WIADOMOŚCI

Sirotkin przyznaje, że test z Williamsem może być ważną okazją
Sirotkin przyznaje, że test z Williamsem może być ważną okazją
Siergiej Sirotkin przyznaje, że jego test z Williamsem może okazać się jedną z największych okazji w jego karierze.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Rosyjski kierowca to trzykrotny zwycięzca wyścigu GP2, od dłuższego czasu mocno wspierany w drodze do Formuły 1 przez rosyjskie konsorcjum SMP Racing.

Sirotkin ma na swoim koncie 7 występów w piątkowych treningach oraz liczne występy w sesjach testowych jako kierowca testowy Saubera i Renault.

Williams jest jednym z dwóch zespołów, które mają jeszcze wolne miejsca w swoim składzie na sezon 2018, a podczas najbliższych testów opon w Abu Zabi oprócz Lance'a Strolla w bolidzie FW40 zasiądą Robert Kubica i Siergiej Sirotkin.

Sirotkin pytany przez serwis motorsport.com czy będzie to dla niego najważniejszych dzień testowy, odpierał: "W tym roku? Tak, tak bym powiedział."

Dopytywany o to czy będzie to jego najważniejszy test w karierze odpowiadał: "Zobaczymy jak to pójdzie- wtedy będziemy wiedzieli. Być może taki będzie."

Odpowiedź Rosjanina sugeruje, że może on liczyć na coś więcej niż posadę kierowcy testowego, ale podkreśla, że zbliżające się testy będą testami opon.

"Przede wszystkim to są testy opon. Podczas tych dwóch dni nie będzie wiele czasu, więc muszę wycisnąć z nich ile się da."

Sirotkin przyznał, że plan zakłada iż drugiego dnia testów poprowadzi bolid przez trzy czwarte dnia zanim pod koniec sesji przekaże kierownicę Robertowi Kubicy. Rosjanin od razu przestrzegł jednak przed wyciąganiem pochopnych wniosków z czasów, które będą wykręcane w trakcie sesji.

"Wiem, że gdy tor będzie w najlepszym stanie w konkretnych godzinach pierwszego i drugiego dnia nie będę jeździł bolidem" mówił. "W ostatnich godzinach, gdy temperatura spada i zachodzi słońce tor również robi się chłodniejszy a powietrze świeższe. Takie warunki zapewniają znaczącą poprawę czasu okrążenia. Nie brałbym pod uwagę zbyt mocno tych liczb."

"Uważam jednak, że cały czas coś porównujemy. Dzieje się tak wszędzie i ze wszystkim. Bez względu na warunki muszę więc dać z siebie wszystko."

"Wiem, że jeżeli dam z siebie to na co mnie stać, to wystarczy. To takie proste."

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

13 KOMENTARZY
avatar
nolte_

23.11.2017 15:59

0

Jeszcze nie wsiadł, już się asekuruje.


avatar
Sykez263

23.11.2017 16:34

0

Sierotkin myśli, że wygryzie Roberta?


avatar
ahaed

23.11.2017 16:53

0

Jak włoży w zespół więcej kasy, to opcja wydaje się możliwa ;(


avatar
orto

23.11.2017 17:16

0

Jeszcze nie wsiadł do bolidu ale da z siebie wszystko i może być spokojny o rezultat. To takie proste :-) Nie wpadłbym na to!


avatar
saint77

23.11.2017 18:10

0

Nie bardzo rozumiem, ale od kiedy niższa temperatura toru wpływa na korzystniejsze czasy okrążeń? Chyba raczej odwrotnie?


avatar
nolte_

23.11.2017 18:25

0

Sirotkin nie będzie raczej naszym kolegą:)


avatar
PrezesArQ

23.11.2017 18:32

0

@5 saint77 Tu zachodzi pewna rozbieżność. Jeśli chodzi o opony to teoretycznie większa temperatura zapewnia lepsze osiągi ale większe zużycie. Z kolei jeśli chodzi o silniki - chłodniejsze powietrze jest bardziej "wydajne" bo mniej rozprężone.


avatar
darek0361

23.11.2017 19:07

0

RK już był porównywany z Sirotkinem w Renówce,chyba nieźle zapłacono za testy w Williamsie


avatar
Kalor666

23.11.2017 20:54

0

Stara się być testowym. Na nic więcej nie ma szans w tym momencie. Nie ma takich pieniędzy dla których dwaj panowie S&S byliby głównymi kierowcami.


avatar
Berger

23.11.2017 21:13

0

Oby tylko nie zaparkował gdzieś na bandzie bo wtedy lipa z drugiego dnia dla Roberta


avatar
szad

23.11.2017 21:45

0

7. PrezesArQ 1. Prawda zimniejsze powietrze jest gęstsze - więcej mocy silnika. 2. To co napisałeś jest prawdą, ale chyba przy tych oponach to nie jest to zupełnie liniowe. Przy wysokich temperaturach ciężko pewnie jest utrzymać je w dobrym oknie(zwłaszcza bardziej miękkie gumy), które jest bardzo wąskie. Teoretycznie mieszanka powinna być bardziej miękka z wyższą temperaturą i zapewnić więcej przyczepności, ale wykorzystanie tych opon w tych warunkach jest pewnie trudne. Przynajmniej tak to zawsze sobie tłumaczyłem, ale faktem jest, że przy naprawdę wysokich temperaturach czasy zawsze były gorsze.


avatar
marekko

24.11.2017 06:00

0

Obrodziło Ruskimi mistrzami kierownicy, szkoda że oni we wszystkim idą na ilość a nie na jakość.


avatar
nolte_

24.11.2017 09:15

0

Może nie do końca w temacie: Prawie każdy przejaw optymizmu w sprawie powrotu Roberta określany jest jako dmuchanie balonika. Na tym forum też jest kilku takich speców, którzy pod pozorem racjonalnego podejścia jadą po RK jak po łysej kobyle (inwalida itp.). Zastanawiam się, na czym polega ten ból dupy. Nie chcę stawiać pomnika Robertowi za życia, ale jest to postać, która stanowi wartość dodaną dla kraju i zasługuje na szacunek. Według mojej opinii przecenia się natomiast ponad miarę dwa elementy: ekspansję rosyjskiego kapitału w F1 oraz niesamowite możliwości tzw. młodych, zdolnych, perspektywicznych kierowców (Wehrlein). Tyle.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu