WIADOMOŚCI

Sauber niepewny korzyści podwójnego DRS
Sauber niepewny korzyści podwójnego DRS
Zespół Saubera potwierdził, że istnieje małe prawdopodobieństwo, że ten zdecyduje się na rozwijanie własnego systemu podwójnego systemu DRS, zaprezentowanego w tym roku przez Mercedesa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Powodem takiej decyzji są stosunkowo wysokie koszty wdrożenia tej technologii, przy stosunkowo małej poprawie osiągów, która jest najbardziej widoczna podczas sesji kwalifikacyjnej, podczas której zgodnie z regulaminem nie obowiązują ograniczenia co do stosowania systemu DRS.

„Sprawdzaliśmy ten system w fabryce, ale aktualnie nie jest on dla nas przydatny ze względu na stosunek kosztów do osiągów” mówił Matt Morris, główny projektant Saubera.

„Poza stosunkiem kosztów do osiągów, ciężko jest dokładnie określić jego potencjalne korzyści no i jest on przydatny jedynie podczas kwalifikacji.”

„Z całą pewnością daje on kilka dziesiątych sekundy w kwalifikacjach, ale aby osiągnąć taki efekt, trzeba byłoby zmienić wiele części w bolidzie. To jest problem.”

Co więcej wszystko wskazuje na to, że podwójny system DRS zostanie zakazany od przyszłego sezonu. Ekipa Saubera podczas trwających testów Mugello jest jedną z najbardziej aktywnych, która przywiozła do Włoch spory pakiet poprawek. Wczoraj Kamui Koabayshi osiągnął identyczny, najlepszy czas co Romain Grosjean.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

7 KOMENTARZY
avatar
ULTR93

03.05.2012 13:52

0

Nie opłaca się wdrażać takiego systemu. Znając życie FIA zabroni dowolnego korzystania z DRS i to nie będzie się tak przydawać, a zespoły wyrzucą dużą pieniędzy na to. W artykule jest napisane, że FIA ma zabronić podwójnego DRS-u, to tym bardziej nie trzeba się tym zajmować.


avatar
reXio

03.05.2012 14:16

0

Powiedzial glowny inzynier taczki ze wsi pod Otwockiem... Sezon jeszcze dlugi, widac ze w Mercedesie czesto daje to korzysci w qualu, to jest F1 anie wyscigi wspomnianych taczek. Sauber to najbogatszych nie nalezy, moze nie znalezli najlepszego rozwiazania ktore w ich przypadku jest kompletnie nieoplacalne i przy ograniczonym budzecie uznali to za zbedne. Natomiast takie teamy jak McLaren czy RedBull moim zdaniem stac na wdrozenie czegos co pozwoli im urwac troche w qualu i byc wyzej a co za tym idzie miec szanse na wiecej punktow i byc moze wygranie sezonu.


avatar
shodan

03.05.2012 15:09

0

no nie wiem czy bolid Saubera to taka taczka znowu :) go go Sauber :)


avatar
fotoman

03.05.2012 15:11

0

a co z system "W" w przednim skrzydle? o którym się jeszcze nie tak dawno dużo mówiło? ma jakis zespół to, czy zrezygnowali?


avatar
Skoczek130

03.05.2012 15:51

0

Zeszły rok pokazał, iż DRS w Katalonii nie daje tak wielu okazji na wyprzedzanie, jak większośc torów. Osobiście uważam go za najgorszy obiekt w kalendarzu.


avatar
Gosu

04.05.2012 10:21

0

5. Skoczek130 pełna zgoda. Najnudniejszy wyścig sezonu, choć tor fajny do jazdy. Jeśli chodzi o kopiowanie wynalazku Mercedesa, to odrazu mówiono o trudzie w kopiowaniu tego rozwiązania. Mniej zamożne zespoły nie "szarpną" się na tego typu rozwiązanie.


avatar
Skoczek130

04.05.2012 19:18

0

@Gosu - to był mój najsłabszy punkt w F1 2002 i jemu pokrewnych. ;]


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu