WIADOMOŚCI

Ferrari i Mercedes potwierdziły wdrożenie nowych silników
Ferrari i Mercedes potwierdziły wdrożenie nowych silników
Zespoły Ferrari i Mercedesa zgodnie z ostatnimi doniesieniami potwierdziły wdrożenie nowych specyfikacji silnikowych podczas weekendu wyścigowego w Belgii.
2025-baner-f1-dziel-pasje-v2.jpg
Obaj kierowcy Mercedesa, jak również wszyscy jego klienci w Spa otrzymają kompletny nowy układ napędowy składający się z sinika spalinowego, turbosprężarki, układu MGU-H oraz MGU-K a także elektroniki sterującej i baterii akumulatorów.

Najbardziej poszkodowany w tym wszystkim zostanie Valtteri Bottas, który po niespodziewanej awarii układu hydraulicznego w Austrii znalazł się na limicie wymian podzespołów silnikowych i w Belgii ruszy do wyścigu z końca pól startowych.

Los kierowcy Mercedesa podzieli również Nico Hulkenberg. Ekipa Renault w bolidzie Niemca zainstalowała zupełnie nowy układ napędowy z tym, że w przypadku Hulkenberga jest on w takiej samej specyfikacji co poprzednia jednostka.

Lewis Hamilton w swoim aucie otrzyma nowe MGU-H, turbosprężarkę oraz silnik spalinowy.

Zespół Ferrari również nie próżnuje i wizytę na szybkim torze wykorzystał do wdrożenia nowej wersji silnika. Sebastian Vettel w Spa będzie jeździł z nowym sinikiem spalinowym, turbosprężarką i układem MGU-H.

W przypadku Kimiego Raikkonena sytuacja jest nieco bardziej skomplikowana. Fin w piątek otrzymał jedynie nowy silnik spalinowy przez co uniknął kary przesunięcia na polach startowych.

Udostępnij ten wpis Udostępnij na Wykopie Udostępnij na Facebooku Udostępnij na X

2 KOMENTARZE
avatar
weres

24.08.2018 13:41

0

9 ostatnich wyścigów na 1 silniku? Mało realne, więc i tak będą korzystać ze starych silników.


avatar
dexter

24.08.2018 18:33

0

Silniki F1 sa do tego przygotowane. Bardziej ciekawszy jest fakt, ze to juz jest ostatni update silnika (fachowa nazwa: Spec3 lub silnik C) w tym sezonie. Teraz jesli chodzi o sam power to producenci musza juz pracowac nad rozwojem paliwa i oleju. Albo wdrozyc 4 silnik i przyjac kare. Pytanie oczywiscie brzmi co ten silnik potrafi? A tego nie wiemy, poniewaz dzisiaj zespoly jezdzily z bardzo delikatnym ustawieniem silnika. W Mercedesie mowi sie, ze nowy silnik ma przyniesc 0,25 sekundy na okrazeniu. Na torze wyscigowym jest tez cale laboratorium tzw. TrackLab. Tam podczas kazdego weekendu wyscigowego olej i paliwo jest monitorowane. Inzynier jest jak doktor, ktory przeprowadza analize krwi u sportowcow. Pobierane sa probki oleju aby sprawdzic stan i ocenic performance silnika (tzn. analizowane sa wartosci). Polepszone nowe paliwo moze przyniesc 10 KM. W "starym" silniku nawet wiecej. W starym agregacie moment obrotowy moze byc nawet lepszy. A producenci ciagle szukaja nowych dodatkow do paliwa. Do tego celu wykorzystywane sa bardzo rzadkie molekuly. Taka produkcja mozliwa jest tylko w ograniczonych ilosciach, poniewaz kosztuje majatek. W F1 zgodnie z przepisami producent musi zapewnic swoim klientom taki sam poziom rozwoju oleju i paliwa. Z tym, ze jest wyjatek np. gdy klient dobrowolnie zrezygnuje.


zaloguj się, by pisać komentarze

Jeśli nie masz jeszcze konta, dołącz do społeczności Formula 1 - Dziel Pasję!

zarejestruj się
LOGOWANIE
Odzyskaj hasło
REJESTRACJA
Ten adres będzie wykorzystywany podczas logowania się do portalu