Zespół Spyker, aby dochodzić rozstrzygnięcia sporu wynikającego z używania przez ekipy Super Aguri i Toro Rosso, kontrowersyjnych nadwozi będzie musiał się w tej sprawie udać do sądu.
Już podczas zimowych testów zespoły Spyker i Williams zasugerowały podjęcie prawnych działań w celu ukrócenia procederu nabywania nadwozi od innych konstruktorów. Zdaniem Colina Kollesa, szefa ekipy Spyker, zespół Super Aguri używa zeszłorocznego, zwycięskiego nadwozia Honda RA106, stąd też tak wyśmienita postawa tego teamu w dzisiejszych kwalifikacjach. Zespół Toro Rosso także jest na celowniku Spykera i Williamsa, gdyż ten z kolei używa nadwozia podobnego do projektu RB3, wykonanego przez znanego projektanta F1- Adriana Neweya.Zespół Spyker, po dzisiejszych kwalifikacjach poprosił stewardów Grand Prix Australii o wyjaśnienie tej kontrowersji. W odpowiedzi nie uzyskał jednak precyzyjnej opinii. Stewardzi stwierdzili iż nie mogą rozstrzygać takiego sporu, gdyż dotyczy on porozumienia Concorde Agreement. Z tego względu FIA nie może decydować o tym, czy dane nadwozie jest legalne, czy też nie.
Bernie Ecclestone zaproponował żeby zespoły Super Aguri i Toro Rosso nie mogły w sezonie 2007 gromadzić punktów w klasyfikacji konstruktorów. Niestety kompromis ten został odrzucony przez podejrzane teamy.
17.03.2007 17:25
0
Nie rozumiem kompromisu zaproponowanego przez Ecclestone. To po co nam w F1 zespoły, które nie walczyłyby o punkty?? W takiej sytuacji to lepiej niech wogóle nie startują. Jak wogóle mogą zostać dopuszczone do rozgrywek teamy, które dysponują nadwoziem niezgodnym z regulaminem? Co na ten temat powiedzą teraz te osoby, które cały czas twierdzą, że Ecclestone jest pro Ferrari? To czy w tej sytuacji nie można mu zarzucić, że jest za Super Aguri i Torro Rosso?? www.robertkubica.blog.onet.pl
17.03.2007 18:12
0
zwycięskie nadwozie Hondy??a co oni wygrali w zeszłym tygodniu.pozdrawiam
17.03.2007 19:12
0
No coz Eccleston nigdzy nie slynol z blyskotliwych pomyslow, i tym razem rowniez! Nalezaloby zapoznac sie z Concorde Agreement - porozymienie miedzy zespolami. Wiele by to wyjasnilo, czy kupowanie zeszlorocznych nadwozi widacych zespolow jest legalen czy nie? Wiadomym jest iz kupienie gotowego nadwozia i jego adaptacja do nowego sezonu jest znacznie tansza niz stworzenie "Konkurencyjnego" nadwozia. I pewnie tu jest kosc niezgody.
17.03.2007 19:12
0
No coz Eccleston nigdzy nie slynol z blyskotliwych pomyslow, i tym razem rowniez! Nalezaloby zapoznac sie z Concorde Agreement - porozymienie miedzy zespolami. Wiele by to wyjasnilo, czy kupowanie zeszlorocznych nadwozi widacych zespolow jest legalen czy nie? Wiadomym jest iz kupienie gotowego nadwozia i jego adaptacja do nowego sezonu jest znacznie tansza niz stworzenie "Konkurencyjnego" nadwozia. I pewnie tu jest kosc niezgody.
17.03.2007 19:30
0
Co oni mówią z całym szacunkiem pier... głupoty, Super Aguri moim zdaniem sie rozwiają i może jest to kosztem innych ale ten zespoół pokaże na co ich stać, moze nie w tym sezonie ale kiedyś nadejdzie ta chwila. Trzymam za Ferrari całym sercem, mam też nadzieje że BMW Sauber będzie pierwszej szóstce. Pozdro, narka :-)
17.03.2007 19:33
0
Lanik pozdrawia, Chłopaki jeszcze tylko cztery i pól godziny. Pozdro, narka :-)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się