Zespół Saubera potwierdził, że istnieje małe prawdopodobieństwo, że ten zdecyduje się na rozwijanie własnego systemu podwójnego systemu DRS, zaprezentowanego w tym roku przez Mercedesa.
Powodem takiej decyzji są stosunkowo wysokie koszty wdrożenia tej technologii, przy stosunkowo małej poprawie osiągów, która jest najbardziej widoczna podczas sesji kwalifikacyjnej, podczas której zgodnie z regulaminem nie obowiązują ograniczenia co do stosowania systemu DRS.„Sprawdzaliśmy ten system w fabryce, ale aktualnie nie jest on dla nas przydatny ze względu na stosunek kosztów do osiągów” mówił Matt Morris, główny projektant Saubera.
„Poza stosunkiem kosztów do osiągów, ciężko jest dokładnie określić jego potencjalne korzyści no i jest on przydatny jedynie podczas kwalifikacji.”
„Z całą pewnością daje on kilka dziesiątych sekundy w kwalifikacjach, ale aby osiągnąć taki efekt, trzeba byłoby zmienić wiele części w bolidzie. To jest problem.”
Co więcej wszystko wskazuje na to, że podwójny system DRS zostanie zakazany od przyszłego sezonu. Ekipa Saubera podczas trwających testów Mugello jest jedną z najbardziej aktywnych, która przywiozła do Włoch spory pakiet poprawek. Wczoraj Kamui Koabayshi osiągnął identyczny, najlepszy czas co Romain Grosjean.
03.05.2012 13:52
0
Nie opłaca się wdrażać takiego systemu. Znając życie FIA zabroni dowolnego korzystania z DRS i to nie będzie się tak przydawać, a zespoły wyrzucą dużą pieniędzy na to. W artykule jest napisane, że FIA ma zabronić podwójnego DRS-u, to tym bardziej nie trzeba się tym zajmować.
03.05.2012 14:16
0
Powiedzial glowny inzynier taczki ze wsi pod Otwockiem... Sezon jeszcze dlugi, widac ze w Mercedesie czesto daje to korzysci w qualu, to jest F1 anie wyscigi wspomnianych taczek. Sauber to najbogatszych nie nalezy, moze nie znalezli najlepszego rozwiazania ktore w ich przypadku jest kompletnie nieoplacalne i przy ograniczonym budzecie uznali to za zbedne. Natomiast takie teamy jak McLaren czy RedBull moim zdaniem stac na wdrozenie czegos co pozwoli im urwac troche w qualu i byc wyzej a co za tym idzie miec szanse na wiecej punktow i byc moze wygranie sezonu.
03.05.2012 15:09
0
no nie wiem czy bolid Saubera to taka taczka znowu :) go go Sauber :)
03.05.2012 15:11
0
a co z system "W" w przednim skrzydle? o którym się jeszcze nie tak dawno dużo mówiło? ma jakis zespół to, czy zrezygnowali?
03.05.2012 15:51
0
Zeszły rok pokazał, iż DRS w Katalonii nie daje tak wielu okazji na wyprzedzanie, jak większośc torów. Osobiście uważam go za najgorszy obiekt w kalendarzu.
04.05.2012 10:21
0
5. Skoczek130 pełna zgoda. Najnudniejszy wyścig sezonu, choć tor fajny do jazdy. Jeśli chodzi o kopiowanie wynalazku Mercedesa, to odrazu mówiono o trudzie w kopiowaniu tego rozwiązania. Mniej zamożne zespoły nie "szarpną" się na tego typu rozwiązanie.
04.05.2012 19:18
0
@Gosu - to był mój najsłabszy punkt w F1 2002 i jemu pokrewnych. ;]
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się