WIADOMOŚCI

Mercedes nie zamierza odpuszczać nawet w treningach
Mercedes nie zamierza odpuszczać nawet w treningach
Kierowcy zespołu Mercedes nie zamierzają odpuszczać rywalizacji nawet w sesjach treningowych. Lewis Hamilton w drugim treningu przed GP Bahrajnu ponownie okazał się najszybszy, wyprzedzając swojego kolegę z zespołu, Nico Rosberga.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Druga sesja treningowa F1 w Bahrajnie, która jako pierwsza została rozegrana przy sztucznym oświetleniu, przeszła już do historii, jednak stanowiła bardzo ważny punkt odniesienia dla zespołów. Dokładnie o tej samej godzinie rozpoczną się jutro kwalifikacje i niedzielny wyścig.

Na korzyść zespołów, które w Bahrajnie mają do dyspozycji średnią i miękką oponę Pirelli, działać może jednak fakt, że różnica temperatury zarówno powietrza jak i samej nawierzchni toru nie miała dużych wahnięć, gdyż sesja rozpoczynała się praktycznie już o zmroku.

W przeciwieństwie do pierwszej sesji kierowcy w drugim treningu rozpoczęli sprawdzanie miękkiej opony P Zero, która według wstępnych szacunków jest w Bahrajnie aż o 2 sekundy szybsza niż jej średni odpowiednik.

Za kierowcami Mercedesa piątkowe zmagania kierowców na torze Sakhir ponownie zakończył Fernando Alonso, który wyprzedził Daniela Ricciardo, Felipe Massę i Jensona Buttona.

Siódmy wynik na koniec piątkowych zmagań na torze uzyskał Sebastian Vettel. Mistrz świata okazał się szybszy od Daniiła Kwiata i Kevina Magnussena. Sergio Perez z Force India zamykał czołową dziesiątkę.

Na ciekawą strategię zdecydował się zespół Williamsa, który długo zwlekał z wypuszczeniem swoich kierowców na tor. Ostatecznie w drugiej części treningu obaj kierowcy wyjechali ze swoich boksów i zdołali porównać obie mieszanki opon Pirelli.

Kierowcy Lotusa mimo słabych czasów, piątkowe zmagania w Bahrajnie mogą zaliczyć do bardzo pozytywnych, biorąc pod uwagę, że w Australii i Malezji praktycznie w ogóle nie mogli pojeździć w piątek ze względu na awarię E22. Po porannym sporym przebiegu, zarówno Pastor Maldonado, jak i Romain Grosjean po południu dołożyli do przebiegu swoich jednostek Renault kolejne kilkadziesiąt kilometrów.

Stawkę tradycyjnie zamykali kierowcy Marussia i Caterhama.

Wyniki

# Kierowca Czas Liczba okrążeń Opony
1

Lewis Hamilton

Mercedes

1:34.325 28
2

Nico Rosberg

Mercedes

1:34.690 31
3

Fernando Alonso

Ferrari

1:35.360 28
4

Daniel Ricciardo

Red Bull

1:35.433 28
5

Felipe Massa

Williams

1:35.442 13
6

Jenson Button

McLaren

1:35.528 21
7

Sebastian Vettel

Red Bull

1:35.606 30
8

Daniił Kwiat

1:35.640 31
9

Kevin Magnussen

McLaren

1:35.662 22
10

Sergio Perez

Force India

1:35.802 40
11

Valtteri Bottas

Williams

1:35.920 9
12

Ralf Schumacher

1:35.972 33
13

Nico Hulkenberg

Force India

1:35.998 18
14

Kimi Raikkonen

Ferrari

1:36.366 33
15

Adrian Sutil

BMW Sauber

1:36.962 13
16

Esteban Gutierrez

BMW Sauber

1:36.975 35
17

Pastor Maldonado

Team Lotus

1:37.259 25
18

Romain Grosjean

Team Lotus

1:37.599 23
19

Jules Bianchi

Marussia

1:37.800 15
20

Max Chilton

Marussia

1:38.247 10
21

Kamui Kobayashi

Caterham

1:38.257 33
22

Marcus Ericsson

Caterham

1:39.136 30

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

37 KOMENTARZY
avatar
kokon510

04.04.2014 18:40

0

No to Lotusy w końcu trochę kilometrów nabiły,a Mercedesy potwierdzają swoją wysoką formę.


avatar
Skoczek130

04.04.2014 19:19

0

Fani Merca są z pewnością zachwyceni. Ale to nic innego, jak zamiana jednej dominacji na drugą... ;)


avatar
Greek

04.04.2014 19:20

0

@2. Skoczek130 No tak, tylko jeszcze w ubiegłym sezonie to Ty byłeś zachwycony ;] A ja osobiście Merca nie lubię prawie tak jak RB, więc i tak jest niefajnie :P


avatar
RyżyWuj

04.04.2014 19:22

0

Mercedes zasłużył sobie na sukces, podobnie jak jego kierowcy.


avatar
berni

04.04.2014 19:22

0

nie podobala sie wam dominacja RBR w zeszylm sezonie? w porownaniu z tym rokiem, w 2013 nie bylo zadnej dominacji. FP2 Bahrain 2013: pierwszych 10 kierowcow w 0,8 sek., w tym roku trzeci kierowca 1 sek wolniej od pierwszego. masakra.


avatar
ad78

04.04.2014 19:24

0

Liczę na Hamiltona że zdobędzie tytuł anie ten płaczek Vettel


avatar
grzegorz0812

04.04.2014 19:29

0

lotus obstawia tyły już na początku sezonu jak zrobi to co ma w zwyczaju czyli równia pochyła w trakcie trwania sezonu to będzie miał godnych przeciwników.


avatar
marek007

04.04.2014 19:40

0

Fajnie że Hamilton na przodzie peletonu....


avatar
Skoczek130

04.04.2014 19:41

0

@Greek - ano... nie dla każdego dominacja jest fajna. ;) Ja nie lubię dominacji, ale jeżeli już ma takowa być, to niech należy do ulubionego zespołu. ;) Może i ty się kiedyś doczekasz (pewnie Ferrari...)... ;)


avatar
Skoczek130

04.04.2014 19:43

0

@RyżyWuj - żaden kierowca nie zasługuje na taki komfort. Kierowcy Merca walczą wyłącznie ze sobą. Dominacja Vettela przy Mercu to pikuś był... ;) Przewaga technologiczna to jednak olbrzymia korzyść... tego nie da się odrobić, nie mając lepszego sprzętu (czyt. silnika). Bardzo mizernie wygląda McL, FI i Williams. ;) Choć ja nie wierzę, by u nich ten silnik działał tak dobrze. Niestety, ale upakowanie to też ważna sprawa... ;) Co zespół fabryczny, to fabryczny... ;)


avatar
chelsea 8

04.04.2014 19:46

0

Perez pracowity 40 okr ... tak jak myślałem dominacja Merców - tak jeszcze przynajmniej pare wyścigów bd ;p Ferdek znów 3 - co mnie cieszy jest szansa na walkę w wyścigu o ile znów nie zawali czasówki wysoko Massa widać że Wiliams sie podnosi po sezonie 2013 po GP Australii myślałem że Button i Magnunsen bd walczyć o zwycięstwa a pewnie MCL skończy na 4 miejscu ten sezon ;p


avatar
Nietoperz3

04.04.2014 19:55

0

jak mnie Massa cieszy!!!!!!!!! W tym roku jestem fanem Williams!!!!!


avatar
KowalAMG

04.04.2014 20:02

0

Jest rywalizacja i zacięta walka :) to mi sie podoba FERRARI blisko z pewnością Alonso powalczy z Rosbergiem a czołówka bedzie gonić :) wiec jest kilku kandydatów do wygranej a RICARDO przejął pałeczkę i daje baty koledze z zespołu Hmm ciekawe .. . Jutro zacięta walka o PP .


avatar
saint77

04.04.2014 20:13

0

@10. skoczek130 tzw. fabryczność nie ma tu nic do rzeczy. Jak Renault jeździło to było daleko za RBR. Gdzie był Mercedes w stosunku do McL przez kilka sezonów? Udało im się najlepiej zrozumieć nowe przepisy i zastosować to w praktyce. Natomiast RBR którego szczerze nie trawię miał pecha że jako dostawcę silnika ma Renault. Gdyby miał Mercedesa to znowu by paluch sztywno stał:)


avatar
mazur81

04.04.2014 20:17

0

Bolidy się rozkręcają. Najlepszy czas drugiego treningu w 2013r. to 1:34,154 (Kimi). Ham dziś wykręcił 1:34.325. Jeszcze kilka wyścigów i bolidy będą szybsze niż rok temu. Oczywiście duże znaczenie ma też układ toru i na pewno te z długimi prostymi będą lepsze dla tegorocznych bolidów.


avatar
kempa007

04.04.2014 20:44

0

15. mazur81 tylko w drugim trenignu dzisiaj bylo duzo chlodniej niz rok temu.


avatar
Skoczek130

04.04.2014 20:54

0

@saint77 - Renault od odejścia Alonso przestało się tak spinać. Merc spiął się na wyżyny - poza tym mają ogromne możliwości finansowe. W pełni zgadzam się z jednym - z silnikiem Merca RBR byłby bardzo mocny. Ich hamuje jedynie ten francuski badziew... ;)


avatar
Skoczek130

04.04.2014 20:55

0

W tym sezonie, kiedy weszły nowe jednostki, bycie fabryczną ekipą akurat mocno procentuje. W końcu trudno było oczekiwać, by ich klienci ich ograli... ;)


avatar
Skoczek130

04.04.2014 20:56

0

@KowalAMG - przestań trollować... ty czytasz to, co napiszesz?? ;) Jaka zacięta rywalizacja... ;)


avatar
Yogson

04.04.2014 21:13

0

13@ Jaka rywalizacja??? Chyba tylko miedzy kierowcami mercedesa, mają nieziemski bolid szybszy o sekundę od innych, ale jak już mercedes to wole Rosberga:) RBR ciagle brakuje szybkości ale mam nadzieje że powalczą z czołówką, i uporają się wkońcu z silnikiem bo poprostu brakuje im mocy, jak podkrecą to znów pewnie nie bedą mieścili się w normie spalania, pozostaje być tylko dobrej myśli, że coś wykombinują:)


avatar
KowalAMG

04.04.2014 21:54

0

Chłopaki nie próżnują ;) dobrze to wróży niech jeszcze trochę podominują w miarę zapewniając majstra i biorą sie za przyszły sezon i zrobią coś z wydechem może powróci utracona dusza KRÓLOWA SPORTÓW MOTOROWYCH .


avatar
mazur81

04.04.2014 23:32

0

@15 Kempa007 Hmm co prawda to prawda. Nie wziąłem pod uwagę, że dziś jeździli wieczorem. Gęstsze powietrze i już jest kilka kucy więcej.


avatar
Lannisterski

05.04.2014 02:00

0

Oczekuję z niecierpliwością kiedy największe objawienie tego sportu, w końcu otrzyma konkurencyjny bolid zdolny rywalizować na równi z niedoścignionym przez nikogo Mercedesem. Tytuł za ten sezon i pierwsze miejsce na podium należy się wyłącznie jedynemu i prawdziwemu Mistrzowi F1, Sebastianowi Vettelowi. Wyczekuje tego momentu, kiedy WELTMEISTER odbierze okupowane i niezasłużone przez Mercedesa pierwsze miejsca w kwalifikacjach i wyścigu.


avatar
Lannisterski

05.04.2014 02:02

0

Mistrzu, życzę ci powodzenia w dzisiejszych kwalifikacjach! Pole position i jazda po PIĄTEGO MAJSTRA !!!


avatar
jackos

05.04.2014 07:19

0

Nudy i tyle, nie ma ścigania. Przewaga w technologii rozdaje miejsca. Kierowcy się nie liczą w F1


avatar
KowalAMG

05.04.2014 07:55

0

Objawienie sie wypaliło i znudziło .


avatar
dafxf

05.04.2014 08:47

0

Lannisterski zaloz kapelusz kolego jak wychodzisz na otwarta przestrzen poniewaz jak Ci juz pisalem w innym poscie SLONCE wiosenne Ci nie sluzy. O jakim konkurencyjnym bolidzie Ty marzysz,,,,? O zeszlorocznym DOMINANTEM czy o takim w KTORYM lub na KTORYM mozna ...."cos"...ukryc? zmajstrowac.?


avatar
marekko

05.04.2014 09:46

0

ad 23;24Lennisterski-skoro nie potrafisz obiektywnie ocenić wyników kierowców to może,daj sobie spokój z komentarzami, Vettel jest tylko tak dobry na ile pozwala mu auto , nie ma najlepszego bolidu, nie ma MISTRZA, chyba że coś innego widzisz.


avatar
KowalAMG

05.04.2014 09:49

0

Trafne stwierdzenia chłopaki :)


avatar
Skoczek130

05.04.2014 10:47

0

@marekko - to tak jak z każdym kierowcą. ;) Zrozumcie, że @Lennisterski to troll... On specjalnie to robi, byście reagowali... ;)


avatar
saint77

05.04.2014 11:42

0

Lennisterski - to przecież dawny vincent pod każdym jego nickiem, który zmienia po tym jak go ignorują:)


avatar
Lannisterski

05.04.2014 11:56

0

28. To tobie brakuje obiektywizmu. Kim ty jesteś, żeby mówić, że Vettel nie posiada ani krzty talentu i wszystko zawdzięcza bolidowi. Jesteś tylko przykrym grubaskiem, który nic nie może zmienić, nawet w swoim własnym życiu, wypisując te steki bzdur w internecie. Vettel nigdy nie miał najlepszego bolidu, co najwyżej zgodzę się ze stwierdzeniem, że był on konkurencyjny na tyle, żeby miał szanse walczyć o tytuły mistrzowskie. Vettel nigdy nie posiadał takiej przewagi w bolidzie jak teraz posiada HAM i ROS a mimo to, pobił wszelkie rekordy w F1 i jest obecnie CZTEROKROTNYM Mistrzem świata w wieku 26 lat. Mercedes ma teraz niewyobrażalna przewagę a mimo to Vettel pokazał swój fenomenalny talent i zbliżył się w kwalifikacjach do HAM, kiedy mu zabrakło 0.050s, podczas gdy HAM samym bolidem miał przewagę nad każdą pozostałą osobą poza ROS o 1.5-2s Ja osobiście uważam, że w zeszłym sezonie i tak Mercedes miał najlepszy i najszybszy bolid w stawce a mimo to nigdy nie byli w stanie zagrozić Sebastianowi, który jest największym Mistrzem F1 w jej historii. To wymaga już niewyobrażalnej głupoty aby nie dostrzec jakim talentem został obdarzony Mistrz, jak bardzo poświęca się on dla swojej pracy i jak dużo osiągnął wyłącznie dzięki sobie. Dlatego, każdy kto zaprzecza talentowi SV jest tylko pseudofanem F1 a jego zdanie z uwagi na głupotę nie znająca granic jest nieistotne.


avatar
Krokiet

05.04.2014 12:16

0

@5 pomin Merca i masz z treningu 12 kierowcòw w 1 sekundzie...


avatar
RADAMANTHYSEK

05.04.2014 12:45

0

@32 Lannisterski Ten "talent" Vettela było najlepiej widać w zeszłym roku w GP Singapuru... Jak nie pamiętasz wyścigu to poszukaj sobie powtórki bo wtedy zobaczysz przepaść między maszynami RB, a resztą stawki . Wtedy Vettel przedobrzył i na starszym ogumieniu jechał 1,5 sekundy na okrążeniu szybciej,nawet od tego co miał nowiutkie oponki ( bynajmniej wśród kierowców F1 taka różnica nie wynika z samego talentu bo każdy z nich w dobrych bolidach potrafi wygrywać ) . Ba jak przeszukasz sobie jeszcze portal ( z okresu ubiegłorocznego GP Singapuru ) to zobaczysz ciekawe zdjęcia co pokazują, ze RB korzystał coś na wzór kontroli trakcji... Także nie mówmy tutaj o talencie ponieważ w tym sporcie 95 % to maszyna,a reszta to kierowca ( te 5 % teraz widać najwięcej u Alonso ). Nie mniej jednak Vettel zdobył 4 mistrzostwa świata i nie neguje mu, że potrafi jeździć bo potrafi, ale chciałbym by maszyny w tym roku były wyrównane ( liczę, ze ten sezon w końcu rozstrzygnie to jakim kierowcą jest Vettel ).


avatar
Skoczek130

05.04.2014 13:34

0

@RADAMANTHYSEK - to teraz tak mamy w przypadku Merca... ;) Bez bolid nie istniejesz, jeżeli wiesz, co mam na myśli... ;)


avatar
Lannisterski

05.04.2014 13:44

0

34. GP Singapuru to właśnie jeden z przykładów co Vettel potrafi zrobić mając podobny bolid do reszty stawki. Nie ma dowodów na stosoanie kontroli trakcji przez RBR. Równie dobrze ja moge powiedziec ze kazdy team oprocz rbr stosowal kontrole trakcji podczas gp singapuru a mimo to vettel i tak zwyciezyl w fenomenalny sposob. Jestes smieszny jesli chcesz oceniac talent Vettela na podstawie tego czy zdobedzie tytul w sezonie, w ktorym, jeden team ma przewage nad pozostalymi jeszcze tak wielka jak jeszcze nigdy do tej pory. Jest to wrecz absurdalnyi niesprawiedliwy tok myslenia, ktory ukazuje to jak nieobiektywna jestes osoba. Mimo to jestem pewny, ze Mistrz w tym sezonie siegnie po swoje piate z rzedu mistrzostwo, w pelni zasluzone wylacznie przez ciezka prace i talent.


avatar
KowalAMG

05.04.2014 14:51

0

Zapomnij że paluch wygra :) szczęście go opuściło z biegiem czasu co widać od pierwszego wyścigu x)


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu