Sezon 2013 jeszcze się nie rozpoczął, a kibice ostrzą sobie apetyt na zaciętą rywalizację w stawce, jednak zespoły F1 w zaawansowanym stopniu myślą już także o sezonie 2014.
James Allison, dyrektor techniczny zespołu Lotus zapytany przez magazyn Speed Week o to co było największym wyzwaniem podczas projektowania nowego E21, odparł: „Fakt, że tylu dobrych ludzi pracuje już nad bolidem na sezon 2014.”Sezon 2013 to ostatni z serii kilku ze względnie niewielkimi zmianami technicznymi w Formule 1. Ze względu na nową erę systemów odzyskiwania energii kinetycznej tzw. ERS oraz silniki V6 turbo sezon 2014 będzie stanowił prawdziwe „tsunami” pod względem technicznym w F1, jak to określił Allison.
Niektórzy uważają, że decyzja Lewisa Hamiltona o opuszczeniu McLarena i związaniu się z Mercedesem była związana z obietnicą dotyczącą właśnie nowych regulacji technicznych.
„Jestem przekonany, że to był decydujący czynnik” pisał Tony Dodgins, znany korespondent F1. „Lewis zdaje sobie sprawę, że zespół musi mieć bliskie powiązania z producentem jeżeli chodzi o nową erę turbo. Wie także, że Mercedes zaprzestanie rozwoju na sezon 2013 wcześnie, aby włożyć wszystkie zasoby na sezon 2014.”
12.02.2013 09:12
0
Jest o co walczyć, jak ktoś zbuduje bolid zdolny do walki o tytuły w 2014 to przy odpowiednim stopniu rozwoju będzie o te tytuły walczył również w 2015, 2016 itd... Możemy mieć nowy podział w F1, chociaż na wielkie przetasowania nie liczę - kasa w końcu zrobi swoje...
12.02.2013 10:02
0
Allison pewnie próbuje wytłumaczyć już ewentualną porażkę w nadchodzącym sezonie- stąd te brednie. Z resztą nie ma się co dziwić; Lotus to w końcu dawne Renault, czyli firma która miała bardzo znaczący wpływ na zniszczenie F1.
12.02.2013 10:20
0
@2 Hehe, ale pieprzysz :) Jak potłuczony :)
12.02.2013 10:32
0
Wiele zespołów ma w tym sezonie przed sobą wielkie wyzwanie. Cisnąć do końca i jednocześnie pracować nad nowym bolidem na sezon 2014. Jedni to podzielą, inni już w połowie sezonu zrezygnują. Ciekawe jak będzie wyglądała siła w nowym sezonie? Do tego nowe jednostki. Kto zrobi najlepszą? Kto zrobi najbardziej niezawodną?
12.02.2013 10:47
0
viggen Dużo pytań bez odpowiedzi,o czym to świadczy?
12.02.2013 11:35
0
@2 Weź się rozpędź a ściana znajdzie się sama.
12.02.2013 14:37
0
Wątpię, by sezon 2014 przewrócił stawkę, jak sezon 2009. Raczej tego nie "odczujemy", no jedynie od strony brzmieniowej. ;)
12.02.2013 15:45
0
7. Skoczek130 Na pewno V6 będzie miał inną charakterystykę oddawania mocy pod warunkiem, że nie będzie zbyt wiele elektroniki w regulowaniu "delegowanych niutonów" na tylna oś. Standardowy moduł raczej pewny - coś musi być pod kontrolą FIA. Ewentualnie pozwolą na stosowanie fabrycznych ze wskazaniem na wyłonienie lidera w sterowaniu całym agregatem napędzającym bolidy rocznika 2014. Lider dostanie licencję FIA i wtedy będzie OK...
14.02.2013 02:54
0
Silniki V6 1,6 turbo moga odslonic wlasciwe umiejetnosci kierowcow, poniewaz jak ktos trafnie napisal nie bedzie elektroniki i zgadza sie nie bedzie a co za tym idzie? wieksze skupienie kierowcy wyczucie i minimalne popelnianie bledow. Moze byc naprawde ciekawie
14.02.2013 02:56
0
Sory jak zwykle za pismo ale nie chce mi sie stawiac znakow interpunkcyjnych itd itp
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się