Zespół Red Bulla podczas dzisiejszych kwalifikacji ponownie doświadczył problemów z czujnikiem przepływu paliwa. Tym razem problem pojawił się w bolidzie Sebastiana Vettela podczas pierwszej części sesji kwalifikacyjnej.
Jak podał serwis Autosport.com na początku kwalifikacji w bolidzie Vettela czujnik w ogóle przestał podawać informacje na temat przepływu paliwa. FIA w takim wypadku pozwoliła ekipie przejść na własny model obliczeniowy.Ekipa Christiana Hornera odmówiła komentarza w tej sprawie, jednak w dokładnym uzasadnieniu werdyktu Trybunału Apelacyjnego dotyczącego dyskwalifikacji Daniela Ricciardo z GP Australii wymienione zostały dwie możliwe przyczyny, dla których Red Bull notorycznie ma problemy z czujnikiem.
„Odkryliśmy i zidentyfikowaliśmy ten problem” mówił Fabrice Lom z departamentu układów napędowych FIA. „To problem, który jest już nam znany i wiemy, że ma wpływ na niezawodność czujnika.”
„Odkryliśmy, że uszczelka, o-ring w czujniku, nie toleruje składu chemicznego paliwa Total i jest uszkadzany przez nie, a to niszczy czujnik.”
Inną przyczyną możliwych problemów Red Bulla są modyfikacje czujnika wykonywane przez ekipy na własną rękę. Dyrektywa techniczna FIA od GP Hiszpanii zabroni jednak zespołom dokonywania takich zmian.
„Gdy zrobi się zdjęcie czujnika, ma on dwa połączenia, a niektóre zespoły, w tym Red Bull, usuwają je i wstawiają własne połączenia.”
19.04.2014 13:45
0
Z tego się robi naprawdę jedna wielka farsa. Zaspoły mogą modyfikować czujnik?! RBR powinien dostać kolejną dyskwalifikację i może wtedy nauczą się grać sportowo.
19.04.2014 13:51
0
Czy nie łatwiej się przyznać że Daniel jest szybszy? :-)))
19.04.2014 13:55
0
Chciałabym wiedzieć kim są te "niektóre zespoły". :]
19.04.2014 14:35
0
Pewnie po kilku okrążeniach wyścigu znowu pewnie dowiemy się, że w obu bolidach byków zepsuły się czujniki. Jednocześnie bolidy te dostaną dodatkowe 100 KM z cudownego nieznanego źródła.
19.04.2014 15:24
0
To juz wiemy dlaczego rbr jest tak mocny .
19.04.2014 15:31
0
a gdzie ty niby widzisz tę moc ?
19.04.2014 15:44
0
"FIA w takim wypadku pozwoliła ekipie przejść na własny model obliczeniowy. " I już wiadomo skąd 2 i 3 miejsce RBR w kwalifikacjach
19.04.2014 16:01
0
W moich oczach RedBull to straszni krętacze . Nie wiedzą co oznacza słowo fair-play. najwidoczniej nie moga się pogodzić z porażką i próbują wszystkiego . FIA powinna ich trochę bardziej utemperować bo kary pieniężne nic dla takiego zespołu jakim jest RBR nie znaczą .
19.04.2014 16:21
0
Wątpię, aby czujnik i własna metoda obliczania przepływu paliwa była dzisiaj decydująca. RBR odnotował dobre pozycje ponieważ mają bardzo dobrą aerodynamikę co pozwoliło na pewniejsze prowadzenie bolidów. Swoją drogą jeżeli wiedzą gdzie leży problem to sytuacja nie powinna mieć miejsca w kolejnym wyścigu.
19.04.2014 17:22
0
A świstak siedzi i zawija je w sreberka dziwne jest to ,ze tylko rbr ma kłopoty z czujnikiem FIA powinna to ponownie zbadać bo znowu idzie lewizna .. I teraz wykluczyć na min 3 wyscigi majstra .
19.04.2014 19:47
0
Coraz bardziej widać, jak wszyscy chcą na siłę zdusić RedBulla, nie ważne uczciwie, czy nie. Mamy w tym roku ograniczenie do 100 kg paliwa i ograniczenie przepływu chwilowego, obie te wartości są przez RedBull przestrzegane, więc znaleziono inny sposób na dokopanie ekipie z Milton Keynes.
19.04.2014 20:51
0
Root własnie w tym problem, że nie przestrzegają chwilowego przepływu. Nie byli wstanie tego udowodnić w czasie apelacji i nadal kombinują w tym zakresie zamiast się dostosować jak każdy inny zespół.
19.04.2014 21:28
0
Problem rozwiązany 2 i 3 miejsce w Q! Świetnie RBR sobie pogrywa. 11. Root Ale kto im chce dokopać? Przegrali sprawę i znowu zaczynają kombinować. 12. Aciej Wg. mnie to już za dużo... podczas testów ledwo okrążenie przejechali a teraz kombinują jak tu ugrać najwięcej jak się da. Zespoły powinny zareagować na takie oszustwa o FIA nie mówię bo im chyba to na rękę, nie wiem ale RBR nie potrafi chyba pogodzić się z tym, że są lepsi od nich na dodatek nie łamiąc regulaminu.
19.04.2014 23:49
0
Wszyscy widzę znawcy intryg RBR jakby siedzieli sami w paddocku i wiedzieli najlepiej...
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się