WIADOMOŚCI

Ferrari pozostaje przy zawieszeniu typu pull-rod?
Ferrari pozostaje przy zawieszeniu typu pull-rod?
Magazyn Autosprint podał, że zespół Ferrari nie zamierza rezygnować z konstrukcji przedniego zawieszenia typu pull-rod.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Oznacza to, że mimo problemów z osiągami bolidu, ekipa z Maranello będzie korzystała z tego typu zawieszenia już czwarty rok z rzędu.

Przednie zawieszenie typu pull-rod pojawiło się niespodziewanie w Ferrari w sezonie 2012. Wcześniej tego typu rozwiązanie było stosowane jedynie przez zespół Minardi w 2001 roku.

System pull-rod pozwala obniżyć środek ciężkości bolidu oraz pozwala na poprowadzenie nisko nosa bolidu jednak ma również swoje wady, głównie związane z reakcją auta na ustawienia.

Kimi Raikkonen w sezonie 2013 za kierownicą Lotusa błyszczał, jednak gdy przyszło mu zmierzyć się z Fernando Alonso w Ferrari, niemal cały czas narzekał na przednią część swojego bolidu i sromotnie przegrał rywalizację z kolegą.

Zdaniem włoskiego serwisu nowe Ferrari projektowane pod nazwą kodową 666 również będzie korzystało z systemu pull-rod.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

12 KOMENTARZY
avatar
Greek

06.01.2015 09:00

0

To będzie szatańska maszyna :D


avatar
bartek2155

06.01.2015 09:53

0

Szatan zaczął się nimi interesować :D


avatar
radidos

06.01.2015 10:12

0

CIEKAW JESTEM TEGO SEZONU. MAM NADZIEJĘ, ŻE W KOŃCU SIĘ OBUDZĄ. NAJWIĘKSZA ZAGADKA TO VETTEL W ZESPOLE. CIKEAW JESTEM CZY GODNIE ZASTĄPI FERNANDO.


avatar
wons

06.01.2015 11:28

0

Kolejny sezon Ferrari pod wielkim znakiem zapytania , niestety ale dosyć późne zmiany na szczeblu administracyjnym i inżynieryjnym raczej nie wróżą nic dobrego na ten rok , chociaż chciałbym być w błędzie :)


avatar
bartexar

06.01.2015 11:49

0

Robią auto pod Vettela. Bo szczerze wątpię żeby Raikkonen nie protestował. Swoją drogą jeżeli mogą wybierać między push a pull-rod, to czemu nie można robić jednego auta takiego a drugiego innego? To chyba nic strasznego.


avatar
Skoczek130

06.01.2015 12:30

0

"Miota nim jak szatan" - mówi komentator po uślizgach tylnej osi Kimiego i Seby... ;)


avatar
ZaQus

06.01.2015 13:15

0

A ja Wam mówię, że Ferrari bedzie 2 w generalce.


avatar
RyżyWuj

06.01.2015 14:49

0

Czyli zapowiada się total failure. Zamiast BEAST-666 będzie F41L. Nic dziwnego, że Papież i Kościół Katolicki kibicują od lat Mercedesowi. Ciężko sobie wyobrazić, żeby papa mobile pochodziło ze stajni szatana.


avatar
Greek

06.01.2015 15:29

0

@6.Skoczek Fin byłby zachwycony, w końcu zamiast podsterowności miałby nadsterowność :)


avatar
fanAlonso=pziom

06.01.2015 16:02

0

a jeszcze niedawno jeden bajkopisarz wspominał że pull-rod robione było pod ALO i jak on odejdzie to Ferrari przestawi się na push-rod, kolejna teoria upada z upływem czasu zapewne nie ostatnia


avatar
FanRosbergaBC

06.01.2015 16:53

0

Dziwnie postępują... już mogę obstawić wyniki Fina w zbliżającym się sezonie. Vettel raczej też woli standardowe zawieszenie, więc zupełnie nie zrozumiałe posunięcie Ferrari, czyżby ich konstrukcja, ponownie miałaby być do bani? Wszystko na to wskazuje, nie zastosują innego rozwiązania bo brakuje im czasu i większość robią na zasadzie kopiuj wklej - z e wczesniejszego bolidu.


avatar
jaga

07.01.2015 10:38

0

A ja odbiegne od tematu i powiem tak zeby w Ferrari jeżdził Kubica i Alonso to ten zespół już dawno miałby bolid mistrzowski .Ale niestety Robert nie widzi juz szansy na powrót do F1 a Alonso miał już dosyć tego i opuśćił zespól który dawał mu jeżdżące gówno . I nie ma co się oszukiwać Vettel i Raikkonen nie przywrócą Ferrari świetlnośći tylko jeszcze bardziej pogrążą ten zespół. .


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu