Zespół Toro Rosso cały czas szuka przyczyny dwóch niemal identycznych awarii ogumienia, które totalnie pokrzyżowały mu piątkowe przygotowania na torze w Abu Zabi.
Daniił Kwiat stracił pełne dwie sesje treningowe po tym jak w każdej z nich na samym początku w podobny sposób przebijał lewą tylną oponę.W związku z tym iż wiele wskazywało na problem konstrukcyjny, ekipa zdecydowała się w drugim treningu zatrzymać w garażu również Carlosa Sainza.
Zespół z Faenzy nie pierwszy raz w tym sezonie ma problemy z ogumieniem, a obecnie próbuje znaleźć rozwiązanie dla dzisiejszych. Problemy z przebijaniem opon miał w tym roku również zespół Williamsa, który swego czasu eksperymentował z nowymi kanałami chłodzącymi hamulce.
„Po dwóch awariach tylnej obręczy w bolidzie Daniiła, zdecydowaliśmy o nie wypuszczeniu na tor również Carlosa, gdyż jeszcze w stu procentach nie zrozumieliśmy w czym tkwi problem” mówił Franz Tost, szef zespołu.
„Przez noc będziemy ciężko pracować razem z inżynierami w Faenzie i liczymy, że uda nam się rozwiązać do jutra ten problem.”
26.11.2016 08:51
0
Za pierwszym razem producent Pirelli potwierdzil ze powod nie lezal po stronie opony. Jest kilka mozliwosci a) zawsze mozliwe jest ze jakies ostre czesci carbonowe, cos z karoserii albo kraweznik moze spowodowac uszkodzenie opony. W Abu Dhabi szczegolnie w srodkowym pasazu (zakret 12 -14) krawezniki sa relatywnie wazne, poniewaz tutaj mozna duzo czasu nadrobic. b) podobnie uszkodzona opona byla w tym roku tematem w F1. Normalnie (to tylko takie gdybanie, bo bez dokladnych danych czlowiek nie moze nic ocenic), ale zwykle taka usterka nie bedzie spowodowana tym ze zawieszenie gdzies w ktoryms miejcu bedzie ocierac albo kawalek jakiejs oslony czy plyty tylnego skrzydla przebije opone. Zwykle takie uszkodzenie spowodowane moze byc zlym chlodzeniem hamulcow = rozgrzaniem felgi. W dzisiejszych czasach uklad hamlcowy wykorzystywany jest do tego aby uzyskac odpowiednia temperature opony. Sek w tym, ze w sytuacji gdy cos pojdzie nie tak to szybko mozna opone doslownie „ugotowac“ i takim sposobem uszkodzic. Taka jest teoria. Jesli teoria sie nie potwierdzi, to wtedy Jo Bauer jako Delegat Techniczny FIA bedzie musial przyjrzec sie dokladniej co w bolidzie Toro Rosso zostalo ewentualnie zmienione, przebudowane czy naprawione.
26.11.2016 09:25
0
A propos Kwiata. - sluchajac radia mozna bylo w glosie zawodnika wyczuc jak serce krotko zsunelo mu sie do spodni... Dobrze ze nigdzie nie uderzyl.
Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!
zarejestruj się