WIADOMOŚCI

Toro Rosso szuka przyczyny usterki
Toro Rosso szuka przyczyny usterki
Zespół Toro Rosso cały czas szuka przyczyny dwóch niemal identycznych awarii ogumienia, które totalnie pokrzyżowały mu piątkowe przygotowania na torze w Abu Zabi.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Daniił Kwiat stracił pełne dwie sesje treningowe po tym jak w każdej z nich na samym początku w podobny sposób przebijał lewą tylną oponę.

W związku z tym iż wiele wskazywało na problem konstrukcyjny, ekipa zdecydowała się w drugim treningu zatrzymać w garażu również Carlosa Sainza.

Zespół z Faenzy nie pierwszy raz w tym sezonie ma problemy z ogumieniem, a obecnie próbuje znaleźć rozwiązanie dla dzisiejszych. Problemy z przebijaniem opon miał w tym roku również zespół Williamsa, który swego czasu eksperymentował z nowymi kanałami chłodzącymi hamulce.

„Po dwóch awariach tylnej obręczy w bolidzie Daniiła, zdecydowaliśmy o nie wypuszczeniu na tor również Carlosa, gdyż jeszcze w stu procentach nie zrozumieliśmy w czym tkwi problem” mówił Franz Tost, szef zespołu.

„Przez noc będziemy ciężko pracować razem z inżynierami w Faenzie i liczymy, że uda nam się rozwiązać do jutra ten problem.”

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
dexter

26.11.2016 08:51

0

Za pierwszym razem producent Pirelli potwierdzil ze powod nie lezal po stronie opony. Jest kilka mozliwosci a) zawsze mozliwe jest ze jakies ostre czesci carbonowe, cos z karoserii albo kraweznik moze spowodowac uszkodzenie opony. W Abu Dhabi szczegolnie w srodkowym pasazu (zakret 12 -14) krawezniki sa relatywnie wazne, poniewaz tutaj mozna duzo czasu nadrobic. b) podobnie uszkodzona opona byla w tym roku tematem w F1. Normalnie (to tylko takie gdybanie, bo bez dokladnych danych czlowiek nie moze nic ocenic), ale zwykle taka usterka nie bedzie spowodowana tym ze zawieszenie gdzies w ktoryms miejcu bedzie ocierac albo kawalek jakiejs oslony czy plyty tylnego skrzydla przebije opone. Zwykle takie uszkodzenie spowodowane moze byc zlym chlodzeniem hamulcow = rozgrzaniem felgi. W dzisiejszych czasach uklad hamlcowy wykorzystywany jest do tego aby uzyskac odpowiednia temperature opony. Sek w tym, ze w sytuacji gdy cos pojdzie nie tak to szybko mozna opone doslownie „ugotowac“ i takim sposobem uszkodzic. Taka jest teoria. Jesli teoria sie nie potwierdzi, to wtedy Jo Bauer jako Delegat Techniczny FIA bedzie musial przyjrzec sie dokladniej co w bolidzie Toro Rosso zostalo ewentualnie zmienione, przebudowane czy naprawione.


avatar
dexter

26.11.2016 09:25

0

A propos Kwiata. - sluchajac radia mozna bylo w glosie zawodnika wyczuc jak serce krotko zsunelo mu sie do spodni... Dobrze ze nigdzie nie uderzyl.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu