WIADOMOŚCI

Allison ma kolejny argument przeciwko F-duct?
Allison ma kolejny argument przeciwko F-duct?
Wszystko wskazuje na to, że głośny spór o legalność systemu F-duct Mercedesa będzie także kontynuowany podczas weekendu wyścigowego w Chinach.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zespół Mercedes zaskoczył konkurencję projektem systemu F-duct połączonego z systemem DRS. Podczas gdy FIA uznała system za legalny, część ekip, głównie Lotus i Red Bull, nie może pogodzić się z orzecznictwem ciała zarządzającego sportem.

Według doniesień, James Allison, dyrektor techniczny Lotusa, znalazł kolejny argument przeciwko systemowi F-duct Mercedesa i zamierza go przedstawić Charliemu Whitingowi podczas GP Chin.

Można się domyślać, że Lotus i Red Bull mają poparcie także Ferrari, podczas gdy napędzany silnikami Mercedesa McLaren nie chce brać udziału w publicznej dyskusji na ten temat.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

19 KOMENTARZY
avatar
sliwa007

02.04.2012 10:38

0

Lotus i Red Bull walczą o zdelegalizowanie tego systemu bo chociaż tempo wyścigowe mają dużo lepsze to w kwalifikacjach walkę przegrywają. Na starcie wyścigu mają bardzo niekorzystną sytuację, muszą wyprzedzić dwa bolidy żeby dobrać się do skóry McLarenom, tymczasem one są już daleko z przodu... Mercedes dzięki temu rozwiązaniu chociaż w kwalifikacjach jest w stanie się pokazać, startując z wyższych pozycji są też w stanie złapać jakieś punkty. Gdyby nie ten system mogłoby się okazać, że ten sezon jest krokiem wstecz w ich rozwoju a tego zarząd Mercedesa mógłby nie zaakceptować...


avatar
lipens

02.04.2012 11:15

0

1.sliwa007 Tak jak kiedyś zarząd BMW ;))


avatar
Gosu

02.04.2012 14:27

0

1. sliwa007 Logiczny tok rozumowania :)


avatar
kaczores666

02.04.2012 16:14

0

a ja myślę że RED BULL walczy o zdelegalizowanie tego systemu bo PALUCH im płacze w padoku żę nie może wygrać wyścigu a to mu może statystyki popie....ć , A LOTUS z ich projektem im nie wyszło bo FIA powiedziało żę jest niezgodne z regulaminem to teraz chcą się zemścić za swoje niepowodzenia . bynajmniej takie jest moje zdanie .


avatar
jenks

02.04.2012 16:44

0

tyle krzyku o układ który nic nie daje.co z tego że w kwalifikacjach auto jest konkurencyjne jak w wyścigu nie chce jechać.


avatar
RoyalFlesh F1

02.04.2012 16:50

0

4. kaczores666 Twoja teoria o paluchu jest debilna. Nie ma się co dziwic Lotusowi. Niepotrzebnie pytali FIA o zdanie odnośnie swojego pomysłu. Prawdopodobnie byliby teraz przed Maclarenem. Ich pomysł polegał na tym że naciskając na hamulec system zaczął działać. F-duckt Mercedesa też działa podobnie tylko kierowca przyciska przycisk. Lotusa pomysł nielegalny bo kierowca nie moze aktywowac czegoś bezpośednio a Mercedesa laegalny. FIA sie poprostu osmieszyła


avatar
ekwador15

02.04.2012 17:07

0

McLaren to pewnie nic nie mówi w tej sprawie, bo już kończą swoją wersje tego kanału. Red Bull płacze, bo oni muszą zając się poprawkami auta, żeby je przyspieszyć a nie zajmować się urządzeniem, które pomaga w sumie tylko podczas kwalifikacji. No a Lotus, nie jest jeszcze tak bogaty i mocny jak McLaren czy Ferrari, żeby znów poświęcać środki na ten wynalazek. No i walczą oni bezpośrednio z Mercedesem o miejsce w tabeli konstruktorów.


avatar
PanPikuś

02.04.2012 18:01

0

7@ Drobna korekta co do Lotusa , Kimi jeżdzi bbo nei am z kim walczyć :) GRO i tak póki co pokazuje się z tej złej strony i parkuje co chwila , a ercy nie są w stanie walczyć o punkty na chwilę obecną. Dopiero w Chinach może pokaza czy cos zrobili zogumieniem. Jak nie to niestety klęska będzie prównywalna do Williamsa w zeszłym roku, mimo 2 naprawdę solidnych kierowców ( zwlascza MSC ). Co do tematu to dla mnie żałosne są te przepychanki 2 razy już FIA to zaakcpetowala i tyle, ale nie RBR & VET muszą miec najlepszy bolid a jak ktos wymysli cos co im ne pasuje to żądamy delegalizacji tego. Załosne , czy tak zachowują się mistrzowie ? Chyyba tylko ogórki :]


avatar
Vysogota

02.04.2012 19:35

0

Gdyby FIA się nie ośmieszała z akceptacją a później odrzuceniem projektu Lotusa z stabilizacją zawieszenia podczas hamowania to teraz nie byłoby krzyku. Problem jest taki że tamten system odpadł a ten przeszedł. Nielogicznie i niesprawiedliwe. Należy przypomnieć że FIA już nie raz się tak ośmieszała, przypomnijmy sytuację z 2009 roku kiedy Renault uzyskało odmowę przy projektowaniu podwójnego dyfuzora, a jak się okazało że Brawn Toyota i Williams mają podwójny dyfuzor to już wszystko było cacy. Jest jedna odpowiedź na to wszystko: KASA FIA nie chce stracić pieniędzy Mercedesa


avatar
ULTR93

02.04.2012 19:49

0

@ 7. ekwador15 jak na razie na walkę z Mercedesem się nie zanosi. Ten team plasuje się na 9 pozycji z dorobkiem jednego punkciku. Co do tego zamieszania powiem tyle. Newey traci kreatywność i pomysły na poprawę bolidu. Brak dmuchanego dyfuzora pokazuje, że puszki straciły największą siłę. Mercedes jest szybki tylko w kwalifikacjach ( na pojedynczych okrążeniach), gdyż mogą na całym torze jechać z otwartym DRSem. Irytuje mnie ta ciągła zazdrość ze strony Red Bulla i Lotusa. A z drugiej strony chce mi się śmiać z bezsensownych decyzji podejmowanych przez FIA.


avatar
ekwador15

02.04.2012 19:59

0

W tamtym sezonie też tak było, że Mercedes na początku nie miał punktów, a Lotus, wtedy renault jeszcze, miał za sobą dwa podia. W tym roku Mercedes musi popracować nad zrozumieniem opon, bo tempo to jedno, a drugie to ich problem ze szybkim zużyciem ogumienia. Więc walka napewno między Lotus a Renault napewno bedzie. Co do Red Bulli, to płaczą, bo chcieliby, żeby Vettel sobie startował z P1 i robił to co umie najlepiej, prowadzić ;p


avatar
RoyalFlesh F1

02.04.2012 20:08

0

11. ekwador15 ,,Więc walka napewno między Lotus a Renault napewno bedzie."


avatar
sliwa007

02.04.2012 21:42

0

10. ULTR93 Newey kreatywności nie traci, to jest raczej utrata inicjatywy... Podobno ścigać jest łatwiej niż uciekać ale chyba nie w F1, teraz to McLaren ma przewagę nad resztą i mogą spokojnie rozwijać bolid wg własnych pomysłów. Reszta stawki musi przede wszystkim skupić się na kopiowaniu a dopiero potem na rozwijaniu bolidów po swojemu. Co do walki pomiędzy Lotusem a Mercedesem... jeśli Lotus lepiej poradzi sobie z rozwijaniem bolidu niż rok temu a kierowcy w końcu zaczną punktować na miarę możliwości bolidów to żadnej walki nie będzie bo Lotus zmiecie z toru Mercedesa. No ale za dużo w tym moim gdybaniu jest tych "ale"...


avatar
sliwa007

02.04.2012 21:44

0

W ostatnim zdaniu miało być : No ale za dużo w tym moim gdybaniu jest tych "jeśli"... kempa007, może przydałoby się wprowadzić edycję postów???


avatar
6q47

02.04.2012 21:53

0

5. jenks owszem, ale co będzie jak odzyskają tempo w trakcie sezonu? Przecież niemal "widać" jak wszyscy w Mercedesie ciężko pracują nad poprawą tempa. Musieli o tym wiedzieć podczas zimowych testów - dlatego mają sporo pracy, której jeszcze (w przeciągu 2 GP) nie przyniosła efektów. Muszą to nadrobić jeszcze przed majowymi testami. Bo wtedy inni będą "na serio" sprawdzać przydatność tego rozwiązania w swoich bolidach.


avatar
6q47

02.04.2012 21:55

0

14. sliwa007 znam miejsce, gdzie jest taka możliwość:) Piękna sprawa... ale i tak nie wszyscy widzą potrzebę edytowwania swojej twórczości:)


avatar
Marti

03.04.2012 20:07

0

16. 6q47 Nie dojrzałam tam Ciebie, występujesz tam w innym wcieleniu? :)


avatar
6q47

03.04.2012 22:36

0

17. Marti Tak - 889 wpisów. Wcielenie oryginalne. Tu mam wiekowe w momencie rejestracji:) Dobrej nocy.


avatar
Marti

04.04.2012 23:05

0

18. 6q47 - aha :) dobrej nocy


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu