WIADOMOŚCI

Mercedes nie ma już przewagi nad Ferrari podczas startów?
Mercedes nie ma już przewagi nad Ferrari podczas startów?
Zespół Ferrari dwa tygodnie temu pod Barceloną po raz pierwszy korzystał z rozwiązania sterującego pracą sprzęgła wzorowaną na ekipie Mercedesa.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Przepisy wdrożone przed sezonem 2017 miały wymusić większą losowość i samodzielność zawodników jeżeli chodzi o sterowanie pracą sprzęgła. Od nowego sezonu nie można już nieliniowo mapować pracy łopatki zwalniającej sprzęgło oraz nałożone zostały ścisłe ograniczenia co do jej położenia za kierownicą.

Zespół Mercedesa w celu poprawy wyczucia punktu "chwytania" sprzęgła przez kierowców od początku sezonu stosuje sprytny i bardzo prosty do skopiowania projekt łopatki pod kierownicą dopasowany do palców zawodnika.

Hamilton pytany w Monako o to czy Mercedes stracił przez to nieco przewagi na startach odpierał: "Nie wiem czy straciliśmy przewagę. Barcelona to tylko jeden wyścig."

"Gdy spojrzy się na średnią wszystkich bolidów w tym roku, mieliśmy najlepsze starty."

"Jako zespół jesteśmy więc liderami, ale w ostatnim wyścigu Ferrari faktycznie było od nas mocniejsze pod tym względem. Ostatni wyścig pokazał jednak również, że start to nie wszystko."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

1 KOMENTARZ
avatar
dexter

25.05.2017 14:35

0

Zasadniczo mowiac podczas procedury startu zawsze wazne jest aby zawodnik nie mial zbyt mocno zbuksowanych tylnych kol. Wtedy dopiero kierowca potrafi optymalnie przeniesc cala moc na asfalt. A cala procedura startu w porownaniu do ubieglych lat tez sie mocno zmienila. Dzis kierowca podczas startu polega praktycznie na wrazliwosci swojego palca. Wlasciwie to lopatka sprzegla stwarza jedyna mozliwosc aby sie nia troche z technicznego punktu widzenia pobawic. W F1 sa rozne techniczne rozwiazania, sa rozne formy. Np. jedni maja palec w pedale, inni z tylu. Mercedes np. ma lopatke ktora jest specjalnie dopasowana do palcow kierowcy. W tym roku sprzeglo inaczej przeklada, tzn. tak jak Przemek wyzej opisuje "liniowo", tzn. gdy lopatka zostaje zwolniona to kazdy milimetr przeniesiony zostaje bezposrednio na sprzeglo. Najwazniejsze jednak jest aby kierowca posiadal spokojny palec, poniewaz tylko wtedy mozna dobrze wystartowac. Jesli kierowca przed startem bedzie caly spiety to jego palce tez nie beda rozluznione - a to juz jest detal ktory podczas startu moze odegrac decydujaca role. Przewaznie przed startem kazdy kierowca wyscigowy ma jeszcze swoj wlasny wytrenowany przebieg, tzn. ma wytrenowana wlasna technike i automatyzmy. Np. kierowca siedzac w cockpicie moze napiac wszystkie swoje miesnie, wstrzymac przez chwile powietrze i sie rozluznic. Takie drobne rzeczy z cala pewnoscia pomagaja zawodnikowi podczas startu.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu