WIADOMOŚCI

Ferrari nie będzie korzystało z krótkiego nosa
Ferrari nie będzie korzystało z krótkiego nosa
Zespół Ferrari nie planuje projektować krótkiej wersji nosa dla swojego bolidu mimo iż wiele aut z czołówki wyposażonych jest w takie rozwiązanie.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Zarówno Mercedes, jak i Williams w tym roku zdecydowały się na krótką wersję nosa, podczas gdy Red Bull od dłuższego czasu zapowiada wdrożenie ultrakrótkiej wersji tego elementu, która powinna zadebiutować podczas weekendu pod Barceloną.

Przygotowywane przez ekipę z Maranello poprawki na pierwszy europejski wyścig sezonu, zdaniem włoskiego Autosprintu, nie będą skupiały się wokół skracania relatywnie długiej konstrukcji nosa SF15-T.

„Pod Barceloną w Ferrari nie zobaczymy skróconego nosa mimo iż wszystkie zespoły sprawdzały takie rozwiązanie” pisał Roberto Chinchero.

Dziennikarz podał, że zarówno Kimi Raikkonen, jak i Sebastian Vettel niezależnie pozytywnie wypowiadają się o wydłużonej konstrukcji nosa, więc inżynierowie w Maranello nie skupiali swojej uwagi na ingerencji w tej części auta.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

3 KOMENTARZE
avatar
wobz

07.05.2015 08:15

0

nie to nie


avatar
dexter

07.05.2015 09:15

0

Jesli Ferrari tak zadecydowalo to trzebach ich decyzje zaakceptowac. Pytanie tylko czy taka konfiguracja planowana byla od samego poczatku? Wydaje mi sie, ze podczas zimowych testow w Barcelonie bylo cos innego planowane. Ogolnie mowiac nowy nos to nie jest prosta rzecz, poniewaz ta czesc musi byc homologowana, przejsc testy zderzeniowe (zarowno wewnatrz przedsiebiorstwa jak i oficjalne testy FIA- a tych podejsc moze byc wiele). Zmiana nosa oznacza takze zmane konceptu przedniego skrzydla, pakietu aero (poniewaz strugi powietrza musza byc inaczej przeprowadzane), nawet tylnej czesci bolidu. Zaleznie od tego jak bolid jest zaprojektowany, w ktorym miejscu znajduje sie przednia os tzn. w ktorym miejscu lezy srodkowa linia przedniej osi w odniesieniu do sekcji A-A (przednia czesc Chassis), gdzie bedzie brakowac centymetrow, itd. itp. - Takie czy inne czynniki z pewnoscia moga ulatwic albo utrudnic zadanie, poniewaz czym bardziej os przesunieta bedzie do tylu, tym mniejsza bedzie dostepna strefa zgniotu. Wszystko ma swoje wymiary. Wazne jest, aby posiadac wystarczajaca ilosc masy karbonowej ktora potrzebna jest do rozproszenia energii w czasie uderzenia. Podczas zderzenia czolowego Chassis nie moze zostac naruszone. Tutaj mozna prace doktorskie pisac - dlatego nie jest to takie latwe.


avatar
dexter

07.05.2015 09:19

0

Edit: trzeba


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu