Pole position przed GP Wielkiej Brytanii na torze Silverstone w zmiennych warunkach pogodowych niespodziewanie wywalczył Nico Rosberg, który w ostatnich sekundach sesji wyprzedził Sebastiana Vettela i Jensona Buttona, któremu tor Silverstone w końcu zaczął przynosić szczęście.
Trzecia część sesji kwalifikacyjnej do GP Wielkiej Brytanii za sprawą warunków pogodowych miała wydawać się najbardziej przewidywalna, mimo drobnej mżawki. Ostatecznie okazała się równie nieprzewidywalna co pierwsza, w której odpadli kierowcy Ferrari i Williamsa.Do Q3 wszyscy kierowcy przystąpili od razu na oponach pośrednich, jednak wkrótce kolejni kierowcy informowali o deszczu w okolicy zakrętu Stowe. Nasilające się opady sprawiły, że kierowcy mieli mieć niewielkie szanse na poprawę swoich czasów. Lewis Hamilton przerwał swoją drugą próbę, od razu zjeżdżając do alei serwisowej podczas, gdy reszta stawki zdecydowała się dokończyć okrążenia. To co wydarzyło się w tabeli wyników pod koniec Q3 można nazwać tylko i wyłącznie cudem, który zaskoczył nie tylko kibiców ale także wytrawnych znawców tematu zasiadających w boksach zespołów.
Nico Rosberg zdecydowanie poprawił czas najszybszego do tej pory Hamiltona o blisko 3,5 sekundy, większość strat odrabiając właśnie w trzecim sektorze toru. Podobna sztuka udała się także Sebastianowi Vettelowi, Jensonowi Buttonowi, Nico Hulkenbergowi i Kevinowi Magnussenowi.
Hamilton kwalifikacje przed własną widownią zakończył na odległej, szóstej pozycji mimo iż na dwie minuty przed końcem sesji wydało się, że ma niemal zagwarantowane pole position. Za Brytyjczykiem uplasowali się jeszcze Perez, Ricciardo oraz Kwiat. Czołową dziesiątkę zamykał Jean-Eric Vergne.
Warunki pogodowe panujące na początku sesji kwalifikacyjnej przed GP Wielkiej Brytanii sprawiły, że wszyscy kierowcy po przejechaniu pierwszych pomiarowych kółek na oponach typu przejściowego, zdecydowali się założyć w końcówce Q1 pośrednie slicki. Sytuacja ta mocno namieszała w tabeli wyników.
Z dalszej rywalizacji o pole position obok Caterhama sensacyjnie odpadli kierowcy Ferrari i Williamsa. Świetnie za to wystąpili zawodnicy Marussia, którzy uzyskali czwarty (Binachi) i szósty (Chilton) czas.
Sytuacja powtórzyła się także w Q2, kiedy to kierowcy najpierw wyjechali na tor na zielonym ogumieniu Pirelli, aby swoje najlepsze czasy uzyskać na białej, pośledniej oponie typu slick pod koniec sesji. Najszybszy w tej części czasówki był Lewis Hamilton. Kierowcy Marussia mimo iż odpadli z rywalizacji wywalczyli wysokie 12 (Bianchi) i 13 (Chilton) miejsce.
Obok nich do czołowej dziesiątki nie przeszli: Grosjean, Gutierrez, Maldonado i Sutil, który już w Q1 pogrzebał swoje szanse, zakopując się w jednej ze żwirowych pułapek znajdujących się na torze.
05.07.2014 15:14
0
Coś było nie tak z czasami sektorów czy oni rzeczywiście odrobili do Hamiltona 4,5 sekundy w ostatnim sektorze? Przecież po drugim sektorze Vettel tracił 2,5 sekundy a jest prawie 2 przed Hamiltonem! ?
05.07.2014 15:14
0
super kwalifikacje bo mokro, jutro bedzie ciekawie. przewaga mercedesa na suchym ciagle ogromna.
05.07.2014 15:14
0
Już nie mogę doczekać się wyścigu. Jak Lewis wygra będzie przeszczęśliwy. Zasługuje na to, ma wsparcie, bolid i determinację, by w końcu ograć Rosberga. Ale po P6 nie wiem, choć nigdy nie wiadomo. Marussia świetnie, nareszcie dają radę. A w Ferrari jak zawsze. Tylko Caterhamy były za nimi. Nie rozumiem, dlaczego Torro Rosso nie wyjechało pod koniec, Kvyat miał nawet dobre kółka. No i Guttierez: kto go dał do F1? Masakra, ale chociaż jest ktoś kto nie zanudza i robi kraksy. Brawo Hulkenberg i Button. Oby jutro pogoda była taka sama, ale w Wielkiej Brytanii nic nie wiadomo.
05.07.2014 15:17
0
@1 Jero bo w 3 sektorze bylo juz calkiem sucho a jak hamilton jechal wczesnie to w trzecim sektorze najbardziej lalo. GO VETTEL !
05.07.2014 15:17
0
Hamilton wychodzi na największego frajera sezonu. Szkoda tylko, że po tym wyścigu mistrzostwa są już właściwie skończone, miałem nadzieję, że będą się w mercu dorzynać do ostatniego wyścigu.
05.07.2014 15:17
0
No takich kwalifikacji to jeszcze w tym roku nie było. Ja się za to cieszę z 3 pozycji Jensona, choć zdaję sobie sprawę, że utrzymać to jutro będzie niezwykle trudno. Dobrze, że rozchwytywany Hamilton skończył słabo, a o dziwo nie martwi mnie dobra pozycja VET. Jutro będzie ciekawy wyścig...
05.07.2014 15:18
0
Według mnie powinni to bardzo dokładnie sprawdzić czy nie było żadnego błędu bo to chyba trochę nie realne było
05.07.2014 15:18
0
@1 też mnie to ździwiło
05.07.2014 15:18
0
Brawo Hamilton mogłeś walczyć do końca, a tak dostałeś lanie od Niemca na swojej ziemi :) jutro bedzie ciekawie ale i tak mercedesy bedą na 2 pierwszych pozycjach. I mam nadzieje że Nico wygra
05.07.2014 15:19
0
coś mi się nie zgadzało ale ogólnie najlepsze q w tym roku tylko już więcej nie obejrze na polsacie!! w Rtl fachowcem jest Niki Lauda czemu nasi nic nie mogą takiego ogarnąć!!
05.07.2014 15:20
0
E tam ja mam nadzieje że mercedesy nie dojadą :)
05.07.2014 15:21
0
rokosowski Ty wogóle znasz Lewis'a bo wydaje mi się, że kompletnie nic nie wiesz o F1, mercedesach i Hamiltonie w Austrii z 9 miejsca startował i ostatecznie mercedes zrobił dublet a Lewis i tak już raz dogonił tego rosberga i czemu tym razem miało by mu się nie udać?/
05.07.2014 15:22
0
jak Lauda ściąga czapke i gratuluje ROS to coś znaczy
05.07.2014 15:24
0
Ech i jak tu obstawiać? Jak popada to kurde tak sie to pomiesza, że głowa mała, choć na suchym też to jest możliwe. Jak popada deszcz, rosną szanse RedBulla. Nie żebym miał coś do Hamiltona, ale cieszy mnie jego słabszy wynik, bo zawsze niepowodzenia najbardziej rozchwytywanych gwiazd czy to w F1, czy w piłce nożnej czy gdzieś indziej jakoś mnie cieszą, bo lubię niespodzianki. Ferrari to jakaś parodia teamu F1, czego im brakuje? Niech sprowadzają Brawna, to może skończą sie te wieczne kompromitacje. Fajnie że McLaren dobrze pojechał, ale będzie cholernie ciężko utrzymać ten wynik. Myślę, że P5, P6 jest w ich zasięgu, ale nie więcej. Rosberg wygra wyścig lub P2, a już na pewno będzie przed Hamiltonem i wtedy chyba zakończy się walka o tytuł, bo Nico ma trochę wiecej oleju w głowie i nie jest taki nerwowy.
05.07.2014 15:25
0
5@ Zgadzam się z tobą w 100% Hamilton to zwykły burak dziś to tylko potwierdził jak specjalnie jechał wolno przed Nico, prawdziwi mistrzowie niegdy nie opuszczają i walczą do końca, Hamilton mistrzem nie jest, nie był i nie będzie bo tego nie potrafi, już myślałem że bedzie kopał bo swoim bolidzie ze złości;)
05.07.2014 15:25
0
Myślałem, że Hamilton się zmienił, ale to się stało tylko na chwilę. Dalej za bardzo się napala i przez to traci. W tym roku mistrz jest zarezerwowany dla Rosberga.
05.07.2014 15:27
0
Ma ktoś może stronkę z czasami poszczególnych sektorów z Q3 dla każdego kierowcy? Jestem ciekaw wyników
05.07.2014 15:29
0
niech pada jutro będzie ciekawie mi nie zależy żeby ktoś kogós dogonił tylko żeby wyścig był ciekawy
05.07.2014 15:30
0
Gratulacje dla pierwszej trojki :) Nico dal pokaz tego, ze zasluguje na majstra , Vettel nie na marne ma cztery mistrzostwa i dzisiaj to udowodnil . Lewis za szybko odpuszcza moze tego zalowac na koniec sezonu . Kto dzisiaj odpuscil zapacil za to wysoka cene odpadajac, lecz maja swieze komplety opon. Jutrzejszy wyscig bedzie bardzo emocjanujacy.
05.07.2014 15:31
0
w trzecim najwiekszy zysk byl pod koneic. ALe Hamilton juz w pierwsyzm zstracił sekundę, a w drugim zupełnie odpuścił i zjechał do boksów... reszta cały czas cisnęła i wywalczyła swoje :) Niesamowite- na poczatku myslalem ze LT sie zepsul, albo sedziowie cos poszaleli...
05.07.2014 15:32
0
No właśnie, stracił Ham sekundę w pierwszym, a gdyby pojechał do końca to odrobiłby w ostatnim ok. 5 skoro Seb odrobił 4.5! Za szybko się poddał, trza było cisnąc do końca
05.07.2014 15:34
0
Ale jest Webber
05.07.2014 15:36
0
Przeciez ten 3 sektor to jakis absurd nie wierze ze nagle 3-4 sekundy szybciej pojechali..Trzeba dokladnie to sprawdzic bo to jest conajmniej dziwne Hamilton z pierwszego nagle na 6 bardzo niesprawiedliwe chociaz Hamilton ma tą 3 linie co ma powiedzieć Ferrari i Wiliams.Teraz czekamy czy bedą te czasy dokladnie sprawdzone czy nie bylo zadnych błedów.
05.07.2014 15:37
0
Na SkySportsToto Wollf mówił podobno przez radio Lewisowi, że jeśli sądzi, że nie da rady pojechać szybciej to niech przepuści Nico, aby pojechał swoje kółko.
05.07.2014 15:39
0
Niech mnie ktoś obudzi, bo ja chyba śnię! Ja nie wiem, czy Rosberg jest tak dobrym zawodnikiem, czy po prostu ma tyle szczęścia? Kurcze no, szkoda że Hamilton znów będzie musiał się przebijac do przodu!
05.07.2014 15:40
0
Na silverstone wyszło dzisiaj niezłe widowisko ale sportu w tym nie było jakoś wiele, przypadkowe wyniki, które nie mają zbyt wiele wspólnego z siłą zawodników czy samochodów. Mi się takie rzeczy nie podobają tak jak nie podoba mi się uatrakcyjnianie wyścigów przez FIA.
05.07.2014 15:42
0
rokosowski hah mistrzostwa są skonczone chyba 1 sezon formułe ogladasz w doadtuk ostatni wyscig podwojbne punkty i jak ozna mowic ze mistrzostwa skonczone po kwalifikacjach jeszcze takich ktorych rzadzila i dzieliła pogoda
05.07.2014 15:44
0
28@ ma po prostu dobre auto i jedzie do końca
05.07.2014 15:46
0
@24 nie tylko na Sky na Rtl to też pokazali
05.07.2014 15:49
0
@kakuta44. Co to za mistrz, który chce czekać do ostatniego wyścigu, który nie wiadomo dlaczego jest punktowany podwójnie. Cały sezon jest na udowodnienie swojej wyższości. Hamilton lubi tak porównywać siebie do Senny ale tamten nie odpuszczał ścigania się a Anglik co dzisiaj zrobił?
05.07.2014 15:53
0
niektórzy mówią że sportu dzisiaj było niewiele, to się pytam gdzie sport był?? piękne Q dawno takich przecież nie było
05.07.2014 16:11
0
Tak to jest, jak mamy ogromne dysproporcje w warunkach na poszczególnych częściach toru. Być może jest to związane z asfaltem, albo też odpływem. Hamilton przejechał się i to mocno. Cieszy mnie układ na starcie i mam nadzieje, że takie podium dojedzie do mety. :))
05.07.2014 16:18
0
Kurde, devious napisał pod quotami po GP Brazylii 2013, że większość osób skończy psioczyć na Vettela gdy temu nie będzie wszystko szło tak gładko. Wtedy byłem w redakcji - więc trzeba było utrzymać obiektywizm. Ale kurde, devious miał rację i dziś mogę z czystym sumieniem i sercem powiedzieć, że po raz pierwszy kibicowałem Vettelowi.. Fajny grid, mam nadzieję, że jutro będzie takie podium.
05.07.2014 16:19
0
Ile jeszcze upokorzeń trzeba żeby Ferrari się obudziło? (jeśli to w ogóle się wydaży?)
05.07.2014 16:20
0
Sorry... "wydarzy" niestety nie da się poprawić posta
05.07.2014 16:31
0
Rosberg ma szanse być mistrzem, a Hamilton już był i taka jest między nimi różnica. Lauda, Wolff i pozostali naturalnie i bez oszukaństwa chętniej pomogą Rosbergowi i mnie to nie dziwi (pomijając wątek narodowościowy). Dodatkowo muszę przyznać, że Mercedes "na fali" wygląda o niebo lepiej od RBR z ich pompowanym mistrzem. Co do pozostałych, to nic nowego. Mniejsze lub większe błędy taktyczne.
05.07.2014 16:33
0
i znów ból głowy z typowaniem xD
05.07.2014 16:42
0
Kiedy zrozumiecie że wychodzi jak na dłoni że Rosberg jest 100 razy lepszy od Hamiltona który sobie nie radził ani w McLarenie i Mercedesie. Nie rozumiecie że Hamilton to PR szopka ? Mercedes na nikogo nie stawia w przeciwnym razie Hamilton nie byłby najlepiej opłacanym zawodnikiem w F1. Litości pseudoznawcy
05.07.2014 16:47
0
@38 Jakby Rosberg był Afro-Europejczykiem, to też byś go tak hejtował.
05.07.2014 17:01
0
@silvestre1 - kierowcy Merca mają jeszcze łatwiejszą robotę - właściwie walczą tylko ze sobą, bo faktycznych rywali nie posiadają... ;)
05.07.2014 17:47
0
Jutro pogoda tak jak dzisiaj odegra bardzo ważną rolę . Niestety postawa strategów w Ferrari i Wiliamsie była po prostu powalająca... Mam nadzieję, że jutro los się odwróci i Ferrari powalczy w tym wyścigu o punkty. Chociaż start w końca stawki mówi wszystko, jednak jestem dobrej myśli jeżeli chodzi o tempo (Fernando) na suchym - oby strategia podczas wyścigu nie zaważyła o pozycji na mecie.
05.07.2014 19:01
0
@39 Wyjdź chłopie i nie wracaj tutaj. Nie masz nic do powiedzenia. Żałosny argument.
05.07.2014 19:23
0
@Skoczek130. Było kwestią czasu dogonienie Mercedesa. Jak widać opluwane silniki renaulta w boskiej czterokółce Red z bólem wcale gorsze nie są. Ja pamiętam zapowiedż, że ten sezon to rozwój, błedy i więcej teoretyki i dawnych przyzwyczajeń a mniej ścigania i tak faktycznie jest. Potencjalni rywale Mercedesa właśnie dochodzą do głosu i po wakacjach mam nadzieję obejrzeć jakiś wyścig, czego i Tobie życzę.
05.07.2014 20:14
0
W życiu bym nie przypuszczał, że doczekam się kwalifikacji, w których najlepszym bolidem napędzanym silnikiem Ferrari okaże się Marussia. Wyniki naprawdę dość zaskakujące, ale obawiam się, że i tak będą 2 Mercedesy na podium. Wierzę w Hamiltona, bo to dobry kierowca, tylko że ma słabą psychikę.
05.07.2014 21:27
0
Czy kogoś czasem nie cofają teraz na starcie za niebezpieczny wyjazd z pit lane z Austrii? Bo wydaje mi się, że był ktoś taki, ale nie pamiętam kto.
05.07.2014 22:00
0
@45 Gutierreza o 10 pozycji.
05.07.2014 22:14
0
Kempa007 ten cud to miałeś na myśli J .Buttona i pozycje Ferrari .Ale spokojnie jutro bardzo szybko się wszystko przetasuje .Alonso i Massa już po starcie mogą pokazac się w pierwszej dyszce .
05.07.2014 23:05
0
@silvestre1 - póki co Merc nadal jest wyraźnie z przodu. Ale po wakacjach trzymam Cię za słowo. :))
06.07.2014 01:01
0
Liczę na Buttona. Zasługuje na zwycięstwo, zwłaszcza teraz w tym wyścigu.
06.07.2014 01:02
0
I może w końcu Hulkenberga zobaczymy na podium.
06.07.2014 01:54
0
38@ Większych bredni ostatnio nie widziałem, poważnie. Rosberg jedyne co pokazuje w tym sezonie to wielkie szczęście, nie umiejętności. Gdyby nie awarie Lewisa nie z jego winy byłby o niebo wyżęj w generalce od Niemca. To Hamilton zawsze "tańczy" po torze i bije rekordy. To Hamilton wykręcał dzisiaj lepsze czasy od Rosberga, co było pokazane przez większą część Q3. Pozwole sobie nie wypisywać osiągnieć tych obu kierowcy z przed lat i nie pisać kto o mały włos nie został najmłodszym mistrzem świata :) Mam nadzieje, że twój brak inteligencji pozwoli na zrozumienie tego co napisałem powyżej. Pozdrawiam
06.07.2014 10:21
0
51. Kii Masz całkowitą rację! 8 podiów z rzędu jest ewidentnie dowodem na to, jakim Rosberg jest szczęściarzem i beztalenciem!
06.07.2014 10:27
0
51. Kii ROS - 1 HAM - 2 = Rosberg jest szczesciazem a Hamilton mial pecha HAM - 1 ROS - 2 = Rosberg nie dorownuje Hamiltonowi Rosberg rok temu mial wiecej awarii to mial pecha Hamilton w tym roku ma ich wiecej wiec Merc faworyzuje ROS Zaklamanie samo w sobie, az szkoda czytac takie bzdury
06.07.2014 10:58
0
@52. W tym sezonie to bolid jest najważniejszy, nie umiejętności. Mercedes zrobił tak fantastyczny bolid że trudniej byłoby nie dojechać na podium niż na nim być. Do tego Rosberg jest w tym sezonie faworyzowany przez zespół to co napisał kolega wyżej i co można stwierdzić po wolniejszych pit-stopach Hamiltona oraz lepszych strategii dla Rosberga dotyczących opon na pierwszych wyścigach. Nie umiejętności a bolid robią z Ciebie zawodnika, żywym na to dowodem jest właśnie Rosberg.
06.07.2014 11:15
0
54. Kii O co Ci człowieku chodzi z tymi pit stopami skoro sam Hamilton mówił, że źle się w boksach ustawiał, nie ma wcale takiej dużej różnicy w pit stopach na korzyść Niemca jak opowiadasz tylko, że widzieć tego nie chcesz bo twój ulubieniec sam zaczął pękać.
06.07.2014 11:22
0
@kii bolid w ostatnich sezonach to rzeczywiscie polowa sukcesu. Z ta roznica, ze w obecnym karty rozdal mercedes jako dostawca najlepszego silnika. Do tego ma kapitalny duet kierowcow, ktory zgarnia prawie wszystkie laury. Ktory z kierowcow jest lepszy, trudno powiedziec. Kibicuje Hamiltonowi ale musze powiedziec, ze Rosberg moze z nim wygrac. Bo raz, ze ma wiecej szczescia a dwa ze jest bardziej regularny w wynikach. Czy zespol faworyzyje Niemca? Nie mysle - to pogorszyloby atmosfere w zespole a tego chyba nikt w Mercedesie nie chce.
06.07.2014 12:50
0
Aha, lepiej pokazać powtórkę meczu siatkówki niż na żywo wyścig...
06.07.2014 12:52
0
może w koncu usmiechnie sie los do vettela zasluguje na wygrana bo cviagle ma peche i faworyzuja ricciardo w redbulu
06.07.2014 13:17
0
vettel musi wygrać
06.07.2014 13:47
0
kolega mnie zle zrozumial, chodzilo mi o to, ze niektorzy widzac porazke HAM zwalaja wszystko na inne czynniki a ROS na faworyzowanie
06.07.2014 14:23
0
56. pjc " Czy zespol faworyzyje Niemca? Nie mysle - to pogorszyloby atmosfere w zespole a tego chyba nikt w Mercedesie nie chce. " dokladnie tak samo mysle
06.07.2014 14:57
0
Może komentarz @38 jest dla niektórych trochę prowokacyjny, nie mniej z kolei @39 po raz kolejny żałośnie i bezpodstawnie oskarża innych o rasizm. Zdecydowanie zasługuje już na bana.
06.07.2014 16:18
0
@pjc - w przypadku kierowców Merca to pełen sukces. Nie zrozum mnie źle, ale ich pojazd jest po prostu w innej lidze. Więc nie ma tu nawet mowy o rywalizacji - rywalizują to kierowcy z tyłu ze sobą - z RBR, Ferrari, Williamsa itd. Merc, a właściwie jego kierowcy, walczą tylko ze sobą. ;] Dominacja Vettela, a raczej jego bolidu jest niczym w porównaniu z W05. Tu nawet nie ma kontaktu rywali ze "srebrnymi strzałami"... ;) Ten sezon jeszcze bardziej pokazuje, ile znaczy bolid... ;)
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się