Firma Pirelli w obliczu coraz większych problemów jeżeli chodzi o testowanie nowego ogumienia dla potrzeb Formuły 1, rozważa zakupienie kolejnego, nowszego bolidu.
Do Sao Paulo włoski producent dostarczył zespołom w piątek dodatkowe komplety ogumienia przygotowywanego pod kątem sezonu 2014 z nadzieją, że ekipy będą w stanie je przetestować. Niestety pogoda pokrzyżowała te plany. Jedynie Sebastian Vettel wykonał w pierwszym treningu przejazd na nowych gładkich oponach, jednak nie popłynęły z niego żadne miarodajne informacje.Od jakiegoś czasu Pirelli próbuje także przeforsować plan zorganizowania w grudniu na torze w Bahrajnie testów nowych opon. Problemem pozostaje jednak jednomyślność ekip.
Według Auto Motor und Sport zespół McLarena zgodził się na dostarczenie do Bahrajnu bolidu wraz z całą obsługą na własny koszt.
„To pomogłoby naszemu nowemu kierowcy Kevinowi Magnussenowi zyskać trochę doświadczenia” mówił Martin Whitmarsh.
Niektóre zespoły, w tym Mercedes i Ferrari, uważają jednak, że to mogłoby dać McLarenowi dodatkową korzyść.
„Uważam, że wszyscy chcemy pomóc Pirelli dostarczyć najlepsze możliwe opony, ale nie byłoby dobrze gdyby tylko jeden zespół miał odnieść korzyść z jazdy na nowych oponach” komentował sytuację Ross Brawn, szef zespołu Mercedesa.
W obliczu tych problemów Pirelli zastanowi się nad zakupem nowszego bolidu F1. Tutaj z kolei pojawia się problem związany z tym jaki bolid mogłoby nabyć Pirelli.
„Jeżeli zespoły nie rozwiążą tego problemu, kupimy bolid- tak samo jak zrobiliśmy to poprzednio z Toyotą i Renault” mówił Paul Hembery z Pirelli.
„To szara strefa” mówił o wieku ewentualnego bolidu. „Właściwie nie można nam zabronić zakupu [auta z sezonu 2013] ponieważ nie jesteśmy uczestnikiem mistrzostw.”
„Dane wykorzystywalibyśmy jedynie na własny użytek, a każdy zespół mógłby wysłać swojego wysłannika na testy.”
23.11.2013 14:30
0
"Niektóre zespoły, w tym Mercedes i Ferrari, uważają jednak, że to mogłoby dać McLarenowi dodatkową korzyść. " Powiedzieli przedstawiciele Mercedesa....
23.11.2013 14:38
0
"Jedynie Sebastian Vettel wykonał w pierwszym treningu przejazd na nowych gładkich oponach, jednak nie popłynęły z niego żadne miarodajne informacje" To znaczy, że informacje miały być miarodajne? Zdanie trochę bez sensu.
23.11.2013 15:17
0
Po jaką cholerę producent opon ma kupować jakiś bolid F1? Do dzisiaj tego nie rozumiem i nie trawię spekulacji o czyjejś przewadze w obecnym czasie. Przykładem jest skandal(?) z testami Mercedesa... tyle tylko, że kara jest nie za bardzo dotkliwa i raczej miała na celu ułagodzenie tych, którzy nie zdecydowali się na te testy, a gardłowali ponad dopuszczalny poziom decybeli. Przecież nie ma to sensu ze względu chociażby z takiego powodu, że zespoły mogą dostać np. 1 lub 2 dni do testowania i kropeczka... Jednych stać drugich nie stać na takie testy? A kogo to obchodzi ?! Jak nie chcą, to niech się wycofają z rywalizacji albo wykorzystaja suche dane udostępniane przez Pirelli.
23.11.2013 17:55
0
mam pytanie odnosnie konkursu mobil1 Academy. Całe okrążenia pokonywałem z gazem w podłoge odpuszczając odrobine tylko w dwóch zakrętach a i tak nie byłem w stanie zbliżyć się do minuty. Tymczasem rekord tam był chyba poniżej 57s. Ktoś mi potrafi wytłumaczyć co robiłem źle, że ponad 5 sekund straty do najlepszych wychodziło? A może są jakieś mody umożliwiające lepsze prowadzenie? Jak jechać, żeby chociaż tą minute urwać?
23.11.2013 21:43
0
To jest jakieś chore jak cała F1 obecnie: żeby oficjalny dostawca opon nie mógł ich przetestować na w miarę współczesnym bolidzie?!
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się