Zespół Caterham potwierdził dziś, że Witalij Pietrow w sezonie 2012 będzie reprezentował barwy ekipy u boku Heikkiego Kovalainena. Porozumienie z rosyjskim kierowcą zostało podpisane pomimo obowiązującego kontraktu z Jarno Trullim, który z zespołem związany był od początku jego istnienia.
„To dla mnie bardzo ekscytujący dzień” - mówił Pietrow. „Chciałbym podziękować Tony'emu, Kamarudin Meranun oraz SM Nasarudin za podarowanie mi szansy dołączenia do zespołu, który zadebiutował w Formule 1 w tym samym czasie co ja i z roli nowego zespołu rozwinął się do rangi poważnej siły walczącej o honory”.„Pasja i duch walki obecny w Tonym i w zespole jest zaraźliwy, a ja czuję się zaszczycony możliwością dołączenia do nich i odegrania roli w rzuceniu rywalom wyzwania w sezonie 2012 i wielu kolejnych”.
„Trenowałem całą zimę i jestem przygotowany do powrotu za stery bolidu i do pracy. Z tego co już widziałem, nasz bolid jest kolejnym krokiem we właściwym kierunku w porównaniu z sezonem 2011, więc teraz nie mogę doczekać się testów w Barcelonie. Korzystając z okazji, chciałbym również podziękować wszystkim fanom i partnerom za wsparcie i cierpliwość”.
„Wszyscy jesteśmy zachwyceni powitaniem Witalija w zespole, jesteśmy również podekscytowani jego rolą w poczynieniu przez nas kolejnych kroków naprzód w sezonie 2012 i wielu kolejnych latach” - mówił szef ekipy, Tony Fernandes.
„Chciałbym również podziękować Jarno za absolutnie kluczowy wkład w tworzenie i rozwój zespołu od grudnia 2009 roku. Dołączając do nas, Jarno zdawał sobie sprawę, że czeka na niego zupełnie inne środowisko niż to, w którym znajdował się poprzednio, a gdy zapewniliśmy mu sprzęt jakiego pragnął, błyszczał świetną formą”.
„Mając to na uwadze, decyzja o zastąpieniu Jarno Witalijem nie należała do najłatwiejszych, ale podjęliśmy ją aby zapewnić powiew świeżości w zespole, mając jednocześnie na uwadze globalny rynek. Jarno dysponuje niesamowitym talentem, a jego dokonania i długa obecność w sporcie jest potwierdzeniem tego talentu, jednak przyszedł w naszej historii czas na otworzenie nowego rozdział, a Witalij jest właściwą osobą aby nam w tym pomóc”.
W związku z decyzją Caterhama w stawce Formuły 1 po raz pierwszy od 1970 roku nie będzie włoskiego kierowcy.
17.02.2012 11:35
0
Tego się chyba nikt nie spodziewał. Dla Trullego to już raczej koniec kariery podobnie jak dla Barrichello. Szkoda.
17.02.2012 11:35
0
speców od PR wysłał bym na wieczną emeryturę i to wszystkich .tworzą zakłamany świat na potrzeby potencjalnego frajera ,którego trzeba oskubać. dziękuję a vitek będzie miał okazję pokazać czego nie potrafi.
17.02.2012 11:35
0
Kasa kasa i jeszcze raz kasa:)
17.02.2012 11:36
0
F1 pay driver tak powinna nazywać się ta seria ;)
17.02.2012 11:41
0
He, he jednak nie myliłem się co do zwolnienia Jarno.
17.02.2012 11:46
0
Lopez nie chciał rublodolarów, to się inni połakomili.. Heiki, Caterhamowi widocznie wystarczy do rozwoju auta
17.02.2012 11:54
0
Ten team wiele u mnie przez to straci, lubilem Jarno, szkoda ze kolejny kierowca w ten sposob zakonczy kariere
17.02.2012 11:56
0
Mialem nadzieje ,ze go juz nie zobacze ,przynajmniej jako kierowca wyscigowego ale $...
17.02.2012 11:57
0
Ze względu na dużą sympatię do Witalija jak dla mnie - bardzo miła wiadomość! Życzę powodzenia i trzymam kciuki za Caterhama w takim razie ;-)
17.02.2012 11:58
0
Forsa wygrała jak zawsze! mam nadzieje że będą żałować tej decyzji
17.02.2012 11:58
0
TO jest niespodzianka !! Witak czeka ciężkie zadanie. Tak właściwie to jest być albo nie być Witka w F1. Zakładam ,że Heikki będzie go lał raz za razem.
17.02.2012 11:59
0
Ja pierdziele, a tak mi się zaczęła podobać polityka Teamu Lotus - rozwój bolidu, chęć rozwoju, dobrzy kierowcy, a tu taka kaszana nagle! Juz tak sie cieszyłem, że nie zobaczymy tego ruskiego dziada więcej w F1, ale jak widać znów zwyciężyła kasa! Szkoda mi Jarno i Rubensa - świetni, doświadczeni kierowcy, żywa legenda F1, zostali wywaleni nie dlatego, że byli gorsi, tylko dlatego, że jakieś dwie miernoty - czyli Bronisław i Witold - mieli dobrych sponsorów. Żenua!
17.02.2012 12:01
0
proponuje wykupić AutoCasco dla jego bolidu...niestety brak zniżek za bezszkodowość ;((
17.02.2012 12:01
0
stracili dużo w moich oczach to nie ta liga gdzie jarnp a gdzie pietrov kasa kasa
17.02.2012 12:02
0
No to zrobili zamianę sportu na sponsoring co zresztą przyznaje Vitalij dziękując sto razy za wsparcie. Za to niektórzy mają młodych kierowców w F1 zamiast wyjadaczy bo przecież wiek Pietrova jest nieduży jak na formułę...
17.02.2012 12:03
0
Mnie osobiście nie byłoby żal Trulliego i Baricza, gdyby zastąpili ich młodzi, zdolni kierowcy. Ale gdy w ich miejsce wchodzą ludzie, którzy tylko i wyłącznie kasą załatwiają sobie fotel kierowcy, to coś jest nie tak...
17.02.2012 12:04
0
*Witalij
17.02.2012 12:08
0
16. danilo -AMEN
17.02.2012 12:12
0
@Danilo, w pełni się z Tobą zgadzam, niestety coraz częściej nie liczy się to czy zdolny, ale to ile kasy może dać :(
17.02.2012 12:15
0
Mnie zastanawia poziom hipokryzji takich zespołów - przekaz w stylu: Jarno był super, ale chcemy zmiany choć oczywiście głośno nie powiemy czemu. Mam nadzieję, że Pietrek będzie dostawał lanie nie tylko od Hekkiego (co jest wg mnie pewne) ale i np od Glocka. Tak dla udowodnienia Tonemu Fernandesowi, że to bardzo głupia decyzja. Nie mogę się doczekać, aż realizatorzy będą pokazywali co chwila kwaśną minę Tonego, jak Pietrek będzie się rozbijał albo toczył zacięte boje o przedostatnią pozycję z jakimś HRT...
17.02.2012 12:16
0
Niezbyt sympatyczna informacja o tej porze gdy mamy już testy przedsezonowe. Raczej nie spodziewałem się już takiego numeru...ma się jednak plecy.
17.02.2012 12:17
0
Tak naprawdę to podejrzewam, że w następnym sezonie Caterham będzie lepszy tylko od Marussi i HRT, a walczyć będzie z Williamsem. Reszta zespołów będzie dalej co do zasady poza zasięgiem. Więc czy witold będzie 15 czy 16 to żadna różnica. Będzie sobie mógł po wyścigu mówić jaki to miał "solidny" wyścig.
17.02.2012 12:21
0
22. Święty, oczywiście jak dojedzie do mety :)
17.02.2012 12:25
0
Oj Pietrov twardo się F1 trzyma. Wujek Putin sypnął Rublami, to nie było co się długo zastanawiać. Kasa się przyda na rozwój. Ciekawe jak mu Kovalainen złoi dupsko.
17.02.2012 12:26
0
Po raz pierwszy od 1970 roku w Formule 1 nie ma włoskiego kierowcy. Co na to Ferrari?
17.02.2012 12:27
0
W formule 1 jeżdżą najszybsi kierowcy świata, czy z największym zapleczem finansowym?
17.02.2012 12:53
0
jasna cholera ! a taki dobry tydzień był : imprezki, Milan wygrał z Arsenalem, O'Sullivan wygrywa swoje mecze a tu takie coś tak zrobic Jarno w h... ? naprawdę tego się po caterhamie nie spodziewałem i teraz z nowych kibicuję hrt ! o a co ! takie beztalencie musi byc w F1 ? niech stworzy sobie własną serię i będzie zawsze pierwszy a i wujek putin się ucieszy. może by tak FIA się tym zajęła jak się wtrąca do wszystkiego to może by zrobiła zakaz pay driverów w F1 ? kaszana i tyle ! mimo to miłego dnia wszystkim życzę
17.02.2012 13:04
0
Jakoś coraz mniej mam ochotę czekać na rozpoczęcie sezony F1Pay
17.02.2012 13:07
0
No to nie źle Trullego zrobili. Rozumiem, gdyby zatrudnili za niego jakiegoś kozaka ale Pietrow? Nic lepszego z nim nie osiągną i jeszcze to głupie gadanie, ze niby powiem świeżości i krok naprzód dla zespołu. Podnieta jakby młodego Alonso czy Schumachera zatrudnili. No ale cóż teraz trzeba klepać się po ramionach i uśmiechać do kamery udając, że chodzi o coś innego.
17.02.2012 13:20
0
Jest tylko jedna wiadoma, żaden z czołowych zespołów nie zatrudni takiego kierowce. Przypomina mi sie GP Monako i Pietrow wolniejszy od Kubicy o 1 sekunde. Nigdy nie trafi do topowego zespołu a o wygranie wyścigu też trudno. Skoro najlepsi kierowcy nadrabiają umiejętnościami.
17.02.2012 13:27
0
co się dzieje z tym sportem??? jak wygram w totolotka to też będę jeździł w F1? kasa kasa kasa...
17.02.2012 13:45
0
Rozumiem, ze kasa, kasa i kasa. Ale nie mogę pojąć jak te wszystkie zespoły F1 mogą w tak bezczelny sposób wyruchać kierowców, którzy się dla nich ścigali. Jeszcze chyba tydzień temu czytałem, że Jarno jest pewny swojej posady w F1... Podobnie było z Algersuarim i Buemim, to samo z Barrichello. Przesada.
17.02.2012 13:45
0
no to niefajnie żegnają się w tym roku weterani z F1; szkoda gadać- zwłaszcza jeżeli są zastępowani takimi kierowcami jak Pietrow
17.02.2012 13:49
0
zmieńcie składy - bo tam nadal wymieniony jest Trulli; No to taki kraj, w którym popularne są sporty motorowe jak Włochy nie ma swojego przedstawiciela w F1- lipa (pomijając testerów)
17.02.2012 14:28
0
No comment - frajerzy pożałuja tego ja witek bedzie rozpierdalal ich bolid co wyscig lubilem ich teraz jzu nic dla mnei nie znacza szkoda tylko Jarno
17.02.2012 14:28
0
No tego to się nie spodziewałem. Jeszcze kilka artykułów temu redaktorzy pisali, że Truli jest pewien swojej posady w tym zespole, a tu proszę dzisiaj taki surprise. Tyle, że ja nie wierzę w Pietrowa (pay drivera), wolałbym żeby Jarno jeździł.
17.02.2012 14:34
0
Hm, tak sobie myślę, że być może ostateczna decyzja została podjęta po ostatnich testach. Wiadomo, że wyniki nie są miarodajne, ale ostatnie pozycje i czasy jakie uzyskiwał Caterham uzmysłowił komuś z ekipy, że ich nowy bolid nie będzie konkurencyjny i lepiej wziąć pay-drivera bo i tak nie wyprzedzą nikogo więcej niż dziewicy i hrt? To tylko takie gdybanie, ale podczas ostatniego dnia testów, czyli 10go w bolidzie Caterhama jezdził jeszcze Jarno...
17.02.2012 15:33
0
Nie rozumiem o co poniektórym Wam chodzi? Krytykujecie Pietrowa, a przecież Trulli jakoś specjalnie nie błyszczał, w zasadzie cały czas był w cieniu Kowalainena. Ja tam Pietrowa nie traktuje do końca jako paydrivera, dajmy mu jeszcze jeden sezon, zobaczymy jak będzie jeździł w nowym zespole. Ja to nawet ucieszyłem się, że Pietia znalazł miejsce w podstawowym składzie i to w ulubionym moim zespole, czyli Caterhamie. Uważam, że Pietia z roku na rok robi postępy, myślę że teraz pokaże jeszcze więcej, oczywiście na miarę nowego bolidu, ale czy będzie lepszy niż KOV, nie sądzę, trzeba poczekać do pierwszych wyścigów. A co do Trullego powtórzę to jeszcze raz, w Teamie Lotus jeździł naprawdę bezbarwnie, więc nie do końca nie rozumiem tych co go tak bronią. Caterham się rozwija i potrzebuje "świeżej krwi", którą myślę że Pietia wniesie. A to że trochę kasy ze sobą? No i co z tego, na pewno więcej pokaże niż beznadziejny Senna. Tak więc, dla mnie to bardzo dobra wiadomość.
17.02.2012 15:52
0
Zgadzam się z Belzebubem. Jeśli chodzi o osiągi i rezulaty nie będzie tutaj wielkiej różnicy pomiędzy Pietią a Jarno, do tego Rosjanin z posagiem wbija. Żenujący jest sposób w jakim się z Włochem pożegnali (podobnie jak STR).
17.02.2012 15:59
0
Smutna dosyć wiadomość. Kolejne beztalencie w gronie mistrzów. Lotus go wywalił jak tylko zaczęły się wątpliwości czy ktoś będzie płacił za jego miejsce w bolidzie. Myślę, że to najlepsza odpowiedź na pytanie czy Pietrow robił jakieś postępy na miarę kierowcy f1. Zbliża się gp Soczi a tam chcą swojego rodaka i koniec kropka. Reszta to już kwestia kto z kim i za ile.
17.02.2012 16:06
0
o Witek znowu bedzie kasowal wszystkich po kolei i przepraszal po wyscigach
17.02.2012 16:19
0
ciekawe czy M. Schumacher się cieszy z powrotu Pietrowa?i ciekawe czy Caterham ma wystarczającą ilość nadwozi...
17.02.2012 16:24
0
Rozumiem że zależy im na kasie, ale sposób w jaki ją zdobywają ...
17.02.2012 16:26
0
Myślę, że kasa jaka będzie wpływać z Rosji może nie wystarczyć na odbudowywanie bolidu kilkukrotnie w ciągu weekendu ;)
17.02.2012 17:00
0
38. belzub Po pierwsze Petrow jest paydriverem po drugie nie jest szybki, po trzecie popelnia niewarygodna ilosc bledow, po czwarte rozbil najwieksza ilosc bolidow ze wszystkich kierowcow, i on ma byc dobry, lepszy od Jarno?
17.02.2012 17:24
0
Panowie nie spinajcie się tak, kierowcy płacący za starty byli i będą zawsze, poczytajcie "FORMUŁA1 mity i rzeczywistość" NIny Lengyel polki z pochodzenia, to dowiecie się paru ciekawych rzeczy z lat 74-82
17.02.2012 17:32
0
No to teraz będą testować swój bolid w terenie, bo wszyscy przecież wiedzą jak Pietrow lubi zwiedzać pobocza :)
17.02.2012 17:36
0
9.Ilona - Sorki Ilona, ale co Ty pozytywnego w tym Piertrowie widzisz ? Bo jak dla mnie, jest to zwykła"profanacja" tego sportu, że takie coś, ma dalej szansę występować w tej niby elitarnej <---? serii. A już najbardziej wk......ia mnie to, że młodzi kierowcy którzy mają to coś (z wyjątkiem kasy) muszą ustępować miejsca takim..... (cenzura) Pozdrawiam
17.02.2012 17:50
0
9. Ilona Masz rację chrzanić malkontentów :) XXI wiek, a niektórym się wydaje, że w sporcie liczą się honor i zasady...
17.02.2012 18:39
0
Pozostawiam tą sprawę bez komentarza. Szkoda gadać .
17.02.2012 18:55
0
Jestem zaskoczony, ale na pewno nie zażenowany. Trulli to kierowca, który najlepsze lata ma za sobą. Nie jest żadnym wsparciem dla zespołu, w przeciwieństwie do Kovala, który był zdecydowanie lepszy. Poza tym nie wnosi ze sobą funduszy. Pietrow jest młody, niewypalony i wnosi ze sobą poważne pieniądze. Jest szybki, co pokazał w Renault. Lał Nicka i Bruno w czasówce. Podium w Australii nie było wynikiem szczęścia. Szkoda Trullego, bo chłopina miał nadzieje, ale na pewno był na to przygotowany - Caterham nie ma budżetu pokroju Ferrari, aby miec dwóch płatnych kierowców, tym bardziej jednego nieperspektywicznego. Dlatego też, pomimo całej sympatii do Trullego, decyzję uważam za logiczną.
17.02.2012 18:58
0
jak już pisałem w innym artykule to dla mnie to Pietrov powinien dostać posade w FIA jako crash tester bo to jest jedyne co mu dobrze wychodzi
17.02.2012 19:00
0
@luca motorsport - pewnie jesteś fanem włoskich kierowców. Ale przykro mi - Pietrow jest lepszym wyborem od Trullego. Ma zaplecze finansowe, a gdy bolid pozwoli, potrafi zdobyc solidne punkty. Nie oceniaj go tak ostro. Temu zespołowi potrzebna jest kasa, a nie podstarzały kierowca. Z Trullego niestety nic nie mają. Taka niestety jest prawda...
17.02.2012 19:03
0
@Gosu - myślę, że Trulli był przygotowany na to i wiedział, że jeżeli finanse nie będą takie, jak powinny, wówczas straci posadę. Nie znamy prawdziwych realiów, Trulli nie jest zaskoczony, ani też wściekły. Trzeba zrozumiec tą decyzję. A Pietrow to nie Yamamoto, żeby robic nie wiadomo, jaki problem. Ostatnie zdanie to apel do wszystkich.
17.02.2012 19:05
0
@belzebub - jeden mądry. Pozdrawiam
17.02.2012 19:19
0
53. Skoczek130 Nie jestem fanem wloskich kierowcow po prostu szkoda mi Jarno, z tego co widzialem w ciagu dwoch lat startow Petrow mial 3 moze 4 dobre wystepy, wiele razy rozbil bolid, wiec powiec mi jak on potrafi zdobyc solidne punkty, a po drugie nie ladnie pozbyli sie Jarno, wloch mogl jeszcze jeden sezon pojedzic
17.02.2012 19:28
0
@luca motorsport - oglądałeś sezon 2011? Porównaj go z 2010 i wtedy oceń. Progres był wyraźny, a Pietrow spisywał się dużo lepiej. To, że w drugiej połowie sezonu R31 był "kupą złomu" to nie jego wina. A co do Trullego i kolejnego sezonu, F1 to biznes i nikt tu nie patrzy robic "prezentów". Tak jak już napisałem, Trulli na pewno miał warunek z Caterhamem i wiedział, że może tę posadę stracic. Pozdr
17.02.2012 19:51
0
57. Skoczek130 Ogladem sezon 2011 i zgadzam sie z toba ze progres byl wyrazny ale i tak Petrow jedzil za slabo, w qualu byl nie wiele szybszy od Heidfelda ktory jak wiemy spisywal sie w nich zawsze bardzo slabo, w wyszigu cesto mial powazne wpadki takie jak w Malezji czy Korei, generalnie jedzil slabo, w sezonie mial moze z dwa naprawde dobre wystepy, Jarno moze nie jest bardzo dobry ale lepszy od Petrowa, no ale wiadomo ze kaza zadecydowala
17.02.2012 19:56
0
@luca motorsport - byłbym skłonny się założyc, iż Pietrow okazałby się lepszy, gdyby obaj z Jarno jeździli w zespole. Włoch po opuszczeniu Toyoty nie jest już tak błyskotliwy, jak kiedyś. Wiek ma tu znaczenie. Ale to moje zdanie. Co do Pietrowa, był sporo szybszy od Heidfelda w niejednej sesji. Robił lepsze wrażenie, a opinia o nim jest wykreowana poprzez sezon 2010. Także nie byłem za nim, ale w sezonie 2011 na prawdę dobrze się spisał w pierwszej połowie sezonu, w stosunku do zeszłego sezonu. Pozdr
17.02.2012 19:58
0
To, że Pietrow wraca do F1 to tylko zasługa Berniego!!!!!!. Interesy interesy i jeszcze raz interesy starszego Pana Władcy!.Przecież już jest zaklepane jakieś GP w ,,Rosiji,, na 2013 czy 14 a jak by to wyglądało gdyby w stawce kierowców zabrakło przedstawiciela tego kraju!.Mogłoby się to nie spodobać Putinowi( promotorowi).Caterham może liczyć w tym sezonie na względy ,,starszego pana,, :) Czekam co powie Jarno?,Choć .......odprawa jaką mu zaoferowali na pewno zmieni jego sposób wypowiedzi do prasy na.........b.łagodny :)
17.02.2012 20:06
0
59. Skoczek130 Sorry ale Petrow nadal popelnia za duzo bledow i jest duzo za wolny, porwnywanie go do Heidfelda nie czyni z niego super kierowcy zobaczymy co pokarze w Caterhamie
17.02.2012 20:21
0
Pozwolę sobie drogi kolego przytoczyc wszystkie różnice pomiędzy PET i HEI w sezonie 2011: GP AUS - 1,696 GP CHIN - 0,462 GP TUR - 0,363 GP MON - 0,399 GP GBR - 0,071 GP GER - 0,230 GP HUN- 0,186 Wyniki na korzyśc Pietrowa, który przegrał w zaledwie trzech sesjach. Pozdr
17.02.2012 20:22
0
@luca motorsport - masz racje, Pietrow nie jest jakąś super marką. Ale Trulli także nie należy do "gorących towarów". Pietrow posiada zaplecze finansowe, więc jest bardziej przydatny. Gdyby Koval stracił posadę na rzecz Pietrowa, wówczas byłoby to niefajne, ale tak to można ich usprawiedliwiac.
17.02.2012 20:35
0
48. mariusz-f1, odpowiedź zawarta jest w moim pierwszym komentarzu. Dla mnie to miła wiadomość ze względu na sympatie do tego akurat kierowcy, nic ponadto. Wiem jakim jest kierowcą i wiem, że szczególnym talentem znowu nie błyszczy, ale poprzedni sezon pokazał , że akurat on się rozwija i robi postępy. I jeśli tak popatrzeć na całą stawkę to być może nawet u niego tę poprawę widać było najwyraźniej. Moim zdaniem tym właśnie zasłużył na szansę, jeśli nie w lepszym to chociaż w takim zespole. A co do do Trullego, imo - niewielka strata, więc też nie ma co dramatyzować, bo ta zamiana drastycznie jakoś na 'poziom' formuły 1 na pewno nie wpłynie,. Swoją drogą to ciekawe czemu nie było takiego oburzenia jak Williams zatrudniał Senne..
17.02.2012 20:59
0
Takie info moze skutecznie zepsuc dzien. Ale coz, kolejny paydriver w stawce, skoro kupil sobie u Tonyego mozliwosc porozbijania mu paru bolidow to sprawa tej dwojki. Dla F1 tym gorzej. Byleby realizator nie byl chetny by go pokazywac i jakos pewnie z bolem to przecierpie.
17.02.2012 21:10
0
@ 39 I nie zapomnijmy o Rubensie , którego Franek też potraktował fatalnie.
17.02.2012 21:31
0
cóż, Pietrow nie umie jeździć, dlatego też nie bedzie jeździł w DOBRYM Lotusie, tylko w KIEPSKIM Lotusie xd
17.02.2012 21:33
0
62. Skoczek Po raz kolejny pieprzysz głupoty po prostu. Punkty dostaje się za wyścig, a nie za kwalifikacje, to raz. Nick miał ogromnego pecha do samochodu, i nie chodzi mi tutaj o pieprzenie w stylu "złe ustawienia" itd, tylko np sytuacje gdy bolid się zaczął palić. Mimo, ze jezdził pół sezonu to na koniec miał prawie tyle samo punktów co rusek. Był rok wcześniej również dużo gorszy od Roberta. Co nam próbujesz wmówić? Nawet taki Caterham nie był przekonany do jego zatrudnienia - gdyby tak było to braliby go od ręki z taką kasiorą. Jest to obecnie drugi najsłabszy (po Bruno) kierowca w całej stawce.
17.02.2012 22:04
0
Może i Heidfeld miał prawie tyle samo punktów co Pietrow i co z tego? W chwili, gdy Heidfeld odchodził z Lotusa Pietrow miał bodajże 2 albo 4 punkty mniej. Przez dalszą część sezonu zdobył zaledwie nie wielki procent tego co miał do tej pory. O czym to świadczy? a o tym, że bolid w drugiej części sezonu to był szrot. O ile jeszcze do połowy sezonu byli w stanie zdobywać małe punkciki to potem objeżdzali ich już wszyscy Sauber, ForceIndia, Toro Rosso więc o punkty było już zdecydowanie ciężej. Jak dla mnie to taka roszada w stylu zamienił stryjek siekierkę na kijek Trulli nigdy wybitny nie był teraz to już miałem wrażenie, że wypalony całkiem jest. Pietrow też nie artysta ani nie pomoże ani nie zaszkodzi.
17.02.2012 22:11
0
OMG będę żygał :p
17.02.2012 22:53
0
57. Skoczek130 Jak nie jego wina to czyja? Bolid na początku spisywał się bardzo dobrze, ale potem to się zaczęło sypać, bo nie miał kto rozwijać tego bolidu! Od tego są oczywiście inżynierowie, ale muszą oni posiadać pomoc ze strony kierowców!
17.02.2012 23:00
0
ech... ;/ Szkoda mi Jarno, to spoko typ, wybitnym kierowcą nie jest, ale na taki koniec w F1 sobie nie zasłużył.
17.02.2012 23:46
0
Zaplacil to ma. U nas wsparcia zero. Nasz biedny kubek nie bedzie mial nic, bo ani kasy ani mozliwosci, ni sponsorow ni kości :)
17.02.2012 23:47
0
To, że Caterham zatrudnia paydrivera nie zaskakuje - kasa na rozwój (a sporo do zrobienia mimo wszystko jeszcze zostało) zawsze się przyda. Zwłaszcza, że mają kierowcę, który zadba o rozwój bolidu. Zaskakuje raczej termin. Wydawało się, że wszystkie miejsca są już obsadzone i kierowcy szykują się na sezon a tym czasem Jarno spotkała niemiła niespodzianka. Przykro rozstawać się z F1 w ten sposób. Baricz nie miał zapewnień od Wiliamsa, że będzie z nimi w 2012 więc był przygotowany, że to możebyć jego ostani sezon. A tak jak piszą poprzednicy w stawce niewiele się zmieni pod względem sportowym a może być ciekawiej jeśli chodzi o widowisko bo pietia zawsze starał się zaznaczyć swoją obecność na torze :-) Z wiadomości na pewno najbardziej zadowoleni są w Marusi i HRT - będzie im łatwiej powalczyćo wyższe lokaty...
18.02.2012 00:19
0
Dobrze ktoś niedawno zauważył, że kończy się epoka "starych" kierowców, przecież nie mogą jeździć w nieskończoność, przychodzą nowi, młodzi, jedni lepsi inni mniej, może jest teraz więcej tzw. paydriverów, ale może jest to oznaka nowych czasów. Szczególnie dotyczy, to mniejszych teamów, które nie mają takiego budżetu, jak np. Ferrari. Jeśli chcą startować w F1, muszą mieć kasę, a często pozyskanie jej u sponsorów nie wystarcza. Druga strona tego medalu jest niestety taka, że trafiają często miernoty, albo co najwyżej przeciętniacy, tak jak napisałem wcześniej, że Pietrow na pewno na tą chwilę, nie jest kandydatem na czołowego kierowcę, ale nie można jego oceniać, głównie pod kątem pierwszego sezonu, chłopina ma za sobą tylko dwa sezony startów. A zresztą, czołową osobą w Caterhamie jest Tony Fernandez, a ten gość w końcu wie co robi i jak na razie nie ma o co się do jego decyzji przyczepić. Poczekajmy, zobaczymy jak potoczą się losy przez pierwsze klika wyścigów, a nuż Rusek nas czymś pozytywnym zaskoczy? PS 55. Skoczek130 również pozdrawiam ;-)
18.02.2012 00:22
0
Nieeee. Pietrow nie zasługuje na to miejsce. Tak być nie może.
18.02.2012 10:08
0
@krzysiek000 - sorry, ale kondycja finansowa zespołu także nie była najlepsza. Pietrow nawet oficjalnie wyżalił się mediom, iż bolid po prostu nie jest rozwijany! Z pustego to nawet Salomon nie naleje, jak to mówią. ;) Może jednym z powodów opuszczenia przez Pietrowa Lotusa jest właśnie ta wypowiedź?? Oczywiście tu ważną rolę odegrał Kimi, ale mimo wszystko stosunki Rosjanina z Lopezem i spółką pogorszyły się pod koniec.
18.02.2012 10:12
0
@Święty - zdobył niewiele więcej punktów, ponieważ tak jak napisałem wcześniej - kiedy z piątej ekipy w stawce robisz się ekipą numer siedem, wówczas ciężko jest zdobyc punkty. Tak było w drugiej połowie sezonu. Nie wmówisz mi, że Heidfeld dobrze się spisał. Spisał fatalnie, bo on miał popchnąc zespół do przodu, a tak na prawdę obniżył jego loty. Wiadomo, że z Robertem byłoby inaczej, gdyż to pod niego był robiony wóz. Ale Nick po raz kolejny potwierdził, iż na lidera zespołu się nie nadaje. Pietrow w sezonie 2011 był zdecydowanie lepszy, zresztą nie porównuj tu klasy Heidfelda do Kubicy. Pzdr
18.02.2012 10:14
0
@jasperus - ale ma wybitne umiejętności. :) Jeżeli tylko ręka jest sprawna, to bez problemu wróci do F1. :)
18.02.2012 10:14
0
@belzebub - dokładnie! :))
18.02.2012 10:16
0
@davi9 - także mądrze prawisz. :))
18.02.2012 10:48
0
78. Nie jest tak, że bolid zdobywa punkty a nagle w połowie sezonu staje się do niczego. To forma Witka była do niczego i jeszcze jedna rzecz - mianowicie Nick nie wyleciał dlatego, że miał złe wyniki, tylko że Bruno był w stanie wpłacić ogromną kasę zarówno żeby zespół zarobił, żeby miał za co zapłacić karę dla Nicka i w końcu - żeby zamknąć mu usta i żeby nie szedł z tym do sądu. Ale gdy już został kierowcą to nie miał tam kto ustawić auta pod każdy wyścig, bo ci dwaj pay-driverzy nie mają w ogóle doświadczenia ani umiejętności. Dlatego reszta sezonu wyglądała tak jak wyglądała. Gdyby bolid rzeczywiście był tak słaby a kierowcy w porządu, to myślisz, że Reno zrezygnowałoby z tak ogromnej kasy w tym sezonie? Nie sądzę.
18.02.2012 11:09
0
Wszyscy którzy chwalą Pietrowa za wygranie walki w tamtym roku w swoim zespole to chyba nie widzą tego że on przejechał cały sezon w przeciwieństwie do swoich konkurentów a w dodatku posiadał roczne doświadczenie w zespole a mimo to jego wynik końcowy był bardzo słaby. Nie wierzę w to, że samochód nie mógł wtedy załapać się do 10. Jednym słowem po co Ci koni kupa jak jesteś kierowca dupa:)
18.02.2012 11:51
0
Pietrow to chała. Trulli pokonał by go z palcem w nosie.Więc według mnie angaż pietrowa to błąd przez wielkie B
18.02.2012 12:31
0
@Święty - w każdym razie Nick dał plamy. A Pietrow zastępuje kierowcę, który ma najlepsze lata za sobą. Nie ma co tutaj rozpaczac. Rosjanin to nie Yamamoto, posiada "papiery" na kierowcę z prawdziwego zdarzenia. Nie jest wybitny, ale u boku Kovala powinien się dobrze spisac. :)
18.02.2012 16:59
0
O wlasnei dobry przyklad pietrov jezdzi troche jak yamamoto albo piquet mlody podobnie rozpierdalaja swoje bolidy - ta sama kategoria beztalencia i moze faktem jest ze Trulli jakas legenda nie byl ale jest to solidna firma tak jak barichello wile osób tu dobrze prawi = Pietrov jezdzi bo ma kase to jest troche tak jak z tymi kierowcami co jezdza dla zabawy w nizszych seriach bo mają kase
18.02.2012 17:32
0
Witali będziesz musiał mocno nadwyrężyć język, żeby podziękować Oksanie za to co dla Ciebie zrobiła.
18.02.2012 19:15
0
@MARTINWTCC - weź lepiej skup się jedynie na WTCC. Pietrow kierowcą pokroju Yamamoto!? Weź mnie nie rozmieszaj. Widac, że nie masz za bardzo pojęcia o tym, co piszesz. Piquet może i jeździł nerwowo, ale porównywac go do Yamamoto to wielka pomyłka... ;]
18.02.2012 21:45
0
87. Ja bym poszedł nawet dalej i powiedział, że Witold będzie musial znaleźć głębsze dno swojego sukcesu w postaci zatrudnienia w Caterhamie;]
19.02.2012 18:52
0
88 no niestety tak to wyglada :) ze Pietrovv Piquet i Yamamoto to ta sama klasa no moze Pietrov jest troche szybszy ale podobnie rozbijaja swoje bolidy a co do WTCC ogladasz moze ??
20.02.2012 14:03
0
@MARTINWTCC - owszem oglądam i szczerze przyznam, że to najciekawsze wyścigi, jakie można spotkac! Co do Pietrowa, daleko mu do klasy Roberta, ale od Yamamoto jest dużo lepszy. Pzdr :)
20.02.2012 15:17
0
co ta sierota robi w f1 2 sezony latnia , mało? niech sobie paralotnie kupi ... to przynajmniej będzie mało kto go widział
20.02.2012 18:41
0
wasze wpisy to wojna polsko - ruska, ludzie troszke oglady, obiektywizmu! :) ps. tez go nie lubie, ale tylko za to ze za kase wsiadl do F1 i za ta jego menagerke ,,babuszka,, ktora ma tylko i wylacznie we lbie matactwo nic wiecej, .........a sam zainteresowany?, krzyczal na swoich mechanikow, stroil fochy i wogole. myslal ze putek placi (plecy) to mu wszystko wolno, .....za malaja ta rasyja szto by mieschac w F1!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się