, problem w tym, że bolidy z KERSem i bez niego ważą tyle samo :)


avatar
zenobi29

28.03.2011 20:36

0

44. theadzik - no to cały wywód bierze w łeb i traktujmy go jako niebyły:)


avatar
zenobi29

28.03.2011 20:40

0

A jedyny plus dla Red Bulla , to tylko taki , że mógł sobie dowolnie rozłożyć dociążenie i poeksperymentować z balansem.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu