WIADOMOŚCI

Pirelli otrzyma dedykowane testy opon
Pirelli otrzyma dedykowane testy opon
Podczas GP Singapuru światło dzienne ujrzały decyzje podjęte przez włodarzy z Grupy Strategicznej F1.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Oprócz ważnego dla małych ekip ograniczenia kosztów silników, zadowolona może być także firma Pirelli, która w końcu oficjalnie otrzymała zgodę na dedykowane testy swojego ogumienia.

Włoski producent od dłuższego czasu domaga się porządnych testów opon, aby jak najbardziej zminimalizować ryzyko pomyłki i wpadki wizerunkowej jaka od czasu do czasu przytrafiała się oponom Pirelli.

Zespoły F1 wraz z FIA i FOM podjęły decyzję iż Pirelli po ostatnim wyścigu sezonu w Abu Zabi otrzyma dwa dni dodatkowych testów gładkich opon oraz dwudniową sesję testową w styczniu na torze Paul Ricard, która będzie przeznaczona na testy deszczowego ogumienia.

Zespoły w poniedziałek debatowały także nad żądaniem Pirelli co do testów w trakcie sezonu 2016, mających przygotować opony na sezon 2017.

Od sezonu 2017 szerokość opon tylnej osi będzie wynosić 425 mm, a przedniej 325 mm, co odpowiednio daje 100 i 80 mm więcej niż obecnie.

Paul Hembery w jednym z wywiadów zażądał wręcz od ekip przeznaczenia aż 18 dni testowych w formie sześciu trzydniowych sesji.

Zespoły nie zdecydowały się przyjąć takiej opcji, ale zaproponowały kompromis w postaci dwóch czterodniowych sesji testowych w trakcie sezonu.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
Root

18.09.2015 18:37

0

Zupełnie nie rozumiem ograniczeń w testowaniu ogumienia. Firma produkująca opony powinna mieć możliwość ich testowania z zespołami w takiej ilości jaka jest potrzebna, aby opony były bezpieczne, natomiast jeśli chodzi o testowanie osiągów i zużywania się poszczególnych typów opon, to można to robić nie wsiadając nawet do bolidu.


avatar
istrii

19.09.2015 07:06

0

Nie rozumiem. Jest zgoda na testowanie ogumienia w celu zmniejszenia awaryjności. Całkowity zakaz testowania awaryjnych jednostek napędowych. Przestaną wybuchać opony, zaczną eksplodować silniki.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu